Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Aeternus

    Aeternus

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      46


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      19.167


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.365


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.197


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/10/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. 27/08/2025 - Αποχαρακτηρισμός Αεροφωτογραφιών Ανακοινώνεται, σε εκτέλεση της Φ.174/21/1450586/Σ.654/25 Αυγ 25 Διαταγής του ΓΕΣ και σύμφωνα με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφαλείας, ότι όλες οι αεροφωτογραφίες που λήφθηκαν πριν την 01 Ιανουαρίου 1986, για όλη την ελληνική επικράτεια και ανεξαρτήτως του φορέα λήψης, χαρακτηρίζονται ως ΑΔΙΑΒΑΘΜΗΤΕΣ και ΑΝΑΡΤΗΤΕΕΣ στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων.
    3 points
  2. Επομένως, ο τρόπος αντιμετώπισης είναι όσα έγραψαν οι συνάδελφοι ΙΑΣΟΝΑΣ και Didonis. Συμπληρώνω ότι δεν σε απασχολεί ο χρόνος κατασκευής της τοιχοποιίας παρά μόνο η ολοκλήρωση του φέροντος οργανισμού (προ 28/07/2011). Επίσης, η μη πραγματοποίηση τμήματος κτιρίου πρέπει να μην επηρεάζει τη νομιμότητα του υπάρχοντος (κάτι που συνήθως ισχύει).
    3 points
  3. Όχι. Η ρύθμιση του Ν. 1337/83 δεν επέχει θέση άδειας και δεν θεωρείται σαν Ο.Α για την υπαγωγή στο ν. 4495. Δες μόνο μήπως υπάρχει κάποια μεταγενέστερη απόφαση Νομάρχη περί οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση.
    3 points
  4. Έχει διατυπωθεί πολλάκις στο φόρουμ η άποψη ότι το υπόγειο παραμένει τέτοιο επειδή έτσι φαίνεται στα σχέδια της άδειας, παρ' όλο που στην πραγματικότητα είναι ισόγειο. Η διάταξη στην οποία βασίζεται αυτή η θέση είναι το άρθρο 100, παράγραφος 11 του Ν 4495. Όμως αυτό δεν είναι σωστό, καθότι το ως άνω εδάφιο αφορά αποκλειστικά το πρόστιμο της υπέρβασης ύψους λόγω εκχωματώσεων και δεν έχει σχέση ούτε με τον μειωτικό συντελεστή των υπογείων χώρων ούτε με τον χαρακτηρισμό της στάθμης (υπόγεια ή ισόγεια). Γι' αυτόν τον λόγο @takos η απάντηση στο ερώτημά σου είναι αρνητική. Το αυξημένο ύψος του υπογείου @Roukat υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Για τον μειωτικό συντελεστή απάντησα παραπάνω.
    1 point
  5. Άρθρο 60 Κυρώσεις 1. Εάν, κατά τη συμπλήρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή κατά τους περιοδικούς ελέγχους, διαπιστώνεται ότι συμπληρώθηκαν ψευδώς στοιχεία ταυτότητας κτιρίου από τον επιβλέποντα ή τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, πέραν των ποινικών κυρώσεων επιβάλλεται : α) Πρόστιμο από δύο χιλιάδες (2.000) έως είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ, ανάλογα με την επιφάνεια που δεν έχει αποτυπωθεί στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου. β) Παραπομπή στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), το οποίο δύναται να επιβάλει αναστολή της άσκησης επαγγέλματος για διάστημα από δύο (2) έως είκοσι τέσσερις (24) μήνες ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης. Οι τελεσίδικες αποφάσεις κοινοποιούνται αμελλητί στο Εποπτικό Συμβούλιο. Η κύρωση επιβάλλεται από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατόπιν εισήγησης του Εποπτικού Συμβουλίου του άρθρου 18 του ν.4030/2011 (Α249). 2. Για όλες τις παραβάσεις της παρ.1, σε περίπτωση υποτροπής, καθώς και όταν οι παραπάνω παραβάσεις αφορούν οικοδομικές εργασίες σε παραδοσιακούς οικισμούς, περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και σε προστατευόμενες περιοχές του άρθρου 19 του ν.1650/1986 (Α160), το πρόστιμο είναι από τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ έως σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ. Η αναστολή αδείας ασκήσεως επαγγέλματος ορίζεται από τέσσερις (4) έως σαράντα οκτώ (48) μήνες ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης. Οι παραπάνω κυρώσεις καταγράφονται σε ειδικό μητρώο που τηρείται στο Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος και κοινοποιούνται στις αρμόδιες υπηρεσίες, που τηρούν τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων. Από την ημερομηνία κοινοποίησης στις αρμόδιες υπηρεσίες, απενεργοποιείται ο σχετικός κωδικός αριθμός μηχανικού για την πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα καταχώρισης στοιχείων ταυτότητας κτιρίου.[Α1] [Α1]Αλλαγές ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Υ.Γ. Επ' ευκαιρία αυτής της συζήτησης μου βγήκε κι εμένα η απορία τι συνέπειες προβλέπουν (αν προβλέπουν), αν γίνει μεταβίβαση ακινήτου με ΗΤΚ που διαπιστωθεί ότι έχει αυτά τα προβλήματα..... Η ΗΤΚ ακυρώνεται ? η μεταβίβαση τι παθαίνει? (δηλαδή κάτι σαν την βεβαίωση μη αυθαιρεσιών που δίναμε πριν την ΗΤΚ)
    1 point
  6. Άριστα πράττεις που είσαι προσεκτικός. Οι κυρώσεις για έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας με ψευδή στοιχεία προβλέπονται στο άρθρο 60 του Ν 4495.
    1 point
  7. #didonis το σενάριο είναι απολύτως ρεαλιστικό, σε πρόσφατη οικ. άδεια (2023) και με μετεγγραμμένη Σ.Ο.Ι. #dimitris GM σε ευχαριστώ πολύ. Τυχαίνει κάποιες φορές να έχεις μία ιδιοκτησία 35τ.μ. και άλλη μία 145,00τ.μ., οπότε δεν είναι πολύ ''άδικο'' ο μεν να πάρει μηδέν και ο άλλος 2 θέσεις. Σε κουβέντα με συμβολαιογράφο μου είχε επιβεβαιώσει ότι νομικά δεν υπάρχει κώλυμα.
    1 point
  8. Τι έπαθε το ΣτΕ και άλλαξε τακτική αρχίζοντας τις φάπες σε βαρόνους και λόρδους και δούκες και άλλους αυτοθαυμαζόμενους τύπους ? ΣτΕ: παράνομες οι αποφάσεις Δήμων για πάγωμα οικοδομικών αδειών ψηλών κτιρίων - ECOPRESS Το Συμβούλιο της Επικρατείας ακυρώνει την απόφαση του Δήμου Αθηναίων να μην εκδίδει οικοδομικές άδειες με τα μπόνους του ΝΟΚ, δίνοντας εντολή στην ΥΔΟΜ του Δήμου «να εφαρμόζεται αποκλειστικά το β.δ. του 1955, ως προς τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών». Και ταυτοχρόνως ξεκαθαρίζει προς τους Δήμους ότι ο καθορισμός των όρων δόμησης είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους αλλά και συνταγματική υποχρέωση του κράτους να εκδώσει κανονιστική ρύθμιση προς του ΟΤΑ για τους όρους και τους περιορισμούς έκδοσης οικοδομικών αδειών στις περιοχές τους. →Η νέα απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ανατρέπει ένα από τα βασικά επιχειρήματα, που προβάλλουν οι Δήμοι κατά της πολεοδομικής μεταρρύθμισης και μεταφοράς των αρμοδιοτήτων έκδοσης και ελέγχου των οικοδομικών αδειών από τις ΥΔΟΜ των Δήμων στο Κτηματολόγιο. Η πλευρά των Δήμων έχει βρεθεί αντιμέτωπη με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υποστηρίζοντας ότι η μεταφορά γίνεται για να ελέγχει κεντρικά το κράτος τους όρους δόμησης και την εφαρμογή των κινήτρων του ΝΟΚ, ζητώντας οι αρμοδιότητες των οικοδομικών αδειών να παραμείνουν στις ΥΔΟΜ των Δήμων, για να καθορίζουν οι Δήμοι τους όρους δόμησης στην περιοχή τους και μέσω των ΥΔΟΜ να εμποδίζουν την έκδοση βεβαιώσεων όρων δόμησης, η προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών για ψηλά κτίρια. Κάτι που το ΣτΕ έκρινε ότι δεν ανήκει στην αρμοδιότητα των Δήμων και ότι είναι αντισυνταγματικό. Άδοξο τέλος για το κύμα των Δήμων, που πάγωσαν οικοδομικές άδειες με εντολές τους στις ΥΔΟΜ των Δήμων Το ΣτΕ λοιπόν ξεκαθαρίζει τις αρμοδιότητες του κράτους και των Δήμων όσον αφορά στην έκδοση των οικοδομικών αδειών και τους κανόνες δόμησης ανά περιοχή, τονίζοντας ότι Δήμοι, μέσω των Υ.ΔΟΜ., έχουν την εκτελεστική αρμοδιότητα να εκδίδουν τις οικοδομικές άδειες, σε κάθε περίπτωση όμως η αρμοδιότητα για τη θέσπιση κανονιστικών ρυθμίσεων που αφορούν τους όρους και περιορισμούς δόμησης, όπως είναι το επιτρεπόμενο ύψος με βάση τα κίνητρα του ΝΟΚ, ανήκει αποκλειστικά στο Κράτος. Αναχαιτίζοντας παράλληλα το κύμα των αποφάσεων Δήμων, που μονομερώς «πάγωσαν» τις οικοδομικές άδειες του ΝΟΚ, με αφορμή τη δικαστική εξέλιξη του ΝΟΚ στο ΣτΕ. Στην αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους ο ορισμός των όρων δόμησης -«Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η αρμοδιότητα έκδοσης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών έχει περιέλθει στους δήμους, και συγκεκριμένα στις Υπηρεσίες Δόμησης αυτών. Η έκδοση οικοδομικής άδειας δεν καταλείπεται στη διακριτική ευχέρεια της οικείας Υ.ΔΟΜ, αλλά είναι υποχρεωτική γι’ αυτήν, όταν συντρέχουν οι κατά το Σύνταγμα και τον νόμο προϋποθέσεις, όπως οι τελευταίες έχουν τεθεί, ιδίως, από τον Ν.Ο.Κ. και το εκάστοτε εφαρμοζόμενο ειδικό καθεστώς πολεοδομικού σχεδιασμού που διέπει τους όρους και περιορισμούς δόμησης εκάστης περιοχής. Διατηρούνται δε υπέρ των οργάνων του Κράτους αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου της διαδικασίας που ακολουθούν οι Υ.ΔΟΜ. των Δήμων για την έκδοση των αδειών, ερμηνείας των κρίσιμων πολεοδομικών διατάξεων και αναστολής της έκδοσης οικοδομικών αδειών στην περίπτωση εκπόνησης ΤΠΣ» λέει η νέα απόφαση του ακυρωτικού δικαστηρίου (ΣτΕ 1728/2025), θέτοντας σαφή όρια στις αρμοδιότητες των Δήμων και του κράτους για τη δόμηση. Και συνταγματική υποχρέωση του κράτους να ξεκαθαρίζει τους πολεοδομικούς κανόνες Και ταυτοχρόνως η ίδια απόφαση υπογραμμίζοντας αυστηρό μήνυμα προς την κεντρική διοίκηση για την υποχρέωση της να ξεκαθαρίζει το τοπίο των κανόνων δόμησης αναφέρει ότι: «Πάντως, δεν έχει παρασχεθεί στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης εξουσιοδότηση για την κανονιστική ρύθμιση των ζητημάτων που σχετίζονται με τους όρους έκδοσης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών και τους εφαρμοστέους όρους και περιορισμούς δόμησης στις περιοχές αρμοδιότητάς τους, πράγμα το οποίο, άλλωστε, απαγορεύεται από το Σύνταγμα». Ακυρώθηκε η απόφαση του Δήμου Αθήνας να εφαρμόζει το β.δ. του 1955 Σημειώνεται ότι η απόφαση του Δήμου Αθήνας που ακυρώνει το Συμβούλιο της Επικρατείας ελήφθη τον Μάιο του 2024, ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι δίκες του ΝΟΚ στο ΣτΕ. Ο Δήμος «πάγωσε» την εφαρμογή των μπόνους του ΝΟ, πριν κριθούν από το ΣτΕ, αποφασίζοντας ότι: «Στο Δήμο Αθηναίων εφαρμόζεται αποκλειστικά το β.δ. του 1955, ως προς τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών». Η απόφαση αυτή είχε ληφθεί με βάση νομική γνωμοδότηση του καθηγητή Νίκου Αλεβιζάτου, ο οποίος έδωσε νομικές οδηγίες προς τη Δημοτική αρχή και τους υπαλλήλους της Πολεοδομίας του Δήμου της Αθήνας για την εφαρμογή της. Δείτε εδώ στο ecopress Αντισυνταγματική η νομοθέτηση κανόνων δόμησης από τους Δήμους Η νέα απόφαση του ΣτΕ, (Πρόεδρος: Ρ. Γιαννουλάτος, Εισηγητής: Δ. Πυργάκης), που έκρινε ότι είναι παράνομες οι αποφάσεις των Δήμων και των Δημοτικών Συμβουλίων να μην εκδίδουν βεβαιώσεις όρων δόμησης, η προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών για ψηλά κτίρια , υπογραμμίζει ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν διαθέτουν εξουσιοδότηση για τη νομοθέτηση τέτοιου είδους ζητημάτων, κάτι που άλλωστε απαγορεύεται από το Σύνταγμα. «Περαιτέρω, δεν παρέχεται στα αρμόδια όργανα των δήμων αρμοδιότητα για την επίλυση, με δεσμευτικό ή μη χαρακτήρα ερμηνευτικών ζητημάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης πολεοδομικής νομοθεσίας, καθώς αυτή η αρμοδιότητα επιφυλάσσεται σε όργανα του Κράτους, όπως προεκτέθηκε. Εν όψει των ανωτέρω, η επίμαχη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του αιτούντος Δήμου, με την οποία διατάχθηκαν «…τα στελέχη της υπηρεσίας δόμησης να μην εκδίδουν βεβαιώσεις όρων δόμησης ή προεγκρίσεις δόμησης με ύψη ανώτερα των προβλεπομένων στο … β.δ. της 30.8/9.9.1955 … ή των ειδικών νεότερων Π.Δ/των και εν γένει να απέχουν από την έκδοση οικοδομικών αδειών που εγκρίνουν την ανέγερση κτιρίων καθ’ υπέρβαση του επιτρεπόμενου κατά τα ανωτέρω ύψους», συνιστά, κατ’ ουσίαν, κανονιστική ρύθμιση σχετικά, αφενός, με την τηρητέα από την Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου Αθηναίων διαδικασία έκδοσης οικοδομικών αδειών, και αφετέρου, με τους εν γένει εφαρμοστέους όρους δόμησης ως προς το ύψος των προς ανέγερση κτιρίων στην περιφέρεια του Δήμου Αθηναίων» λέει η νέα απόφαση του ΣτΕ. Και υπογραμμίζει ότι: -«Η κανονιστική όμως αυτή ρύθμιση εκδόθηκε χωρίς να υπάρχει σχετική εξουσιοδότηση. Συνεπώς, νομίμως ακυρώθηκε η ως άνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά το επίδικο μέρος της, με την προσβαλλομένη απόφαση του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση είναι απορριπτέα ως αβάσιμα».
    1 point
  9. Μπορεις να αποδοσεις οπου θελεις και οσες θεσεις. Πλην ομως το διαμερισμα που δεν θα παρει θα ειναι "μειονεκτικο"
    1 point
  10. Όχι! Μόνο αν προηγείτο η ένταξη στο σχέδιο και η στη συνέχεια ολοκλήρωση της φάσης 3 του 1337.
    1 point
  11. Τη στέγη τη δηλώνω στα φορολογικά μόνο όταν η άδεια αφορά μόνο ανέγερση στέγης.
    1 point
  12. Τίποτα! Δεν το ήξερα το έγγραφο που αναφέρεις, ευχαριστώ. Σε πρώτη φάση θα με ανησυχούσε. Σε δεύτερη το γκούγκλαρα, και βλέπω ότι έχει ξανασυζητηθεί εδώ: και θα έλεγα ότι προσωπικά με καλύπτουν οι απαντήσεις του kan62.. υπάρχει το γράμμα, αλλά υπάρχει και η κρίση, η εκτίμηση, η ερμηνεία και το εύλογο του πράγματος. Και για να το πω και πρακτικά, αν μου έκανε σκηνικό σε έλεγχο υπάλληλος για αυτό το θέμα, είναι περίπτωση που θα πήγαινα σε προϊστάμενο, και γενικά θα το πάλευα, και αν δεν έβγαινε θα το χρέωνα στην ΥΔΟΜ και όχι σε δικό μου λάθος (μιλάω πρακτικά, απέναντι στον πελάτη πχ)
    1 point
  13. Επανερχόμαι σε αυτήν την ερώτηση. Τελικά θα προχωρήσω σε κοινή δήλωση στο σύνολο του οικοπέδου με τα πάντα μέσα, καθώς είναι δύο ιδιοκτήτες αδέρφια 50 50 όλα και συμφωνούν σε αυτό. ΗΤΚ θα βγάλω μετά ξεχωριστά για κάθε ΟΙ και ξεχωριστά για κοινόχρηστους κατόπιν συνεννόησης και με τον συμβολαιογράφο. Ισχύει η ίδια απάντηση; Ή μπορώ να τα βάλω όλες τις ΔΔ των ΟΙ μαζί σε ένα ΦΚ σε περίπτωση κοινής; Επίσης αν μπορώ όλα μαζί στο ίδιο ΦΚ, βάζω μαζί στο ίδιο ΦΚ και την διαφορετική χωροθέτηση χώρων στάθμευσης των κοινοχρήστων;
    1 point
  14. Επειδή βλέπω ότι υπάρχει ζήτηση από τους συναδέλφους για παλιές αεροφωτογραφίες, και η πρόσβαση στα αρχεία της ΓΥΣ και του ΟΚΧΕ δεν είναι πάντα εύκολη (για τα γνωστά προβλήματα) υπάρχει και άλλη εναλλακτική λύση: Πλήθος δορυφορικών εικόνων για την περίοδο 1959 - 1980 από τους Αμερικάνικους 'κατασκοπευτικούς' δορυφόρους ΚΗ-1/9 είναι διαθέσιμες στο κοινό. Οι εικόνες (που καλύπτουν και την περιοχή της Ελλάδας) της National Archives and Records Administration (NARA) και της Γεωλογικής Υπηρεσίας (USGS) αποχαρακτηρίστηκαν με Προεδρική Εντολή και διατίθενται ελέυθερα από το USGS στην υπηρεσία Earth Explorer όπου μπορείς να πλοηγηθείς και να δεις τις διαθέσιμες εικόνες: http://earthexplorer.usgs.gov/ Οι εικόνες είναι ασπρόμαυρες, διαφόρων χρονολογιών (οι περισσότερες '63-'64 και '70) και έχουν κυμαινόμενη ακρίβεια (1-30 μ). Μπορείς να κατεβάσεις την εικόνα σε σε ψηφιακή μορφή GeoTIFF (χωρίς γεωαναφορά). Η ψηφιακή μορφή είναι άμεσα διαθέσιμη για direct download δωρεάν. Για αρκετές που δεν έχει προηγηθεί επεξεργασία δίνεται η δυνατότητα παραγγελίας ψηφιακού αρχείου με κόστος σκαναρίσματος $30.00/φίλμ. Το κάθε αρνητικό φίλμ καλύπτει μια αρκετά μεγάλη λωρίδα περιοχής με διάφορες διαστάσεις από μερικές δεκάδες εως εκατοντάδες χιλιόμετρα. Η ποιότητα των εικόνων φτάνει αρκετά κοντά στις αεροφωτογραφίες, και εξαρτάται από την ανάλυση της κάμερας, την νεφοκάλυψη κτλ. Η γεωαναφορά μπορεί να γίνει σχετικά απλά λόγω της μέσης ανάλυσης και του μεγάλου ύψους λήψης. Δύο παραδείγματα από τον Ελληνικό Χώρο: Αγία Τριάδα/Αγγελοχώρι/Νέοι Επιβάτες Θεσ/κης 09/12/1975 Μητρόπολη Καρδίτσας 04/6/1970 Διακρίνονται τα έργα αναδασμού που έχουν ξεκινήσει στην γύρω περιοχή
    1 point
  15. καλημέρα, όσοι ψάχνετε οικοδομικές άδειες σεισμοπλήκτων περιοχή Φθιώτιδας, βρίσκονται στην ΔΑΕΦΚ Κεντρικής Ελλάδας, τηλ γραμματειας 2108704700 / 730 / 703 και fax 2106440263
    1 point
  16. Από σημερινή επικοινωνία, προφορική ενημέρωση στα παρακάτω τηλέφωνα: 2310-410892, 2310-420823. 2310-427896, 2310-417586 Εάν υπάρχει φάκελος επισκευής (π.χ. στην περίπτωση που το κτίριο ήταν κίτρινο) μπορεί κανείς να τον δει εκεί, αλλά για να βγάλειναντίγραφα θα πρέπει να έχει εξουσιοδότηση από ιδιοκτήτη της οικοδομής.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.