Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.963


  3. Largy

    Largy

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.473


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/01/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Ανοίγω το θέμα για να συζητηθεί αυτό : Άποψή μου είναι ότι το έγγραφο είναι στην εντελώς λάθος πλευρά και θα προσπαθήσω να το τεκμηριώσω. Αρχίζω λοιπόν με το επίμαχο σημείο : 7. Επί των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου και εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση, σύμφωνα με την παράγραφο 2, επιτρέπονται οι παρακάτω κατασκευές : α) Πέργκολες με προσωρινά σκίαστρα ... ια) Στέγαστρα σε οποιαδήποτε θέση και ... ιβ) Οι εγκαταστάσεις των πρατηρίων, οι δεξαμενές, οι αντλίες διάθεσης υγρών και αερίων καυσίμων και τα στέγαστρά τους, στις θέσεις που εγκρίνονται από την αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Το σύνολο των κατασκευών των περιπτώσεων α΄ και ια΄ δεν μπορεί να υπερβαίνει το εμβαδόν της επιτρεπόμενης κάλυψης. Δηλαδή σύμφωνα με τη δημιουργική λογική του εγγράφου το υπογραμμισμένο εδάφιο μπήκε από τον νομοθέτη για να ελέγξει (περιορίσει) την επιφάνεια ΣΕ(α+ια) σε κάθε χρήση εκτός σχεδίου. Όμως η παράγραφος αυτή αφορά και τα εντός σχεδίου (θεωρώ το "οικοπέδου" ως ατυχή έκφραση και δεν λέω μόνο τα εντός σχεδίου), οπότε και εκεί θα έχουμε ΣΕ(ι+ια) ≤ Κ. Και επειδή βέβαια δεν μπορεί να έχουμε οικόπεδο με μέγιστη κάλυψη 2Κ δηλ. 120%, μήπως θα αρκούσε στο νομοθέτη να πει απλά ότι τα ι και ια μετράνε στη δόμηση για να πετύχει τον ίδιο περιορισμό ; Αν πάλι αφορούσε τα εκτός σχεδίου, τότε τι είδους περιορισμός θα ήταν το ΣΕ(ι+ια) ≤ 10% του οικοπέδου για ένα γήπεδο άρτιο στον κανόνα ; Δεν είναι πολλά 400 τμ για πέργκολες και στέγαστρα σε γήπεδο κατοικίας (γιατί θα πάμε με το γενικό άρθρο που ορίζεται η επιτρεπόμενη κάλυψη και όχι με το άρθρο της κατοικίας όπου ορίζεται μόνο η μέγιστη επιφάνεια κτηρίου) ; Δεν μένει λοιπόν άλλη λογική εξήγηση για το τι είχε υπόψη του ο νομοθέτης : Το υπογραμμισμένο εδάφιο αφορά μόνο στα βενζινάδικα (όπως ορθά διευκρίνιζαν οι Τεχνικές Οδηγίες) γιατί εκεί ο νομοθέτης δεν είχε τρόπο περιορισμού τους μέσω της φύτευσης για τα εντός σχεδίου/οικισμού. Βλέπεις η απαιτούμενη φύτευση στα βενζινάδικα είναι λόγω παρέκκλισης στο 1/4*(2/3)=1/6 του ακάλυπτου, οπότε τα 5/6 του απομένοντος ακάλυπτου για πέργκολες και στέγαστρα θα ήταν κάπως μεγάλη επιφάνεια. Για τα εκτός σχεδίου βενζινάδικα ο περιορισμός ΣΕ(ι+ια) ≤ Κ επίσης έχει κάποιο νόημα ... Συμπερασματικά, η ΔΑΟΚΑ τελευταία (υπάρχει και το άλλο έγγραφο με το ύψος που τάχα "παράγει" το άρθρο 10) "παράγει" πολλή σαβούρα. Μάλλον η συνταξιοδότηση του Γκανασούλη έχει συνέπειες ...
    2 points
  2. Version 1.0.0

    518 downloads

    Το αρχείο αυτό περιέχει αρκετές πινακίδες σημάνσεων με βάση την αρίθμηση του ΚΟΚ (ΦΕΚ 57Α/1999) και τροποποιήσεις του. Δεν τις περιέχει όλες (πχ Αυτοκινητοδρόμους). Πηγές: dwg models (από το οποίο παρέχονται δωρεάν 2 dwg με block πινακίδων χωρίς όμως αρίθμηση) Προηγούμενες εκδόσεις στο Michanikos.gr (υπόμνημα κυκλοφοριακών) Ιδία επεξεργασία (αρίθμηση με βάση ΚΟΚ, δημιουργία block στο nanocad)
    1 point
  3. Version 02

    16.406 downloads

    Περιλαμβάνεται το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α. του ν.4178/13 σύμφωνα με το ΦΕΚ 405Β της 20.02.2014 ... Προσοχή στη διόρθωση του στοιχείου 30 ... Το αρχείο δεν είναι κλειδωμένο ... αρκεί η κατάργηση προστασίας ...
    1 point
  4. Ενας και πλεον μηνας περασε απο τις 16/12, που με βαση τον νομο επρεπε μεχρι 30-3-20 να εχουν τακτοποιησει οι πολιτες τις εκκρεμοτητες τους με τους Δημους ως προς τα "ελλείποντα" τμ. Φυσικα οι Δήμοι δεν ηταν ετοιμοι, ούτε εγκυκλιοι εκδοθηκαν ούτε οι πολιτες ενημερωθηκαν. Φυσικα η ημερομηνια 30-3-20 ηταν εξ αρχης λαθος, αφου η προθεσμια τακτοποιησης αυθαιρετων - αρα και δηλωσης επί πλέον τμ- ληγει στις 30-6-20, δλδ μετα την παροδο της προθεσμιας προς τους δημους Φυσικα δεν εκδοθηκε καμμια εγκυκλιος που να οριζει μια αποκλιση, παρομοια με την νομοθετημενη αποκλιση στον ΕΝΦΙΑ, οπότε οι Δημοι θα αρνουνται να δινουν πιστοποητικα για διαφορές εστω και μερικων τετραγωνικων εκατοστων. Τωρα, μετα μηνα και πλέον, το "σκεφτονται" να δοσουν παραταση, να συνδεθουν μεσω ξερωγωτι...με ολα αυτα τα περιεργα ηλεκτρονικα...στα οποια οι διαφοροι παππούδες εχουν τεραστια ευχερεια χρησης τους.... Στο μεταξυ, ο ισχυον Νομος προβλεπει αναδρομικα απο 1-1-2020, οπερ σημαινει οτι, οι Δήμοι δεν καιγονται ιδιαιτερα να λυθουν τα όποια προβληματα υπαρχουν, αφου αυτοι εξασφαλισαν την αναδρομικη εισπραξη μετα προστιμων ...με το αρθρο 51 του ν. 4647/19, που οριζει οτι: "2. Οι υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης για τον καθορισμό της επιφάνειας ή και της χρήσης ακινήτου περί του υπολογισμού φόρων, τελών και εισφορών προς τους Ο.Τ.Α. Α` βαθμού, μπορούν να υποβάλουν δήλωση με τα ορθά στοιχεία μέχρι 31.3.2020, χωρίς την επιβολή προστίμων για τη μη υποβολή ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης. Διαφορές στους αναλογούντες φόρους, τέλη και εισφορές εκ των δηλώσεων του προηγούμενου εδαφίου υπολογίζονται και οφείλονται μόνο από την 1η.1.2020." https://www.b2green.gr/el/post/76867/erchontai-allages-sti-rythmisi-gia-ta-xechasmena-tetragonika υγ Πόσο σοβαρα μπορει να ληφθει υποψη απο τους τους πολιτες μια ρυθμιση που αφορα σε χιλιαδες περιπτωσεις και εχει χρονικο όριο "3" μηνες....???
    1 point
  5. Δυο, ειχαν ενα γηπεδο 1 στρ. κατα 50% εξ αδιαιρετου εκαστος. [προφανως ηταν αυτοτελες και οχι με αλλους εξ αδιαιρέτου σε ενα μεγαλυτερο...οκ?] Με ποιες διαταξεις του 4178 τακτοποιησες τότε? Η τακτοποιηση- διατηρω αμφιβολιες εάν ειναι σωστη - αφορα ολο το γηπεδο. Αυτο εδειξες στην τακτοποίηση. Αν κοψεις ενα τμημα, τοτε ακυρωνεται ολη η υπαγωγη... Βεβαιωση δεν δινεις, ουτε συσταση μπορεις να κανεις με τον 4495 [αρθρο 98] μια και υπαρχει και αλλος εξ αδιαιρετου που δεν εχει χτισει. Τωρα, τι θα κανει ο "αχτιστος"???? "Ξερει" αυτος.
    1 point
  6. Ας μη είμαστε σίγουροι για ζητήματα που δεν έχουμε την πλήρη εικόνα. Άλλο οι κοινόχρηστοι διάδρομοι και κλιμακοστάσια που είναι εκ της κατασκευής και φύσης τους προσβάσιμα απ’ όλους κι άλλο αίθρια μεγάλοι φωταγωγοί που για τους άνω ορόφους είναι κενό πέρασμα (ηλιασμού ή αερισμού) και στην αρχική στάθμη όμως που ξεκινούν και υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης μόνο από μία συνιδιοκτησία εκεί και μη προσβάσιμο από τρίτους σε καθημερινή βάση, εκεί είναι διαφορετικά τα ζητήματα…. Ούτε μπορεί να περιμένει όταν σε νεροποντή εκεί κάτω γίνει λιμνούλα μέχρι να γίνει γενική συνέλευση τι να κάνουν να κάνει καλοκαιρινό κάποιος το σπίτι του. Τέσπα είναι άλλου πάτερ ζήτημα και τα τι και τα πως έχουν άλλο ορίζοντα και καμία βεβαιότητα από μακριά και χωρίς να γνωρίζουμε όλα τα δεδομένα να έχουμε άποψη σιγουριάς τι πρέπει κάποιος να κάνει
    1 point
  7. 'Ετσι όπως το περιγράφετε είναι εξαιρετικά πιθανό η μετατροπή του ισογείου σε χώρο στάθμευσης να έγινε ακριβώς για να χρησιμοποιηθούν τα τετραγωνικά για την προσθήκη του ορόφου οπότε υπάρχει υπέρβαση δόμησης λόγω της διατήρησης της κατοικίας στο ισόγειο. Θα πρέπει κάποιος μηχανικός να εξετάσει όλα τα στοιχεία για να σας δώσει έγκυρη απάντηση.
    1 point
  8. Δημήτρη μου Α. Δεν μπορεί να συνεχίσει εργασίες και να τελειώσει. Γιατί! Γιατί όπως ξέρεις μετά την Έκθεση αυτοψίας πας και Εισαγγελέα. Και ο Εισαγγελέας μετά από 2 χρόνια που έγινε η δίκη για αυθαιρεσίες την καταδίκασε με 1μήνα με 3/ετή αναστολή Γιατί 1. η χήρα - δεν είχε χρήματα - δεν είχε δικηγόρο- δεν είχε μάρτυρα και με κατεστραμμένο σπίτι προφανώς και δεν φαντάστηκε ότι θα καταδικάζονταν και από πάνω!) 2. η Πρ/νη - που έμαθε ότι όλη η οικία καταστράφηκε -προφανώς χεσμένη ψευδορκίστηκε ότι "έκανε νέα στέγη"-απέκρυψε την υποβληθείσα 48/ωρη- απέκρυψε την υποβολή ένστασης και την μη αποστολή της στο ΣΥΠΟΘΑ -άλλως θα εκκρεμούσε ένσταση και η δίκη πιθανώς να αναβάλλονταν και 3. ο Εισαγγελέας δεν πρόσεξε την επιφύλαξη της έκθεσης αυτοψίας του 2ου υπαλλήλου (που και να την πρόσεχε μάλλον την Πρ/νη πάλι θα πίστευε!) Β. Ο Δήμος προσέφυγε στο Διοικ Εφετείο (με εισήγηση της ΥΔΟΜ και 2 αποφάσεις Οικ Επιτροπής) Και προφανώς προσέφυγε για να μην μπορεί η χήρα να προσφύγει (με μια απλή αίτηση) στο Συνήγορο του Πολίτη ή στο Σώμα .Ελεγκτών.Δ.Δ γιατί όπως ξέρεις αυτά τα σώματα δεν ασχολούνται αν εκκρεμεί δίκη Γ. προφανώς και φοβούνται την μήνυση της χήρας Έτσι με αυτά και αυτά αυτή η γυναικούλα και το παιδάκι της μπορεί να προσφύγει μόνο με μήνυση και αγωγή κατά του Δήμου και των υπαλλήλων του (αλλά που να βρει χρήματα η χήρα για μηνύσεις και αγωγές!) Μόλις που καταφέρνει να ζει σε μια προσθήκη 3.8Χ4.7 που τη χρησιμοποιεί για Wc-λουτρό-παιδικό-κουζίνα -κρεβ/ρα-καθιστικό κλπ αυτό και ΟΛΟΙ (Δήμος-ΥΔΟΜ-Οικονομική Επιτροπή- 2 Νομικοί -Εισαγγελείς-Σώματα Ελέγχων Δημ Διοίκησης) κοιμούνται ήσυχα καθώς όλοι έκαναν τον καθήκον τους! υ.γ Ο Δήμος άλλους δεινοπαθούντες συμπολίτες μας τους επιχορηγεί με 600-800-1200€ αλλά εδώ τη Χήρα πως να την επιχορηγήσει όταν ο ίδιος προσφεύγει γιατί λιγουρεύεται λέι το 25% των 1979€ (που είναι το πρόστιμο αυθαιρέτου)!
    1 point
  9. 1) Ναι είναι από τον Πίνακα 2.5 της ΤΟΤΕΕ . Στη μια στήλη σου δίνει τιμή lt/ατομο/ημέρα και στην άλλη m3/υπνοδωμάτιο/έτος. Εσύ ανάλογα με τη χρήση και τα άτομα ή τα υπνοδωμάτια που έχει το εξεταζόμενο κτίριο πρέπει να κάνεις αναγωγή σε m3/έτος. Αν έχεις δηλαδή 2 άτομα είναι (2x50x365)/100=36,50 m3/έτος ή γενικά να ξέρεις ότι 1 υπνοδωμάτιο αντιστοιχεί σε 1,5 άτομα. 2)Αν θες να αποφύγεις να βάλεις 500 τοίχους εγώ θα σου έλεγα να υπολογίζεις τι εμβαδόν της όψης καταλαμβάνει το Ο/Σ τι εμβαδόν καταλαμβάνει η πλινθοδομή και να κάνεις σταθμισμένο μέσο όρο. Uτελ = (UΟ/Σ x EΟ/Σ + Uπλινθ x Eπλινθ)/ Εόψης .Εμβαδόν συνολικό εννοώ το καθαρό αφού έχεις αφαιρέσει τα ανοίγματα. 3) Τις διαστάσεις του κελύφους τις μετράμε εξωτερικά.
    1 point
  10. Η οικηση ειναι οιονεί επικαρπία. Αν εχει οικηση θα ελεγχθει με την παρ. 12 του αρθρου 100, όπως και αν εχει καποια απο υπολοπα που οριζει ρητα η παρ. 12. Αυτο που νοικιαζει απο τριτον...ανηκει στον τριτο. Δεν σου ζηταει ο νομος βεβαωση οτι δεν ενοικαζει..... καπου..... κατι...από καποιον ιδικτητη... Αρα, σωστα λες οτι, στο Ε9 προφανως δεν μπορει να δειχνει σαν δευτερευουσα την ενοικιαζομενη κατοικια. τπτ δεν δειχνει.
    1 point
  11. κατά κανόνα οι νόμοι περιγράφουν τι είναι παράνομο.... όχι τι δεν είναι παράνομο. Αυτός που θέλει να επικαλεστεί παρανομία οφείλει να παρουσιάσει το νόμο που το αναφέρει. Στο δια ταύτα... και με τα λίγα που κατάλαβα, μη ασχοληθείς άλλο μαζί της αυτά που περιγράφεις (και με κάθε επιφύλαξη φυσικά τι άλλο ενδεχόμενα μπορεί να υπάρχει) δεν βλέπω πολεοδομική παράβαση..... οπότε ας βράσει στο ζουμί της.....
    1 point
  12. Να μην κάνετε απολύτως τίποτα και ν' αφήσετε την "αγαπητή" σας γειτόνισσα να "....βράζει στο ζουμί της"!!!
    1 point
  13. Κυριε Παυλο ακριβώς ετσι ειναι όπως το παρουσιάζετε . Η συγκεκριμένη Κυρια με εχει κατηγορήσει οτι απο τότε που αρχισα την ανακαίνιση εχω δημιουργήσει προβλημα στο σπιτι της δεδομενου οτι πλημμύρισε το μπανιο της απο τους κραδασμους του ηλεκτρολογου που περνούσε καινουργιες σωληνώσεις ή οτι δεν κλείνει η συρωμενη πορτα στο σαλονι της !!!! Γενικα οτι ζημιές εχει το διαμέρισμα της τα χρεωνομαι εγω Θα ηταν παρατολμο να μιλήσω με την πολεοδομία δείχνοντας φωτογραφίες του φωταγωγου και να έπαιρνα καποιο χαρτι οτι δεν εχω κανει αυθαιρεσίες και απλα εφτιαξα την αισθητικη κατα καποιο τροπο του φωταγωγου? Θα ηθελα να της το έτριβα στην μουρη
    1 point
  14. Πατησε κέλυφος ή ζώνη, και μετά ξαναπήγαινε στα συστήματα
    1 point
  15. Μήπως κάτι δεν έχεις ορίσει στην αρχική καρτέλα? πχ Ζώνη?
    1 point
  16. Δεν μου έχει τύχει αλλά γενικά τρώει αρκετά κολλήματα το πρόγραμμα..ίσως πρέπει να το εγκαταστήσεις ξανά αν δεν λυθεί. Απλά με το νέο ΚΕΝΑΚ το θεωρητικό σύστημα θέρμανσης που βλέπω ότι έχεις βάλει έχει αλλάξει..τσέκαρε το
    1 point
  17. @ΚΑΝΑ Βασίλη συμφωνώ ότι η περίπτωσή της έχει ελάχιστες έως καθόλου πιθανότητες να εγκριθεί γιατί οπτικά φαίνεται ότι υπάρχει οικοδομήσιμο τμήμα. Επιπλέον, αν σε αυτό το οικοδομήσιμο τμήμα που προκύπτει, τηρουμένων των αποστάσεων 15 μ από τα όρια, η κάλυψη μπορεί να εξαντληθεί τότε μάλλον μιλάμε για μηδενικές πιθανότητες να εγκρίνει η ΥΔΟΜ παρέκκλιση στα 7,50 μ. Μια και αναφέρεις τριγωνικό γήπεδο παραθέτω δυο εγκυκλίους, την 35/88 και την 9/93. Η 9/93 αφορά την αποδοχή των πλάγιων αποστάσεων που ορίζονται σε ένα γήπεδο άρτιο κατά παρέκκλιση (προ 1962) όταν όμως το πρόσωπό του επί κοινοτικού, επαρχιακού δρόμου είναι μεγαλύτερο των 20 μ και βάσει της νομοθεσίας θα έπρεπε οι ελάχιστες πλάγιες αποστάσεις να γίνουν 5 μ. Όμως λόγω τριγωνικού σχήματος, η εγκύκλιος 9/93 αναφέρει ότι δίνεται η δυνατότητα να παραμείνουν οι αποστάσεις στα 2,50 μ, ενώ και η εγκ. 35/88 έχει παρεμφερές περιεχόμενο. Κοινό και των δυο εγκυκλίων είναι η αναφορά σε μη εξάντληση της κάλυψης και η παντελής έλλειψη οικοδομησιμότητας λόγω αποστάσεων. Τα αναρτώ μήπως φανούν χρήσιμα και σε άλλο συνάδελφο. ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ ΓΗΠΕΔΟ ΕΓΚ. 9. 93.pdf ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ ΓΗΠΕΔΟ ΕΓΚ. 35.88.pdf
    1 point
  18. Τόλμα εσύ σαν ΑΤΜ να κάνεις ένα ερώτημα που άπτεται της "αποκλειστικότητας" των ΠΜ και θα δεις Bullying. Εγώ σαν Μεταλλειόλογος, έκανα τοπογραφικά τα οποία τα υπέγραφε πάντα τοπογράφος και φυσικά διάβασα τόσο πολύ γεωδαισία και συνορθώσεις κι ακόμη έχω απορίες. Και τέλος πάντως, δικό σας είναι το αντικείμενο των τοπογραφικών -ήταν τουλάχιστον-. Αν κρίνεις ότι οι ερωτήσεις δεν έχουν να κάνουν με υπεραπλούστευση των διαδικασιών ώστε να παρακαμφθούν οι μετρήσεις, δικαίωμα σου.
    1 point
  19. Didonis o 4030/11 δεν ισχύει πλέον στα θέματα έκδοσης και ελέγχου εργασιών-καταργήθηκε με τον 4495/17-Πλέον έχουμε τον ΝΟΚ (με ότι απόμεινε και σ΄αυτόν) -τον 4495/17 (μέχρι στιγμής -σε λίγο θα ξαναλλάξει-θα γίνει Μητσοτακικός!) και μερικές εγκυκλίους (για το καρφί! του Δημήτρη το τελευταίο)
    1 point
  20. 1) Είναι παράθυρο, ξεκάθαρα. Το ότι κατά το άνοιγμά του εξέχει του επιπέδου της στέγης δεν ενοχλεί, όπως και τα απλά παράθυρα οροφής, όταν ανοίγουν είναι εκτός επιπέδου. 2) Και οι 3 περιπτώσεις αφορούν κατασκευές εκτός της στερεομετρίας της στέγης, οπότε όχι, δεν επιτρέπονται.
    1 point
  21. Δηλαδή η κοινή φορολογική δήλωση σημαίνει αυτομάτως ότι ο ένας επιβαρύνει τον άλλο; Αυτό αναφέρεται σε κάποιο νόμο;
    1 point
  22. Καλημέρα σας. Ως γνωστόν οι σοφίτες έχουν μπει στη ζωή μας πλέον και αρκετά συχνά ζητούνται από τους ιδιοκτήτες, ως στοιχείο των κατοικιών, γιατί δεν προσμετρώνται στο Σ.Δ., αν φυσικά πληρεί τις προδιαγραφές που θέτει ο ΝΟΚ. Στο πολεοδομικό κομμάτι, έστω και με συννενόηση με τους ελεγκτές μηχανικούς των Υ.ΔΟΜ. βρίσκουμε άκρη, για το πως θα πρέπει να γίνει μορφολογικά η σοφίτα (ύψη, ανοίγματα, εξώστες στη σοφίτα κλπ). Φτάνοντας όμως στις αμοιβές μας, στα φορολογικά της άδειας, αλλά και μετέπειτα κατά τη χρήση της κατοικίας στη ΔΕΗ, στη φορολογία του ιδιοκτήτη κλπ συναντώ εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις ανάλογα με ποιόν μηχανικό συζητάω για το θέμα. Έχει κάποιος καταλήξει στο πως χειριζόμαστε τη σοφίτα για: α) τις αμοιβές μας - εισφορές ΤΣΜΕΔΕ? Την προσμετράμε ως κατοικία κανονικά, ως βοηθητικό χώρο ή καθόλου? (Έχω πάρει όλες τια απαντήσεις και έχω δει άδειες με 1-2 τρόπους υπολογισμού) β) τα φορολογικά της άδειας? (Επίσης 1-2 διαφορετικές προσεγγίσεις) γ) το ΕΚΚΟ? Πολυ σημαντικό θέμα μιας και προκύπτει μεγάλη διαφορά ανάλογα πως θα προσμετρήσουμε τη σοφίτα. (Θεωρώ πως δεν μπορεί να προσμετρηθεί στα τ.μ. υπολογισμού του ΕΚΚΟ η σοφίτα, μιας και είναι εκτός Σ.Δ.. Θα προσμετρηθεί ως βοηθητικός χωρος? Ούτε αυτό προκύπτει από πουθενά βέβαια... δ) η ΔΕΗ για τα τ.μ. της κατοικίας πως μετράει τη σοφίτα? Θεωρητικά αφού είναι στους χώρους εκτός Σ.Δ. και στο έντυπο της έγκρισης-άδειας φαίνεται ως τέτοιος χώρος, δε θα μετρήσει στα τ.μ. της ΔΕΗ. ε) Στο "χαράτσι" που περιλαμβάνεται στη ΔΕΗ (με όποια μορφή προκύψει αυτό)? στ) στη φορολογική δήλωση του ιδιοκτήτη? Πως θα φαίνεται η κατοικία? Καλό θα ήταν να υπάρξουν όποιες πληροφορίες μαζέμενες για να βρίσκουμε μια άκρη με το θέμα σοφίτα και φορολογικά.
    1 point
  23. Το παραπάνω είναι ελλειπές καθώς ο νόμος έχει και την προυπόθεση της παραγράφουυ 2: 2. Τα φυσικά πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις β' , δ' και ε' της παραγράφου 1 δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη, εάν το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και εφόσον συνοικούν με τον φορολογούμενο. Τα φυσικά πρόσωπα της περίπτωσης γ' της παραγράφου 1, δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη, εάν το ετήσιο εισόδημά τους υπερβαίνει το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ. o 4495 απαιτεί την κατάθεση των δικαιολογητικών που αποδεικνύουν οτι τα πρόσωπα ΟΝΤΩΣ επιβαρύνονται φορολογικά με τα πρόσωπα ΑΜΕΑ. Ποια ειναι αυτή η απόδειξη? Το Ε1, το οποίο υπάγεται στη φορολογία εισοδήματος (4172/13) και όχι στον 4495. Εφόσον, το ΑΜΕΑ εχει εισόδημα πχ >6000 τότε ΔΕΝ θεωρείται εξαρτώμενο μέλος. Αν όμως τα ΑΜΕΑ πράγματι επιβαρυνουν φορολογικά κάποιον, τότε αυτός (πάμε στον 4495) πρέπει να έχει ατομικό εισόδημα πχ εως 18000 και οικογενειακό πχ εως 24000
    1 point
  24. Απο το ίδιο άρθρο : 3. Κατά την εφαρμογή της παραγράφου 2, δεν λαμβάνονται υπόψη οι παρακάτω κατηγορίες εισοδήματος: α) διατροφή που καταβάλλεται στο ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη ή με ιδιωτικό έγγραφο, β) εξωϊδρυματικό επίδομα ή προνοιακά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος. μηπως σε καλυπτει αυτό
    1 point
  25. σχετικά με τα ΑΜΕΑ που επιβαρύνουν φορολογικά: ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4172/13 Φορολογία εισοδήματος Άρθρο 11 1. Ως «εξαρτώμενα μέλη» του φορολογούμενου, θεωρούνται: α) ο (η) σύζυγος, εφόσον δεν έχει ίδια φορολογητέα εισοδήματα οποιασδήποτε πηγής, β) άγαμα τέκνα, εφόσον: - είναι ανήλικα έως 18 ετών ή - είναι ενήλικα έως 25 ετών και φοιτούν σε σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή - είναι ενήλικα έως 25 ετών και είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ανέργων του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) ή υπηρετούν τη στρατιωτική θητεία τους, γ) τα παρακάτω φυσικά πρόσωπα με ποσοστό νοητικής ή σωματικής αναπηρίας τουλάχιστον 67%, εφόσον είναι άγαμα, διαζευγμένα ή σε χηρεία: - τέκνα του φορολογούμενου, - αδελφοί και αδελφές των δύο συζύγων. δ) ανιόντες, (οπου ανιοντες εννοει γιαγιαδες παππουδες) ε) ανήλικα ορφανά από πατέρα και μητέρα που έχουν έως τρίτου βαθμού συγγένεια με το φορολογούμενο ή τον/τη σύζυγο. 2. Τα φυσικά πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις β' , δ' και ε' της παραγράφου 1 δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη, εάν το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και εφόσον συνοικούν με τον φορολογούμενο. Τα φυσικά πρόσωπα της περίπτωσης γ' της παραγράφου 1, δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη, εάν το ετήσιο εισόδημά τους υπερβαίνει το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ.
    1 point
  26. Υπάρχει και το 54373/9-12-2015 σχετικό έγγραφο για χώρους που δεν προσμετρούν στο Σ.Δ φορολογικά αδειας -χώροι που δεν προσμετρούν στο Σ.Δ.pdf
    1 point
  27. Άρθρο 11 παρ6ιστ: (Στο συντελεστή δόμησης δεν προσμετρώνται) ..."Οι κατασκευές που ορίζονται στα Αρθ-16, Αρθ-19 του παρόντος με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά" Άρθρο 12 παρ4δ: (Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης δεν προσμετρώνται οι επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο)..."Χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα Αρθ-16 και Αρθ-17 με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά" Άρθρο 13 παρ2β: (Για τον υπολογισμό του πραγματοποιούμενου συντελεστή όγκου δεν προσμετρώνται)..."όλες οι περιπτώσεις της παρ.6 του Αρθ-11 εκτός των περιπτώσεων β, δ, ε, ιδ, ιε, κζ, λ. " Άρθρο 16 παρ1: "1.(*) Στις όψεις επί του κελύφους του κτιρίου τόσο για τα νέα κτίρια όσο και για τις προσθήκες σε υφιστάμενα κτίρια και εφόσον δεν δημιουργούν κλειστούς ή ανοικτούς χώρους χρήσης του κτιρίου, επιτρέπονται και διατάσσονται ελεύθερα σε οποιαδήποτε θέση και σύμφωνα με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό: α) αρχιτεκτονικές προεξοχές και αρχιτεκτονικά στοιχεία, β) ογκοπλαστικές προεξοχές και διακοσμητικά στοιχεία, γ) κινητά ή σταθερά συστήματα σκίασης και ρύθμισης του φυσικού φωτισμού με τα στηρίγματά τους, δ) κατασκευές για τη συντήρηση του κελύφους, ε) εμφανούς τύπου αγωγοί τεχνικών συστημάτων, όπως καμινάδες, αεραγωγοί, υδρορροές βάση των προβλεπομένων προδιαγραφών, μέγιστου πλάτους ίσου με 1/4 Δ ή 1/4 δ. Η απόσταση των παραπάνω στοιχείων από τα όρια του οικοπέδου δεν μπορεί να είναι μικρότερη του 1,00 μ..". Η επένδυση πέτρας ανήκει στα α ή β (κυρίως στο β θα έλεγα),οπότε μια χαρά είσαι.Ούτε δόμηση,ούτε κάλυψη,ούτε όγκο.Στην ΥΔΟΜ αν δεν ξέρουν,ας παραιτηθούν να πάρει τη θέση τους κανένας που ξέρει να τους πεις και να μπορεί να κάνει ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ τη δουλειά του.
    1 point
  28. Με μικρής κλίμακας γίνεται. Το έχω επιβεβαιώσει και σε πολεοδομία προ 15 ημερών.
    1 point
  29. Σε κάθε δήλωση 4014 φτιάχνω ένα "χαρτάκι" το οποίο "προσθέτω" σε κάθε σχέδιο που αφορά στη συγκεκριμένη δήλωση και ανεβάζω στο σύστημα. Δίπλα από αυτό το "χαρτάκι"¨σφραγίζω και υπογράφω. Δες ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 11205 ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ Ν.4014/2011 ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ ΕΜΒΑΔΟΝ = (9,63 Χ 8,02) + (0,41 Χ 0,17) + (0,18 Χ 0,43) + (0,40 Χ 0,17) + (0,40 Χ 0,17) + (0,44 Χ 0,20) + (0,44 Χ 0,17) = 77,68 τ.μ. Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ, ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΚΥΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΛΩΘΗΚΕ ΩΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΟΜΗΣΗΣ ΚΥΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΕΜΒΑΔΟΝ = (9,63 Χ 8,02) + (0,41 Χ 0,17) + (0,18 Χ 0,43) + (0,40 Χ 0,17) + (0,40 Χ 0,17) + (0,44 Χ 0,20) + (0,44 Χ 0,17) = 77,68 τ.μ. Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ, ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΚΥΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΛΩΘΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ, ΩΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΟΜΗΣΗΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΘΗΚΗ ΣΤΗ ΣΟΦΙΤΑ ΕΜΒΑΔΟΝ = (3,48 Χ 3,60) + (1,60 Χ 0,80) + (2,40 Χ 0,65) = 15,36 τ.μ. Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΑΠΟΘΗΚΗ ΣΤΗ ΣΟΦΙΤΑ, ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΛΩΘΗΚΕ ΩΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΟΜΗΣΗΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΘΗΚΗ ΣΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ ΕΜΒΑΔΟΝ = (1,98 Χ 2,40) = 4,75 τ.μ. Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΑΠΟΘΗΚΗ ΣΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ, ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΛΩΘΗΚΕ ΩΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΟΜΗΣΗΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΞΕΜΠΑΖΩΜΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΞΕΜΠΑΖΩΜΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΛΩΘΗΚΕ ΩΣ ΜΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 13, ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ 1.215,25 ΕΥΡΩ ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΦΡΑΞΗΣ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΥΨΟΥΣ ΣΕ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΡΑΞΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΚΑΙ ΔΗΛΩΘΗΚΕ ΩΣ ΜΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 13, ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ 878,54 ΕΥΡΩ ΥΠΟΓΕΙΑ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΕΜΒΑΔΟΝ = 2,40 X (10,00 – 1,98) = 19,25 τ.μ. Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΥΠΟΓΕΙΑ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΔΗΛΩΘΗΚΕ ΩΣ ΜΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 13, ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ 545,56. ΕΥΡΩ
    1 point
  30. ποιος σου ειπε οτι μπορεις να τα βαλεις ολα μαζι ( σταρτερ + μπαλαστ + Ν) σε 2 ακιδες ? σίγουρα εχεις την ειδικότητα που δηλωνεις ?
    -1 points
  31. Δες την παρακάτω εικόνα και σχεδίασε μου εσύ πως να τα συνδέσω. Ευχαριστώ
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.