Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Σχετικά με το Metalcad της Multisoft στο οποίο και τελικά κατέληξα, θα έλεγα ότι δύο πρόγραμματα έχω συναντήσει να είναι τόσο έξυπνα, εξωφρενικά έξυπνα θα έλεγα, πανεύκολα στην εργασία (όχι απλοΐκα όμως και πρόχειρα) και παράλληλα τόσο ικανά.... Το insoft των αμοιβών και αυτό.....
  3. Αφού διορθώνουμε συναδέλφους να διορθώσω και εγώ!!! Η απάντηση είναι πως όχι η στέγη δεν μπορεί να εξέχει των περιμετρικών τοίχων. υπάρχει εγκύκλιος επί ΓΟΚ που αναφέρει πως αυτό το τμήμα είναι προεξοχή. Τώρα αυτά περί καθαρού εμβαδού του υποκείμενου ορόφου με βρίσκουν αντίθετο. ιε. Σοφίτες με συνολικό εμβαδόν μικρότερο ή ίσο του 1/2 του χώρου του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά, χωρίς να αποτελούν ανεξάρτητο όροφο. Ως υποκείμενος όροφος νοείται η συνολική επιφάνεια της κάτοψης συμπεριλαμβανομένων των τοίχων που την ορίζουν. Εφόσον κάτω από τη σοφίτα υπάρχει πατάρι ως υποκείμενος όροφος νοείται ο όροφος κάτω από το πατάρι. Στο συνολικό εμβαδόν των σοφιτών δεν προσμετράται η κλίμακα ανόδου προς αυτές με τους διαδρόμους της.
  4. Υποθέτω οτι η δεξαμενή προπανίου θα είναι κοινόχρηστη και θα καλύπτει τις ανάγκες θέρμανσης όλου του κτηρίου και όχι τις ανάγκες κάποιου μεμονωμένου διαμερίσματος ή κάποιων εκ των διαμερισμάτων. Γι αυτή τη περίπτωση, πρέπει να καλέσετε μηχανολόγο μηχανικό στη πολυκατοικία που γνωρίζει τη διαδικασία για δεξαμενές υγραερίου, να ελέγξει αν υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος στον ακάλυπτο του οικοπέδου για τοποθέτηση αυτής, όχι απο άποψη όγκου της δεξαμενής, αλλά απο άποψη πυρασφάλειας.
  5. αυτό ας πούμε έχουμε επίσημους χάρτες και μπορούμε να βρούμε τα όρια των δασικών εκτάσεων.... Χάρτες με πυροσβεστικούς κρουνούς έχουμε??
  6. Υποψιάζομαι ότι όλα θα πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων (εκτός αν αλλάξουν οι απαιτήσεις και η διαδικασία). Μέχρι σήμερα πόσες εκθέσεις να έχουν υποβληθεί ? Δεν εκτιμώ πάνω άπω 1% . Υπάρχει δήμος στην Ελλάδα που να έχει υλοποιήσει τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από τις τελευταίες αποφάσεις? Τουλάχιστον στον νομό μου (7 δήμοι) κανένας.
  7. Η συγκεκριμένη παράγραφος της κατηγορίας 3 επειδή πραγματεύεται επιφάνεια χώρου δεν μπορεί να ενταχθεί στο άρθρο 100. Επιπλέον, λόγω του ότι είναι η δεύτερη υποπαράγραφος (η 1η αφορά την υπέρβαση εξωστών άνωθεν Κ.Χ) περίπτωση που μπορεί η αυθαιρεσία να ενταχθεί κατά παρέκκλιση στις απαγορευτικές διατάξεις του άρθρου 89, δεν μπορεί να υπαχθεί στο άρθρο 100. αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89,
  8. Μια χαρά είναι το γραμμοσκιασμένο τμήμα (συν το καμπύλο). Αν και δεν αναφέρονται οι διαστάσεις του, φαίνεται να μπορεί να εγγραφεί κτίριο ελάχιστης διάστασης 10 μ
  9. Θεωρείς πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα που ένας εκ' των συμμετεχόντων στην κοινοπραξία δεν έχει το ζητούμενο από την διακήρυξη 1ης τάξης στην ΟΔΟΠΟΙΙΑ αλλά Α2 και παρολά ταύτα εκτελεί τμήμα του έργου ?
  10. Πολύ σωστά για τα εκτός σχεδίου δεν ειναι δυνατή η σύσταση κατακόρυφων ιδιοκτησιων.Όμως για την αξιοποίηση (οπως εγραψε και πιο πάνω ο Pavlos33 "Το οικοδομήσιμο τμήμα, εμφανώς είναι δυσχερές και ουσιαστικά μη εκμεταλλεύσιμο για χρήση κατοικία")και όπως φαίνεται και το όμορο γήπεδο θα αντιμετωπίσει προβλήμα αξιοποίησης (παρόμοιο περιγράμμα δόμησης),σε συνεννόηση με τον όμορο ιδιοκτητη θα μπορουσε να γινει συνενωση και εξ αδιαιρέτου και πάλι ιδιοκτησία.Βέβαια απο 200 τμ (όπως φαίνεται δεν μπορεί να τα αξιοποιήσει ούτως η άλλως)θα μειωθεί στα 140 για έκαστο ιδιοκτήτη.
  11. Παραβάσεις της περίπτωσης ιε) της Κατ. 3, που αφορούν αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις έως 5%, μπορούν να συνυπολογιστούν μαζί με λοιπές πολεοδομικές παραβάσεις του άρθρου 100, σε μία κοινή λοιπή παράβαση; Ή θα πρέπει να δηλωθούν ως Κατ. 3 ξεχωριστά και οι παραβάσεις του άρθρου 100, ξεχωριστά;
  12. Πόσα εκατομμύρια κόστισε η αλλαγή του server από το e-poleodomia (με τα λάθος δεδομένα) στον ψηφιακό χάρτη; Ήμαρτον....αυτό είναι το φοβερό και τρομερό έργο που περιμέναμε; Γελάει ο κόσμος
  13. Τα σέβη μου σε όλους. Έψαξα το θέμα που βάζω από πριν, χωρίς αποτέλεσμα. Ενδιαφέρομαι για το ισχύον πλαίσιο έγκρισης υπό προϋποθέσεις εγκατάστασης πιστοποιημένης δεξαμενής προπανίου για οικιακή χρήση, αντί σύνδεσης με το υπάρχον δίκτυο αερίου. ευχαριστώ Μιχάλης Β
  14. Έχω ΥΔ χωρίς παραβίαση πλάγιων αποστάσεων και ΥΔ με παραβίαση πλάγιων αποστάσεων. Υποθέτω αναγκαστικά στο ΦΚ θα πάει όλη η ΥΔ με παραβίαση πλάγιων αποστάσεων. Εφόσον πρόκειται για απόσταση από το όριο του όμορου οικοπέδου, θα υπολογίσω το δ βάσει ΝΟΚ, δηλαδή δ=2,50+0,05Η, όπου Η το υλοποιημένο του κτιρίου, εάν έχει εξαντληθεί ο ΣΔ ;; Στο δ/μα κάλυψης της Ο.Α. υπολογίζεται μόνο Δ.
  15. Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι το όμορο είναι αδόμητο, δεν μπορεί να γίνει συνένωση διότι θα απαιτούσε εκ νέου διανομή με σύσταση κατακορύφων ιδιοκτησιών. Πράγμα (σύσταση) που απαγορεύεται στα εκτός σχεδίου. Και για να επανέλθω στο αρχικό ερώτημα: Με την προϋπόθεση ότι διασφαλίζεται η αρτιότητα του γηπέδου, ισχύει το πράσινο περίγραμμα
  16. Πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη η πρώτη ολοκληρωμένη τεχνική παρουσίαση του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, ενώπιον κοινού Μηχανικών και εκπροσώπων του τεχνικού κλάδου, με κεντρικό ομιλητή τον Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Στην εκδήλωση της Θεσσαλονίκης το ενδιαφέρον των μηχανικών, όπως καταγράφηκε από τις ερωτήσεις που κατατέθηκαν και τις απαντήσεις που δόθηκαν επικεντρώθηκε στις νέες πληροφορίες που ενσωματώνει και στις νέες δυνατότητες που διαρκώς θα εμπλουτίζονται και με ενιαίο τρόπο παρέχει το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη. Και υπογραμμίστηκαν τα σημαντικά οφέλη που προκύπτουν μέσα από την «πραγματικά εθνική μεταρρύθμιση» – όπως τη χαρακτήρισε ο Γιώργος Στασινός- του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, που έρχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν οι μηχανικοί και εξυπηρετούνται πολίτες και επενδυτές, επιτυγχάνοντας παράλληλα καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και ασφάλεια δικαίου για το ισχύον δίκαιο επί της γης σε κοινή χρήση. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ χαρακτήρισε το έργο ως μία «μεταρρύθμιση που ανήκει στην Ελλάδα» και έχει στόχο να μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, με λίγα κλικ στον υπολογιστή του, εύκολα και γρήγορα, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία, για το τι επιτρέπεται, τι απαγορεύεται, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που τον ενδιαφέρει, οπουδήποτε στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε, ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης είναι ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα πληροφορικής του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που ολοκληρώνεται, εντός χρονοδιαγραμμάτων και περιέγραψε το πώς το έργο αλλάζει την καθημερινότητα των μηχανικών. «Πριν από δέκα χρόνια ένας μηχανικός πήγαινε χαράματα στην πολεοδομία, όπου περίμενε για ένα χαρτάκι προτεραιότητας και αν κατάφερνε να εξυπηρετηθεί, ήθελε έξι έως οκτώ ώρες στην Πολεοδομία για μια αλλαγή χρήσης ακινήτου ή μια βεβαίωση, ίσως και κάποιες ημέρες. Σε δύο-τρία χρόνια από σήμερα, ένας μηχανικός θα μπορεί από οπουδήποτε να μπαίνει οποιαδήποτε ώρα στο Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και στην πλατφόρμα έκδοσης αδειών “e-Αδειες” κα να τελειώνει άμεσα με την έκδοση οικοδομικής και ιδανικά κάθε άλλης άδειας»: είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Και τόνισε ότι ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης είναι πλέον πραγματικότητα, ως «μία ολοκληρωμένη, θεσμικά θωρακισμένη και σύγχρονη λύση. Με τη δημιουργία ενός και μόνο ψηφιακού χάρτη, κοινού για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και τους πολίτες, με όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή με όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους επένδυσης». Τα οφέλη Εστιάζοντας στα οφέλη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ σημείωσε ότι: «Αλλάζουμε τον τρόπο που δουλεύουν όλοι οι μηχανικοί που ασχολούνται με την αδειοδότηση κάθε είδους έργου. Διευκολύνουμε τη δουλειά των μηχανικών. Δίνουμε εργαλεία στις επιχειρήσεις με στοιχεία που θα έκαναν μέρες να ενσωματώσουν, εβδομάδες να βρουν, μήνες να πειστούν ότι είναι θεσμικά ασφαλή. Δίνουμε στους πολίτες πληροφορίες που τους λύνουν τα χέρια να κάνουν ορθολογικές επιλογές, που κάνουν πιο απλή και πιο γρήγορη τη δουλειά όλων, που εξοικονομούν πόρους, που κερδίζουν χρόνο. Παράλληλα ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης συμβάλει και στην αποδοτικότητα κάθε αρμόδιου δημόσιου φορέα». Συνεχίζοντας ο Γιώργος Στασινός υπογράμμισε ότι «ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης και το Εθνικό Μητρώο Υποδομών μπορούν να αποτελέσουν πλέον το βασικό εργαλείο αποτύπωσης του αστικού – και όχι μόνο – περιβάλλοντος της χώρας». «Ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλής πληροφορία» «Στόχος είναι να μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, από το σπίτι του ή το γραφείο του, με λίγα κλικ στον υπολογιστή του, εύκολα και γρήγορα, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία, για το τί επιτρέπεται, τί απαγορεύεται, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που τον ενδιαφέρει, οπουδήποτε στην Ελλάδα», είπε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός. Πρόκειται, όπως εξήγησε, για «μία ολοκληρωμένη, θεσμικά θωρακισμένη και σύγχρονη λύση», καθώς αφορά τη δημιουργία ενός και μόνο ψηφιακού χάρτη, κοινού για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και τους πολίτες, με όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή με όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους επένδυσης». Να γίνει ένα πληροφοριακό σύστημα «δεσμευτικό για όλους» Κατά τον Γιώργο Στασινό, η υλοποίηση της νομοθετικής πρόβλεψης και η σταδιακή καθιέρωση του νέου, εύχρηστου πληροφοριακού συστήματος είναι το πρώτο βήμα και «είναι από μόνο του μια τομή στο πως λειτουργούν τα πράγματα στη χώρα». Ωστόσο, πρόσθεσε ότι «ο αγώνας συνεχίζεται ώστε να γίνει πλήρες, να γίνει ακόμη πιο ακριβές, να γίνει συνολικό και να γίνει μελλοντικά δεσμευτικό για όλους». «Όταν και άλλα εργαλεία και συστήματα ενσωματωθούν στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, θα καταλάβουν όλοι τη χρησιμότητα, την ανάγκη και την ασφάλεια δικαίου που δίνει ένα τέτοιο σύστημα. Και θα περάσουμε σε μια νέα εποχή, όπου θα μπορεί κανείς μέσα από τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, σε συνεργασία με τα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία αυτός θα διαλειτουργεί, να εκδίδει και όλες τις διοικητικές πράξεις και άδειες. Με διαφάνεια, ταχύτητα, αξιοπιστία, ασφάλεια δικαίου», σημείωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ. Στόχος, σύμφωνα με τον Γιώργο Στασινό, είναι «να μπορέσουν κάποτε τα εξαγόμενα δεδομένα να έχουν την ισχύ διοικητικής πράξης. Να βλέπετε τον χάρτη και να μην πηγαίνετε σε καμία υπηρεσία. Σήμερα γίνεται το πρώτο βήμα. Υλοποιείται η νομοθετική πρόβλεψη και καθιερώνεται σταδιακά ένα νέο, εύχρηστο πληροφοριακό σύστημα. Είναι από μόνο του μια τομή στο πως λειτουργούν τα πράγματα στη χώρα». Διαλειτουργικότητα Το κλειδί στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη είναι η διαλειτουργικότητα με άλλα πληροφοριακά συστήματα, είτε του ΤΕΕ, όπως το σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών e-Άδειες και η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου είτε άλλων φορέων, όπως το Υπουργείο Οικονομικών, το Κτηματολόγιο και πολλά άλλα που ήδη υπάρχουν, αλλά και νέα που τώρα δημιουργούνται. Τέτοια έργα είναι: το Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης και η Ψηφιοποίηση των Αρχείων της Πολεοδομικής Πληροφορίας, δηλαδή του συνόλου των οικοδομικών αδειών της χώρας. «Στην πραγματικότητα, μέσα από το έργο του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, αποτυπώνουμε όλες τις θεσμικές γραμμές, τα όρια, τις προϋποθέσεις, του πολεοδομικού σχεδιασμού. Αυτό που θέλαμε να πετύχουμε εξαρχής» τόνισε. Ο Γιώργος Στασινός επισήμανε ότι «σε 2-3 χρόνια από σήμερα, ένας μηχανικός θα μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε στη Γη, σε οποιαδήποτε ώρα, να μπαίνει στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και μετά στο e-Άδειες και να τελειώνει με την έκδοση οικοδομικής – και ιδανικά κάθε άλλης – άδειας». Εξάλλου, έκανε γνωστό ότι συμφωνήθηκε με την Υπουργό Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως να υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση που «θα επιτρέπει στους μηχανικούς δημόσιους υπαλλήλους να συμμετέχουν, ως επιπλέον εργασία, σε έργα του ΤΕΕ, όπως είναι ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης, για να διασφαλίσουμε ότι όλα αυτά τα δεδομένα είναι έγκυρα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα, και να λαμβάνουν τη σχετική αμοιβή, κάτι που δεν τους επιτρέπει, μέχρι σήμερα, ο νόμος». Η πρόσβαση στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη από εδώ: https://sdigmap-dev.tee.gov.gr/sdmquery/public/ View full είδηση
  17. Πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη η πρώτη ολοκληρωμένη τεχνική παρουσίαση του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, ενώπιον κοινού Μηχανικών και εκπροσώπων του τεχνικού κλάδου, με κεντρικό ομιλητή τον Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Στην εκδήλωση της Θεσσαλονίκης το ενδιαφέρον των μηχανικών, όπως καταγράφηκε από τις ερωτήσεις που κατατέθηκαν και τις απαντήσεις που δόθηκαν επικεντρώθηκε στις νέες πληροφορίες που ενσωματώνει και στις νέες δυνατότητες που διαρκώς θα εμπλουτίζονται και με ενιαίο τρόπο παρέχει το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη. Και υπογραμμίστηκαν τα σημαντικά οφέλη που προκύπτουν μέσα από την «πραγματικά εθνική μεταρρύθμιση» – όπως τη χαρακτήρισε ο Γιώργος Στασινός- του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, που έρχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν οι μηχανικοί και εξυπηρετούνται πολίτες και επενδυτές, επιτυγχάνοντας παράλληλα καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και ασφάλεια δικαίου για το ισχύον δίκαιο επί της γης σε κοινή χρήση. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ χαρακτήρισε το έργο ως μία «μεταρρύθμιση που ανήκει στην Ελλάδα» και έχει στόχο να μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, με λίγα κλικ στον υπολογιστή του, εύκολα και γρήγορα, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία, για το τι επιτρέπεται, τι απαγορεύεται, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που τον ενδιαφέρει, οπουδήποτε στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε, ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης είναι ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα πληροφορικής του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που ολοκληρώνεται, εντός χρονοδιαγραμμάτων και περιέγραψε το πώς το έργο αλλάζει την καθημερινότητα των μηχανικών. «Πριν από δέκα χρόνια ένας μηχανικός πήγαινε χαράματα στην πολεοδομία, όπου περίμενε για ένα χαρτάκι προτεραιότητας και αν κατάφερνε να εξυπηρετηθεί, ήθελε έξι έως οκτώ ώρες στην Πολεοδομία για μια αλλαγή χρήσης ακινήτου ή μια βεβαίωση, ίσως και κάποιες ημέρες. Σε δύο-τρία χρόνια από σήμερα, ένας μηχανικός θα μπορεί από οπουδήποτε να μπαίνει οποιαδήποτε ώρα στο Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και στην πλατφόρμα έκδοσης αδειών “e-Αδειες” κα να τελειώνει άμεσα με την έκδοση οικοδομικής και ιδανικά κάθε άλλης άδειας»: είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Και τόνισε ότι ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης είναι πλέον πραγματικότητα, ως «μία ολοκληρωμένη, θεσμικά θωρακισμένη και σύγχρονη λύση. Με τη δημιουργία ενός και μόνο ψηφιακού χάρτη, κοινού για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και τους πολίτες, με όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή με όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους επένδυσης». Τα οφέλη Εστιάζοντας στα οφέλη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ σημείωσε ότι: «Αλλάζουμε τον τρόπο που δουλεύουν όλοι οι μηχανικοί που ασχολούνται με την αδειοδότηση κάθε είδους έργου. Διευκολύνουμε τη δουλειά των μηχανικών. Δίνουμε εργαλεία στις επιχειρήσεις με στοιχεία που θα έκαναν μέρες να ενσωματώσουν, εβδομάδες να βρουν, μήνες να πειστούν ότι είναι θεσμικά ασφαλή. Δίνουμε στους πολίτες πληροφορίες που τους λύνουν τα χέρια να κάνουν ορθολογικές επιλογές, που κάνουν πιο απλή και πιο γρήγορη τη δουλειά όλων, που εξοικονομούν πόρους, που κερδίζουν χρόνο. Παράλληλα ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης συμβάλει και στην αποδοτικότητα κάθε αρμόδιου δημόσιου φορέα». Συνεχίζοντας ο Γιώργος Στασινός υπογράμμισε ότι «ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης και το Εθνικό Μητρώο Υποδομών μπορούν να αποτελέσουν πλέον το βασικό εργαλείο αποτύπωσης του αστικού – και όχι μόνο – περιβάλλοντος της χώρας». «Ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλής πληροφορία» «Στόχος είναι να μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, από το σπίτι του ή το γραφείο του, με λίγα κλικ στον υπολογιστή του, εύκολα και γρήγορα, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία, για το τί επιτρέπεται, τί απαγορεύεται, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που τον ενδιαφέρει, οπουδήποτε στην Ελλάδα», είπε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός. Πρόκειται, όπως εξήγησε, για «μία ολοκληρωμένη, θεσμικά θωρακισμένη και σύγχρονη λύση», καθώς αφορά τη δημιουργία ενός και μόνο ψηφιακού χάρτη, κοινού για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και τους πολίτες, με όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή με όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους επένδυσης». Να γίνει ένα πληροφοριακό σύστημα «δεσμευτικό για όλους» Κατά τον Γιώργο Στασινό, η υλοποίηση της νομοθετικής πρόβλεψης και η σταδιακή καθιέρωση του νέου, εύχρηστου πληροφοριακού συστήματος είναι το πρώτο βήμα και «είναι από μόνο του μια τομή στο πως λειτουργούν τα πράγματα στη χώρα». Ωστόσο, πρόσθεσε ότι «ο αγώνας συνεχίζεται ώστε να γίνει πλήρες, να γίνει ακόμη πιο ακριβές, να γίνει συνολικό και να γίνει μελλοντικά δεσμευτικό για όλους». «Όταν και άλλα εργαλεία και συστήματα ενσωματωθούν στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, θα καταλάβουν όλοι τη χρησιμότητα, την ανάγκη και την ασφάλεια δικαίου που δίνει ένα τέτοιο σύστημα. Και θα περάσουμε σε μια νέα εποχή, όπου θα μπορεί κανείς μέσα από τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, σε συνεργασία με τα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία αυτός θα διαλειτουργεί, να εκδίδει και όλες τις διοικητικές πράξεις και άδειες. Με διαφάνεια, ταχύτητα, αξιοπιστία, ασφάλεια δικαίου», σημείωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ. Στόχος, σύμφωνα με τον Γιώργο Στασινό, είναι «να μπορέσουν κάποτε τα εξαγόμενα δεδομένα να έχουν την ισχύ διοικητικής πράξης. Να βλέπετε τον χάρτη και να μην πηγαίνετε σε καμία υπηρεσία. Σήμερα γίνεται το πρώτο βήμα. Υλοποιείται η νομοθετική πρόβλεψη και καθιερώνεται σταδιακά ένα νέο, εύχρηστο πληροφοριακό σύστημα. Είναι από μόνο του μια τομή στο πως λειτουργούν τα πράγματα στη χώρα». Διαλειτουργικότητα Το κλειδί στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη είναι η διαλειτουργικότητα με άλλα πληροφοριακά συστήματα, είτε του ΤΕΕ, όπως το σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών e-Άδειες και η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου είτε άλλων φορέων, όπως το Υπουργείο Οικονομικών, το Κτηματολόγιο και πολλά άλλα που ήδη υπάρχουν, αλλά και νέα που τώρα δημιουργούνται. Τέτοια έργα είναι: το Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης και η Ψηφιοποίηση των Αρχείων της Πολεοδομικής Πληροφορίας, δηλαδή του συνόλου των οικοδομικών αδειών της χώρας. «Στην πραγματικότητα, μέσα από το έργο του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, αποτυπώνουμε όλες τις θεσμικές γραμμές, τα όρια, τις προϋποθέσεις, του πολεοδομικού σχεδιασμού. Αυτό που θέλαμε να πετύχουμε εξαρχής» τόνισε. Ο Γιώργος Στασινός επισήμανε ότι «σε 2-3 χρόνια από σήμερα, ένας μηχανικός θα μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε στη Γη, σε οποιαδήποτε ώρα, να μπαίνει στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και μετά στο e-Άδειες και να τελειώνει με την έκδοση οικοδομικής – και ιδανικά κάθε άλλης – άδειας». Εξάλλου, έκανε γνωστό ότι συμφωνήθηκε με την Υπουργό Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως να υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση που «θα επιτρέπει στους μηχανικούς δημόσιους υπαλλήλους να συμμετέχουν, ως επιπλέον εργασία, σε έργα του ΤΕΕ, όπως είναι ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης, για να διασφαλίσουμε ότι όλα αυτά τα δεδομένα είναι έγκυρα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα, και να λαμβάνουν τη σχετική αμοιβή, κάτι που δεν τους επιτρέπει, μέχρι σήμερα, ο νόμος». Η πρόσβαση στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη από εδώ: https://sdigmap-dev.tee.gov.gr/sdmquery/public/
  18. Ίσως μια πρόταση εκ νέου συνένωσης (θα χάσει δόμηση απο 200 εκαστο σε συνολικα 280 και για τα δύο)θα δώσει δυνατότητα εκμτεταλλεύσιμου περιγράμματος δόμησης.Προυπόθεση βέβαια να μην έχει γίνει δόμηση και στο όμορο γήπεδο.
  19. Ναι ενώ είχε κλεισμένα παραθυρα (στην πυλωτή) έδωσα βεβαίωση νομιμότητας. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
  20. λείπει ο ουδέτερος γιατί δεν χρειάζεται στα συμμετρικά φορτία
  21. Τι εννοεί: Άρθρο 83, παρ.2: Με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και τη βεβαίωση μηχανικού δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι : γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89. Άρθρο 82, παρ 2: 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Άρθρο 81, παρ.3: Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής : α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού, ε) η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας της παραγράφου 2 του άρθρου 29, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της εν λόγω έγκρισης, στ) η εκτέλεση εργασιών και εγκαταστάσεων κατά παράβαση διατάξεων του Κτιριοδομικού κανονισμού, ζ) οι εργασίες και κατασκευές της Κατηγορίας 3 της περίπτωσης γ του άρθρου 96 που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 30 και της παραγράφου 2 του άρθρου 29. Δεν νομιμοποιείς αυθαίρετα με τη δημιουργία της ΗΤ. Αποτυπώνεις το ακίνητο και τη συμπληρώνεις όταν: Άρθρο 52, παρ. 2: 2. Στις διατάξεις των άρθρων 53 έως 61 υπάγονται τα κτίρια ή διηρημένες ιδιοκτησίες επί κτιρίων (...) για τα οποία επιτρέπεται η διενέργεια εμπραγμάτων δικαιοπραξιών, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 82. Δεν το έχω εφαρμόσει (ακόμα), αλλά λόγω της σύνδεσης των παραπάνω εδαφίων (συν τις διατάξεις στις οποίες αναφέρονται) θεωρώ ότι κάποιες διαδικασίες (πχ συμπλήρωση ΗΤ) με σκοπό τη μεταβίβαση επιτρέπεται να γίνουν, γι' αυτό ρωτάω και τον συνάδελφο @loser πιο πάνω τι εννοεί. Απλά συμφωνώ ότι (πολύ) καλύτερη πρακτική είναι πρώτα η τακτοποίηση.
  22. Ακόμα και αν το ίδιο λάθος είχε γίνει σε περισσότερα τιμολόγια η εγγραφή θα ήταν μία με τη συνολική καθαρή αξία, γι' αυτό δεν χρειάζεται ο ΜΑΡΚ. Τα γενικά στοιχεία παραστατικού δεν χρειάζεται να είναι ίδια με αυτά του τιμολογίου. Σειρά: 0 ή οτιδήποτε άλλο. ΑΑ: 1 ή οτιδήποτε άλλο. Ημερομηνία: Οποιαδήποτε εντός του 2023 (μεταγενέστερη, προφανώς, της ημερομηνίας έκδοσης του τιμολογίου). Συνήθως χρησιμοποιείται η τελευταία ημερομηνία του φορολογικού έτους που αφορά η εγγραφή. Καθαρή αξία: το ποσό που θα αλλάξει χαρακτηρισμό. Στην προκειμένη περίπτωση συμπληρώνεται η καθαρή αξία του τιμολογίου. Ο ΦΠΑ δεν εμπλέκεται γιατί δεν αλλάζει κάτι σχετικά με αυτόν.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.