Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.513


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.104


  3. elazaria

    elazaria

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      42


  4. Μιστόκλης

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/01/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. έστειλα το ερώτημά μου στο Τεε στα κεντρικά κ μου απάντησαν ότι εφόσον έχω ημερομηνία υπαγωγής πριν από την κατάργηση της Κ5 την έχω κατοχυρώσει και μπορώ να το γυρίσω πίσω, να γίνει επαναυπολογισμος χωρίς κανένα πρόβλημα. εφόσον δεν έχω κ πρόβλημα με το 20% για να χρειαστεί ΣΥΠΟΘΑ δεν υπάρχει κάποιο "κόλλημα".
    3 points
  2. @Elounda Μια ματιά και εδώ, εξίσου βοηθητικό.
    2 points
  3. Το μέγεθος του ΦΒ συστήματος net-metering (του μόνου που συμφέρει κατά την άποψή μου), δεν εξαρτάται από τα τετραγωνικά της ταράτσας αλλά από την ετήσια κατανάλωση ρεύματος που κάνετε στο σπίτι σας. Σίγουρα είναι επένδυση που συμφέρει, καθώς κάνει απόσβεση περίπου σε 7 χρόνια και αποδίδει για τα επόμενα 20 τουλάχιστον χρόνια, δωρεάν το ρεύμα που θα καταναλώνετε. Μόνος σας μπορείτε να το βάλετε αν έχετε τις σχετικές γνώσεις και απαραίτητα το δικαίωμα υπογραφής ηλεκτρολόγου μηχανικού (που από ότι φαίνεται στην υπογραφή σας, δεν το έχετε).
    1 point
  4. Νόμιμα δεν γίνεται! Σωστά σου απάντησαν από το ΤΕΕ! Μάλλον έφτιαξαν το σύστημά τους και δεν το δέχεται....
    1 point
  5. Εσύ θεωρητικά δεν έχεις να κάνεις τπτ απολύτως, εκτός ίσως από ενημέρωση της κάτοψης της άδειας με το σωστό εμβαδό για να έχεις πράξη για το -10. Αυθαιρεσία δεν υπάρχει, ένα προφανές αριθμητικό λάθος μόνο. Στον υποθηκοφύλακα θα παιχτεί, καλύτερα να τη συμφωνήσετε μαζί του από πριν την όποια λύση (πιστεύω τη ΔΧ θα τη δεχτεί)
    1 point
  6. Θα εκδίδαμε ηλ. τα. ως νομίμως υφιστάμενο και απλά στα σχόλια θα γράφαμε ότι σύμφωνα με νεότερη καταμέτρηση το εμβαδόν είναι 100 τ.μ. * Για καλοπληρωμένες ΗΛ.ΤΑ. θα μπορούσαμε να έχουμε και έξτρα σάλτσα επεξηγήσεων: π.χ. στην τάδε κάτοψη αναγράφεται εκ παραδρομής 200 τ.μ., το οποίο είναι προφανώς λανθασμένο, καθώς τόσο κατά την επιτόπια εμβαδομέτρηση, όσο και από την εμβαδομέτρηση επί των σχεδίων της οικοδομικής άδειας και της ΣΟΙ, προέκυψε ακριβώς 100 τ.μ.
    1 point
  7. Θα διαβιβάσεις τα 120€, όπως τις ασφαλιστικές εισφορές, με ημερομηνία την ημερομηνία έκδοσης. Με τον ίδιο τρόπο θα τα καταχωρήσεις και στο βιβλίο εσόδων-εξόδων. Αναφέρομαι στο εκκαθαριστικό του περασμένου Νοεμβρίου. Αυτά τα 120€ θα είναι έξοδα για τη δήλωση του φορολογικού έτους 2022 (εάν πληρώθηκαν εντός του 2022), και ας αφορούν το 2021. Για το εκκαθαριστικό με ημερομηνία 27/10/2021 δεν απαιτείται κάτι ως προς το myDATA, αφού για το 2021 δεν διαβιβάζονταν (ούτε χαρακτηρίζονταν) έξοδα.
    1 point
  8. Καλημέρα, σε περίπτωση συναδέλφου που έχει αναλάβει ένα αυθαίρετο και είναι σε κατάσταση υπαγωγής, εγώ προσπαθώ να τον βιηθήσω γιατί δεν έχει εμπειρία... θέλει να μετατρέψει το τρόπο πληρωμής από δόσεις σε εφάπαξ, αλλά ως απάντηση από το ΤΕΕ στο αντίστοιχο αίτημά του του απάντησαν ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα διότι έχουν περάσει πάνω από 2 μήνες από την υπαγωγή (αναφέρονται στο άρθρο 101) . Πράγματι έχουν περάσει 2 χρόνια ωστόσο το πρόστιμο από 10000€ επανυπολογίστηκε 20000€ διότι είχε κάνει τότε τελείως λάθος υπολογισμούς...δεν ξέρω έχει βρει άκρη κανένας κάποιο παραθυράκι σε κάτι παρόμοιο?
    1 point
  9. Δύο σημειώσεις, με ειλικρινή σεβασμό προς τους προλαλήσαντες: Πρώτον· υπερανάλυση της υπεραναλύσεως, ω υπερανάλυση. Δεύτερον· ορισμένοι συνάδελφοι έχουν αναλάβει (εθελοντικά) καθήκοντα συντονιστή και όχι αστυφύλακα. Μπορούμε και μόνοι μας να μην χαλάμε την ομαλή ροή με εκτός θέματος συζητήσεις. Στο myDATA (γενικά, για όλα τα έσοδα και έξοδα) διαβιβάζουμε τις λογιστικές εγγραφές (τις εγγραφές στο βιβλίο εσόδων-εξόδων ή, αλλιώς, τη λογιστική βάση). Πάνω απ' όλα ισχύει η αρχή της σημαντικότητας, δηλαδή επιτρέπεται η παρέκκλιση από ορισμένες λογιστικές αρχές αν τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα που θα προκύψουν είναι αμελητέα. Για τις ασφαλιστικές εισφορές: Διαβιβάζονται οι εγγραφές του βιβλίου εσόδων-εξόδων οι οποίες ακολουθούν τις ημερομηνίες έκδοσης των ειδοποιητηρίων και τα αναγραφόμενα επ' αυτών ποσά. Για το 2023 (επί παραδείγματι) θα είναι δώδεκα εγγραφές: Εισφορές 12/2022 με ημερομηνία έκδοσης Ιανουαρίου 2023. Εισφορές 01/2023 με ημερομηνία έκδοσης Φεβρουαρίου 2023. ………………………………………………………………………………………………… Εισφορές 11/2023 με ημερομηνία έκδοσης Δεκεμβρίου 2023. Εάν καταχωρούνται με άλλον τρόπο οι εισφορές στο βιβλίο εσόδων-εξόδων, πρέπει να ακολουθηθεί ο ίδιος τρόπος και για τη διαβίβαση στο myDATA. Κάποιοι λογιστές κάνουν μία συγκεντρωτική εγγραφή με ημερομηνία 31/12. Φροντίζοντας να είναι ίσο το συνολικό ποσό των πληρωμών εντός του 2023 με το σύνολο των ποσών των δώδεκα εγγραφών που μόλις περιέγραψα, ξεμπερδεύουμε με τις ασφαλιστικές εισφορές. Σε αντίθετη περίπτωση έχουμε προσωρινές διαφορές λογιστικής και φορολογικής βάσης, οπότε θα ταλαιπωρούμαστε με τον αντίστοιχο πίνακα του Ε3 και με τακτοποιητικές εγγραφές για το myDATA. Όταν υπάρχουν δόσεις ρύθμισης οφειλών καταχωρούνται είτε με την ημερομηνία πληρωμής είτε με την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης καταβολής, αφού δεν υπάρχει ημερομηνία έκδοσης ειδοποιητηρίου. Οι προσαυξήσεις δεν εκπίπτουν και γι' αυτό πρέπει να αναμορφωθούν εάν στο βιβλίο καταχωρούμε το άθροισμα εισφορών και προσαυξήσεων (τακτοποιητική εγγραφή για το myDATA). Εάν καταχωρούμε μόνο το καθαρό ποσό, δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι άλλο. Η λογιστική αντιμετώπιση των ασφαλιστικών εισφορών ως προς την καταχώρησή τους στο βιβλίο εσόδων-εξόδων, η φορολογική αναμόρφωση και το Ε3, η συμπλήρωση της περιοδικής δήλωσης, η λεπτομερής ανάλυση της λογιστικής βάσης κτλ. είναι εκτός θέματος. Προτείνω να συνεχίσουμε εντός θέματος και να σεβαστούμε τους συναδέλφους που προσπαθούν να παρακολουθήσουν.
    1 point
  10. Ένα θέμα που δεν θίξαμε είναι ότι πιθανόν να σου βγάλει απαίτηση έξτρα θέσεων στάθμευσης, οπότε πρέπει να πας με άδεια για να αλλάξεις το δδομ. Του πότε είναι το κτίριο; Για την γενική αντιμετώπιση μετά ωρίμου σκέψεως συμφωνώ με το τελευταίο ποστ του Δημήτρη. @tettris εγώ ΔΕΗ τη λέω ακόμα
    1 point
  11. Το αν οι πληρωμές είναι άναρχες ή όχι αφορά την δυνατότητα έκπτωσής τους (φορολογική βάση) Η βασική αρχή είναι : Λογιστική βάση = π.χ. 285Χ12 (μικρότερη κλάση ΕΦΚΑ Χ 12 μήνες ) . Η εγγραφή αυτή στα "βιβλία" (ουσιαστικά είναι φύλλα excel σήμερα) μπορεί να γίνει στο τέλος κάθε μήνα ή σε μια εγγραφή στο τέλος του χρόνου .Οι περισσότεροι λογιστές που έχω ρωτήσει τις κάνουν σε μια εγγραφή για να μην γράφουν και συμπληρώνουν κάθε μήνα . Θα εκπέσεις όμως την δαπάνη φορολογικά το έτος της πληρωμής της ,και έτσι θα προκύψουν προσωρινές διαφορές , γιαυτό είναι σχεδόν αδύνατο να γλυτώσεις την συμπλήρωση του πίνακα Ε στο Ε3. Εξάλλου οι εισφορές ,όπως και το ενοίκιο και κοινόχρηστα ανήκουν στην κατηγορία "ΔΑΠΑΝΕΣ ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ" .Αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι δεν επηρεάζει την φορολογία ΦΠΑ . Παλιότερα ένας φοροτεχνικός μου είχε πει , ότι στα "βιβλία" καλό θα ήταν να υπάρχουν τουλάχιστον τρεις στήλες για τις δαπάνες ,μια για "Δαπάνες χωρίς ΦΠΑ" , μια για "Δαπάνες με ΦΠΑ " και μια "Αναλογούν ΦΠΑ" Προσοχή , υπάρχουν περιπτώσεις που το ενοίκιο έχει ΦΠΑ , αλλά αυτό αφορά τα διπλογραφικά και δεν νομίζω να ενδιαφέρει τη μεγάλη πλειοψηφία. Μιλώντας με έναν ελεγκτή μεγάλης Δ.Ο.Υ. πριν κάποια χρόνια , μου είχε πει , ότι ο έλεγχος ξεκινά πάντα από το τι έχεις περάσει στα βιβλία (Λογιστική βάση) . Μετά ελέγχεται αν σωστά τα εξέπεσες και φορολογικά (με βάση την τριπλή αρχή του ΚΦΣ δηλ. α.) πραγματική (οχι εικονική ) δαπάνη , β.) εγγραφή της δαπάνης στα βιβλία , και γ.) πραγματική καταβολή της με αντίστοιχο παραστατικό. Το τι θα αναμορφώσεις είτε προσωρινά είτε οριστικά ( με τον πίνακα αναμόρφωσης του Ε3) γίνεται κατ΄ αρχήν με πρωτοβουλία και ευθύνη της ίδιας της οντότητας , που ελέγχεται όμως από τους ελεγκτές . Σε κάθε περίπτωση ρωτήστε και λογιστές (κατηγορίας Α' ) γιατί δυστυχώς το θέμα με το mydata είναι ρευστό ακόμα και ειδικά στο θέμα των εξόδων στον αέρα ελλείψει εγκυκλίων.
    1 point
  12. Για Μακρυγιάννη εφόσον δεν βλέπει στην Ιασωνίδου, τότε 1300. Για Αρτέμιδος 52, είναι ιδιάζουσα περίπτωση, η Κων/πολεως τελειωνει στην Μπότσαρη και μετά είναι πλακόστρωτο σαν πλατεία, οπότε δεν υπάρχει μετά την Μπότσαρη στον χάρτη της εφορίας. Αν βλέπεις και στην Αρτέμιδος και στην προέκταση της Κων/πόλεως για την εφορία είναι σαν να βλέπεις στην Κ. Καραμανλή, οπότε 1300.
    1 point
  13. Για Μακρυγιάννη 1300, 1600 αν έχεις πρόσοψη στην Ιασωνίδου. Για Κων/πόλεως λογικά 1250 το 144 σε ποιό ύψος είναι;
    1 point
  14. Να το ξαναδούμε, - Το "ιζ" αφορα εσωτερικες διαρρυθμισεις "εντος" μιας ΟΙ, απο τοιχο σε τοιχο.. Ο διαχωρισμος μιας ΟΙ σε δυο, δεν ειναι "διαρρυθμιση" Ειναι διαχωρισμος του "λστ" και δημιουργια δυο νεων ανεξαρτητων ΟΙ, με ξεχωριστες εισοδους και ανεξαρτητα λειτουργικα η καθε μία και με δικα της χιλιοστα και τμ. .. Ομως, το "λστ" μιλαει για διαχωρισμο οριζοντιας ιδιοκτησιας. Χωρις να υπαρχει συσταση ΟΙ, δεν υφισταται "οριζοντια ιδιοκτησια" για να χωρισθει. - ή θα συστησει ΟΙ στο υπαρχον κτισμα και "αργοτερα" με την εκδοση αδειας διαχωρισμου θα κανει την τροποποιηση της συστασης - ή θα τα κανει ολα μαζι, δλδ: -συσταση και ΗΛΤΑ για το υπαρχον συν τις αυθαιρεσίες... - αδεια διαχωρισμου - τροποποιηση της συστασης, υπο τον ορο εκδοσης ΗΛΤΑ για τις δυο νεες ΟΙ, μετα την μεταγραφη της συστασης
    1 point
  15. Καλημέρα, Διαφωνώ λίγο με τον τρόπο που παρουσιάζονται τα σίδερα στο σκαρίφημά σου. Δεν νομίζω στη βάση του οχετού να απαιτούνται συνδετήρες. Από την άλλη, αυτά που παρουσιάζεις ως συνδετήρες θα πρέπει να είναι συνεχής οπλισμός κάμψης. Πόσο μάλλον στο κατακόρυφο τμήμα, όπου και θα λειτουργεί ως κύριος οπλισμός λαμβάνοντας την κάμψη από τα καλώδια, από το χώμα αν μπαζώσουν εξωτερικά, κτλ. Για οτιδήποτε άλλο, πχ διάμετρο ράβδων, πάχος επικάλυψης, ποιότητα σκυροδέματος, έλεγχο σε ρηγμάτωση, μήκη αγκυρώσεων, κτλ κτλ κτλ απαιτούνται.........; ....υπολογισμοί προφανώς από ΠΜ.. 😌 Δεν θα εμπιστευόμουν κάτι τέτοια λεγόμενα. Καθότι, όσο απλοί και αν είναι οι υπολογισμοί, κάθε κατασκευή κοστίζει κατιτίς.... Γι' αυτό, πληρώνουμε έναν μηχανικό να πάρει την ευθύνη των λεγομένων του.
    1 point
  16. ίσως δεν υπήρξε συνέχεια (για τον "πυροσβέστη")...
    1 point
  17. έχω 'φάει' το net για να δω την συνέχεια .....
    1 point
  18. https://gaia.igme.gr/portal/apps/webappviewer/index.html?id=61dc7b67790944a198d4dbdc876d1a3c Για γενική εικόνα
    1 point
  19. Ναι αλλά, επειδή πλέον δεν έχει ενδιαφέρον αν δεν έχει αλλά, αν έχεις ρυθμίσει μετά τις 30/9/2019 για επέλθουν οι συνέπειες του νόμου κ να μπορείς να τις απολαύσεις, ένας τρόπος είναι και η έκδοση εεμκ θα πρέπει να κάνεις ητκ, μετά εεμκ κ μετά ενημέρωση ητκ. Δεν διυλιζούμε απλά τον κώνωπα, ανιχνεύουμε κ τα νετρίνα που περνάν από τον εγκέφαλο (?) του νομοθέτη
    1 point
  20. Στην ουσία του είναι καθαρά συμβολαιογραφικό το ζήτημα και θα έπρεπε να λύνεται χωρις πολλά πολλά, αλλά στοίχημα ότι θα μπερδευτούνε κ θα ψάχνουν να δουν ποιος πήρε τα 10τμ..... Στα δικά μας δεν νομίζω ότι είναι σωστό να το τσουβαλιασεις με τις ππ του διαμερίσματος αν είναι ξεχωριστές ΟΙ. Θέλει δικό του φύλλο καταγραφής κ τικάρισμα (ή μια λοιπή για να μη σου βγάζει λάθος αρχεία το σύστημα). Θα κοστίσει λίγο παραπάνω αλλά είναι η θυσία για να εξευμενιστεί ο υποθηκοφύλαξ. Από την άλλη αφού ρυθμίζεις την ΟΙ σου δίνεται η δυνατότητα να τα περιγράψεις όλα στην τεχνική έκθεση χωρίς να ρυθμίσεις κάτι (θα μου πεις τι θα ανεβάσεις στην ταυτότητα...*). Δεν ξέρω ενδεχομένως να πιάσει. Άμα ρυθμίσεις στην ταυτότητα πάει ωραία +20μ² με την άδεια -10μ² με την τακτοποίηση. Πιθανόν κ να έχει νόημα είτε το ρυθμίσεις είτε όχι να το κάνεις έτσι. Λογικά οποίος μηχανικός κ να το δει θα καταλάβει τι έκανες κ γιατί κ θα το δεχτεί. Οι υπόλοιποι δεν θα το καταλάβουν κνθα το δεχτούνε γιατί είναι γραμμένο καλά.
    1 point
  21. Το θέμα έχει τίτλο "Βοήθεια με το myDATA για μπλοκάκια" και όχι "γράφουμε ό,τι να 'ναι για να παραγκωνιστούν οι πραγματικές απορίες για τη λειτουργία της πλατφόρμας". Απευθύνομαι σε όσους απαντούν και όχι στον (κατά δήλωσή του) διπλωματούχο αρχιτέκτονα μηχανικό που δεν τον ενδιαφέρει κανένα άλλο θέμα του φόρουμ πέραν του παρόντος.
    1 point
  22. Σκόπιμο είναι, όπως πολλές φορές έχω αναφέρει, να απευθυνόμαστε σε λογιστή, διότι τα λάθη ενίοτε κοστίζουν περισσότερο. Για όσους έχουν κουράγιο να διαβάσουν λοιπόν, τα παρακάτω για το ερώτημα παραπάνω περί επιδότησης και κάποια συγκεντρωτικά για τον χειρισμό των ασφαλιστικών εισφορών: 1) Για την επιδότηση, τον παρακάτω χειρισμό θα έκανα εγώ .... με πολύ-πολύ-πολύ μεγάλη επιφύλαξη: Λογιστικός χειρισμός: (1) άρθρο 23, ν.4308/2014 (2) ΣΛΟΤ 3382/2019 Επιχορήγηση ΕΣΠΑ και λογιστικός χειρισμός) Φορολογικός χειρισμός: (1) ΔΕΑΦ 1080132 ΕΞ 2015 (2) Οδηγός συμπλήρωσης εντύπου Ε3 της ΑΑΔΕ, κωδικοί Κωδικοί 162, 262, 362, 462. Λοιπά συνήθη έσοδα. (ΕΛΠ λογαριασμοί: 71.1 Αποσβέσεις επιχορηγήσεων παγίων στοιχείων, 71.3 Επιχορηγήσεις λοιπών εξόδων) (3) Κωδικοί 187, 287, 387, 487. Αποσβέσεις (για τα πάγια) (4) Λοιποί κωδικοί του Ζ2 για τα έξοδα. Ήτοι θα έκανα κανονικά την απόσβεση του έτους με τον συντελεστή απόσβεσης, μεταφορά του ποσού στα αποτελέσματα, μέσω των αποσβέσεων, μεταφορά στα λοιπά συνήθη έσοδα το ίδιο ποσό και θα μειωθεί με αυτό το ποσό επίσης η αντίστοιχη επιχορήγηση, η οποία όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, εμφανίζεται ως υποχρέωση. Αυτό θα γίνεται και τις επόμενες φορολογικές χρήσεις, μέχρι να μηδενισθεί η υποχρέωση, εξαιτίας της επιχορήγησης που λήφθηκε. Σε κάθε περίπτωση ο χειρισμός της επιδότησης εξαρτάται και από ποιον νόμο έχει προέρθει, γενικότερα από που έχει προέλθει. Υπόψη τα παραπάνω θα έκανα εγώ, αναλαμβάνοντας το όποιο κόστος στην φορολογική μου δήλωση, από την πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση. Γνώμη μου, συμβουλή/συμβολή από λογιστή, διότι η πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση θα τρέχει κάποια χρόνια με τις αποσβέσεις των παγίων κλπ ... και το λάθος πολύ σπάνια διορθώνεται αναίμακτα !!!! 2) Μια σύνοψη που συνέταξα με βάση τα όσα έχω μελετήσει (και κατά καιρούς έχω αναφέρει) για τον χειρισμό των ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ στην δήλωση του φορολογικού έτους 2019 (ελπίζοντας/θεωρόντας ότι είναι σωστή). Μια γενική εισαγωγή: (Α) Εφόσον η εκκαθάριση των εισφορών γίνει: α) πριν την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης του 2019. Ήτοι (τις καταβλητέες) = (σύνολο της εκκαθάρισης) = (πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018). β) μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το ποσό της δαπάνης που προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία του 2017. Ήτοι (τις "καταβλητέες") = ("πραγματικές απαιτήσεις" εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017), χωρίς να προστεθεί το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης ή να αφαιρεθεί το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, τα οποία θα είχαν υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018. Οπότε εφόσον η οντότητα ανήκει στις πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του ν.4308/2014, το ποσό (χρεωστικό ή πιστωτικό) της εκκαθάρισης του 2019, που αφορά το έτος 2019 και έχει πλέον υπολογισθεί με βάση τα τα επικαιροποιημένα στοιχεία του έτους 2018 θα αναγνωρισθεί λογιστικά στο έτος της εκκαθάρισης, ήτοι στο έτος 2019. Επίσης σύμφωνα με την περίπτωση ιθ’ της παραγρ. 1 του άρθρου 30 του ν.4308/2014, οι πολύ μικρές οντότητες (όπως αναφέρθηκαν παραπάνω) έχουν την δυνατότητα να μην εφαρμόζουν τις παραγράφους 1 έως και 3 του άρθρου 28 περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών και έχουν δυνατότητα να αναγνωρίζουν τις σχετικές επιπτώσεις στα ποσά των χρηματοοικονομικών καταστάσεων στην περίοδο που η αλλαγή λογιστικής πολιτικής πραγματοποιείται ή το λάθος εντοπίζεται. Οπότε αν κάποιος δεν θέλει να αξιοποιήσει την δυνατότητα αυτή (!!), και είναι σε θέση να υπολογίσει μόνος του το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης, μπορεί να ακολουθήσει το παράπνω (Α.α). Και αν υποθετικά κάνει κάποιο λάθος στον υπολογισμό μπορεί να κάνει τις ανάλογες διορθωτικές εγγραφές όταν λάβει την εκκαθάριση των εισφορών. Ή όταν εκδοθεί το εκκαθαριστικό των εισφορών έχει την την δυνατότητα να κάνουν αναδρομικά την διόρθωση των βιβλίων και των χρηματοοικονομικών καταστάσεων. Και τώρα στο κυρίως/αναλυτικά θέμα: Α1) ΛΟΓΙΣΤΙΚΉ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019 (καταβλητέες)=(σύνολο της εκκαθάρισης=πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι)=(το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ '19) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης). [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2019 (ίδια λογική με το παραπάνω) [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2018 και ΕΤΕΑΕΠ 2017 έχω γράψει σχετικά εδώ: Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΤΣΜΕΔΕ (ειδοποιητήρια αναδρομικών=Α'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2014 + Β'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2015) Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αντιστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Ποσό=Μηδέν, διότι ως κεφάλαιο έχει συμπεριληφθεί στις λογιστικές βάσεις των ετών που αφορούν οι αρχικές απαιτήσεις --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Κωδικοί Ε3=(488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης διότι είναι μόνιμη διαφορά των βάσεων)=(443) [1] ή αν η εκκαθάριση γίνει, μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019, τότε όπως παραπάνω στο (Α.β) Α2) ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2018, ΕΤΕΑΕΠ 2017, ΤΣΜΕΔΕ = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Ποσό=Μηδέν, διότι προσαυξήσεις εισφορών ως ποσό δεν αναγνωρίζεται φορολογικά, το λογιστικό αποτέλεσμα θα εμφανίζεται ισόποσα μειωμένο έναντι του φορολογικού, χωρίς η διαφορά αυτή να αναστραφεί στο μέλλον [συνιστούν μόνιμη διαφορά λογιστικής και φορολογικής βάσης (δεν αναστρέφονται)]. Τέλος: ** η προσωρινή διαφορά των κωδικών (707-715)=(723 ή 731)=(441 ή 442) ** η μόνιμη διαφορά (όπως αναφέρθηκε παραπάνω) του κωδικού (488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης)=(443) Β) Αναφορικά στην βεβαίωση για φορολογική χρήση, έχω γράψει αρκετές φορές την (μη) χρησιμότητά της. Η βεβαίωση αυτή υποτίθεται ότι αφορά το φορολογικά εκπιπτόμενο ποσό των εισφορών. Παρ' όλα αυτά και στην φετινή βεβαίωση το ποσό (σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων) δεν είναι το ορθό εκπιπτόμενο στην Φορολογική Βάση του 2019 καθότι: -- είτε περιέχει ποσά που εξέπεσαν σε προηγούμενη Φορολογική Βάση (το 2018) και άρα πρέπει να αφαιρεθούν -- είτε δεν περιέχει ποσά που εκπίπτουν στην παρούσα Φορολογική Βάση (2019) και άρα πρέπει να προστεθούν. Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, ενδεικτικά για παράδειγμα, κάποιες βεβαιώσεις: α) Λανθασμένα περιλαμβάνουν το πιστωτικό υπόλοιπο της εκκαθάρισης του 2018 [ως ΜΗ έπρεπε αφού ως ποσό εξέπεσε φορολογικά στο 2018 με τις μηνιαίες καταβολές των μηνών του 2018] και ταυτόχρονα β) Ενώ "ορθά" περιλαμβάνουν το ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον 1ο/2019, δεν είναι όμως το πραγματικό που καταβλήθηκε αφού λείπει η διαφορά: του πραγματικού ποσού του Δεκ'18 πριν την εκκαθάριση που καταβλήθηκε τον 1ο/2019 μείον το παραπάνω ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18. Άρα μία από τις περιπτώσεις που είναι λανθασμένη η βεβαίωση και το το ορθό φορολογικά εκπιπτόμενο για το 2019 είναι: (Ποσό Βεβαίωσης) - (Πιστωτικό υπόλοιπο 2018) + [(Καταβολή που έγινε τον Ιαν'19 για εισφορά Δεκ'18) - (Εισφορές 12ου/2018 αλλά βάση της εκκαθάρισης 2018, και όχι τις εισφορές του 2017 που έχει το ειδοποιητήριο) ] Τέλος ξέρω ότι κούρασα.. όσοι είχαν το κουράγιο να το μελετήσουν !!! Οπότε απευθυνόμαστε σε λογιστή... το λάθος κοστίζει ...
    1 point
  23. Ε3_Ζ2(485.7)=Ε3_Ε(707.1): λογιστική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό που πραγματικά έπρεπε να καταβληθεί (ανεξάρτητα του αν έχει καταβληθεί ή όχι) ήτοι στις πραγματικές απαιτήσεις που αφορούν σε εισφορές των μηνών από και Ιαν'19 μέχρι και Δεκ'19, δηλαδή τις εισφορές που αφορούν το έτος '19. Επομένως πρέπει να γνωρίζεις την εκκαθάριση για τις εισφορές (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ) του 2019 (είτε --αν μπορείς-- τις υπολογίζεις εσύ). Παρατήρηση: Στους κωδικούς αυτούς δεν συμπεριλαμβάνεται η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2018, αφού δεν αφορά το '19 και έχει υπολογισθεί στην λογιστική βάση του φορολογικού έτους 2018 (αφού γαι το φορολογικό 2018 η εκκαθάριση του ΕΤΕΑΕΠ'18 εκδόθηκε εμπρόθεσμα και πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων του φορολογικού έτους 2018). Περιλαμβάνεται όμως (στο φορολογικό έτος 2019) η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2017 λόγω καθυστέρησης έκδοσής της για να συμπεριληφθεί στην δήλωση του φορολογικού έτους (2017) που αφορά. (υπενθυμίζω εκδόθηκε 8/3/2019). [Παρ' όλα αυτά, αν (οι δύο εκκαθαρίσεις του ΕΤΕΑΕΠ, 2017 & 2018) εκπέσουν λογιστικά (2017 & 2018) στο 2019, προσωπικά δεν βρίσκω λάνθασμένη και αυτή την αντιμετώπιση (είχα αυτόν τον προβληματισμό και πέρσι με αυτά του 2018 που τα δήλωσα στο 2018, αλλά ρώτησα φίλο εφοριακό/ελεγκτή και μου είχε πει ότι πιο σωστό λογιστικά είναι του 2018 να πάνε στο έτος που αφορούν (ήτοι στο 2018) αφού υπάρχει η δυνατότητα, και του 2017 στο 2019. Επίσης μου είπε ότι δεν είναι λανθασμένη η αντιμετώπιση να δηλωθούν όλα στο 2019, απλά η άλλη "λύση" είναι πιο σωστή.] Ητοι: [Ειδοποιητήρια ΕΦΚΑ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΦΚΑ '19 ήτοι -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [Ειδοποιητήρια ΕΤΕΑΕΠ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '19, -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [συνολικό ποσό --όλων των δόσεων-- εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '17] + [αναδρομικά τ.ΤΣΜΕΔΕ Α'εξαμήνου 2014 + Α'εξάμηνου 2015] Ολα τα παραπάνω χωρίς τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις κλπ Ε3_Ε(715.1): φορολογική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό για πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, ΕΤΕΑΕΠ αναδρομικά, ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΜΕΔΕ αναδρομικά), χωρίς τα ποσά τόκων, προσαυξήσεων, προστίμων κλπ, που καταβλήθηκε από 1/1-31/12/2019 ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη το ποσό πήγε και εξόφλησε (δηλ. ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη αφορά) και δεν έχει εκπέσει στην φορολογική βάση του 2018 (διότι πέρσι ίσχυε άλλο καθεστώς) Προσαυξήσεις-τόκοι δεν εκπίπτουν (φορολογικά) σε κανένα φορολογικό έτος (συνιστούν μόνιμη διαφορά και πάνε στον Ε3_Ζ2(488) καθώς και στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης στον κωδ. 2005). Και σχετικά με αυτό (φορολογική βεβαίωση από τον ΕΦΚΑ): https://www.michanikos.gr/forums/topic/48959-%CE%B5%CF%86%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82/page/201/?tab=comments#comment-1064450 Θέλει ιδιαίτερη προσοχή διότι το ποσό που αναγράφει δεν είναι το φορολογικά εκπιπτόμενο, αφού περιέχει (ενώ δεν πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά Δεκ'19 που καταβλήθηκε τον Ιαν'20, δεν περιέχει (ενώ πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον Ιαν'19, περιέχει (ενώ δεν πρέπει) το πιστωτικό από τον συμψηφισμού έτους '18 όπου στην ΦΒ έχει εκπέσει στο προηγούμενο έτος 2018 με τις ταμειακές καταβολές των μηνιαίων ειδοποιητηρίων του '18
    1 point
  24. Για δες αυτό μήπως βοηθάει: http://dias.library.tuc.gr/view/17472 Επίση υπάρχει και αυτό αλλά δεν το βρίσκω online: http://teeserver.tee.gr/online/epikaira/2000/2101/pg114.shtml
    1 point
  25. Εντωμεταξύ τις πιο πολλές φορές η ΗΤΚ για να γίνει σωστά χρειάζεται και δικηγόρο. Συνεχίστε όμως...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.