Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.322


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. Largy

    Largy

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.474


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/06/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Συνάδελφοι καλησπέρα, προς ενημέρωση όλων σας ενημερώνω σχετικά: ο έλεγχος έγινε σήμερα το πρωί και ήτανε εξαντλητικός... όπως αναφέρθηκε, επρόκειτο για έλεγχο του πορίσματος του ελεγκτή δόμησης από κλιμάκιο επιθεώρησης από το Τ.Ε.Δ.Κ., επομένως στην δικιά μου περίπτωση, εφόσον δεν έχει γίνει ακόμα ο τελικός έλεγχος από ελεγκτή δόμησης αφορούσε στο πόρισμα του αρχικού ελέγχου (θεμελίωσης)... πρώτα ελέγχθησαν οι αποστάσεις από τα πλάγια όρια, στη συνέχεια τα μεγέθη των πλευρών και τέλος οι διαστάσεις υποστυλωμάτων κλπ. με βάση τον σχετικό ξυλότυπο... όλα πήγαν καλά καθώς όλες οι μετρήσεις που έγιναν ήτανε ακριβής με βάση τον έλεγχο... αυτό που αποκόμισα είναι ότι πλέον (και καλώς συμβαίνει) δεν μπορούμε να ρισκάρουμε ούτε εκατοστό ενώ τυχόν μη νόμιμες και ασαφής απαιτήσεις των πελατών με βάση παλαιότερες νοοτροπίες απορρίπτονται αυτομάτως... εφόσον σε εμένα σε λίγο καιρό που θα ολοκληρωθεί το έργο θα γίνει ο τελικός έλεγχος από ελεγκτή δόμησης ώστε να δοθεί το ΟΚ από ΔΕΗ, αν μετά από λίγο καιρό γίνει ξανά έλεγχος του ελεγκτή από κλιμάκιο επιθεώρησης θα μιλάμε για 4 ελέγχους από αρχή μέχρι τέλους (και σε έργα που προβλέπεται και ενδιάμεσος μέχρι και 6)! Επίσης, δεν γνωρίζω σε τελικό έλεγχο μέχρι και πόσον καιρό αργότερα μπορεί να διενεργηθεί έλεγχος του τελικού πορίσματός του από κλιμάκιο επιθεώρησης, όμως εδώ αφήνεται στην περίπτωση αυτή ένα ερωτηματικό όσον αφορά τις πιθανές τροποποιήσεις που κάνει ο ιδιοκτήτης στη συνέχεια (πχ. μετατροπή αποθήκης σε διαμέρισμα μετά τον τελικό έλεγχο του ελεγκτή δόμησης κλπ.) Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και αφού όλα πήγαν καλά, θα γίνει από αύριο ότι αναφέρει ο Largy παραπάνω, δηλαδή "κοινοποίηση εγγράφου στον ελεγκτή δόμησης από τους επιθεωρητές που θα αναφέρει ότι ελέγχθηκε ως προς την ορθότητα του πορίσματος και οτι ήταν όλα οκ." Ρώτησα επίσης τι συμβαίνει σε περίπτωση που απουσίαζα πχ. σε διακοπές ή αδυνατούσα εν γένει να παρίσταμαι καθότι με ενημέρωσαν για τον έλεγχο μόλις δυο ημέρες νωρίτερα και μου ανέφεραν ότι για διάφορους λόγους δεν μπορούν γενικά να ενημερώνουν νωρίτερα ωστόσο η παρουσία μου ήτανε προεραιτική και τους αρκεί να έχουν τα πρωτότυπα σχέδια οπότε αν σε κάποιο έργο απουσιάσετε οποιαδήποτε στιγμή καλό είναι να έχει κάποιος συνεργάτης ή μητέρα ή σύζυγος τα σχέδια εύκαιρα σε περίπτωση αντίστοιχου ελέγχου... Αν έχετε οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία και είχα κάποια εικόνα σήμερα, ρωτήστε με...
    2 points
  2. Γράφει αν επιτρέπεται η δόμηση για συνήθεις χρήσεις; Αν είναι αυτό που καταλαβαίνω συνήθως η δόμηση απαγορεύεται εκτός από κάτι αγροτικές αποθήκες, στέρνες κλπ.
    1 point
  3. Να μαντέψω: Στο τότε ειδοποιοητήριο του Α'13 που πλήρωσες μήπως είχες τα παρακάτω ποσά στο εξάμηνο [μάλλον σε είχαν υπολογίσει ως να ήσουν στην 1η ασφ.κατηγ. (ανώ 5ετίας ή άνω των 35ετών)] Κ.Σ. = 138,67*6 = ................832,02€ ΕΠΙΚ = 41,60*6 =.................249,60€ ΕΙΔ.ΠΡΟΣΑΥΞ.= (αδιάφορο γιατί καταργήθηκε) ΕΦΑΠΑΞ = 27,73*6 = ..........166,38€ ΚΥΤ = 44,72*6 =..................268,32€ Σύνολο =..........................1.516,32€ Με βάση τον 3986/11 [όπως λες θα έπρεπε να ήσουν 2η ασφ.κατηγ. (ανώ 5ετίας ή άνω των 35ετών)] Κ.Σ. = 170,53*6 =.............1.023,18€ ΕΠΙΚ = 51,16*6 =................306,96€ ΕΙΔ.ΠΡΟΣΑΥΞ.= (αδιάφορο γιατί καταργήθηκε) ΕΦΑΠΑΞ = 34,11*6 =..........204,66€ ΚΥΤ = 54,99*6 =.................329,94€ Σύνολο =..........................1.864,74€ Αρα προκύπτει διαφορά 1.864,74-1.516,32=348,42€ Ετσι νομίζω εγώ ότι προέκυψε η διαφορά σου.
    1 point
  4. Το ειδοποιητήριο Α2013 είχε εκδοθεί με την αυξημένη εισφορά και ημερομηνία λήξης 30-04-2013. Στις 29-04-2013 δόθηκε παράταση και νέο ειδοποιητήριο με τις παλιές εισφορες. Επομένως όσοι το είχαν πληρώσει ως τις 29-04-2013 είχαν πληρώσει τις αυξημένες εισφορές και άρα δεν έχουν τώρα ειδοποιητήριο αναδρομικών για το Α2013 και όσοι είχαν πληρώσει τις παλιές εισφορές μετά την παράταση έχουν τώρα ειδοποιητήριο αναδρομικών,
    1 point
  5. Κουραφέξαλα που δεν ξέρουν τον τρόπο, ακόμα και απευθείας αγορά κάνουν άμα θέλουν. Τεσπά, πράξη αναλογισμού & αναγκαστική απαλλοτρίωση, ο κυριλέ τρόπος.
    1 point
  6. Το la-kenak δεν είναι κόπια του τεε-κενακ, ούτε ελεύθερο αντικατάστατο του τεε-κενακ. Το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ θα πρέπει να το έχεις πάντοτε είτε αγορασμένο είτε στο ΤΕΕ όπως σου λέει ο συνάδελφος παραχωρημένο. Το la-kenak δεν εκτελεί επίσης κατάταξη. Κάνει 1000 πράγματα που δεν κάνει το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ αλλά αυτό δεν το κάνει
    1 point
  7. Τότε μελέτησε το σε βάθος για να το κατανοήσεις καλύτερα. Καλή Εργασία.
    1 point
  8. Οντως εννοώ στέγη επι πλακός.Κλασική με ξύλο και κοκκινο κεραμίδι. Μαλιστα εχει και σχετικά μικρό ύψος. Τιποτα δεν ειναι κατω απο τη στέγη, η οποία δεν εχει και πρόσβαση. Την έκανε κυρίως για μόνωση. Μεταξύ μας, χαλάλι, η πλέον λογική λύση από τις βαφες και λοιπές ιστορίες που λανσάρουν οι απανταχού "μονωσάδες" (ειδική κατηγορία ειδικών επιστημόνων της παπαρδολογίας)
    1 point
  9. Η αιτιολόγηση θα πρέπει να έχει το σκεπτικό (θα το ρετουσάρεις λίγο) : H πλάκα εδράζεται επί εδάφους αρα δεν επηρέαζει τα στοιχέια του Φέροντος Οργανισμού.(
    1 point
  10. Τα φορτία που εφαρμόζονται στην πλάκα επί εδάφους δεν μπαίνουν στον υπολογισμό. Γενικά, αν ο υπόγειος όροφος αποτελείται από περιμετρικά τοιχεία (άρα με γάλη ακαμψία) δηλ. θεωρείται υπόγειο από Στατικής άποψης, τότε θεωρείται στάθμη σεισμου η οροφή του, οπότε λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της τέμνουσας όλα τα φορτία από το ισόγειο και πάνω. Βέβαια η νέα εγκύκλιος μιλά για επαυξηση κατακόρυφων φορτίων και όχι για τέμνουσα βάσης (οπως στον 4178). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το φορτίο πλάκας επί εδάφους κατώτατου ορόφου δεν λαμβάνεται υπόψη.
    1 point
  11. Αν τα φορτία είναι "επί εδάφους" μπορείς να απαλλαγείς από ΜΣΕ με κατάλληλη τεκμηρίωση στην τεχνική έκθεση...
    1 point
  12. Ελέγχεις τα εξής: α) αν έχουν μετρήσει στον συντελεστή δόμησης β) αν επιτρέπονται οι χρήσεις από τους σημερινούς όρους δόμησης, χρήσεις γης και ειδικές διατάξεις γ) αν με βάση την άδεια η κατοικία μπορούσε να έχει αυτόν τον συντελεστή δόμησης... (ο ΣΔ εξαρτάται από τη χρήση) Αν είναι όλα ναι, τότε βάλε 1 ΛΠ
    1 point
  13. χαχαχα γι αυτό τα συζητάμε, μην κάνουμε κάτι λάθος!!! οκ Ιάσονα, σ'ευχαριστώ για την άμεση απάντηση! Καλή συνέχεια!
    1 point
  14. Αεροπορικές εταιρείες κτλ κτλ.. Πχ η Aegean βραβεύτηκε 7η στον κόσμο. Δεν καταλαβαίνω τι πάει να πει στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η fraport. Λες και είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την αύξηση. Μάλλον για διαφήμιση μου κάνει το άρθρο
    1 point
  15. Άρθρο 3 , παρ. 3.5 3.5. Μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο Η μελέτη, σχεδίαση και εγκατάσταση του μόνιμου υδροδοτικού πυροσβεστικού δικτύου καθορίζεται από την Τεχνική Οδηγία Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. 2451/1986: «Εγκαταστάσεις σε κτήρια: Μόνιμα πυροσβεστικά συστήματα με νερό» ή/και συμπληρωματικά για τα εξαρτήματα του συστή− ματος αυτού, από το πρότυπο ΕΛΟΤ EN 671: «Μόνιμα συστήματα πυρόσβεσης − συστήματα με (εύκαμπτους) σωλήνες» όπως κάθε φορά ισχύει. Το ΕΝ 12845 αφορά αποκλειστικά σε δίκτυα sprinkler. Για μεικτό σύστημα πιθανότατα θα σου ζητήσει η Π.Υ. ΕΝ 12845 (τόσο για το δίκτυο, τη δεξαμενή, το πυροσβεστικό συγκρότημα κλπ), αν και μερικές φορές ίσως να συμφέρει να κάνεις 2 αντλιοστάσια όσο περίεργο και αν ακούγεται! Για μόνιμο δίκτυο με ΠΦ έχεις την επιλογή να βάλεις πυροσβεστικό συγκρότημα απλό... και αυτό προτείνω γιατί η τιμή στα κατά ΕΝ ξεφεύγει. Οι υπολογισμοί δικτύου και δεξαμενής γίνεται με τον κλασικό τρόπο.
    1 point
  16. Για στατιστικά υπάρχει στο forum μια όμορφη διαδικασία κατά την δημιουργία νέου νήματος.
    1 point
  17. Προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης η ερώτησή μου δεν είναι ειρωνική. Υπάρχει κάτι άλλο πέρα από ΠΕΑ και αυθαίρετα που να μπορεί να κάνει ένας ΠΜ στην Ελλάδα; Σκέψεις μου που τις έκανα για αρκετό καιρό, πριν 3 χρόνια: α) Ελεγκτής δόμησης; (έστω ότι υπάρχει δόμηση με κλήρωση τους διαλέγουν) β) Μελετητής; (υπάρχει κατασκευή; αν υπάρχει, ως ΤΕ τι μπορεί να υπογράψει; ) γ) Δημόσια Έργα; (μόνο ΜΕΚ-ΜΕΕΠ μπορεί => εμπειρία + το κράτος είναι ο μεγαλύτερος μπαταχτσής αυτή τη στιγμή) δ) Κατασκευαστής; (βλέπε β. Επίσης εξοικονόμηση κατ οίκον; έκλεισε αυτό και να μην έκλεινε πότε θα πληρωθείς.. πρέπει να έχεις κεφάλαιο) ε) Καθηγητής σε κάποια ιδιωτική σχολή - ιδιαίτερα σε φοιτητάς; Εδώ κάτι γίνεται. ζ) Ερευνητής σε κάποιο πανεπιστήμιο της Ελλάδας; (ως ΤΕ και χωρίς τουλάχιστον μεταπτυχιακό δύσκολο) η) πραγματογνώμονας - ίσως κάτι να γίνεται εδώ, αν έχει κάποιος όρεξη για μπλεξίματα και πηγαινέλα σε δικαστήρια. θ) κάποια μεγάλη ιδιωτική εταιρεία; Εκεί κάποιο μέσο θα το θέλει φαντάζομαι. Μισθός λίγο πολύ τα ξέρουμε. Τουλάχιστον με πολύ τύχη, πολύ ψάξιμο και τρέξιμο κάτι μπορεί να γίνει εδώ. ι) Μία λύση οι έχοντες κάποιο χωριό και με πολύ καλές κοινωνικές σχέσεις να κάνουν δικό τους γραφείο (και ό,τι γίνει). Αν μη τι άλλο, στους τόσους συμφοιτητές μου ένας χτίζει κανένα σπιτάκι που και που. κ) Άλλη δουλειά. λ) Εξωτερικό. Υπάρχει κάτι άλλο; Βελτιώθηκε η κατάσταση από το 2015; Για τις υπόλοιπες ειδικότητες τα πράγματα είναι (λίγο έως πολύ) καλύτερα νομίζω. ΥΓ: Είμαστε λίγο εκτός θέματος, αλλά νομίζω πως έχει ενδιαφέρον.
    1 point
  18. Στην περίπτωση 1 και 2, για όσα εμπίπτουν στην ΠΔ 71/88, δεν απαιτείται. Από 7/8/2018 όμως που θα ισχύει το ΠΔ 41 - 18 ΦΕΚ 80/07.05.2018 και καταργεί το ΠΔ71/88 θα απαιτείται (άρθρο 7 παρ. 7.5.4 και άρθρο 8 παρ. 8.4.4). Ξανασκληραίνουν οι νόμοι.
    1 point
  19. Δεν ήμουν εκεί, αλλά φαντάζομαι ότι ο έλεγχος αφορούσε το περιεχόμενο του πόρισματος. Τι άλλο θα μπορούσαν να ελέγξουν...γενικά, αφού ο τελικός τα έχει όλα.
    1 point
  20. το 98 παρ. 4 επιτρεπει την τακτοποίηση σε εξ αδιαιρετου και σε συγκυριο, ανεξαρτητως ποσοστού, αν εχει γινει συσταση ΟΙ ή καθετης το διορθωνω ...δες το όπως το πηρα απο την -τελικη -ενημερωση του καν62 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, ή σε κτίσμα χωρίς σύσταση οροφοκτησίας εντός σχεδίου πόλεως, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυθαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99 κ.επ. ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Υπόχρεος προς καταβολή του παραβόλου υπαγωγής και των αναλογούντων προστίμων είναι ο δηλών την αυθαιρεσία συγκύριος, ο οποίος διατηρεί τα εκ του νόμου αναγωγικά του δικαιώματα έναντι των λοιπών συγκυρίων. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιποί συνιδιοκτήτες μπορούν να αποπληρώνουν τις ορισθείσες δόσεις των αναλογούντων προστίμων αυτοβούλως, σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους, ύστερα από σχετική έγγραφη ή ηλεκτρονική δήλωσή τους.
    1 point
  21. Καλά τα ερωτήματα που θέτεις πλην όμως αυτά ανήκουν στο χώρο της κουβέντας (ή αν θες άνοιξε ένα άλλο θέμα περί ευθύνης μηχανικού) ως υποθετικά σενάρια Προτείνω να επικεντρωθούμε στο θέμα του νήματος αναφορικά με την σύνταξη ΜΣΕ, τις προδιαγραφές και τα κριτήρια απαλλαγής.
    1 point
  22. Σωστά. Μου έχει γίνει τέτοιος έλεγχος ως ελεγκτής δόμησης. Τηλεφώνησαν στον επιβλέποντα, έκαναν τον έλεγχο (ακριβώς ότι αναφερόταν στο πόρισμα, που ήταν τελικός έλεγχος) και μου κοινοποίησαν έγγραφο που έλεγε ότι ελέγθηκα ως προς την ορθότητα του πορίσματος και οτι ήταν όλα οκ.
    1 point
  23. Κώστα, Δυστυχώς, δεν υπαρχει καμμια "τεθλασμενη"...ούτε σπουδασαμε 20 χρονια με -πολλους απο μας - με μεταπτυχιακα, για να ασχολουμαστε με το παρανομο WC ή καλυβακι ή μαντρί ή κοτέτσι του καθενος, που εχτιζε όπως ηθελε και όπως τον βόλευε, ανεξελεγκτα. Προκειται για εναν "λαβυρινθο" με πολλους Μινωταυρους, όπου εκει μεσα εριξαν τους μηχανικους για να "διορθωσουν" -μεσα απο μια πολυπλοκη, ακαταλαβιστικη, περίπλοκη, έως και "επικινδυνη" για τους μηχανικους νομοθεσια- όλα τα λαθη, ολες τις παραλειψεις και όλες τις διατρητες νομοθετησεις που εχει κανει η Πολιτεία και όλοι οι "ανωνυμοι" υπεύθυνοι τα τελευταια 60 χρόνια.
    1 point
  24. Ναι σε αυτό ακριβώς βασίζεται. Δεν ζητάνε τη γνώμη σου, απλώς σε ενημερώνουν ότι θα γίνει ο έλεγχος. Υποθέτω σου έκλεισαν κάποιο ραντεβού για αυτοψία. Θα έρθουν να ελέγξουν την υλοποίηση της άδειας σε σχέση με το πόρισμα που εξέδωσε ο ελεγκτής. Εφόσον όλα έχουν γίνει σωστά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
    1 point
  25. Για τη χρήση του μειωτικού σε πατάρι δεν υπάρχει περιορισμός ως προς το εμβαδό του. Αρκεί μόνο να είναι πατάρι
    1 point
  26. πριν 6 χρονια..."λες και ειναι χτες"... http://www.michanikos.gr/forums/topic/33923-αεροφωτογραφίες-από-το-υπεκα-για-τακτοποίηση-των-αυθαιρέτων/?do=findComment&comment=546625
    1 point
  27. Ελάχιστες (εσωτερικές) διαστάσεις θαλάμου: 1.10x1.40μ. Η είσοδος πρέπει να γίνεται από τη μικρότερη πλευρά (1.10μ.) του θαλάμου. Οι διαστάσεις αυτές δεν επιτρέπουν τη στροφή αναπηρικού αμαξιδίου κατά 180° -αν υπάρχει τέτοια απαίτηση τότε ο θάλαμος πρέπει να έχει διαστάσεις 1.50x1.50μ. Αν η είσοδος και έξοδος γίνεται υπό γωνία 45° και από δύο πόρτες, τότε οι ελάχιστες διαστάσεις είναι 1.40x1.40μ. Σε κτίρια με τέσσερις ορόφους και άνω είναι προτιμότερο ο ανελκυστήρας να έχει διαστάσεις 1.10*2.20μ για να δέχεται και φορείο. οδηγία ΥΠΕΧΩΔΕ "σχεδιάζοντας για όλους" άρθρο 5§2.1
    1 point
  28. pirsogiannis Η αρχική έκπτωση 20% γιά το Α εξάμηνο υπολογίζεται από το σύστημα εξ΄αρχής (είναι αυτό που βλέπεις ). Η άλλη έκπτωση 20 % γίνεται πάνω σε αυτό αν πληρωθεί εφάπαξ.
    1 point
  29. Παίδες μήπως αυτά πρέπει να γίνουν ως εξής: το Α' εξάμηνο Π-Π*(0.20+0,20)=Π*0,60 το Β' εξάμηνο Π-Π(0,20+0,10)=Π*0,70 το Γ' εξάμηνο Π-Π(0,20-0,10)=Π*0,90 και το Δ' εξάμηνο Π-Π(0,20-0,20)=Π
    1 point
  30. Σήμερα έλαβα αρνητική απάντηση από τον ΟΚΧΕ. Αν δεν υπάρχουν αεροφωτογραφίες για το χρονικό διάστημα που θέλουμε , τι κάνουμε ;
    1 point
  31. Roukat "ωστόσο ξέρω ότι πολλοί μηχανικοί αντιμετωπίζουν το κτίριο ως ένα οικοδόμημα με μία επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη, που κανονικά αυτό είναι και το λογικό και το πιο σωστό, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είσαι καλυμμένος σε τέτοια περίπτωση....εσύ απ' ότι κατάλαβα δεν το υποστηρίζεις αυτό. " αρθρο 100 2. Για τον υπολογισμό των ανωτέρω συντελεστών τετραγωνιδίων, τα μεγέθη των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου και, σε περίπτωση συγκυριότητας ακινήτου, με το μέρος των επιτρεπομένων μεγεθών, που αναλογεί στο ποσοστό συνιδιοκτησίας της οριζόντιας ή κάθετης ή ιδιοκτησίας κάθε συγκύριου. υγ "στατιστική ανάλυση" ..... της ΕΛΣΤΑΤ?????
    0 points
  32. Μόνο να μην το κάνεις κι εσύ σαν το "ξυπνοπούλι" το χθεσινό, που έκανε λέει "στατιστική ανάλυση" (.....ακούς Δημήτρη) ;;;; Καλή συνέχεια και σε σένα.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.