Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      7.369


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.737


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.511


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.014


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/10/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Θα το πω για τελευταία φορά κι όποιος καταλάβει, κατάλαβε. 1. Νομικά, δεν υφίσταται πράξη συνένωσης διότι δεν μεταγράφεται. Το επιβεβαιώνει και η ανωτέρω απόφσαη ΑΠ. 2. Η "συνένωση" μέσω ΔΓΜ, είναι καθαρά τεχνική διαδικασία που αφορά μόνο στη β.δ. του Κτηματολογίου ως προς την απόδοση ενός ΚΑΕΚ στο ενιαίο. 3. Το Κτηματολόγιο (και κάθε φορέας) ΔΕΝ νομοθετεί και, συνεπώς, δεν είναι υπεράνω του ανωτάτου δικαστηρίου. Οφείλει (όπως και κάθε πολίτης) να εφαρμόζει τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. όλα τα άλλα, είναι για να κάνουμε κουβέντα... συμπλήρωση @Gousgounis Το ανέφερα και πιο πάνω. Η αλλοίωση (με αποκοπή και μεταβίβαση μέρους του ώστε να καταστεί το γήπεδο μη άρτιο) του τοπογραφικού διαγράμματος της άδειας, επιφέρει ακυρότητα αυτής και καθιστά το κτίσμα αυθαίρετο. Μπορεί να γινόταν παλαιότερα (και το έχω συναντήσει), αλλά μετά το 2011 (και την ταυτότητα ακινήτου) είναι εξαιρετικά δύσκολο (αν όχι αδύνατο) να συνεχιστεί.
    2 points
  2. Η πηγή που παραθέτεις, κάθε άλλο παρά αξιόπιστη είναι αφού πρόκειται για "Πλατφόρμα Εύρεσης Επαγγελματιών". Εννοείται πως, όταν υπάρχει αμφισβήτηση της στατικής επάρκειας κτιρίου, είναι απαραίτητο να γίνει ο σχετικός έλεγχος. Ως μηχανικός (έστω και συνταξιούχος) που είσαι, θα έπρεπε να το γνωρίζεις. Αρμόδιος για τη σχετική βεβαίωση, είναι πολιτικός μηχανικός. Αυτό θα εισηγηθείς στη διαχείριση
    2 points
  3. Αν πάτε να ρωτήσετε, οι περισσότερες ΥΔΟΜ στα φορολογικά θέλουν διαφορετικές στήλες επιφανειών στο ΔΚ που περιλαμβάνονται και δεν περιλαμβάνονται στο ΣΔ κατά ΝΟΚ. Μέσα και η θερμομόνωση ... ότι κατασκευάζεται. Αθροίζουν τα εμβαδά και θέλουν τα φορολογικά σε αυτές. Οι λεπτομέρειες της εφαρμογής στα λοιπά είναι όσες και οι υπάλληλοι που ελέγχουν. Έχουν και άλλες πιο ακραίες θέσεις αλλά ας μην επεκταθώ. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν πρέπει να ελέγχουν φορολογικά. Μια μικροποσότητα κώδικα του συρμού (χωρίς ΑΙ) θέλει στο σύστημα των αδειών για να επανέλθουν όλα στις σύμφωνες με τους νόμους διατάξεις. Και να κλείσουν τα ΙΚΑ...
    2 points
  4. Ναι, αρκεί να μην είναι ο βασικός μηχανικός....
    1 point
  5. Eγκύκλιος ΣΕΣΣΕ 26η-10.10.2024-παροχή διευκρινίσεων αρθ.16 Ν.5142/2024 https://enotariat.gr/?p=14879
    1 point
  6. Μπορεί να είσαι με τα επόμενα κύματα..οι προσλήψεις είναι για βάθος τριετίας.πιθανον να σε καλέσουν και σε ένα χρόνο από τώρα.εχει τύχει σε γνωστό μου δηλαδή παρόμοια περίπτωση όπως εσυ
    1 point
  7. Καλό θα ήταν να έχουμε (με απόκρυψη στοιχείων) και την αίτηση στην Υ.ΔΟΜ., ώστε να υπάρξει μια ολοκληρωμένη γνώση του θέματος. Διότι ενδέχεται να επικαλέστηκε η καταγγέλουσα πρόβλημα στατικότητας για κάποιες εργασίες που θα γίνουν. Οπότε θεωρώ ότι, προκειμένου να αντικρουστεί (και να ακυρωθεί) το έγγραφο της Υπηρεσίας, θα πρέπει να υπάρξει η σχετική βεβαίωση (και όχι ΜΣΕ) από πολ. μηχαν.. Μην ξεχνάμε ότι, τέτοιες περιπτώσεις, είναι βούτυρο στο ψωμί κάποιων δικηγόρων...
    1 point
  8. Μονο η διαδικασία του ΠΔ 1929 περί ετοιμόρροπων κατασκευών μπορει να εφαρμοστεί. Όλα τα άλλα είναι τρίχες και μάλιστα κατσαρές (εκτός αν πρόκειται για αυθαίρετες κατασκευές όποτε και πάλι άλλη είναι η διαδικασία και δεν έχει καμιά σχέση η βεβαίωση στατικής επάρκειας). Να ζητήσεις εγγράφως βάσει ποιων νομοθετημάτων σου ζητά την βεβαίωση.
    1 point
  9. Με τα π και κ εννοεί πάνω και κάτω οπλισμό αντίστοιχα. Χωρίζει τον κάτω οπλισμό σε τρία μέρη: στήριξη αριστερά, άνοιγμα και στήριξη δεξιά. Οι αριθμοί εντός παρενθέσεως είναι οι κάτω οπλισμοί στήριξης.
    1 point
  10. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα, ιδίως σε τουριστικές περιοχές, που η άδεια εκδίδεται με λειτουργική συνένωση μη άρτιων, το κτίριο χτίζεται σε ένα εκ των τριών και μετά μεταβιβάζονται τα άλλα δύο για να συνεχιστεί το κόλπο. Με τον Ν. 4759/2020 έγινε προσπάθεια να διορθωθεί το πρόβλημα. Επιτρέπεται η συνένωση όμορων οικοπέδων για την ενιαία λειτουργική τους αξιοποίηση μόνο εφόσον προκύπτει γήπεδο εμβαδού τουλάχιστον τεσσάρων στρεμμάτων και ταυτόχρονα ένα από τα οικόπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο, βάσει των διατάξεων που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του. Αργότερα με την διευκρινιστική εγκύκλιο ανεφέραν ότι μη άρτια συνενώνονται συμβολαιογραφικά για να προκύψει άρτιο. Οπότε και εγώ θεωρώ πως πρέπει να γίνει χωρική μεταβολή και μετά να εκδοθεί άδεια.
    1 point
  11. Καλημέρα σε όλους. Διαβάζοντας το θέμα θα ήθελα να υποβάλλω στην συνάδελφο κάποια ερωτήματα. Εκλήθη η Πολεοδομία κατόπιν καταγγελίας της ιδιοκτήτριας υπογείου να διαπιστώσει τι ακριβώς; Ότι υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές ή ότι το κτίριο (κατά την γνώμη της Υπηρεσίας) είναι ακατάλληλο για να κατοικηθεί; Όταν καλείται Πολεοδομία (π.χ καταγγελία) θα καλεστεί για κάποιο λόγο . Αν π.χ ο λόγος είναι οι αυθαίρετες κατασκευές θα συνταχθεί πόρισμα και θα κοινοποιηθεί όπως πρέπει. Το να ζητηθεί βεβαίωση στατικής επάρκειας θα πρέπει να γνωρίζουμε εγγράφως βάσει ποιας νομοθεσίας το απαιτεί και στα πλαίσια ποιας ιδιότητας το απαιτεί και αυτό διότι εδώ δεν έχουμε κατάσταση κτιρίου επικινδύνως ετοιμόρροπου. Αν λοιπόν (για κάποιο λόγο) η αυτοψία κατέγραψε αυθαίρετες κατασκευές τότε θα πρέπει να κοινοποιηθεί το πόρισμα, το σκαρίφημα, ο τρόπος υπολογισμού του προστίμου που έχει επιβληθεί. Μετά είναι ο χρόνος για να ασκηθεί αντίρρηση. Αν τελικά γίνει αποδεκτό, θα πρέπει μετά να γίνει τακτοποίηση αυθαιρεσιών.
    1 point
  12. Μήπως αυτή η αρχιτέκτονας εκπροσωπεί την οικεία πολεοδομία; Και δεν ενεργεί απλώς για λογαριασμό της; Aς είστε λίγο περισσότερο προσεκτική.... Υ.Γ. Δώστε πολλά συγχαρητήρια κι εσείς και οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες του ακινήτου στην "ιδιοκτήτρια του ημιυπόγειου διαμερίσματος"....
    1 point
  13. Καλημέρα, tetris, Ευχαριστώ για τον κόπο να μου απαντήσετε. Δεν μου είχε τύχει να αμφισβητηθεί η σταθερότητα του κτιρίου που έμεινε άτρωτο και σταθερό επί 50 χρόνια αντέχοντας τους ισχυρούς σεισμούς που έπληξαν την Αττική. Και να αμφισβητηθεί μάλιστα από μία προκατειλημμένη αρχιτέκτονα που κλήθηκε για αυτοψία για άλλο άσχετο θέμα.. Και αν η πραγματικότητα δεν αποδεικνύει την σταθερότητα ενός κτιρίου, θα την αποδείξει μια προσομοίωση με κάποιο λογισμικό; Συγνώμη αλλά δεν το καταλαβαίνω αυτό. Αν είναι σωστό τότε πρέπει για όλα τα κτίρια κάθε τόσο να γίνονται μελέτες στατικής επάρκειας, κατ' απαίτηση του κράτους.
    1 point
  14. Στην άριστα αιτιολογημένη απάντηση του Ιάσονα (+1), θα ήθελα να προσθέσω το ότι αν θα έμπαιναν ανοίγματα όψεων Ο.Ι σε δήλωση κοινοχρήστων, για να δίνονταν νομιμότητα θα έπρεπε να ελεγχθούν και όλοι οι κοινόχρηστοι-κοινόκτητοι χώροι κτιρίου και οικοπέδου και όχι μόνο οι όψεις.
    1 point
  15. Σωστό. Όπως δεν μετράμε όγκο παταριού αλλά όγκο ορόφου ...
    1 point
  16. Την μόνωση σίγουρα την μετράμε, όπως μετράμε και τους πέτρινους τοίχους που δεν μετράνε στην δόμηση. Γενικά τα μετράμε όλα και αυτά που δεν μετράνε στην δόμηση. Το εξωτερικό τοίχο στο πατάρι, δεν τον μετράμε γιατί το πατάρι δεν είναι όροφος, και τον εξωτερικό τοίχο τον μετράμε μία φορά σε κάθε όροφο.
    1 point
  17. Ξεκάθαρα όχι, δεν γίνεται επέκταση αφού η κάλυψη έχει εξαντληθεί. Αντιθέτως το υφιστάμενο, αν είναι προ του 1955, έχει κατοχυρωμένο, νόμιμο περίγραμμα.
    1 point
  18. Καλησπέρα σε όλους! Ήθελα να κάνω μία ερώτηση: ποιο είναι το κόστος άδειας μικρής κλίμακας? Δηλαδή, τι πρέπει εγώ να πληρώσω στην πολεοδομία προκειμένου να μου εκδώσουν άδεια μικρής κλίμακας για περίφραξη με συρματόπλεγμα οικοπέδου εντός σχεδίου στην Τρίπολη? Ρωτάω γιατί είχα σκοπό να αναθέσω σε μηχανικό την όλη διαδικασία και μου είπε ότι πρέπει να πληρώσω γύρω στα 400 ευρώ στην πολεοδομία για να μου εκδώσουν την άδεια μικρής κλίμακας. Μετά κάλεσα σε μία πολεοδομία (μη ρωτήσετε ποια από όλες, γιατί αρχικά πήρα τηλ στην Πολεοδομία Αγ. Παρασκευής, ο ένας με έστελνε στον άλλον και τελικά μίλησα με μια Πολεοδομία που έχει την έδρα της στο κέντρο της ΑΘήνας) και εκεί μου είπαν ότι δεν χρειάζεται να πληρώσω κάτι στην πολεοδομία για την άδεια μικρής κλίμακας. Στη συνέχεια κάλεσα και στην Πολεοδομία Τρίπολης, όπου εκεί μου είπαν ότι δεν θα πληρώσω τίποτα για την έκδοση άδειας μικρής κλίμακας. Το μόνο που χρειάζεται να κάνω είναι να καταθέσω 2 φωτογραφίες του οικοπέδου και το τοπογραφικό (αυτά τα έχω ήδη στα χέρια μου). Επίσης ρώτησα και έναν άλλο μηχανικό της περιοχής εκεί στην Τρίπολη και μου είπε ότι η έκδοση άδειας μικρής κλίμακας κοστίζει γύρω στα 800-1000 ευρώ!!!! Θα ήθελα να μάθω γιατί μου ζητάνε λεφτά οι μηχανικοί για την πολεοδομία? Υπάρχει κάτι που δεν ξέρω και που οι διάφορες πολεοδομίες δεν μου ανέφεραν εκ παραδρομής? Ισχύει τελικά αυτό που μου είπαν οι υπάλληλοι των διάφορων πολεοδομιών ότι δεν επιβαρύνομαι κάτι? Και οι μηχανικοί τελικά μού παρουσιάζουν τη δική τους αμοιβή ως ποσό που πρέπει να καταβληθεί στην πολεοδομία. Τι πρέπει να κάνω? Αν πάω μόνη μου στην πολεοδομία και κατάθεσω αυτά που χρειάζονται και πάρω την άδεια δεν είμαι κατοχυρωμένη? Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.
    1 point
  19. Πληροφοριακά να ενημερώσω ότι για μεταβολές εντός δύο μηνών απο την έκδοση του πιστοποιητικού, επανεκδίδεται ατελώς.
    1 point
  20. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    1 point
  21. Ισχύει αυτό: Ποια οικοδομήματα εξαιρούνται της μελέτης στατικής επάρκειας; Σε κάθε νόμο ή κανόνα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Έτσι συμβαίνει και εδώ. Οι περιπτώσεις των εξαιρέσεων είναι κατοικίες που έχουν οικοδομηθεί πριν τις 09/06/1975 (πηγή)
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.