Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.350


  2. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.519


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.971


  4. lamgar

    lamgar

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      72


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/12/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Θα γράψω το συμπέρασμα που κατέληξα, λόγω του μακροσκελούς της σκέψης-τεκμηρίωσης. Την σκέψη μου, την τεκμηρίωση αλλά και το συμπέρασμα μπορείτε να το δείτε στο συνημμένο αρχείο και όποιος έχει όρεξη το κοιτάει. Όχι ότι το συμπέρασμα είναι minimal !!! Καλού-κακού μην ξεχνάμε ότι δεν είμαι λογιστής, εργατολόγος κλπ και απλά επιστρατεύω τις γνώσεις μου και την μελέτη διαφόρων σχετικών. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ λοιπόν (κατ' εμέ) Σύμφωνα με το παρακάτω σχήμα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ ΟΦΕΙΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ .................................|................................................. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙΣΕΣ...ΚΑΤΑΒΛΗΤΕΕΣ.... ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙΣΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΑ: επιστροφή==>καταβληθείσες>καταβλητέων Στο 2017 δεν έπρεπε το ποσό (καταβληθείσες-καταβλητέες)=επιστροφή, να έχει εκπέσει στο 2017. Αρα α) αν έχει εκπέσει στο 2017 θα πρέπει να γίνει τροποποιητική με ότι αυτό συνεπάγεται (πιθανόν να συμφέρει) και: ---αν ζητηθεί πίσω (και έχει γίνει εγγραφή στο 2017 στα βιβλία, να γίνει αλλαγή στην οριστικοποιημένη εγγραφή στα λογιστικά αρχεία και η οποία δύναται να γίνεται με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο (π.χ. αντιλογισμός ή χρήση αρνητικών εγγραφών). ---αν δεν ζητηθεί πίσω και παραμείνει ως προκαταβολή για τις εισφορές του 2018 (και έχει γίνει εγγραφή στο 2017 στα βιβλία, να γίνει αλλαγή στην οριστικοποιημένη εγγραφή στα λογιστικά αρχεία και η οποία δύναται να γίνεται με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο (π.χ. αντιλογισμός ή χρήση αρνητικών εγγραφών) και εγγραφή στο 2018 και θα εκπέσει το 2018 αφού θα αφορά (προκαταβολή) σε εισφορές του 2018. β) αν δεν έχει εκπέσει στο 2017 ---αν ζητηθεί πίσω (και δεν έχει γίνει εγγραφή στο 2017 στα βιβλία) δεν χρειάζεται να γίνει κάτι. ---αν δεν ζητηθεί πίσω και παραμείνει ως προκαταβολή για τις εισφορές του 2018 (και δεν έχει γίνει εγγραφή στο 2017 στα βιβλία) θα γίνει εγγραφή στο 2018 και θα εκπέσει το 2018 αφού θα αφορά (προκαταβολή) σε εισφορές του 2018. οφειλή==>καταβληθείσες<καταβλητέων Στο 2017 θα έπρεπε το ποσό (καταβλητέες-καταβληθείσες)=οφειλή, να έχει εκπέσει (στο 2017). Αρα α) αν έχει (προβλεφθεί) και έχει εκπέσει στο 2017 δεν έχει νόημα να γίνει τροποποιητική β) αν δεν έχει (προβλεφθεί) και δεν έχει εκπέσει στο 2017 (γιατί αυτό το έτος αφορά) θα πρέπει να γίνει τροποποιητική και να εκπέσει στο 2017. Αλλά κατά την γνώμη μου, κρίσιμος χρόνος για την φορολογική τους έκπτωση ---αν και αφορούν εισφορές του 2017 και θα έχουν καταβληθεί εμπρόθεσμα σύμφωνα με την ασφαλιστική προθεσμία καταβολής τους και θα "πρέπει να εκπέσουν στο 2017"--- είναι ο χρόνος που για πρώτη φορά βεβαιώθηκαν-αναζητήθηκαν (χρονικά αυτό έγινε τώρα στο 2018), άρα κατ' εμέ θα εκπέσουν στο 2018 ακόμη και αν αφορούν το 2017. Στην τελική ας φροντίσουν να κάνουν έγκαιρα τις εκκαθαρίσεις, διότι δεν είναι λογική να κάνουμε δυο φορολογικές δηλώσεις κάθε φορά για το ίδιο φορολογικό έτος (μία την κανονική και μια τροποποιητική εξαιτίας της καθυστέρησης να κάνουν την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών). Παλικάρια η περιπτωσιολογία είναι τρελή που μπορεί κάποιος να έχει, (εμπρόθεσμες, εκπρόθεσμες, ρυθμισμένες, αναδρομικά τ.ΤΣΜΕΔΕ, εκκαθαρίσεις, τόκοι που δεν έχουν εμφανισθεί ακόμη ή έχουν εμφανισθεί (?) προσαυξήσεις που δεν έχουν εμφανισθεί ακόμη ή έχουν εμφανισθεί (?), κλπ, κλπ) έχει να γίνει της Πιπίτσας γενικότερα με την φορολογική αντιμετώπιση των εκκαθαρίσεων των ασφαλιστικών εισφορών φέτος και ανά τα έτη που έρχονται ..... Το θεωρώ αρκετά πολύπλοκο το θέμα. Ο καθένας θα είναι και μία ξεχωριστή περίπτωση. Επίσης ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται, διότι ενώ φορολογικά εκπίπτουν οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές (που είναι μικρότερες ή ίσες των καταβλητέων), ασφαλιστικά όμως δηλ. για να υπολογισθούν οι ασφαλιστικές εισφορές αθροίζονται στο μικτό εισόδημα μετά την αφαίρεση από αυτό των δαπανών (οι οποίες δαπάνες περιλαμβάνουν τις καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές που είναι μικρότερες ή ίσες των καταβλητέων), οι καταβλητέες και όχι οι καταβληθείσες. Χέσε ψιλά ή ψηλά κι αγνάντευε!!!! Τρόπος σκέψης-τεκμηριώση συμπεράσματος.pdf
    2 points
  2. η υπουργική απόφαση για την υποχρεωτική εγκατάσταση δδε είναι γραμμένη λάθος γιατί επιβάλει δδε σε και γραμμές που είναι αδύνατη ή επικίνδυνη η εγκατάστασή του, ίσως στην επόμενη ΥΑ να συμβουλευτούν και ένα ηλεκτρολόγο με εμπειρία
    2 points
  3. Version X6.3

    85.872 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Version 1.0.0

    1.215 downloads

    Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης Λοιπών Απαιτούμενων Εγκρίσεων Ενδεικτικά και προφανώς όχι περιοριστικά, οι εγκρίσεις που περιλαμβάνονται στο υπόδειγμα της υπεύθυνης δήλωσης, είναι: Έγκριση Σ.Α. / Σ.Α. Αιγαίου Έγκριση ΚΕ.Σ.Α. / Κ.Ε.Σ.Α.Α. / ΚΕ.Σ.Α.ΜΑ.Θ. Έγκριση ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. / ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. Αιγαίου / ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. Μακεδονίας – Θράκης Έγκριση ΠΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. Έγκριση Εφορείας Προϊστορικών & Κλασσικών Αρχαιοτήτων Έγκριση Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Έγκριση Εφορείας Νεοτέρων Μνημείων Έγκριση Εφορείας Αρχαιοτήτων....... Έγκριση Δασικής Υπηρεσίας Έγκριση οριοθέτησης υδατορέματος Έγκριση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Έγκριση ΔΕΗ για απόσταση από καλώδια Υψηλής Τάσης Έγκριση ΔΕΔΔΗΕ δέσμευσης χώρου για υποσταθμό (Υ/Σ) ή απαλλακτικό αυτού Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.)
    1 point
  5. Version 1.0.0

    986 downloads

    Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983 Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, έλεγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν.4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν.4495/2017. Η απόφαση Ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών ενημερωμένη με τις τροποποιήσεις μέχρι την 23-10-18
    1 point
  6. Στην αγορά του real estate θα εισέλθει από το 2019 η Airbnb. Το πρόγραμμα «Backyard» για το σχεδιασμό και την κατασκευή κατοικιών. Η Airbnb ετοιμάζεται να περάσει από την παροχή υπηρεσιών διαμοιρασμού κατοικιών στον σχεδιασμό, την κατασκευή και την πώληση κατοικιών. Όπως δήλωσε στο περιοδικό Fast Company ο συνιδρυτής της εταιρείας Joe Gebbia, ο στόχος είναι η Airbnb να εξελιχθεί σε μια εταιρεία που εκτός από την παροχή διαμονής θα παρέχει και κατοικίες. Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2019 η Airbnb θα βάλει σε εφαρμογή το πρόγραμμα «Backyard», το οποίο προβλέπει το σχεδιασμό και την πώληση κτιρίων από την εταιρεία. Τα κτίρια θα απευθύνονται σε όσους θέλουν να επενδύσουν σε καταλύματα φιλοξενίας, με χώρους που θα αναπροσαρμόζονται εύκολα ανάλογα με τις ανάγκες. Ο κ. Gebbia υποστήριξε ότι τα πρωτότυπα κτίρια της Airbnb μπορεί να λειτουργήσουν και ως σύγχρονοι κοινοβιακοί χώροι. Όπως επισημαίνει το Fast Company, το πρόγραμμα «Backyard» αποτελεί και μια ευκαιρία για να διαφοροποιήσει η Airbnb τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες. «Η εταιρεία είναι σε τελική ανάλυση ένα ψηφιακό προϊόν, πάντοτε ευάλωτο στο κίνδυνο αντικατάστασης από κάποιον πεινασμένο ανταγωνιστή. Τα κτίρια είναι φυσικές οντότητες» τονίζει το δημοσίευμα.
    1 point
  7. Άρθρο 86 Δικαίωμα υπαγωγής - Χρόνος αλλαγής χρήσης/ανέγερσης Στις διατάξεις των άρθρων 96[S1] επ. υπάγονται αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες ο φέρων οργανισμός της αυθαίρετης κατασκευής έχει εκτελεστεί ή η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης έχει εγκατασταθεί πριν από τις 28.7.2011. [S1]Άρθρο 96 Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων Άρθρο 87 Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαίρετων κατασκευών 1. Η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας. Αν δεν προκύπτει με βεβαιότητα ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής ή της εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης από την αεροφωτογραφία, για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής: α) ο χρόνος της αλλαγής χρήσης από κύρια χρήση σε άλλη κύρια αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, στο οποίο εμφαίνεται το ακίνητο και η χρήση όπως περιγράφονται κατά την υπαγωγή, β) ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής σε υπόγεια στάθμη ή εντός του όγκου νόμιμου κτιρίου αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής ή τεκμαίρεται από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, γ) ο χρόνος εγκατάστασης της αλλαγής χρήσης από βοηθητική σε κύρια σε κτίρια με οικοδομική άδεια αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, άλλως λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της αδείας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Σε περίπτωση μη υποβολής εγγράφου της φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής λαμβάνεται ως χρόνος αλλαγής χρήσης η 1.1.2004. Τα κατά περίπτωση αποδεικτικά έγγραφα υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα και μνημονεύονται στην τεχνική έκθεση μηχανικού. 2. Στην ψηφιακή πλατφόρμα ορθοφωτοχαρτών του άρθρου 85, με μέριμνα της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εισάγονται για όλη την επικράτεια οι αεροφωτογραφίες που θα χρησιμοποιηθούν ως βάση αναφοράς και ελέγχου για τη διαπίστωση της ολοκλήρωσης του φέροντος οργανισμού της αυθαίρετης κατασκευής μέχρι τις 28.7.2011.
    1 point
  8. Παραθέτω την λύση για όποιον τυχόν συναντήσει μελλοντικά τον ίδιο προβληματισμό. Το αρχικό πολύγωνο του δρόμου πρέπει να κλείσει. Ακόμα και αν δεν δίνονται στοιχεία από το Κτηματολόγιο, πρέπει να δημιουργήσετε ένα κλειστό πολύγωνο για τον δρόμο και το αντίστοιχο τελικό πολύγωνο στο DGM_PROP_FINAL. Μόνο έτσι μπορεί να υποβληθεί στο σύστημα.
    1 point
  9. Όχι δεν είναι απαραίτητο. Θα έλεγα μάλλον ότι καλύτερα να μην βάλεις στοιχεία Κτηματολογίου γιατί ακόμα υπόκεινται σε αλλαγές.
    1 point
  10. Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο μεταξύ Α και Β ΠΕΑ. Το Β ΠΕΑ δεν μπορείς να το υπογράψεις μόνο αν είσαι προμηθευτής-κατασκευαστής ή αν έχεις υπογράψει κάποια μελέτη (π.χ. μελέτη θέρμανσης για άδεια μικρής κλίμακας)
    1 point
  11. VirusX2 τι να σου πω δεν ξέρω . . . Τέλος πάντων επειδή εγώ ξαναδιάβασα τον κανονισμό όπως μου πρότεινες! 202.05.02 Κύκλωμα διανομής (ενός κτιρίου). Κύκλωμα που τροφοδοτεί ένα πίνακα διανομής μέσα σε ένα κτίριο. 531.2.1.2 Η επιλογή της διάταξης προστασίας διαφορικού ρεύματος καθώς και η υποδιαίρεση των ηλεκτρικών κυκλωμάτων της εγκατάστασης πρέπει να πραγματοποιείται κατά τρόπο που να είναι πολύ απίθανο η διάταξη προστασίας διαφορικού ρεύματος να προκαλεί ανεπιθύμητες αποζεύξεις κατά την κανονική λειτουργία της εγκατάστασης. Σηµειώσεις: 1. Υπενθυµίζεται ότι, σύµφωνα µε τα Πρότυπα EΛΟΤ ΕΝ 61008-1, 61009, 60947-2 (παράρτηµα Β), οι διατάξεις προστασίας διαφορικού ρεύµατος διακρίνονται σε: - τύπου ΑC ( ευαίσθητες µόνο σε εναλλασσόµενο ρεύµα) - τύπου Α ( ευαίσθητες σε εναλλασσόµενο ρεύµα και σε συνεχές ρεύµα µε κυµάτωση) - τύπου Β ( ευαίσθητες σε εναλλασσόµενο ρεύµα, σε συνεχές ρεύµα µε κυµάτωση και σε καθαρό συνεχές ρεύµα). Οι διατάξεις αυτές µπορούν να προκαλούν την απόζευξη σε οποιαδήποτε τιµή του διαφορικού ρεύµατος η οποία υπερβαίνει το 50% του ονοµαστικού διαφορικού ρεύµατος. 2. Για να αποφεύγονται ανεπιθύµητες αποζεύξεις εξαιτίας ρευµάτων διαφυγής και µεταβατικών φαινοµένων, πρέπει να δίνεται προσοχή, ώστε το συνολικό ρεύµα διαφυγής των συσκευών που είναι συνδεδεµένες προς την πλευρά φορτίου µιας διάταξης προστασίας διαφορικού ρεύµατος να είναι µικρότερο από το 1/3 του ονοµαστικού διαφορικού ρεύµατος. 3. Στην περίπτωση ρευµατοδοτών που τροφοδοτούνται από ένα κύκλωµα προστατευόµενο από µια διάταξη προστασίας διαφορικού ρεύµατος µε ονοµαστικό ρεύµα µικρότερο ή ίσο µε 30 mΑ, για να αποφευχθεί η εµφάνιση ρεύµατος διαφυγής που θα ήταν ικανό να προκαλέσει ανεπιθύµητες αποζεύξεις, πρέπει να ληφθούν υπόψη ο αριθµός των τροφοδοτούµενων ρευµατοδοτών και η φύση των συσκευών που είναι πιθανόν να συνδεθούν σε αυτούς. Πουθενά δεν αναφέρεται η προστασία του κυκλώματος διανομής από ΔΔΕ (παροχή γενικού πίνακα και υποπινάκων) άρα δεν υποχρεούται ο ηλεκτρολόγος να προστατεύει το κύκλωμα διανομής και απαντώ στην άποψη σου : «Αν οι πίνακες παίρνουν από έναν μετρητή, τότε οι αναχωρήσεις θεωρούνται ως εσωτερική εγκατάσταση, οπότε και θα πρέπει να καλύπτονται από ΔΔΕ και οι γραμμές αυτές». Στις 14 Νοεμβρίου. και δεν απαιτείται ένας κεντρικός ΔΔΕ αλλά απαιτείται τουλάχιστον ένας (βλέπε ΦΕΚ 1222Β/05-09-2006 άρθρο 1, παράγραφος 2. ¨Στις νέες Ε.Η.Ε. και για επεκτάσεις ή τροποποιήσεις Ε.Η.Ε. που κατασκευάζονται με το πρότυπο ΕΛΟΤ HD 384, θα πρέπει να εγκαθίσταται τουλάχιστον μια διάταξη διαφορικού ρεύματος όπως αναφέρεται στην παραπάνω παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου¨ σε απάντηση της άποψη σου ¨Θεωρώ σωστές δυο τοπολογίες: 1)ΔΔΕ 30mA σε κάθε υποπινακα και κεντρικό ΔΔΕ τύπου S 2)ΔΔΕ 10mA σε κάθε υποπινακα και κεντρικό ΔΔΕ 30mA¨. Φίλτατε όπως μας χαρακτηρίζεις δεν θα ήθελα να απαντήσεις στο μήνυμα μου, δεν σου προτείνω να ξαναδιαβάσεις το πρότυπο, αυτή είναι η άποψη μου και δεν θέλω τη δική σου! Ευχαριστώ.
    1 point
  12. Τελικά υπάρχει κάποιος (με ιδία κεφάλαια) που να έχει εκταμιευτεί το ποσό της επιδότησης? Ξέρουμε κατά πόσον το 2μηνο που λέει ο οδηγός για την πληρωμή ισχύει?
    1 point
  13. Αρχικά: Δ.15/Δ/οικ.9290/183/14-2-2018 "...Σημειώνουμε ότι η ως άνω επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου διενεργείται σε περίπτωση που το προς επιστροφή ποσό υπερβαίνει το ποσό των €50. Εάν το προς επιστροφή ποσό είναι μικρότερο, αυτό παραμένει ως πιστωτικό υπόλοιπο και συμψηφίζεται με τις ασφαλιστικές εισφορές του επόμενου ή επόμενων μηνών. ..." Επίσης Εγκ.45/2018 "... ii. εάν το αρχικό πιστωτικό υπόλοιπο έχει επιστραφεί στον ασφαλισμένο, το νέο πιστωτικό υπόλοιπο επιστρέφεται εφόσον υπερβαίνει τα 50€. ..." Κάποια στιγμή αργότερα προς το απογευματάκι θα κοιτάξω και για το φορολογικό κομμάτι αν υπερέβαινε τα 50€ ή τώρα που μένει ως πιστωτικό πως αντιμετωπίζεται.
    1 point
  14. Πες στον μάστορα, ότι με ένα ρελεδάκι ισχύος, (και νέα τροφοδοσία του θερμοστάτη) αν μπορεί να το τοποθετήσει / κρύψει κάπου, γίνεται η δουλειά.... Ίσως και χωρίς αυτό, αν κάπου στο manual γράφει πώς / αν σετάρονται οι ακροδέκτες 5 & 6 ώστε να λειτουργούν σαν ψυχρή επαφή !
    1 point
  15. είναι του λογαριασμού που συνδέθηκε με το δάνειο. το φτιάξαν στην τράπεζα όταν πήγε ο ωφελούμενος να υπογράψει τη δανειακή σύμβαση.
    1 point
  16. άρα εσύ είσαι ο νομοταγής ηλεκτρολόγος που δεν παραβαίνεις ποτέ τους νόμους κ τους κανονισμούς κ τους ακολουθείς όλους κάτα γράμμα οσο και αν κοστισουν..δεν έχεις δικιά σου άποψη οτι σου λεν οι κανονισμοι κανεις αυτο θες να μου πεις!!αν είναι ετσι εγώ λέω να κάνουμε και καμιά μήνυση στήν δεή που μας φέρνει παροχή χωρίς να ασφαλίζετε απο δδε γιατί δεν ακολουθεί τους κανονισμούς!
    1 point
  17. Για το θέμα του ΙΒΑΝ: Σε γραπτό ερώτημα που έκανα στο Helpdesk για το κατά πόσο είναι δυνατή η αλλαγή της συνεργαζόμενης τράπεζας που είχε δηλωθεί στην αρχική αίτηση, ή η κατάθεση μετρητών από τον ωφελούμενο σε λογαριασμό προμηθευτή/αναδόχου στο γκισέ, πήρα την εξής απάντηση: Όλες οι πληρωμές πρέπει να πραγματοποιηθούν με μεταφορά χρημάτων από λογαριασμό (του οποίου το IBAN καλείστε να κατχωρήσετε στο ομώνυμο πεδίο) που διατηρεί ο ωφελούμενος στη συνεργαζόμενη τράπεζα που έχει δηλωθεί στα βασικά στοιχεία αίτησης.
    1 point
  18. Ναι,το γράφει στη σελ. 51 του οδηγού https://exoikonomisi.ypen.gr/documents/10182/146747/ΟΔΗΓΟΣ+ΕΞΟΙΚ_II_2018_3η+ΤΡΟΠ+Final/0c476b65-1ed6-499e-aa63-01dde25fe073
    1 point
  19. Η προθεσμία για την καταχώρηση προμηθευτών συμπίπτει με την προθεσμία για την ολοκλήρωση του έργου-δεν συμπίπτει με την προθεσμία για την αποδοχή της απόφαση υπαγωγής. Όποτε δεν λήγει άμεσα για κανέναν. Το ΙΒΑΝ του ωφελούμενου θεωρώ (χωρίς να είμαι σίγουρη) ότι το καταχωρούμε για να του καταβληθεί το κόστος των ενεργειακών επιθεωρήσεων δεν νομίζω ότι πρέπει να γίνονται οι πληρωμές μόνο από εκεί. Και μάλιστα το καταχωρείς και μπορείς να το αλλάξεις στο στάδιο 08α. Αίτηση με ολοκληρωμένες παρεμβάσεις - σε διενέργεια ελέγχου τελικής εκταμίευσης
    1 point
  20. Έχω 3 καλώδια και 4 υποδοχές. Αν πιστεύεις ότι θα πρέπει να δώσω 25€ (και ίσως λίγα λέω) για να μου πει ένας ηλεκτρολόγος "Το βάζουμε στο [2] και όχι στο [1]", δικαίωμά σου. Αν ήξερες όμως να μου πεις, θα μου έλεγες. Οπότε μάλλον άλλος δεν το κατέχει... .... .... Υ.Γ. Για κάποιον που δεν το "κατέχει", έχω καλό ιστορικό αφού μόνος μου: 1) Έχω διορθώσει πλακέτα ψυγείου που μου ζητούσαν 400€ και εγώ απλά αντικατέστησα τα καμένα τσιπάκια με 3,50€. Δουλεύει από τότε εδώ και 2 χρόνια 2) Έχω διορθώσει τροφοδοτικό εκτυπωτών με αντικατάσταση των καμένων πυκνωτών και τον έχω σώσει γλιτώνοντας 300€. Δουλεύει εδώ και 3 χρόνια 3) Έχω διορθώσει την οθόνη του υπολογιστή μου που βραχυκύκλωνε το μενού 4) Έχω φτιάξει από το μηδέν πλακέτες για εφέ κιθάρας 5) Έχω περάσει στερεοφωνικά και αισθητήρες παρκαρίσματος σε αυτοκίνητο 6) Έχω αλλάξει διακόπτες, και ασφάλειες ευαισθησίας στο σπίτι μου. ...και είμαι ένα "ταπεινός" προγραμματιστής. Εσύ που "το έχεις" στα ηλεκτρολογικά, έχεις μήπως γράψει software που να διαχειρίζεται εκατομμύρια ευρώ; Y.Γ2 Το καλό με το ιντερνετ είναι ότι όλοι μπορούν να πουν την άποψή τους Το κακό με το ιντερνετ είναι.... ότι όλοι μπορούν να πουν την άποψή τους
    1 point
  21. Καλημέρα, εάν όντως δίνεις τις ειφορές 4% τότε εξ' ορισμού ΔΕΝ είσαι δηλωμένος ως υπάλληλος γραφείου αλλά ως μέλος ΤΕΕ με ΚΑΔ 0700 και ΠΚ 045. Αυτά μπορείς κατ' αρχήν να τα βεβαιώσεις εάν δεις το payslip κάθε μήνα, εκεί αναφέρεται Πακέτο Κάλυψης 101 ή 045 (λογικά το δεύτερο, εφόσον όπως είπαμε πληρώνεις το 4% και συνολικά 20% ασφαλιστική εισφορά επί του μεικτού μισθού σου). Για τη διαδικασία αλλαγής, αυτός που πρέπει να κάνει κάτι (να σε δηλώσει αλλιώς στο τοπικό υποκατάστημα μισθωτών ΕΦΚΑ-τ.ΙΚΑ) είναι ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ (=το λογιστήριο). Τώρα επειδή το δικό μου λογιστήριο λέει " δεν έχω πρόβλημα να σε αλλάξω αλλά τι θα πει ο ΕΦΚΑ και μη βγούμε παράνομοι" πήγα εγώ ο ίδιος στον ΕΦΚΑ-τ.ΙΚΑ όπου υπάγεται η επιχείρησή μου και πρωτοκόλλησα γραπτό ερώτημα " τι θέλετε να κάνω/τι χαρτιά να φέρω για να δηλωθώ με ΚΑΔ διαφορετικό από τον 0700 και με ΠΚ 101" . Δες το ποστ μου παραπάνω και συγκεκριμένα τι επισύναψα στην αίτησή μου: Δε μου έχουν απαντήσει επίσημα ακόμα αλλά από τα τηλέφωνα προκύπτει ότι δε θα φέρουν αντίρρηση. Στο τέλος θα είμαι μισθωτός αλλά ΟΧΙ μισθωτός με εξαρτημένη εργασία μηχανικού, αλλά μισθωτός με εξαρτημένη εργασία ως προγραμματιστής, αναλυτής. Θα δίνω 16% του μεικτού μισθού μου σε ασφαλιστικές εισφορές και θα γράφω ένσημα (=ατομικός λογαριασμός εισφορών) νόμιμα με το νέο ΚΑΔ και ΠΚ. Το παραπάνω δεν είναι ούτε παράνομο ούτε ασυνήθιστο, δες πχ. άλλον συνάδελφο μηχανικό που ασφαλίζεται με ΠΚ 101 ως μισθωτός με εξαρτημένη εργασία ως προγραμματιστής, αναλυτής
    1 point
  22. Νέα υπουργική απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461/16-10-2018 (ΦΕΚ4520/Β/2018): "Διαδικασία έγκρισης και απαιτούμενα δικαιολογητικά για εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) καθώς και συμπλήρωση της εργασίας α. και τροποποίηση της εργασίας κη. της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017" Νέα υπουργική απόφαση ΕΕΜΚ.pdf
    1 point
  23. 433 downloads

    Επίσημη κατάσταση - πινάκιο αποζημίωσης για Πραγματογνωμοσύνη που διατάχθηκε από την Εισαγγελία και γενικότερα για αυτές που αποζημιώνονται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης
    1 point
  24. Φίλε Γιώργο (υποθέτω σε λένε Γιώργο) αν ψάξεις να δεις ¨Οοοοοολες τις παρεμβάσεις μου πάνω σ' αυτό το θέμα θα καταλάβεις, ότι (όπως λέμε μάλλιασε το στόμα μου) μπορώ να πω ότι κουράστηκε το χέρι μου να γράφω γιαυτό το θλιβερό θέμα. Εύχομαι (αν και ακούγεται για κατάρα) να το βρουν αυτοί οι φίλοι μπροστά τους και κάποτε να τρέχουν και να μη φτάνουν. Όμως , λέω όμως , επειδή είμαστε στην Ελλάδα ........ ε! δεν θα τα βρουν ΠΟΤΕ τίποτε μπροστά τους. Όταν όλα αυτό τα χρόνια (ακόμη και από πριν τον Σουφλιά) όλες οι κυβερνήσεις, ακόμη και η δικιά μας, η αριστερά ντε, είχαν ένα νόμο που τακτοποιεί αυθαιρεσίες (μόνο για εισπρακτικούς λόγους ) Ε! τότε καταλαβαίνεις ...και το μπάχαλο. Εσύ κάνε σωστά την δουλειά σου (καταλαβαίνω έτσι δεν θα σταυρώσεις σχεδόν ποτέ πελάτη ...άρα) τουλάχιστον θα κοιμάσαι ήσυχος, ή .......θα μεταναστεύσεις! Εγώ πάντως μ'αυτά και με τα άλλα είμαι απλά ....στο (0.0) μηδέν. Καλό κουράγια. Άκρη δεν θα βρεις.
    1 point
  25. Με ταλανίζει εδώ και ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα μια συγκεκριμένη απορία που μου δημιουργήθηκε,καθώς είμαι φοιτητής τμήματος πολιτικών μηχανικών και θα ήθελα πραγματικά να ακούσω πολλές και διάφορες απόψεις.Η ερώτηση μου έγκειται στο γεγονός ότι,καθώς υπάρχουν πολλοί "όχι τόσο καλοί πολ.μηχανικοί" ή αλλιώς μηχανικοί με ανεπαρκείς γνώσεις,οι οποίοι αναλαμβάνουν έργα-για παράδειγμα την κατασκευή μιας οικοδομής-δεν υπάρχουν αντίστοιχα ΠΟΛΛΑ ατυχήματα,λάθη,καταστροφές,για παράδειγμα να κατεδαφιστεί ένα σπίτι καθώς χτίζεται απο ένα τέτοιου είδους μηχανικό. Εύχομαι να έγινα κατανοητός Περιμένω τις γνώμες σας!!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.