Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. COSTAS T

    COSTAS T

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      176


  2. leandroskal

    leandroskal

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9


  3. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.541


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.098


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/12/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Αριθμ. 50067/28/2017 Ηλεκτρονική βάση καταχώρισης δεδομένων Τεχνικών Ασφάλειας και διαδικασία ανάθεσης καθηκόντων Τεχνικού Ασφαλείας μέσω ΟΠΣ-ΣΕΠΕ - Κωδικοποιημένη Όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση με αριθμ. 16974/758/2018, την 32126/1463/2018 και την 17314/Δ9. 914/16.04.2019. ......... Άρθρο 7 - Ανάθεση Καθηκόντων Τεχνικού Ασφάλειας 1. Η ανάθεση καθηκόντων Τεχνικού Ασφάλειας δύναται να πραγματοποιηθεί μόνο σε Τεχνικούς Ασφάλειας, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στην Ηλεκτρονική βάση καταχώρισης δεδομένων Τεχνικών Ασφάλειας του ΟΠΣ- ΣΕΠΕ. Το παρόν άρθρο δεν εφαρμόζεται για τους εργοδότες που αναλαμβάνουν καθήκοντα Τεχνικού Ασφάλειας στην επιχείρησή τους. 2. Η ανάθεση καθηκόντων Τεχνικού Ασφάλειας προϋποθέτει την αποτύπωση στα σχετικά έντυπα της σύμφωνης γνώμης των εμπλεκόμενων μερών, τα οποία είναι κατά περίπτωση: ο Εργοδότης, ο Τεχνικός Ασφάλειας, και η επιχείρηση παροχής Εξωτερικών Υπηρεσιών Προστασίας και Πρόληψης (ΕΞΥΠΠ). 3. Για ανάθεση καθηκόντων Τεχνικού Ασφάλειας τα εμπλεκόμενα μέρη προβαίνουν στις ακόλουθες ενέργειες: α) Ο εργοδότης συμπληρώνει το έντυπο ανάθεσης καθηκόντων στο σύστημα ΟΠΣ-ΣΕΠΕ, το οποίο πραγματοποιεί αυτοματοποιημένους ελέγχους για τη διαπίστωση συνδρομής των προϋποθέσεων του νόμου σχετικά με την άσκηση καθηκόντων Τεχνικού Ασφάλειας. Ενδεικτικά ελέγχονται: αα) τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του Τεχνικού Ασφάλειας που απαιτούνται για τον κλάδο οικονομικής δραστηριότητας και την κατηγορία επικινδυνότητας της επιχείρησης αβ) ο ετήσιος χρόνος απασχόλησης του Τεχνικού Ασφάλειας και η κατανομή του χρόνου κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα, για τον κλάδο οικονομικής δραστηριότητας της επιχείρησης σε συνάρτηση με τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί η επιχείρηση, αγ) ο ετήσιος χρόνος απασχόλησης του Τεχνικού Ασφάλειας και η κατανομή του χρόνου κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα σε παράρτημα της ίδιας επιχείρησης ή σε άλλη επιχείρηση ή και παραρτήματά της καθώς και οποιαδήποτε άλλη απασχόληση αυτού ως Τεχνικός Ασφάλειας. Ο εργοδότης συμπληρώνει εκ νέου το έντυπο ανάθεσης καθηκόντων, ακόμη κι αν πρόκειται για τον ίδιο Τεχνικό Ασφάλειας, στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) Σε περίπτωση μεταβολής ενός ή περισσοτέρων εκ των ανωτέρω δηλωθέντων στοιχείων υπό αα), αβ) και αγ) και β) Με τη συμπλήρωση κάθε δωδεκαμήνου εκάστης ανάθεσης καθηκόντων Τεχνικού Ασφάλειας στο σύστημα ΟΠΣ-ΣΕΠΕ με διάρκεια άνω του δωδεκαμήνου, οπότε επικαιροποιούνται τα ως άνω δηλωθέντα στοιχεία υπό αβ) και αγ). Για την ανάθεση καθηκόντων Τεχνικού Ασφάλειας στις ένοπλες δυνάμεις καθώς και στις οικοδομικές εργασίες, τις εργασίες σε εργοτάξια οικοδομών και πάσης φύσεως έργων αρμοδιότητας πολιτικού μηχανικού για τα προσωρινά ή κινητά εργοτάξια, υποβάλλεται ειδικό έντυπο μέσω του συστήματος ΟΠΣ-ΣΕΠΕ. Με τη διαπίστωση της συνδρομής των προϋποθέσεων του νόμου ολοκληρώνεται ο καταρχήν έλεγχος του νομότυπου ως προς τα προαναφερθέντα στοιχεία της ανάθεσης και στη συνέχεια αποστέλλεται ειδοποίηση στα λοιπά εμπλεκόμενα μέρη, τα οποία είναι κατά περίπτωση ο Τεχνικός Ασφάλειας και/ή η επιχείρηση παροχής Εξωτερικών Υπηρεσιών Προστασίας και Πρόληψης (ΕΞΥΠΠ), για να δηλώσουν την αποδοχή ή μη της ανά-θεσης καθηκόντων που προτείνεται από τον εργοδότη. β) Ο Τεχνικός Ασφάλειας ή/και η επιχείρηση παροχής Εξωτερικών Υπηρεσιών Προστασίας και Πρόληψης (ΕΞΥΠΠ), που λαμβάνει ειδοποίηση μέσω του ΟΠΣ-ΣΕΠΕ για την προταθείσα από τον εργοδότη ανάθεση καθηκόντων Τεχνικού Ασφάλειας, συμπληρώνει το πεδίο αποδοχής των όρων της ανάθεσης. Με την αποδοχή της πρότασης για ανάθεση καθηκόντων Τεχνικού Ασφάλειας κατά τα οριζόμενα στην παρούσα παράγραφο, ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής του εντύπου ανάθεσης καθηκόντων ΤΑ και η ανάθεση δρομολογείται στην αρμόδια υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε. ......... Αριθμ. 50067_28_2017.docx
    3 points
  2. Version X5.4

    74.333 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  3. Κατ' αρχάς δεν είναι πρόβολος .....(στατικά) ...... αφού πατάει σε υποστυλώματα. Όμως, παραδόξως, με βοήθησε για να φανταστώ εύκολα αυτό που περιγράφεις. Καλή ερώτηση. Κατά την προσωπική μου άποψη, επειδή το οριζόντιο μέλος είναι από το ίδιο υλικό που είναι κατασκευασμένος ο φορέας του κτηρίου (οπλισμένο σκυρόδεμα) και ακόμα περισσότερο εάν είναι σκυροδετημένο ενιαία με την εφαπτόμενη πλάκα/δοκό, παρότι τα υποστυλώματα είναι πέτρινα, θα το θεωρούσα Η/Χ και όχι στέγαστρο.
    2 points
  4. Σε άδεια του 70, ούτε υποχρέωση πάρκινγκ υπήρχε, ούτε υποχρέωση φύτευσης. Πως θα την θεωρήσεις αυθαίρετη ?
    2 points
  5. Καλησπέρα και καλώς μας ήρθες στο φόρουμ Στον πίνακα επιφανειών θα βάλεις παντού μηδέν. Θα καταχωρήσεις μια λοιπή κατασκευή. Σχολια και τεχνική έκθεση θα γράψεις τα σχετικά με την ύπαρξη φωτοβολταικών. Στις πράξεις θα βάλεις την ΕΕΔΜΚ. Στην υλοποιημένη ιδιοκτησία επιλέγεις "ΟΧΙ". Στην ύπαρξη αδόμητου (στοιχεία οικοπέδου/γηπέδου) επιλέγεις "΄οχι". Στις χρήσεις δεν συμπληρώνεις τίποτα. Βοηθητικά βλέπεις την ερωτοαπάντηση 10 ΤΕΕ για την ΗΤΚ.
    2 points
  6. Ότι είναι πάνω από το έδαφος μετράει . Αν η πλάκα του δαπέδου είναι πάνω από το έδαφος φυσικά και μετράει . Αν η πλάκα του δαπέδου είναι βυθισμένη και το πάνω μέρος της πλάκας είναι στο ίδιο ακριβώς επίπεδο με το έδαφος , δεν μετράει. .
    1 point
  7. Οι στατικές μελέτες περιλαμβάνονται στο φάκελο της οικοδομικής άδειας κάθε κτιρίου. Σε περίπτωση αγοράς οριζόντιας ιδιοκτησίας προτείνω πάντα να γίνεται λεπτομερής έλεγχος στην αρχιτεκτονική Μελέτη, στα σχέδια της σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών και στην υφιστάμενη κατάσταση όλων των τμημάτων της κατασκευής που αφορούν την αγοραπωλησία ακόμα και στα παρακολουθήματα. Ακόμα καλύτερο είναι ο έλεγχος να γίνεται από έμπειρο μηχανικό ως προς τις μεταβιβάσεις. Τουλάχιστον έτσι εξασφαλίζεται ότι ακόμα και αν μετανιώσετε την αγορά θα μπορείτε να το πουλήσετε.
    1 point
  8. Ο πρώτο αντισεισμικός κανονισμός εκδόθηκε το 1959 και ίσχυε μέχρι και το 1984 όπου έγινα σημαντικές ενημερώσεις. Κτίσματα μετα το 1985 έχουν σημαντική διαφορά σε σχέση με τα προγενέστερα. Η ποιότητα της κατασκευής και το κατα πόσο ακολουθήθηκαν οι μελέτες είναι εξαιρετικά σημαντικό, θα πρότεινα σε συνεργασία με κάποιον έμπειρο σε στατικά ζητήματα συνάδερφο να κάνετε ένα επιτόπιο έλεγχο στα ακίνητα που σε ενδιαφέρουν διαθέτωντας τις στατικές μελέτες γιατί προφανώς σενάριο για εργαστηριακούς ελέγχους δεν είναι εφικτό.
    1 point
  9. Εάν ο δρόμος φαίνεται στους τίτλους, παίρνει ΕΚ. Το πρόβλημα όμως του προσώπου (σε μη πλήρως διανοιγμένο δρόμο) παραμένει
    1 point
  10. Δρόμος χωρίς κυρωμένη και μεταγεγραμμένη πράξη εφαρμογής, ή δεν έχει τεθεί σε κ.χ. με νόμιμο τρόπο, δεν (πρέπει να) παίρνει ...ΕΚ... Για να θεωρηθεί (μέχρι την ολοκλήρωση της π.ε.) κοινόχρηστος, και να πάρεις τη σχετική βεβαίωση από την τ.υ. του Δήμου, θα πρέπει να έχει τεθεί σε κ.χ. (σε όλο το προβλεπόμενο πλάτος) με συμβολαιογραφική πράξη
    1 point
  11. Διπλή αποτύπωση σημαίνει να μετρηθεί σε 2 ξεχωριστές μέρες με 2 διαφορετικά όργανα... (Φυσικά και αστειεύομαι) 😁 Συμφωνώ με giorgosv, αυτό πιστεύω κι εγώ! Τοπογραφικό Διάγραμμα + Γεωμετρικών Μεταβολών. Το γιατί δεν το ξέρω.
    1 point
  12. Μα το θέμα είναι ότι δεν χρειάζεται να δώσετε έγκυρη απάντηση αν δεν το γνωρίζετε, πόσο μάλλον να την μαντέψετε. Εάν κάποιος συνάδελφος γνώριζε επί του θέματος θα μπορούσε να απαντήσει πριν χαθεί πάνω από τις αντιπαραθέσεις μας. Νόμιζα ότι η φιλοσοφία του φόρουμ μας είναι να βοηθάμε, όσοι γνωρίζουμε, όπου μπορούμε. Οι αρμόδιοι φορείς σου δίνουν το χαρτί με τα δικαιολογητικά που ζητούνται και στην ερώτηση σου τι είναι το Τοπογραφικό Διπλής αποτύπωσης σου απαντούν "εσείς οι μηχανικοί τα ξέρετε αυτά".
    1 point
  13. Η αρνητική ψήφος στον συνάδελφο είναι επειδή εξαρχής δεν είχε την πρόθεση να βοηθήσει επί του θέματος. Προφανώς αν γνώριζα την απάντηση στο ερώτημα που έθεσα στο παρόν θέμα συζήτησης, ή αν όλοι λαμβάναμε τις απαντήσεις που έπρεπε από τις υπηρεσίες και τους φορείς που είναι κατά περίπτωση αρμόδιοι, δεν θα χρειαζόταν να αναλύουμε με τις ώρες θέματα στο πολύτιμο για όλους μας αυτό forum. Αλλά απαντήσεις τύπου "ξανα ρώτα τους" δεν μπορεί κανείς να πει οτι βοηθάνε τον όποιον συνάδελφο. Καλημέρα σας.
    1 point
  14. Καλημέρα σωστά, απλά έχουμε πει ότι σε αυτές τις περιπτώσεις καλύτερα να υποβάλλεται και κάτοψη της υφιστάμενης κατάστασης. Τώρα που υπάρχει και η ΗΤΚ θα χρειαστεί ούτως ή άλλως ενημερωμένη, οπότε την κάνεις μία και καλή κατά την υπαγωγή.
    1 point
  15. Καλησπέρα, αφού μιλάς για άδεια του '70, τότε με την προϋπόθεση ότι οι υπερβάσεις γίνανε τότε, είσαι είτε κατ.1 (επικρατούσα χρήση κατοικία στο 50% του ακινήτου) είτε κατ. 2. άρα οι υπολογισμοί που αναφέρεις δεν έχουν εφαρμογή στην περίπτωσή σου.
    1 point
  16. Παύλο αν και το σκεφτικό σου δεν ταιριάζει με την τελική προτροπή σου συμφωνώ με ότι δεν χρειάζεται ενημέρωση φακέλου. Μα είναι δυνατόν ο νόμος να προτείνει να ενημερώσω τον φάκελο Ο.Α και μετά να ξαναζητήσω από την ΥΔΟΜ αντίγραφα από τον φάκελο της Ο.Α της ίδιας κάτοψης (που πριν από λίγο ενημέρωσα) για να την ξανανεβάσω στην Η.Τ.Κ. Αυτό και αν δεν είναι γραφειοκρατία!
    1 point
  17. προσωπικά θα έγραφα Εμβαδό Ο.Α .... τ.μ Εμδαδό αποτύπωσης .... τ.μ Η διαφορά των ....τ.μ κατά το άρθ 81 παρ 2β δεν αποτελούν παράβαση και ως εκ τούτου δεν ρυθμίζονται
    1 point
  18. Όταν έχουμε κλήρωση, η αμοιβή είναι ορισμένη από τον νόμο.
    1 point
  19. Λογικά θα έχεις διαφοροποίηση στις διαστάσεις, όλα δικαιολογούνται, ο κατασκευαστής ή ο συνάδελφος μηχανικός πούλαγε και έκανε ότι ήθελε ή ότι του ζητούσε ο πελάτης. Σήμερα όμως και αφού τότε δεν είχε κάνει την απαιτούμενη αναθεώρηση (που πιθανότατα δε θα του κόστιζε και τίποτα), δεν υπάρχει άλλη λύση
    1 point
  20. Αν οι διαστάσεις του στην πραγματικότητα, συμφωνούσαν με αυτές των εγκεκριμένων από την Πολεοδομία κατόψεις, εγώ θα έδινα βεβαίωση. Δε νομίζω κανένας συνάδελφος να κάθεται να κάνει σε κάθε βεβαίωση εμβαδομέτρηση. Δεν είναι αντικείμενο του ελέγχου και αν είναι να γίνει τέλος πάντων, προϋποθέτει κανονική πλήρη και εκ νέου αποτύπωση του χώρου, πράγμα το οποίο δεν προβλέπεται να κάνουμε για την έκδοση βεβαίωσης. Οι διαστάσεις μας απασχολούν εμάς τους μηχανικούς κυρίως. Μήκη και γωνίες. Με το εμβαδόν (σαν νούμερο) έχετε μια ανεξήγητη εμμονή συνήθως εσείς οι νομικοί (χωρίς να είναι μομφή αυτό). Άσε που αν σε δυο "καταστάσεις" (ιδεατή και πραγματική σε ένα διαμέρισμα π.χ.) συμφωνούν οι αποστάσεις και οι γωνίες που σχηματίζουν τα δομικά στοιχεία μεταξύ τους, και το 2 εμβαδά θα είναι αναγκαστικά περίπου ίσα. Αν απέχουν πολύ. ενδεχομένως υπήρξαν διαφορετικές παραδοχές σε κάθε μέτρηση (προσμέτρηση ή μη τοιχοποιίας π.χ.), όμως αυτό συνήθως δεν (πρέπει να) μας αφορά.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.