Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.338


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      19.031


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.987


  4. ctsakalozos

    ctsakalozos

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/04/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. δοθηκε παραταση για την κατ. 5 με προθεσμια εως 30 Φεβρουαριου του 2026...
    5 points
  2. άσχετος ο υπάλληλος ΕΦΚΑ δες εδώ σελίδα 9 ΥΑ.11321.19423.1405-ΦΕΚ.3480.Β_23.12.2014-Νέοι-πίνακες-1-2-3-ΙΚΑ-win2.gr_.pdf Αλλά πρόσεξε αν ήδη οι εργασίες εκτελέστηκαν πριν από 1 μήνα, (επειδή θα θεωρήσει ότι του πας κόντρα με όσα λέει-μήπως σε βάλει πρόστιμα γιατί δεν πήγες κατάσταση εργαζομένων
    2 points
  3. Νομίζω θες max 1,80μ όχι μέσο ύψος < 1,80μ , άρα δε σε πιάνει το κλειστό πατάρι. 37. Κλειστός εσωτερικός εξώστης (κλειστό πατάρι) είναι προσβάσιμος αποθηκευτικός χώρος με ελεύθερο ύψος έως 1,80 μ. χωρίς μόνιμη κατασκευή κλίμακας, έχει βοηθητική χρήση, δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Βρίσκεται εντός χώρου, όπου η υποκείμενη επιφάνεια πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας ή βοηθητικής χρήσης. Τυχόν κλειστοί χώροι, που προκύπτουν κατ’ επέκταση σοφίτας και πληρούν τις προϋποθέσεις των κλειστών εσωτερικών εξωστών, δύνανται να θεωρούνται κλειστοί εσωτερικοί εξώστες.
    2 points
  4. Version 4.00

    22.655 downloads

    Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..
    2 points
  5. Άρα, εδώ έχουμε πλέον ξεκάθαρα αυθαίρετη κατασκευή επί κοινόχρηστου χώρου (οικόπεδο). Το σήμα "μην παρκάρετε" δεν παίζει κανένα απολύτως ρόλο. Κανείς δεν δικαιούται να βάζει τέτοιο σήμα αν δεν έχει πάρει την σχετική άδεια από το Δήμο, αλλά αυτό είναι μια άλλη διαφορετική συζήτηση. Στο θέμα σου λοιπόν. Υπαγωγή μπορείς να κάνεις με συναίνεση της πλειοψηφίας (ελάχιστες 510 ψήφοι) και φυσικά για την μεταβίβαση απαιτείται τροποποίηση της σύστασης (100% των ψήφων). Τηρώ μια επιφύλαξη μήπως έχουν αποκλειστική χρήση (συμβολαιογραφικά πάντοτε).
    1 point
  6. παυλε, σωστα και μετα ας διαβασει και αυτα https://www.minagric.gr/for-farmer-2/xorotajian/573-xorotajia-1/1967-nomikes-diatajhs-xorotajia
    1 point
  7. Πολύ σωστά. Για κλειστό πατάρι , μέγιστο καθαρό ύψος είναι το 1.80 και όχι το μέσο ύψος . Στη σοφίτα όμως τώρα με την άρση των περιορισμών του ύψους , θα μπορούσαμε να έχουμε μέσο ύψος είτε 1.90 είτε 2.60 για παράδειγμα ;
    1 point
  8. μακάρι να είχαμε άλλους 10 σαν τον Παύλο-τον kan62 -τον Δημήτρη-τον ΙΑΣΟΝΑ -τον tetris- και πολλούς άλλους που ας με συγχωρέσουν που δεν τους θυμάμαι ..!
    1 point
  9. Με επιφύλαξη, η μείωση ήταν στο 30% κάποτε για τις εργασίες που θα εκτελέσει το συγγενικό πρόσωπο Α βαθμού ή ο ίδιος Τώρα δεν γνωρίζω αν υπάρχουν αλλαγές ως προς αυτό. Πλήρης απαλλαγή δεν θυμάμαι να δινόταν ποτέ.
    1 point
  10. Αν θυμάμαι σωστά από τις άδειες υπάρχει η δυνατότητα μείωσης των απαιτούμενων ημερομισθίων αν το έργο εκτελείται από τον ιδιοκτήτη (ως τεχνίτης κλπ). Καλύτερα όμως να ρωτήσεις για σίγουρα ή περίμενε να απαντήσει κάποιος άλλος συνάδελφος που το έχει αντιμετωπίσει.
    1 point
  11. @skyclad Καλημέρα. Όπως τα λέει ο Άκη είναι. Πλέον μετά το νέο νόμο 5142/24 και τις σχετικές οδηγίες του συλλόγου συμβ/φων προς τα μέλη του, γίνονται μεταβιβάσεις χωρίς τροποποίηση της σύστασης εάν η επιφάνεια του διαμερίσματος μετρηθεί εντός απόκλισης 2% ως προς το εμβαδόν τίτλου. Ακόμη και αν κάνεις υπαγωγή για περίπτωση απόκλισης εντός 2% η συμβ/φος απλώς θα μνημονεύσει την επιμετρηθείσα επιφάνεια και θα κάνει μεταβίβαση με το εμβαδόν τίτλου. Ενημέρωσέ μας αν θέλεις για το αν ισχύουν τα παραπάνω στην περίπτωσή σου μετά την επίσκεψή σου στη συμβολαιογράφο.
    1 point
  12. Καλησπέρα, είσαι οριακά στο 2% εγώ προσωπικά δεν θα το άλλαζα. Όμως ο Ν.5142/2024 καλύπτει και αυτή την περίπτωση νομίζω πλέον. Οπότε συζήτησέ το και με τον συμβ/φο για να σου πει τι πρέπει να γίνει. ΥΓ: Ωραίο username 🤘
    1 point
  13. Για τα υπόλοιπα θα απαντήσουν άλλοι, αλλά για την κλίμακα απολύτως όχι!!! Κλίμακες σύμφωνα με κτιριοδομικό σε κτίρια μόνο!!!. Αυτή είναι για έπιπλο ή για καράβι!!!
    1 point
  14. Προσωπικά θεωρώ πως μετά τον κανονισμό τεχνολογίας σκυροδέματος του 2016, με τον οποίο αυξήθηκε η ποιότητα του σκυροδέματος και η επικάλυψη των οπλισμών, η αντοχή στον χρόνο μίας συμβατικής κατασκεύης από οπλισμένο σκυρόδεμα έχει αυξηθεί σημαντικά. Όσον αφορά τη αντισεισμική συμπεριφορά, 2όροφο θα πρέπει να έχει σοβαρά σχεδιαστικά σφάλματα για να "πέσει" (να πάθει σοβαρή ζημιά) από σεισμό. Δε θα με ανησυχούσε σε σύγχρονη κατασκευή, ανεξαρτήτως φέροντα οργανισμού.
    1 point
  15. Ένα σημαντικό πρόβλημα που υπάρχει τα τελευταία 5 χρόνια (μετά την ανάκαμψη της οικοδομικής δραστηριότητας στη χώρα μας) είναι το ότι δεν θα βρίσκεις συνεργεία και μάστορες για να φτιάξεις το συμβατικό σπίτι. Οπότε βάλε και αυτή την παράμετρο για την τελική σου απόφαση.
    1 point
  16. Μ/Τ 1:1 χωρίς συσκευή συνεχούς ελέγχου μόνωσης δεν προσφέρει προστασία στον άνθρωπο. Γενικως προτιμάω Μ/Τ 230: 12 η 230:24 γιατί δυστυχώς στις περισσότερες εξωτερικές εγκαταστασεις αργά η γρήγορα, ειδικά σε φώτα και καλώδια στο γκαζόν, σύντομα εμφανίζονται διαρροές που ρίχνουν το ΔΔΕ η ακόμα και ασφάλεια και καταργούν την απομόνωση του Μ/Τ 1:1. Με χαμηλή τάση λειτουργίας είσαι απολυτα ασφαλής για τους ανθρώπους και δεν εμφανίζονται σφάλματα μόνωσης ώστε να θες αλλαγές καλωδίων και ψάξιμο. Στα 12V δουλεύουν οι πισίνες πάντα και με γυμνά καλώδια στο νερό η διαρροή είναι απειροελαχιστη. Μονο μειονέκτημα η απαίτηση αυξημένης διατομής καλωδίων αλλά με λάμπες LED συνήθως δεν απαιτείται κατι ιδιαίτερο. Σαφώς μιλάω για εξωτερικούς φωτισμούς κι όχι μηχανήματα.
    1 point
  17. Ήταν αυθαίρετο και κατεδαφιστέο από την πρώτη κρίση της αρχαιολογίας το 1980. Οπότε δεν έπρεπε να γίνει και συζήτηση περί υπαγωγής κλπ. Το θέμα είναι ότι από τότε η αρχαιολογία έπρεπε να είχε φροντίσει για την εξέλιξη της κατεδάφισης (προφανώς εις βάρος του ιδιοκτήτη).
    1 point
  18. Αγαπητοί συνάδελφοι, απο το 1989 έχουμε δημιουργήσει το πρόγραμμα "ΕΡΓΑ" (αρχικά σε DOS & απο το 1996 σε Windows) που διαχειρίζεται τα δημόσια έργα απο το στάδιο της μελέτης μέχρι την παραλαβή του μεμονωμένα & ομαδικά. Τα βασικότερα χαρακτηριστικά του, συνοπτικά : - Το πρόγραμμα ενημερώνεται και αναβαθμίζεται διαρκώς ενσωματώνοντας αμέσως οποιαδήποτε εξέλιξη υπάρξει , στην νομοθεσία και στις τιμές/αναθεωρήσεις (αλλά και στις υποδείξεις των χρηστών) χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση περα απο την ετήσια συνδρομή. - Η χρήση του προγράμματος σε όλες τις λειτουργίες, πλην της εκτύπωσης, είναι ελεύθερη. Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε μπορεί να το χρησιμοποιεί, χωρίς καμία υποχρέωση, για να χρησιμοποιεί τιμές/συντελεστές αναθεώρησης/ανάλυση τιμών/άρθρα νέα & παλιά ή δικά του, αλλά και να δημιουργεί μελέτες & να κάνει παρακολούθηση των έργων/εξόδων Το ότι δεν θα μπορεί να τα τυπώσει δεν αποτελεί απαραίτητα εμπόδιο αφού κάλιστα μπορεί να το κάνει αυτό απο άλλον χρήστη που έχει αυτή τη δυνατότητα. Πχ ο εργολάβος μπορεί να κάνει οποιαδήποτε εργασία (ΑΠΕ, Λογ/σμούς κλπ) και να την μεταφέρει (ακόμα & μέσω internet) στην επιβλέπουσα υπηρεσία για έλεγχο/εκτύπωση κλπ. Με άλλα λόγια ο ιδιώτης μηχανικός, σε συνεργασία με την επιβλέπουσα υπηρεσία, δεν χρειάζεται να επιβαρυνθεί καθόλου. - Οι εκτυπώσεις γίνονται μέσω επεξεργαστή κειμένου (Word, OponOffice writer) με την χρήση προτύπων/φορμών έτοιμων ή που διαμορφώνει ο ίδιος ο χρήστης ελεύθερα στον επεξεργαστή. Μπορεί να ομαδοποιεί τις φόρμες του με οποιον τρόπο θέλει πχ ανα υπηρεσία , ανα περίπτωση κλπ και γενικά έχει απεριόριστη ελευθερία στην διαχείρισή τους. - Η εμφάνιση & λειτουργία του προγράμματος ακολουθεί την οικεία, στους ασχολούμενους με το αντικείμενο, διαδικασία, προσφέροντας στον χρήστη πλήρη εικόνα για κάθε ενέργεια πχ βλέπει ταυτόχρονα όλους τους Λογ/σμούς/ΑΠΕ/ΠΑΕ/κλπ, όταν πρόκειται να πληκτρολογήσει κάποια ποσότητα βλέπει άμεσα τα όρια που πρέπει να ακολουθήσει, ελέγχονται αυτόματα οι υπερβάσεις κλπ - Είναι πλήρως φορητό. Διατίθεται σε USB stick και έτσι μεταφέρεται οπουδήποτε - Πολλές άλλες λειτουρίες που δεν είναι εύκολο να αναφερθούν εδώ Το πιο σημαντικό όμως είναι το ότι μπορεί ο καθένας να το δοκιμάσει και να το συγκρίνει χωρίς καμία δέσμευση. Απλά επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μας http://www.softwaypro.gr και καταβάστε το. ΣΗΜ. Θα σας ζητηθούν τα στοιχεία σας. Αυτό μας χρειάζεται μόνο & μόνο για να μπορούμε να εκτιμούμε το πόσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για το πρόγραμμα και δεν χρησιμοποιούνται για κανέναν άλλο λόγο ούτε καν για επικοινωνία μαζί σας. Γιαυτό σας παρακαλούμε δώστε τα πραγματικά σας στοιχεία. Εικόνες απο τις οθόνες του προγράμματος μπορείτε να δείτε εδώ: http://www.softwaypro.gr/Enarjh.pdf http://www.softwaypro.gr/Eyrethrio.pdf http://www.softwaypro.gr/Bibliouhkes.pdf http://www.softwaypro.gr/Proypologismos.pdf http://www.softwaypro.gr/APE.pdf http://www.softwaypro.gr/LOG.pdf http://www.softwaypro.gr/PPAE.pdf http://www.softwaypro.gr/KOST.pdf http://www.softwaypro.gr/Dhmopr.pdf http://www.softwaypro.gr/XRON.pdf
    1 point
  19. υπάρχουν διάφορες κλίμακες εισφορών... ΚΕΙΜΕΝΟ Μετά την ισχύ του Ν-3212/03 θεωρούμε σκόπιμο να επιχειρηθεί μία κατηγοριοποίηση και διάκριση κατά περίπτωση των διατάξεων για την εισφορά σε γη, όπως ισχύουν στην κείμενη νομοθεσία. 1.Α. Εισφορά σε γη περιοχών Α κατοικίας (Αρθ-8, παρ.4 του Ν-1337/83, Αρθ-20 παρ.1 του Ν-2508/97) Οι ιδιοκτησίες που περιλαμβάνονται σε περιοχές που πολεοδομούνται για πρώτη φορά, υποχρεούνται να συμμετάσχουν με εισφορά σε γη για τη δημιουργία των απαραίτητων κοινόχρηστων χώρων και γενικά την ικανοποίηση κοινωφελών χρήσεων και σκοπών. Η εισφορά σε γη αποτελείται από ποσοστό επιφάνειας κάθε ιδιοκτησίας πριν από την πολεοδόμηση της, το οποίο υπολογίζεται κατά τον ακόλουθο τρόπο: α. τμήμα ιδιοκτησίας: μέχρι 250 τ.μ. ποσοστό 10 % β. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 250 τ.μ. μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 20 % γ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1000 τ.μ. ποσοστό 30 % δ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 1000 τ.μ. μέχρι 2000 τ.μ. ποσοστό 40 % ε. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 2000 τ.μ. ποσοστό 50 % με την επιφύλαξη της περιπτ.στ, στ. για αυτοτελείς ιδιοκτησίες μεγαλύτερες των 10000 τ.μ. που ανήκουν σε έναν ιδιοκτήτη, για το τμήμα τους πάνω από 10000 τ.μ. ποσοστό 60 %. Τα παραπάνω εφαρμόζονται και σε ιδιοκτησίες εξ αδιαιρέτου κατά το ποσοστό συνιδιοκτησίας που αντιστοιχεί σε έκταση γης μεγαλύτερη από 10000 τ.μ. 1.Β. Εισφορά σε γη ιδιοκτησιών Ειδικά για τις χρήσεις του ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/87) (Αρθ-23, παρ.3 του Ν-2300/95) Η εισφορά σε γη ιδιοκτησιών ειδικά για τις χρήσεις που αναφέρονται στα Αρθ-5, Αρθ-6 και Αρθ-7 του ΠΔ/23-2-87 (μη οχλούσα βιομηχανία - βιοτεχνία, Βιομηχανικό και Βιοτεχνικό Πάρκο, οχλούσα βιομηχανία - βιοτεχνία, χονδρεμπόριο) υπολογίζεται κατά τον ακόλουθο τρόπο: α. τμήμα ιδιοκτησίας: μέχρι 1000 τ.μ. ποσοστό 20 % β. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 1000 τ.μ. μέχρι 4000 τ.μ. ποσοστό 30 % γ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 4000 τ.μ. ποσοστό 40 % Για τη πολεοδομική μελέτη περιοχής που προορίζεται για μια από τις παραπάνω χρήσεις, η οποία δεν είχε εγκριθεί μέχρι την 13-6-97 και το οικείο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο είχε γνωμοδοτήσει πριν τη 12-4-95 (ημερομηνία δημοσίευσης του Ν-2300/95), είναι δυνατή η εφαρμογή των διατάξεων που ίσχυαν πριν την ανωτέρω ημερομηνία (12-4-95) για την υποχρέωση των ιδιοκτησιών σε εισφορά σε γη, εφόσον γνωμοδοτήσει σχετικά το οικείο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο, δηλαδή των ποσοστών της περίπτωσης 1.Α. (Αρθ-20, παρ.6 του Ν-2508/97). 1.Γ. Εισφορά σε γη ιδιοκτησιών που παραχωρήθηκαν σε πρόσφυγες (Αρθ-12, παρ.4 του Ν-1647/86) Ιδιοκτησίες που παραχωρήθηκαν σε πρόσφυγες για αγροτική αποκατάσταση από την Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων ή σύμφωνα με τις διατάξεις της αγροτικής νομοθεσίας, όταν εντάσσονται στο σχέδιο πόλης με τις διατά§εις του Α Κεφαλαίου του Ν-1337/83, υπόκεινται σε υποχρέωση εισφοράς σε γη μειωμένη κατά το ήμισυ των εισφορών που προβλέπονται από τα ποσοστά που ορίζονται στις παρ.1.Α. και παρ.1.Β. της παρούσης (περιοχές Α κατοικίας και περιοχές χρήσεων του ΠΔ/23-2-87) και μέχρι τμήματος ιδιοκτησίας 2000 τ.μ. Η ρύθμιση αυτή αφορά uovo σας ιδιοκτησίες ή τμήματα τους στις οποίες κατά τη σύνταξη της πράξης εφαρμογής του σχεδίου ανήκουν κατά κυριότητα στον αρχικό δικαιούχο, τη σύζυγό του, τους κατιόντες και τους συζύγους τους και τους αδελφούς τους, με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο και αν αποκτήθηκε η έκταση από αυτούς. 2. Κατ' εξαίρεση Εφαρμογή προϊσχυουσών διατάξεων δηλαδή παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-8 του Ν-1337/83 (Αρθ-25, παρ.8 του Ν-2508/97) Μετά την ισχύ του Ν-2508/97, σε εκκρεμείς διαδικασίες πολεοδόμησης που διέπονται από τον Ν-1337/83, και μόνον, εξακολουθεί να ισχύει η διάκριση πυκνοδομημένων, αραιοδομημένων και αδόμητων περιοχών, και συνεπώς ως προς τις υποχρεώσεις των ιδιοκτησιών έχουν εφαρμογή οι παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-8 του Ν-1337/83. Στην περίπτωση αυτή, για τον προσδιορισμό των υποχρεώσεων των ιδιοκτησιών που βρίσκονται σε πυκνοδομημένες ζώνες, για τη δημιουργία κοινοχρήστων χώρων εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΝΔ/17-7-23 και του Αρθ-6 του Ν-5269/31 (σύνταξη πράξης αναλογισμού). Τα παραπάνω ισχύουν με την επιφύλαξη της παρ.3 του Αρθ-43 του Ν. 1337/1983 (δυνατότητα υπαγωγής στο καθεστώς εισφορών). Επιγραμματικά, οι παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-8 του Ν-1337/83 ορίζουν τα παρακάτω: 1. Οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται σε πυκνοδομημένες ζώνες και εντάσσονται στο σχέδιο, συμμετέχουν με υποχρεώσεις που υπολογίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ΝΔ/17-7-23 (σύνταξη πράξης αναλογισμού) και του Αρθ-6 του Ν-5269/31. 2. Ειδικότερα, για τις ιδιοκτησίες με εμβαδόν μεγαλύτερο από 500 τ.μ., οι υποχρεώσεις (αυτοαποζημίωση και αποζημίωση τρίτων) καθώς και τα δικαιώματα (αποζημίωση από τρίτους) που προκύπτουν από την εφαρμογή των προηγούμενων διατάξεων, συγκρίνονται με το εμβαδόν που προκύπτει από την εφαρμογή των ποσοστών της παρ.4 του Αρθ-8 του Ν-1337/83 και εάν αυτό είναι μεγαλύτερο, η ιδιοκτησία αυτή υποχρεούται να εισφέρει την επί πλέον έκταση. Στην περίπτωση αυτή η αποζημίωση από τρίτους καταβάλλεται στο δήμο. Εάν αυτό είναι μικρότερο, τότε οι υποχρεώσεις της ιδιοκτησίας είναι αυτές που προκύπτουν από την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου (πράξη αναλογισμού). - Εκκρεμείς διαδικασίες πολεοδόμησης για την Εφαρμογή των παραπάνω νοούνται: (Αρθ-7, παρ.1 και Αρθ-4, παρ.11 του Ν-2508/97) - Εκκρεμής διαδικασία πολεοδόμησης, για την εφαρμογή των παραπάνω, υφίσταται εάν μέχρι την 13-6-97 έχει εγκριθεί το γενικό πολεοδομικό σχέδιο (ΓΠΣ) ή το ρυμοτομικό σχέδιο (ΡΣ) ή δεν έχουν εγκριθεί, αλλά έχει δημοσιευτεί η απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ με την οποία κινείται η διαδικασία για την σύνταξή τους. - Επίσης, σε περίπτωση που η διαδικασία κινήθηκε με πρωτοβουλία του Δήμου ή της Κοινότητας, εκκρεμής θεωρείται εάν μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία έχει γνωμοδοτήσει το Δημοτικό ή Κοινοτικό συμβούλιο. - Επίσης, εάν μέχρι αυτή την ημερομηνία (13-6-97) έχει εγκριθεί η Πολεοδομική Μελέτη, ή δεν έχει εγκριθεί αλλά έχει γνωμοδοτήσει το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο ή έχει παρέλθει άπρακτη η τρίμηνη προθεσμία. 3. Εισφορά σε γη σε περιοχές Β κατοικίας (Αρθ-6 του ΠΔ/16-8-85 - ΦΕΚ-416/Α/85) Οι ιδιοκτησίες που περιλαμβάνονται σε περιοχές δεύτερης (Β) κατοικίας, υποχρεούνται να συμμετάσχουν με εισφορά σε γη, σύμφωνα με τα ποσοστά που καθορίζονται στο Αρθ-6 του ΠΔ/16-8-85 (ΦΕΚ-416/Α/85). Δηλαδή: α. τμήμα ιδιοκτησίας: μέχρι 250 τ.μ. ποσοστό 5 % β. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 250 τ.μ. μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 10 % γ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1000 τ.μ. ποσοστό 15 % δ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 1000 τ.μ. μέχρι 4000 τ.μ. ποσοστό 30 % ε. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 4000 τ.μ. ποσοστό 50 % με την επιφύλαξη της περιπτ.στ, στ. για αυτοτελείς ιδιοκτησίες μεγαλύτερες των 10000 τ.μ., για το τμήμα τους πάνω από 10000 τ.μ. ποσοστό 60 %. Τα παραπάνω εφαρμόζονται και σε ιδιοκτησίες εξ αδιαιρέτου κατά το ποσοστό συνιδιοκτησίας που αντιστοιχεί σε έκταση γης μεγαλύτερη από 10000 τ.μ. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του Αρθ-8 του Ν-1337/83. 4.Α. Εισφορά σε γη σε οικισμούς μέχρι 2000 κατοίκους. 4.α.1 Εκτός ορίων οικισμών (Αρθ-20, παρ.2β του Ν-2508/97) Ιδιοκτησίες που εντάσσονται σε Πολεοδομικό Σχέδιο και βρίσκονται εκτός των ορίων των οικισμών συμμετέχουν με εισφορά σε γη στη δημιουργία των απαραίτητων κοινόχρηστων χώρων και γενικά στην ικανοποίηση κοινωφελών χρήσεων και σκοπών. Κατά κανόνα, οι ιδιοκτησίες που εντάσσονται στο πολεοδομικό σχέδιο και βρίσκονται εκτός των ορίων του οικισμού με πληθυσμό μέχρι δυο χιλιάδες (2000) κατοίκους κατά το Αρθ-19 του Ν-2508/97, είτε οι οικισμοί αυτοί εντάσσονται σε ΓΠΣ είτε σε ΣΧΟΟΑΠ, μη συμπεριλαμβανομένων των οικισμών της περιπτ.α της παρ.1 του Αρθ-9 του ΠΔ/20-8-95 (ΦΕΚ-414/Δ/85), δηλαδή των περιαστικών οικισμών που αποτελούν ενιαίο σύνολο με αστικά ή ημιαστικά κέντρα και περιέχονται σε ΓΠΣ, υποχρεούνται να συμμετάσχουν με εισφορά σε γη σύμφωνα με τα ποσοστά που προβλέπονται στο Αρθ-20 παρ.2β του Ν-2508/97, δηλαδή: α. τμήμα ιδιοκτησίας: μέχρι 250 τ.μ. ποσοστό 5 % β. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 250 τ.μ. μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 10 % γ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1000 τ.μ. ποσοστό 15 % δ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 1000 τ.μ. μέχρι 4000 τ.μ. ποσοστό 25 % ε. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 4000 τ.μ. μέχρι 10000 τ.μ. ποσοστό 30 % στ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 10000 τ.μ. ποσοστό 40 % Οι ρυθμίσεις της ανωτέρω περίπτωσης εφαρμόζονται σε ιδιοκτησίες που βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών, των οποίων η προκήρυξη ανάθεσης της μελέτης πολεοδόμησης τους αρχίζει μετά την 13-6-97. Δύνανται, με απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης οργάνου, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, οι παραπάνω ιδιοκτησίες να υπαχθούν στις εισφορές της περιπτ.1.Α της εγκυκλίου αυτής, δηλαδή της παρ.4, του Αρθ-8 του Ν-1337/83. 4.α.2. Εκτός ορίων οικισμών (Αρθ-5, παρ.2 του ΠΔ/25-8-85 (ΦΕΚ-414/Δ/85) και Αρθ-20, παρ.5 του Ν-2508/97) Κατά κανόνα, σε ιδιοκτησίες που βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών, των οποίων η προκήρυξη ανάθεσης της μελέτης πολεοδόμησης τους έγινε πριν την 13-6-97 (ημερομηνία ισχύος του Ν-2508/97) εφαρμόζονται τα ποσοστά της παρ.2 του Αρθ-5 του ΠΔ/25-8-85, ως εξής: α. τμήμα ιδιοκτησίας: μέχρι 250 τ.μ. ποσοστό 5 % β. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 250 τ.μ. μέχρι 1000 τ.μ. ποσοστό 10 % γ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 1000 τ.μ. μέχρι 2000 τ.μ. ποσοστό 15 % δ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 2000 τ.μ. μέχρι 4000 τ.μ. ποσοστό 20 % ε. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 4000 τ.μ. μέχρι 10000 τ.μ. ποσοστό 25 % στ. τμήμα ιδιοκτησίας: πάνω από 10000 τ.μ. ποσοστό 30 % Δύνανται, με απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης οργάνου, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, οι παραπάνω ιδιοκτησίες να υπαχθούν στις εισφορές είτε της περιπτ.4.α.1. είτε της περιπτ.1.Α. της εγκυκλίου αυτής. Επισημαίνεται ότι για τον υπολογισμό της εισφοράς εκτός ορίων οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων (εφαρμογή της περιπτ.4.α.2.), ως εμβαδά ιδιοκτησιών λαμβάνονται αυτά που περιγράφονται στην παρακάτω παρ.Α2 (Εμβαδά ιδιοκτησιών για τον υπολογισμό εισφορών γης). 4.Β. Εντός ορίων οικισμών (Αρθ-19 παρ.4 του Ν-2508/97 και Αρθ-5 παρ.6 του ΠΔ/20-8-85) β1. Κατά κανόνα, οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται εντός των ορίων των οικισμών που καθορίστηκαν με το ΠΔ/3-5-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) και εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο υποχρεούνται να συμμετάσχουν στη δημιουργία των κοινόχρηστων χώρων που προβλέπονται από την πολεοδομική μελέτη. Για το ποσοστό συμμετοχής, τη διαδικασία προσδιορισμού και τον τρόπο βεβαίωσης, εφαρμόζονται οι διατάξεις περί σύνταξης πράξης αναλογισμού (Αρθ-32 έως Αρθ-39 του ΝΔ/17-7-23 "περί σχεδίων πόλεων", του Αρθ-6 του Ν-5269/31 και των εκτελεστικών τους διαταγμάτων όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν). β2. Δύνανται, οι παραπάνω ιδιοκτησίες με απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης οργάνου, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, να υπάγονται στις περιπτώσεις εισφορών 4.α.1 και 1.Α. της παρούσης εγκυκλίου. (Η δυνατότητα αυτή παρέχεται με το Αρθ-20 παρ.5 του Ν-2508/97 όπως αντικαταστάθηκε με το Αρθ-27 παρ.13 του Ν-2831/00). Επίσης, με τις διατάξεις του Αρθ-5 παρ.6 του ΠΔ/25-8-85 (ΦΕΚ-414/Δ/85) παρέχεται η δυνατότητα οι ιδιοκτησίες αυτές να υπαχθούν στις εισφορές της περιπτ.4.α.2 της εγκυκλίου αυτής, εφόσον η προκήρυξη ανάθεσης της πολεοδομικής μελέτης έχει αρχίσει πριν την 13-6-97. 5. Εισφορά σε γη ιδιοκτησιών που βρίσκονται μέσα στα όρια των Βιομηχανικών και Βιοτεχνικών Περιοχών (ΒΕΠΕ) του Ν-2545/97 (ΦΕΚ-254/Δ/97) Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που βρίσκονται μέσα στα όρια της ΒΕΠΕ και εντάσσονται στο πολεοδομικό σχέδιο οφείλουν να συμμετάσχουν για τη δημιουργία των κοινόχρηστων χώρων με εισφορά σε γη που υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρθ-7 παρ.5 του Ν-2545/97. Η διαδικασία ορίζεται με την Αποφ-Φ.1.2/43030/1641/98 (ΦΕΚ-1292/Β/98) 6. Εισφορά ιδιοκτησιών που Εμπίπτουν στην παρ.10 του Αρθ-8 του Ν-1337/83 Για ιδιοκτησίες που ανήκουν στη διαχείριση του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας, στον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) και τη Δημόσια Επιχείρηση Πολεοδόμησης και Στέγασης (ΔΕΠΟΣ) και προορίζονται για εφαρμογή στεγαστικών προγραμμάτων αυτών, για το τμήμα τους πάνω από 2000 τ.μ. ορίζεται ποσοστό εισφοράς γης 40 %, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των ποσοστών της περιπτ.1.Α. της εγκυκλίου αυτής. 7. Εισφορά ιδιοκτησιών που βρίσκονται σε περιοχή του Αρθ-15 του Ν-2508/97 (πολεοδομική αναμόρφωση προβληματικών περιοχών) Η εισφορά σε γη των ιδιοκτησιών που βρίσκονται σε περιοχές του Αρθ-15 του Ν-2508/97 υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.5 του άρθρου αυτού. Το Αρθ-15 του Ν-2508/97 αντικατέστησε το Αρθ-13 του Ν-1337/83. Στις προϋφιστάμενες διατάξεις του Αρθ-13 του Ν-1337/83, υπάγονται περιοχές για τις οποίες εκκρεμούν οι διαδικασίες έγκρισης Πολεοδομικής Μελέτης αναμόρφωσης, εφόσον μέχρι την 13-6-97 (έναρξη ισχύος του Ν-2508/97) έχει γνωμοδοτήσει το οικείο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο ή έχει παρέλθει άπρακτη η σχετική προθεσμία. Δύναται, με απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου η πολεοδομική μελέτη να εγκριθεί με τις διατάξεις του Αρθ-15 του Ν-2508/97. 8. Εισφορά ιδιοκτησιών που Εντάσσονται σε σχέδιο πόλης μετά την ακύρωση για τυπικούς λόγους του σχεδίου πού ίσχυε παλαιότερα. (Αρθ-43 παρ.12 του Ν-1337/83 και Αρθ-31 του Ν-3164/03 - ΦΕΚ-176/Α/03 και Αρθ-7 παρ.5 του ΠΔ/16-8-85 - ΦΕΚ-416/Δ/85). Σε περιοχές που εντάσσονται στο σχέδιο και που ίσχυε παλαιότερα εγκεκριμένο σχέδιο πόλης και ακυρώθηκε για τυπικούς λόγους, έχουν εφαρμογή για τον υπολογισμό της εισφοράς σε γη τα οριζόμενα της περιπτ.7 της παρούσης εγκυκλίου, uovo εφόσον προταθεί από τον οικείο ΟΤΑ, με σχετική Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του. Αντιστοίχως, για τις περιοχές της Παραθεριστικής (Β) κατοικίας (ΦΕΚ-416/Β/85) τα οριζόμενα της παρ.5 του Αρθ-7 του ΠΔ/16-8-85. 9. Με το Αρθ-11 παρ.5 του Ν-3212/03, εισάγεται για πρώτη φορά η υποχρέωση εισφοράς σε γη για ιδιοκτησίες στις οποίες είχε επιβληθεί αναγκαστική ρυμοτομική απαλλοτρίωση με την αρχική ένταξη στο σχέδιο πόλης και στις οποίες, σε συμμόρφωση προς τις αποφάσεις των αρμόδιων δικαστηρίων, η αναγκαστική αυτή απαλλοτρίωση αίρεται. Ως αναγκαστική ρυμοτομική απαλλοτρίωση θεωρείται ο χαρακτηρισμός του χώρου ως κοινοχρήστου και όχι ως κοινωφελούς, και θα πρέπει να έχει θεσμοθετηθεί με την έγκριση του σχεδίου και όχι με μεταγενέστερες τροποποιήσεις του. Οι δικαστικές αποφάσεις είναι είτε αυτές που προβλέπονται στο Αρθ-11 παρ.4 του Ν-2882/01 και βεβαιώνουν την άπρακτη παρέλευση του Ιδμήνου από την έκδοση της δικαστικής απόφασης καθορισμού τιμής μονάδας είτε αυτές που βεβαιώνουν την άρση της απαλλοτρίωσης λόγω παρέλευσης του ευλόγου χρόνου και παραπέμπουν το θέμα στη Διοίκηση. Η υποχρέωση αυτή προβλέπεται με την παρ.ε που προστίθεται στο Αρθ-20 του Ν-2508/97, και υπολογίζεται σύμφωνα με τα ποσοστά που προβλέπονται στο άρθρο αυτό. Η εισφορά υπολογίζεται και επιβάλλεται με την πράξη τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου και αποτελεί ποσοστό της επιφάνειας της ιδιοκτησίας όπως υφίσταται κατά το χρόνο της τροποποίησης, και διατίθεται ολόκληρη υποχρεωτικά για τη δημιουργία κοινοχρήστων χώρων που θεσμοθετούνται με την τροποποίηση αυτή. Το μέγεθος της εισφοράς μνημονεύεται και απεικονίζεται ως θέση στην πράξη τροποποίησης, είναι αυτοδίκαια εισφερόμενο, τίθεται σε κοινή χρήση μετά τη δημοσίευση της πράξης και δεν απαιτείται σύνταξη της πράξης εφαρμογής που προβλέπεται στο Αρθ-12 του Ν-1337/83. Εάν με την τροποποίηση του σχεδίου, επιβάλλεται για λόγους πολεοδομικούς η δημιουργία κοινόχρηστου χώρου μεγαλύτερου αυτού της εισφοράς σε γη, συντάσσεται πράξη αναλογισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΝΔ/17-7-23 και του Ν-5269/31 (ΦΕΚ-274/Α/31) για το επιπλέον τμήμα. Αν η ύπαρξη οικοδομής εμποδίζει την διάθεση της εισφοράς, κατά την κρίση της υπηρεσίας, μετατρέπεται σε ισάξια χρηματική συμμετοχή. Ο προσδιορισμός της αξίας για την πραγματοποίηση της μετατροπής γίνεται από το αρμόδιο δικαστήριο (Ν-2882/01) ΕΜΒΑΔΑ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΓΗΣ Α.1 Κατά κανόνα, ως εμβαδά ιδιοκτησιών για τον υπολογισμό της συμμετοχής σε γη λαμβάνονται τα εμβαδά που είχαν οι ιδιοκτησίες στις 10-3-82. Αυτό συμβαίνει στην εφαρμογή των περιπτ.1, περιπτ.2, περιπτ.3, και περιπτ.4.α.1 Επίσης, για την εφαρμογή των παραπάνω περιπτώσεων (1, 2, 3 και 4.α. 1) της παρούσας εγκυκλίου, ως ιδιοκτησία νοείται το άθροισμα των ιδιοκτησιών γης κάθε ιδιοκτήτη που περιλαμβάνονται στα όρια της περιοχής που πρόκειται να ενταχθεί, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πολεοδομικής ενότητας. Κατ' εξαίρεση, όταν τμήματα της πολεοδομικής ενότητας υπάγονται σε καθεστώς διαφορετικών υποχρεώσεων εισφορών, το παραπάνω άθροισμα μπορεί να αναφέρεται στα τμήματα της πολεοδομικής ενότητας με το ίδιο καθεστώς εισφορών, (Αρθ-7 παρ.1 του Ν-3127/03) Σε περίπτωση εξ αδιαιρέτου συνιδιοκτησίας τα ποσοστά εισφοράς γης εφαρμόζονται στο εμβαδόν που αντιστοιχεί στο ιδανικό μερίδιο κάθε συνιδιοκτήτη όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι την 10-3-82. Α.2 Σε περίπτωση εφαρμογής της παρ.4.α.2 για τον υπολογισμό της εισφοράς, ως εμβαδά ιδιοκτησιών λαμβάνονται αυτά που είχαν οι ιδιοκτησίες πριν την πολεοδόμησή τους, δηλαδή κατά το χρόνο έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης, (β) δεν λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των ιδιοκτησιών γης ενός και του αυτού ιδιοκτήτη αλλά μεμονωμένα κάθε ιδιοκτησία και (γ) σε περίπτωση συνιδιοκτησίας η εισφορά υπολογίζεται με βάση τη συνολική ιδιοκτησία.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.