Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. leftkox

    leftkox

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      68


  2. koulosb

    koulosb

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      688


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.098


  4. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.630


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/11/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Αφού είναι απομακρυσμένα κτίρια είσαι υποχρεωμένος να εκδόσεις 3 ΠΕΑ.
    3 points
  2. Καταργήθηκε η παλιά σελίδα και έγινε μια καινούρια, στα πρότυπα των αναρτημένων. https://gis.ktimanet.gr/gis/forestfinal Ενημερωμένη με τις νέες Κυρώσεις Δ.Χ.
    3 points
  3. Ως προς τον επιβλέποντα μηχανικό. Μόλις μου απάντησε το ΤΕΕ ότι στο σύστημα το επ' αόριστον είναι το 31/12/2099!!
    2 points
  4. Τι θα γίνει με αυτή την ιστορία, 10+ χρόνια έτσι πάμε με δήθεν προθεσμίες και εκ νέου παρατάσεις. Ας αφήσουν τουλάχιστον ελεύθερες τις διορίες για ανεβάσμα των δικαιολογητικών..δεν έχουν καταλάβει τόσα χρόνια ότι δεν έχουν καμία σημασία αυτές οι προθεσμίες;
    2 points
  5. Ειμαι σιγουρος οτι εχεις δικιο....... μιλαω με βαση τα λιγα τιμολογια που εχω ως εξοδα στο γραφειο μου χωρις να έχω να αντιμετωπισω ''περιεργα'' εξοδα.
    2 points
  6. Από το οτι δεν ειναι δαπανες για προσωπικη κατανάλωση και ειναι τιμολογιο δαπάνης της επιχείρησης - γραφειο.
    2 points
  7. Απαντω για να υπαρχει και για τους επομενους μιας και το βρηκα..... Θα πρεπει να χαρακτηριστει και ο ΦΠΑ σε διαφορετικη γραμμη βαζοντας ως ποσο την καθαρη αξια....
    2 points
  8. Το ΤΕΕ Πελοποννήσου απέστειλε επιστολή προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας και τον Υφυπουργό Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος, με αίτημα ώστε τα συνοδευτικά στοιχεία και δικαιολογητικά των υπαγωγών στους N.4178/13 και Ν.4495/17 να υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα κατά τη συμπλήρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτηρίου και μέχρι την ημερομηνία που επιτρέπεται η υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.4495/17 των αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσης των κατηγοριών 1 έως και 4 του αρ. 96 του ίδιου Νόμου, ήτοι την 31η Δεκεμβρίου 2025. Συγκεκριμένα η Πρόεδρος Χαρίκλεια Δ. Τσιώλη στην επιστολή της αναφέρει: Διαβάστε το περιεχόμενο της επιστολής εδώ View full είδηση
    1 point
  9. Όποιες κατασκευές μπορούν να γίνουν εντός των ορίων του γεωτεμαχίου όπως προκύπτει από την μελέτη των τίτλων, τυχόν απαλλοτριώσεων και δασικών.
    1 point
  10. Γιώργο είναι εντός αντικειμενικού με χάρτη η περιοχή....
    1 point
  11. Ελα ντε. Ετσι την πατησα και εγω (σαν υπαλληλος υποχρεος σε ποθεν εσχες ) . Οταν το πηρα ειδηση υπεβαλλα και την πρωτη αιτηση (εκπροθεσμα) και εφαγα προστιμο 100 ευρω. Αν δεν το εκανα θα ειχα παντα εκρεμμοτητα με οτι αυτο συνεπαγεται.
    1 point
  12. Το πρόβλημα δεν πρέπει να είναι ότι δεν ΄΄κλίκαρες΄΄ διατηρητέο στο σύστημα , αλλά μάλλον στο συμβόλαιο που δεν αναφέρεται το διατηρητέο και έχει υπολογισθεί λάθος αντικειμενική και φόρος .
    1 point
  13. Attention! Το κτήριο Αναφοράς έχει λέβητα. Το εξεταζόμενο κτήριο χωρίς θέρμανση ή κάλυψη τμήματος αυτού που δεν θερμαίνεται, επιλέγεται σύστημα με τοπικά ηλεκτρικά σώματα.
    1 point
  14. Συμφωνώ εν μέρει με την άποψη της ΥΔΟΜ. Το γήπεδο έχει πρόσωπο σε αναγνωρισμένη δημοτική οδό.. Κατά τη γνώμη μου θε πρέπει να ληφθεί η δυσμενέστερη περίπτωση, δηλαδή τα 45 μ πρόσωπο και 50 μ βάθος και ελάχιστη επιφάνεια 4.000 τμ, προκειμένου το κάθε προκύπτον γήπεδο να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και όχι σωρευτικά. Εξυπακούεται ότι αν στην περιοχή υφίσταται ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ, natura,2000 εξετάζουμε την αρτιότητα σύμφωνα με την ισχύουσα από τα προαναφερθέντα.
    1 point
  15. @orestis_evg94 Μπορείς να δηλώσεις τον 71120000 χωρίς να επιλέξεις άλλον. Εάν επιθυμείς να χρησιμοποιήσεις και δευτερεύοντες, θα βάλεις κάποιον που περιγράφει τις δραστηριότητες που πρόκειται να έχεις. Φερ' ειπείν, 71121910 για υπηρεσίες μελετών χημικού μηχανικού γενικά, 71121101 για υπηρεσίες εκπόνησης μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων τεχνικών έργων.
    1 point
  16. Επισφαλές το κριτήριο . Υπάρχουν δαπάνες επιχειρηματικής δραστηριότητας για τις οποίες δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ (έκπτωση από τον ΦΠΑ των εσόδων ) με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί..
    1 point
  17. @grmaster Για το πρώτο· προς το παρόν δεν κάνεις τίποτα, άλλωστε η δυνατότητα διαβίβασης με την ιδιότητα του λήπτη παραμένει σε θεωρητικό επίπεδο ακόμα. Για το δεύτερο· 361.
    1 point
  18. Από ποιο στοιχείο έχετε συμπεράνει την θετική απάντηση ?
    1 point
  19. Καλησπέρα για το Ε9 υπάρχει ΠΟΛ που αναφέρει ότι η αυθαίρετη επέκταση του 1980 θα συμπαρασύρει σε αντίστοιχη παλαιότητα όλο το κτίσμα αν θυμάμαι καλά. Οπότε συζήτηση με τον φοροτεχνικό του πελάτη για διευκρίνιση στο συγκεκριμένο.
    1 point
  20. Ψηφιακό Αρχείο Ελληνίδων Αρχιτεκτόνων 1923-1981 https://attikipedia.sadas-pea.gr/ Στο πολύ ενδιαφέρον υλικό περιλαμβάνονται και οι: ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 1836 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ
    1 point
  21. Η επιλογή αυτή θα χρησιμεύσει (θεωρητικά) του χρόνου και σημαίνει ότι η διαβίβαση του παραστατικού γίνεται αργότερα από όταν έπρεπε λόγω απώλειας διασύνδεσης. Πιθανοί λόγοι: διακοπή ρεύματος, πρόβλημα με τη σύνδεση στο internet.
    1 point
  22. Σύμφωνα με τους αρμοδίους, θα θεσπιστούν πρόστιμα μη διαβίβασης στο τέλος του έτους. Το καλοκαίρι αποφασίστηκε ότι το 2023 η διαβίβαση των παραστατικών θα γίνεται μέχρι την επόμενη ημέρα από την έκδοσή τους και όχι μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα. Κατά πόσον θα πραγματοποιηθούν τα παραπάνω είναι άγνωστο· πάντως αυτά είναι τα, μέχρι στιγμής, δεδομένα. Εξ όσων γνωρίζω, πολλοί επαγγελματίες δεν ασχολούνται με δήλωση εξόδων. Οι μεγάλες εταιρείες (και όχι μόνο) δεν καταχωρούν ούτε τα έσοδά τους. Η μόνη διαδικασία που καταργήθηκε λόγω του myDATA (και αντικαταστάθηκε από την καταχώρηση των παραστατικών στην πλατφόρμα) είναι η υποβολή των καταστάσεων πελατών-προμηθευτών (ΜΥΦ). Οι υπόλοιπες υποχρεώσεις παραμένουν.
    1 point
  23. @nikostzar Είδος παραστατικού: Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής Τύπος παραστατικού: ΕΦΚΑ Γενικά στοιχεία παραστατικού Χρησιμοποιείς αριθμό σειράς της επιλογής σου και συνεχόμενους αύξοντες αριθμούς. Για παράδειγμα, τον ίδιο αριθμό σειράς ανά έτος και 1,2,3 κλπ. για τις δόσεις του έτους. Ή τον ίδιο αριθμό σειράς για όλα τα έτη αποπληρωμής και ενιαία αρίθμηση για όλες τις δόσεις. Ως ημερομηνία έκδοσης μπορείς να χρησιμοποιήσεις την ημερομηνία πληρωμής ή λήξης. Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνεις τον ΑΦΜ του ασφαλιστικού φορέα της ρύθμισης. Για τον χαρακτηρισμό επιλέγεις: Κατηγορία: 2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ Είδος: Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)
    1 point
  24. @tasosi~Δηλώνεις τον λογαριασμό με συνολική αξία το ποσό πριν τη στρογγυλοποίηση. Το αλγεβρικό άθροισμα των στρογγυλοποιήσεων, σε βάθος χρόνου, θα είναι μηδενικό. Γι' αυτό δεν έχει νόημα η καταχώρηση των επιμέρους (αμελητέων) ποσών.
    1 point
  25. το αρθρο επιβεβαιωνει το αυτονοητο... [και δεν χρειαζονταν καποια ειδικωτερη ειδικη εξειδικευση....] τεσπα...επιλυθηκε ενα μη υπαρχον προβλημα, ούτε υπαρχει "συγκρουση νομων" Και, όπως εξ αρχης το ειχαμε συζητησει -και αποδεχθει- εδω στο φορουμ, Η δασικη εκταση που "αφαιρειται" δεν αποτελεί τμημα κανενός αγρου, ωστε η αφαιρεσή της να μην αποτελει κατατμηση. Αυτη ηταν παντοτε ξενη και ειχε καταπατηθει - και προστεθει- σε ομορη ιδιοκτησια του καταπατητη. Με την αφαιρεση του καταπατημενου-ξένου, επανερχεται η νομιμη ιδιοκτησια στα αρχικα της ορια και εμβαδον. Επομενως, αμαγνωριζεται και "αποδιδεται" το αρχικο χωραφι, με ολες τις ιδιοτητες που πιθανον να εχει, ως προς την αρτιοτητα και οικοδομησιμοτητα. επι του ερωτηματος Ο ιδιοκτήτης μπορεί να μεταβιβάσει μόνο τα μη δασικά 200 τ. μ. από το ενιαίο ΚΑΕΚ των 2,2 στρεμμάτων ΧΩΡΙΣ αυτό να θεωρείται παράνομη κατάτμηση (π. χ. ΖΟΕ Αττικής που θέτει όριο κατάτμησης 20 στρέμματα); Ο ιδιοκτητης, μετα την οριστικοποιηση της αναρτησης θα πρεπει να κανει γεωμετρικη μεταβολη για να αποκτησει ΚΑΕΚ το δικο "του"
    1 point
  26. Άλλο έχω φίλους που κάνουν αυτό και άλλο είναι νόμιμο για τις ελληνικές ελεγκτικές αρχές. Το ότι δεν έτυχε να τους τσιμπήσει ο έλεγχος επειδή δεν ελέγχουν σχεδόν κανένα στην Ελλάδα δεν το κάνει νόμιμο. Εξυπνάκηδες με εταιρείες σε άλλες χώρες με ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς τις οποίες διοικούν από την Ελλάδα υπάρχουν πολλοί (και ακόμη πιο ξύπνιοι με nominee shareholders και άλλα τερτίπια, υπάρχουν κι άλλα εξυπνοπούλια πέρα από τους Έλληνες μηχανικούς) και δε μασάνε κουτόχορτο οι ελεγκτές οι οποίοι ένα πράγμα κοιτάνε. Από πού διοικούσες την εταιρεία. Εγώ δε λέω ότι τους πιάνουν. Αν όμως οι φίλοι σου διοικούν όντως εταιρείες με έδρα άλλη χώρα χωρίς γραφεία, υπαλλήλους, τεκμηριωμένη άσκηση διοίκησης στη χώρα αυτή (ναι, όταν φτάσει το σκατό στην κάλτσα ίσως βοηθήσουν να αποδείξει τον τόπο άσκησης διοίκησης και τα αεροπορικά εισιτήρια που χλευάζεις) ως μόνοι ιδιοκτήτες από την Ελλάδα και σπάσει ο διάολος το ποδάρι του, περάσουν έλεγχο, αμφισβητήσει ο Έλεγχος τη φορολογική κατοικία του νομικού προσώπου και βγάλουν άκρη είτε με τον Έλεγχο, είτε με τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών είτε στα Διοικητικά Δικαστήρια με δεσμευμένους τους λογαριασμούς και κατασχεμένο αμάξι ξαναέλα να μας ειρωνευτείς. Μέχρι τότε μπορούν να νιώθουν ασφαλείς και να ευχαριστούν τους λογιστές τους. Τέλος πάντων, ό,τι ήξερα από την προσωπική μου εμπειρία το έγραψα και ελπίζω να βοηθήσω στο μέλλον συναδέλφους που θα συμβουλευτούν το νήμα στα πλαίσια της εξάπλωσης τηλεεργασίας. Όποιος θέλει να καταλάβει καταλαβαίνει από τα πιο πάνω τα πάντα, οι υπόλοιποι ας πορευτούν όπως νομίζουν.
    1 point
  27. Πρόσεχε πολύ! Υπάρχουν άπειροι λογιστές που σπρώχνουν πελάτες σε άνοιγμα εταιρειών σε ξένες χώρες για να βγάλουν μερικά χιλιάρικα και τους αφήνουν εκτεθειμένους. Ειδικά την περίοδο 2016-2019 ανοίξαν άπειρες τέτοιες εταιρείες. Πλέον μειώθηκε το φαινόμενο και σφίγγει πανευρωπαϊκά ο κλοιός γενικά (βλέπε και οδηγία EU-MLD5, με την πλατφόρμα αυτή από 2020 υπάρχει έτοιμη λίστα με εταιρείες που ελέγχουν κάτοικοι άλλων χωρών έτοιμη για "άρμεγμα"). Στις ιδέες και το "φορολογικό σχεδιασμό" όλοι καλοί είναι και μπορούν να σε βγάλουν να πληρώσεις πολύ χαμηλό φόρο. Ο καλός λογιστής φαίνεται στον έλεγχο και αυτοί πιθανόν να σε αφήσουν μόνο σου. Για την Αγγλία είναι νόμιμο προφανώς αυτό που λες αλλά αφού ο συγκεκριμένος απέχει από τα φορολογικά της Ελλάδας πώς είναι τόσο σίγουρος ότι είναι νόμιμο και στην Ελλάδα και σε παίρνει στο λαιμό του; Πώς λέει ότι είναι νόμιμο να διοικείς Αγγλική εταιρεία από την Ελλάδα ενώ ο ΚΦΕ είναι σαφής; Αυτές τις εξυπνάδες που προτείνουν κάποιοι ανεύθυνοι λογιστές τις ξέρει ο νομοθέτης από το 2013 και έχει νομοθετήσει ειδικά για να δώσει όπλα στους εφοριακούς να τσιμπάνε αυτούς ακριβώς. 3. Ένα νομικό πρόσωπο ή μία νομική οντότητα θεωρείται φορολογικός κάτοικος Ελλάδας για οποιοδήποτε φορολογικό έτος, εφόσον: α) συστάθηκε ή ιδρύθηκε σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο, β) έχει την καταστατική έδρα του στην Ελλάδα, ή γ) ο τόπος άσκησης πραγματικής διοίκησης είναι στην Ελλάδα οποιαδήποτε περίοδο στη διάρκεια του φορολογικού έτους. Οι απαιτήσεις του ελληνικού κράτους ΔΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ στο φόρο που οφείλεις στην Ελλάδα ως φυσικό πρόσωπο βαση ΣΑΔΦ ΗΒ/Ελλάδος αλλά ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΟΥ βάση άρθρου 4 παρ. γ) ΚΦΕ! Τα ξέρει αυτά ο λογιστής; Τα έχει αντιμετωπίσει με επιτυχία σε έλεγχο; Για ρώτα τον για το άρθρο αυτό και τη φορολογική κατοικία του ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ και το δικαίωμα του ελληνικού κράτους να το φορολογήσει για τα παγκόσμια κέρδη του βάση αυτού του άρθρου. Ψάξου καλά με Έλληνα λογιστή (πάνω από έναν) που αντιμετωπίζει πραγματικούς ελέγχους στην Ελλάδα και όχι με κάποιον που ξέρει το Αγγλικό σύστημα μόνο. Στην τελική εσύ θα βάλεις το κεφάλι σου στον τορβά και όχι ο κάθε λογιστής που σου προτείνει ωραίες πατέντες, θα τα τσεπώσει και αν βρεθείς στον τάκο μπορεί πολύ απλά σε αφήσει μόνο σου.
    1 point
  28. Ναι γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει contractor. Μη μου βάζεις λόγια εγώ αυτό που είπα είναι συγκεκριμένο, επειδή το έχω ψάξει από χρόνια το θέμα αναφέρω τι προβλήματα μπορεί να προκύψουν με την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΟΡΙΑ αν ζεις στην Ελλάδα έστω και κάτω από 183 μέρες το χρόνο και έχεις Αγγλική εταιρεία. Το νομικό οπλοστάσιο του εφοριακού είναι πλέον πολύ ισχυρό... Αν έχεις μια εταιρεία οποιασδήποτε μορφής με έδρα ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ και ασκείς την πραγματική διοίκησή της από την Ελλάδα τα κέρδη του ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ φορολογούνται στην Ελλάδα βάση ΚΦΕ του 2013. Αυτό είναι τελείως άσχετο με τη φορολογία του παγκόσμιου εισοδήματος του ΦΥΣΙΚΟΥ προσώπου που όντως γίνεται και στην Ελλάδα αν ζεις στην Ελλάδα πάνω από 180 (183 για την ακρίβεια) μέρες. Δηλαδή αν μένεις στην Ελλάδα 183+ μέρες το χρόνο δεν καθαρίζεις δηλώνοντας το παγκόσμιο εισόδημά σου σαν φυσικό πρόσωπο στο Ε1. Με το να κατέχεις Αγγλική εταιρεία την οποία διοικείς από την Ελλάδα έχεις φοροδιαφύγει και πάλι! Για να είσαι νόμιμος και να κοιμάσαι ήσυχος πρέπει η εταιρεία να έχει έδρα εκεί που ζεις. Ζεις Αγγλία όλο το χρόνο; Αγγλική εταιρεία. Ζεις Ελλάδα όλο το χρόνο; Ελληνική εταιρεία. Το παίζεις δίπορτο; Θες 2 εταιρείες και κόβεις τιμολόγιο από την Ελληνική εταιρεία για τους μήνες που ζούσες Ελλάδα και από την Αγγλική εταιρεία για τους μήνες που ζούσες Αγγλία ή μαζεύεις στοιχεία που τεκμηριώνουν ότι η πραγματική διοίκηση της εταιρείας γίνεται σε μία μόνο χώρα (ζόρικο). Παραθέτω σχετικά το άρθρο 4 ΚΦΕ: 3. Ένα νομικό πρόσωπο ή μία νομική οντότητα θεωρείται φορολογικός κάτοικος Ελλάδας για οποιοδήποτε φορολογικό έτος, εφόσον: α) συστάθηκε ή ιδρύθηκε σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο, β) έχει την καταστατική έδρα του στην Ελλάδα, ή γ) ο τόπος άσκησης πραγματικής διοίκησης είναι στην Ελλάδα οποιαδήποτε περίοδο στη διάρκεια του φορολογικού έτους. 4. Ο «τόπος άσκησης πραγματικής διοίκησης» θεωρείται ότι είναι στην Ελλάδα με βάση τα πραγματικά περιστατικά και τις συνθήκες λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τα εξής: α) τον τόπο άσκησης καθημερινής διοίκησης, β) τον τόπο λήψης στρατηγικών αποφάσεων, γ) την κατοικία της πλειοψηφίας των μετόχων ή εταίρων, δ) τον τόπο ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων ή εταίρων, ε) τον τόπο τήρησης βιβλίων και στοιχείων, στ) τον τόπο συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου ή όποιου άλλου εκτελεστικού οργάνου διοίκησης, ζ) την κατοικία των μελών του διοικητικού συμβουλίου ή όποιου άλλου εκτελεστικού οργάνου διοίκησης. Λυπάμαι αν παρεξηγήθηκαν τα γραπτά μου απλά επειδή το είχα ψάξει το θέμα αρκετά καλά μεταφέρω μια τεκμηριωμένη (νομίζω) γνώμη. Μη βασιστείς σε εμάς, αν μένεις Ελλάδα ρώτα και έμπιστο Έλληνα λογιστή πριν φτιάξεις Αγγλική εταιρεία και ίσως πάνω από έναν γιατί είναι θέμα που αρκετοί δεν κατέχουν και καίνε κόσμο...
    1 point
  29. Το ξέρω. Υπάρχουν ΗΜΜΥ και Πληροφορικάριοι που εργάζονται έτσι (από Ελλάδα σαν contractors ξένων εταιρειών). Αυτό ήθελα να πω. Αυτό το setup (άνοιγμα Αγγλικής εταιρείας για να δουλεύεις ως υπάλληλος ή μέτοχος αυτής σαν contractor άλλης Αγγλικής εταιρείας από το σπίτι σου στην Ελλάδα 365 μέρες το χρόνο) είναι προφανώς νόμιμο στην Αγγλία αλλά παράνομο στην Ελλάδα και η ελληνική εφορία AN σε πιάσει και το ψάξει θα θεωρήσει ότι έχεις φορολογική κατοικία στην Ελλάδα και θα σε φορολογήσει και εδώ. Τα αεροπορικά εισιτήρια, νοικιασμένα γραφεία κ.λπ. στην Αγγλία δεν είπα ότι χρειάζονται για να είναι νόμιμο το setup στην Αγγλία αλλά για να είναι νόμιμο στην Ελλάδα για την ελληνική εφορία. Άγνωστο πώς θα χειριστεί την υπόθεσή σου ο ελεγκτής σε περίπτωση που σε πιάσουν και τι θα πληρώσεις αλλά είσαι εκτεθειμένος στις ελληνικές φορολογικές αρχές γενικά. Για εμένα το οικονομικό όφελος δεν αξίζει το ρίσκο σε καμία περίπτωση σήμερα με δεδομένους τους νέους φορολογικούς συντελεστές νομικών προσώπων, τις χαμηλές εισφορές ΕΦΚΑ στην κατώτατη κλάση και την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης. Καλύτερα ατομική εταιρεία στην Ελλάδα και αν έχεις τζίρο πάνω από κάποιο όριο που θα σου πει ο λογιστής κάνε ΟΕ/ΙΚΕ στην Ελλάδα και κόψε τιμολόγια σε Αγγλία.
    1 point
  30. Απλά εχε υπόψη ότι το 2) είναι παράνομο αν δεν κανονίζεις τις δουλειές στην Αγγλία και ζεις μόνιμα στην Ελλάδα χωρίς να πατάς Αγγλία και είσαι εκτεθειμένος αν σε ψάξει η εφορία. Το λέω αυτό γιατί ο OP δεν λέει ότι θέλει να κλείνει δουλειές από Αγγλία, να πηγαίνει στο νησί να μιλάει με κύκλο πελατών και να έρχεται Ελλάδα να βγάζει δουλειά. Λέει ότι θέλει να μένει μόνιμα Ελλάδα 365 μέρες το χρόνο και η λύση 2) λέει να έχει μια (εικονική - βλ. ΚΦΕ για επίπλαστες καταστάσεις και έδρα/φορολόγηση νομικών προσώπων...) εταιρεία στην Αγγλία και να δουλεύει εδώ στην ουσία σα μισθωτός. Αυτό είναι προφανώς νόμιμο στην Αγγλία αφού το HMRC θα μαζέψει το φόρο αλλά όχι στην Ελλάδα καθώς αν θέλει η ελληνική εφορία μπορεί να απαιτήσει και αυτή φόρο από το πρώτο ευρώ κέρδους. Με τη λύση 2) για να είσαι νόμιμος πρέπει να φροντίσεις να έχεις αποδεικτικά στοιχεία ότι ασκείς την πραγματική διοίκηση της εταιρείας από Αγγλικό έδαφος (π.χ. αεροπορικά εισιτήρια, νοικιασμένο γραφείο στην Αγγλία, υπάλληλο στην Αγγλία) Δες και εδώ: https://www.epixeiro.gr/article/1654
    1 point
  31. Καλημέρα. Με το 2) είσαι εκτεθειμένος σε ενδεχόμενο φορολογικό έλεγχο. Η φορολογική κατοικία νομικού προσώπου σε περίπτωση ελέγχου θεωρείται ότι είναι στην Ελλάδα εφόσον ο τόπος άσκησης της διοίκησης βάση πραγματικών περιστατικών (μεταξύ των οποίων και η λήψη καθημερινών αποφάσεων) είναι η Ελλάδα. Οπότε μια τέτοια εταιρεία φορολογείται σίγουρα στην Αγγλία γιατί για το HMRC είναι φορολογικός κάτοικος Αγγλίας με ότι συντελεστή έχει εκεί και φορολογείται ΚΑΙ στην Ελλάδα εφόσον πέσει αυτό στην αντίληψη της εφορίας. Το νόμιμο και ασφαλές ώστε να μην είσαι εκτεθειμένος είναι το 3). Ο εταιρικός φόρος είναι πλέον πολύ μικρότερος (κάπου 21% νομίζω) και οι ασφαλιστικές εισφορές του διαχειριστή ΙΚΕ ή εταίρου ΟΕ εξίσου μικρές αν επιλέξεις κατώτατη ασφαλιστική κλάση. Τα χρήματα δε θα τα παίρνεις σα μισθό υπαλλήλου αλλά σα μέρισμα/διανομή κερδών οπότε εισφορές θα πληρώνεις μόνο τις κατώτατης κλάσης, θα πληρώνεις εταιρικό φόρο 21% και φόρο μερίσματος αν ανοίξεις ΙΚΕ 5%. Εισφορά αλληλεγγύης δε θα έχεις πλέον. Πίστεψέ με η συνολική επιβάρυνση από το 2020 και μετά είναι πολύ μικρότερη από παλαιότερα και δεν αξίζει να ρισκάρεις με άλλες "λύσεις". Για το 1) δεν ξέρω, όσοι μηχανικοί Η/Υ εργάζονται remote σε ξένες εταιρείες εδώ και χρόνια πάντως κάνουν όλοι το 3). Μίλα με λογιστή και ζήτα του πληροφορίες για την καλύτερη υλοποίηση της λύσης 3). (Μορφή εταιρείας και τι θα σου μένει καθαρά)
    1 point
  32. @ppanag Δεν είναι έτσι τα πράγματα διότι : 1.Από τις φορολογικές διατάξεις , το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό πριν από την θεώρηση μελέτης από δημόσια αρχή. 2.Το ΥΠΕΝ στο οποίο υποβάλλονται τα σχέδια των αυθαιρέτων μέσω της πλατφόρμας ΤΕΕ είναι δημόσια αρχή. 3.Η διαδικασία του αυθαιρέτου περιέχει μελέτες. Τοπογραφικό , αποτύπωση , στατική επάρκεια , τεχνικές εκθέσεις κλπ 4.Το ανέβασμα σχεδίων και η περαίωση της διαδικασίας με την απόδοση κλειδάριθμου είναι αντίστοιχο της χειροκίνητης θεώρησης. ΑΡΑ έχουμε θεώρηση μελετών από δημόσια αρχή , ΑΡΑ απαιτείται ΦΕΜ στις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων λόγω φορολογικής διάταξης και όχι επειδή την ζητάει ή όχι το κάθε σύστημα. Από την στιγμή που πληρώνεται ΦΕΜ , ΔΕΝ διενεργείται η παρακράτηση 20% καθώς έτσι έχει αποφανθεί η φορολογική διοίκηση με ΠΟΛ.
    1 point
  33. Σε συνέχεια των online εργαλείων που παρέχονται δωρεάν σε συναδέρφους, και με την παρότρυνση ενός φίλου τοπογράφου αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα για την μετατροπή συντεταγμένων από το προβολικό σύστημα HATT (προβολή HATT & ελλειψοειδές Bessel) στο ΕΓΣΑ'87 (Εγκάρσια Μερκατορική Προβολή & ελλειψοειδές GRS80). Η λογική του εγχειρήματος κλασική, όπως και τα υπόλοιπα εργαλεία: Φορητότητα και συμβατότητα με όλες τις πλατφόρμες. Μέχρι να αρχίσουν να υποστηρίζουν τα διάφορα λειτουργικά συστήματα (είτε κινητού, είτε PC, είτε κονσόλας) εφαρμογές γραμμένες για windows όπως το άψογο Coords_gr, η HTML αποτελεί μονόδρομο. Το λογισμικό βρίσκεται στο site: www.MELETH.gr στην ενότητα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" Οι σχέσεις μετατροπής των συντεταγμένων (που καθορίστηκαν σε συνεργασία του ΟΚΧΕ, της ΓΥΣ και του εργαστηρίου Ανώτερης Γεωδαισίας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου) είναι πολυώνυμα 2ου βαθμού της μορφής: X = Ao + A1 × x + A2 × y + A3 × x² + A4 × y² + A5 × x × y Y = Bo + B1 × x + B2 × y + B3 × x² + B4 × y² + B5 × x × y (X,Y) οι ζητούμενες συντεταγμένες στο προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ'87. (x,y) οι γνωστές συντεταγμένες προς μετατροπή στο προβολικό σύστημα ΗΑΤΤ. Αo...A5, Bo...B5 είναι οι πολυωνυμικοί συντελεστές μετατροπής για κάθε φύλλο χάρτη. Σαν πολιτικός μηχανικός, έχοντας μόνο βασικές γνώσεις γεωδαισίας ασχολήθηκα κυρίως με το μαθηματικό κομμάτι οπότε παρακαλώ να είστε αναλυτικοί στις προτάσεις σας για βελτιώσεις ή στις αναφορές λαθών.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.