Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.533


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.056


  3. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.772


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.312


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/12/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. όχι αγαπητέ. Οι υπάλληλοι στις πολεοδομίες ήξεραν τι έκαναν. Απλά όμως δεν ήξερα ότι θα ' ρθουν αυτοί, οι εισπρακτικό κατα τ' άλλα νόμοι, που θα ρυθμίζουν τις "παπαριές" των δικών μας συναδέλφων . Γιατί να φταίνε μόνο οι της πολεοδομίας??? Ο συνάδελφος, που έβγαλε τις άδειες, δεν τα έβλεπε αυτά??? Ξέρουμε αν πλήρωσε ποτέ κάποιος από αυτούς τους καλούς συναδέλφους. Ναι αυτοί ήταν όμως πάντα οι καλοί, γιατί μπορούσαν να σου βγάλουν ακόμη και προσθήκη στο "λευκό πύργο" (όπως μου έλεγε μία αρχιτεκτόνισσα). Υπήρχε υπάλληλος στην πολεοδομία, που η φήμη τον ήθελε να φεύγει από την υπηρεσία μέχρι και ένα κιλό βαρύτερος από τα "τουβλάκια με τα πεντοχίλιαρα" που κουβαλούσε!! Μόνο αν υπήρχαν και βαριές (έστω πειθαρχικές) κυρώσεις και στους επιβλέποντες μηχανικούς θα είχαμε κάποια ελπίδα για βελτίωση της κατάστασης.
    2 points
  2. respect στον @georgegaleos και σε όσους άλλους συναδέλφους ουσιαστικά υποκαθιστούν εθελοντικά τις υπηρεσίες του κράτους όσον αφορά την πληροφόρησή μας.
    2 points
  3. Version X6.3

    85.829 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. 22.776 downloads

    Εντυπα ΙΚΑ για Εγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας (ΕΕΜΚ). 1) Πρόσθεσα ένα ακόμα αρχείο "8.Τεχνική Εκθεση I.K.A" που μου έστειλε ο φίλος vagelis_lam
    1 point
  5. "μαζι με το αρνί"???? σορρυ, αλλά ή ερώτηση ηταν "πειρασμός" και ομολογω οτι..."ενεδωσα"...
    1 point
  6. ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου και τα μηνύματά σου.
    1 point
  7. Σε ευχαριστώ πολύ για την επισήμανση. Είμαι πολύ διστακτικός να αναλάβω κάτι στο οποίο δεν νιώθω άνετα. Η σκέψη είναι να το αναλάβουμε μαζί με άλλον συνάδελφο με τον οποίο συνεργαζόμαστε αρκετά χρόνια. Η σκέψη ήρθε γιατί ούτως ή άλλως οι επιβλέψεις που κάνουμε είναι πολύ τακτικές και συχνές με αποτέλεσμα να είμαστε διαρκώς σχεδόν στο εργοτάξιο. Σκεφτήκαμε λοιπόν να κάνουμε αυτό το βήμα σε αυτό έργο και να πληρωθούμε τουλάχιστον για αυτόν το παραπάνω χρόνο που έτσι κι αλλιώς δαπανάμε επί τόπου. Όμως διαβάζω αυτό που γράφεις προσεκτικά και εκτιμώ την επισήμανση.
    1 point
  8. Δεν είναι τόσο "απλά" τα πράγματα! Αν δεν το έχεις ξανακάνει επιτυχημένα, κατά την ταπεινή μου γνώμη, να μην το προσπαθήσεις ούτε τώρα.... Μια λύση θα ήταν η συνεργασία (άμεση ή έμμεση) με κάποιον άλλο συνάδελφό σου, που έχει ασχοληθεί περισσότερο με το συγκεκριμένο... Δυστυχώς εγώ δεν μπορώ να επεκταθώ με περισσότερες λεπτομέρειες δημοσίως.... Ελπίζω άλλοι συνάδελφοι ν' ανταποκριθούν....
    1 point
  9. Από 8% έως και 12% επί του συνολικού προϋπολογισμού του έργου (για τέτοιου μεγέθους έργο). Αυτό κατά τη γνώμη μου αποτελεί το "βασικό κανόνα" της συνεργασίας. Συνεκτιμώνται βεβαίως προσθετικά ή αφαιρετικά όλες οι λοιπές "ιδιαιτερότητες" τόσο του έργου, όσο και του ιδιοκτήτη....
    1 point
  10. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, έχω ήδη απευθυνθεί σε πολιτικό μηχανικό, δίνοντάς του όλα τα σχέδια από την πολεοδομία, και τις παλιές άδειες, ώστε να τα ελέγξει καταρχήν από το πρόγραμμα του υπολογιστή και να με συμβουλεύσει. ΥΓ: Δεν σκόπευα ούτε να χτίσω χωρίς άδεια ούτε να διακινδυνεύσω οτιδήποτε (προφανώς και δεν θα επαναπαυόμουν στην παλιά άδεια ψάχνοντας παραθυράκια), και ασφαλώς ούτε να εμπιστευτώ "προκατατζή" χωρίς άδεια από έμπιστο πολιτικό μηχανικό (δεν θα ανέθετα καν την έκδοση άδειας σε εταιρεία προκάτ, για αυτόν ακριβώς τον λόγο). Είχα (λανθασμένα) στο μυαλό μου την στατική μελέτη ως κάτι "έξτρα" πέραν της έκδοσης νέας οικοδομικής άδειας, ενώ τελικά κατάλαβα ότι η πρώτη συμπεριλαμβάνεται στην δεύτερη. Απλά ήθελα να πάρω κάποιες παραπάνω γνώμες, και να ξεκαθαρίσω το θέμα του δομοστατικού μηχανικού. Ανάλογα με την απάντηση που θα μου δώσει ο μηχανικός τώρα, θα αποφασίσω αν αξίζει να ξεκινήσω εργασίες.
    1 point
  11. Ααααα και να μην ξεχνιόμαστε ... άρχισε το ΤΕΕ να στέλνει στα mail και τις συνδρομές για το 2020 !!!!
    1 point
  12. 1. Σαφώς απαιτείται νέα μελέτη, και όχι μόνο στατική, όλες οι μελέτες που θα συνοδεύουν την νέα άδεια δόμησης. Σε ότι αφορά την περίπτωση που πιθανώς να είστε "καλυμένοι" γραφειοκρατικά από την στατική μελέτη του 65, σας παραπέμπω στην παραπάνω φράση του @ΙΑΣΟΝΑΣ με έντονα γράμματα.... 2. το κόστος δεν μπορεί να εκτιμηθεί μέσα από αυτό το φόρουμ. Θα απευθυνθείτε σε μηχανικούς της αγοράς. Παρατήρηση: Οι πολιτικοί μηχανικοί έχουν πλήρη δικαιώματα "δομοστατικού" μηχανικού. Απλά υπάρχουν πολιτικοί μηχανικοί στην αγορά που δεν αναλαμβάνουν στατικές μελέτες και έχει επικρατήσει οι μηχανικοί που κάνουν μόνο στατικά να λέγονται "στατικοί" ή "δομοστατικοί". Επίσης, "δομοστατικοί" μηχανικοί αναγράφονται επίσημα πτυχιούχοι του εξωτερικού οι οποίοι έχουν ΜΟΝΟ αυτή την ιδιότητα (δεν μπορούν πχ να εκπονήσουν μελέτες υδραυλικών, συγκοινωνιακών έργων κλπ) Συμπέρασμα: Θα πάτε σε ένα πολιτικό μηχανικό ή αρχιτέκτονα μηχανικό (που θα συνεργάζεται με πολ.μηχ.) της εμπιστοσύνης σας και θα συζητήσετε τα πάντα, από στάθμη επιτελεστικότητας μέχρι κόστος των μελετών
    1 point
  13. Από τη διαδικασία έγινε αποδεκτό το διανυσματικό αρχείο με το σχετικό μήνυμα. Δεν προχώρησε όμως η υποβολή. Επομένως δεν εκδόθηκε Κ.Η.Δ. Ο νέος συνάδελφος θα ξεκινήσει τη διαδικασία από την αρχή. Κανέναν νομικό ή τεχνικό κώλυμα δεν υπάρχει. Ακόμη και σε περίπτωση που για κάποιο λόγο διαπιστωθεί μια λανθασμένη καταχώρηση και έχει εκδοθεί ΚΗΔ, τότε δεν το δίνουμε αλλά ξεκινάμε πάλι την διαδικασία από την αρχή με νέα υποβολή.
    1 point
  14. Πολλές απο τις τελευταίες μελέτες Π.Ε. έγιναν στο σύστημα ΕΓΣΑ87 και πολλές από αυτές κυρώθηκαν κανονικά. Εδώ στην Β. Ελλάδα, για παράδειγμα, Όλο το πακέτο των μελετών που δόθηκαν γύρο απο την Καλλικράτεια , έγιναν σε ΕΓΣΑ και απ' αυτές μάλιστα η Σωζόπολη κυρώθηκε. (μπορώ να αναφέρω φυσικά κι' άλλες). Αν λοιπόν οι συν/νες προέρχονται από μία τέτοια μελέτη θεωρώ είναι αξιόπιστη η πληροφορία. Πρέπει, νομίζω , να ανατρέξεις στην μελέτη. Αν συντάχτηκε σε UTM3 και το σύστημα σου δίνει ΕΓΣΑ....(?)... Εγώ πάντως, αν έπρεπε να κάνω εκεί κάποια δουλειά, θα έκανα την δική μου έρευνα και τους δικού μου υπολογισμούς.
    1 point
  15. Όχι παιδιά, μετά του 93 είμαι...Και το ποσό είναι αυτό ακριβώς, 694€ για τους λόγους που υπέθεσε πολύ σωστά παραπάνω ο @georgegaleos. Δεν είχα κάνει αίτηση υπαγωγής σε άλλη κατηγορία, οπότε αυτήν τη φορά μου ήρθε ουσιαστικά διπλάσιο από τα προηγούμενα αναδρομικά. 😞 Καλά Χριστούγεννα σε όλους πάντως, για να μην ξεχνιόμαστε!!!
    1 point
  16. Η προηγούμενη συζήτηση δεν απαντά (αμέσως κι ευθέως) στο αν μπορείς να δώσεις βεβαίωση ή όχι. Κι απλώς κατέθεσα τη γνώμη μου ότι, δεν μπορείς! Για να βρεις δε την απάντηση στο ερώτημα που θέτεις, σκέψου: 1. Ποιοί άλλοι έχουν πρόσβαση σε αυτόν; 2. Ποιός εν δυνάμει κάνει χρήση αυτού; P.S. Τα συμβόλαια δεν μπορούν προκαταβολικά και με μαγικό τρόπο να προβλέψουν τις μελλοντικές αυθαιρεσίες των ιδιοκτητών κ.λπ.
    1 point
  17. Εγω επειδη δεν εβλεπα οφειλη στο site του ΤΣΜΕΔΕ, πήγα απο τα γραφεία. Η οφειλες αναδρομικών, μου είπαν, πως αφορα τους παλαιους ασφαλισμένους (μαλλον εννοουσε τους προ 1993). Δεν ξερω αν σε αυτους εντασσεται η yiota79. Βεβαια, εμενα ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ το γεγονός οτι ειχα εξοφλήσει τα αναδρομιακα του Β 2012......Και το συστημα μου εβγαζε οφειλη την οποία εν τέλει βρήκε η υπάλληλος με καποιον τρόπο στον υπολογιστή, οτι οντως τα ειχα πληρώσει. Οποτε παρε και καταλαβε...... Μαλλον με μπέρδεψαν με Αγιο Βασίλη που θα τους έδινα εξτρα καμια 300αρια €.....
    1 point
  18. Εγώ και άδεια να μην χρειάζονταν (που χρειάζεται) και νέα μελέτη να μην απαιτούνταν (που απαιτείται) και με άλλο "τύπο - τρόπο" να το κατασκεύαζα και "λάθρα" ακόμα να το έφτιαχνα κ.λπ. τα παιδιά μου δεν θα τα έβαζα μέσα να κοιμούνται!!!! Είναι πάρα πολλά τα χρήματα που πρέπει κάποιος να δώσει τώρα για να καταστήσει αυτό το κτίριο αφενός μεν "στατικά επαρκές" με νέο extra όροφο, αφετέρου να του δώσει "ζωή" για άλλα 60 χρόνια ακόμα....
    1 point
  19. σωστα όσον αφορα το "2", ο "αερας"εχει σχεση με νομιμη αδεια οχι με αυθαιρετα [εκτος εαν εχεις υπολοιπα δομησης και το πας με νομιμοποιηση] Για αυθαιρεσιες στην "ταρατσα" βλεπεις τις αποκλειστικες χρησεις ή το εκ κατασκευης ή το 51% [το οποιο οσονουπω καταργειται] ας περιμενουμε την τελικη διατυπωση στην τροπολογια 90/4, στο αρθρο 1 παρ. 8 που αφορα το 98 παρ. 9 https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=8d13cab2-ec12-49f6-855f-ab060179396f
    1 point
  20. Ναι σε σχέση με το μήκος της κάθε πλευράς. Το 2% το γράφει πάνω στη βεβαίωση του 4495 (ότι δεν υπολογίζονται αποκλίσεις διαστάσεων μέχρι 2%) Το 5% είναι η περίπτωση ιειε της κατηγορίας 3
    1 point
  21. ΠΔ/3-9-83 (ΦΕΚ-394/Δ/8-9-83) Τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών και έλεγχος των ανεγειρομένων οικοδομών. παρ. 4 άρθρ. 6: 4. Δεν απαιτείται αναθεώρηση της άδειας στις πιο κάτω περιπτώσεις: α) Για εσωτερικές τροποποιήσεις που δεν αλλάζουν τη χρήση του κτιρίου. β) Για τοπικής σημασίας μεταβολές του φέροντος οργανισμού του κτιρίου. γ) Για μεταβολή του μήκους των διαστάσεων του οικοπέδου μέχρι 5%. δ) Αναθεώρηση δεν απαιτείται για μεταβολή των διαστάσεων του κτιρίου 2% και μέχρι 0,10 μ. κατ'ανώτατο όριο. Στις περιπτώσεις αυτές υποχρεούται ο ενδιαφερόμενος πριν από την εκτέλεση των σχετικών εργασιών να ενημερώσει την υπηρεσία.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.