Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/05/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
107.896 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
Η απορρέουσα υποχρέωση δεν είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση μόνο, αλλά η ηλεκτρονική τιμολόγηση για συμβάσεις Δημοσίου. Απαντώντας στην απορία του συναδέλφου alej: μέσω του timologio της ΑΑΔΕ εκδίδονται ψηφιακά παραστατικά, όμως η εφαρμογή δεν πληροί τις απαιτήσεις της ΚΥΑ. Ακροθιγώς αναφέρω ότι η έκδοση ψηφιακών παραστατικών για συναλλαγές του ιδιωτικού τομέα ακολουθεί διαφορετικό πρότυπο από την ηλεκτρονική τιμολόγηση προς το Δημόσιο. Στη λίστα που παρέθεσε ο αγαπητός μας Διαχειριστής περιλαμβάνονται οι πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τον ιδιωτικό τομέα, και όχι για τις συμβάσεις Δημοσίου. Η λίστα των παρόχων για τις συναλλαγές με το Δημόσιο είναι αυτή που παραπέμπει ο σύνδεσμος στην εναρκτήρια δημοσίευση του θέματος. Επομένως, Αλέξη, είναι απαραίτητο να απευθυνθείς σε μία εκ των εταιρειών–παρόχων, εκτός εάν η σύμβασή σου εμπίπτει σε κάποια από τις εξαιρούμενες κατηγορίες που αναφέρονται στο άρθρο 2 της ΚΥΑ. Πρόσεξε ότι όταν έχεις πάροχο, η έκδοση και διαβίβαση όλων των παραστατικών συναλλαγών χονδρικής, δηλαδή των τιμολογίων προς επιχειρήσεις ή επαγγελματίες, γίνεται υποχρεωτικά μέσω αυτού.2 points
-
Ναι ακριβως αυτο συμφωνα με το νεο Ν5106 αρθρο 99 που λεει και ο @varsos1 point
-
Καλησπέρα, Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει νεότερη ενημέρωση σχετικά με το θέμα; Για άνω των 30 θέσεων ακόμα κι αν αφορά ιδιωτική χρήση (π.χ. γραφεία) ισχύουν οι προδιαγραφές σταθμού αυτοκινήτων;1 point
-
Καλησπέρα. Θεωρώ και πάλι δεδομένο ότι έχεις λάβει το στέλεχος από την ΥΔΟΜ και όχι από τον ιδιοκτήτη για να είσαι σίγουρος για όλες τις τυχόν αναθεωρήσεις που έχουν γίνει. Να ελέγξεις εάν η άδεια έχει κλείσει μόνο για τον πρώτο όροφο (δες την σφραγίδα για το ρεύμα που αναφέρεται στον ρευματοδοτούμενο χώρο). Ενδέχεται η άδεια να είχε λάβει επ΄αόριστο παράταση μέχρι αποπερατώσεως. Επιπλέον, διευκρίνισε για την πληρότητα της υπόθεσης, εάν η στέγη είναι υποχρεωτική από τους ειδικούς όρους δόμησης.1 point
-
Δεν δίνουμε συμβουλές για παράνομες πράξεις. Και ενημερωτικά σε δημόσιους χώρους η αναγραφή παρανομίας μπορεί πανεύκολα από τις αρμόδιες αρχές μέσω της IP που έχει καταγραφεί να σας βρει (με τον πάροχο σας Tellas) και να έχετε τις συνέπειες του νόμου. Επίσης ενημερωτικά ο δορυφόρος περνάει κάθε μέρα και σαρώνει όλη την ελλάδα και θα το καταγράψει. Άρα όταν αποφασίσουν να βρουν και τα νέα παράνομα θα έχεις πρόστιμο που πιθανά θα ξεπερνά και όλο το κόστος κατασκευής που θα κάνεις. Το θέμα κλειδώνει.1 point
-
Θεωρώ πως το φούσκωμα οφείλεται σε διόγκωση του περλιτοδέματος λόγω υγρασίας. Οπότε η θεραπεία είναι πιο επίπονη. Απαιτείται πλήρης αποξήλωση του υποστρώματος μέχρι την πλάκα ο.σ., έλεγχος για πιθανή διαρροή από σωληνώσεις στο δάπεδο, γέμισμα με ελαφροσκυρόδεμα, τσιμεντοκονία για αλφάδιασμα και επικόλληση των πλακιδίων.1 point
-
Όλες αυτές οι πολύ ισορροπημένες σκέψεις αφορούν τη Γεωργική Παραγωγή. Η ένσταση μας στη χρήση αγροχημικών αφορά τη Συντήρηση Πρασίνου. Και για έναν επιπλέον λόγο: την ανάπτυξη ανθεκτικότητας στα φάρμακα, τα οποία θα είναι αργότερα ανεπαρκή και για τη χρήση στην παραγωγή. Οι περιορισμοί δεν σταματούν στα χημικά όμως! Σε κάποιους δήμους (πχ Κηφησιάς) ακόμα και τα μηχανήματα πρέπει να είναι μπαταρίας (όχι βενζινοκίνητα) για να μη ρυπαίνουν και κυρίως να μην ηχορρυπαίνουν.1 point
-
Για το instant απο την CSS είχα πάρει πολλά χρόνια πριν οδηγίες για το πως μοντελοποιούνται οι γερανογέφυρες. γερανογέφυρες.pdf Και εγώ έκδοση 15ετίας δουλεύω σε παλίο pc με xp. Φορτία με το χέρι. Δεν ξέρω αν σήμερα έχουν υλοποιήσει αυτοματισμούς, όμως επειδή είναι αρκετά οικονομικό το πρόγραμμα, ίσως να το αναβαθμίσω. Πάντως το autosteel της ίδιας εταιρίας που είχα αγοράσει για ευκολία σε "απλές" αποθήκες, δε με ενθουσίασε. Το αρχαίο metal της civiltech έβγαζε πιο αξιοπρεπή σχέδια και είχε ευκολότερη εποπτεία στα αποτελέσματα.1 point
-
Αυτό δεν το καταλαβαίνω. Δηλ αν έχουμε μια θεωρητική (πλην λογική απορία) θεωρείται ότι καταχρόμαστε το φόρουμ; Ή αν προκαταβολικά λόγω έλλειψης εμπειρίας θέλουμε να ξέρουμε τι θα αναζητήσουμε και τι θα μελετήσουμε...1 point
-
Αν εννοείς ότι η πλάκα οροφής του υπογείου βρίσκεται στη στάθμη μηδέν και το ύψος του υπογείου εκτείνεται προς το μείον, τότε από την εγκύκλιο 2 για την παρ. 2 του άρθρου 100: Επίσης από το παράρτημα Α για τον συντελεστή 6:1 point
-
Προς ενημέρωση όλων των συμμετεχόντων στην συζήτηση παραθέτω την απάντηση σε σχετική ερώτηση του γραφείου ΝΟΚ του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας : ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΠΑΤΑΡΙΟΥ ΣΕ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΚΤΙΡΙΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΞΑΝΤΛΉΣΕΙ ΤΗ ΔΟΜΗΣΗ. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΞΑΝΤΛΗΘΕΙ Η ΔΟΜΗΣΗ, ΠΑΤΑΡΙ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ (10 τ.μ. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ) ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ, με τις προϋποθέσεις της παραγράφου 28, του άρθρου 2 και της παραγράφου 6 ιδ, του άρθρου 11 του 4067/2012(ΝΟΚ) Η ΕΝΤΟΣ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΕΦΟΣΟΝ ΜΕΤΡΉΣΕΙ ΣΤΗ ΔΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ Η ΔΟΜΗΣΗ ΑΥΤΗ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ.1 point
-
Καλημέρα στη κοινότητα. Στο ΦΕΚ 167Δ/1993 διαβάζω: "Χώροι στάθμευσης με περισσότερες των τριάντα (30) θέσεων ή με σύστημα μηχανικών μέσων ανεξαρτήτως αριθμού θέσεων υπάγονται στις διατάξεις του π.δ/τος 455/76" Ο νόμος αυτός αφορά σταθμούς αυτοκινήτων και έχει παραμείνει ο ίδιος (στη καθαρεύουσα), αλλά με τροποποιήσεις από τον Ν.4710/20, τον Ν.4599/19 και τον Ν.4313/14. Αρα αν βγάζω πάνω από 30 θέσεις αυτοκινήτων πρέπει να αυτές οι ΘΣΑ να έχουν τις προδιαγραφές σταθμού αυτοκινήτων;1 point
-
Κατ' εμέ όχι δεν εκδίδεται πιστοποιητικό ΗΤΑ με ενυπάρχουσες αυθαιρεσίες Κατηγορίας 3.1 point
-
-χάραξη εκσκαφής από τοπογράφο (δεν πειράζουν τα ευρώ να ζήσει και κανένας άλλος) -εκσκαφή(βάθος,υπερεκσκαφή από 70εκ και πάνω για να χωρά ο μάστορας στο ξεκαλούπωμα) -κλίση πρανών (προσοχή-και στην εποχή και στο έδαφος) -διαχείριση υλικών εκσκαφής (πού θα τα πάς , κόστος, ή αποθήκευση για χρήση μετά κτλ) -σημαντικό! σωστό ταμπάνιασμα της εκσκαφής με χωροβάτη μόνος σου πάνω από το bobcat(σημαντικό γιατί δεν χάνεις grossbeton και χίλια δυό άλλα, γκρίνιες από σιδεράδες κτλ) -σκυροδέτηση beton καθαριότητας (καλύτερα όλο το σκάμμα, για λόγους καθαριότητας σιδ.οπλισμού,κανένας δεν καθαρίζει τη λάσπη πρίν τη σκυροδέτηση.επίσης χαράζεις πιο άνετα) -χάραξη οικοδομής εντός σκάμματος (τοπογράφος,λίγα ευρώ ακόμη)check οπωσδήποτε μόνος μετά γιατί και αυτοί άνθρωποι είναι.3 σημάδια σε κάθε κολώνα γιατί οι μαστόροι μπερδεύονται με 2. -να προβλέψεις αν είναι δυνατόν πρόσβαση στη θεμελίωση ώστε να μοιράζονται οι σιδ.οπλισμοί σε όλη την κάτοψη για να γλυτώσει κανένα μεροκάματο ο σιδεράς ,εσύ γκρίνια και το έργο ποιότητα. -check τα καλούπια ξανά πριν μπεί ο σιδεράς γιατί και αυτοί ότι βρούν το σιδερώνουν. -check το σιδέρωμα κατά τη διαρκεια καθημερινά και όχι μόνο παραλαβή στο τέλος. όσα λάθη προλάβεις τόσο λιγότερο θα μαλώνεις στην παραλαβή. -για το σιδ.οπλισμό λεπτομέρειες μάθε καλά τον κανονισμό και στην πράξη σιγά-σιγά θα ανοίξει το μάτι σου.ρώτα τους μαστόρους , μίλα με όλους , γίνε οικείος και σωστός και τα μισά λάθη θα στα φανερώνουν μόνοι τους. -μήν είσαι απόλυτος,κάποια πράγματα δεν γίνονται, πέρα από τα λάθη μιας μελέτης.επίσης κάποια γίνονται αλλά πιο δύσκολα-χρονοβόρα για τους σιδεράδες (κόστος) αλλά δεν στο λένε.αν στα δείξει πιο παλιά καραβάνα-μηχανικός-εργοδηγός τους έχεις στο χέρι.τέλος κάποια γίνονται με τρόπο υποδεικνυόμενα απο το μελετητή και τελειώνει η υπόθεση. -προσοχή στις κατακόρυφες αναμονές, μην στραβώσουν (γιατί στο επόμενο επίπεδο θα γίνει μάχη).εννοείται ότι το μήκος είναι στάνταρ. -προσοχή στις διατομές του οπλισμού.παραλαβή ένα-ένα -προσοχή στα τσέρκια άν δεν είναι προδιαμορφωμένα .αποστάσεις ,διαστάσεις,διατομές, αγκυρώσεις. -εφάρμοσε τον κανονισμό για τη σκυροδέτηση. προετοιμασία για τα δοκίμια από την προηγούμενη, άνθρωπο δικό σου στην πρέσα να τσεκάρει δελτία,ώρα,νερό στη βαρέλα ***κλειστά τα βρυσάκια***.να έχεις κάνει προμέτρηση από πρίν και να δικαιολογείς μέχρι 3% απόκλιση(αποκλείεται να πέσεις και πιο έξω,υπάρχει και το autocad 3d).τα υπόλοιπα τα ψάχνεις στη μονάδα μπετόν και στον καλουπατζή που του φουσκώσανε τα καλούπια στη θεμελίωση. -προσοχή στην σειρά σκυροδέτησης, στο ύψος και στη δόνηση.ένας δονητής ίσον κανένας όσο μικρή δουλειά και να είναι. βρές πληροφορίες για τον τρόπο δόνησης και τις αποστάσεις που πρέπει να μπαίνει το μαρκούτσι ανάλογα με τον τύπο του δονητή.) -προσοχή στη συντήρηση της σκυροδετημένης θεμελίωσης.διαβροχή (τα λάστιχα έτοιμα απο πρίν,λινάτσες κτλ) και ξεκαλούπωμα όσο γίνεται πιο αργά.βρέξιμο και τα καλούπια από το πλάι όχι μόνο τις ελεύθερες επιφάνειες επειδή βαριέται ο δικός μας να κατέβει στο σκάμμα. -προσοχή στα υλικά του μπαζώματος (επίχωση).προσοχή στην συμπύκνωσή τους. προσοχή στη διάστρωση του τελικού 3α,νάυλον και τυχόν fibran, πρίν το σιδέρωμα της δαπεδόπλακας. επειδή τελικά είναι χιλιάδες αυτά που θα ήθελα να γράψω εγώ και όλοι οι συνάδελφοι, σταματάω γιατί δεν γράφω όσο γρήγορα περίμενα τυφλό σύστημα.... πάντως μετά από 8 χρόνια πτυχίο,6 χρόνια κατασκευές (~35.000 μ3 όγκος οικοδομ.έργων) μάλλον έχουμε χιλιάδες πράγματα ακόμα να μάθουμε και να διορθώσουμε. όρεξη να έχεις και γυναίκα να μην γκρινιάζει για τις ατελείωτες ώρες και τα ηλιοβασιλέματα στην φρεσκοσκυροδετημένη πλάκα !!!1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-