Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/02/2024 in Δημοσιεύσεις
-
@ltherr Σωστά σου απάντησαν, γιατί η διαφορετική διαμερισμάτωση είναι ξεχωριστή παράβαση και δεν μπορεί να συνυπολογιστεί με τις παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού που έχεις. Η διαμερισμάτωση αναφέρεται σε όλον τον όροφο και η σχετική παράβαση υπάρχει όταν δεν έχουν τηρηθεί τα περιγράμματα των διαμερισμάτων-ιδιοκτησιών ή του διαμερίσματος-ιδιοκτησίας. Η νομοθετική τεκμηρίωση περιλαμβάνεται στη δημοσίευση του συναδέλφου jbosdas.2 points
-
Αντικείμενο του Προγράμματος «Αλλάζω συσκευή για τις επιχειρήσεις» είναι η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των επιχειρήσεων και η μείωση της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας και κατά συνέπεια των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα. Μέσω του Προγράμματος, παρέχεται ενίσχυση στις συμμετέχουσες επιχειρήσεις προκειμένου να προβούν σε εγκατάσταση ενεργειακά αποδοτικού εξοπλισμού: - Συστήματα θέρμανσης με χρήση αντλιών θερμότητας (όπου εμπεριέχονται και Ηλιοθερμικά συστήματα αύξησης της απόδοσης των αντλιών θερμότητας και μέσω αποθήκευσης θερμότητας). - Συστήματα ηλιακής θέρμανσης. - Έξυπνες συσκευές μέτρησης της καταναλισκόμενης ενέργειας (πίσω από το μετρητή τουδικτύου). - Λοιπές παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας, μέσω της εγκατάστασης ενεργειακά αποδοτικού εξοπλισμού και συστημάτων για την εξοικονόμηση ενέργειας στην παραγωγή, την αποθήκευση, τη διανομή προϊόντων, καθώς και τη λειτουργία των εταιρειών. Δικαιούχοι του Προγράμματος Στο πλαίσιο του Προγράμματος επιδοτούνται όλες οι επιχειρήσεις, μικρές (εμπεριέχονται και οι πολύ μικρές), μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις. Ο αριθμός απασχολουμένων και οικονομικά όρια προσδιορίζουν τις κατηγορίες επιχειρήσεων 1. Η κατηγορία των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων («ΜΜΕ») αποτελείται από επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από 250 εργαζομένους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 43 εκατ. ευρώ. 2. Στην κατηγορία των ΜΜΕ, ως μικρή επιχείρηση ορίζεται η επιχείρηση η οποία απασχολεί λιγότερους από 50 εργαζομένους και της οποίας ο ετήσιος κύκλος εργασιών και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. ευρώ. 3. Στην κατηγορία των ΜΜΕ, ως πολύ μικρή επιχείρηση ορίζεται η επιχείρηση η οποία απασχολεί λιγότερους από 10 εργαζομένους και της οποίας ο ετήσιος κύκλος εργασιών και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 2 εκατ. Ευρώ. Ύψος ενίσχυσης Στο πλαίσιο του Προγράμματος επιδοτούνται όλες οι επιχειρήσεις, μικρές (εμπεριέχονται και οι πολύ μικρές), μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις. Η επιδότηση βασίζεται στην ένταση της ενίσχυσης και το μέγιστο π/υ επιλέξιμων δαπανών ανά μέγεθος επιχείρησης ως ακολούθως με την επιφύλαξη μη υπέρβασης του ανώτατου ορίου σώρευσης του ΕΚ 2831/2023 de minimis: Για Μικρές Επιχειρήσεις: 1. Μέγιστη ενίσχυση (άνευ ΦΠΑ) 10.000,00 €. 2. Μέγιστος προϋπολογισμός επιλέξιμων δαπανών (άνευ ΦΠΑ): 20.000,00 €. 3. Ένταση ενίσχυσης 50,00 %. Για Μεσαίες ή Μεγάλες Επιχειρήσεις: 1. Μέγιστη ενίσχυση (άνευ ΦΠΑ) 10.000,00 €. 2. Μέγιστος προϋπολογισμός επιλέξιμων δαπανών (άνευ ΦΠΑ): 25.000,00 €. 3. Ένταση ενίσχυσης 40,00 %. Επισημαίνεται ότι: 1. Το ύψος της ενίσχυσης δεν μπορεί να υπερβεί τη μέγιστη δυνατή ενίσχυση, όπως αποτυπώνεται ανωτέρω. 2. Οι επί μέρους δαπάνες για τις υπηρεσίες έκδοσης του κάθε ΠΕΑ ανέρχονται κατά μέγιστο στο ποσό των 400,00 €. 3. Οι δαπάνες που αφορούν σε υπηρεσίες ανέρχονται κατά μέγιστο στο 25,00 % των συνολικών επιλέξιμων δαπανών. 4. Απαιτείται να προσκομιστεί το 1ο ΠΕΑ πριν την έναρξη της υλοποίησης και το 2ο ΠΕΑ αμέσως μετά την υλοποίηση (ή οι αντίστοιχοι ενεργειακοί έλεγχοι εφόσον απαιτείται βάσει των κατηγοριών δαπανών), ώστε να τεκμηριώνεται η επίτευξη του στόχου της μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων CO2 τουλάχιστον κατά 30,00 % και να καταβληθεί η ενίσχυση. 5. Για την ίδια εγκατάσταση στην οποία αναφέρεται το ΠΕΑ (ή ο ενεργειακός έλεγχος), δεν λαμβάνει χώρα άλλη χρηματοδότηση εξοικονόμησης ενέργειας για πρόγραμμα που αφορά στη Δράση 16874 «Εξοικονομώ επιχειρώντας». 6. Οι δαπάνες που ενισχύονται στο πλαίσιο του Προγράμματος δεν επιτρέπεται να ενισχυθούν από καμία άλλη πηγή, Εθνική ή Ευρωπαϊκή. Αιτήσεις Οι αιτήσεις συμμετοχής υποβάλλονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος: https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr/ από 22/2/2024 και μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Σημειώνεται πως θα εφαρμοστεί η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out). Δείτε επίσης: Προκήρυξη προγράμματος Ανακοίνωση1 point
-
Ευχαριστώ venezia. Λύθηκε τελικά το ζήτημα μεταξύ μελετητή και ιδιοκτήτη ειρηνικά ☮️1 point
-
Καταρχάς για να αφαιρεθούν από κάλυψη πρέπει να προβλέπονται σε όλους τους ορόφους (σαν ένα φωταγωγό δηλαδή πρέπει να "διαπερνά" το κτίριο μέχρι την ανώτερη στάθμη). Το ερώτημα σου είναι θέμα ερμηνείας .. Προσωπικά θεωρώ ότι μπορείς να έχεις υπόγειο κάτω από θερμομονωτικά λιθοσώματα. Η αυστηρή ερμηνεία είναι ότι εκεί είναι επέκταση υπογείου εξαιτίας των ορισμών παρ. 34 και παρ. 61 του άρθρου 2 (αλλά δε νομίζω ότι συμβαδίζει με λογική μηχανικού...). 34. Κάλυψη του οικοπέδου είναι η επιφάνεια, που ορίζεται πάνω σε οριζόντιο επίπεδο από τις προβολές όλων των περιγραμμάτων των κτιρίων του οικοπέδου, εξαιρουμένων των χώρων που ορίζονται στο άρθρο 12. 61. Περίγραμμα κτιρίου αποτελεί η προβολή επί του εδάφους όλων των χώρων του, που προσμετρώνται στην κάλυψη.1 point
-
Προφανώς με το περίγραμμα μπερδεύτηκε Παύλο, αλλά και πάλι η pilotis είναι εκτός νομίμου όγκου.1 point
-
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Ωστόσο δεν θεωρώ ότι είναι παράλογη η σκέψη μου. Το να μπορεί ένας άνθρωπος να έχει και φυσιολογική ζωή δηλαδή να μπορεί να έχει τρεις με τέσσερις ώρες πριν πέσει για ύπνο το έχουμε κάνει να είναι κάτι ουτοπικό και παράλογο. Πολυτεχνείο τελείωσα και ξέρω πολύ καλά τι σημαίνει αυτό. Αλλά κλασσικά στην Ελλάδα είμαστε, για να είσαι σωστός επαγγελματίας πρέπει να δέχεσαι και καταστάσεις οι οποίες είναι ανεκδιήγητα εκμεταλλευτικές (μόνο και μόνο για να αποδείξεις ότι είσαι καλός και αξίζεις). Δεν αναφέρομαι στην δικιά μου περίπτωση.1 point
-
Προσωπικά πάντως δεν με έχεις "κάψει", τις ίδιες σκέψεις με εσένα τις έχω κάνει και εγώ πολλές φορές. Κάνε το πάντως έτσι όπως προτείνει ο Pavlos33, μέθοδος η οποία "προσκρούει" μόνο με τις διευκρινήσεις της εγκυκλίου, όπως προείπα, οπότε μάλλον είσαι κατοχυρωμένη από τον νόμο, και επίσης συμφωνώ πως παραβάσεις κατηγορίας 3 δεν προσμετρούνται στον υπολογισμό επιλογής κατηγορίας 4 ή 5 για τις υπόλοιπες. Κατά τ' άλλα δεν είμαι σίγουρος για την προσέγγισή του ως προς την αυτοτέλεια και δεν συμφωνώ κατ' ανάγκη. Εξήγησα με αρκετά επιχειρήματα το γιατί, υπάρχουν ακόμα περισσότερα, και επίσης αυτό που γράφεις και εσύ έχει βάση. Εξάλλου, και ειδικά στην επιλογή κατηγορίας, πιο πιθανόν είναι να σχετίζεται το αν μετράει ένας κλειστός χώρος (σημ: θα μπορούσε να το γράφει έτσι η δγ', "50τμ συνολικά σε κλειστούς χώρους", για να είναι ξεκάθαρη) στη δόμηση. Πολλά σημεία αυτό δείχνουν* και επίσης από το ΤΕΕ Πελοποννήσου το χρησιμοποιούν αρκετά σαν σκεπτικό: βλέπε πως υπολογίζουν τις σοφίτες στην κατηγορία. Και για να είμαι πιο σαφής το παρακάτω το θέτω ως αφορμή για σκέψη, επειδή σε αυτό το πνεύμα θα μπορούσε και αναλογικά στην επιλογή κατηγορίας να επιβαρύνει τους χώρους που είναι καθολικά ανεξάρτητοι (πχ υπόγεια που έγιναν κατοικίες, όπως είπες). Για να το κλείσουμε λοιπόν όπως λέει και ο Pavlos, πιστεύω δεν υπάρχει ξεκάθαρη ερμηνεία, αλλά ως συνήθως οι εκάστοτε προσεγγίσεις που χρησιμοποιεί κάθε συνάδελφος κατά την κρίση του και τις οποίες θα υποστηρίξει προφανώς και στις συζητήσεις που κάνουμε εδώ. * μόνο να σκεφτεί κανείς ότι η σύγκριση των ποσοστών γίνεται με την επιτρεπόμενη δόμηση του οικοπέδου, όχι με τους επιτρεπόμενους κλειστούς χώρους, αποκτά ήδη βαρύτητα το σκεπτικό.1 point
-
Kαλημέρα. Το θέμα αναλύεται στο παρόν. Δες προηγούμενες δημοσιεύσεις. Για αρχή, ξεχνάς τις 2 δηλώσεις. Δεν γίνεται κάτι τέτοιο. Εξετάζεις το θέμα της πράγμασι συνένωσης των δυο οικοπέδων ώστε το κτίριο να βρίσκεται σε ένα ενιαίο οικόπεδο και να τα ρυθμιστούν οι αυθαιρεσίες. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει.1 point
-
@Roukat Να τα πιάσουμε από την αρχή. 1. Το παντελώς αυθαίρετο υπόγειο έχει μόνο εξωτερική πρόσβαση. Άρα, αποτελεί αυτοτελή χώρο και έτσι θα πρέπει να συμμετάσχει στους υπολογισμούς προσδιορισμού της κατηγορίας αυθαιρέτων. 2. Η ευεργετική διάταξη για τα 50 τμ (νομίζω προστέθηκε με τον 4759/20) σου λέει με απλά λόγια ότι αν έχεις αυθαίρετα μέχρι και 50 τμ ενώ η κατηγορία σου βγαίνει 5, τότε εσύ θα την βάλεις κατηγορία 4 ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης. Για παράδειγμα οικόπεδο 150 τμ με ΣΔ=0,6 και μέγιστη δόμηση 90 τμ. Έχεις Υ.Δ=50 τμ. Το ποσοστό υπέρβασης δόμησης ανέρχεται σε 55,55%. Άρα, αν δεν υπήρχε η εξαίρεση θα πήγαινες κατηγορία 5. 3. Αναφορικά με το ύψος. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι η χρήση της κατηγορίας 3 (το είχα αναφέρει σε προηγούμενη δημοσίευση) δεν οδηγεί σε συνεπαγωγικές αυθαιρεσίες όπως η Υ.Υ ή Υ.Κ ή Υ.Δ. Για παράδειγμα ρύθμιση αποθήκης 15 τμ με κατηγορία 3, δεν συμμετέχει στο ποσοστό Υ.Κ. Οπότε, για να το κλείσουμε, η γνώμη μου είναι ότι με βάση τα παραπάνω μπορείς ν α έχεις κατηγορία 4.1 point
-
Εξαρτάται τι εννοείς με το "φυσιολογική ζωή". Αν ζητάς εργασία με καλές απολαβές και πολύ ελεύθερο χρόνο, καλύτερα να συνεχίσεις να ονειρεύεσαι... Οι καιροί είναι δύσκολοι και η ανεργία (των νέων) στα ύψη. Σου χαρίζουν γάιδαρο (σπάνια περίπτωση, όπως είπε και ο προλαλήσας), κι εσύ κοιτάς αν έχει ωραία αφτιά.... Τέλος πάντων, αν έχεις όρεξη και ανάγκη για εργασία άρπαξέ την και φρόντισε να τα πας όσο γίνεται καλύτερα (για το δικό σου καλό). Αλλιώς, μείνε με το γονεϊκό επίδομα, ή γίνε γκαρσόνα σε μια από τις αμέτρητες καφετέριες, αν αυτό θεωρείς "φυσιολογική ζωή"... συμπλ. Επαναλαμβάνω. Άρπαξε τη δουλειά και μη σκέφτεσαι τίποτε άλλο. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους. Μην το ψειρίζεις, διότι δεν είναι δύσκολο να βρουν κάποιον άλλο (και μάλιστα έμπειρο)1 point
-
Εκτός αν όπως πρότεινε πιο πριν ο Pavlos33, θεωρήσεις την αποθήκη στο δώμα ως κατηγορίας 3 (αντικρούεται το σκεπτικό από την εγκύκλιο βέβαια, αλλά ok), η γνώμη μου είναι ότι πιο σίγουρα μετράει στους υπολογισμούς κατηγορίας η αποθήκη στο δώμα (που μάλιστα καταλαβαίνω ότι είναι δίπλα στην απόληξη και όχι ενιαίος χώρος με αυτή), παρά το υπόγειο, για το οποίο προσωπικά θεωρώ ότι είναι αμφιλεγόμενο αν μετράει ή όχι και επαναλαμβάνω πως τελικά σημασία έχει τί ορίζει ο νομοθέτης ως αυτοτέλεια. Αν το κριτήριο είναι αποκλειστικά η πρόσβαση σε αυτή, τότε είναι "αυτοτελής". Θα μπορούσαμε βέβαια για τον λόγο αυτό να πούμε και ότι "έχει ανεξάρτητη είσοδο", "είναι αυτοτελής συγκεκριμένα ως προς την πρόσβαση" ή κάτι άλλο. Αλλά σε κτήριο χωρίς σύσταση υποθέτω αναμενόμενο είναι να είναι κατά τ' άλλα εξαρτημένη (υποτελής?) στο υπόλοιπο κτήριο, τουλάχιστον ως προς τη χρήση, την ηλεκτροδότηση (ένας μετρητής), και τελικά ως οντότητα αν μεταβιβαζόταν η ιδιοκτησία. Αλλά και το κτήριο εξαρτημένο από αυτή, αν ας πούμε είχε λεβητοστάσιο. Γενικότερα αρκετές διατάξεις του νόμου υποδεικνύουν ότι επιβαρύνει παραβάσεις ανάλογα με την δυνατότητα εκμετάλλευσης ενός χώρου (πχ. μειωτικοί συντελεστές υπέρβασης σε υπόγεια και σοφίτες, μη εφαρμογή συντελεστή σε χώρους κύριας χρήσης, όπως γεωργικές αποθήκες, κ.ά. διατάξεις που συνηγορούν). Τέλος, επειδή @Roukat το ανέφερες, στους μειωτικούς συντελεστές των υπερβάσεων, συγκεκριμένα γράφει ότι προϋπόθεση είναι να συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο. Δεν το θεωρώ επίσης πολύ ξεκάθαρο για το αν το μόνο κριτήριο είναι η πρόσβαση ή αν γενικότερα η προϋπόθεση είναι να είναι βοηθητικός χώρος του υπερκείμενου, καθώς δεν καταλαβαίνω τη λογική σε ισόγεια αποθήκη ο συντελεστής υπέρβασης να είναι ο ίδιος (0,50) με υπόγεια αποθήκη, απλά επειδή η πρόσβαση στο τελευταίο γίνεται από την αυλή. Την κρίση λοιπόν της αυτοτέλειας ως προς την πρόσβαση τη βλέπω ως πιο συντηρητική μεν, όχι ως κατ' ανάγκη πιο ορθή δε.1 point
-
@ltherr Δες αντίστοιχη περίπτωση. Συμφωνώ με @akis73 περί Διαφ. Διαμερισμάτωσης. (βλ.εγκ.2/19: Η διαμερισμάτωση ορόφου κατά την παρ.8 εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας). Με το μειωμένο εμβαδόν γίνεται και η μονομερής τροποποίηση της ΣΟΙ.1 point
-
Καλησπέρα, σωστά θυμάσαι αλλά αυτό ίσχυε στο παλιό πρότυπο ΕΝ 54-14:2004 Ο σχεδιασμός συστημάτων πυρανίχνευσης γίνεται με το γενικό πρότυπο ΕΝ 54-14. Το ισχύον (ΕΝ 54-14:2021, "Κατευθυντήριες γραμμές για μελέτη, σχεδιασμό, εγκατάσταση, θέση, σε λειτουργία, χρήση και συντήρηση συστημάτων πυρανίχνευσης") δεν έχει αυτόν τον περιορισμό αλλά ισχύουν όλοι οι άλλοι (ύψος τοποθέτησης, έξοδοι κινδύνου και πυροπροστατευόμενες οδεύσεις διαφυγής, να λαμβάνονται υπ όψη τα ΑΜΕΑ, κλπ). Η 14/2015 αναφέρεται στο ΕΝ 54-11 γιατί υπάρχουν περιορισμοί κατασκευαστικών προδιαγραφών κομβίων. Είναι π.χ. κάποιοι τύποι κομβίων που δεν καλύπτονται από το πρότυπο αυτό, άρα δεν επιλέγονται και διάφορα άλλα.1 point
-
@kostast88 Λάβε υπόψη ότι ως ελεύθερος επαγγελματίας θα έχεις παραπάνω επιβαρύνσεις : Φορολόγηση από το πρώτο ευρώ που κερδίζεις , τέλος επιτηδεύματος , πληρώνεις εσύ την ασφάλειά σου, λειτουργικά έξοδα γραφείου . Αυτά αθροιζόμενα είναι κάποιες χιλιάδες ευρώ ετησίως. Αρα θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι το πελατολόγιο που θα έχεις είναι τέτοιο που και θα καλύψει τα παραπάνω και θα σου φερει αρκετά περισσότερα κέρδη ώστε να δικαιολογούν τις παραπάνω ευθύνες , ωράρια, τρέξιμο , άγχος. Γιατί αν είναι στο τέλος , να βγάζεις καθαρά όσα τώρα ή και λίγα παραπάνω και να τρέχεις Χ 3 με τα νεύρα τσίτα ...δεν έχει νόημα. Επίσης θα αναλώσεις κεφάλαιο για το στήσιμο του γραφείου , αγορά εξοπλισμού , λογισμικού κλπ. και θα χρειαστείς και ενα κεφάλαιο κίνησης για τον πρώτο καιρό και για τα πιθανά φέσια που μπορεί να προκύψουν. Προσοχή σε αυτό , πέφτει φέσι στην κατασκευή και στην ανακαίνιση. Αν τελικά το αποφασίσεις βρες καλούς συνεταίρους και συστήστε εταιρία. Δεν συμφέρει πλέον το φορολογικό καθεστώς ελεύθερου επαγγελματία. Καλό λογιστή από κοντά πάντα και αν πρόκειται να μπεις στην κατασκευή θα προσέθετα και δικηγόρο και ασφαλιστή !1 point
-
myAADE / μητρώο κ επικοινωνία / κωδικούς taxis / μητρώο pos1 point
-
Παρακαλώ για την ψηφοφορία των μελών του Φόρουμ.1 point
-
1 point
-
αφορα μονον τις "καθετες" επιφανειες. υγ υπαρχει και σχετικη συζητηση... στο φορουμ https://www.michanikos.gr/forums/topic/58856-έγκριση-εργασιών-δόμησης-μικρής-κλίμακας-άδεια-μικρής-κλίμακας-από-μάιο-2020/?do=findComment&comment=10652091 point
-
Καλησπέρα!Δεν υπάρχει καμμία σύνδεση μεταξύ των δύο.... -Την επιλογή ΣΔΑ-ΥΔ Μηχανικού για μή ύπαρξη ΑΕΚΚ την κλικάρεις εσύ (γιατί δεν έχεις ΑΕΚΚ) -Το δικαιολογητικό ΣΑΥ-ΦΑΥ ανήκει στα γενικά δικαιολογητικά και στο ζητάει αυτόματα το σύστημα. Σε περίπτωση λοιπόν που δεν απαιτείται ΣΑΥ-ΦΑΥ θα το ξεπεράσεις όπως όλα τα "Δεν απαιτείται" τεκμηριώνοντας γιατί δεν απαιτείται ΣΑΥ-ΦΑΥ για την συγκεριμένη εργασία και αναρτώντας αυτό σου το έγγραφο στο σύστημα.1 point
-
Εν τω μεταξύ, τι είναι "πατάρι" δεν ξέρετε... Οι λεπτομέρειες υπολογισμού σας απασχολούν...😂😭😭😂😭-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-