Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Scada Pro
  • By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΕΦΚΑ:
    Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι η εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών 2017 για τους Μη Μισθωτούς ασφαλισμένους είναι σε εξέλιξη και αναμένεται η ανάρτηση των ειδοποιητηρίων εκκαθάρισης.
    Για το σκοπό αυτό οι Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΕΦΚΑ καθώς και εφαρμογές που υποστηρίζουν την εισφοροδότηση Μη Μισθωτών θα υπολειτουργούν από την Τρίτη 24/04/2018 έως την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης.
    Δεδομένου ότι η εκκαθάριση συνδέεται τεχνικά με την έκδοση εισφοράς Μαρτίου 2018 (η οποία καθυστερεί) θα δοθεί νέα ημερομηνία εμπρόθεσμης καταβολής της εισφοράς, για την οποία θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Η συγκεκριμένη μελέτη αφορά την τεχνοοικονομική αξιολόγηση διαφόρων σεναρίων ενεργειακής αναβάθμισης σε κτήρια μονοκατοικίας ή πολυκατοικίας και περιόδου κατασκευής από το 1955-1980 και 1980-2000. Η μελέτη επικεντρώθηκε στις κλιματικές ζώνες Β και Γ, καθώς αυτές περιλαμβάνουν τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας (Αθήνα και Θεσσαλονίκη), αν και αποτελέσματα έχουν προκύψει για όλες τις κλιματικές ζώνες και περιόδους κατασκευής κτηρίων.
    Στα πλαίσια της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε, έγινε υπολογισμός της ετήσιας ανηγμένης πρωτογενούς ενέργειας που απαιτείται για κάθε σενάριο για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του κτηρίου σε kWh/m²/έτος ενώ υπολογίσθηκαν εν συνεχεία η Καθαρή Παρούσα Αξία του Κόστους Ζωής κάθε επένδυσης καθώς και η Έντοκος Περίοδος Αποπληρωμής (οικονομικοί δείκτες επένδυσης).
    Εν συνεχεία αποτυπώθηκαν σε διαγράμματα ενεργειακής κατανάλωσης – δείκτη επένδυσης όλα τα σενάρια που εξετάσθηκαν για κάθε περίπτωση κτηρίου, με χρώμα ανάλογα με το σύστημα θέρμανσης. Επί του διαγράμματος αυτού ορίσθηκαν επιπλέον δύο περιοχές (με διακεκομμένες γραμμές), αυτή των βέλτιστων οικονομικά σεναρίων (Cost Optimal) και αυτή των κτηρίων που παρουσιάζουν καταναλώσεις που να μπορούν να θεωρηθούν ως nZEB (ελλείψει επίσημου ορισμού του nZEB για την χώρα, τα όρια της περιοχής αυτής έλαβαν τυπικές τιμές 20-60 kWh/m²/έτος). Σε καθεμιά από τις δύο περιοχές έγινε ανάλυση διαφορετικών μέτρων (όπως π.χ. αναβάθμιση της θερμομόνωσης, αντικατάσταση του συστήματος ψύξης/θέρμανσης/ΖΝΧ, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών κ.α.) με βάση τις συχνότητες εμφάνισης κάθε επιμέρους δράσης, ενώ υπολογίσθηκε και το χρηματοδοτικό κενό μεταξύ του οικονομικότερου σεναρίου και του οικονομικότερου nZEB. Επιπλέον, αποτυπώθηκαν με έντονα σημεία τα σενάρια που αφορούν στο βασικό κτήριο με μόνη παρέμβαση ως προς το σύστημα ψύξης/θέρμανσης (βάση του χρώματος) και της κατηγορίας αυτοματισμών του (βάση του ορισμού κατά Κ.Εν.Α.Κ. – κατηγορίες Α-Δ).

    Για κάθε τύπο κτηρίου (μονοκατοικία – πολυκατοικία) προέκυψαν συμπεράσματα για την επίδραση που έχουν μεμονωμένα μέτρα ή συνδυασμοί τους στο κόστος και την κατανάλωση ενέργειας, ενώ στο τέλος συνοψίζονται γενικά συμπεράσματα που αφορούν σε όλες τις κατοικίες των δύο υπό μελέτη κλιματικών ζωνών.
    Σε γενικές γραμμές, η συγκεκριμένη μελέτη οδηγεί στο γενικό συμπέρασμα ότι η οποιαδήποτε ενεργειακή αναβάθμιση (μικρής ή μεγάλης κλίμακας) ενός τυπικού κτηρίου κατοικίας στην Ελλάδα πρέπει να συνδυασθεί με την αντικατάσταση του υφιστάμενου συστήματος ψύξης-θέρμανσης από συστήματα υψηλότερων βαθμών απόδοσης σε συνδυασμό με τη χρήση σύγχρονων μεθόδων αυτοματισμού.
    Επίσης, η βελτίωση της θερμομόνωσης ενός κτηρίου είναι ένας επιπλέον σημαντικός παράγοντας, ο οποίος όμως από μόνος του δεν επαρκεί για την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων σε επίπεδο εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και απόδοσης της επένδυσης.
    Κατεβάστε το πλήρες κείμενο της μελέτης: http://www.lsbtp.mech.ntua.gr/sites/default/files/LSBTP_Cost_Optimal_v1.pdf

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Σε σχετική του ανακοίνωση το ΤΜΕΔΕ αναφέρει:
    Παρακαλούνται όλοι οι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο του Ταμείου Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.) όπως, προς επικαιροποίηση των υφιστάμενων δεδομένων, ενημερώσουν εγγράφως το αρμόδιο τμήμα (στοιχεία επικοινωνίας κα. Πόπη Γιαννακή τηλ. 210 3740154, e-mail: pgiannaki@tmede.gr και κα. Μαρία Παπάλου τηλ. 210 3740143, e-mail: mpapalou@tmede.gr) για τη διεύθυνση (πόλη, περιοχή, οδός, αριθμός, Τ.Κ.), στην οποία διαμένουν ή/και ασκούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα.

    By Engineer, in Περιβάλλον, ,

    Μετά την εφαρμογή της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο ΟΑΣΑ προχωρά στην προμήθεια 92 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
    Σε ένα σημαντικό βήμα αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών του προχωρά ο ΟΑΣΑ.
    Μετά την εφαρμογή της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο οργανισμός προχωρά στην προμήθεια 92 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
    Σήμερα, δημοσιεύθηκε η ανοιχτή πρόσκληση για σχόλια επί των τεχνικών προδιαγραφών των νέων λεωφορείων, κάτι το οποίο αποτελεί το πρώτο ουσιαστικό βήμα για την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.
    «Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, δεδομένου ότι ο τελευταίος διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων προκηρύχτηκε το 2005» σχολίασε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Σκουμπούρης, υπογραμμίζοντας ότι για τη χρηματοδότηση των λεωφορείων έχουν εξασφαλιστεί 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής.
    «Η ανανέωση του στόλου οχημάτων θα συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην προμήθεια περιλαμβάνονται και 12 σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού.
    Ειδικότερα, ο ΟΑΣΑ θα προκηρύξει ανοικτό διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση είκοσι λεωφορείων 12 μέτρων, εξήντα αρθρωτών λεωφορείων 18 μέτρων και δώδεκα ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων.
    Τα αστικά λεωφορεία θα είναι σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO VI, σύγχρονης αισθητικής εμφάνισης και κατασκευής, με υψηλό βαθμό άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες.
    Παράλληλα, θα έχουν το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα είναι σύμφωνα με τους όρους της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Να θυμίσουμε ότι η διάνοιξη των σηράγγων της Γραμμής Καλαμαριάς έχει γίνει σε χρόνο ρεκόρ καθώς ξεκίνησε ένα χρόνο πριν και ήδη τα 2 ΤΒΜ έχοντας ξεκινήσει από τον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ, έχουν περάσει από ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΑΡΕΤΣΟΥ και ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ.
    Στις 15 Μαϊου 2017 ξεκινά τη διάνοιξη της πρώτης σήραγγας της Γραμμής Καλαμαριάς ο πρώτος Μετροπόντικας με την ονομασία "Έλλη" από τον σταθμό ΜΙΚΡΑ. Στις 21 Ιουλίου ξεκίνησε τη διάνοιξη της 2ης σήραγγας ο έτερος Μετροπόντικας "Φρίξος". Ακολουθώντας την πορεία του πρώτου Μετροπόντικα, στις 26 Ιουνίου φτάνει στον σταθμό ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, στις 9 Σεπτεμβρίου στο σταθμό ΑΡΕΤΣΟΥ, στις 20 Νοεμβρίου στο σταθμό ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ. Στις 27 Φεβρουαρίου έφτασε στον 5ο και τελευταίο σταθμό ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ενώ εχθές 22 Απριλίου έφτασε και το δεύτερο ΤΒΜ.
    Ο σταθμός ΝΟΜΑΡΧΙΑ βρίσκεται περίπου 1.000 μέτρα από τον σταθμό 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ, όπου θα τερματίσουν οι Μετροπόντικες. Εφόσον τα ΤΒΜ συνεχίσουν με την ίδια ένταση τότε αυτό πρόκειται να συμβεί πριν το τέλος της Άνοιξης για τον πρώτο Μετροπόντικα (απομένουν 620 μέτρα). Φτάνοντας εκεί, οι δύο σήραγγες θα "κουμπώσουν" με τις σήραγγες της βασικής γραμμής και από εκεί οι συρμοί θα συνεχίζουν προς το κέντρο και τα δυτικά προόστια έχοντας κοινούς σταθμούς με τη βασική γραμμή καθώς το σύστημα του Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει διαφορετική φιλοσοφία λειτουργίας από εκείνο της Αθήνας.
    Με την ολοκλήρωση της διάνοιξης, θα αρχίσει το στρώσιμο της επιδομής (γραμμές) και η ολοκλήρωση των σταθμών κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2019, οπότε θα ξεκινήσουν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, η Γραμμή Καλαμαριάς πρόκειται να λειτουργήσει στις αρχές του 2021.
    Στο πρόγραμμα της Αττικό Μετρό προκειμένου να είναι πλήρης η γραμμή είναι και η δημοπράτηση των υπόλοιπων Η/Μ αλλά και 12 συρμών, διαγωνισμοί 20 και 120εκατ.ευρώ περίπου που θα διενεργηθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Διάταξη για την μερική αποδέσμευση τραπεζικών λογαριασμών φορολογουμένων που είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις που έχουν υπαχθεί, προωθεί η ΑΑΔΕ. Ο ελεγκτικός μηχανισμός επιστρατεύει το διαδίκτυο, ακόμα και το Facebook, για ύποπτες συναλλαγές.
    Ρύθμιση-ανάσα για χιλιάδες φορολογούμενους με ληξιπρόθεσμες οφειλές για τις οποίες η εφορία έχει προχωρήσει στη δέσμευση και κατάσχεση των τραπεζικών λογαριασμών τους πρόκειται να δώσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
    Ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής μιλώντας στο Αthens Tax Forum του Ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ανακοίνωσε ότι προωθείται διάταξη η οποία θα προβλέπει την μερική αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών τους αν είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις στις οποίες έχουν υπαχθεί για την εξόφληση των οφειλών τους.
    Το σχέδιο, που σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζει η ΑΑΔΕ σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, προβλέπει τη μερική αποδέσμευση των λογαριασμών όσο τηρείται η ρύθμιση εξόφλησης των οφειλών.
    Πιο συγκεκριμένα για κάθε ποσό οφειλής που θα εξοφλεί ο φορολογούμενος βάση της ρύθμισης θα αποδεσμεύεται από τον λογαριασμό του πολλαπλάσιο ποσό. Δηλαδή ποσό που θα αντιστοιχεί στο διπλάσιο ή και τριπλάσιο του ύψους της μηνιαίας δόσης που θα εξοφλείται.
    Το μέτρο αυτό όπως εξηγούν κύκλοι της ΑΑΔΕ, θα δώσει ανάσα ρευστότητας στην αγορά ενώ και το Δημόσιο θα εισπράττει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα οι φορολογούμενοι μπορούν να προστατεύσουν μέσω ενός ακατάσχετου λογαριασμού ποσά έως 1.250 ευρώ.
    Επιστρατεύεται και το facebook για ελέγχους
    Παράλληλα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, όπως είπε ο διοικητής της μιλώντας στο Αthens Tax Forum, αρχίζει έρευνες μέσω του facebook και του διαδικτύου στην προσπάθειά της να εντοπίσει ύποπτες συναλλαγές και παράνομο εμπόριο.
    Ο Γιώργος Πιτσιλής ανέφερε ακόμη ότι την επόμενη εβδομάδα θα συναντηθεί με τους φορείς της αγοράς για το θέμα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
    Επίσης γνωστοποίησε ότι σχεδιάζεται και η ηλεκτρονική υποβολή ενδικοφανών προσφυγών από τους φορολογούμενους που αμφισβητούν τους φόρους και τα πρόστιμα που έχει επιβάλλει η φορολογική Αρχή.

    By Engineer, in webTV, ,

    Χτισμένη στο σταυροδρόμι Δύσης και Ανατολής, το Ντουμπάι είναι ο τέταρτος δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός στον πλανήτη. Πόλη του μέλλοντος με βαθιές ρίζες στην ιστορία, προσφέρει υψηλή τέχνη, πρωτοπόρα αρχιτεκτονική, συναρπαστική κουζίνα, extreme sports, πλούσια αγορά.
     

    By Engineer, in Περιβάλλον, ,

    Επτά δισεκατομμύρια άνθρωποι και πάνω από το 95% αναπνέει ανθυγιεινό αέρα, την ίδια ώρα που το 60% ζει σε συνθήκες που δεν πληρούν ακόμα και τα πλέον βασικά πρότυπα ποιότητας αέρα.
    Αυτά προκύπτουν από την έκθεση State of Global Air του 2018, μια ετήσια αξιολόγηση του οργανισμού Health Effects Institute (HEI) για την ποιότητα του παγκόσμιου αέρα που βασίζεται στις κατευθυντήριες γραμμές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
    Η έκθεση διαπιστώνει πως η μόλυνση του αέρα συνέβαλε καθοριστικά σε 6,1 εκατ. πρόωρους θανάτους παγκοσμίως, κάτι που τη μετατρέπει στην τέταρτη συχνότερη αιτία θανάτου, πίσω μόνο από την υπέρταση, την κακή διατροφή και το κάπνισμα.

    Το πρόβλημα επιδεινώνεται μάλιστα, καθώς το 2014 το ποσοστό ήταν στο 92%. Δηλαδή, πάνω από 9 στους 10 πολίτες της Γης ζούσαν δηλαδή σε περιοχές που δεν ανταποκρίνονται καν στις πιο ουσιώδεις συνθήκες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας!
    Κίνα και Ινδία πλήττονται περισσότερο από όλους, καθώς και οι δύο μαζί αντιστοιχούν σε περισσότερους από τους μισούς ανθρώπινους θανάτους που συνδέονται με τη ρύπανση του αέρα…

    By Engineer, in Χρηματοδοτήσεις, ,

    Μέχρι και την Κυριακή, 29 Απριλίου 2018, θα παραμείνει ανοιχτή η ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ», ώστε οι ενδιαφερόμενοι σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας να ολοκληρώσουν και υποβάλλουν οριστικά τις αιτήσεις τους. Ζητούμενο είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, προκειμένου αμέσως μετά να ενεργοποιηθεί το επόμενο στάδιο (δήλωση επιλογής ή όχι λήψης δανείου) για το σύνολο των υποβεβλημένων αιτήσεων (πλην των ειδικών περιπτώσεων, όπως κάτοικοι εξωτερικού, πρόσφατη απόκτηση ακινήτου κλπ, για τις οποίες προβλέπεται περαιτέρω έλεγχος από το Δικαιούχο του Προγράμματος - Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.).
     
    Προς διευκόλυνση των πολιτών που έχουν εγγραφεί αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία υποβολής αίτησης, δημιουργήθηκε Γραμμή Υποστήριξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ», Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας στην οποία θα μπορούν να υποβάλλουν τηλεφωνικώς (213-1513780, 213-1513781) ή γραπτώς (support.ekoii@prv.ypeka.gr) τα ερωτήματά τους. Η Γραμμή θα λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες από 10:00 έως 16:00.
     
    Επισημαίνεται ότι αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει πρώτα να ανακληθούν, καθώς δεν είναι επιτρεπτή η ύπαρξη ταυτόχρονα περισσότερων της μίας αίτησης για το ίδιο ΑΦΜ, και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα. Υπενθυμίζεται ότι έχει ανακοινωθεί ο διπλασιασμός των πόρων του Προγράμματος και πλέον αυτοί είναι επαρκείς για την κάλυψη των αιτήσεων που δεν έχουν ακόμη υποβληθεί οριστικά.
     
    Σχετικά με τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίου, η πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί εκ νέου, για εγγραφή και υποβολή αιτήσεων, τη Δευτέρα 30 Απριλίου 2018 και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι να καλυφθεί το σύνολο των πόρων προς διάθεση.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Με αφορμή το το ακίνητο της «Δάκων» στη Β. Σοφίας, το οποίο από σήμερα ανοίγει τις πύλες του ως Leroy Merlin.το ered.gr θυμίζει ορισμένες περιπτώσεις κτιρίων που είναι αναξιοποίητα, αν και δόθηκαν εκατομμύρια ευρώ γι’ αυτά.
    Να υπενθυμίσουμε ότι το  εν λόγω κτίριο που χρειάστηκαν σχεδόν 15 χρόνια για να αποκτήσει ζωή (αφού είχε κολλήσει χρόνια στο ΣτΕ) κτίριο της «Δάκων» συνολικής επιφανείας 35.000 τ.μ., θα κατασκευάζονταν 10 κινηματογραφικές αίθουσες, χώροι εστίασης, καταστήματα, γυμναστήριο και στο υπόγειο 16 διάδρομοι μπόουλινγκ, ενώ προβλεπόταν και η κατασκευή 750 θέσεων στάθμευσης. Τελικά το Συμβούλιο της Επικρατείας το 2005 μπλόκαρε την κατασκευή και από τότε το ακίνητο παρέμενε αναξιοποίητο.
    Πύργος του Πειραιά
    Πρόκειται για το δεύτερο ψηλότερο κτήριο στην Αθήνα και την Ελλάδα αλλά δεν λειτούργησε ποτέ. Εχει ύψος 84 μέτρων και είναι γιαπί για περισσότερα από 40 χρόνια. Πήρε άδεια κατασκευής από τον αναπτυξιακό νόμο της Χούντας, ο οποίος επέτρεπε την κατασκευή κτηρίων άνω των 35 μέτρων. Η ανέγερση του πύργου που θα γινόταν το Εμποροναυτιλιακό Κέντρο του Πειραιά ξεκίνησε το 1972 και το κτήριο πήρε την τελική του μορφή τη δεκαετία του ’80. Από τους 22 ορόφους του τελικά χρησιμοποιήθηκαν περιστασιακά το ισόγειο και οι δύο πρώτοι όροφοι, κυρίως από ναυτιλιακά γραφεία, ενώ για ένα μικρό χρονικό διάστημα φιλοξένησε τη Ράλλειο Σχολή.
    Κτίριο Βωβού στον Βοτανικό
    Ενας… κορμοράνος έριξε έξω το κτίριο του επιχειρηματία Βωβού στον Βοτανικό. Ένα κτίριο που φιλοδοξούσε να γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας, συνολικού εμβαδού 70 χιλιάδων τ.μ. Μετά τους Ολυμπιακούς του 2004 ξεκίνησε, είχε χρόνο αποπεράτωσης το 2009, αλλά έκτοτε έχουν μείνει τα μπετά.
    Μινιόν
    Ένα εμβληματικό για το εμπόριο κτίριο που κάποτε φιλοξενούσε λαμπερά καταστήματα και χιλιάδες πελάτες, είναι αναξιοποίητο από το 1998 όταν η εταιρεία έβαλε λουκέτο. Το κτήριο καταστράφηκε ολοσχερώς το 1980 όταν μετά από εμπρησμό άρπαξε φωτιά αλλά «αναστήθηκε» σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το κτήριο ανήκει πλέον στον όμιλο Folli Follie αλλά ακόμη δεν έχει αξιοποιηθεί.
    Ξενία Πάρνηθας
    Το Ξενία Πάρνηθας άνοιξε το 1914 ως σανατόριο του Νοσοκομείου Ευαγγελισμού. Το 1960 που ανακαλύφθηκε η θεραπεία της φυματίωσης με αντιβιοτικά, το σανατόριο έκλεισε και αποφασίστηκε η μετατροπή του κτηρίου σε ξενοδοχείο Ξενία.  Όμως η γειτνίασή του με το επίσης νεότευκτο Μον Παρνές, η έλλειψη θέας προς την Αττική και η προβληματική πρόσβαση το οδηγούν σε εμπορική αποτυχία και ο ΕΟΤ αποφασίζει να στεγάσει εκεί την Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων. Αλλά και αυτή έκλεισε το 1980.
    Ξενοδοχείο Belvedere, Σούνιο
    Απέναντι, από τον ναό του Ποσειδώνα βρίσκεται το ξενοδοχείο που έζησε τη μεγάλη του ακμή του δεκαετία του ’60 και πέρασε δύσκολες εποχές τη δεκαετία ’80 για να κλείσει οριστικά το 1989. Πλέον το κτίριο έχει εγκαταλειφθεί στο έλεος του χρόνου που το διαλύει. 

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Ο χρόνος της σιδηροδρομικής διαδρομής Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα μειωθεί στις τρεις ώρες και είκοσι λεπτά το φθινόπωρο, με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού, υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί ως τα τέλη Ιουνίου τα έργα της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης, εκτίμησαν εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της μητρικής της εταιρίας του ομίλου Ferrovie Dello Stato Italiano, σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
    Επίσης, δεν έκρυψαν και το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά της εταιρίας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
    «Η διεθνής ανάπτυξη είναι ένας από τους πέντε πυλώνες της στρατηγικής μας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνδέεται πάρα πολύ με αυτόν τον στόχο μας» τόνισε ο αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της Ferrovie Dello Stato Italiano, Τζιοβάνι Ρόκα.
    Αναφερόμενος στις προοπτικές του σιδηρόδρομου και της χώρας, μέσω της παρουσίας του ομίλου που εκπροσωπεί, ο κ. Rocca υπογράμμισε ότι ο όμιλος FSI είναι ο τρίτος στην Ευρώπη στον τομέα του, με ανταγωνιστικές, ποιοτικές υπηρεσίες - ενώ έχει προχωρήσει σε εξαγορά τον προηγούμενο χρόνο, εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και μιας εταιρίας οδικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέχει ήδη θέσεις σε Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Σερβία και αλλού, και δραστηριοποιείται σε μεταφορές και υποδομές.
    «Μας ενδιαφέρουν επίσης οι κατασκευές στις υποδομές, ως κύριος ανάδοχος. Δεν έχουμε πρόβλημα να αναλάβουμε και έργα μηχανικού και υποδομών, γιατί μας ενδιαφέρει αυτή η συνολική παρουσία» είπε ο κ. Ρόκα.
    Σε δηλώσεις του ο Τζ. Ρόκα δεν έκρυψε το ενδιαφέρον του ομίλου που εκπροσωπεί και για τη διεκδίκηση της διαχείρισης του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, αλλά υπογράμμισε ότι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή έχει η απόκτηση της ROSCO (EESTY), η οποία έχει τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, δεν απέκλεισε περαιτέρω δραστηριοποίηση και σε άλλους τομείς μελλοντικά, όπως π.χ. στα logistics. Ιδιαίτερα στάθηκε στις προοπτικές που διανοίγονται για το επιβατικό και μεταφορικό έργο, στο πλαίσιο της διασύνδεσης με την Κ. Ευρώπη και την Ιταλία, μέσω των Βαλκανίων.
    «Η γεωπολιτική θέση της χώρας είναι πολύ σημαντική για όλη την Ευρώπη και αυτό θα προσπαθήσουμε να το αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης.
    Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ήδη υπάρχει μια σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου από τις αρχές του 2018 σε σχέση με τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, ιδιαίτερα στον τομέα της μεταφοράς κοντέινερ και με κύριο σημείο εξόδου προς το εξωτερικό την Ειδομένη, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η τάση αυτή μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Επεσήμανε ότι σε αυτή την κατεύθυνση είχε νωρίτερα σχετικές συζητήσεις με εκπροσώπους του ΟΛΘ, ώστε να προσδιοριστούν καλύτερα οι ανάγκες του μεταφορικού έργου από το λιμάνι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανταποκριθεί καλύτερα σε αυτές.
    Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι από το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται και η επένδυση των πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ από τον όμιλο, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αρχής γενομένης με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, εφόσον θα έχει ολοκληρωθεί η υποδομή για την διπλή γραμμή ηλεκτροκίνησης. Ιδιαίτερα επεσήμανε, ότι ήδη «καταβάλλεται μια τεράστια προσπάθεια» από τον αρμόδιο υπουργό και από την ελληνική κυβέρνηση για να ολοκληρωθεί πιο γρήγορα το έργο της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης. Εκτίμησε ότι εάν δοθεί ως στα τέλη Ιούνιου, η εταιρία από τον Σεπτέμβριο, θα είναι σε θέση να φέρει το νέο τροχαίο υλικό, να πιστοποιήσει τη γραμμή και να εκπαιδεύσει το προσωπικό στα νέα τρένα.
    Με την ολοκλήρωση του έργου, η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα διαρκεί τρεις ώρες και είκοσι λεπτά. Επίσης, σύμφωνα με το σχεδιασμό, προβλέπεται ως το τέλος του 2019 να έρθει και το ταχύτερο τρένο, με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.
    «Προφανώς και θα έχουμε μια αύξηση της χωρητικότητας» είπε ο κ. Τσαλίδης. Τόνισε επίσης, ότι θα δοθεί η δυνατότητα να τηρούνται οι χρόνοι άφιξης και αναχώρησης, ενώ ήδη δίνεται βάση στην καθαριότητα, τις ποιοτικές παροχές και υπηρεσίες και το εκπαιδευμένο προσωπικό στους σιδηρόδρομους.
    Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ιδιαίτερα μετά το φθινόπωρο που θα έρθει το νέο τροχαίο υλικό για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να προβλεφθεί και η συντήρησή του, και για αυτό το σκοπό να εκπαιδευτεί και προσωπικό. «Κι αυτό δεν μπορεί, παρά να το κάνει μια εταιρεία η οποία ανήκει στην σιδηροδρομική επιχείρηση που ακούει στο όνομα ΤΡΑΙΝΟΣΕ» είπε ο κ. Τσαλίδης.
    «Είναι παγκοσμίως γνωστό, ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις έχουν δική τους βάση συντήρησης» συνέχισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισε ότι αυτός είναι και ο βασικός λόγος του ενδιαφέροντος για την ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού). «Ελπίζω η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το φθινόπωρο και μετά να έχει τη δική της βάση συντήρησης» πρόσθεσε.
    Ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι απομένει χρόνος έως τις 26 Απριλίου για την κατάθεση βελτιωτικής οικονομικής πρότασης για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού) και επεσήμανε ότι μέσα στο διάστημα αυτό πρέπει να ληφθούν αποφάσεις, για το εάν θα κατατεθεί η βελτιωμένη προσφορά. «Πάντως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ανάγκη από μια εταιρία συντήρησης» είπε.
    Τέλος, ο κ. Τσαλίδης αναφέρθηκε και στις θέσεις εργασίας που ήδη θα αυξηθούν με νέες προσλήψεις, και στην προοπτική να αυξηθούν ακόμα περισσότερο εάν εξαγοραστεί και η ΕΕΣΣΤΥ. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκρατικοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες. Ακούστηκαν πολλά για τις αποκρατικοποιήσεις. Εγώ, αναφερόμενος στην εταιρεία την οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ σήμερα, μπορώ να πω ότι όχι μόνο δεν έγιναν απολύσεις, αλλά οι εργαζόμενοι πήραν δύο επιπλέον μισθούς (δέκατο τρίτο και δέκατο τέταρτο) και επιπλέον κάνουμε σε αυτή τη φάση, προσλήψεις 60 νέων μηχανοδηγών για να αντικαταστήσουν αυτούς οι οποίοι σιγά-σιγά βγαίνουν στη σύνταξη» είπε ο κ. Τσαλίδης και πρόσθεσε: «Κάνουμε σε αυτή τη φάση επίσης, πρόσληψη είκοσι ατόμων επιστημονικό προσωπικό. Στην αμέσως επόμενη φάση θα προσλάβουμε σαράντα επιπλέον μηχανοδηγούς και βέβαια εάν θα αποκτήσουμε και την ΕΕΣΣΤΥ, υπολογίζουμε ότι θα κάνουμε και εκεί τουλάχιστον 70 προσλήψεις».
    Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, η προϊσταμένη του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Κατερίνα Νοτοπούλου, ο εμπορικός ακόλουθος της ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα κ. Μπαρμπάτο, ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ B. Βλαχογιάννης, ο επίτιμος πρόξενος της Ιταλίας στη Θεσσαλονίκη, Χρήστος Σαραντόπουλος, ενώ το λόγο πήραν εκπρόσωποι επιμελητηρίων και φορέων της πόλης, απευθύνοντας ερωτήσεις στους εκπροσώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του FSI.
    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Συνταγματικό και νόμιμο έκρινε η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) το προεδρικό διάταγμα για την επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ στην παραθαλάσσια και δασική περιοχή Έξαρχος του δήμου Λοκρών της Φθιώτιδας.
    Ωστόσο, για να πει το τελικό «ναι», θα πρέπει να της σταλεί μέσα σε 15 μέρες η εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης, που να αποδεικνύει τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη από την επένδυση αυτή, της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
    Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ, λόγω της σπουδαιότητας των συνταγματικών θεμάτων που ανέκυπταν, είχε διαβιβάσει στην ολομέλεια του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου το σχέδιο προεδρικού διατάγματος για την οριοθέτηση της Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχή «Έξαρχος» Αταλάντης, του δήμου Λοκρών Φθιώτιδος.
    Με το ίδιο διάταγμα καθορίζονται οι χρήσεις γης, η μέγιστη εκμετάλλευση της όλης έκτασης κ.λπ. Η έκταση ανέρχεται σε 12.351.470 τ.μ., εκ της οποίας έχουν δασικό χαρακτήρα τα 11.910.655 τ.μ. και μη δασικό τα 440.815,61 τ.μ., ενώ διαιρείται σε τρεις θύλακες, το «Νότο», το «Ζέφυρο» και το «Βορρά».
    Όπως αναφέρει η γνωμοδότηση του ΣτΕ, οι εγκαταστάσεις – οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της στροφής στα μεγάλα και πολυτελή τουριστικά ξενοδοχεία που προορίζονται για επιλεκτικό τουρισμό – προβλέπεται να περιλαμβάνουν ξενοδοχεία πέντε αστέρων συνολικής δυναμικότητας 8.872 κλινών. Οι 2.990 κλίνες θα είναι στα ξενοδοχειακά συγκροτήματα και οι 5.882 κλίνες σε 3.306 τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, που μπορεί να πωληθούν ή να εκμισθωθούν μακροχρόνια. Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία τριών γηπέδων γκολφ διεθνών εγκαταστάσεων των 18 οπών, τα οποία θα καλύψουν 1.703.465 τ.μ. δασικής και μη δασικής έκτασης.
    Ακόμη, προβλέπεται ότι το έργο «ATALANTI HILLS» αναμένεται να δημιουργήσει κατά το χρόνο κατασκευής του 622 θέσεις εργασίας, ενώ τα 14 πρώτα χρόνια θα δημιουργήσει 5.500 θέσεις εργασίας και κατά την πλήρη λειτουργία του θα δημιουργήσει 8.000 θέσεις εργασίας.
    Εξάλλου, η επένδυση αναμένεται να επιφέρει ετήσια έσοδα τα 14 πρώτα χρόνια ύψους 46 εκ. ευρώ και σε πλήρη λειτουργία τα ετήσια έσοδά του θα ανέλθουν στα 150 εκ. ευρώ και μαζί με τις πωλήσεις που θα πραγματοποιούνται θα ανέλθουν στα 184 εκ. ευρώ ετησίως.
    Σήμερα, η ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγήτρια την πάρεδρο την Ελένη Μουριά, με την υπ΄ αριθμ. 53/2018 γνωμοδότησή της έκρινε ότι είναι συνταγματικές οι διατάξεις του νόμου 4280/2014, που επέφερε τροποποιήσεις στο νόμο 998/1979 για την προστασία των δασών και των δασικών εκτάσεων. Κατά τους συμβούλους Επικρατείας, στις μελέτες κ.λπ. που περιγράφεται το επενδυτικό σχέδιο, γίνεται αναφορά για πολλαπλά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη στην τοπική και εθνική οικονομία από την επίμαχη επένδυση, εκτιμώμενου ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Κατόπιν τούτου, η επένδυση έχει ζωτική σημασία για την εθνική οικονομία, που υπερτερεί της διαφυλάξεως της δασικής βλάστησης στην επίμαχη περιοχή.
    Όμως, το ΣτΕ αναφέρει ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με την εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης προς τους αρμόδιους υπουργούς, για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Έτσι, επειδή δεν προηγήθηκε η επίμαχη εισήγηση για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας που προβλέπει το άρθρο 16 του νόμου 3986/2011, το ΣτΕ έδωσε προθεσμία 15 ημερών, προκειμένου αυτή να σταλεί στο δικαστήριο. Και αφού σταλεί, τότε η ολομέλεια θα επανέλθει για να εκδώσει νέα, οριστική γνωμοδότηση.
    Πηγή:dealnews.gr

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, διαθέσιμη είναι η εφαρμογή υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Φ.Π. φορολογικού έτους 2017 (Έντυπα Ε1, Ε2, Ε3).

    By Engineer, in Εργασιακά, ,

    Η διαδικασία είναι η εξής:
    1. Είσοδος στο Εθνικό Ποινικό Μητρώο: http://www.ncris.gov.gr/portal/page/portal/epm
    Δείτε και τις συχνές ερωτήσεις: http://www.ncris.gov.gr/portal/page/portal/epm/SERVICES/useful_questions
    2. Εγγραφή στο σύστημα
    3. Ολοκλήρωση της εγγραφής με παρουσία μόνο την 1η φορά για ταυτοποίηση, μαζί με την ταυτότητά και με αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.