Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.740


  2. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.219


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.322


  4. Ροδοπουλος

    Ροδοπουλος

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.104


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/05/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 2.0.0

    2.131 downloads

    Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (80Α_2018) ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΤΗΡΙΩΝ (ΠΔ 41) που αντικαθιστά σχεδόν ολόκληρο το ΠΔ 71.
    2 points
  2. Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (80Α_2018) ο Νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτηρίων (ΠΔ 41) που αντικαθιστά σχεδόν ολόκληρο το ΠΔ 71.
    2 points
  3. Version V6 και v5

    7.167 downloads

    Ένα excelaki για τις δοκιμές εκτός πλατφόρμας αυθαιρέτων του ΤΕΕ ... v2. Με διορθώσεις και ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. Και σε μορφή αρχείου *.xls. v3. Με ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. v3.1 Διόρθωση σε κατά λάθος προστατευτικό κλείδωμα της ΤΖ. v4. Διόρθωση της λανθασμένης συμβολής παραβάσεων ύψους χωρίς ΥΔ στον υπολογισμό του παραβόλου. v5. Διόρθωση συντελεστών πισίνας. V6. ΝΕΑ έκδοση με διαφορετική μορφή ...
    1 point
  4. Το υπουργείο Περιβάλλοντος θέτει σε νέα τροχιά τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, με νέους όρους για την συγκρότηση, τις αρμοδιότητες και το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργία τους, σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν ουσιαστικό ρόλο στην προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής κληρονομίας, ώστε να συμβάλλουν στην ένταξη των κατασκευών στον αναπτυξιακό σχεδιασμό και το πολιτιστικό περιβάλλον. Με το νέο πλαίσιο επιδιώκεται το δύσκολο εγχείρημα αφενός μεν να αποσαφηνιστεί και να αναβαθμιστεί ο ρόλος των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων αφετέρου δε, να πάψουν να είναι ο «εφιάλτης» των μηχανικών και των επενδυτών και τροχοπέδη στην υλοποίηση πολλών και σημαντικών ιδιωτικών έργων. Οι νέες ρυθμίσεις Το ecopress φέρνει στο φως τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με νέα τροπολογία στη Βουλή και παράλληλα με νέα υπό τελική διαμόρφωση και έκδοση υπουργική απόφαση βάση του πολεοδομικού νόμου 4495/17 για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, οι οποίες αναλυτικά προβλέπουν τα εξής: Επιστρέφει από το υπουργείο Περιβάλλοντος στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις η αρμοδιότητα συγκρότηση των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, με νέα νομοθετική ρύθμιση, που ετοιμάζει το ΥΠΕΝ και προγραμματίζεται να κατατεθεί προσεχώς για ψήφιση στη Βουλή. Ορίζεται νέο χρονοδιάγραμμα για την σύσταση των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Προβλέπεται ότι τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής συγκροτούνται με νέες συνθέσεις «με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης που εκδίδεται μέσα σε έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της νέας νομοθετικής ρύθμισης». Δηλαδή οι συνθέσεις των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων σε όλη τη χώρα με βάση το νομοθετικό προγραμματισμό θα αλλάξουν το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους. Στο μεταξύ σημειώνεται ότι, όπως έχει παρουσιάσει το ecopress δείτε εδώ το ρεπορτάζ, τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής εξακολουθούν να λειτουργούν με νομοθετική παράταση των παλαιών τους συνθέσεων, η οποία λήγει τον προσεχή Ιούλιο. Με την ίδια νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ, που φέρνει στο φως το ecopress διατυπώνονται εκ νέου, ώστε να προσδιορίζονται με σαφήνεια οι ήδη προβλεπόμενες στο άρθρο 7 του πολεοδομικού νόμου 4495/17 περιπτώσεις, για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης, επί των αρχιτεκτονικών μελετών. Ταυτοχρόνως στη νέα ρύθμιση καταγράφονται με νέο τρόπο, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι αποτελούν ξεχωριστές και διακριτές μεταξύ τους και δεν λειτουργούν συνδυαστικά είτε σωρευτικά, δύο περιπτώσεις, που ήδη ισχύουν με τον νόμο 4495/17, για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών. Οι δύο αυτές περιπτώσεις, (που καταγράφονται στη νέα ρύθμιση κατά τρόπο ώστε ο συνολικός αριθμός των περιπτώσεων να αυξάνεται από 11 σε 13) είναι : Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτευόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Σε άλλο σημείο της νέας ρύθμισης αλλάζει η διατύπωση, που προσδιορίζει τις περιπτώσεις έγκρισης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής στις προβλεπόμενες από τις διατάξεις του νόμου 4067/12 και αναφέρεται ότι απαιτείται γνωμοδότηση του Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου «για κάθε περίπτωση που προβλέπεται από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις». Οι 13 περιπτώσεις αρμοδιότητας των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων Αναλυτικά σύμφωνα με τη νέα νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής σε κάθε περιφερειακή ενότητα είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών στις εξής περιπτώσεις: Για κάθε οικοδομική εργασία (ανέγερση, επισκευή, προσθήκη, κατεδάφιση) σε κτίρια, οικόπεδα ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού, όπως επίσης δεν απαιτείται και στις περιπτώσεις κτιρίων ή έργων που είναι αποτέλεσμα πανελλήνιου ή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Για κάθε οικοδομική εργασία σε κτίρια ή χώρους των οποίων έχει ήδη κινηθεί ή ολοκληρωθεί η διαδικασία κήρυξής τους ως διατηρητέων με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, καθώς και σε όμορα με αυτά ή έναντι αυτών κτίρια ή γήπεδα. Για κάθε άλλη εργασία εφόσον η υπόθεση παραπεμφθεί σε αυτά από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Για κάθε μελέτη διαμόρφωσης κοινόχρηστων ή αδόμητων χώρων, εκτός από τις περιπτώσεις για τις οποίες διενεργήθηκε πανελλήνιος ή διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Για αρχιτεκτονικές μελέτες που διαφοροποιούνται από τα μορφολογικά στοιχεία και την τυπολογία που επιβάλλεται με ειδικές διατάξεις που έχουν θεσπιστεί ανά περιοχή, προστατευόμενη ή μη. Για τις άδειες κατεδάφισης κτιρίων που ανεγέρθηκαν πριν το έτος 1955. Για την έγκριση της διάσπασης του ενιαίου κτιρίου της περίπτωσης α της παρ, 1 του άρθρου 6 του π.δ. 24/31.5.1985 (Δ 270), καθώς και αν επιβάλλεται από τις κείμενες διατάξεις η διάσπαση του όγκου του κτιρίου. Για την έγκριση της οικοδόμησης σε μη άρτια οικόπεδα του άρθρου 25 του ν. 1337/1983 (Α 33). Για την έγκριση της οικοδόμησης, σύμφωνα με τις διατάξεις για την οικογενειακή στέγη του άρθρου 41 του ν. 1337/1983. Για κάθε περίπτωση που προβλέπεται από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις η γνωμοδότηση του Σ.Α.. Για την έκδοση αδείας νομιμοποίησης αυθαιρέτων οικοδομικών εργασιών ή κατασκευών, των άρθρων 28 και 29 του παρόντος, που εμπίπτουν στις ανωτέρω περιπτώσεις. Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτεόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Νέοι κανόνες λειτουργίας των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Με υπουργική απόφαση του ΥΠΕΝ, που είναι στο τελικό στάδιο της διαμόρφωσης της, καθορίζονται οι κανόνες λειτουργίας και οι αρμοδιότητες των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Η απόφαση εκδίδεται κατ΄ εφαρμογή του νόμου 4495/17. Οι βασικές κατευθύνσεις της νέας απόφασης οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι: Να προσδιοριστεί η γνωμοδοτική αρμοδιότητα των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων επί των αρχιτεκτονικών μελετών, ώστε να εξετάζεται η ουσία και η πληρότητα της μελέτης και όχι η «λύση», που επιλέγει ο μελετητής. Να ξεκαθαριστεί το πεδίο ελέγχου των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων, ώστε να μην υπεισέρχονται σε ελέγχους πολεοδομικής νομοθεσίας, (που είναι αρμοδιότητα των ΥΔΟΜ), να μην αρνούνται την γνωμοδότηση τους σε περιπτώσεις διαφωνίας τους αλλά να καταγράφουν τη διαφωνία τους σε πρακτικό και γενικώς να μην προβαίνουν σε άρνηση, υπέρβαση είτε κατάχρηση του γνωμοδοτικού ρόλου τους. Να καθοριστούν συγκεκριμένα κριτήρια εξέτασης της μελέτης ώστε αφενός να διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις των καλύτερων δυνατών όρων διαβίωσης των χρηστών, της προστασίας του περιβάλλοντος, της ενσωμάτωσης της πρότασης στα υπερκείμενα επίπεδα σχεδιασμού και να αποκλείονται απομιμήσεις και υπερβολές, που υποβαθμίζουν το τοπίο και δυσφημούν την αρχιτεκτονική. Οι συνθέσεις Οι συνθέσεις των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής παραμένουν όπως έχουν προβλεφθεί στο νόμο 4495/17, δεν αλλάζουν όπως έχει υπάρξει αίτημα για την συμμετοχή και άλλων ειδικοτήτων μηχανικών (Πολιτικών Μηχανικών κλπ) και έχουν ως εξής: Τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής είναι τετραμελή και αποτελούνται από: α) Έναν (1) αρχιτέκτονα μηχανικό, υπάλληλο του τμήματος Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος, ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του. Αν δεν υπάρχει υπάλληλος με τέτοια ειδικότητα, ως Πρόεδρος του Σ.Α. μπορεί να οριστεί υπάλληλος της περιφερειακής ενότητας ή άλλου φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που έχει ειδικότητα αρχιτέκτονα. β) Έναν (1) αρχιτέκτονα – μηχανικό της οικείας Υπηρεσίας Δόμησης (ΥΔΟΜ), με τον αναπληρωτή του. γ) Δύο (2) αρχιτέκτονες – μηχανικούς ελεύθερους επαγγελματίες, εκπροσώπους του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (Σ.Α.Δ.Α.Σ.-Π.Ε.Α.) μέλη του Τ.Ε.Ε., οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 9, με τους αναπληρωτές τους.
    1 point
  5. Version 4.0

    5.508 downloads

    Επικαιροποιημένο έντυπο Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας με βάση τον ν.4495/17 - τρέχουσες σχετικές εργασίες (όπως αναφέρονται στο αρ.29) - μικρές αλλαγές στα συννημένα και στα ονόματα των εντύπων Το έγγραφο βγήκε σε 5 σελίδες, λόγω της αύξησης των περιπτώσεων ΕΕΜΚ και δεν χωράει στο παλιό διπλωμένο Α3. Δεν το έχω χρησιμοποιήσει ακόμα σε ΥΔΟΜ. Αν μου πουν κάτι να αλλάξω, έχει κάποιος συνάδελφος αντίστοιχη ενημέρωση, το διορθώνω. Αυτά.... μέχρι να μας βγάλουν τυπικό έντυπο. Πήγα μια φορά στην ΥΔΟΜ και μου είπαν ότι θέλει τουλάχιστον εθνόσημο και να βγαίνει σε Α3. Οπότε τα πρόστεσα. Ελπίζω να τους κάνει. v.4.0 το έκανα Α3 και πέρασα και τις αλλαγές που θέλανε στην ΥΔΟΜ
    1 point
  6. καθόλου δεν συμφωνώ ότι κρίνοντας από στατική άποψη το κατάστημα είναι δυσμενέστερο. ένα ισόγειο κατάστημα δεν έχει πιο πολλά φορτία από ένα διαμερισμα α, β ορόφου. Απο εκει και υστερα στατιστικα το βλεπει ο νομοθετης αναρωτιομαστε τι να ενοουν, και διευκρινιζω οτι ο πρωτος γραφοντας το ειπε, δεν το ξερω αν το ειπε ο νομθετης, δεν το ξερω αν ετσι το λεει ο νομος... Προσπαθω να αντιληφθώ ποιά χρήση θεωρείται δυσμενέστερη. ... να πεις βεβαια η χρηση βοηθητικος δυσμενεστερη ειναι απο κυριος χωρος .... τελος παντων δεν το μπορω να το αντιληφθω, τωρα οσον αφορα την δυσκολια των ημ δεν το θεωρω σπουδαιο, καποιο μπανιο θα εχει, δεν εχει μπανιο το μαγαζι?... ενταξει αν παρουμε την πιθανοτητα οτι δεν θα εχει καποια ντουσιερα το να αποχετευτει μια ντουσιερα αν δεν υπαρχει 1 καιαν ζητειται....δεν ειναι πολυ δυσολο αφου θα υπαρχει η απ/τευση, αν δεν υπαρχει βεβαια αλλαζει, αν θελει αδεια, πιστευω οτι το πιθανοτερο θα θελει
    1 point
  7. για την θεωρητικη μεσοτοιχια...εδω [στην τελευταια σελιδα εχει αποφαση] για την εφαρμογη του αρθρου 25, διατηρω αμφιβολιες.
    1 point
  8. πολυ καλο για να ναι αληθινο.. αφου εχεις και ΥΔ τοτε δεν πας με αναλυτικο για το υψος, αλλα με συντελεστη ΥΥ ή περιμενεις διευκρινισεις
    1 point
  9. το Ζαχαροπλαστείο θεωρείται επιχείρηση μαζικής εστιάσης (άρθρο 2 νέας Υγειονομικής διάταξης ΦΕΚ 2161β/2017) 5.Δ.1 Επιχειρήσεις Μαζικής Εστίασης πλήρους επεξεργασίας(πλήρους γεύματος): επιχειρήσεις που διαθέ- τουν τρόφιμα τα οποία παρασκευάζονται με πολλούς και σύνθετους χειρισμούς στην ίδια την επιχείρηση ή τρόφιμα που προέρχονται από νομίμως λειτουργούσες επιχειρήσεις. Στις επιχειρήσεις αυτές ανήκουν τα εστιατόρια, ψητο- πωλεία, ψαροταβέρνες, ταβέρνες, σνακ μπαρ, ουζερί, μπυραρίες, μεζεδοπωλεία, παραδοσιακά καφενεία με παρασκευαστήριο, Οβελιστήρια, πιτσαρίες, ζαχαροπλα- στεία με παρασκευαστήριο. Επομένως αν δεν έχεις πρόβλημα με τη χρήση γης μέχρι εδώ όλα καλά! Όσο για το αν απαιτείται άδεια ή όχι η Νομοθεσία άλλαξε και ισχύει πλέον ο Ν 4495/17 (που δεν απαιτεί άδεια αν δεν αλλάζουν προς το δυσμενέστερο φορτία -μελέτες και διάγραμμα κάλυψης Οι μελέτες του 1975 (της Ο.Α σου) είναι αρχιτ/νά και στατικά (στις οποίες τίποτα δεν αλλάζει για την περίπτωσή σου) Τα παρασκευαστήρια θεωρούνται εργαστήρια τα επιτρέπονται ακόμη και σε αποθήκες (πόσο μάλλον σε κατάστημα που εσύ έχεις) Η πυρ/κή μελέτη που απαιτείται σήμερα πηγαίνει με την ΝΕΑ Πυρ διάταξη (και δεν θεωρείται ως αλλαγή μελέτης επί το δυσμενέστερο) Επομένως κατά την γνώμη μου δεν έχεις πρόβλημα
    1 point
  10. 1 point
  11. με ποια κριτηρια κρινεται μια χρηση ως δυσμενεστερη, δηλαδη στο παρον "δυσμενεστερη" ενοει την χρηση "κατοικια" ή την χρηση "καταστημα ενοει ως δυσμενεστερη ο νομοθετης" ? Κατανοω οτι με προβλημα στον κατασκευαστικό κλάδο και τον χώρο της οικοδομής, των ιδιοκτητών ακινήτων έφτασε το γεγονός της κατοχής ακινήτου να θεωρείται πρόβλημα, επαναλαμβάνω όμως την αρχική μου ερώτηση, δυσμενέστερο είναι τελικά να έχεις σπίτι η κατάστημα? Ευχαριστώ τους Συναδέλφους για την απαντηση τους, οσους απαντησουν
    1 point
  12. να πάτε σε ένα μηχανικό, ενεργειακό επιθεωρητή, κλπ και να του πείτε να σας κάνει μια υποχρεωτική βάση νόμου επίλυση Glaser. Η υγροθερμομόνωση δεν είναι κοκορέτσι όπου τα καρυκεύματα μπαίνουν όπως γουστάρουμε. Αν δεν ξέρει να πάτε σε κάποιον άλλον που να ξέρει.
    1 point
  13. Εσύ αν θα δώσεις σχέδια θα πρέπει να είναι σύμφωνα με την υφιστάμενη κατάσταση. Από κει και πέρα αν η συμβολαιογράφος θέλει βεβαίωση θα πρέπει να γίνει τακτοποίηση. Αν όχι μπορείς να την κάνεις και μετά. Κι εγώ απ' όσο ξέρω για την αποδοχή δεν χρειάζεται αλλά για τη σύσταση χρειάζεται. Οπότε η σωστή σειρά είναι 1.Αποδοχή 2.Υπαγωγή 3.Σύσταση
    1 point
  14. Από μόλις τώρα προσπάθεια εισόδου ... ετοιμάζονται .... δείτε την εικόνα ...
    1 point
  15. Το ΤΕΕ και ο τεχνικός επιστημονικός κόσμος της χώρας αποχαιρετούν με θλίψη και σεβασμό τον Κώστα Λιάσκα, τον μακροβιότερο Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 76 ετών. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η απώλεια του Κώστα Λιάσκα, του μακροβιότερου προέδρου του ΤΕΕ, για τέσσερις συνεχόμενες θητείες, προκαλεί θλίψη σε όλα τα στελέχη και τα μέλη του ΤΕΕ και σε ολόκληρο τον τεχνικό κόσμο της χώρας. Ο Κώστας Λιάσκας, με το συνδικαλιστικό και επαγγελματικό του έργο, αποτέλεσε εμβληματική μορφή της σύγχρονης ιστορίας του ΤΕΕ και των Ελλήνων Διπλωματούχων Μηχανικών. Συνέδεσε την πορεία του στα όργανα διοίκησης του Επιμελητηρίου με μια ολόκληρη εποχή, από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Προσπαθώντας να λειτουργεί κατά το δυνατόν συναινετικά, όπως επιτάσσει η ιστορία και η δημοκρατική συγκρότηση του ΤΕΕ, υπηρέτησε τόσο τον τεχνικό κόσμο όσο και την Ελληνική Πολιτεία συνολικά, από πληθώρα θέσεων ευθύνης, εκπροσωπώντας τον τεχνικό κόσμο της χώρας, παραμένοντας πάντα ενεργός στο επάγγελμα του μηχανικού. Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος αλλά και στους δεκάδες συνεργάτες του στο ΤΕΕ και στο επάγγελμα, που πορεύθηκαν μαζί επί δεκαετίες. Ένα είναι βέβαιο: δεν θα ξεχαστεί.» Ο Κώστας Λιάσκας σφράγισε με την παρουσία του το ΤΕΕ και τον επιστημονικό και επαγγελματικό στίβο των μηχανικών, αλλά και την κεντρική πολιτική σκηνή. Συμμετείχε, επί δεκαετίες, στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, αφήνοντας παρακαταθήκες προσφοράς, δημιουργικών συνθέσεων, αποτελεσματικού έργου και διαρκούς ανάδειξης του ρόλου και της ευθύνης των Ελλήνων Μηχανικών στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Τιμήθηκε από τους Έλληνες Μηχανικούς κατά τις δημοκρατικές εκλογικές διαδικασίες του ΤΕΕ, ως ο μακροβιότερος Πρόεδρος του ΤΕΕ. Ο Κώστας Λιάσκας αναδείχθηκε και υπηρέτησε σε συνεχείς θητείες συνολικά επί 24 χρόνια στη διοίκηση του Επιμελητηρίου, ενώ από το 1988 έως το 2002 θήτευσε συνεχόμενα για 12 έτη στη θέση του Προέδρου του ΤΕΕ Ο εκλιπών συμπλήρωσε συμπληρώνοντας συνολικά 27 χρόνια παρουσίας στα κεντρικά όργανα διοίκησης του ΤΕΕ από το 1975, που εκλέχθηκε για πρώτη φορά μέλος της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ, έχοντας διατελέσει επίσης το 1976 Αντιπρόεδρος και Μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας. Τρεις φορές υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Παράλληλα ο Κώστας Λιάσκας συγκεντρώνοντας ευρύτερη αναγνώριση και αποδοχή τόσο της προσωπικότητας του όσο και του θεσμικού ρόλου του, ως Πρόεδρος του ΤΕΕ, διετέλεσε τρείς φορές Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ: στην Υπηρεσιακή Κυβέρνηση Γρίβα (την περίοδο Μαρτίου – Απριλίου 1990), στην Οικουμενική Κυβέρνηση Ζολώτα (την περίοδο Νοέμβριου 1989 – Μαρτίου 1990) και στην Υπηρεσιακή Κυβέρνηση Γρίβα (την περίοδο Οκτωβρίου - Νοέμβριου 1989). Ο εκλιπών σφράγισε την πορεία του με σημαντικό επίσης έργο και προσφορά στον αθλητισμό και το Ολυμπιακό Ιδεώδες. Ήταν από τους πρωτοστάτες για την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα από το 1990 ως Μέλος της Επιτροπής Διεκδίκησης των «Ολυμπιακών Αγώνων 1996» και εν συνεχεία την περίοδο 1995-97 ως Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Διεκδίκησης Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004», ενώ το 2000 ήταν Μέλος ΔΣ της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004». Ο Κώστας Λιάσκας αποφοίτησε με δίπλωμα Πολιτικού μηχανικού από την Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1964. Ακολούθησε και ολοκλήρωσε το 1971 μεταπτυχιακές σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών (ΑΣΟΕΕ), στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Από την περίοδο της αποφοίτησης του από το Πολυτεχνείο, παράλληλα με την συμμετοχή του στα κοινά, ακολούθησε μέχρι σήμερα μια συνεχή και δημιουργική επιστημονική επαγγελματική πορεία, ως ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός, ενώ δραστηριοποιήθηκε σε κατασκευές δημοσίων έργων (μέχρι το 1987) και εν συνεχεία σε μελέτες και κατασκευές ιδιωτικών έργων, στον προγραμματισμό και τη διοίκηση έργων, ως σύμβουλος διαχείρισης, καθώς επίσης και στους τομείς των τουριστικών επιχειρήσεων και της ενέργειας. Με αφετηρία την Μακρακώμη Φθιώτιδας, τόπο γέννησης και καταγωγής του, διατηρώντας ισχυρές ρίζες στις αρχές, τα ήθη και τα διδάγματα της ελληνικής ιστορίας και των παραδόσεων, αξιοποιώντας παράλληλα τις ιδεολογικές και κοινωνικές αναφορές του, που τίμησε μέχρι τέλους, ο Κώστας Λιάσκας ακολούθησε μία λαμπρή επιστημονική, επαγγελματική πορεία από θέσεις ευθύνης και προσφοράς στον δημόσιο βίο. Ο Κώστας Λιάσκας υπήρξε και αναγνωρίστηκε από τον τεχνικό και επιστημονικό κόσμο αλλά και ευρύτερα από την ελληνική κοινωνία, ως πρωτοστάτης μίας ολόκληρης γενιάς μηχανικών, που ανέλαβε μετά την δικτατορία την επίπονη και συνεχή πορεία εθνικής ομοψυχίας και δημιουργικής συνεννόησης για την ανόρθωση και ανάπτυξη της χώρας, αφήνοντας ισχυρά διδάγματα για τη σημερινή εποχή, τους μηχανικούς και τις νεότερες γενιές. Η κηδεία του εκλιπόντος θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 8/5/2018 σε στενό οικογενειακό κύκλο και παράκληση της οικογένειας είναι, αντί στεφάνων, να γίνει κατάθεση εις μνήμην του στον σύλλογο «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Πηγή: Εφυγε από τη ζωή ο Κώστας Λιάσκας -Ο μακροβιότερος πρόεδρος του ΤΕΕ | iefimerida.gr
    1 point
  16. ...υπό διωγμό από την blogόσφαιρα των επιτηδείων του "prasinaloga.gr". Για να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει στις ανανεώσιμες ώστε να τις προσαρμόσουμε στη μορφολογία και τις ανάγκες του τόπου, ή σε άλλες καθαρές τεχνολογίες δεν το συζητώ. Ούτε να καθίσουμε να σκεφτούμε πως είναι στημένα και τι ακριβώς εκμεταλλεύονται τα αιολικά της Γερμανίας και της Δανίας. Άντε να πουλήσουμε καμία "κουμούτσα" στα κορόιδα, να τη βγάλουμε και φέτος. Το "αγοράζω - φυτεύω - πληρώνω" θα το βρούμε μπροστά μας. Και όποιος μιλήσει για το πρόβλημα τον τοποθετούν αμέσως οι ανεγκέφαλοι στους υποστηρικτές του λιγνίτη και των εισαγωγών ενέργειας. Ωραίο το βιντεάκι που ανέβασες, αλλά πρόσεξε ότι είναι αγροτική - παραγωγική περιοχή δλδ έχει οργανωμένες καλλιέργειες. Εδώ πράγματι οι Α/Γ δένουν άριστα με το περιβάλλον.
    1 point
  17. Τους μλκ ..δίνουν παράταση χωρίς ακόμα να έχουν ανεβάσει τα ειδοποιητήρια .
    1 point
  18. .....με το καλο οι Πολιτικοι Μηχανικοι να σταματησουν να κανουν Αρχιτεκτονικες μελετες ακινητων....
    1 point
  19. εφόσον έχετε αποκλειστική χρήση δεν θα χρειαστείται συναίνεση από τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες για να ολοκλήρωθεί η τακτοποίηση, για περισσότερες πληροφορίες πρέπει να παρέχετε και άλλα στοιχεία. επίσης συμβουλέψτε το μηχανικό σας να κάνει εγγραφή εδώ στο σαιτ και αν ψάχνοντας το δεν βρει απαντήσεις , ας ρωτήσει στη σχετική ενότητα. Το να συμβουλέψουμε εσας (που μπορεί να μην γνωρίζετε τεχνικές λεπτομέρειες) για να τα πείτε μετά στο μηχανικό δεν είναι ο σωστός τρόπος.
    1 point
  20. Μονο εταιρία πιστοποιημένη για μέτρηση κατα ISO με θερμοροομέτρο συμβουλέυσει για το αν η ενεργειακή κλάση του ακινήτου ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα!!!
    1 point
  21. Άρθρο 94 Κυρώσεις αυθαίρετων κατασκευών μετά την 28η.7.2011 2. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων υπολογίζονται ως εξής: α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών ή όπου δεν υπάρχει σύστημα αντικειμενικών αξιών στη συγκεκριμένη περιοχή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του παρόντος. Ο συντελεστής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ορίζεται σε: αα) 1,20: για αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται εντός προστατευόμενων περιοχών, δηλαδή εντός περιοχών Natura, δασών, ρεμάτων, αιγιαλού-παραλίας και αρχαιολογικού χώρου ζώνης Α, ββ) 1,00: για τις υπόλοιπες περιπτώσεις αυθαιρέτων
    1 point
  22. Αγαπητέ GRTOPO και λοιποί φίλοι, η απόκλιση 2% στο εμβαδόν ξεκινάει από απαίτηση της Εφορίας και θα την βρείτε στους νόμους Ν. 3427/2005 αρθ. 21 παρ. 2 (βάζει επιπρόσθετο όρο max διαφορά αξίας ακινήτου 1500 ευρώ) Ν. 2579/98 αρθ. 14 παρ. 5,6,7 Ν. 2459/97 αρθ. 19 Οσον αφορά στα άλλα, δεν είμαστε μεν δικηγόροι αλλά υποχρεούμαστε στην εφαρμογή τίτλου για να προφυλάξουμε τα συμφέροντά μας πρώτα και κατόπιν τον ίδιο τον πελάτη. Αν μας αποκρύψουν μεταγενέστερα στοιχεία θα είναι πρόδηλο πάνω στο διάγραμμά μας όπου απλά δεν θα αναγράφονται στη λίστα με τους τίτλους. Αν δε ξεχαστεί λίγο ο στοχοφόρος σου ή κλωτσήσει λιγάκι το laser σ' ένα οικόπεδο 350 τμ, μια διαφορά της τάξης του 1% σίγουρα την έχεις από χέρι (θεώρησε 5 εκ ομοιόθετη περιβάλλουσα) οπότε το 2% δεν φαντάζει και μεγάλο έγκλημα κατα της ανθρωπότητας προκειμένου να βαδίσεις γρήγορα. Αν πρόκειται όμως να στριμώξεις κτήριο πρέπει να το διπλοτριπλοσκεφτείς και να κάνεις οπωσδήποτε συνένοχο και τον πελάτη και τον μελετητή.
    1 point
  23. ... αμφιβαλω αν βρισκεται σε λαθος θεση στην αδεια, τεινω προς την αποψη να πιστεψω οτι στην ταρατσα βρισκεται σε λαθος θεση
    0 points
  24. Αγαπητέ KOnstantine IB. Με όλο το Σεβασμό, μένεις μεταξεταστέος και έλα ξανα το Σεπτέμβρη να ξαναδώσεις εξετασεις. Δλδ πραγματικά, πως τα καταφέρνετε και σε 10 σειρες γράφοται τοσες ανακρίβειες..... τίνα πω, έλλειψη πληροφόρησης ή εσκεμμένη παραπληροφόρηση? Όταν μπερδεύονται οι επιστημονικές προσεγγίσεις με τις πολιτικές, τ΄τοε χάνεται η μπαλα. Ας κάνω μία πρόσπάθεια να κάνω copy-paste αυτα που γράφεις και να σχολιάσω όπου μπορώ. 1. Είναι γεγονός ότι οι ΒΑΠΕ τελικά είναι πανάκριβες και γι αυτό το λόγο δεν αποσβένονται γρήγορα - ποτέ θα έλεγα. Ξεκινάμε με τα εξής: Α) Δεν υπάρχει εννοια ΒΑΠΕ. Το ΒΑΠΕ έχει δημιουργηθεί απο συγκεκριμένες πολιτικές σκοπιμότητες. Β) Υποθέτω οσοι εχουν επενδυσει σε ΑΠΕ δεν θα πάρουν ποτέ πισω τα λεφτά τους.... μπορει αυτοί κάτι αν ξέρουν παραπάνω απο΄εσένα. Αποσβέσεις απο΄5-10 χρόννια νομιζω μια χαρά ειναι ε? 2.Αποτελεί παραλογισμό να αναπτύσσονται όχι από αυτοτροφοδοτούμενα ιδιωτικά κεφάλαια αλλά χρεώνοντας για άλλη μια φορά το ήδη καταχρεωμένο Ελληνικό Κράτος. Α) ΑΠό που να πρωτοξεκινήσω? ΚΑταρχήν πώς χρεώνουν το κρατος? Ιδιωτικά κεφαλαια δεν επενδυονται? (μαζί με δανεισμό).ΌΠως δλδ ΚΑΘΕ επενδυση που γίνεται. Δλδ τι θέλεις? 3. Επίσης αποτελεί παραλογισμό μια χώρα με πλουσιότατα κοιτάσματα λιγνίτη, φ.α. και πετρελαίου να...εισάγει ρεύμα από τη Γερμανία και τις άλλες κατασκευάστριες χώρες των ηλιακών και αιολικών γεννητριών, γιατί αυτό συμβαίνει στην ουσία με τις "τεχνολογίες" αυτές. Α) Ενταξει, εχεις ξεφυγει. Καταρχήν, τα...πλούσια κοιτασματα πετρελαιου κτλ, ας τα βγάλουμε πρώτα, και μετά βλέπουμε. Τωρα αν εσυ θεωρείς πως πρέπει να κάψουμε όσο πιο γρηγορα γινεται το μοναδικο - αυτη τη στιγμή - εγχωριο καυσιμο που εχουμε, δικαίωμα σου. Επίτρεψε μου ωστόσο να διαφωνώ λόγω ρυπανσης περιβάλλοντος. ¨ΟΣο για το τελευατίο επιχείρημα - εχεις δικιο (ειρωνικό): Προφανώς, τους ατμοστρόβιλους των λιγνητικών εργοστασίων τους φτιάχνουμε εδώ.....Καλά απαντησε ο αλλος συναδελφος, πως εξοικονομεις συνάλλαγμα από εισαγωγή καυσίμων (εκτός και εάν ενοχλείσαι που δεν αγοράζουμε περισσότερο Φ.Α. από την Ρωσια)... 4. Να μην πούμε για τα παιχνίδια GAR και Soros ως προς το θέμα αυτό όπου εν όψει της εισόδου της χώρας στο "μηχανισμό στήριξης" και εντελώς πίσω από την πλάτη μας συμφωνήθηκαν τεράστια ποσά επένδυσης στις ΒΑΠΕ και τέλος να μην πούμε και ποιες τράπεζες παγκόσμιας εμβέλειας χρηματοδοτούν τα προγράμματα αυτά (με το αζημίωτο φυσικά). Τι λες τωρα ρε παιδί μου! Βρεχει λεφτά στον τομέα των ΑΠΕ και δεν τα βλέπω? Για στείλε μας λιγο που τα βρισκουμε όλα αυτά. Κ¨οφτε τις μπύρες....
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.