Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Earl

    Earl

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.098


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.400


  3. stayros

    stayros

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.634


  4. maneni

    maneni

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.675


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/07/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. Για μένα το βασικό πρόβλημα είναι η έννοια του ενιαίου διπλώματος μεταξύ συγγενών ειδικοτήτων μεταξύ τους. Δημιουργείτε σύγχυση όταν ένας πχ ηλεκτρολόγος μηχανικός δεν ξέρει ηλεκτρολογικά ενώ ένας μηχανολόγος είναι άριστος. θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος που να επιβραβεύει όποιον εμπεριστατωμένα απόκτησε ουσιαστικές γνώσεις πάνω σε ένα συγγενή αντικείμενο με την ειδικότητα του και να προστατεύει το κοινωνικό σύνολο από κάποιον που δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις σε αυτό.
    2 points
  2. Πόσιμ-μπολ! Εμπειρία σε 9 διαφορετικά αντικείμενα όπως πολύ καλά γνωρίζεις. Το 4ο έχει να κάνει με την ικανότητα του να ξέρεις που να σταματάει η γνώση σου έτσι ώστε να κάνεις τις ανάλογες ενέργειες και να μην κάνεις * . 🌉
    2 points
  3. Εγχειρίδιο ερωτήσεων –απαντήσεων επί φορολογικών θεμάτων της ΓΔΦΔ 144 χρησιμες σελιδες https://enotariat.gr/?p=5351
    1 point
  4. Αγαπητέ ntanos Η δική μου εμπειρία (και μακάρι να είναι έτσι σε όλη τη χώρα) δείχνει ότι τα νέα παιδιά (<40), στην πλειοψηφία τους, παίζουν τίμια το παιχνίδι. Διότι ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, και μόνο με επαρκείς γνώσεις κι επαγγελματική αξιοπρέπεια θα επιβιώσουν. Ένα από τα καλά της κρίσης, είναι ότι αρχίζει να καθαρίζει η ήρα από το σιτάρι.
    1 point
  5. Φιλε Παύλο οπως θυμασαι στο παρελθον ειχαμε διαφωνησει για το συγκεκριμενο θεμα. Εχω δουλεψει σε κτηματολογια ενα καρο περιοχων.. πιστεψε με, η πλειοψηφια των μηχανικων ειναι αυτο που περιγραφει ο εδω παθων.. αυτο το πραγμα που συμβαινει σε αυτο το φορουμ, οι γνωσεις που εχετε (και διαδιδετε, οπως κανεις πχ και εσυ και βοηθας τοσο κοσμο) και κυριως το επιπεδο ηθικης που υπαρχει εδω μεσα αφορα μονο ενα 10% των μηχανικων.. μακαρι να μην ηταν ετσι αλλα δυστυχως ετσι ειναι, οσο περναει ο καιρος επιβεβαιωνεται και αλλο αυτη η αποψη μου.. Για εσας βεβαια ειναι ευχαριστο αυτο διοτι θα εχετε δουλεια για μια ζωη trust me.
    1 point
  6. πριν 5-6 χρόνια, οι κατεδαφισεις επηρέαζαν αρνητικα τον τουρισμο... http://www.creteplus.gr/news/anastelloun-tis-katedafiseis-se-mia-prospatheia-na-min-pligei-o-tourismos-tis-kritis-42158.html?forcedesktop μετα "χαθηκε" ο εργολαβος.. https://archive.patris.gr/articles/241869/163217 [καπου μετα, στη συνέχεια, δεν εμφανισθηκε κανενας κατεδαφιστής στον σχετικο διαγωνισμο...] Μετα απο 6 χρονια, ξαναθυμηθηκαν τα "ξεχασμενα" αυθαιρετα https://www.b2green.gr/el/post/71123/kriti-370-afthaireta-perimenoun-tin-boulntoza Τωρα, θα επακολουθήσει νεα αναβολη λογω τουριστικης περιοδου, μετα θα γινει νεος διαγωνισμος και μετα θα θυμηθουν οτι δεν εγινε προβλεψη διαχειρησης μπαζων... Στην συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή, ηταν και ενας "νεος" που δεν ειχε "καταλαβει" καλα την "ολη" διαδικασια και ρωτησε: -υπάρχουν αυτα τα αυθαίρετα? -ναι -έχουν καταγραφει? -ναι -εχουν επιβληθει τα σχετικα πρόστιμα? -βεβαίως βεβαιως... -και γιατι να τρεχουμε εμεις για κατεδαφισεις? - διοτι ετσι προστατευουμε το περιβαλλον. [απτοητος ο νεος, συνεχιζει να ρωταει:] -έχουν βεβαιωθει στις εφοριες στο όνομα των ιδιοκτητων, ωστε να να μην μπορουν να παρουν ενημεροτητα μεχρι να τα γκρεμισουν και μεχρι να πληρωσουν? -χμ.... - αν εχουν βεβαιωθει, γιατι δεν τα παιρνει το δημοσιο με κατασχεση λογαριασμων στην τραπεζα?? - Καλα μην φωναζεις πολύ...η συνεδριαση αναβαλλεται [και ποιος ειναι βεβαιος οτι δεν μπορει να εγιναν ετσι τα πραγματα?]
    1 point
  7. Ok. Να το θέσω λίγο διαφορετικά το θέμα, μιας και με τις Σχολές τα πράγματα περιπλέκονται, ελέω της ανικανότητας της Πολιτείας να λύσει βασικά θέματα: μπορεί ένας απόφοιτος Λυκείου να αποκτήσει επαρκείς γνώσεις απολύτως μόνος του ώστε να του εμπιστευτεί ένα Τεχνικό Γραφείο την σύνταξη οποιασδήποτε μελέτης; Από εκεί και πέρα: προφανώς η θεωρία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εμπειρία και τανάπαλιν. Είναι φύσει αδύνατο να καλυφθούν σε ένα εύρος τεσσάρων ή πέντε ετών όλες οι περιπτώσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει κανείς στην διάρκεια ενός εργασιακού βίου 35 ή 40 ετών. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να σημαίνει ότι στον εργασιακό στίβο δεν μετράει η καλή γνώση της θεωρίας, καθώς κάποιος που είναι πολύ καλά καταρτισμένος θα μπορέσει να αντιμετωπίσει ανετότατα το 80-90% των προβλημάτων, χωρίς ουδεμία καθυστέρηση (ο χρόνος είναι χρήμα), ενώ ένα 9% θα μπορέσει να το λύσει χωρίς να καταφύγει στην βοήθεια του προϊσταμένου του. Μένει το 1% που θα χρειαστεί ειδική αντιμετώπιση. Αυτά αναφορικά με τον ρόλο που έχει, είτε μιλάμε για ομάδες εργασίας είτε όχι. Των ανωτέρω λεχθέντων, στο εξωτερικό μπορεί κανείς να ανελιχθεί και να εξελιχθεί σε θέσεις μεγαλύτερης τεχνικής ευθύνης βασιζόμενος σχεδόν αποκλειστικά στην εμπειρία του αλλά σαφέστατα αυτή η διαδικασία είναι αφενός πολύ πιο χρονοβόρα από το να έχει ήδη τίτλο και περιεχόμενο σπουδών που να αφορά το γνωστικό πεδίο και αφετέρου απαιτεί μετεκπαιδεύσεις, ελέγχους, εργασία σε ομάδες, άψογα references και πάει λέγοντας. Πχ μπορεί κάποιος να λάβει άδεια ασκήσεων επαγγέλματος Αρχιτέκτονα Μηχανικού χωρίς να έχει αντίστοιχο τίτλο σπουδών αλλά θα πρέπει να προσκομίσει τεράστια εμπειρία, νίκες σε διαγωνισμούς Αρχιτεκτονικής κλπ. Γι' αυτό μέχρι τώρα δεν έκανα αναφορά.
    1 point
  8. Η γνώμη μου είναι ότι και στα διαμπερή αλλά και στα τρίφατσα οικόπεδα κατ αναλογία της απόφασης απαιτείται παραχώρηση για την οικοδομησιμότητα αν δεν υπάρχει το απαιτούμενο πλάτος. Αποφ-78933/10889/90. Αριθμ. Γνωμ-192/90. Σας κοινοποιούμε την με αρ. 192/90 γνωμοδότηση της Νομιμής Δ(νσης του Υπουργείου την οποία αποδεχόμαστε και παρακαλούμε να την έχετε υπόψη σας κατά την εφαρμογή του ΠΔ/τος 24.4.85 (ΦΕΚ 181/Δ ) όπως ισχύει σήμερα, προκειμένου: α) Για την οικοδομησιμότητα των γωνιακών οικοπέδων βάσει του άρθ-6 παρ.1. Γίνεται δεκτό, ότι το απαιτούμενο ελάχιστο πλάτος του κοινόχρηστου χώρου των 4 μέτρων νοείται στο συνολικό ανάπτυγμα του προσώπου δηλ. προς όλους τους δρόμους ή κοινόχρηστους χώρους που βλέπουν τα οικόπεδα. (...)
    1 point
  9. Το ΝΣΚ μην το εμπιστεύεσαι ιδιαίτερα, διότι έχει κάνει ουκ ολίγες πατάτες (αντικρουόμενες αποφάσεις) Ως προς το δεύτερο πρόσωπο, το σωστό είναι να γίνει και σε αυτό παραχώρηση, δεδομένου ότι τα διαμπερή (όταν δεν μπορεί να γίνει κατάτμηση) δεν πρέπει να μπλοκάρουν τις διαπλατύνσεις των δρόμων. Αυτό μας το ζητούσαν ανέκαθεν στην εδώ υπηρεσία. Αν βρω κάποια σχετική εγκύκλιο θα την ανεβάσω
    1 point
  10. Maneni πιάνουμε μεγάλη κουβέντα εχεις δικιο. ΔΕΝ θεωρώ κανενα οτι ξερει ολο το πληρες φάσμα των ειδικοτητων ειδικά Η-Μ γιατι ειναι ΑΠΕΙΡΕΣ. Συνεχεια διαβάζουμε και δεν καθόμαστε. Αν θεωρήσουμε οτι μας νοιάζει το πρόγραμμα σπουδων και μονο στη προκειμένη περίπτωση Ο nvel εχει δικιο και νομιζω σε αυτο δεν υπάρχει αντίρρηση. Στο θέμα ηλεκτρολόγου -μηχανολόγου ειναι πολυ συγγενείς ειδικότητες. ΔΕΝ μπορω να κατηγορήσω ενα pure μηχανολόγο που ασχολείται με ηλεκτρολογικά και αυτη ειναι προσωπική μου άποψη. Και γω στην εργασία μου αλλα σε μεγάλο κομμάτι πλεον του phd με μηχανολογικά ασχολούμαι.
    1 point
  11. ανοίγουμε μεγάλη κουβέντα τώρα. Είναι σωστό να αποδέχεται κάποιος μηχ/γος μηχανικός μια τέτοια τεχνικ'ή ευθύνη, όταν η εκπαίδευση του (πολυτεχνείο) δεν είναι αρκετή (δε μιλάμε για βασικά πράγματα)? Mitsos νομίζεις ότι ένας Μηχ/γος βγαίνοντας από το Πολυτεχνείο έχει μάθει όλο το φάσμα των ηλεκτρολογικών? Φαντάζομαι ότι οποιασδήποτε ειδικότητας μηχανικός έχει μάθει όλο το φάσμα της ειδικότητάς του? Βάση της προσωπικής μου εμπειρέιας (δεν μπορεί να είμαι ο μοναδικός), εγω είχα μάυρα μεσάνυχτα όταν χρειάσθηκε να κάνω ηλεκτρολογικές μελέτες (*1). Το ίδιο βλέπω τώρα σε πολλούς νέους (και όχχι μόνο) μηχανικούς. Η μελέτη (*2) σε συνδυασμό με την κατασκευή είναι αυτό που με έχει κάνει να φθάσω σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Επίσης υπάρχει εδώ μέσα κάποιος που δηλώνει ΠΜ αλλά οι γνω΄σεις του στα μηχανολογικά ξεπερνάνε τις δικές μου. Το δίπλωμα και τι πτυχίο είναι ένα χαρτί δεν είναι το Α και το Ω. Καλώς ή κακώς είναι απαραίτητα για να πιστοποιήσουν ένα επίπεδο. Για να μην παρεξηγηθώ δε λέω ότι τα σχολεία ή τα πανεπισ΄τημια είναι άχρηστα ή αχρείαστα. Απλά θεψρώ ότι κάποιος που έχει την όρεξη (και την ικανότητα) μπορεί να μάθει τα πάντα. Όμως η μελέτη μόνο δεν είναι αρκετή. Θα χρειασθεί και η πρακτική για να μπορέσει να αποκτήσει ολοκληρωμένο επίπεδο. *1) ΝΑ διευκρινήσω ότι άρχισα να εργάζομαι από το δεύτερο έτος. Οπότε η επαφή μου με το πανεπιστήμιο ήταν περιορισμένη (κυρίως εργαστήρια, ελάχιστα αμφιθέατρα και φυσικά εξετάσεις). ¨οταν χρειάσθηκα ηλεκτρολογικά (περί τα 12 χρόνια επό την εισαγωγή μου στο πολυτεχνείο) οι γνώσεις μου ήταν λίγο πάνω από επίπεδο λυκείου. *2) όποιος είπε ότι 1 μήνας διάβασμα είναι είναι αρκετό ή είναι αυθεντία ή λυπάμαι για την εκτίμηση που έχει στο επάγγελμά του....
    1 point
  12. η πολιτεία θεωρεί εδώ και δεκαετίες πολλές ειδικότητες μη ηλεκτρολόγων μηχανικών να έχουν αποκτήσει επαρκή εκπαίδευση ηλεκτρολόγου με 1-2 ηλεκτρολογικά μαθήματα και γιαυτό τους αποδίδει απεριόριστα δικαιώματα σε ηλεκτρολογικές μελέτες και εγκαταστάσεις. Τώρα απλώς προστίθεται άλλη μια ειδικότητα σε αυτούς που θεωρούνται επαρκείς ηλεκτρολόγοι.
    1 point
  13. Εχει λάβει ποινή και για αρκετές μέρες δεν θα μπορεί να απαντήσει και να ήθελε. Εγινε και ιδιώτης αφου δεν θέλει να κάνει ότι ορίζουν οι κανόνες.
    1 point
  14. Είναι γνωστό ότι οι εξετάσεις του ΤΕΕ είναι τυπικές. όποιος αποκτήσει δίπλωμα αποκτάει και άδεια άσκησης επαγγελμάτος. ΜΑκάρι να εφαρμοστεί ξανά το παλιό σύστημα (το οποίο ακουστά έχω μόνο). Φοβάμαι όμως ότι θα εκθέσει πολλούς και πολλά αφού είμαι σίγουρος ότι το ποσοστό αποτυχίας θα είναι σεβαστό (ομολογώ ότι ο πρώτος που θα κοβόμουνα θα ήμουν εγώ). ¨εχω και προσωπική εμπειρία ως εξεταστής (αν και μικρό το δείγμα) οπότε ακούω εξετάσεις ΤΕΕ και γελάω και κλαίω μαζί. Θεωρείς ωστόσο ότι αν κάποιος αρχίσει το διάβασμα (και με πρακτική εξάσκηση) μπορεί ή δεν μπορεί να μάθει (ας πούμε για την προκειμένη περίπτωση) ηλεκτρολγικά?
    1 point
  15. Αν η περίπτωση αφορά μονοκατοικία ή μεμονωμένο διαμέρισμα που διαθέτει ήδη ατομική θέρμανση (από τα εγκεκριμένα σχέδια/μελέτες της ΟΑ) δεν απαιτείται ΕΕΔΜΚ, οπότε δεν απαιτείται νέα μελέτη θέρμανσης. Το θέμα είναι αν ένας μικρότερος λέβητας από αυτόν της μελέτης της ΟΑ (ακόμη και από αυτόν των 30kw που θέλει να βάλει ο πελάτης), που θα πληρεί της προϋποθέσεις της σχετικής ΤΟΤΕΕ επιτυγχάνει -σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες παρεμβάσεις, όπως πολύ σωστά σημειώνει το μέλος @olga- τον ενεργειακό στόχο της συγκεκριμένης αίτησης. Αν πάλι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, μπορεί να προστεθεί η θερμική ανάγκη για το boiler, όπως αναφέρει σχετικά ο οδηγός.
    1 point
  16. Αυτό που θα σου πρότεινα εγώ να κάνεις είναι να εκτυπώσεις το πρόγραμμα σπουδών που παρακολούθησες (το πραγματικό, πριν την αλλαγή) και βάσει αυτού να κοιτάξεις για δουλειά. Οτιδήποτε άλλο είναι από ριψοκίνδυνο έως επικίνδυνο. Το γεγονός ότι αποφασίστηκε εν μία νυκτί να μετονομαστείτε σε ΗΜ θα πρέπει να χαρακτηρίζει αποκλειστικά αυτούς που πήραν μια τέτοια απόφαση και όχι και εσάς τους αποφοίτους...
    1 point
  17. παιδια, υπάρχει το ουσιατικό κομμάτι (το πιο σημαντικό), υπάρχει και το κατασκευαστικό. Τα σίδερα που βγάζουν τα προγράμματα αν δεν τα "πειράξεις" συνήθως δεν είναι εφαρμόσιμα. Εγώ, (όταν έκανα στατικά), τα πείραζα ένα ένα όλα τα δοκάρια και το ξανάτρεχα για ικανοτικό/επάρκεια κλπ Επιπλέον το θέμα του να "θητεύσεις δίπλα σε ένα έμπειρο μηχανικό" πρώτα, δεν είναι καθόλου παράξενο. Στην Αγγλία, Αμερική και άλλες χώρες ο μηχανικός δεν έχει δικαίωμα υπογραφής αν δεν πάρει εμπειρία δίπλα σε κάποιον έμπειρο μηχανικό και αυτό αντανακλάται με το charteship/PE (σωστά @Earl?)
    1 point
  18. Νομίζω το θέμα δεν είναι οι γνώσεις στατικής ή σκυροδέματος ή κενά σε αυτή την ερώτηση. Μπορεί να απαιτείται για παράδειγμα ένας έξτρα έλεγχος (για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο) που το πρόγραμμα δεν θα τον κάνει. Πχ εξέταση διάτρησης ή στρέψης τοπικά, ή έλεγχος σε κόπωση μίας συγκόλλησης, ή λάθος λεπτομέρεια όπλισης, ή ό,τι άλλο που το πρόγραμμα μπορεί να μη το κάνει αυτόματα ή σωστά (σε Ι διατομή το bw σε διατμητική αντοχή να λαμβάνεται αυτό του πέλματος...). Η ακόμα έναν έλεγχο να τον κάνει πολύ συντηρητικά και να εμφανίζεται αστοχία που στην πραγματικότητα δεν υφίσταται (σed = σRd, αστοχία ακμής σκυροδέματος ή κώνου λόγω αγκυρίων που το πρόγραμμα ελέγχει πολύ συντηρητικά σε σημείο που τα αγκύρια θα έπρεπε να... απαγορευτούν και ο BS EN1992-4 να καεί μαζί με τον καρνάβαλο ). Γενικά η απάντηση νομίζω είναι ότι ο μηχανικός που κάνει τη μελέτη θα πρέπει να έχει μία ιδέα του τι θα πρέπει επιπλέον ελέγξει (εμπειρία). Αν δεν υπάρχει συγκεκριμένη ερώτηση πως θα υπάρξει συγκεκριμένη απάντηση για το ποιες πράξεις πρέπει να γίνουν; Καλό ΣΚ σε όλους.
    1 point
  19. Από πού να αρχίσω και πού να τελειώσω; Με προβλημάτισαν οι χαρακτηριστικές φράσεις: "εκτυπώνω και είμαι έτοιμος;" δηλαδή "όντας οργανωμένος" και φροντίζοντας να αγοράσω ένα καλό πρόγραμμα κάλυψα τυχόν πράγματα που δεν ξέρω και είμαι έτοιμος για μαζική έκδοση μελετών; Προτείνω λοιπόν ότι όποιος έχει τέτοιες απορίες, μάλλον πρέπει να διαβάσει από την αρχή τη στατική και το μπετόν, τους κανονισμούς, τα εγχειρίδια των λογισμικών και τις προδιαγραφές των στατικών μελετών, καλύπτοντας τα κενά που αφήνει το εκπαιδευτικό σύστημα, ιδίως στο κομμάτι της σύνδεσης των επί μέρους γνώσεων σε πραγματική κατασκευή. Και αντιστρέφοντας το ερώτημα του μπάνσκο: είναι δυνατόν μια επιστημονική πλέον διαδικασία να μην είναι κωδικοποιημένη και να χρειάζεται η γνώμη ενός "έμπειρου" φίλου για να πιστέψεις ότι την έμαθες σωστά στο πανεπιστήμιο; Και ποιός πιστοποιεί την εμπειρία του; Είναι δυνατόν μια επιστήμη να μαθαίνεται από στόμα σε στόμα και όχι μέσα από αντικειμενικές διαδικασίες; Φυσικά δε μέμφομαι το νέο συνάδελφο αλλά το εκπαιδευτικό σύστημα που σου δίνει πτυχίο χωρίς συνήθως να σε έχει φτάσει στο σημείο να τρέξεις μια μελέτη στον υπολογιστή, να εκτυπώσεις αποτελέσματα και να τα συζητήσεις με κάποιο καθηγητή (που είναι πιστοποιημένος και πληρώνεται για να το κάνει), να τη φέρετε στη μορφή τεύχους, και το κυριότερο να τη δείτε και να σκυροδετείται..
    1 point
  20. εγω καταλαβαίνω ότι πέραν του κτιρίου Ι 173,11, έχει μόνο μια κατοικία υπόσκαφη 71,40, εκ των οποίων μετράνε στη δόμηση τα μισά, δηλ 35,70
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.