Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.002


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.968


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.357


  4. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.555


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/01/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Για ΚΕΝΑΚ (ΠΕΑ, ΜΕΑ) ξεκίνα με μελέτη των ΤΟΤΕΕ και της σχετικής νομοθεσίας. Αν δεν τα κατέχεις αυτά, όσα σεμινάρια και να κάνεις δεν θα μπεις στο πνεύμα. Για τυχόν απορίες, μπορείς να απευθύνεσαι στο φόρουμ. συμπλ. όσο για το "ενεργειακό πιστοποιητικό σε μια μέρσ" που διαφημίζει η ανωτέρω παραπομπή, δεν ξέρω αν είναι για γέλια ή για κλάματα...
    2 points
  2. Η κατ' εξαίρεση κατασκευή φυλακίου στα προκήπια και τους υποχρεωτικούς ακαλύπτους είναι υπό όρους επιτρεπτή μόνο για κτίρια υπουργείων, δικαστικών μεγάρων, σωφρονιστικών καταστημάτων, διπλωματικών αποστολών και διεθνών οργανισμών σύμφωνα με το άρθρο 2 του Κτιριοδομικού όπως ισχύει.
    2 points
  3. Ναι, αυτό ισχύει 1,8*1,5. Νομιμοποιείς σύμφωνα με τις διαδικασίες.
    1 point
  4. Όταν η απόφαση αναφέρει αντισυνταγματικότητα εννοεί διατάξεων των παραγράφων των άρθρων και όχι ολόκληρων των παραγράφων. Έτσι, όταν λέει (διατάξεων) της παρ.2 του άρθρου 19 προφανώς δεν εννοεί τις απολήξεις. Επίσης όταν λέει (διατάξεων) της παρ.6 του άρθρου 11 εννοεί αντισυνταγματική η διάταξη των παταριών αλλά συνταγματική των κλιμακοστασίων. Για το 1 μέτρο της pilotis : 0- Πριν τον ΓΟΚ55 τα αυτοκίνητα ήταν ελάχιστα, οπότε κανείς δεν σκεφτόταν το 1 μ. 1- Πρωτοεμφανίστηκε (μαζί με τα καταστήματα και άλλα) μέσα στο C του ΓΟΚ73, όπως λέει και ο BAS παραπάνω. 2- Ενσωματώθηκε (μαζί με τα άλλα) στην κλίμακα των γενικών υψών με τον ΓΟΚ85. 3- Με την παρ.3 του άρθρου 2 του ΠΔ/3-8-87 (ΦΕΚ-749/Δ/10-8-87) "Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ' αρ. ΠΔ-697/79 και ΠΔ-1339/81", ορίστηκε ότι : 'Οταν εφαρμόζεται η παρ.9 του Αρθ-9 του Ν-1577/85 επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους, που καθορίζεται από ειδικές διατάξεις μέχρι 1,00 μ., εφόσον το ισόγειο του κτιρίου, χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για στάθμευση αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει όταν στην πιο πάνω περίπτωση το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστηλώματα (ΠΙΛΟΤΙΣ) με εφαρμογή της παρ.1Β του Αρθ-7 του Ν-1577/85 και ο ελεύθερος ημιϋπαίθριος χώρος της διατίθεται αποκλειστικά για στάθμευση αυτοκινήτων. Όπου, η παρ.9 του άρθρου 9 του ΓΟΚ85 έλεγε : 9. Ειδικές διατάξεις, σχετικά με τα επιτρεπόμενα ύψη κτιρίων για την προστασία αρχαιολογικών χώρων, παραδοσιακών οικισμών, ιστορικών τόπων, έργων τέχνης, μνημείων, διατηρητέων κτιρίων, αεροδρομίων ή παρόμοιων χρήσεων ή που καθορίζουν ύψος κτιρίων με απόλυτο υψόμετρο ή αριθμητικά ή με ειδικά προσδιοριζόμενα επίπεδα ή ύψος κτιρίων που η σεισμική επικινδυνότητα της περιοχής το επιβάλλει κατισχύουν των διατάξεων της παρ.7. (Γενικές διατάξεις ύψους) 4- Ο ΝΟΚ το 2012 δεν έλεγε τίποτε περί αυτού, αλλά χρησιμοποίησε ως βάση τις ήδη προσαυξημένες γενικές διατάξεις του ΓΟΚ85. 5- Με τις πρώτες εφαρμογές του ΝΟΚ τέλος 2012, 2013, αρχές 2014 δημιουργήθηκε θέμα με το 1 μέτρο της pilotis. Σύλλογοι και άλλες προσφυγές για περιοχές με αριθμητικά καθορισμένο ύψος (πχ. Κυπριάδου) έκαναν προσφυγές γι' αυτό και το υπουργείο απάντησε ότι κατά τη γνώμη του η διάταξη πρέπει να ξανανομοθετηθεί για να ισχύσει. 6- Με τον ν.4258/2014 τροποποιείται ο ΝΟΚ (ver.3) και προστίθεται το 1 μ. για ισόγειους ΧΣ και pilotis, οριζόντια και πάνω από τις γενικές διατάξεις ύψους. 7- Τέλος, με τον ν.4315/2014 τροποποιήθηκε ο ΝΟΚ (ver.4) και προστέθηκε άλλο 1 μ. για μείωση κάλυψης και φυτεμένα καθώς και ο συνδυασμός των 2 μ. Κατά τη γνώμη μου, σε κάθε περίπτωση, πρέπει με νομοθέτηση να ισχύει πάντοτε το 1μ της παρ. 8α και 8β πάνω από τα ειδικά ύψη περιοχών που όρισε το ΠΔ του 1987.
    1 point
  5. To 1 μέτρο λόγω πιλοτής υπάρχει στον ΓΟΚ/73, όπως και τα πατάρια, αλλά οι φωστήρες έκαναν 52 χρόνια να το καταλάβουν τι γράφει... Για τις εκσκαφές και το ΙΚΑ δείχνει την μηδενική τους επαφή με την πραγματικότητα.
    1 point
  6. Εν τη ρύμη του λόγου (?) δεν έβαλαν την τελευταία πρόταση στη σωστή σειρά, με αποτέλεαμα να φαίνεται πως εννοούν ότι η πισίνα μετράει στη δόμηση.Ενώ είναι προφανές ότι η πισίνα δεν πρέπει να μετράει στη φυτεμένη επιφάνεια.
    1 point
  7. Συνοψίζοντας την απόφαση και ειδικά το κρίσιμο ζήτημα της «έναρξης υλοποίησης» των οικοδομικών εργασιών: 1. Σύντομο ιστορικό και αντικείμενο της απόφασης o Ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (Ν.Ο.Κ.) του 2012 (ν. 4067/2012) περιέχει διατάξεις που αυξάνουν τον συντελεστή δόμησης (σ.δ.) και το επιτρεπόμενο ύψος, ως κίνητρα για την ανέγερση ενεργειακά αποδοτικών κτηρίων και τη διατήρηση κοινόχρηστων χώρων. o Το Συμβούλιο της Επικρατείας, σε προγενέστερη νομολογία του, είχε τονίσει ότι όταν τροποποιούνται οι όροι δόμησης πρέπει να προηγείται πολεοδομικός σχεδιασμός σε τοπικό επίπεδο (Ρυθμιστικά Σχέδια, Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια κ.λπ.), ώστε να σταθμίζονται εξατομικευμένα οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και την ποιότητα ζωής. 2. Κρίση επί της συνταγματικότητας o Το Δικαστήριο αποφάσισε ότι οι επίμαχες διατάξεις του Ν.Ο.Κ. δεν είναι εξ ορισμού αντισυνταγματικές, αφού από μόνες τους δεν επιφέρουν υπερβολική δόμηση ή επιδείνωση του περιβάλλοντος. o Εντούτοις, παράγουν πρόβλημα όταν εφαρμόζονται οριζόντια, δηλαδή σε όλη την Ελλάδα, χωρίς πρότερη αξιολόγηση των πραγματικών συνθηκών κάθε περιοχής. 3. Περιορισμός των συνεπειών της αντισυνταγματικότητας o Το ΣτΕ έλαβε υπόψη του τις επιπτώσεις στις επενδύσεις, στην ασφάλεια των συναλλαγών και στην εμπιστοσύνη των πολιτών που ακολούθησαν το νόμο. o Έτσι, αποφάσισε να μην ακυρωθούν όλες οι οικοδομικές άδειες που είχαν εκδοθεί βάσει των κινήτρων του Ν.Ο.Κ., υπό την προϋπόθεση ότι μέχρι 11.12.2024 (ημερομηνία δημόσιας ανακοίνωσης της απόφασης) είχαν ήδη αρχίσει οι οικοδομικές εργασίες. Οι εργασίες πρέπει να αφορούν τουλάχιστον την εκσκαφή στο οικόπεδο. 4. Πώς αποδεικνύεται η έναρξη υλοποίησης o Σύμφωνα με την απόφαση, δεν αρκεί η απλή έκδοση της οικοδομικής άδειας ή κάποια απρόσωπη ηλεκτρονική ενημέρωση. Χρειάζεται πραγματική εκκίνηση εργασιών στο ακίνητο. o Ενδεικτικοί τρόποι απόδειξης είναι: α) Η γνωστοποίηση της έναρξης εκσκαφών σε κάποια δημόσια αρχή (π.χ. επιθεώρηση εργασίας, πολεοδομία, περιφέρεια κ.λπ.). β) Η υποβολή Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) στον ΕΦΚΑ για εργαζομένους στο εργοτάξιο που εκτελούν εκσκαφές. γ) Οποιαδήποτε άλλη επίσημη, επαληθεύσιμη δήλωση ή έγγραφο που αποδεικνύει ότι πριν από ή έως τις 11.12.2024 βρίσκονταν σε εξέλιξη οι χωματουργικές εργασίες. 5. Πρακτική σημασία o Άδειες με έναρξη εκσκαφών πριν από 11.12.2024: Παραμένουν σε ισχύ και δεν κινδυνεύουν από την αιτία της αντισυνταγματικότητας του Ν.Ο.Κ. (εκτός αν συντρέχει άλλος λόγος ακύρωσης). o Άδειες χωρίς έναρξη εκσκαφών ως την 11.12.2024: Μπορούν να ακυρωθούν δικαστικά αν κάποιος ασκήσει έγκαιρα προσφυγή, ακριβώς επειδή στηρίζονται σε διατάξεις κρίσιμες από το ΣτΕ ως μη συνταγματικά εφαρμόσιμες. 6. Επιπτώσεις σε ανοιχτές υποθέσεις ή σε μελλοντικές επενδύσεις o Εάν έχει ήδη ασκηθεί προσφυγή στα δικαστήρια για κάποια άδεια πριν από τις 11.12.2024, η άδεια μπορεί να ακυρωθεί ανεξάρτητα από το αν είχαν ξεκινήσει οι εργασίες, διότι το ΣτΕ θεωρεί ότι δεν μπορεί να ματαιωθεί το δικαίωμα δικαστικής προστασίας εκείνου που είχε ήδη προσφύγει. o Σε μελλοντικό επίπεδο, ο νομοθέτης οφείλει να ενσωματώνει τέτοιου είδους κίνητρα μόνο μέσω τοπικών πολεοδομικών μελετών.
    1 point
  8. Όταν ο Καθηγητής Γ. Βέης (δημιουργός του ΕΓΣΑ87) ήρθε στην Θεσσαλονίκη, καλεσμένος από τον σύλλογο τοπογράφων, για να παρουσιάσει το νέο σύστημα ΕΓΣΑ87. Ήρθε τότε με μία "μπροσούρα" τόσο πρόχειρη που σου έδινε την εντύπωση, πως οι περισσότεροι υπολογισμοί θα γίνονταν .... γραφικά από τα γραφήματα που υπήρχαν στην μπροσούρα........ (αναζητήστε την). Το Σεμινάριο ήτα επεισοδιακό. Οι καθηγητές της πολυτεχνική σχολής του ΑΠΘ (δύο ήταν μαζί μου και στο ΔΣ του συλλόγου). Έπρεπε, τότε, να δημιουργηθεί, γρήγορα, ένα σύστημα (datum), ώστε να μπορούμε να σχεδιάσουμε σε αυτό, για τις ανάγκες του κτηματολογίου που ήταν στα σκαριά, όλη την Χώρα ενιαία από Βορρά μέχρι τον Νότο & από την δύση μέχρι την Ανατολή. Η Πολυτ. σχολή του ΑΠΘ είχε την άποψη πως το καταλληλότερο σύστημα θα ήταν το ΤΜ3 (ζωνών) που ήταν δοκιμασμένο στο πρόγραμμα της ΕΠΑ και δούλευε με κ=1 για όλες τις ζώνες. Επικράτησε τότε η άποψη toy Καθηγητή Βέη και έτσι έχουμε το ΕΓΣΑ87 και έτσι, όλοι εμείς οι κοινοί θνητοί, προσαρμόσαμε τα υπολογιστικά προγράμματα ώστε να πολλαπλασιάζεται η οριζόντια απόσταση που έδινε ο σταθμός (destomat) με τον συντελεστή κ . (τότε ΔΕΝ υπήρχαν ακόμη τα GPS). Tότε και επειδή γνωρίζαμε το θέμα καλύτερα, επικρατούσε η άποψη (τώρα τείνει να ξεχαστεί) πως τα στοιχεία (συντεταγμένες) που δίνουν οι χάρτες θέασης του Κτηματολόγιου ΔΕΝ είναι για οριοθέτηση . Εγώ το γράφω αυτό συχνά πυκνά. Επιμένω στην άποψη που έγραψα παραπάνω δίνοντας το παράδειγμα για το εμβαδόν του κληροτεμάχιου. Θέλω εδώ επίσης να θυμίσω πως, όταν, με νόμο, πήγαν να υποχρεώσουν το σύστημα ΕΓΣΑ σαν υποχρεωτικό σύστημα για τις εξαρτήσεις των τοπογραφικών σχεδίων, μπήκαν και καλώς, κάποιες εξαιρέσεις. Πότε δηλαδή μπορούμε να σχεδιάζουμε και σε άλλο Κρατικό Σύστημα. Τοπογραφικό για μεταβίβαση.docx
    1 point
  9. Παραδόξως το τμήμα συμβάσεων του ΔΕΔΔΗΕ είναι αυτό με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις (για να στείλουν μια προκαθορισμένη 2σέλιδη σύμβαση που απλώς συμπληρώνουν τα στοιχεία του ιδιώτη και τον αριθμό παροχής). Το 2024 είχα 3 διαφορετικες περιπτώσεις, οι χρόνοι ήταν 5 μήνες, 3 μήνες και στην τελευταία 1,5 μήνας.
    1 point
  10. είχε και συνεχίζει να έχει... Πρώτη χρήση που είχε ήταν η είσπραξη φόρων απο τον Φαραώ της Αιγύπτου στον Νείλο... Αλλά συνεχίζει διότι υπάρχει και ο νόμος της βαρύτητας .... όπου και τα δέντρα άλλα και τα κτήρια πάνε με βάση αυτόν και όχι με το έδαφος και μόνο....
    1 point
  11. Ακριβώς αυτό! Καλύτερα δεν θα μπορούσε να περιγραφεί.
    1 point
  12. σε ισχύ είναι τα σχέδια της τελευταίας χρονολογικά άδειας που έχει εκδοθεί και ενίοτε σε συνδυασμό με τα σχέδια υπαγωγής στους νόμους 4178/13 ή 4495/17. Αν θες να μάθεις όλα και όχι επιφανειακά να σου δώσω νομοθεσία να διαβάσεις Δεν μπορεί να γίνει μάθημα πολεοδομικών κλπ διαδικασιών με ερωτήσεις απαντήσεις.....
    1 point
  13. Καλημέρα, @Kane αν μπες στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, στα τεχνικά στοιχεία εγκαταστάσεων, στην κατηγορία του ποδοσφαίρου αναφέρονται αναλυτικά οι προδιαγραφές που πρέπει να εμπεριέχονται στα άρθρα της μελέτης για ένα τέτοιο έργο.
    1 point
  14. Version X6.3

    85.433 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  15. Οι 2 συνθήκες που πρέπει να ισχύουν ταυτόχρονα είναι: (α) προ 9/6/75 και (β) επικρατούσα χρήση κτιρίου, κατοικία. Κανένα πρόβλημα λοιπόν ως προς την κατηγορία 1 αν έχεις κατασκευή προ 75. Την υπέρβαση εσωτερικού ύψους την αντιμετωπίζεις με μια λοιπή παράβαση, χωρίς να καταχωρήσεις πουθενά Υ.Υ . Για τον προσδιορισμό κατηγορίας, υπόγειο και πατάρι δεν προσμετρούν. Εσύ έχεις κατηγορία 1, οπότε δεν σε απασχολεί. Για το ποσοστό υπέρβασης, πάλι δεν σε απασχολεί, λόγω κατηγορίας 1, αφού ό,τι και να βάλεις, το πρόστιμο παραμένει 250 Ευρώ. Γενικά, το ποσοστό υπέρβασης, θα είναι: Στον αριθμητή, επιφάνεια αυθαίρετου υπογείου+παταριού/ χιλιστά συνιδιοκτησίας * Σ.Δ οικοπέδου (σε τ.μ)
    1 point
  16. Καλησπέρα, ναι τα περισσότερα παράγουν έτοιμο αρχείο xml για υποβολή στο bc. Προσωπικά όμως θα σου πρότεινα να μην βασιστείς σε έτοιμες λύσεις, αλλά διαβάζοντας τις ΤΟΤΕΕ και κάποια έτοιμα παραδείγματα, να χρησιμοποιείς αυτούσιο το ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ. Έτσι θα μάθεις καλυτερα και την νομοθεσία.
    1 point
  17. Περιφραξη μεταξυ των καθετων δεν μπορεις να κανεις. Ως περιφραξη νοειται η κατασκευη που γινεται στα ορια. ΝΟΚ αρθρο 17 στ) Οι ιδιοκτησίες που καθορίζονται με κάθετη σύσταση ιδιοκτησίας, περιφράσσονται μόνον στα όρια του οικοπέδου ή του γηπέδου
    1 point
  18. Εαν εχεις ΓΠΣ με οριο κατατμησης εκτος σχεδιου τα "2.000" τμ., αυτο εννοει το μικροτερο εμβαδον οπου επιτρεπεται η κατατμηση και μονον. Διοτι, αρτιοτητα και οικοδομησιμοτητα δεν μειωνονται απο το ΓΠΣ...προφανως. [ασε που πιθανον αυτα τα 5.000 τμ. να ανηκουν σημερα σε καποια παρεκκλιση και να την χανουν..] καλημερα τετρις και παυλε
    1 point
  19. περίφραξη στα 500 μέτρα από την ακτή δεν επιτρέπεται εκτός σχεδίου , ούτε με μικρής κλίμακας , ούτε με άδεια δόμησης Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις με παρεκκλίσεις αυτού , αλλά απαιτεί ειδικές συνθήκες όπως πχ το να υπάρχει η ιδιότητα του αγρότη και να εφαρμόζεται στο κτήμα ειδική καλλιέργεια Αν είναι οικόπεδο δηλαδή εντός οικισμού ή εντός εγκεκριμένου σχεδίου πόλης τότε χρειάζεται άδεια δόμησης
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 61 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.