Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.098


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.856


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.516


  4. cve20126

    cve20126

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      669


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Πρέπει στο ΙΚΑ να γίνει απογραφή έργου Απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία του ιδιοκτήτη με 1. αντίγραφο συμβολαίου 2. αντίγραφο ταυτότητας 3. εκκαθαριστικό 4 Έντυπο απογραφής οικ έργου (ψάξ' το στο ιντερντ και συμπλήρωσέ το εσύ) 5. πίνακας 3 ΙΚΑ (εσύ) 6. τεχνική έκθεση (εσύ) 7 αναλυτική προμέτρηση εργασιών (εσύ) Άντε και καλό κουράγιο! ΝΕΕΕΕΕΕΕ ή ΝΕΑΑΑΑΑ
    3 points
  2. Το υψος της προσημειωσης δεν αντιστοιχει και με την πραγματικη αξια Μπορει πχ. να ειναι μια προσημειωση μικρης αξιας, λογω υπολοίπου απο καποιο δανειο. Μπορει, επίσης, λογω ανατοκισμων, το χρεος να εχει ξεπερασει την πραγματικη αξία. Οι ενδιαφερομενοι παιρνουν απο την Τραπεζα την γνωστη "βεβαιωση οφειλης μετα τοκων μεχρι την ημερομηνια εκδοσης αυτης" και την χρησιμοποιουν σαν παθητικο στην δηλωση φορου κληρονομιας. Στο ενεργητικο μπαινει η αξια κτισματος μετα του οικοπεδου και τυχον υπολοιπα σδ. είτε με βαση τον αντικειμενικο....να δουμε αν εισαι στις νεες ενταξεις... είτε με συγκριτικα στοιχεια. Αλλά, ενα θεμα που προκυπτει ειναι η συμπεριφορα της τραπεζας,η οποια μπορει να το βγαλει σε πλειστηριασμο. Στην περιπτωση αυτη, δεν ειναι βεβαιο οτι θα "πιασει" ολα τα λεφτα του και οτι θα το "ανεβασει" καποιος κατα την διαδικασια του πλειστηριασμου ή αν θα το χτυπησει μονον η Τραπεζα στην τιμη πρωτης προσφοράς... [οπερ ειναι και το συνηθες] Οπότε μια ψηλη τιμη πραγματογνωμοσυνης πιθανον να παρασυρει τον πελατη στη βεβαιοτητα οτι πρεπει να το πουλησει οσο και η πραγματογνωμοσυνη.... Προσωπικα, δεν θεωρω το ενυποθηκο βαρος ενος ακινητου, σαν συντελεστη "απομειωσης" της πραγματικης αξιας, αλλα σαν "ασταθμητο παραγοντα" στην ολη εξελιξη, αφου, εν τελει, εάν δεν βρει τα χρηματα προς εξοφληση, ολα να εξαρτωνται απο την τραπεζα, επομενως επηρεαζει την "τελικη τιμη" πχ εστω, αντικειμενικος 100.000, εκτιμηση για 120.000 και χρεος 70.000 Αν εχει προσφορα για 100.000 και αρνηθει να πουλησει ζητωντας..."120.000"...ακατεβατα, κατα τον πλειστηριασμο θα παει στα 50.000 και θα μεινει με χρεος σε βαρος του αλλες 20.000. [υποθετω οτι εχει κανει τις σχετικες ερευνες και οτι δεν θα βρεθει να χρωσταει ο κληρονομος εξ ιδιων, λογω υπερχρεωμενης κληρονομιας, οπότε μια σωστη λυση θα ηταν "αποδοχη επ' ωφελεια απογραφης" [αυτα σαν απλες σκεψεις και μονον]
    2 points
  3. Version X5.4

    74.342 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Συγνώμη αλλά χρειάζονται κάποιες διευκρινίσεις . Οχι από την νομική πλευρά , που τα ξεκαθάρισε ο Δημήτρης , αλλά από την πλευρά της εκτίμησης . Δεν έχει καμία σημασία κατ΄ αρχήν αν το ακίνητο έχει προσημείωση και κυρίως δεν αφαιρείται από την αγοραία αξία . Αυτός που θα το αγοράσει θα το πληρώσει κανονικά , απλά μέρος του τιμήματος θα πάει στην τράπεζα . Αυτό που έχει σημασία είναι αν το δάνειο εξυπηρετείται , είτε με την αρχική σύμβαση , είτε με την ρύθμιση την οποία έχει κάνει . Το σωστό είναι να εκτιμήσεις το ακίνητο ως ελεύθερο βαρών και ο ιδιοκτήτης να φέρει ένα χαρτί , που όπως είπες έχει φέρει για το πόσο ακριβώς είναι το χρέος του και αν εξυπηρετείται το δάνειο . Αν θελήσεις να πουλήσεις προσημειωμένο ακίνητο , παίρνεις την βεβαίωση οφειλής και στο συμβόλαιο αναφέρεται η βεβαίωση και γίνεται η πώληση. Η άρση δεν γίνεται αμέσως . Με την υπογραφή του συμβολαίου , αμέσως το τίμημα που αφορά το ποσό της τράπεζας , δίνεται σε χωριστή επιταγή και ο αγοραστής και κάποιος εκπρόσωπος του πωλητή πηγαίνουν μαζί στην τράπεζα και καταθέτουν το ποσό στο δάνειο , ή στον λογαριασμό εξυπηρέτησης του δανείου . Με την κατάθεση , δίνεται και η εντολή από τον πωλητή στην τράπεζα να προχωρήσει στην άρση της προσημείωσης και ταυτόχρονα πληρώνει και τον δικηγόρο της τράπεζας , συνήθως 200 ευρώ . Το πρόβλημα είναι αν το δάνειο δεν εξυπηρετείται και αν η τράπεζα αρνείται να δώσει χαρτί στον φερόμενο ως κληρονόμο , για λόγους προσωπικών δεδομένων. Εκεί μπορεί πράγματι να υπάρχει πρόβλημα και με την αξία του ακινήτου . Αρα για μένα , εκτιμάς κανονικά σαν να μην ήταν προσημειωμένο και αναφέρεις και το χαρτί της τράπεζας και τα λεφτά που ζητάει σήμερα .
    1 point
  5. στο group νομίζω βρήκα απάντηση Causes: PICKSTYLE (System Variable) is set to 0. Solution: On the command line in AutoCAD, type PICKSTYLE and set the value to 1. στο join δεν αλλάζει κάτι.
    1 point
  6. Στα απαιτούμενα δικαιολογητικά ιδιοκτησίας ανεβάζεις στο ίδιο φύλλο που ανέβασες τον τίτλο ιδιοκτησίας και το πρόσφατο πιστοποιητικό . Στο πεδίο δικαιολογητικών ανεβάζεις Τ.Ε. ότι δεν έχει περατωθεί η διαδικαασία κτηματογράφησης στην περιοχή του ακινήτου .
    1 point
  7. Οσο για το "6μηνο" κακως το ζητανε...δεν ειναι "νομοθετημενο"....προεκυψε κατα την ολη διαδικασια στα γραφεια των διαφορων αναρμοαρμοδιων... "έ, ας παρουμε ενα πιο φρεσκο"....λες και το αλλο ειχε ημερομηνια ληξης" κι αν εχεις μη διεκδικησεων προ 15 ημερων τοτε τι αλλο θελουν;;; α, ναι και να τους πας και ενα προσφατο πιστοποιητικο ληξιαρχικης πραξης θανατου...😆 κατα τα λοιπα, ισχυει πλεον αυτο https://www.e-nomothesia.gr/law-news/tropologia-kai-oi-dikigoroi-mporoyn-pleon-na-ekdidoyn-vevaioseis-akiniton.html
    1 point
  8. θα παρεις απο αυτη την προσφατη σουπερ κατασκευη , την ηλεκτρονικη βεβαιωση κτηματογραφουμενου. Αντε να δουμε και αν δουλευει, που πολύ το διαφημισαν.... Και μαλλον θαχρειασθεις απο το υποθ//κειο αντιγραφο μεριδας... Εκει φαινεται οτι εχεις μεταγεγραμμενο το σχετικο συμβολαιο και στη συνεχεια καμμια αλλη εγγραφη περι εκποίησης δεν υπαρχει.. Υποθετω οτι αυτη η φωτοτυπια δεν θελει πολλες μερες για να εκδοθει...ή δεν θα τα στηλωσει ο αρμοδιος και σου πεί "δεν θελω αυτο αλλά πιστοποιητικο ιδιοκτησιας" δλδ. 3-4 μηνες😁
    1 point
  9. Κατά την ταπεινή μου γνώμη για να μην γυρνάμε γύρω γύρω από την ουρά μας : Τo Σ.Α. δεν έχει την συγκεκριμένη αρμοδιότητα , όπως και η Νεωτέρων βάσει του νόμου όταν υπάρχει πόρισμα ελεγκτή.
    1 point
  10. Ανθρωπε μου ξεχνα το τι μετραει στη δομηση και τι οχι. Δεν την ενδιαφέρει αυτό την εφορία. Το κάνεις περισσότερο πολύπλοκο απο όσο είναι
    1 point
  11. Αγαπητε φιλε Θα δώσεις Χ λεφτά για να αγοράσεις ενα ακίνητο. Σεβάσου τα και πλήρωσε έναν μηχανικό εμπιστοσύνης σου (και όχι του μεσιτη ή του πωλητη) για να ελεγξει το ακίνητο και να σε συμβουλέυσει υπευθυνα. Το παρόν φόρουμ και ο καθε cvlengnr δεν έχουν απολύτως καμία φερεγγυότητα και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να λένε μπαρούφες λόγω άγνοιας ή ακόμα και δόλου. Αν λοιπον ψάχνεις για υπευθυνες απαντήσεις άσε το φορουμ και βρες ενα συνάδελφο να σε κατατοπίσει
    1 point
  12. Το κατάλαβα, για να το έχεις υπόψη σου (και όποιος άλλος το διαβάσει) γιατί αυτές οι περιοχές βρίθουν από 'διαμάντια'.
    1 point
  13. Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει;; Εφόσον οι κάθετες είναι στο ίδιο γήπεδο (γιατί αν είναι η περιοχή που νομίζω, και τα δίπλα 'λαχίδια' με κάθετες είναι) και δεν είσαι κατηγορία 1 (που δεν θα είσαι) τότε καλά είσαι και έτσι. Και δεύτερο φύλλο να μην έβαζες, απλά δεύτερη λοιπή ξεχωριστή και να το ανέλυες στην τε πάλι καλά θα ήσουν. Αν είναι οι κάθετες ήταν σε διαφορετικά γήπεδα αναγκαστικά με 2 δηλώσεις (θα έκανα όμως κοινά σχέδια και τεχνική έκθεση - ειδικά αν το κτίριο πατάει σε >1 κάθετη). Αν δεν είχες τις κάθετες θα μπορούσες να το κάνεις με μια δήλωση αν πάταγε το κτίριο και στα δύο οικόπεδα και θα κάναν ενοποίηση των οικοπέδων στην επόμενη μεταβίβαση, όπως κάνουμε και στις άδειες επί >1 οικοπέδων (ενοποιημένο "εν τοις πράγμασι"), τώρα με τις κάθετες προφανώς περιπλέκεται το θέμα, οπότε better safe than sorry.
    1 point
  14. 1 point
  15. Για αλλαγή κουφωμάτων δεν απαιτείται άδεια άρα δεν τα αναφέρεις, για τη θερμοπρόσοψη κάνε μια Υ/Δ οτι δεν θα δημιουργηθούν οικοδομικά απόβλητα.
    1 point
  16. Συνάδελφε πιθανότατα έσωσες πολύ κόσμο... Σ 'ευχαριστώ πολύ και προσωπικά
    1 point
  17. Φαίνεται να είναι εντός σχεδίου αλλά εκτός αντικειμενικού..αλλά δεν είναι πιο κοντά στον Γέρακα; Αν είναι στον Γέρακα 1.050 για Χαλάνδρι 1.200
    1 point
  18. Συνάδελφοι, καλησπέρα. Έχει προκύψει ένα θέμα με την εξωτερική θερμομόνωση δώματος (ταράτσας) και την απαίτηση έκδοσης ΕΕΔΜΚ. Μέχρι πρόσφατα ξέραμε ότι δεν απαιτείται, βάσει της ΔΑΟΚΑ 66800/4333 (18/10/2018), η οποία απήλλασσε τη μόνωση δώματος βασιζόμενη στον ορισμό των όψεων όπως αυτός δίνονταν στο άρθρο 2 παρ. 56 του νόμου 4067/2012. Ο ορισμός αυτός όμως έχει πλέον τροποποιηθεί με τον Ν.4759/2020 (άρθρο 100) και συμπεριλαμβάνει και το δώμα στις όψεις: "...Ως όψεις του κτιρίου, θεωρούνται επίσης, οι στέγες και τα δώματα με τα κιγκλιδώματά ή/και τα στηθαία ασφαλείας, καθώς και με τις κατασκευές του άρθρου 19 και τα κλειστά τμήματα των πυλωτών...". Τόσο το helpdesk του Εξοικονομώ, όσο και το αντίστοιχο του ΤΕΕ, δηλώνουν άγνοια του τί τελικά θα ισχύσει και έχουν ζητήσει νέα διευκρίνηση από ΔΑΟΚΑ. Έχει περάσει ένας μήνας από τότε που τους ενόχλησα για πρώτη φορά, και ακόμα τίποτα. Στο μεταξύ όμως τα έργα τρέχουν… Το ασφαλές θα ήταν να βγάλουμε ΕΕΔΜΚ έτσι κι αλλιώς, αλλά από την άλλη, αν τελικά δεν χρειάζεται, είναι κρίμα και για τον πελάτη και για εμάς… Μήπως έχει κάποιος άλλος πληροφόρηση επί του θέματος; (Προσωπική άποψη: Σωστά είχε εξαιρεθεί η μόνωση δώματος από την απαίτηση έκδοσης ΕΕΔΜΚ, αφού έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από την θερμοπρόσοψη τοιχοποιίας. Ούτε ικριώματα απαιτεί, ούτε την «ορατή» όψη του κτηρίου επηρεάζει.)
    1 point
  19. έλα ρε Roy_Hobbs άλλο η έγκριση λειτουργικότητας των αρχιτεκτονικών σχεδίων από την Περιφέρεια και άλλο η έκδοση Ο.Α! οπότε δεν χρειάζεται η προέγκριση. Με αυτή την παράγραφο β) όπου προβλέπεται η έκδοση οικοδομικής άδειας από άλλες υπηρεσίες, πλην της Υπηρεσίας Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.), η προέγκριση δόμησης είναι υποχρεωτική και χορηγείται από την οικεία Υ.ΔΟΜ., η υποχρεωτική προέγκριση από την ΥΔΟΜ της περιοχής σου για Ο.Α που θα εκδοθούν τελικά από την ΥΔΟΜ της Εκκλησίας ή της ΥΔΟΜ του ΥΠΕΝ που αφορά επενδυτές
    1 point
  20. "Ο κάτωθι υπογράφων Μηχανικός βεβαιώνω ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από φορείς ή συλλογικά όργανα για τις εργασίες .................................................. σε οριζόντιο ιδιοκτησία (...............................................) σε κτίριο επί της ανωτερω διεύθυνσης. Βεβαιώνεται επίσης ότι επιτρέπονται οι εργασίες επί του κτιρίου και ότι για τις εργασίες αυτές δεν απαιτείται ΕΕΔΜΚ ή άλλη άδεια." Αυτό γράφω στην Τ.Ε. που ανεβάζω και μετά στέλνω πελάτη με το υδατογράφημα του συστήματος καθότι δεν βγαίνει "αδειόφυλλο" πράξης από το σύστημα
    1 point
  21. Αφορα προσυμβατικο ελεγχο.Για εργα εκτος ΕΣΠΑ ο επιτροπος δινει το οκ για την υπογραφη συμβασης σε εργα προυπολογισμου >300.000 ευρω . Για εργα ΕΣΠΑ σε εργα >5350000 ευρω.
    1 point
  22. Το άρθρο της συναδέλφου ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ νομίζω ότι έχει τσουβαλιάσει μέσα διατάξεις του άρθρου 29 και 30 Ν. 4495 που αφορούν έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας και εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Ο.Α ούτε και έγκριση μικρής κλίμακας. Το άρθρο 30 λοιπόν ξεκινάει ως εξής: Άρθρο 30 Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας - Εξουσιοδοτική διάταξη 1. Δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ούτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για τις εξής εργασίες, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο : (στη συνέχεια παρατίθενται οι επιτρεπόμενες εργασίες) Άρα, η επιφύλαξη που αναφέρει ο νόμος αφορά μόνο τις ειδικές (περιοριστικές ή απαγορευτικές) που αφορούν την περιοχή (πχ ιστορικός τόπος) ή το κτίριο (π.χ διατηρητέο). Από από που προκύπτει σύμφωνα με την συντάκτρια του άρθρου ( "Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονική βεβαίωση από τον μηχανικό;--1) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση" ) ότι για την εκτέλεση εργασίων άρθρου 30 θα πρέπει το κτίριο να είναι νομίμως υφιστάμενο ή να έχει εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση; Στο τέλος του άρθρου 30 Ν. 4495 αναφέρεται τι ακριβώς πρέπει να γνωματεύσει ο μηχανικός στην βεβαίωσή του: ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις. 2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορεί να συμπληρώνονται ή να τροποποιούνται οι εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση άδειας ή η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Οι καταστάσεις που βιώνουμε εδώ και δέκα χρόνια στην χώρα μας είναι τραγελαφικές. Οι νόμοι είναι φανερό ότι συντάσσονται από επιτροπές άσχετων που δεν έχουν ιδέα τι πραγματικά συμβαίνει αναφορικά με την δόμηση στην επικράτεια. Αμφιβάλλω αν οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάει να δουν από κοντά τι είναι όλα αυτά τα ευφάνταστα που ορίζουν σε κάθε νόμο. Έχουν εισάγει ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, δημιουργώντας παράλληλα και την απαλλαγή ευθυνών των άλλοτε ελεγκτών αδειών μας (ΥΔΟΜ), φορτώνοντας όλες τις ευθύνες που απορρέουν από την κρατική ανεπάρκεια στις πλάτες του Έλληνα μηχανικού, όπου μη βρίσκοντας καμία ουσιαστική συλλογική αντίδραση (ανύπαρκτο ουσιαστικά επιμελητήριο), μας θεωρούν (και έτσι φαίνεται να είναι) εύκολο στόχο να περνάνε ότι θέλουν. Ενώ εκδίδεται ένα άρθρο για απαλλαγή κάθε άδειας για ήσσονος σημασίας οικοδομικές εργασίες, σε λίγο καιρό βλέπουμε τροπολογίες, ερμηνείες και προσθήκες που προσπαθούν (εν τέλει τα καταφέρνουν) να μετατρέπουν την απαλλαγή σε μορφή οικοδομικής άδειας. Ο κόσμος (είναι γνωστό σε όλους τους εμπλεκόμενους με τα ακίνητα), δεν βγάζει ούτε καν εγκρίσεις μικρής κλίμακας, συνεχίζει (πολλές φορές δικαίως) να εκτελεί οικοδομικές εργασίες χωρίς άδειες και το χάος καλά κρατεί.
    1 point
  23. lightning arrester, surge protector κλπ είναι κανόνας συνήθως σε πιο ακριβές εγκαταστάσεις π.χ σταθμοί κινητής τηλεφωνίας όπου ο εξοπλισμός που καλούνται να προστατέψουν έχει αξία πολλών χιλιάδων ευρώ... για να προστατέψεις ένα router/modem των 50 Ευρώ δεν ξέρω αν αξίζει
    1 point
  24. Προσπαθώντας να βγάλω άκρη τις τελευταίας μέρες με τον ν. 4759/20, «έπεσα πάνω» στο επισυναπτόμενό σκαρίφημα που φαίνεται να έχει φτιάξει η ΥΔΟΜ Θέρμης (29/3/2021). Νομίζω ξεκαθαρίζει αρκετά, αν όχι πολλά(!). Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο.
    1 point
  25. Ευχαριστώ korina. Το βασικό είναι πως σου επιβεβαίωσαν ότι βάζεις συνολικά 6ημέρες 20 ετούς εμπειρίας τις οποίες θα κατανείμεις σε 75-25.
    1 point
  26. Αυτό που θα πω ίσως είναι χαζό, αλλά θα το πω. Μήπως θα μπορούσες να γειώσεις τον απαγωγέα υπερτάσεων στους οπλισμούς των κολωνών, αν αυτοί είναι φανεροί (και αν η κατοικία σου έχει θεμελιακή γείωση); Βέβαια δεν είμαι σίγουρος για το τι παίζει με την επαφή χαλκού (καλωδίου) και σιδέρου (οπλισμού). Αλλά τώρα που το σκέφτομαι ο απαγωγέας υπερτάσεων θα έπρεπε να μπει στον πίνακα που τροφοδοτεί το PoE. Οι υπερτάσεις θα έρθουν από το παροχικό καλώδιο (δε νομίζω ότι έχεις πρόθεση να φτιάξεις αλεξικέραυνο). Πρέπει να μετρήσεις την αντίσταση γείωσης όμως του καλωδίου γείωσης του πίνακα και να βεβαιωθείς ότι είναι λιγότερα από λίγα Ω για να μπορείς να συνδέσεις εκεί τον απαγωγέα. Αν θες να προστατευτείς από κεραυνούς τότε πρέπει να τραβήξεις καλώδιο σε ηλεκτρόδιο. Τι έγινε ρε σεις; Αφού δε συμφωνείτε με αυτά που γράφω γιατί δε γράφετε και σεις μια αιτιολόγηση; Για να δω τι λέω λάθος να μαθαίνω κι όλας... Στη μούγκα ξηγιέστε; Μην κάνεις συνεχόμενες δημοσιεύσεις. Αν προκύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης του αρχικού κειμένου, επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά). Τα μηνύματά σου έχουν συγχωνευτεί. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos 33
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.