Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Alexios

    Alexios

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      361


  2. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.713


  3. karanus

    karanus

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.395


  4. camelot

    camelot

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      239


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/12/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Για την στάθμη που λες , εξαρτάται κατά την γνώμη μου αποτη διαφορά. Δεν θέλω να κάνω τον νομοθέτη αλλά νομίζω ότι το συγκεκριμένο μπήκε για διαφορές του τύπου, όπου λόγω κλίσης του οικοπέδου μία μετακίνηση θα μπορούσε να κατασταστήσει το υπόγειο ισόγειο!! Τότε βεβαίως και δεν θα μπορούσαμε να πάμε με Κ3. Τώρα αν μιλάμε για διαφορές μικρές δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα. Αλλά αυτό θα το δεις εσύ και θα μας πεις γιατί τωρά μιλάμε χωρίς στοιχεία. Εάν όλες οι ΟΙ τακτοποιηθούν σε διαφορετικό χρόνο, δεν βλέπω άλλη λύση. Λογικά λόγω του μικρού ποσοστού σε χιλιοστά που θα έχει η αποθήκη θα έχει σαν συνέπεια να σε πάει στην Κ5. Λογικά να το δεις, σκέψου ότι αύξησες την δόμηση κατά 31/8,7=356%!! (το τελευταίο δεν είναι κάποιο όριο του νόμου, απλά είναι μία διαπίστωση) edit στο παρακάτω μύνυμα: ... τι επιπτώσεις έχει στην δικιά μου οριζόντια η αλλαγή τελικής στάθμης και όχι σε μια αλλη Ο.Ι πχ στο υπόγειο. ... Συμφωνώ.
    1 point
  2. Στον νομο, δεν προβλεπεται δηλωση απο τον " ανευ τιτλου νομέα" [καιτοι υπηρχε στη διαβουλευση.] Κατα τα λοιπα, ο "νομεας" που εβγαλε την αδεια το 1980 ζει, επομενως αυτος εχει την νομη και των κτισματων και οχι "και τα παιδια του" Οπότε, ή θα βγαλεις αποφαση περι χρησικτησιας ή θα ακολουθησεις τις οδηγιες "πώς δηλωνεται η χρησικτησία, στο κτηματολογιο" Για να αναλαβεις εσυ, θα πρεπει να παραιτηθει προηγουμενος [σωστα?] Οσο για το οικοπεδο, εχεις "περιθωριο" 5% στην διαφορα του εμβαδου, με το αρθρο 39. Αλλά, για την αλλαγη πλευρικων διαστασεων και την τοποθετηση του στον χωρο, σε σχεση με την άδεια, μαλλον χρειαζομαστε και δευτερη/τριτη γνωμη....
    1 point
  3. Έστω ότι εξετάζαμε μια ΟΙ, σ' ένα διαμέρισμα, που ανήκε σε ένα κτήριο το οποίο κτήριο μετακινήθηκε σε άλλη σύννομη θέση. Μαζί με το κτήριο μετακινήθηκε και η συγκεκριμένη ΟΙ στην ίδια σύννομη θέση. Άρα θα χρεώναμε για την μετακίνηση της ΟΙ 1Κ3. Με την ίδια λογική νομίζω θα κινηθούμε και στην περίπτωσή σου. Ανεξάρτητα του υπόλοιπου κτηρίου,αφου υπάρχουν ανεξάρτητες ΟΙ και εμεις εξετάζουμε μία απο αυτές. Στην προκειμένη περίπτωση την αποθήκη των 8,70τμ.
    1 point
  4. Προς ενημέρωση, εκδόθηκαν τα ειδοποιητήρια του Νοεμβρίου '18 με ημερομηνία εκπρόθεσμης πληρωμής την 31/12/2018.
    1 point
  5. Κανά είστε σίγουρος ότι είδατε τις φωτογραφίες του ακινήτου? Εσείς πιστευετε ότι για αυτό το ακίνητο μπορεί να βρεθεί η οικοδομική άδεια? Φίλε μου αυτό που λες δεν είναι ευκολο να γίνει, ίσως να υπάρχει ένα ενδεχόμενο αν έκανες δήλωση "αλλαγή χρήσης χώρου" το οποίο δεν γνωρίζω αν το ξέρεις, πάλι πρώτα με τη Συμβολαιογράφο θα έπρεπε να μιλήσεις μήπως αυτό σου δίνει την δυνατότητα να μειώσεις το κόστος του Ενφια που ενημερώθηκες ότι οφείλεις για αυτό το ακίνητο. Κοίτα ομως, το να βεβαιώσεις το χώρο σήμερα ότι έχει βοηθητική χρήση, και να ρυθμισεις την αυθαιρετη αλλαγή χρήσης όπως ο Ν.4495 ΟΡΊΖΕΙ, αφενος υποθετω οτι ενδεχεται να σου μειωσει καποια φορολογικα κόστη τωρα και μακροπρόθεμσα, αλλά πρέπει να λάβεις υποψη, οτι αν το δηλωσεις σαν "αποθηκη" αυτο σημαινει χωρος με βοηθητικη χρηση, ισως αργοτερα σου δημιουργησει προβλημα. Πχ θελει να το παρει καποιος να το κανει κατοικια τουριστικη, δυσκολα θα αλλαζει καθως στο συστημα θα εχει δηλωθει σαν χωρος που εγκατασταθηκε αυθαιρετα (?) βοηθητικη χρηση και το να παρει μετα αδεια λειτουργιας δεν θα ειναι ευκολο. Με το λιγο που το ξερω ως τωρα και με οτι ξερω , και πολυ δυσκολο, δυσκολοτατο θα έλεγα το να πάρει μεταγενέστερα οικοδομική άδεια να γίνει μια επέκταση, τουριστική κατοικία ή ένα κατάστημα. (1) πρόσθεσε τόνους στο κείμενό σου. Eπίλεξε "επεξεργασία" και διόρθωσέ το. (2) Μην κάνεις διαδοχικές δημοσιεύσεις. Τα μηνύματά σου έχουν συγχωνευτεί. Pavlos33
    1 point
  6. Ναι για να εφαρμοστεί αυτό που λέω πρέπει το περίγραμμα του κτηρίου να μην έχει αλλάξει. Οι ενδεχόμενες εσωτερικές υπερβάσεις όπως μία αποθήκη στο υπόγειο δεν νομίζω ότι σε αφορά. Όταν θα έρθει η ώρα για την τακτοποίηση της αποθήκης με το ίδιο τρόπο θα κινηθούμε και εκεί. Διότι όπως είχα γράψει και πιο πριν. Εάν δεν είχε επέλθει αύξηση των τμ και είχε αλλάξει μόνο η θέση της αποθήκης , λόγω της αλλαγής θέσης του κτηρίου. Πως θα το αντιμετώπιζες; Το περίγραμμα magenta είναι ένα ιδεατό περίγραμμα. Και το καφέ είναι αυτό που υπάρχει σήμερα. Το magenta δεν υπάρχει, ούτε υπήρξε κάπου υλοποιημένο. Έτσι δεν είναι; Άρα πως θα συγκρίνεις με κάτι που δεν υλοποιήθηκε ποτέ;
    1 point
  7. Από ερωτοαπαντήσεις του προγράμματος Η συμμετοχή: 1. σε τακτοποίηση μέρους κτηρίου/κτηριακής μονάδας, 2. σε έκδοση βεβαίωσης νομιμότητας κτηρίου/κτηριακής μονάδας και 3. σε έκδοση Μικρής Κλίμακας Εργασιών σε κτήριο/κτηριακής μονάδας δεν αποτελεί ασυμβίβαστο για την έκδοση Π.Ε.Α. σε αυτό, δηλ. δεν συγκαταλέγεται στις περιπτώσεις του άρθρου 53, εδάφιο α), του Ν.4409/2016, εκτός εάν η συμμετοχή αφορά στη σύνταξη μελετών για την έκδοση ή αναθεώρηση αδειών δόμησης, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
    1 point
  8. Από το αρχικό σου μνμ δεν συμπεραίνει κάποιος ότι στην μία ΑΠΥ τιμολογείς πέντε φορές για τις πέντε αμοιβές που έλαβες αλλά πως τιμολογείς μία φορά. Αν λοιπόν ο λόγος που το κάνεις αυτό είναι απλά για να γλυτώσεις τον χρόνο δημιουργίας 5 έργα στο ΤΕΕ, θεωρώ πως το κέρδος σου είναι μηδαμινό στο πιθανό κόστος που θα έχεις από αυτήν σου την κίνηση. Γιατί? Συμφωνώ πως μπορείς να το κάνεις με μία ΑΠΥ αφού αναγράψεις διακριτά σε αυτήν αναλυτικά τις πέντε εργασίες που εκτέλεσες και την αμοιβή για την κάθε μία. (όπως λέει και ο georgegaleos παραπάνω και το έχω κάνει και εγώ για βεβαιώσεις νομιμότητας σε έναν ιδιοκτήτη) Αλλά με δεδομένο πως το ΦΕΜ που θα αποδώσεις θα συνοδεύει την ΑΠΥ, θα αποδώσεις μία φορά ΦΕΜ. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να εισάγεις στο σύστημα το ίδιο αρχείο ΦΕΜ για όλες τις δηλώσεις. Δηλαδή για μία δήλωση 1000€ θα έχεις καταθέσει έντυπο ΦΕΜ 500€. Εκτός αν κάνεις αρχική δήλωση ΦΕΜ 100€ και μετά άλλες 4 των 100€ η κάθε μία!!!! Αν μου πεις το σκεπτικό σου, εκτός από αυτό που είπες "δεν ελέγχονται με κανέναν τρόπο από το σύστημα", τότε θα μπορούσα να καταλάβω σε ποιο πρόβλημα είναι λύση ώστε να βοηθηθεί όποιος το διαβάσει!!!!
    1 point
  9. Kαλημέρα, Έχω κάνει μία δήλωση στον 4495 είμαι στη φάση που ανεβάζω τα αρχεία. Έχω κάνει δήλωση αμοιβής στο ΤΕΕ και έχω βάλει τον Α/Α. Στα αρχεία όμως μου ζητάει να ανεβάσω και την "αμοιβή μηχανικού". Ξέρει κανείς τί πρέπει αν βάλω εκεί ως αρχείο? Επίσης συμφωνώ με τον Thodoris4 στο ότι δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει αυτό εφόσον έχουν καταργηθεί οι ελάχιστες...και δεν έχουν ούτε την στοιχειώδη υπευθυνότητα να το αλλάξουν σε 4495. Ευχαριστώ
    1 point
  10. Πάντως οταν πρόκειται για χώρο συνάθροισης κοινού, ο θεωρητικός δεν πάει δια 1,10, αλλά δια 1,40 βάσει του ΦΕΚ 529Β/2015 - "" Μέτρα και μέσα πυροπροστασίας χώρων συνάθροισης κοινού
    1 point
  11. Στην Κατηγορία 1 του Ν.4495/2017 μπορούν να ενταχθούν και αυτόνομες ιδιοκτησίες, που δεν είναι κατοικίες π.χ. καταστήματα κ.λπ. εφόσον στο ακίνητο επικρατούσα χρήση είναι η "κατοικία" ότι, κι αν πουν οι ....μελλοντικές εγκύκλιοι που θα εκδοθούν. Ο νόμος είναι σαφής!
    1 point
  12. Αυτό αν το μεταφράσεις σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή γλώσσα και το δείξεις, θα νομίσουν ότι είναι ποίηση...
    1 point
  13. Και πρόσεξες τη λεπτομέρεια, έτσι; Τα θέματα μετά κυκλοφόρησαν. Φήμες λένε ότι διδάσκονται και σε φροντιστήρια προ-παρασκευής υποφηφίων. Πέμπτης δλδ. Πέρα από την πλάκα, δεν πιστεύω ότι δεν απάντησε κανένας από τους 17 Μηχανικούς. Θαρρώ ότι είναι υπερβολές του Ροδόπουλου. Σιγά μη ζητούσαν και απαντήσεις ακριβείας με κόμμα και άνω τελεία. Το πνεύμα και τρόπο προσέγγισης και αντιμετώπισης ζητούσαν. (Άλλωστε νομίζω το παραδέχεται και ο Ροδόπουλος) Και οποισδήποτε πήγαινε σοβαρά προετοιμασμένος για τέτοιες συνεντεύξεις, θα το θεωρούσε σαν να συμβαίνει στη δική του δουλειά και θα έπρεπε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να σκαρφιστεί κάτι η γκλάβα του, γιατί θα το έβλεπε σαν δική του δουλειά, σα δικό του πρόβλημα από το οποίο θα είχε απώλειες χρημάτων. Οπότε και γι' αυτό πιστέυω ότι ένας σοβαρός Μηχανικός με εμπειρία, σίγουρα θα έδινε πολλά hints για τις "και καλά" ψαγμένες ερωτήσεις. Τώρα, άμα θέλουμε να σπείρουμε τον πανικό, ή να κάνουμε εντύπωση, νομίζω ότι είναι πολύ εύκολο...
    1 point
  14. Christo Σε πολλές πολεοδομίες ζητάνε να συμπεριλάβεις μέσα στην αποθήκη και την δημιουργία WC και προθ/μου με ελαχ διαστ 1,2*1,0μ το καθένα (σε κάποια διάταξη κάπου αναφέρεται) χωρίς όμως να υποχρεούσαι να κάνεις και Υδρ-Αποχ μελέτη ΚΕΝΑΚ δεν συντάσσεις σίγουρα Υδρ-Αποχ χρειάζεσαι για πάνω από 800μ3 ή αν είναι 2/οροφη Η/Μ θα σε ζητήσουν για πάνω από 1300μ3 και 300μ2 Σ.Δ ή >300μ2 Σ.Δ και όροφοι >3 « Άρθρο 25 Υποχρέωση υποβολής Μελετών Υδραυλικών και Ηλεκτρομηχανικών Εγκαταστάσεων 1. Σε περίπτωση αίτησης για χορήγηση οικοδομικής άδειας για την ανέγερση νέου ή προσθήκη κατ’ επέκταση ή καθ’ ύψος υφισταμένου κτιρίου, συνολικού όγκου μεγαλυτέρου των οκτακοσίων κυβικών μέτρων (800 κ.μ.), η ανεξάρτητα του όγκου σε περίπτωση κτιρίου με περισσότερους από ένα (1) ορόφους, απαιτείται η υποβολή μελέτης των υδραυλικών εγκαταστάσεων, που προβλέπονται για την λειτουργικότητα του συγκεκριμένου κτιρίου, καθώς και δήλωση επίβλεψης των εργασιών αυτών. 2. Σε περίπτωση αίτησης για χορήγηση οικοδομικής αδείας, για την ανέγερση νέου ή προσθήκης κατ’ επέκταση ή καθ’ ύψος υφισταμένου κτιρίου, συνολικού Σ.Δ. μεγαλύτερου των τριακοσίων τετραγωνικών μέτρων (300τ.μ.) και συνολικού όγκου μεγαλυτέρου των 1.300 κυβικών μέτρων και ανεξάρτητα του όγκου σε περίπτωση κτιρίου με περισσότερους από τρεις (3) ορόφους, απαιτείται η υποβολή όλων των μελετών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων που προβλέπονται στο κτίριο καθώς και δήλωση επίβλεψης των εργασιών αυτών. «3. Για τα κτίρια που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Ν. 3661/08 (ΦΕΚ Α΄ 89), όπως εκάστοτε ισχύει, απαιτείται η υποβολή και όλων των μελετών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων που προβλέπονται στο κτίριο και είναι απαραίτητες για την εκπόνηση της μελέτης ενεργειακής απόδοσής του, καθώς και δήλωση επίβλεψης των εργασιών αυτών» Η παρ 3 προστέθηκε με την ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθμ. 49731 ΦΕΚ 498/2010 και ισχύει από 15 Νοεμβρίου 2010 4. Στον συνολικό όγκο του κτιρίου δεν προστίθεται ο όγκος των υπογείων χώρων. Προσμετράται όμως ολόκληρος ο όγκος του ελευθέρου χώρου pilotis καθώς και των ημιυπαιθρίων χώρων του κτιρίου. 5. Για τις περιπτώσεις ειδικών κτιρίων ή για τμήματα κτιρίων με ειδική χρήση απαιτείται η υποβολή και κάθε άλλης μελέτης η οποία επιβάλλεται από τις ειδικές διατάξεις που διέπουν την ειδική χρήση, καθώς και η σχετική δήλωση επίβλεψης των εργασιών αυτών».
    1 point
  15. Δεν χρειάζεται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επίσης, για να δώσεις οικονομική προσφορά υπάρχουν στα downloads του forum ειδικά εξελάκια συναδέλφων που μπορείς να τα κατεβάσεις και να υπολογίζεις με ένα enter αμοιβές, έγχρωμα και ΙΚΑ. Είναι απολύτως αξιόπιστα (και ακριβέστερα απο το πρόγραμμα του ΤΕΕ). Επίσης, προτιμούνται οι αγροτικές αποθήκες γιατί στοιχίζουν το 1/3 των εμπορικών (Συντελ. Επιφ. εμπορικών 0.65, Συντελ. Επιφ. Αγροτικών 0.20).
    1 point
  16. @ elva Ακριβώς. Πριν κάνεις ακόμη τη μελέτη σου (όχι πριν καταθέσεις τον Φάκελλο) διασφαλίζεις ότι η αγροτική αποθήκη μπορεί να γίνει στο γήπεδο του ιδιοκτήτη και ο ιδιοκτήτης πληροί τις προυποθέσεις για ανέγερση αγροτικής αποθήκης. Παίρνεις πρώτα τα αναγκαία δικαιολογητικά (Δασαρχείο, Αρχαιολογία κ.λπ) που τα περιγράφουν οι συνάδελφοι παραπάνω, ελέγχεις άν το αγροτεμάχιο ή κληροτεμάχιο έχει χαρακτήρα υψηλής παραγωγικότητας και (όπως αναφέρεται παραπάνω) ζητάς Εγκριση από τη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης για ανέγερση αγροτικής αποθήκης. Αφού όλα αυτά σε καλύπτουν ξεκινάς τη μελέτη για να την υποβάλλεις στην Πολεοδομία και ΕΠΑΕ (αν υποχρεούσαι). Μη ξεκινάς τη μελέτη σου αν δεν συγκεντρώσεις όλα τα παραπάνω δικαιολογητικά. Άλλωστε, όταν θα πας να καταθέσεις τον Φάκελλο στην Πολεοδομία θα γίνει προέλεγχος του Φακέλλου και θα σου ζητηθούν όλα αυτά και αν λείπει κάτι δεν θα μπορέσεις να τον καθέσεις.
    1 point
  17. Για να βοηθήσω λίγο, σε ότι αφορά δικαιολογητικά , εγκρίσεις και μελέτες για την έκδοση οικοδομικής άδειας αγροτικής αποθήκης (νομίζω οτι αυτό ήταν το αρχικό θέμα), χρειάζονται τα παρακάτω. Πλήρη αρχιτεκτονική Μελέτη, Πλήρη Στατική Μελέτη, Τοπογραφικό και Διάγραμμα Κάλυψης, Εγκριση Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, Εγκριση από Δασαρχείο (εάν απαιτείται) με τελεσιδικία, Εγκριση από Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης, Βεβάίωση Χρήσεων γής (εάν απαιτείται) Εγκριση ΕΠ.Α.Ε (εάν το αγροτεμάχιο έχει πρόσωπο σε επαρχιακή οδό) Φορολογικά, Ικα, κ.λ.π Εξυπακούεται πως τα δικαιολογητικά της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης, πέραν των ανωτέρω μελετών, περιλαμβάνουν και στοιχεία αγροτικού εισοδήματος, υπεύθυνες δηλώσεις, στοιχεία μητρώου ελαιοπαραγωγών ή άλλης γεωργικής δραστηριότητας, κ.λ.π
    1 point
  18. Φίλε max100 , επειδή , όπως μου φαίνεται , πρέπει να είσαι φρέσκος φρέσκος , επέτρεψέ μου να είμαι αναλυτικός . Αυτό στο λέω όχι για να σε κατακρίνω , αλλά από καλή βούληση . 1) Λοιπόν , καταρχάς θα πρέπει να εντοπίσεις πού ακριβώς στο χάρτη βρίσκεσαι και θα πρέπει σε εκείνη την περιοχή να ψάξεις μήπως υφίσταται κάποια ΖΟΕ (Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου) , η οποία μπορεί να επιβάλει αλλαγές σε σύγκριση με τους γενικούς όρους δόμησης που επιβάλονται από άλλα διατάγματα . Το αν υπάρχει εκεί ΖΟΕ ή όχι μπορείς να το μάθεις από την Πολεοδομία , απλά πηγαίνοντας και ρωτώντας κάποιον με μία απλή φωτοτυπία χάρτη ΓΥΣ . 2) Το δεύτερο που πρέπει να ελέγξεις είναι όπως λέει και ο Πανταχώθεν Ελεύθερος (μα καλά , τι όνομα και αυτό ! ) μήπως το οικόπεδο βρίσκεται εντός κάποιου ΓΠΣ (Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου) κάποιας πόλης . Τα ΓΠΣ μπορεί να επιβάλουν ειδικές χρήσεις γης περιμετρικά των εκάστοτε πόλεων . Φυσικά αν το οικόπεδό σου δεν είναι κοντά σε κάποια πόλη , δεν έχεις λόγο να ψάξεις για κάποιο ΓΠΣ . Όπως και για τις ΖΟΕ , έτσι και για το ενδεχόμενο κάποιου ΓΠΣ , μπορείς πολύ εύκολα να πληροφορηθείς από την Πολεοδομία της περιοχής . 3) Είτε τα παραπάνω υπάρχουν είτε όχι , θα πρέπει μετά να εντοπίσεις τους γενικούς όρους δόμησης για τα ξενοδοχεία . Για τις εκτός σχεδίου περιοχές , το τελευταίο νομοθέτημα ήταν το ΠΔ 24~31/5/1985 . Όμως , αυτό το νομοθέτημα δεν λέει κουβέντα για τα ξενοδοχεία στις εκτός σχεδίου περιοχές , παρά περιμένει σε ισχύ το αντίστοιχο άρθρο από το προηγούμενο νομοθέτημα , το οποίο είναι το ΠΔ 6~17/10/1978 και συγκεκριμένα το άρθρο 8 . Έχε όμως υπόψη σου πως για τους όρους δόμησης που δεν περιγράφονται στο συγκεκριμένο άρθρο , ΔΕΝ θα ανατρέξεις στο "Γενικά" του ιδίου νομοθετήματος , αλλά θα πας στο 1ο νομοθέτημα (το ΠΔ 24~31/5/1985 - άρθρο 1) μιας και τα "Γενικά" από το ΠΔ του '78 έχει πλέον καταργηθεί . Εδώ τώρα μπορούν να συμβούν δύο πράγματα : α) να μην υφίσταται ΖΟΕ ή ΓΠΣ στην περιοχή και β) να υπάρχουν . Στην περίπτωση (α) , πολύ απλά εφαρμόζεις ότι λένε τα παραπάνω δύο ΠΔ . Στην περίπτωση (β) ξεκινάς να λαμβάνεις υπόψη σου όσα σου λένε τα παραπάνω ΠΔ , αλλά υπερισχύει ότι επιπλέον ή διαφορετικό επιβάλουν τα νομοθετήματα από τις περιπτώσεις (1) και (2) . 4) Ρίξε όμως και μία ματιά στο ΠΔ 30/06/91 , το οποίο αν θυμάμαι καλά μιλάει ειδικά για το αναγκαίο εμβαδό οικοπέδου για ξενοδοχεία στα νησιά . 5) Από εκεί πέρα ισχύει ότι επιβάλει ο ΓΟΚ (το οποίο το βρίσκεις ως Ν 1577/1985) . Αφορά το τι ακριβώς μετράει στην κάλυψη , στη δόμηση , πόσο μπορούν να εκτίνονται τα μπαλκόνια , από τι ύψος να ξεκινάνε κτλ . Τα παραπάνω αφορούν του όρους δόμησης . Όμως , για τα ειδικά χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου πρέπει να μελετήσεις το αντίστοιχο νομοθέτημα , το οποίο στην ειδική περίπτωση των ξενοδοχείων , δεν είναι ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (τον οποίο τον βρίσκεις ως ΥA 3046/1989) , αλλά ειδικά νομοθετήμα εκδομένα αποκλειστικά για τα ξενοδοχεία , και τα οποία είναι : - ΥA 530992 του 1987 = Τεχνικές Προδιαγραφές Τουριστικών Εγκαταστάσεων - ΠΔ 337 του 2000 = Ενοικιαζόμενα Δωμάτια κ' Επιπλομένα Δωμάτια κ' Σύστημα Κλειδιών (κατηγορίες ξενοδοχείων) - ΠΔ 43 του 2002 = Κατηγορίες κ' Προδιαγραφές Ξενοδοχειακών Καταλυμάτων με Σύστημα Αστέρων Ανάλογα λοιπόν με το ΤΙ ξενοδοχείο πρόκειται να μελετήσεις , θα πρέπει να ανατρέξεις και στο αντίστοιχο νομοθέτημα . Όπως βλέπεις , είναι μπόλικα να διαβάσεις . Όμως ακόμα και όταν τα μελετήσεις , καλό είναι να μην σπεύσεις να εκπονήσεις τις μελέτες , αλλά : α) να ρωτήσεις και κανέναν συνάδελφο της περιοχής σου , διότι όλο και κάτι παραπάνω θα ξέρει β) να μιλήσεις και με την Πολεοδομία διότι μπορεί να υπάρχουν ιδιαιτερότητες στην περιοχή (ειδικά διατάγματα λόγω τουριστικής περιοχής και δε ξέρω 'γω τι άλλο) γ) να ξαναρωτήσεις τους παντογνώστες του michanikos.gr (καλά , λέμε τώρα , ούτε και εμείς δεν ξέρουμε πόσα δεν ξέρουμε ! ! !) . Αυτά , ελπίζω να μη σε κούρασα ! .
    1 point
  19. Εγώ βάζω όλα τα ίδια, δεν ελέγχονται με κανέναν τρόπο από το σύστημα, άλλωστε. Έχω βάλει και τον ίδιο α/α/ αμοιβών σε διαφορετικές δηλώσεις και προχώρησε κανονικά, π.χ. σε πολυκατοικία με 5 διαμερίσματα ίδιου ιδιοκτήτη όπου έκοψα μια απόδειξη αντί για 5.
    -1 points
  20. Δεν ξερω πως τη λετε , αλλα μου φαινεαι η ειδοπιηση στην αστυνομια λεγεται 48ωρη αυτο λεω και το λεει και το αρ. 30 του 4995-2017. ***Οπου σκαλιωσια=μικρη κλιμακα. Εγω βαζω θερμομονωση σε διαμερισμα πολυκατοικιας στα μπαλκονια μου και μονο εκει. Θελω μικρη κλιμακα? Να απαντησω για να γινει σαφες και αυτο που λεω. ΟΧΙ δε χρειαζομαι.
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.