Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/09/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Κάθε άλλο συνάδελφε καμία ενόχληση, τουλάχιστον για μένα... απλά αστειεύτηκα με τους χρόνους ανταλλαγής μηνυμάτων σας! Καλή ξεκούραση!1 point
-
1 point
-
ακριβως αυτο που ειπε ο συναδελφος. Μπορει να γινει επωνυμη ή ανωνυμη καταγγελία και ελέγχουν αυτοί τις προϋποθέσεις. Γενικά στις καταγγελίες πηγαίνουν κατευθείαν και δεν το αγνοούν! Τώρα το ψηφιακό μητρώο ειναι άλλο ένα ανέκδοτο της (εκάστοτε) κυβέρνησης. Ανακοινωθηκε επισημα με ΦΕΚ πριν 2+ χρόνια και ακόμη να φτιάξουν την ηλεκτρονική πλατφόρμα .... Μόνο στο μπανανιστάν αυτα...1 point
-
Γειά και χαρά. Αν υποθέσουμε ότι διαθέτεις ένα ακίνητο (όπου ακίνητο, μπορεί να είναι και ένα οικόπεδο, ας πούμε μη περιφραγμένο), όπου ζητάς ένα Χ ενοίκιο προς ενοικίαση αλλά κανένας δεν εκδηλώνει ενδιαφέρον (και μένει ξενοίκιαστο), μπορώ εγώ - με οποιαδήποτε ιδιότητα - να μπω μέσα και να το χρησιμοποιώ;1 point
-
1 point
-
Ξέχνα την ΗΤΚ. Αν κρίνεις ότι μπορείς να δώσεις βεβαίωση σύμφωνα με τις εξαιρέσεις άρθρου 82 σε συνδυασμό με το άρθρο 81 τότε εκδίδεις και αναγράφεις ρητά το ότι υπάρχουν αυθαιρεσίες οι οποίες εμπίπτουν και το ακίνητο δύναται να μεταβιβαστεί χωρίς τακτοποίηση. Όμως, το θέμα είναι η αντικατάσταση κουφώματος στο ίδιο άνοιγμα γιατί αποτελεί αυθαιρεσία αφού επιτρέπεται χωρίς άδεια βάσει του άρθρου 30.1 point
-
Ξεκίνα απο τη δ/νση Μεταφορών, που ανήκει η περιοχή και ο Δήμος σας.1 point
-
@dimidomo για ισόγειο 100τμ + πατάρι 50τμ που επικοινωνούν, επιφάνεια της θ.ζ. για το ΠΕΑ θα είναι 150τμ. Αν το πατάρι διαχωρίζεται με θύρα και δεν θερμαίνεται πάμε σε άλλη θεώρηση.1 point
-
Καλημέρα αν το πατάρι είναι ανοιχτό σε σχέση με το ισόγειο, εγώ θα το έβαζα μέσα στην θερμαινόμενη ζώνη κανονικά.1 point
-
Καλημέρα, αν δεις τα δικαιολογητικά για την εν λόγω εργασία των χρωματισμών, εκεί γράφει ότι εφόσον οι χρωματισμοί γίνουν με την ίδια υλικά και χρώμα κατά την υπάρχουσα τυπολογία, τότε δεν απαιτείται η υποβολή όψεων.1 point
-
Η οριοθέτηση οικισμού δεν αποτελεί "ακούσια" απώλεια αρτιότητας. Αντιθέτως, δίνει τη δυνατότητα (ασχέτως αν στην περίπτωσή σου δεν καλύπτεσαι) σε, αρχικά, μη οικοδομήσιμα γεωτεμάχια να οικοδομηθούν με τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας. Απώλεια αρτιότητας/οικοδομησιμότητας θα μπορούσες να επικαλεστείς στην περίπτωση απαλλοτρίωσης. Η μόνη λύση που βλέπω, προς το παρόν, είναι η δημιοιυργία δρόμου, μέσω απαλλοτρίωσης, από το Δήμο. Είναι, όμως, εξαιρετικά δύσκολο. Αλλιώς, περιμένεις την πολεοδόμηση της περιοχής (φέξε μου και γλίστρησα). υ.γ. Τα εκτός σχεδίου γεωτεμάχια ονομάζονται (από το 85) γήπεδα1 point
-
Ο καταλληλότερος είναι ο λογιστής σου.1 point
-
Οι μελέτες είναι μια καλή εμπειρία, αρκεί να συνδυαστεί με την πράξη σε κάποιο βαθμό. Με τις μελέτες γνωρίζεις το γιατί, με την πράξη γνωρίζεις το πώς. Όσον αφορά τη γνώση, πρωτίστως εξαρτάται από εσένα, από το πόσο είσαι εσύ διατεθειμένος να τις αποκτήσεις. Δηλαδή να διαβάσεις, να ρωτήσεις και να ακούσεις. Manuals, βιβλία, ίντερνετ, συνάφελφοι, τα πάντα. Καμία εταιρία δε θα σε πάρει από το χέρι να σε κάνει εξπέρ, πρέπει εσύ να το θέλεις και να το κυνηγήσεις. Και όσον αφορά το αν η εταιρία ή το αντικείμενο εργασίας προσφέρει τις γνώσεις, εννοείται ότι το αντικείμενο και μόνο θα κοιτάς, οπουδήποτε, αν θέλεις πραγματικά γνώσεις και εμπειρία. Τράβα έξω, έχε μεράκι και περιέργεια και μη μασάς.1 point
-
Καλησπέρα, σε τέτοιες περιπτώσεις και άσχετα με το που ο λέβητας είναι ανενεργός, θα πρέπει να μπει ως σύστημα θέρμανσης. Εκτός αν πχ. έχουν ξηλώσει τα σώματα καλοριφέρ, οπότε βάζεις τις α.θ. ως πηγή θέρμανσης.1 point
-
1 point
-
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας Τελικά η λύση που επιλέχθηκε είναι η τοποθέτηση ταχυθερμοσίφωνα κατευθείαν στο μπάνιο. Το συμπέρασμα ήταν πως ανέβαινε πολύ το κόστος και η πολυπλοκότητα για τοποθέτηση στο κολλεκτέρ, χωρίς να είναι τόσο σημαντική η ανάγκη για ΖΝΧ στον νιπτήρα ώστε να το δικαιολογεί. Καλή συνέχεια.1 point
-
Γειά και πάλι, τι η/μ συστήματα έχουν οι 2 ιδιοκτησίες που δείχνεις στο σχεδιάγραμμα; Αν δεν έχουν τα ίδια. βγάλε ένα ΠΕΑ για την ιδιοκτησία νο.1. και 2ο ΠΕΑ για την ιδιοκτησία νο.2. Πρόσεξε όμως...αν από κάτω υπάρχουν αποθήκες τότε θα μπούνε αυτές ως μθχ με διαχωριστικές επιφάνειες. Τα κτίσματα που δείχνεις δεξιά εφόσον είναι απομακρυσμένα και λόγω των χρήσεων τους, δεν χρειάζονται ΠΕΑ.1 point
-
Στην ενεργειακή επιθεώρηση ΔΕΝ μας ενδιαφέρει ο τρόπος χρήσης που θα κάνει ο κάθε ένας. Είναι μια δυνητική κατάσταση που περιγράφουμε με το ΠΕΑ. Σύμφωνα πάντα με τα ΦΕΚ. Αν δούμε θερμοστατικές κεφαλές π.χ. θεωρούμε ότι θα λειτουργήσουν, αν δούμε αισθητήριο αντιστάθμισης σε λέβητα επίσης.1 point
-
Συνάδελφε σκέψου (και όλοι μας δλδ) ότι ο φορέας που μας "εκπροσωπεί", υπερασπίζεται συμφέροντα άλλων, όχι όμως των μελών του.Αντιπαραβάλω τον σύλλογο συμβολαιογράφων που δεν αφήνει να πέσει ψίχουλο κάτω που ζημιώνει τα μέλη του. Εδώ μας βάζουν και πληρώνουμε συνδρομή για να στηρίζεται η πλατφόρμα αυθαιρέτων και ΗΤΚ που είναι νομοθετικά εργαλεία του ΚΡΑΤΟΥΣ, αντί να μας παρέχουν τη νομοθεσία που την πληρώνουμε μόνοι μας, σε εξωτερικές εταιρείες. Πριν ξεκινήσουμε από το κεντρικό ΤΕΕ, μπήκε κανείς στον κόπο να κάνει κρούση στο τοπικό του ΤΕΕ;Στον συνάδελφο που τον βλέπεις κάθε μέρα μπροστά σου και σου ζήτησε και την ψήφο σου;Ας αναρωτηθούμε! Δεν είναι έλλειψη αξιοπρέπειας για όσους ασχολούμαστε, είναι που αναλάβαμε μια δουλειά και πώς θα κοιτάξεις τον πελάτη σου στα μάτια. Γιατί αυτός από εσένα θα ζητήσει τα ρέστα.1 point
-
Κάλεσα σήμερα το 213 15 13 559 (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ΤΕΔΚ Νοτίου Ελλάδος) όπου απάντησε μια κυρία αρκετά εξυπηρετική και μου είπε πως δεν χρειάζεται να διυλίζουμε τον κώνωπα. Δεν απαγορεύει ο νόμος τον αρχικό έλεγχο σε μεταγενέστερο στάδιο της οικοδομής. Οπότε πρέπει ο επιβλέπων να καλέσει αρχικό έλεγχο, όπου ο ελεγκτής θα μετρήσει περίγραμμα και θέση, και θα σημειώσει ότι έγινε σε μεταγενέστερο στάδιο. Την άλλη μέρα θα κληθεί τελικός έλεγχος, και τα δυο πορίσματα θα πάνε στην ΥΔΟΜ για ΠΕΚ. Η υδομ εφόσον όλα είναι καλά, εκδίδει ΠΕΚ και στέλνει το αρχικό πόρισμα στο ΣΥΠΟΘΑ. Το ΣΥΠΟΘΑ στέλνει το θέμα στο σώμα ελεγκτών (αν θεωρεί ότι πρέπει να ασκηθούν κυρώσεις) και αυτό στο εποπτικό συμβούλιο (αν το κατάλαβα καλά) για κυρώσεις. Το συμβούλιο δεν έχει συσταθεί.1 point
-
Συνάδελφοι Σας μεταφέρω συμπέρασμα συναδέλφου (κατόπιν άδειάς του) που ασχολείται με το εξοικονομώ για διευκόλυνση όσων συναδέλφων ενδιαφέρονται για το πρόγραμμα: <<Από δική μου έρευνα για ακύρωση αίτηση στο εξοικονομώ 2021 ενημερώνω ότι για να κάνετε αίτηση σε νέο πρόγραμμα, αν υπάρχει αίτηση στο εξοικονομώ 2021 πρέπει πρώτα να ακυρωθεί οριστικά στο πρόγραμμα το παλιό και μετά να υποβάλλεται σε νέο. Το μήνυμα που σας βγάζει είναι «Για την κατοικία με αριθμό ΑΤΑΚ ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ υφίσταται ήδη στο σύστημα ενεργή αίτηση. Η αίτησή σας δεν μπορεί να καταχωρηθεί στο σύστημα. Για να καταχωρηθεί νέα αίτηση θα πρέπει να ακυρωθεί η υφιστάμενη ενεργή αίτηση» Για την ακύρωση είναι 3 περιπτώσεις. Αν δεν έχει λάβει η αίτηση προκαταβολή επιχορήγησης Αν έχει λάβει η αίτηση προκαταβολή επιχορήγησης και Αν έχει υποβληθεί ένσταση για την αίτηση. Ανάλογα την περίπτωση χρησιμοποιείται μια από τις συνημμένες ΥΔ. Να προτιμάτε να την στέλνετε με γνήσιο της υπογραφής για να μην σας γυρνάει με παρατήρηση. Επίσης προσέξτε: προς ποιο φορέα απευθύνετε η ΥΔ. Το σωστό είναι ΤΕΕ. Μην γράφετε ΥΠΕΝ ή Εξοικονομώ 2021 ή ότι άλλο. Το σωστό είναι ΤΕΕ. Πολύ σημαντικό τέλος σημειώνω ότι ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ δεκτές ΥΔ χωρίς γνήσιο από συμβούλους – εταιρείες που έχουν «φτιάξει» εμαιλ για τους πελάτες τους και στέλνουν την ΥΔ χωρίς γνήσιο από το εταιρικό εμαιλ. ΜΟΝΟ ΜΕ ΓΝΗΣΙΟ στην περίπτωση αυτή. Για να μην έχετε καθυστερήσεις και να προλάβετε εγκαίρως την ακύρωση ώστε να είστε εμπρόθεσμοι στα νέα προγράμματα διαβάστε καλά τις οδηγίες και καλή δουλειά. ΥΓ. Παρακάτω είναι η οδηγία από το γραφείο υποστήριξης των προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων: Κύριε Κυρία καλημέρα. Ευχαριστούμε για την επικοινωνία. Εφόσον επιθυμεί ένας ωφελούμενος την οριστική διαγραφή της αίτησης θα πρέπει να επιλέξει την επιλογή "διαγραφή αίτησης" στην κεντρική οθόνη του προφίλ του ωφελούμενου (δεν απαιτείται στην περίπτωση σας) και να επικοινωνήσει σχετικά με το θέμα αυτό με το γραφείο υποστήριξης στην παρούσα ηλεκτρονική διεύθυνση με ΥΔ ότι επιθυμεί την οριστική διαγραφή της αίτησης (επισυνάπτετε η ΥΔ). Εφόσον η ΥΔ σταλεί από τον σύμβουλο έργου της αίτησης, η ΥΔ πρέπει να φέρει γνήσιο της υπογραφής του ωφελούμενου. Εάν σταλεί η ΥΔ από τον ωφελούμενο μπορεί να είναι απλή ΥΔ χωρίς γνήσιο της υπογραφής. Εφόσον αποσταλεί η ΥΔ, το αίτημα διεκπεραιώνετε εντός δέκα εργάσιμων ημερών. Για να μην θεωρείτε ενεργή μια αίτηση στο "εξοικονομώ 2021" πρέπει να ακολουθήσετε την άνω διαδικασία και η αίτηση να περάσει σε οριστική ακύρωση ή απένταξη. Παρακαλούμε ακολουθήστε τις οδηγίες όπως δίνονται παραπάνω και χρησιμοποιείστε την συνημμένη ΥΔ για όλα τα αιτήματα διαγραφής αιτήσεων που θέλετε να γίνουν. Με εκτίμηση. --- Γραφείο υποστήριξης προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων [email protected] ΤΕΕ Νίκης 4, ΑΘΗΝΑ >> YΔ_οριστική ακυρωση αίτησης.doc YΔ_οριστική ακυρωση αίτησης_ΑΠΕΝΤΑΞΗΣ.doc YΔ_οριστική ακυρωση αίτησης_ενστασης.doc1 point
-
Ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα. όπως τα λέει ο Faethon11 και ο Pavlos33 Από εμπειρία (ως επιβλέποντας, καθώς δεν είμαι ΕΔ) θα προσθέσω 2 απλά πραγματάκια: 1. Η όποια απαιτούμενη συναδελφικότητα εξαντλείται επαρκώς, κατά την προφορική αναφορά των όποιων ευρημάτων της αυτοψίας από τον ΕΔ. Ο χρόνος των 30 ημερών είναι υπεραρκετός για οτιδήποτε άλλο. Στην πραγματικότητα θεωρώ ότι χάρη τους κάνεις που τους ωθείς να κάνουν ενημέρωση φακέλου εφόσον υπάρχει αλλαγή στα ανοίγματα της όψης!!! 2. Τα θέματα αμοιβής του ΕΔ είναι αστείο και εκνευριστικό και μόνο που τα συζητάμε (το ποσό είναι ευτελές κατά την ταπεινή μου γνώμη) .... δίνεις λογαριασμό σου κατά την αυτοψία και τέλος!!! Πρώτα βάζουν τα λεφτά και μετά ξεκινάς δουλειά.... ΑΣΧΕΤΑ από το αποτέλεσμα του πορίσματος1 point
-
+1 για την πολύ σωστή και άρτια τοποθέτηση Ας έχει ο συνάδελφος υπόψη και το παρακάτω άρθρο 46 Ν. 4495 και την παρ. 10 άρθρ. 42 που αφορά την ενημέρωση της Ο.Α Άρθρο 46 Πόρισμα Ελέγχου των Ελεγκτών Δόμησης 1. Μετά τη διενέργεια του επιτόπιου ελέγχου οι Ελεγκτές Δόμησης συντάσσουν το σχετικό πόρισμα ελέγχου. Το πόρισμα ελέγχου επέχει θέση έκθεσης αυτοψίας και απαιτείται σαφής διατύπωση του αποτελέσματος του ελέγχου, δηλαδή να αποτυπώνονται τόσο οι παραβάσεις όσο και η έλλειψη οποιασδήποτε παράβασης. α) Αν δεν διαπιστωθούν παραβάσεις, το πόρισμα συντάσσεται από τους Ελεγκτές Δόμησης εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών και αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην οικεία υπηρεσία δόμησης, η οποία ενημερώνει εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών τον κύριο του έργου και τον επιβλέποντα μηχανικό. Στην περίπτωση τελικού ελέγχου, η υπηρεσία δόμησης εκδίδει εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (Π.Ε.Κ.), σύμφωνα με το άρθρο 54 του παρόντος νόμου, που αποστέλλεται στον κύριο του έργου και στον γενικό επιβλέποντα μηχανικό. β) Αν διαπιστωθούν παραβάσεις, το Πόρισμα Ελέγχου συντάσσεται από τους Ελεγκτές Δόμησης μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες και αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην οικεία Υ.ΔΟΜ. και στο τοπικό Παρατηρητήριο, το οποίο επιβάλλει τις προβλεπόμενες κυρώσεις σύμφωνα με τις περί αυθαιρέτων διατάξεις και με την επιφύλαξη των κατωτέρω περιπτώσεων αα, ββ και γγ : αα) αν διαπιστωθούν οι αναφερόμενες στην παρ.10 του άρθρου 42 αλλαγές, τροποποιήσεις και αποκλίσεις δεν επιβάλλονται κυρώσεις, εφόσον ενημερωθεί εντός τριάντα (30) ημερών ο σχετικός φάκελος της άδειας δόμησης. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η οικεία Υ.ΔΟΜ. επιβάλει μόνο τη διακοπή εργασιών, ββ) αν διαπιστωθούν παραβάσεις για τις οποίες τηρείται το περίγραμμα της οικοδομής, ο συντελεστής δόμησης και ο συντελεστής όγκου, τίθεται προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών να πραγματοποιηθεί αναθεώρηση της άδειας δόμησης (παρ.9 του άρθρου 6 του ν.4067/2012 και εδάφιο 3 της παρ.3 του άρθρου 22 του ν.1577/1985). Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η οικεία Υ.ΔΟΜ. επιβάλει κυρώσεις σύμφωνα με τις περί αυθαιρέτων διατάξεις, γγ) αν διαπιστωθούν εργασίες που δεν συμπεριλαμβάνονται στα εγκεκριμένα σχέδια οικοδομικής άδειας που βρίσκεται σε ισχύ, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να εκδοθεί άδεια αναθεώρησης και δεν έχει υποβληθεί εγκαίρως από τον εξουσιοδοτημένο επιβλέποντα μηχανικό η γνωστοποίηση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών, οι πρόσθετες αυτές εργασίες καταγράφονται ως αυθαίρετες ή ως πολεοδομικές παραβάσεις, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία υπάγονται, και οι εργασίες διακόπτονται μέχρι την έκδοση της άδειας αναθεώρησης, δδ) προκειμένου να επιβληθούν από το οικείο Παρατηρητήριο τα σχετικά πρόστιμα, απαιτείται σαφής σκαριφηματική αποτύπωση των παραβάσεων επί του πορίσματος. Σε διαφορετική περίπτωση το πόρισμα θεωρείται ελλιπές, η άσκηση των καθηκόντων του Ελεγκτή Δόμησης πλημμελής και μπορεί να επισύρει κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν.4030/2012. γ) Τα ανωτέρω πορίσματα κοινοποιούνται ηλεκτρονικά στο Τμήμα Επιθεώρησης Δόμησης και κατεδαφίσεων της Ειδικής Γραμματείας Επιθεώρησης και Ελέγχου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.4030/2011. 2. Αν διαπιστωθούν παραβάσεις, διακόπτονται οι εργασίες από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ.. Αντίγραφο της πράξης διακοπής εργασιών, στο οποίο επισυνάπτεται το πόρισμα ελέγχου του Ελεγκτή Δόμησης, αποστέλλεται : α) στο αρμόδιο Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος, με την υποχρέωση διαβίβασης στο Εποπτικό Συμβούλιο, για να εισηγηθεί προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κυρώσεις σε βάρος των μελετητών ή και του επιβλέποντος μηχανικού του έργου, σύμφωνα με το άρθρο 60. β) στον κύριο του έργου και τον επιβλέποντα μηχανικό, γ) στην αρμόδια αστυνομική αρχή, η οποία διακόπτει χωρίς άλλη ειδοποίηση τις οικοδομικές εργασίες και παρακολουθεί την τήρηση της διακοπής, δ) στον οικείο δήμο, ο οποίος υποχρεούται να αναρτήσει την ίδια ημέρα την πράξη διακοπής εργασιών της Υ.ΔΟΜ. και το πόρισμα των Ελεγκτών Δόμησης στον πίνακα ανακοινώσεων του δημοτικού καταστήματος για διάστημα είκοσι (20) ημερών. 3. Κατά των πορισμάτων των Ελεγκτών Δόμησης που εκδίδονται κατά τις διατάξεις των άρθρων 45 και 46 του παρόντος, προβλέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής που κατατίθεται στην Υ.ΔΟΜ. εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από της γνωστοποίησης του πορίσματος. Η Υ.ΔΟΜ. εντός προθεσμίας δέκα πέντε (15) ημερών υποχρεούται να διαβιβάσει την προσφυγή με τα στοιχεία του φακέλου και σχετική εισήγηση στο ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.. Η προσφυγή εξετάζεται από το ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. κατ’ ανάλογη εφαρμογή των οριζομένων στις παραγράφους 5, 6 και 7 του άρθρου 17. Η απόφαση του συμβουλίου είναι οριστική. 4. Για τη συνέχιση των οικοδομικών εργασιών, μετά τη διακοπή τους απαιτείται νέος έλεγχος από διαφορετικούς Ελεγκτές Δόμησης και εφόσον διαπιστωθεί ότι οι παραβάσεις έχουν αρθεί (ύστερα από αναθεώρηση, ενημέρωση ή κατεδάφιση) εκδίδεται σχετική πράξη της Υ.ΔΟΜ., μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την παραλαβή του νέου πορίσματος ελέγχου του Ελεγκτή Δόμησης, στο οποίο βεβαιώνεται η άρση των παραβάσεων που οδήγησαν στην διακοπή. 5. Σε περίπτωση διαφωνίας των Ελεγκτών Δόμησης επί των πορισμάτων αποτελεσμάτων του ελέγχου αιτιολογείται ο λόγος διαφωνίας και αδυναμίας σύνταξης πορίσματος και το Περιφερειακό Παρατηρητήριο αναθέτει σε νέους Ελεγκτές Δόμησης τη διενέργεια του ελέγχου και ταυτοχρόνως ενημερώνει την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. για τυχόν ενέργειές της. 6. Αν κατά τον αρχικό ή ενδιάμεσο έλεγχο διαπιστωθεί ότι η κατασκευή βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εργασιών, ο Ελεγκτής Δόμησης διενεργεί τον έλεγχο και σημειώνει στις παρατηρήσεις του το στάδιο των οικοδομικών εργασιών (επισυνάπτεται και φωτογραφία του έργου), καθώς επίσης και τη μη έγκαιρη υποβολή αιτήματος για έλεγχο δόμησης από τον επιβλέποντα μηχανικό, προκειμένου να επιβληθούν κυρώσεις στον επιβλέποντα μηχανικό, σύμφωνα με το άρθρο 48, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός της διαπίστωσης ή μη παραβάσεων. Σε περιπτώσεις έργων ιδιαίτερης περιβαλλοντικής και οικιστικής σημασίας ή και έργων που χρειάζονται ειδικό έλεγχο ως προς τους όρους δόμησης, η ανωτέρω διαδικασία ελέγχου γίνεται από ειδική επιτροπή που αποτελείται από δύο (2) Ελεγκτές Δόμησης, έναν (1) εκπρόσωπο του Τοπικού Παρατηρητηρίου και έναν (1) μηχανικό της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ.. 7. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται η αποζημίωση των Ελεγκτών Δόμησης ανά έλεγχο και ανά κατηγορία έργου, καθώς και κάθε άλλο σχετικό με την αποζημίωση θέμα. παρ. 10 Άρθρο 42 Ισχύς, αναθεώρηση και ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων και εγκρίσεων μικρής κλίμακας και γνωστοποίησης πρόσθετων εργασιών (...) 10. Ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας, ανεξάρτητα από τον χρόνο ισχύος της οικοδομικής άδειας, πραγματοποιείται στις εξής περιπτώσεις : α) αλλαγή ιδιοκτήτη, β) τροποποιήσεις των μελετών, εφόσον δεν μεταβάλλονται τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης, όγκου, ύψους, οι πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις και ο υπολογισμός των αναγκών σε χώρους στάθμευσης (άρθρο 39 παρ.3β του ν.4495/2017) του διαγράμματος κάλυψης και με την προϋπόθεση υποβολής τυχόν απαραίτητων εγκρίσεων από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα, γ) μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα είκοσι (20) εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα, ή μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα σαράντα (40) εκατοστά όσον αφορά τα μήκη των πλευρών του οικοπέδου και με την προϋπόθεση υποβολής τυχόν απαραίτητων εγκρίσεων από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα, δ) αποκλίσεις θέσης του κτιρίου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα δέκα είκοσι (20) εκατοστά όσον αφορά τη θέση του κτίσματος και με την προϋπόθεση υποβολής τυχόν απαραίτητων εγκρίσεων από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα.1 point
-
Θα διαφωνήσω σε αρκετά από τα παραπάνω 1. Έχω την εντύπωση πως από την στιγμή που κατατεθεί αίτημα για ΕΔ, δεν μπορεί να γίνει καμία πράξη..... άσχετα αν το σύστημα δεν έχει δικλείδα ασφαλείας... Επίσης γιατί να πει στον επιβλέποντα τι να κάνει? Για να μην κατηγορηθεί για αντισυναδελφικότητα? Μα ο πρώτος που πρέπει να κατηγορηθεί είναι ο επιβλέπων ο οποίος γνωρίζοντας τις διαφορές, αντί να κάνει πρώτα ενημέρωση και μετά να καλέσει ΕΔ, βάζει τον ΕΔ προ τετελεσμένων και του πετάει το μπαλάκι. Οπότε απλά ξαναπαίρνει πίσω το μπαλάκι και κάνει παιχνίδι σύμφωνα με τους νόμους. 2. Επάνω στα PDF των όψεων σχεδιάζεις τα ανοίγματα και τα υποβάλλεις.... όχι όλο το σχέδιο βέβαια (χωρίς πινακίδες κλπ) αλλά το σημείο ενδιαφέροντος (όψη). Ή αν δεν μπορείς να δουλέψεις σε pdf, τύπωσε τις όψεις και με το χέρι σχεδίασε τις αλλαγές και μετά φωτογραφία και ανέβασμα ή αν δεν θέλεις ούτε αυτό κάνε σκαρίφημα της όψης που αλλάζει και μετά φωτογραφία και ανέβασμα .... 3. Η πληρωμή δεν είναι ανεξάρτητη. Με τον έλεγχο κόβεις το παραστατικό, το δίνεις στον ιδιοκτήτη και περιμένεις να εξοφληθεί με κατάθεση σε λογαριασμό και μάλιστα, σύμφωνα με τον νόμο, σε όψεως... Δεν υπάρχει η διαδικασία "επί πιστώσει" στο συγκεκριμένο θέμα. Αν σε εξοφλήσει στο προβλεπόμενο διάστημα ανεβάζεις το πόρισμα (αρνητικό/θετικό). Αν δεν σε εξοφλήσει στο προβλεπόμενο διάστημα στέλνεις αρνητικό πόρισμα. Η δουλειά σου μόλις τελείωσε...1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-