Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/Δ ΕΠΕΑ/48362/558 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2692/Β'/09.05.2024) Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/68315/502/2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Επικρατείας «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας σε κτίρια και εγκαταστάσεις που ανήκουν σε ή χρησιμοποιούνται από φορείς του Δημόσιου Τομέα» (Β’ 3424). «Άρθρο 1 Σκοπός και πεδίο εφαρμογής 1. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εμπίπτουν όλοι οι φορείς του δημόσιου τομέα κατά την έννοια του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), καθώς και οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) που δεν περιλαμβάνονται στο μητρώο φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Για τους φορείς αυτούς για το έτος 2023 τίθεται στόχος μείωσης της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά τουλάχιστον 3% σε σχέση με τις καταναλώσεις του έτους 2022. Για τα επόμενα έτη ο στόχος θα επαναπροσδιοριστεί. 2. Για την επίτευξη του στόχου της προηγούμενης παραγράφου, οι φορείς της παρ. 1 υλοποιούν τις δράσεις του άρθρου 3 της παρούσας. 3. Η εξειδίκευση των δράσεων και του συνολικού ετήσιου στόχου σε επιμέρους στόχους ανά κτίριο ή/και ανά λεκτροδοτούμενη εγκατάσταση γίνεται από τους Υπευθύνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων της παρ. 1 του άρθρου 4.» «Άρθρο 3 Μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας 1. Σε ιδιόκτητα και μισθωμένα κτίρια και εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούνται από τους φορείς του άρθρου 1 εφαρμόζονται οι παρεμβάσεις του παρόντος άρθρου για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας. Ειδικά στα μισθωμένα ακίνητα, εφόσον απαιτείται, τα μεσοπρόθεσμα μέτρα υλοποιούνται με τη σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη. 2. Η εξειδίκευση των παρεμβάσεων ανά κτίριο ή/και ανά ηλεκτροδοτούμενη εγκατάσταση γίνεται από τους Υπευθύνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων των φορέων του άρθρου 4 της παρούσας. α. Άμεσα Μέτρα (i) Συντήρηση συστημάτων θέρμανσης και ψύξης συμπεριλαμβανομένων των κλιματιστικών μονάδων τουλάχιστον μία φορά κατ’ έτος. Για κάθε έτος ισχύος της παρούσας, η προληπτική συντήρηση για τα συστήματα ψύξης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Ιουλίου και για τα συστήματα θέρμανσης μέχρι τις 31 Οκτωβρίου. Μετά την ολοκλήρωση κάθε συντήρησης, συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον Διοικητικό Υπεύθυνο το “Φύλλο συντήρησης και ρύθμισης του συστήματος κλιματισμού (θέρμανση/ψύξη)” του Παραρτήματος I της παρούσας. (ii) Καθορισμός εσωτερικής θερμοκρασίας (μέγιστης/ελάχιστης) τόσο σε θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα όσο και σε μη κτίρια βάσει των προδιαγραφών του προτύπου ΕΛΟΤ EN 16798-1:2019. Η εσωτερική θερμοκρασία των κτιρίων γραφείων του δημόσιου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατά την θερινή περίοδο τηρείται στους 27ο C και κατά την χειμερινή στους 19ο C. (iii) Απενεργοποίηση ψύξης/θέρμανσης σε χώρους και ώρες που δεν υπάρχουν εργαζόμενοι. (iv) Απενεργοποίηση εξοπλισμού γραφείου σε χώρους και ώρες που δεν υπάρχουν εργαζόμενοι. (v) Χρήση του νυχτερινού αερισμού των κτιρίων, όπου αυτό είναι δυνατό. (vi) Σκίαση του κτιρίου προς βελτίωση της ενεργειακής του συμπεριφοράς, εφόσον αυτό δεν μειώνει σε μη ανεκτό επίπεδο τον φυσικό φωτισμό των εσωτερικών χώρων. (vii) Μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης κατά 5% τουλάχιστον, ενδεικτικά μέσω βελτιστοποίησης του χρονοπρογραμματισμού του οδοφωτισμού και εξορθολογισμού του καλλωπιστικού/διακοσμητικού φωτισμού. (viii) Δράσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των αντλιοστασίων (π.χ. τοποθέτηση inverter). β. Μεσοπρόθεσμα Μέτρα (i) Αναβάθμιση των υφιστάμενων συστημάτων φωτισμού με τη χρήση ενεργειακά αποδοτικών λαμπτήρων συγκεκριμένου τύπου και διατάξεων αυτοματισμού για τον έλεγχο της σβέσης ή/και μείωσης της φωτεινότητάς τους. (ii) Προμήθεια συσκευών υψηλής ενεργειακής απόδοσης βάσει του πλαισίου ενεργειακής σήμανσης και των προδιαγραφών EnergyStar. (iii) Διατάξεις ανάκτησης θερμότητας από τα καυσαέρια λεβήτων. (iv) Εγκατάσταση συστήματος ενεργειακής διαχείρισης, το οποίο θα διευκολύνει τη μέτρηση, παρακολούθηση, καταγραφή, επεξεργασία και επιτόπια και διαδικτυακή προβολή των λειτουργικών στοιχείων και αποτελεσμάτων τόσο των επιμέρους ενεργειακών συστημάτων του κτιρίου, όσο και συστημάτων Building Energy Management Systems (ΒEMS) συμπεριλαμβανομένης της παρουσίασης δεδομένων και αποτελεσμάτων (v) Εγκατάσταση συστήματος αντιστάθμισης. (vi) Εγκατάσταση συστήματος ελέγχου θερμότητας (θερμοστάτες, είτε συμβατικοί είτε έξυπνοι, και ελεγκτές θερμοστατικών βαλβίδων θερμαντικών σωμάτων. (vii) Εγκατάσταση συστήματος αναλογικού ελέγχου σταθερής θερμοκρασίας σε κεντρικές κλιματιστικές μονάδες (viii) Εγκατάσταση προγράμματος για αφή-σβέση συστημάτων θέρμανσης-ψύξης. (ix) Εγκατάσταση κυκλοφορητών υψηλής ενεργειακής απόδοσης. (x) Μόνωση σωληνώσεων συστημάτων θέρμανσης. (xi) Εγκατάσταση έξυπνων μετρητών». «Άρθρο 7 Ανακοίνωση αποτελεσμάτων 1. Εντός του πρώτου τριμήνου εκάστου έτους από την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του άρθρου 2 εξάγεται για κάθε φορέα που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας ετήσια αναφορά κατανάλωσης ενέργειας και υλοποίησης των δράσεων του άρθρου 3. Από την αναφορά αυτή προκύπτει εάν την 31η Δεκεμβρίου του έτους αναφοράς ο φορέας έχει υλοποιήσει τα προβλεπόμενα στα άρθρα 1, 3, 4 και 5 ήτοι την υλοποίηση των προβλεπόμενων δράσεων και το στοχευόμενο ποσοστό μείωσης κατανάλωσης ενέργειας. 2. Η συγκεντρωτική ετήσια αναφορά της προηγούμενης παραγράφου για τις Υπηρεσίες και τους φορείς αρμοδιότητας/εποπτείας κάθε Υπουργείου εξάγεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή, διαβιβάζεται στην αρμόδια Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών κάθε Υπουργείου και Αποκεντρωμένης Διοίκησης και συνοδευόμενη από βεβαίωση της Γ.Δ.Ο.Υ. διαβιβάζεται στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικής Πολιτικής και Προϋπολογισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Η Βουλή των Ελλήνων, η Προεδρία της Δημοκρατίας, η Προεδρία της Κυβέρνησης και οι ΑΔΑ που δεν ανήκουν στην κεντρική διοίκηση ως ειδικοί φορείς του τακτικού προϋπολογισμού εξάγουν από την εφαρμογή και διαβιβάζουν την ανωτέρω αναφορά με την αντίστοιχη βεβαίωση απευθείας στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους». «Άρθρο 8 Όλοι οι φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας οφείλουν να λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα και να προμηθεύονται τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό, ο οποίος πρέπει να συνάδει με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα που εξειδικεύονται ανωτέρω εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται εξοικονόμηση ενέργειας.». ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔ-ΕΠΕΑ48362558-01.05.2024-ΦΕΚ-2692-09.05.2024-Β Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο Δημόσιο Τομέα.pdf View full είδηση
  3. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/Δ ΕΠΕΑ/48362/558 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2692/Β'/09.05.2024) Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/68315/502/2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Επικρατείας «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας σε κτίρια και εγκαταστάσεις που ανήκουν σε ή χρησιμοποιούνται από φορείς του Δημόσιου Τομέα» (Β’ 3424). «Άρθρο 1 Σκοπός και πεδίο εφαρμογής 1. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εμπίπτουν όλοι οι φορείς του δημόσιου τομέα κατά την έννοια του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), καθώς και οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) που δεν περιλαμβάνονται στο μητρώο φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Για τους φορείς αυτούς για το έτος 2023 τίθεται στόχος μείωσης της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά τουλάχιστον 3% σε σχέση με τις καταναλώσεις του έτους 2022. Για τα επόμενα έτη ο στόχος θα επαναπροσδιοριστεί. 2. Για την επίτευξη του στόχου της προηγούμενης παραγράφου, οι φορείς της παρ. 1 υλοποιούν τις δράσεις του άρθρου 3 της παρούσας. 3. Η εξειδίκευση των δράσεων και του συνολικού ετήσιου στόχου σε επιμέρους στόχους ανά κτίριο ή/και ανά λεκτροδοτούμενη εγκατάσταση γίνεται από τους Υπευθύνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων της παρ. 1 του άρθρου 4.» «Άρθρο 3 Μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας 1. Σε ιδιόκτητα και μισθωμένα κτίρια και εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούνται από τους φορείς του άρθρου 1 εφαρμόζονται οι παρεμβάσεις του παρόντος άρθρου για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας. Ειδικά στα μισθωμένα ακίνητα, εφόσον απαιτείται, τα μεσοπρόθεσμα μέτρα υλοποιούνται με τη σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη. 2. Η εξειδίκευση των παρεμβάσεων ανά κτίριο ή/και ανά ηλεκτροδοτούμενη εγκατάσταση γίνεται από τους Υπευθύνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων των φορέων του άρθρου 4 της παρούσας. α. Άμεσα Μέτρα (i) Συντήρηση συστημάτων θέρμανσης και ψύξης συμπεριλαμβανομένων των κλιματιστικών μονάδων τουλάχιστον μία φορά κατ’ έτος. Για κάθε έτος ισχύος της παρούσας, η προληπτική συντήρηση για τα συστήματα ψύξης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Ιουλίου και για τα συστήματα θέρμανσης μέχρι τις 31 Οκτωβρίου. Μετά την ολοκλήρωση κάθε συντήρησης, συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον Διοικητικό Υπεύθυνο το “Φύλλο συντήρησης και ρύθμισης του συστήματος κλιματισμού (θέρμανση/ψύξη)” του Παραρτήματος I της παρούσας. (ii) Καθορισμός εσωτερικής θερμοκρασίας (μέγιστης/ελάχιστης) τόσο σε θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα όσο και σε μη κτίρια βάσει των προδιαγραφών του προτύπου ΕΛΟΤ EN 16798-1:2019. Η εσωτερική θερμοκρασία των κτιρίων γραφείων του δημόσιου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατά την θερινή περίοδο τηρείται στους 27ο C και κατά την χειμερινή στους 19ο C. (iii) Απενεργοποίηση ψύξης/θέρμανσης σε χώρους και ώρες που δεν υπάρχουν εργαζόμενοι. (iv) Απενεργοποίηση εξοπλισμού γραφείου σε χώρους και ώρες που δεν υπάρχουν εργαζόμενοι. (v) Χρήση του νυχτερινού αερισμού των κτιρίων, όπου αυτό είναι δυνατό. (vi) Σκίαση του κτιρίου προς βελτίωση της ενεργειακής του συμπεριφοράς, εφόσον αυτό δεν μειώνει σε μη ανεκτό επίπεδο τον φυσικό φωτισμό των εσωτερικών χώρων. (vii) Μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης κατά 5% τουλάχιστον, ενδεικτικά μέσω βελτιστοποίησης του χρονοπρογραμματισμού του οδοφωτισμού και εξορθολογισμού του καλλωπιστικού/διακοσμητικού φωτισμού. (viii) Δράσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των αντλιοστασίων (π.χ. τοποθέτηση inverter). β. Μεσοπρόθεσμα Μέτρα (i) Αναβάθμιση των υφιστάμενων συστημάτων φωτισμού με τη χρήση ενεργειακά αποδοτικών λαμπτήρων συγκεκριμένου τύπου και διατάξεων αυτοματισμού για τον έλεγχο της σβέσης ή/και μείωσης της φωτεινότητάς τους. (ii) Προμήθεια συσκευών υψηλής ενεργειακής απόδοσης βάσει του πλαισίου ενεργειακής σήμανσης και των προδιαγραφών EnergyStar. (iii) Διατάξεις ανάκτησης θερμότητας από τα καυσαέρια λεβήτων. (iv) Εγκατάσταση συστήματος ενεργειακής διαχείρισης, το οποίο θα διευκολύνει τη μέτρηση, παρακολούθηση, καταγραφή, επεξεργασία και επιτόπια και διαδικτυακή προβολή των λειτουργικών στοιχείων και αποτελεσμάτων τόσο των επιμέρους ενεργειακών συστημάτων του κτιρίου, όσο και συστημάτων Building Energy Management Systems (ΒEMS) συμπεριλαμβανομένης της παρουσίασης δεδομένων και αποτελεσμάτων (v) Εγκατάσταση συστήματος αντιστάθμισης. (vi) Εγκατάσταση συστήματος ελέγχου θερμότητας (θερμοστάτες, είτε συμβατικοί είτε έξυπνοι, και ελεγκτές θερμοστατικών βαλβίδων θερμαντικών σωμάτων. (vii) Εγκατάσταση συστήματος αναλογικού ελέγχου σταθερής θερμοκρασίας σε κεντρικές κλιματιστικές μονάδες (viii) Εγκατάσταση προγράμματος για αφή-σβέση συστημάτων θέρμανσης-ψύξης. (ix) Εγκατάσταση κυκλοφορητών υψηλής ενεργειακής απόδοσης. (x) Μόνωση σωληνώσεων συστημάτων θέρμανσης. (xi) Εγκατάσταση έξυπνων μετρητών». «Άρθρο 7 Ανακοίνωση αποτελεσμάτων 1. Εντός του πρώτου τριμήνου εκάστου έτους από την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του άρθρου 2 εξάγεται για κάθε φορέα που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας ετήσια αναφορά κατανάλωσης ενέργειας και υλοποίησης των δράσεων του άρθρου 3. Από την αναφορά αυτή προκύπτει εάν την 31η Δεκεμβρίου του έτους αναφοράς ο φορέας έχει υλοποιήσει τα προβλεπόμενα στα άρθρα 1, 3, 4 και 5 ήτοι την υλοποίηση των προβλεπόμενων δράσεων και το στοχευόμενο ποσοστό μείωσης κατανάλωσης ενέργειας. 2. Η συγκεντρωτική ετήσια αναφορά της προηγούμενης παραγράφου για τις Υπηρεσίες και τους φορείς αρμοδιότητας/εποπτείας κάθε Υπουργείου εξάγεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή, διαβιβάζεται στην αρμόδια Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών κάθε Υπουργείου και Αποκεντρωμένης Διοίκησης και συνοδευόμενη από βεβαίωση της Γ.Δ.Ο.Υ. διαβιβάζεται στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικής Πολιτικής και Προϋπολογισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Η Βουλή των Ελλήνων, η Προεδρία της Δημοκρατίας, η Προεδρία της Κυβέρνησης και οι ΑΔΑ που δεν ανήκουν στην κεντρική διοίκηση ως ειδικοί φορείς του τακτικού προϋπολογισμού εξάγουν από την εφαρμογή και διαβιβάζουν την ανωτέρω αναφορά με την αντίστοιχη βεβαίωση απευθείας στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους». «Άρθρο 8 Όλοι οι φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας οφείλουν να λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα και να προμηθεύονται τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό, ο οποίος πρέπει να συνάδει με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα που εξειδικεύονται ανωτέρω εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται εξοικονόμηση ενέργειας.». ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔ-ΕΠΕΑ48362558-01.05.2024-ΦΕΚ-2692-09.05.2024-Β Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο Δημόσιο Τομέα.pdf
  4. Σήμερα
  5. Μάλιστα. Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Και γιατί η διείσδυση αυτών των επιδοτούμενων μονάδων οδηγεί σε περικοπές πράσινης ενέργειας όπως λέει το άρθρο; Επειδή είναι πλεονάζουσες και τοποθετήθηκαν μόνο λόγω επιδότησης; Και γιατί πετάμε τόση ενέργεια από ΑΠΕ τη στιγμή που λειτουργούν και συμβατικοί σταθμοί με αέριο;
  6. Χθες
  7. Καλησπέρα, όσο τα διαβάζω τόσο παλαβώνω... Αυτή η τεχνική έκθεση υπάρχει πουθενά σαν πρότυπο? Μένω σε οικισμό που περιβάλλεται από δάσος (καήκαμε κιόλας το 2021) και μου την πέσανε οι συγγενείς και γείτονες γιατί έστειλε ο δήμος χαρτί και έχουν πανικοβληθεί... προσπαθώ να συντάξω του σπιτιού μου και δεν ξέρω τι να κάνω?? Όποιος έχει βγάλει άκρη ας μου δώσει ένα χέρι βοηθείας ....
  8. Ο εκάστοτε χώρος της κάθε χρήσης ή και η κάθε χρήση συνολικά εντός κτιρίου εξετάζονται ως προς την παθητική ξεχωριστά. Αφού υπολογιστεί ο συνολικός ΘΠ του κτιρίου τα κοινά (οδεύσεις διαφυγής, αριθμός τελικών εξόδων κλπ) τα υπολογίζουμε με την κυρίαρχη χρήση και όχι με τη δυσμενέστερη. Δηλαδή σχολείο με γραφεία και ΑΠΧ με συνολικό ΘΠ>151, οι τελικές έξοδοι θα εξεταστούν στον όροφο εκκένωσης με τη χρήση Εκπαίδευση και όχι ΑΠΧ. Άρα τα δυσμενέστερα μάλλον είναι για την ενεργητική, την οποία δεν εξαιρεί, απλώς επιφυλάσσεται με το άρθρο 7.7.1. Και αν το κοιτάξεις κι αυτό θα δεις ότι πράγματι έχει λόγους που επιφυλάσσεται.
  9. Ο νόμιμος κατώτατος από 01/04/2024 είναι 830,00€ για τον άγαμο και χωρίς προϋπηρεσία. Όλοι μας ασφαλιζόμαστε στον ΕΦΚΑ ( πλην δημοσιογράφων ) από 01/01/2017 σε ειδικές όμως για τον καθένα μας διακριτές κατηγορίες. Ο μισθωτός μηχανικός ασφαλίζεται για: Κύρια ασφάλιση με κρατήσεις εργαζόμενου 10,87%, επικουρική ασφάλιση με κρατήσεις εργαζόμενου 22,12€ (εφόσον έχει επιλέξει* την 1η κατηγορία ή 26,66€ για την 2η κατηγορία ή 31,77€ για την 3η κατηγορία) και κλάδο εφάπαξ παροχών (πρόνοια) με κρατήσεις εργαζόμενου 29,49€ (εφόσον έχει επιλέξει* την 1η κατηγορία ή 35,17€ για την 2η κατηγορία ή 41,97€ για την 3η κατηγορία). Τα ανωτέρω διαμορφώνουν τις καθαρές φορολογητέες αποδοχές των 688,17€ θεωρώντας ότι έχει επιλεχθεί η 1η κατηγορία. Οι πληρωτέες αποδοχές θα διαμορφωθούν κατά 6,71€ χαμηλότερα λόγω παρακράτησης φόρου. Ενδεχομένως όμως ο μισθωτός μηχανικός να έχει επιλέξει για την επικούρηση το ΤΕΚΑ. Σε αυτό το ενδεχόμενο εφαρμόζεται στον επικουρικό κλάδο κράτηση εργαζόμενου 3% επί πλασματικών αποδοχών 737,33€ ή 888,66€ ή 1.058,83€ εφόσον έχει επιλεχθεί η 1η ή η 2η ή η 3η κατηγορία*. Ο κλάδος εφάπαξ παροχών (πρόνοια) παραμένει ως έχει. Συνεπώς η πιθανή επιλογή ΤΕΚΑ δίνει ομοίως καθαρές φορολογητέες αποδοχές 688,17€ θεωρώντας ότι έχει επιλεχθεί η 1η κατηγορία. Ομοίως, οι πληρωτέες αποδοχές θα διαμορφωθούν κατά 6,71€ χαμηλότερα λόγω παρακράτησης φόρου. Τώρα για το "μικρό" ή το "μεγάλο" ένσημο εικάζω ότι πρόκειται για κάποια εσωτερική ορολογία που έχει αναπτυχθεί στην συγκεκριμένη επιχείρηση υπονοώντας την ανάλογη επιλογή κατηγορίας κρατήσεων επικουρικής και προνοιακής ασφάλισης. *2.2. Από 01/07/2020 και μετά, επιλέγουν ελεύθερα την ασφαλιστική κατηγορία, στην οποία επιθυμούν να υπαχθούν. Η κατάταξη είναι υποχρεωτική. Ωστόσο, εάν ο ασφαλισμένος δεν επιλέξει ασφαλιστική κατηγορία κατατάσσεται υποχρεωτικά στην πρώτη (1η). Ειδικότερα, ο ασφαλισμένος με αίτημά του προς τον εργοδότη του γνωστοποιεί τη βούλησή του για την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας. Εάν δεν κατατεθεί σχετικό αίτημα, πρέπει να καταχωρηθεί στην Α.Π.Δ. με τα ασφαλιστικά στοιχεία που αντιστοιχούν στην 1η ασφαλιστική κατηγορία. Αίτημα στον εργοδότη για μεταβολή ασφαλιστικής κατηγορίας μπορεί να υποβληθεί οποτεδήποτε. Σε κάθε περίπτωση όμως, η μετάταξη από κατηγορία σε κατηγορία γίνεται από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους από την υποβολή της αίτησης και ισχύει για όλο το επόμενο έτος από την υποβολή της αίτησης. Με δεδομένο ότι, η Α.Π.Δ. αποτελεί δήλωση του εργοδότη, μέσω της οποίας διαμορφώνεται, αφενός, η υποχρέωσή του για καταβολή των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών και, αφετέρου, η ασφαλιστική ιστορία των εργαζομένων του - πάντοτε βάσει των στοιχείων που διέπουν το καθεστώς απασχόλησης ενός εκάστου - η Α.Π.Δ. χρησιμοποιείται για τη συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων (επέχοντας δήλωση επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας) για την κατάταξή τους στις προαναφερθείσες ασφαλιστικές κατηγορίες. Συγκεκριμένα, η Α.Π.Δ. του Ιανουαρίου κάθε έτους, ή η Α.Π.Δ., που αφορά τον πρώτο μήνα απασχόλησης νέοπροσληφθέντος μηχανικού / υγειονομικού απασχολούμενου με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, θα καθορίζει την ασφαλιστική κατηγορία, στην οποία εντάσσεται για τον κλάδο Πρόνοιας του τ. Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π., κατά τους λοιπούς μήνες, μέχρι τη λήξη του συγκεκριμένου ημερολογιακού έτους.
  10. Ένα άφθονο ορυκτό που ονομάζεται ολιβίνη μπορεί να βοηθήσει στην παραγωγή τσιμέντου αρνητικού σε άνθρακα. Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του αποτυπώματος άνθρακα του τσιμέντου - το υλικό συμβάλλει περίπου στο 8% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 σύμφωνα με το newscientist. Η ολιβίνη είναι ένα από τα κύρια συστατικά του μανδύα της Γης και τα αποθέματα βρίσκονται σε κάθε ήπειρο. «Είναι ένα από τα λίγα ορυκτά που είναι διαθέσιμα σε κλίμακα γιγατόνων», λέει ο Sam Draper της Seratech, εταιρείας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που έχει κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μια διαδικασία μετατροπής της ολιβίνης σε τσιμέντο. Δεκάδες νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η Seratech αναπτύσσουν μεθόδους χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την παραγωγή τσιμέντου, όπως η συμπλήρωση με υποπροϊόντα χάλυβα ή η ανακύκλωση του CO2 που απελευθερώνεται στην παραγωγή τσιμέντου. Οι περισσότερες εκπομπές συμβαίνουν κατά τη θέρμανση του ασβεστόλιθου για την παραγωγή κλίνκερ, ενός συνδετικού υλικού στο τσιμέντο, μαζί με την καύση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή θερμότητας. Ο Draper και οι συνάδελφοί του έψαξαν στην άφθονη ολιβίνη για να βρουν έναν αντικαταστάτη για κάποιο από το συνηθισμένο κλίνκερ. Η Ολιβίνη περιέχει πυρίτιο, το οποίο κάνει το τσιμέντο πιο ισχυρό και πιο ανθεκτικό. Το θειικό μαγνήσιο μπορεί επίσης να εξαχθεί από αυτό και αυτό το άλας αντιδρά με το CO2 για να σχηματίσει ορυκτά που δεσμεύουν το αέριο. Τι έδειξαν οι έρευνες Οι ερευνητές εξήγαγαν αυτές τις ενώσεις διαλύοντας κονιοποιημένη ολιβίνη σε θειικό οξύ. Αφού διαχώρισαν το πυρίτιο και το θειικό μαγνήσιο, διοχέτευσαν CO2 μέσω του πολτού μαγνησίου για να σχηματίσουν ένα ορυκτό που ονομάζεται nesquehonite. Για να κλιμακώσει τη διαδικασία, ο Draper λέει ότι ένα εργοστάσιο τσιμέντου θα χρησιμοποιούσε CO2 που συλλαμβάνεται από μια πηγή εκπομπών ή από τον αέρα, καθιστώντας ολόκληρη τη διαδικασία αρνητική στον άνθρακα. Το υπόλοιπο nesquehonite θα μπορούσε να ανακυκλωθεί σε νέα δομικά υλικά όπως τούβλα. Η αντικατάσταση του 35% του κανονικού τσιμέντου σε ένα μίγμα σκυροδέματος με πυρίτιο από αυτή τη διαδικασία θα παρήγαγε ένα τσιμέντο ουδέτερο σε άνθρακα, υπολόγισαν οι ερευνητές, ενώ η υποβάθμιση του 40% ή περισσότερο θα το έκανε αρνητικό σε άνθρακα. Ο Draper λέει ότι τα τρέχοντα οικοδομικά πρότυπα επιτρέπουν σε αυτό το είδος υλικού να αντικαταστήσει έως και το 55% του τσιμέντου, αν και λέει ότι δεν το έχουν κάνει ακόμη αρκετά για στιβαρές δοκιμές. Η διαδικασία χρησιμοποιεί γνωστές αντιδράσεις, λέει ο Rafael Santos στο Πανεπιστήμιο του Guelph στον Καναδά, αλλά προσφέρει έναν νέο και «λογικό» τρόπο να τις συνδυάσεις. Ωστόσο, ορισμένες από τις χημικές ουσίες που εμπλέκονται μπορεί να αποδειχθούν δύσκολο να ανακυκλωθούν, τονίζει. View full είδηση
  11. Ένα άφθονο ορυκτό που ονομάζεται ολιβίνη μπορεί να βοηθήσει στην παραγωγή τσιμέντου αρνητικού σε άνθρακα. Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του αποτυπώματος άνθρακα του τσιμέντου - το υλικό συμβάλλει περίπου στο 8% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 σύμφωνα με το newscientist. Η ολιβίνη είναι ένα από τα κύρια συστατικά του μανδύα της Γης και τα αποθέματα βρίσκονται σε κάθε ήπειρο. «Είναι ένα από τα λίγα ορυκτά που είναι διαθέσιμα σε κλίμακα γιγατόνων», λέει ο Sam Draper της Seratech, εταιρείας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που έχει κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μια διαδικασία μετατροπής της ολιβίνης σε τσιμέντο. Δεκάδες νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η Seratech αναπτύσσουν μεθόδους χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την παραγωγή τσιμέντου, όπως η συμπλήρωση με υποπροϊόντα χάλυβα ή η ανακύκλωση του CO2 που απελευθερώνεται στην παραγωγή τσιμέντου. Οι περισσότερες εκπομπές συμβαίνουν κατά τη θέρμανση του ασβεστόλιθου για την παραγωγή κλίνκερ, ενός συνδετικού υλικού στο τσιμέντο, μαζί με την καύση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή θερμότητας. Ο Draper και οι συνάδελφοί του έψαξαν στην άφθονη ολιβίνη για να βρουν έναν αντικαταστάτη για κάποιο από το συνηθισμένο κλίνκερ. Η Ολιβίνη περιέχει πυρίτιο, το οποίο κάνει το τσιμέντο πιο ισχυρό και πιο ανθεκτικό. Το θειικό μαγνήσιο μπορεί επίσης να εξαχθεί από αυτό και αυτό το άλας αντιδρά με το CO2 για να σχηματίσει ορυκτά που δεσμεύουν το αέριο. Τι έδειξαν οι έρευνες Οι ερευνητές εξήγαγαν αυτές τις ενώσεις διαλύοντας κονιοποιημένη ολιβίνη σε θειικό οξύ. Αφού διαχώρισαν το πυρίτιο και το θειικό μαγνήσιο, διοχέτευσαν CO2 μέσω του πολτού μαγνησίου για να σχηματίσουν ένα ορυκτό που ονομάζεται nesquehonite. Για να κλιμακώσει τη διαδικασία, ο Draper λέει ότι ένα εργοστάσιο τσιμέντου θα χρησιμοποιούσε CO2 που συλλαμβάνεται από μια πηγή εκπομπών ή από τον αέρα, καθιστώντας ολόκληρη τη διαδικασία αρνητική στον άνθρακα. Το υπόλοιπο nesquehonite θα μπορούσε να ανακυκλωθεί σε νέα δομικά υλικά όπως τούβλα. Η αντικατάσταση του 35% του κανονικού τσιμέντου σε ένα μίγμα σκυροδέματος με πυρίτιο από αυτή τη διαδικασία θα παρήγαγε ένα τσιμέντο ουδέτερο σε άνθρακα, υπολόγισαν οι ερευνητές, ενώ η υποβάθμιση του 40% ή περισσότερο θα το έκανε αρνητικό σε άνθρακα. Ο Draper λέει ότι τα τρέχοντα οικοδομικά πρότυπα επιτρέπουν σε αυτό το είδος υλικού να αντικαταστήσει έως και το 55% του τσιμέντου, αν και λέει ότι δεν το έχουν κάνει ακόμη αρκετά για στιβαρές δοκιμές. Η διαδικασία χρησιμοποιεί γνωστές αντιδράσεις, λέει ο Rafael Santos στο Πανεπιστήμιο του Guelph στον Καναδά, αλλά προσφέρει έναν νέο και «λογικό» τρόπο να τις συνδυάσεις. Ωστόσο, ορισμένες από τις χημικές ουσίες που εμπλέκονται μπορεί να αποδειχθούν δύσκολο να ανακυκλωθούν, τονίζει.
  12. σωστα, αλλα, υπο προυποθεσεις, υπαρχει περιπτωση ανακλησης ακομα και συντελεσμενης απαλλοτριωσης..... ΣτΕ 2244/2017 Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης - Προϋποθέσεις άρσης συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης - Αποκατάσταση σεισμοπλήκτων -. Η ανάκληση συντελεσμένης απαλλοτρίωσης, που κηρύχθηκε υπέρ του Δημοσίου ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού ή υπέρ επιχειρήσεων που ανήκουν στο Δημόσιο ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή οργανισμών κοινής ωφέλειας, επαφίεται, από το νόμο, στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. Δεν αποκλείεται η υποχρέωση της Διοίκησης να άρει τη συντελεσμένη απαλλοτρίωση, όταν εκδηλώθηκε σαφώς και ανενδοιάστως βούληση να μη χρησιμοποιηθεί το απαλλοτριωθέν για το σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε ή για άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, καθώς και όταν, ενόψει του σκοπού που επιδιώχθηκε με την απαλλοτρίωση, παρήλθε μακρό, πέραν του ευλόγου, χρονικό διάστημα και η Διοίκηση ή, εν γένει, εκείνος υπέρ του οποίου κηρύχθηκε η απαλλοτρίωση αδράνησε αδικαιολόγητα για την πραγματοποίηση του αρχικού σκοπού αυτής ή άλλου σκοπού δημόσιας ωφέλεια. Εάν το απαλλοτριωθέν ακίνητο χρησιμοποιήθηκε για το σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε ή για άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, τότε δεν είναι δυνατή η ανάκληση της απαλλοτρίωσης, ακόμη και αν στη συνέχεια έπαυσε, για οποιοδήποτε λόγο, να χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό ή για άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, στην περίπτωση δε αυτή το ακίνητο μπορεί να διατεθεί ελεύθερα από το υπέρ ου η απαλλοτρίωση πρόσωπο. Αναγκαστική απαλλοτρίωση για την εξυπηρέτηση των στεγαστικών αναγκών σεισμοπλήκτων. Για ολα αυτα ισχυουν οσα ανεφεραν ο τετρις και ο μακαρ "χρειαζεται δικηγορο"
  13. Πρόκειται για επιθεώρηση. Συνοψίζοντας αυτό που καταλαβαίνω είναι πως η αποθήκη θα πρέπει να μελετηθεί σαν ΜΘΧ ακόμα και όταν επικοινωνεί με την κατοικία με πόρτα και η σοφίτα θα πρέπει να μελετηθεί κανονικά σαν ωφέλιμος χώρος;
  14. Συνάδελφε εννοώ πως ο χώρος ο συγκεκριμένος στην τακτοποίηση είναι αποθήκη και παλιά ήταν λεβητοστάσιο. Ο συγκεκριμένος χώρος επικοινωνεί με πόρτα με τον κύριως χώρο της κατοικίας. Το λαμβάνω στην ωφέλιμη επιφάνεια;
  15. Το απαλλοτριωθέν τμήμα ανήκει στο δημόσιο πλέον από τότε που συντελέστηκε η απαλλοτρίωση.
  16. Σε περίπτωση που έχει εισπραχθεί και δεν έχει γίνει διαπλάτυνση, υπάρχει δυνατότητα με κάποιο ποσό να πάρει πίσω το έδαφος της απαλλοτρίωσης λόγω των αρκετών χρόνων που έχουν περάσει?
  17. Καλημέρα συνάδελφοι. Τι εννοεί ο ποιητής με το κάτωθι: Στην περίπτωση που σε ένα κτίριο πολλαπλών χρήσεων συνυπάρχουν περισσότερες της μίας χρήσης, οι οποίες εξυπηρετούνται από κοινά τμήματα του κτιρίου (όπως διαδρόμους και κλιμακοστάσια), τότε από άποψη πυροπροστασίας επιλέγονται και ακολουθούνται οι κατά περίπτωση αυστηρότερες απαιτήσεις της κάθε χρήσης. Αυστηρότερες απαιτήσεις ως προς τι; (Εξαιρεί την ενεργητική πιο κάτω) Σε ποιες περιπτώσεις; ΔΠ? / Αριθμός και πλάτος εξόδων κινδύνου ανά όροφο / ...
  18. Κύριοι σας ευχαριστώ πολύ. Έφτιαξα μια καινούρια μόνος μου όπως έκανα πάντα και πάω με αυτή. Καλή συνέχεια.
  19. Καλησπέρα έχω αναλάβει την αναθεώρηση έντυπης άδειας βιομηχανικού κτιρίου σε εκτός σχεδίου περιοχή. Έχει γίνει αναθεώρηση για αλλαγή επιβλέποντος μηχανικού χωρίς μεταβολές πολεοδομικών μεγεθών μετέπειτα εκδόθηκε βεβαίωση όρων δόμησης για αλλαγή μελετητών έργου, τροποποίηση όψεων, π/χ και αλλαγή πολεοδομικών μεγεθών. Είχε περάσει πριν την αναθεώρηση αλλαγή επιβλ. μηχανικού συμβούλιο αρχιτεκτονικής και πήρε θετική γνωμοδότηση. Τώρα που αναθεωρώ για αλλαγή μελετητών έργου, τροποποίηση όψεων, π/χ και αλλαγή πολεοδομικών μεγεθών θα χρειαστεί να ξαναπεράσω Σ.Α? Αν ναι, απαιτείται Και σφραγίδα αρχιτέκτονα ή μπορώ εγώ ως πολιτικός μηχανικός να σφραγίσω όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά?
  20. Μα ο κατώτατος μισθός δεν είναι 762 καθαρά ; Επίσης από γνωστό μου άκουσα ότι ο εργοδότης του κολλάει το μεγάλο ένσημο. ( επειδή πρώτη φορά το ακούω αυτό , υπάρχει μικρό και μεγάλο ένσημο ; ) Επίσης ως μηχανικοί ασφαλιζόμαστε μόνο τσεμεδε ή και εφκα ; ( μιλάω για απλός υπάλληλος μηχανικός σε τεχνική εταιρία )
  21. καλημέρα. Λες λεβητοστασιο ΜΘΧ. Τότε τον μελετας αν ειναι ετσι ως ΜΘΧ. Αφου μιλάς για σοφίτα , αρα χώρο κατοικήσιμο, μετράει στα τμ της ωφέλιμης επιφανειας, μπαίνει στην ζώνη , και εννοείται και στον θερμαινόμενο ογκο.
  22. H "ασφαλής" αντιμετώπιση είναι αυτή που περιγράφεις, δηλαδή το να υπολογιστεί ο χώρος με Υ.Δ και μας έρχεται από την εγκ. 3 Ν. 4178, όπου εκεί αναφέρεται ότι δεν σε απασχολεί αν το ύψος συνάδει με την χρήση σύμφωνα με τους κανονισμούς. Αναφέρεται άλλωστε πολλές φορές ΄και εδώ στο φόρουμ ότι είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα η υπαγωγή από την έκδοση της Ο.Α. Επειδή ο χώρος αυτός, όπως τον περιγράφεις, είναι ισόγειος και έχει επιφάνεια μικρότερη των 50 τμ θα λάβει και μειωτικό συντελεστή προστίμου 50%. Αναφορικά με την παραβίαση πλάγιας απόστασης, η αυθαίρετη αυτή κατασκευή θα λάβει και συντελεστή προσαύξησης προστίμου λόγω της παραβίασης Δ (εξαιτίας της εσοχής).
  23. Συνάδελφοι,θα ήθελα να σας ρωτήσω για μια υπόθεση υπερ.ισόγειας κατοικίας κατω απο την οποια εχει κλειστεί χώρος 30 τ.μ και έχει διαμορφωθεί σε ισόγειο χώρο που χρησιμοποιείται ως αποθήκη.Το ελεύθερο ύψος του χώρου είναι max 1,70-1,80μ,δηλ.μπαίνεις σκυφτός.Απότι είδα σε παλαίοτερα σχόλια, τετοιου είδους παραβάσεις αντιμετωπίζονται στον 4495 με υπέρβαση δόμησης και όχι με αναλυτικό.Γνωρίζετε μήπως έχει βγει καποια τροπολογία σχετικά με τετοιες παραβάσεις(δεδομένου οτι με τετοιο ελεύθερο ύψος κατα ΝΟΚ και κτιριοδομικό δε θεωρείται βοηθητικός χώρος). Επίσης,ο εν λόγω αυθαίρετος χώρος είναι χτισμένος στο όριο του οικοπέδου(όπως και η ισόγεια κατοικία) αλλά παρατήρησα οτί κανει μια εσοχη γύρω στα 50cm απο το όριο.Eφόσον βάλλω υπέρβαση δόμησης,υπάρχει και υπέρβαση πλαγίων?
  24. Σωστή η επισήμανση. Μήπως έχει πολυγωνικό σχήμα και απλώς σε κάποιο σημείο το βάθος είναι 60; (θέση μελλοντικής οικοδομής);
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.