Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλησπέρα , έχει βγει άδεια στην συγκεκριμένη οικοδομή που ξεκινάει χωρίς υπόγειο..ο πελάτης επιμένει παρά τις συστάσεις μας να μην κάνει υπόγειο το θέλει. κάναμε δοκιμή και στα 2,20 βρήκαμε θαλασσινό νερό..τι γνώμη έχετε πως θεμελιώνουμε ? Ευχαριστώ
  3. Δεν μου ζητάει ΠΕΑ . θεώρηση στελέχους για δεη έκανα. Αφού την εκδώσω ο ιδιοκτήτης πάει στην ΔΕΗ η μπορεί και ηλεκτρονικά;
  4. Σήμερα
  5. Καλησπέρα σας Εχετε ακούσει κάτι για το πρόγραμμα προσβασιμότητα κατ' οίκον. Με παίρνουν από προχθές τηλέφωνα πελάτες γιατί χρειάζονται από εμάς τεχνικές οδηγίες και τεχνικές εκθέσεις. Θα πληρωθούμε λένε από το πρόγραμμα (Αυτό καλό δεν το λες!) Μπήκα το έψαξα αλλά δεν βρήκα κάπου σαφείς οδηγίες για το τι χρειάζεται να κάνει ο μηχανικός. Θα πρέπει να εκδίδουμε και άδειες τύπου ΕΕΜΚ ή ΆΡΘΡΟΥ 30???
  6. @StelMex o νόμος αναφέρει συνολική επιφάνεια έως 250 τμ για Α' τάξη που με βάση τις επιφάνειες που έχεις παραθέσεις, τα ξεπερνάς. Άρα δεν μπορείς να βγάλεις ΠΕΑ αν είσαι Α' τάξης εν. επιθεωρητής.
  7. @ekaterini καλησπέρα, δεν χρειάζεται να συμπληρώσεις κάποιο α/α έργου για την σύνδεση με τα δίκτυα. Πρόσεξε όμως ότι έχει αλλάξει από τον Μάϊο του 2025 η διαδικασία, αν χρειάζεται να αιτηθείς έκδοση ΠΕΑ κ' θεώρηση στελέχους αδείας.
  8. Στο σύστημα για την έκδοση βεβαίωσης σύνδεσης με δίκτυα έχει Α/Α έργου συστήματος αμοιβών. Θα πάμε στις αμοιβές να ανοίξουμε νέο έργο; και σε τι κατηγορία στο πεδίο χώροι; στη λίστα δεν υπάρχει σύνδεση με δίκτυα; τι να επιλέξω;
  9. Συμφωνώντας απολύτως με τους προλαλήσαντες, μόνο θετικά μπορώ να προσάψω στο συνάδελφο @nbr ως προς τη συμβολή του στο φόρουμ. Η τοποθέτηση του @Δημήτρης Παπ δείχνει ότι (ενδεχομένως) διακατέχεται από το "επιθετικό σύνδρομο του νέου μηχανικού(*)" το οποίο συνδυάζει απειρία, αγένεια και ξερολισμό. (*) δικός μου ορισμός, έχοντας παρακολουθήσει αρκετές παρόμοιες περιπτώσεις στο φόρουμ
  10. Όπως είναι γνωστό, από 31.05.2023, όλα τα ιδιωτικά οικοδομικά έργα, για τα οποία ισχύει το αντικειμενικό σύστημα υπολογισμού των κατ’ ελάχιστα απαιτούμενων ημερών εργασίας, απογράφονται διαδικτυακά στον Φορέα μας, μέσω της «Ηλεκτρονικής υπηρεσίας απογραφής ιδιωτικών οικοδομοτεχνικών έργων» (σχετ. Εγκ. 33/30.5.2023 της Γενικής Διεύθυνσης Εισφορών e-ΕΦΚΑ), μέσω της οποίας ο οικείος εργοδότης επισυνάπτει/υποβάλει τα κατά περίπτωση απαιτούμενα δικαιολογητικά. Σε περιπτώσεις ιδιωτικών οικοδομικών έργων, για τα οποία απαιτούνται Εγκρίσεις Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας/ΕΕΔΜΚ (άδειες μικρής κλίμακας), οι ιδιοκτήτες τους υποχρεούνται να υποβάλουν, μέσω της προαναφερόμενης ηλεκτρονικής υπηρεσίας, τις αντίστοιχες ΕΕΔΜΚ, όπως έχουν εκδοθεί από τις Υπηρεσίες Δόμησης/ΥΔΟΜ. Στο πλαίσιο της διαρκούς βελτιστοποίησης επιτελικών λειτουργιών του Φορέα μας, η «Ηλεκτρονική υπηρεσία απογραφής ιδιωτικών οικοδομοτεχνικών έργων» αναβαθμίζεται, αξιοποιώντας περαιτέρω τη διαλειτουργικότητα με το ΠΣ «e-ΑΔΕΙΕΣ» του ν.4495/2017, ώστε, η απογραφή ιδιωτικών οικοδομικών έργων, που εκτελούνται βάσει Εγκρίσεων Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας/ΕΕΔΜΚ (άδειες μικρής κλίμακας) να πραγματοποιούνται με οίκοθεν λήψη αυτών, χωρίς να απαιτείται η ηλεκτρονική υποβολή τους από τους υπεύθυνους των έργων αυτών. Ειδικότερα: Βάσει μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του e-ΕΦΚΑ, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) & του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), το οποίο είναι πάροχος του ΠΣ «e-Άδειες» για λογαριασμό του ΥΠΕΝ, η διαβίβαση δεδομένων στον Φορέα μας πραγματοποιείται με διαλειτουργία του ΠΣ «e-Άδειες» και Πληροφοριακού Συστήματος του e-ΕΦΚΑ. Ως εκ τούτου, η έκδοση Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (άδειας μικρής κλίμακας), που περιλαμβάνει οικοδομικές εργασίες, γνωστοποιείται σε πραγματικό χρόνο, μέσω της προαναφερθείσας διαλειτουργίας, στον e-ΕΦΚΑ, επιφέροντας τη «δημιουργία» νέου οικοδομικού έργου στην εν λόγω «Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων». Το νέο οικοδομικό έργο φέρει προσυμπληρωμένα (μέσω της διασύνδεσης) όσα δεδομένα υπάρχουν διαθέσιμα στο e-Άδειες (Κύριος του έργου: Επώνυμο/Επωνυμία, Όνομα, ΑΦΜ, Είδος (Περιγραφή) του έργου, Διεύθυνση έργου με ΤΚ), ενώ στα συνημμένα δικαιολογητικά επισυνάπτεται αυτεπάγγελτα (μέσω της διασύνδεσης) και η αντίστοιχη ΕΕΔΜΚ (άδεια μικρής κλίμακας). Προκειμένου να ολοκληρωθεί η απογραφή του συγκεκριμένου νέου οικοδομοτεχνικού έργου και να του αποδοθεί Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου (ΑΜΟΕ), απαιτείται ο υπόχρεος εργοδότης, μέσω της «Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων» να καταχωρήσει τα λοιπά απαιτούμενα στοιχεία (πιθανή ημερομηνία έναρξης εργασιών, πίνακας υπολογισμού των κατ’ ελάχιστα απαιτούμενων ημερομισθίων) και να επισυνάψει τον αντίστοιχο τίτλο ιδιοκτησίας. Με την αξιοποίηση της εν λόγω διαλειτουργικότητας επιτυγχάνονται: Ασφαλέστερη, ταχύτερη και ευκολότερη χρήση από τους ιδιοκτήτες της «Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων». Περιορισμός της εισφοροδιαφυγής στα αντίστοιχα έργα. Περιορισμός του διοικητικού κόστους των Υπηρεσιών Δόμησης και του e-ΕΦΚΑ. Εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων για την αξιοποίησή τους σε μη γραφειοκρατικές διαδικασίες. Χρήση της αναβαθμισμένης ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Απογραφή Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων» e-ΕΦΚΑ-1393849-16.09.2025.pdf View full είδηση
  11. Όπως είναι γνωστό, από 31.05.2023, όλα τα ιδιωτικά οικοδομικά έργα, για τα οποία ισχύει το αντικειμενικό σύστημα υπολογισμού των κατ’ ελάχιστα απαιτούμενων ημερών εργασίας, απογράφονται διαδικτυακά στον Φορέα μας, μέσω της «Ηλεκτρονικής υπηρεσίας απογραφής ιδιωτικών οικοδομοτεχνικών έργων» (σχετ. Εγκ. 33/30.5.2023 της Γενικής Διεύθυνσης Εισφορών e-ΕΦΚΑ), μέσω της οποίας ο οικείος εργοδότης επισυνάπτει/υποβάλει τα κατά περίπτωση απαιτούμενα δικαιολογητικά. Σε περιπτώσεις ιδιωτικών οικοδομικών έργων, για τα οποία απαιτούνται Εγκρίσεις Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας/ΕΕΔΜΚ (άδειες μικρής κλίμακας), οι ιδιοκτήτες τους υποχρεούνται να υποβάλουν, μέσω της προαναφερόμενης ηλεκτρονικής υπηρεσίας, τις αντίστοιχες ΕΕΔΜΚ, όπως έχουν εκδοθεί από τις Υπηρεσίες Δόμησης/ΥΔΟΜ. Στο πλαίσιο της διαρκούς βελτιστοποίησης επιτελικών λειτουργιών του Φορέα μας, η «Ηλεκτρονική υπηρεσία απογραφής ιδιωτικών οικοδομοτεχνικών έργων» αναβαθμίζεται, αξιοποιώντας περαιτέρω τη διαλειτουργικότητα με το ΠΣ «e-ΑΔΕΙΕΣ» του ν.4495/2017, ώστε, η απογραφή ιδιωτικών οικοδομικών έργων, που εκτελούνται βάσει Εγκρίσεων Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας/ΕΕΔΜΚ (άδειες μικρής κλίμακας) να πραγματοποιούνται με οίκοθεν λήψη αυτών, χωρίς να απαιτείται η ηλεκτρονική υποβολή τους από τους υπεύθυνους των έργων αυτών. Ειδικότερα: Βάσει μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του e-ΕΦΚΑ, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) & του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), το οποίο είναι πάροχος του ΠΣ «e-Άδειες» για λογαριασμό του ΥΠΕΝ, η διαβίβαση δεδομένων στον Φορέα μας πραγματοποιείται με διαλειτουργία του ΠΣ «e-Άδειες» και Πληροφοριακού Συστήματος του e-ΕΦΚΑ. Ως εκ τούτου, η έκδοση Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (άδειας μικρής κλίμακας), που περιλαμβάνει οικοδομικές εργασίες, γνωστοποιείται σε πραγματικό χρόνο, μέσω της προαναφερθείσας διαλειτουργίας, στον e-ΕΦΚΑ, επιφέροντας τη «δημιουργία» νέου οικοδομικού έργου στην εν λόγω «Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων». Το νέο οικοδομικό έργο φέρει προσυμπληρωμένα (μέσω της διασύνδεσης) όσα δεδομένα υπάρχουν διαθέσιμα στο e-Άδειες (Κύριος του έργου: Επώνυμο/Επωνυμία, Όνομα, ΑΦΜ, Είδος (Περιγραφή) του έργου, Διεύθυνση έργου με ΤΚ), ενώ στα συνημμένα δικαιολογητικά επισυνάπτεται αυτεπάγγελτα (μέσω της διασύνδεσης) και η αντίστοιχη ΕΕΔΜΚ (άδεια μικρής κλίμακας). Προκειμένου να ολοκληρωθεί η απογραφή του συγκεκριμένου νέου οικοδομοτεχνικού έργου και να του αποδοθεί Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου (ΑΜΟΕ), απαιτείται ο υπόχρεος εργοδότης, μέσω της «Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων» να καταχωρήσει τα λοιπά απαιτούμενα στοιχεία (πιθανή ημερομηνία έναρξης εργασιών, πίνακας υπολογισμού των κατ’ ελάχιστα απαιτούμενων ημερομισθίων) και να επισυνάψει τον αντίστοιχο τίτλο ιδιοκτησίας. Με την αξιοποίηση της εν λόγω διαλειτουργικότητας επιτυγχάνονται: Ασφαλέστερη, ταχύτερη και ευκολότερη χρήση από τους ιδιοκτήτες της «Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων». Περιορισμός της εισφοροδιαφυγής στα αντίστοιχα έργα. Περιορισμός του διοικητικού κόστους των Υπηρεσιών Δόμησης και του e-ΕΦΚΑ. Εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων για την αξιοποίησή τους σε μη γραφειοκρατικές διαδικασίες. Χρήση της αναβαθμισμένης ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Απογραφή Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων» e-ΕΦΚΑ-1393849-16.09.2025.pdf
  12. Τα περιμετρικά τοιχία του υπογείου υπήρχαν εξ αρχής. Κατά την Άδεια, ο χώρος του υπογείου ήταν κενός (μη μπαζωμένος) και δεν μετρούσε στη δόμηση. Τμήμα του υπογείου μετατράπηκε σε κατοικία με κατασκευή κάποιων εσωτερικών τοίχων και αυτή η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης υπάχθηκε στον 3843/2010. 1) Αν θεωρήσουμε ότι το τμήμα του υπογείου έχει ήδη επανέλθει στην αρχική του χρήση, δηλαδή χρησιμοποιείται ως βοηθητικός χώρος αντί για κατοικία & αν συμπεριλάβουμε και τις εσωτερικές τοιχοποιίες που έχουν ήδη γίνει, μπορούμε για αυτά τα δύο να κάνουμε Ενημέρωση Άδειας? 2) Αν θέλουμε τώρα να αλλάξουμε χρήση του τμήματος υπογείου από κατοικία σε βοηθ. χώρο, μπορούμε να εκδώσουμε είτε Άδεια Μικρής Κλίμακας είτε Ενημέρωση Άδειας? Για τις εσωτερικές τοιχοποιίες μπορούμε να κάνουμε υπαγωγή στον Ν. 4495 ή Ενημέρωση Άδειας?
  13. Η συμμετοχή του συναδέλφου @nbr στο φόρουμ, είναι μεγάλη, ανιδιοτελής και καθοριστική στην μετάδοση γνώσεων. Επειδή όλοι εδώ συμμετέχουμε πολλά χρόνια στην διαδικτυακή μας κοινότητα μπορούμε να γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα για την προσφορά των μελών μας και ειδικά των παλιών μελών μας όπως ο καλός συνάδελφος @nbr, o οποίος έχει βοηθήσει αμέτρητες φορές και ακούραστα πολλούς νέους συναδέλφους αλλά και παλιούς (κανείς μας δεν τα ξέρει όλα άλλωστε ). Ποτέ δεν έκανε ούτε επίδειξη γνώσης ούτε προσέβαλε κανέναν έχοντας "δεικτικό" ύφος. Καλό θα είναι, ειδικά τα νέα μέλη στην κοινότητα που δεν έχουν παρακολουθήσει την διαδρομή έγκριτων συναδέλφων στο φόρουμ, να είναι πιο προσεκτικά στην δημόσια κριτική τους.
  14. Καλησπέρα. Θα πρέπει να ρυθμίσεις και τα περιμετρικά τοιχία υπογείου με ένταξη στο ν. 4495. Ο τότε νόμος δεν επέτρεπε την περαιτέρω αλλαγή χρήσης, πλην της επαναφοράς του χώρου στην αρχική εγκεκριμένη χρήση. Η αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης δεν καλύπτονταν από τον τότε νόμο. Εμμέσως μπορείς να θεωρήσεις ότι καλύπτονταν η αλλαγή που προέκυπτε από το κλείσιμο ενός Η.Χ με κατασκευή τοίχου-ανοίγματος στην εξωτερική του πλευρά.
  15. Καλησπέρα, υπάρχει Άδεια του 2007 για ισόγεια κατοικία με υπόγειο. Το 2010, ένα τμήμα του υπογείου υπάχθηκε στο Νόμο 3843/2010 για μετατροπή από β.χ. σε κατοικία. Μπορούμε τώρα το εν λόγω τμήμα υπογείου να το αλλάξουμε χρήση από κατοικία σε βοηθητικό χώρο με Άδεια Μικρής Κλίμακας? Επίσης, το 2010 μαζί με την αλλαγή του τμήματος υπογείου από β.χ. σε κατοικία, έγιναν και κάποιες εσωτερικές διαρρυθμίσεις. Αυτές οι διαρρυθμίσεις καλύπτονται από την υπαγωγή στον 3843/2010 ή θα πρέπει να κάνω γι' αυτές Ενημέρωση Άδειας?
  16. Από τη σελίδα της ΑΑΔΕ: https://www.gsis.gr/sites/default/files/e-Paravolo/e_Paravolo_types.pdf Χαρτόσημο για παραλαβή πτυχίων Μ.Ε.ΕΠ. (Πάγιο τέλος) 2918 Μ.Ε.ΕΠ. Α1, Α2, 1η τάξη 29.35€ Εκδοση βεβαιώσεων εγγραφής στο Μ.Ε.ΕΠ. 2906 Μ.Ε.ΕΠ. Ατομική Α2 τάξη 75€ 2910 Μ.Ε.ΕΠ. Εταιρεία-Ατομική Στελεχωμένη Α2 τάξη 120€ Προσαύξηση τέλους χαρτοσήμου υπέρ OΓΑ για παραλαβή πτυχίων Μ.Ε.Ε.Π. 2921 Μ.Ε.ΕΠ. Α1, Α2, 1η τάξη 5.87€
  17. Καλησπέρα, θα ήθελα τιμή ζώνης για Μαρούσι, συντεταγμένες ΕΓΣΑ: 483583.70234438 , 4211076.1740233 Ευχαριστώ!
  18. αγαπητέ Δημήτρης Παπ ο συνάδελφος @nbr απαντάει με την εμπειρία ετών. Υπάρχει πάντα μία αυστηρή συσχέτιση λόγου και εμπειρίας 'Ο συνάδελφος έχει χαρακτηριστικό τρόπο που χρησιμοποιεί τη γλώσσα ιδιαίτερα όταν αναφέρεται σε νομικα/τεχνικα θέματα. Το ζητούμενο όμως πάντα , παραμένει η διασαφήνιση και η απάντηση στο αρχικό ερώτημα. Ας μην αμφισβητήσουμε την συμβολή του σε αυτά !!!!!
  19. Καλησπέρα. Είμαι ενεργειακός επιθεωρητής Α’ Τάξης και μου έτυχε μια ενεργειακή επιθεώρηση ολόκληρου κτηρίου με υπόγειο (76,06τμ), Α’ όροφο (76,06τμ), Β’ όροφο (76,06τμ) και δώμα (37,57τμ). Υπόγειο, Α’ και Β’ όροφοι ανήκουν στην ίδια θερμαινόμενη ζώνη (θερμαινόμενοι χώροι κατοικίας) ενώ το δώμα είναι βοηθητικός ΜΘΧ. Μπορώ να πραγματοποιήσω την επιθεώρηση αυτή ως Α’ τάξης επιθεωρητής βάσει συνολικών τμ; Ευχαριστώ.
  20. Από 2/2/2026 ξεκινά η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β), ενώ, παράλληλα, παρέχονται ισχυρά κίνητρα για την πρόωρη ένταξη των επιχειρήσεων στο νέο σύστημα. Οι σχετικές ρυθμίσεις θεσπίζονται με σειρά αποφάσεων του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή. Η υποχρέωση αφορά στην έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων σε κάθε πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς και προς επιχειρήσεις τρίτων χωρών (εκτός ΕΕ). Για τις πωλήσεις σε επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων παραμένει προαιρετική. Εφόσον η αλλοδαπή επιχείρηση δεν αποδέχεται το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, αυτό μπορεί να αποσταλεί με εναλλακτικό τρόπο. Για τις συναλλαγές μεταξύ ημεδαπών επιχειρήσεων, η αποδοχή των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τη λήπτρια επιχείρηση είναι υποχρεωτική. Αντίθετα, δεν υπάρχει υποχρέωση αποδοχής ηλεκτρονικού τιμολογίου από την ημεδαπή επιχείρηση στην περίπτωση συναλλαγών με επιχειρήσεις της αλλοδαπής (εντός ΕΕ ή τρίτων χωρών). Κάθε επιχείρηση μπορεί να εκπληρώσει την υποχρέωση αυτή επιλέγοντας είτε: · υπηρεσίες Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων, · τη δωρεάν εφαρμογή της ΑΑΔΕ, timologio και τη δωρεάν εφαρμογή για κινητές συσκευές myDATAapp, οι οποίες προσφέρουν ισοδύναμη λύση και καλύπτουν, χωρίς κόστος, και τις περιπτώσεις έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων που αφορούν σε δημόσιες συμβάσεις. Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής Η Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή προβλέπει δύο περιόδους υλοποίησης, καθώς και μεταβατικό χρονικό διάστημα, ώστε οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν ομαλά στη νέα διαδικασία: Α’ Περίοδος - Μεγάλες επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000 €) για το φορολογικό έτος 2023 · 2/2/2026 : Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής · 2/2 - 31/3/2026: Χρονικό διάστημα σταδιακής εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με παράλληλη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρησης. Οι υπόχρεες επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν Δήλωση Έναρξης Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων ή Δήλωση Χρήσης της Εφαρμογής timologio και να ξεκινήσουν την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων εντός του συγκεκριμένου τριμήνου. Β’ Περίοδος - Λοιπές επιχειρήσεις · 1/10: Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής · 1/10 - 31/12: Χρονικό διάστημα σταδιακής προσαρμογής. Κίνητρα πρόωρης ένταξης Με Απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, όσες επιχειρήσεις επιλέξουν να εφαρμόσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση δύο μήνες νωρίτερα από την εκάστοτε προθεσμία, (δηλαδή έως 1/12/2025 για την πρώτη περίοδο και έως 3/8/2026 για τη δεύτερη περίοδο εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αντίστοιχα), απολαμβάνουν: · πλήρη και προσαυξημένη κατά 100% απόσβεση της δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό, στο έτος αγοράς, · 100% προσαύξηση της δαπάνης για παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για τους πρώτους δώδεκα (12) μήνες έκδοσης. Η εισαγωγή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης αποτελεί σταθμό στην προσπάθεια ψηφιοποίησης της οικονομίας και αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη, όπως: · Μείωση της απώλειας ΦΠΑ και περιορισμό της έκδοσης εικονικών φορολογικών στοιχείων. · Σημαντική διευκόλυνση των επιχειρήσεων κατά την εκπλήρωση των δηλωτικών τους υποχρεώσεων, χάρη στην απλοποίηση της διαβίβασης δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ και του εντύπου Ε3. · Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και μείωση του διαχειριστικού κόστους (κόστος έκδοσης, αποστολής & αποθήκευσης τιμολογίων, μείωση απωλειών τιμολογίων, λάθη χειροκίνητης καταχώρισης, διενέξεις με αντισυμβαλλόμενους). Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521: · Τηλεφωνικά στο 1521, εργάσιμες ημέρες από 7.00 έως 20:00. · Ψηφιακά στο my1521, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. View full είδηση
  21. Από 2/2/2026 ξεκινά η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β), ενώ, παράλληλα, παρέχονται ισχυρά κίνητρα για την πρόωρη ένταξη των επιχειρήσεων στο νέο σύστημα. Οι σχετικές ρυθμίσεις θεσπίζονται με σειρά αποφάσεων του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή. Η υποχρέωση αφορά στην έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων σε κάθε πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς και προς επιχειρήσεις τρίτων χωρών (εκτός ΕΕ). Για τις πωλήσεις σε επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων παραμένει προαιρετική. Εφόσον η αλλοδαπή επιχείρηση δεν αποδέχεται το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, αυτό μπορεί να αποσταλεί με εναλλακτικό τρόπο. Για τις συναλλαγές μεταξύ ημεδαπών επιχειρήσεων, η αποδοχή των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τη λήπτρια επιχείρηση είναι υποχρεωτική. Αντίθετα, δεν υπάρχει υποχρέωση αποδοχής ηλεκτρονικού τιμολογίου από την ημεδαπή επιχείρηση στην περίπτωση συναλλαγών με επιχειρήσεις της αλλοδαπής (εντός ΕΕ ή τρίτων χωρών). Κάθε επιχείρηση μπορεί να εκπληρώσει την υποχρέωση αυτή επιλέγοντας είτε: · υπηρεσίες Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων, · τη δωρεάν εφαρμογή της ΑΑΔΕ, timologio και τη δωρεάν εφαρμογή για κινητές συσκευές myDATAapp, οι οποίες προσφέρουν ισοδύναμη λύση και καλύπτουν, χωρίς κόστος, και τις περιπτώσεις έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων που αφορούν σε δημόσιες συμβάσεις. Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής Η Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή προβλέπει δύο περιόδους υλοποίησης, καθώς και μεταβατικό χρονικό διάστημα, ώστε οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν ομαλά στη νέα διαδικασία: Α’ Περίοδος - Μεγάλες επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000 €) για το φορολογικό έτος 2023 · 2/2/2026 : Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής · 2/2 - 31/3/2026: Χρονικό διάστημα σταδιακής εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με παράλληλη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρησης. Οι υπόχρεες επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν Δήλωση Έναρξης Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων ή Δήλωση Χρήσης της Εφαρμογής timologio και να ξεκινήσουν την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων εντός του συγκεκριμένου τριμήνου. Β’ Περίοδος - Λοιπές επιχειρήσεις · 1/10: Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής · 1/10 - 31/12: Χρονικό διάστημα σταδιακής προσαρμογής. Κίνητρα πρόωρης ένταξης Με Απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, όσες επιχειρήσεις επιλέξουν να εφαρμόσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση δύο μήνες νωρίτερα από την εκάστοτε προθεσμία, (δηλαδή έως 1/12/2025 για την πρώτη περίοδο και έως 3/8/2026 για τη δεύτερη περίοδο εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αντίστοιχα), απολαμβάνουν: · πλήρη και προσαυξημένη κατά 100% απόσβεση της δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό, στο έτος αγοράς, · 100% προσαύξηση της δαπάνης για παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για τους πρώτους δώδεκα (12) μήνες έκδοσης. Η εισαγωγή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης αποτελεί σταθμό στην προσπάθεια ψηφιοποίησης της οικονομίας και αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη, όπως: · Μείωση της απώλειας ΦΠΑ και περιορισμό της έκδοσης εικονικών φορολογικών στοιχείων. · Σημαντική διευκόλυνση των επιχειρήσεων κατά την εκπλήρωση των δηλωτικών τους υποχρεώσεων, χάρη στην απλοποίηση της διαβίβασης δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ και του εντύπου Ε3. · Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και μείωση του διαχειριστικού κόστους (κόστος έκδοσης, αποστολής & αποθήκευσης τιμολογίων, μείωση απωλειών τιμολογίων, λάθη χειροκίνητης καταχώρισης, διενέξεις με αντισυμβαλλόμενους). Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521: · Τηλεφωνικά στο 1521, εργάσιμες ημέρες από 7.00 έως 20:00. · Ψηφιακά στο my1521, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.
  22. Το τελευταίο που γράφεις μου άρεσε πολύ, κρύβονται πίσω από την ανωνυμία και κάνουν ότι τους πουν χωρίς επιπτώσεις.
  23. Μέσα στο 2025, αναμένεται η παρουσίαση του European Affordable Housing Plan – του πρώτου πανευρωπαϊκού σχεδίου για την ενίσχυση της προσφοράς προσιτής και βιώσιμης κατοικίας. Το σχέδιο θα υποστηρίξει τις προσπάθειες των κρατών-μελών, των περιφερειών και των πόλεων να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα κατοικιών, με στόχο τη βελτίωση της πρόσβασης σε αξιοπρεπή στέγη για τα νοικοκυριά που έχουν ανάγκη. Το σχέδιο που βρίσκεται στο στάδιο της διαβούλευσης ανάμεσα στις χώρες αναμένεται να παρουσιαστεί τον ερχόμενο Οκτώβριο Στο πλαίσιο αυτό, του σχεδίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει την αναθεώρηση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, ώστε να διευκολυνθεί η κατασκευή νέων κατοικιών και φοιτητικών εστιών, την προώθηση επενδύσεων, δημόσιων και ιδιωτικών, την διοργάνωση μιας Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Στέγαση (EU Housing Summit), με τη συμμετοχή κυβερνήσεων, κοινωνικών εταίρων, εκπροσώπων της αγοράς και της κοινωνίας των πολιτών. Ιδιαίτερη αναφορά στο οξυμένο πρόβλημα της στέγασης ως μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, επισημαίνοντας την ανάγκη για άμεσες και ουσιαστικές λύσεις έκανε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen Στην κατά την ετήσια ομιλία της ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την «Κατάσταση της Ένωσης». Η πρόεδρος της Επιτροπής στάθηκε ιδιαίτερα και στον ρόλο των πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως το Airbnb, οι οποίες –όπως σημείωσε– συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της διαθεσιμότητας μακροχρόνιας στέγασης και στην αύξηση των ενοικίων. Το 2024, οι διανυκτερεύσεις μέσω τέτοιων πλατφορμών ανήλθαν σε 854 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση σχεδόν 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ανταποκρινόμενη σε αυτή την πρόκληση, η Κομισιόν επεξεργάζεται νέο κανονιστικό πλαίσιο για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, που θα εξασφαλίζει μεγαλύτερη διαφάνεια και θα θέτει δίκαιους κανόνες για την αγορά. Το σχέδιο θα προβλέπει σαφή διάκριση μεταξύ ιδιωτών οικοδεσποτών και επαγγελματιών παρόχων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η σημερινή "γκρίζα ζώνη" που, όπως υπογράμμισε η von der Leyen, επιβαρύνει δυσανάλογα τους πολίτες. Η στέγαση, σύμφωνα με το όραμά της, πρέπει να τεθεί στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής, ισότιμα με τις μεγάλες προκλήσεις της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης. View full είδηση
  24. Μέσα στο 2025, αναμένεται η παρουσίαση του European Affordable Housing Plan – του πρώτου πανευρωπαϊκού σχεδίου για την ενίσχυση της προσφοράς προσιτής και βιώσιμης κατοικίας. Το σχέδιο θα υποστηρίξει τις προσπάθειες των κρατών-μελών, των περιφερειών και των πόλεων να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα κατοικιών, με στόχο τη βελτίωση της πρόσβασης σε αξιοπρεπή στέγη για τα νοικοκυριά που έχουν ανάγκη. Το σχέδιο που βρίσκεται στο στάδιο της διαβούλευσης ανάμεσα στις χώρες αναμένεται να παρουσιαστεί τον ερχόμενο Οκτώβριο Στο πλαίσιο αυτό, του σχεδίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει την αναθεώρηση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, ώστε να διευκολυνθεί η κατασκευή νέων κατοικιών και φοιτητικών εστιών, την προώθηση επενδύσεων, δημόσιων και ιδιωτικών, την διοργάνωση μιας Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Στέγαση (EU Housing Summit), με τη συμμετοχή κυβερνήσεων, κοινωνικών εταίρων, εκπροσώπων της αγοράς και της κοινωνίας των πολιτών. Ιδιαίτερη αναφορά στο οξυμένο πρόβλημα της στέγασης ως μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, επισημαίνοντας την ανάγκη για άμεσες και ουσιαστικές λύσεις έκανε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen Στην κατά την ετήσια ομιλία της ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την «Κατάσταση της Ένωσης». Η πρόεδρος της Επιτροπής στάθηκε ιδιαίτερα και στον ρόλο των πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως το Airbnb, οι οποίες –όπως σημείωσε– συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της διαθεσιμότητας μακροχρόνιας στέγασης και στην αύξηση των ενοικίων. Το 2024, οι διανυκτερεύσεις μέσω τέτοιων πλατφορμών ανήλθαν σε 854 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση σχεδόν 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ανταποκρινόμενη σε αυτή την πρόκληση, η Κομισιόν επεξεργάζεται νέο κανονιστικό πλαίσιο για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, που θα εξασφαλίζει μεγαλύτερη διαφάνεια και θα θέτει δίκαιους κανόνες για την αγορά. Το σχέδιο θα προβλέπει σαφή διάκριση μεταξύ ιδιωτών οικοδεσποτών και επαγγελματιών παρόχων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η σημερινή "γκρίζα ζώνη" που, όπως υπογράμμισε η von der Leyen, επιβαρύνει δυσανάλογα τους πολίτες. Η στέγαση, σύμφωνα με το όραμά της, πρέπει να τεθεί στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής, ισότιμα με τις μεγάλες προκλήσεις της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης.
  25. Σωστά , τότε θα περιμένω και θα έχετε feedback .
  26. Καλημέρα. Τι είδους διορθωτική είναι αυτή και γιατί αναγράφεις πράξη εφαρμογής στον τίτλο (προσωρινά τον άλλαξα μέχρι να το διευκρινήσεις). Το ερώτημα που θέτεις ειναι γενικό και προφανώς δεν μπορεί να απαντηθεί χωρίς να ξέρουμε ποιο είναι το ερώτημα και ποια είναι τα δεδομένα. Πριν μπεις σε ένα διαδικτυακό φόρουμ μηχανικών πρώτα θα πρέπει να συζητήσεις με τον μηχανικό σου διότι αυτός ξέρει την υπόθεσή σου και βεβαίως να προγραμματίσεις ραντεβού με το γραφείο κτηματογράφησης ή το κτηματολογικό γραφείο αν αναφέρεσαι σε λειτουργούν κτηματολόγιο.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.