Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.314


  3. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.219


  4. nik

    nik

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      5.314


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/06/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. Ο όρος "Fan Coil" είναι σχετικός. Περιγράφει ένα ενεργό κλιματιστικό μηχάνημα με διάταξη ανεμιστήρα στοιχείου. Εμπορικά έχει επικρατήσει ο όρος να αποδίδεται σε τερματικές μονάδες νερού δηλαδή σε μονάδες που στο στοιχείο κυκλοφορεί θερμό ή κρύο νερό. Το κρύο ή το ζεστό νερό νερό το παράγουν εξωτερικές διατάξεις όπως αντλίες θερμότητας, ψύκτες, λέβητες κλπ. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις δεν μπορεί από ένα "fan coil" να προέλθει διαρροή φρέον. Το φρέον είναι άοσμο, μη τοξικό αλλά σε μεγάλες ποσότητες που μπορούν να κατακλύσουν ένα μικρό δωμάτιο μπορεί να προκαλέσει ασφυξία λόγω έλλειψης οξυγόνου. Αυτή η πιθανότητα υπάρχει μόνο όταν χρησιμοποιείται σύστημα "Απευθείας Εκτόνωσης Μεταβλητού Όγκου Ψυκτικού" το λεγόμενο VRV. Η οσμή που βγαίνει από τα μηχανήματα πιθανόν να προέρχεται από ελλειπή συντήρηση του στοιχείου και του φίλτρου.
    1 point
  2. http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=6395&language=el-GR..'' [απόσπασμα απο την ομιλια του κ. Δημαρά] "Ελπίζω ο/η αντικαταστάτης μου να σκεφτεί το όλο εγχείρημα με θετικό τρόπο και, αφού το μελετήσει και το συζητήσει με όσες και όσους εργάστηκαν πάνω σε αυτό, προσθέτοντας και τις δικές του ιδέες και επιχειρήματα, να πάει στη βουλή για ψήφιση."
    1 point
  3. Η προσωπική μου γνώμη (έχω γίνει πολλές φορές κακός γιαυτό δεν θα το συνεχίσω) είναι πως ο αρχιτέκτονας ΔΕΝ υπογράφει. Εδώ σίγουρα υπέγραψε σε τοπογραφικό που το συνέταξε κάποιος άλλος ! (?) αφού ο ίδιος δεν έχει δικαίωμα σύνταξης τοπογραφικού. Η σύλλογος της Β. Ελλάδος έστειλε (κάποτε) και οδηγία στο σύλλογο των συμβολαιογράφων θεσσαλονίκης για να μη τα δέχονται τέτοια τοπογραφικά (ο πανελλήνιος ?? .... άστα να πάνε). Μάλλον όμως δεν έγιναν πολλά πράγματα.
    1 point
  4. Τα ποσοστά που θες για μη μισθωτούς είναι: α) ΕΦΚΑ: Ποσοστά: i) Κύρια Σύνταξη = 13,33% (σχετ. ΕΦΚΑ Εγκ.7/2019) (Σημείωση: ήταν 20,00% μέχρι και 31/12/2018 αλλά εξακολουθεί το ποσοστό αυτό να ισχύει ως ελάχιστο μόνο στις περιπτώσεις όπου πρέπει να εφαρμοσθεί ως τέτοιο για τον υπολογισμό του ποσού της εισφοράς του κλάδου αυτού. Αν π.χ. μηνιαία 13,33% x ποσό <= 20,00% x 650,00€ = 130,00€ τότε ισχύει το 20,00% x 650,00€ = 130,00€. Για το "ποσό" και το "650άρι" θα γράψω παρακάτω) ii) Υγειονομική περίθαλψη = 6,95% (σχετ. Παρ.2 Άρθρο 41, ν.4387/2016) Ποσό μηνιαίο επί του οποίου εφαρμόζονται τα ποσοστά: Από 1/1/2019 και μέχρι την εκκαθάριση του φορ.έτους 2018 είναι [το ΚΦΑ φορ.έτους 2017 που προκύπτει μετά και την εφαρμογή των μειώσεων της §1, του άρθρο 98, του ν.4387/2016 (που ισχύουν μέχρι και 31/12/2020)] συν [τις καταβλητέες εισφορές φορ. έτους 2017] και όλο αυτό δια 12 μήνες. Μετά την εκκαθάριση του φορ.έτους 2018 και όποτε ο ΕΦΚΑ αποφασίσει να την "δει" αυτή την εκκαθάριση της ΑΑΔΕ, θα είναι [το ΚΦΑ φορ.έτους 2018 που προκύπτει μετά και την εφαρμογή των μειώσεων της §1, του άρθρο 98, του ν.4387/2016 (που ισχύουν μέχρι και 31/12/2020)] συν [τις καταβλητέες εισφορές φορ. έτους 2018] και όλο αυτό δια 12 μήνες, ...... κ.ο.κ. για τα επόμενα έτη. (Σχετ. Εγκ. αρ.πρωτ. Δ.15/Δ/οικ. 9290/183/2018 «Διαδικασία εκκαθάρισης ασφαλιστικών εισφορών προσώπων που ασκούν μη μισθωτή δραστηριότητα» του Υπουργείου Εργασίας και η Εγκ. ΕΦΚΑ 7/2018) β) ΕΤΕΑΕΠ: Ποσοστά: iii) Επικουρική Σύνταξη = 7,00% έως και 31/5/2019 και 6,95% από 1/6/2019 έως 31/5/2022 (σχετ. Παρ.2, Άρθρο 97, ν.4387/2016) iv) Εφάπαξ = 4,00% (σχετ. Παρ.2, Άρθρο 35, ν.4387/2016) Ποσό μηνιαίο επί του οποίου εφαρμόζονται τα ποσοστά: Είναι σταθερό και είναι ο εκάστοτε κατώτατος βασικός μισθός άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών (σήμερα είναι 650,00€) (σχετ. Εγκ.Φ80020/οικ. 902/Δ16.20/2019 και Αρ.Πρωτ.Φ80020/οικ.948/Δ16.29/2019 του Υπουργείου Εργασίας)
    1 point
  5. - πώς θα τακτοποιησεις ενα ενιαιο κτισμα που παταει σε δυο ακινητα, διαφορετικων ιδιοκτητών? -ποιός θα σου δωσει εντολη? - Κατ' αρχάς, δικαιωμα τακτοποιησης εχει ο ιδιοκτητης. - Εχει και ο μισθωτης δικαιωμα τακτοποιησης με το 99/αα, εφοσον εχει δικαιωμα απο το μισθωτηριο εκδοσης οικοδομικης αδειας [την οποια παραβιασε] - Εδω, ο μισθωτης, κανει σήμερα ενα μισθωτηριο και βρισκει ενα αυθαιρετο, που εγινε πριν το 2011, το οποιο αυτος το μισθωνει σήμερα... - Με ποιες διαταξεις θα σου αναθεσει ο μισθωτης την "τακτοποιηση"??? - Εχει υπολογισει καποιος τα εξοδα αυτης της "μακροχρόνιας μισθωσης"??? - Εχετε δει τα "φορολογικα" αυτης της συμφωνιας ? [ΕΝΦΙΑ, φορο εισοδηματος, τεκμαρτο εισοδημα με βαση την αξια ...] Εν τελει, δεν βλέπω τι περισσοτερο θα σου πρσφερει η μισθωση. Το ξενο ακινητο παραμενει ξενο, το μισο κτισμα ειναι και παραμενει ξενο...
    1 point
  6. Ισως να μην έχουν καταλάβει, οπότε να μην καταβάλουν και ισως ο μόνος λόγος που δεν καταβάλουν να μην ειναι ότι δεν εχουν καταλαβει '
    1 point
  7. Τι ενοείς? Μια κατοικία δηλδη την έχουν 2 , ο ένας δεν πληρώνει και ο ένας αυτός που δεν πληρώνει ενδιαφέρεται να μπει δεύτερο ρολοι ΔΕΗ? αν θες πρεπει να γινεις λιγο πιο συγκεκριμμένος. Δηλαδή, τα 2 πρόσωπα μένουν μέσα στην κατοικία? Και πχ υπάρχουν 2 μπάνια? Ο ένας θέλει να δει πόσο νερό καταναλώνεται στο ένα μπάνιο, το οποίο θα χρησιμοποιεί μόνο αυτός? Και άρα ποιά θα είναι η κατανάλωση του άλλου? Δεν μπορω να καταλάβω τι σημασια εχει. Ο αλλος ουτως ή αλλοιως δεν πληρωνει.
    1 point
  8. Ευχαριστώ για την απάντηση karanus. Επειδή ο χώρος στάθμευσης είναι παρακολουθημα του διαμερίσματος και δεν έχει χιλιοστά επί του οικοπέδου, δεν πρέπει να θεωρηθεί ως ένα ακίνητο; Αν είχε και το διαμέρισμα 5 τ.μ. υπέρβαση δόμησης θα το εξέταζες χωριστά;
    1 point
  9. Δεν λέω, καλό να γνωρίζουμε μέσες άκρες, αλλά η γνώμη μου είναι να μην δίνουμε απαντήσεις σε θέματα, που ξεφεύγουν της ειδικότητάς μας, γιατί μπορεί κάτι να μας ξεφύγει και να εκτεθούμε χωρίς λόγο. Οπότε το καλύτερο είναι τα του μηχανικού ο μηχανικός και τα του λογιστή ο λογιστής.
    1 point
  10. "ναι καλημέρα ο κύριος Μηχανικούλης?" Ναι ο ίδιος ποιος είναι? "Γεια σου συνάδελφε είμαι η Μηχανικάρα. Μου ηρθε μια δήλωση σου για έλεγχο. δεν καταλαβαίνω τι έκανες," άκου, είχα κάνει αυτοψία επί 4014, αλλά την υπαγωγή στο 4178, και μετά για να κάνει συμβόλαια το έβαλα στον 4495, αλλά είχα κάνει οριστική πριν την εγκύκλιο, Μετά το ξαναάνοιξα, δν κατάλαβα αν έπρεπε να αλλάξω κάτι ή όχι, διάβαζα ξανδιάβαζα και είπα ας το έτσι βρε αδερφε.ακόμα ψάχνω το πελάτη εν τω μεταξύ να με πληρώσει.... "Α.Τώρα μάλιστα.Κατάλαβα. Αντε καλές δουλειές".
    1 point
  11. Σταματήστε να αγχώνεστε και περιμένετε να βγει οδηγός προγράμματος. Και επίσης, πιστεύετε στα σοβαρά, ότι υπάρχει περίπτωση να βγει ο οδηγός προεκλογικά και να ανοίξει το πρόγραμμα 5 μέρες μετά τις εκλογές; Τόσα χρόνια δεν έχετε μάθει πως λειτουργούν τα πράγματα στην Ελλάδα;
    1 point
  12. Το "τυπικά" , προκύπτει από κάποια συγκεκριμένη διάταξη / οδηγία / εγκύκλιο ?
    1 point
  13. Αν αποδείξεις όμως το (κτίριο) κέλυφος είναι προ 55 , αυτό θεωρείται ως να έχει Ο.Α για τον υπολογισμό προστίμου, οπότε οι λοιπές παραβάσεις μπορούν να θεωρηθούν κατηγορίας 4, όπου η κατηγορία 4 με βάση το ν. 4546 λαμβάνει πλέον οριστική εξαίρεση. Άρα για την πολεοδομία θα υπάρχει ένα νομίμως υφιστάμενο και τα λοιπά δομικά μέρη με οριστική εξαίρεση. Στο Α 23 του ΝΟΚ κτίριο τακτοποιημένο με οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση θεωρείται νομίμως υφιστάμενο. Βεβαίως πρέπει να προσθέσουν στο λεκτικό του νόμου πέρα από το ν.4178 και τον 4495 & 4546.
    1 point
  14. Συνήθως, όταν βλέπεις πλάκα Ο.Σ σε προ 55 έχει γίνει σχεδόν ανακατασκευή. Το πιθανότερο να κράτησαν τις παλιές λιθοδομές και να τις ενίσχυσαν η απλώς να τις αρμολόγησαν. Η σημερινή εικόνα του κτιρίου υποθέτω ότι δεν σε οδηγεί σε ασφαλή συμπεράσματα για την παλαιότητα του κτιρίου. Το Ε9 σίγουρα θα αποτελέσει αποδεικτικό και μετά την αποτύπωση του ακινήτου θα δώσεις τις επιφάνειες στο λογιστή να αλλάξει το Ε9 και να πληρωθεί από τον ιδιοκτήτη και το πρόστιμο αν τα τετραγωνικά προκύπτουν περισσότερα. Επειδή, οι παλιές αεροφωτογραφίες είναι πολύ μικρής κλίμακας και σπανίζουν δες αν μπορείς να βρεις κάποια προ 75 ώστε να εντάξεις το κτίριο ως κατηγορία 1. Εξυπακούεται ότι κάποεις αυθαιρεσίες που λογικά έχουν γίνει μεταγενέστερα θα πάνε σε άλλη κατηγορία (μάλλον 5 αν το κυρίως κτίριο πάει 1). Η πολεοδομία για να εκδόσει άδεια θέλει κτίριο νομίμως υφιστάμενο. Αν υποθέσουμε ότι μέσω της ΤΕ θεωρείται το κυρίως κτίριο (κέλυφος) ως προ 55 και υπαχθούν οι λοιπές παραβάσεις αναλυτικού με 1 ΛΠ (κατηγορία 4 αφού το προ 55 θεωρείται ως Ο.Α) η Πολεοδομία θα δώσει άδεια; Η παραχώρηση για να αποκτηθεί οικοδομησιμότητα δεν συντελείται όταν υπάρχει κτίσμα επί προσώπου οικοπέδου.
    1 point
  15. Η βεβαίωση δεν απαιτεί να επισυνάψεις δικαιολογητικά. Από κει και πέρα να βεβαιωθείς για όσα σου γράφω πιο πάνω. Μην παίρνεις αψήφιστα τα προ 55. Είναι πολύ επικίνδυνη κατηγορία και επαναλαμβάνω, με εξαίρεση ένα κτίριο εγκαταλελειμμένο και ετοιμόρροπο επί δεκαετίες, αν μιλάμε για κτίριο που στέκεται και λειτουργεί σήμερα, κατά 101% έχουν γίνει εργασίες ανακαίνισης και ενδεχομένως προσθήκες. Μεγάλη προσοχή λοιπόν.
    1 point
  16. Κατ αρχάς να βεβαιωθείς ότι στο κτίριο δεν υπάρχουν μεταγενέστερες αυθαιρεσίες. Συνήθως ένα κτίριο έχει μεταγενέστερες προσθήκες και σε αυτό έχουν γίνει εργασίες που δεν είναιι προ 55 και πρέπει να δηλωθούν.. Οι βεβαιώσεις δημάρχων δεν αποτελούν αξιόπιστο αποδεικτικό το ίδιο και οι διαθήκες. Αποτελούν όμως ενδείξεις. Εφόσον λοιπόν οι ενδείξεις σου ταυτίζονται και με την άποψη που απεκτησες για το κτίριο κατά την επιθεώρησή σου, θα βάλεις τους ιδιοκτήτες να αλλάξουν το Ε9 σύμφωνα με τη νέα αποτύπωση που θα κάνεις και φυσικά θα αναγραφεί η σωστή παλαιότητα (αν αυτό δεν έχει γίνει ήδη). Συμβουλευτικά μιλώντας, σε συμφέρει να κάνεις την αποτύπωση και αν δεν υπάρχουν άλλες αυθαιρεσίες με επιφάνεια, βάλε μια λοιπή παράβαση, μάζεψε όλες τις αυθαιρεσίες αναλυτικού και φτιάξε και τις κατόψεις σου οι οποίες θα ζητηθούν κάποια στιγμή. Επίσης, κάνε και το τοπογραφικό σου γιατί και αυτό θα ζητηθεί. Οπότε θα είσαι έτοιμος και καλύτερα αμειβόμενος. Για το δεύτερο ερώτημα, δεν υπάρχει απαίτηση να εξετάσεις αυθαιρεσίες επί κοινόχρηστων χώρων. Εξετάζεις μόνο την προς μεταβίβαση οριζόντια ιδιοκτησία.
    1 point
  17. Τώρα αυτό τι είναι??? Μαγκιά? (μιλάω μόνο για τις 5 αποδείξεις αντί της μίας) Και μετά λέμε πως δίνει προσφορά ο άλλος 800€....500€....300€ και παρακάτω... όσο χαμηλά τόσο πιο καλά.... Μνημόνια μέχρι να βγει ο ήλιος από την δύση....
    1 point
  18. Φίλε μου δεν ξέρω αν είσαι μέλος Σ.Α. (ή παλαιό μέλος ΕΠΑΕ) αλλά εγώ έχω διαπιστώσει πως τις θέσεις σε αρκετές περιπτώσεις τις καταλαμβάνουν άτομα χωρίς ιδιαίτερη κατάρτιση αλλά με τεράστιο θράσος. Παρόλο που με την υπογραφή τους έχουν κατασκευαστεί πραγματικά εκτρώματα αποκτούν λόγο ύπαρξης όταν αναλαμβάνουν τον ρόλο του κριτή. Εννοείται πως δε μέμφομαι την ειδικότητα των αρχιτεκτόνων (το θεωρώ γελοίο να γενικεύει κανείς και να κατηγορεί ολόκληρους κλάδους - η αξία των Α.Μ. και Π.Μ. δε μειώνεται με σχόλια). Πάντως την άποψή μου θα τη λέω ελεύθερα είτε πρόκειται να παίρνει αρνητική, είτε θετική ψήφο από εσένα. Επιπλέον, δε θεωρώ υποχρέωσή μου να τους πηγαίνω και τη δουλειά μου σε ηλεκτρονική μορφή και να διατηρούν οι κύριοι ηλεκτρονικό αρχείο. Αν θελεις μας λες και τη δική σου άποψη επί του θέματος...
    1 point
  19. Και τι δίπλωμα θα είναι ; Εννοώ, Από ποια σχολή ; Θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογης από τον απόφοιτο να επιλέγει από ποια Πολυτεχνικη σχολή ή θα αποφασίζει η Επιτροπή ; Υλη και παρακολούθηση μαθήματων ; Για το Πα.Δα Ποσο σίγουρο είναι ότι θα είναι πολυτεχνικη σχολή με ΕΔ; Η μηπως θα γινει κανα 5ετες πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών που θέλει να κανει ο Κουλης; Για το μεταπτυχιακο διαφωνώ νομίζω μιας και αφού πρέπει να είναι 5ετες ενιαίο εντέλει θα πρέπει να ισχύει και για τους πτυχιούχους εκτός Ελλάδας με πτυχια 4+1 ή 3+1. Αν θέλουν να κάνουν κάτι συνταγματικό να το κάνουν καθολικά. Ή; Καταλαβαίνω ότι είναι πολλές οι ερωτήσεις και μιλάμε υποθετικά αλλά θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας !
    0 points
  20. Εγώ βάζω όλα τα ίδια, δεν ελέγχονται με κανέναν τρόπο από το σύστημα, άλλωστε. Έχω βάλει και τον ίδιο α/α/ αμοιβών σε διαφορετικές δηλώσεις και προχώρησε κανονικά, π.χ. σε πολυκατοικία με 5 διαμερίσματα ίδιου ιδιοκτήτη όπου έκοψα μια απόδειξη αντί για 5.
    -1 points
  21. Η Κ5 θα πάει στο ακίνητο που τακτοποιείται. Δλδ την κλειστή πλέον θέση στάθμευσης. Γιατί να συμπαρασύρει και το διαμέρισμα; Δεν βλέπω το λόγο.
    -1 points
  22. Κατ΄αρχάς δεν ξέρω κατά πόσο η αποκλειστική χρήση θέσης στην πυλωτή , μπορεί να θεωρηθεί παρακολούθημα. Εαν θα μπορούσε να θεωρηθεί παρακολούθημα , όπως για παράδειγμα θεωρούμε μια αποθήκη , τότε ίσως είναι ένα θέμα προς διερεύνηση αυτό που ρωτάς.
    -1 points
  23. Αδικίες παντού.. για τα ΙΕΚ ούτε λόγος.. τι πράγματα είναι αυτά.. Παιδιά άλλου θεού είναι οι ΔΕ; Ας βγει και κάποια απόφαση να δώσουν οι άνθρωποι 4-5 μαθήματα να γίνουν ΤΕ και αυτοί και μετά ας δώσουν άλλα 4-5 να γίνουν ΠΕ. Φυσικά μπορεί να γίνουν απευθείας ΠΕ, που είναι το πρόβλημα; Και φυσικά να μετρήσει η προϋπηρεσία, αν είναι αδύνατον.. όλοι ξέρουν ότι μετά από κάποια χρόνια προϋπηρεσίας μπορείς να πας στην ανωτάτη βαθμίδα κάθε κλάδου χωρίς κάποιο υπόβαθρο.. Τα μαστόρια που τα πας; Τι παραπάνω ξέρει ένας μηχανικός πολυτεχνείου; Αδικίες και εκεί.. Επειδή αφορά και άλλες ειδικότητες πέραν των μηχανικών το σχέδιο.. όλοι ξέρουν ότι μετά από κάποια χρόνια σε νοσοκομείο μπορείς να γίνεις γιατρός γιατί.. "Κάτι ξέρουμε και εμείς από ιατρική" https://www.youtube.com/watch?v=HFX8CXBpSYQ ΥΓ: Δεν έχω πρόθεση να προσβάλω ή να αδικήσω κανένα, όμως στην ουσία οι μόνοι που αδικούνται σε αυτήν την περίπτωση είναι αυτοί που έχουν κοπιάσει και έχουν πετύχει κάτι καλύτερο στην ζωή τους. Η ισοπεδωτική λογική βασιλεύει αυτήν την περίοδο.. Το να αναβαθμιστεί κάποια σχολή είναι άλλη συζήτηση και άλλη είναι αυτό το πράγμα που γίνεται τώρα..
    -1 points
  24. Σύνδεσε τον inverter στο internet -> αν δεν εχεις wifi kit , πάρε τον εγκαταστάτη να σου βάλει ένα (κανα 70αρι κάνει - μπορει και να έχει ηδη ο inverter αν ειναι καινουριος), και πάρε ενα 4g router με καρτοιντερνετ και συνδέσου στο portal της solaredge η ακόμα καλύτερα πες στον εγκαταστατη να το κάνει Μετα θα σου πουν οι της solaredge τι να κανεις , ή θα το σετάρουν με τηλεμετρία ή θα σου στείλουν την καταγραφή για να την πας στο ΔΕΔΔΗΕ μάλλον το δευτερο...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.