Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. sdim

    sdim

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.808


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.964


  3. ckiriako

    ckiriako

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.578


  4. Largy

    Largy

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.473


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/02/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 01-91

    1.748 downloads

    Ερωτήσεις - Απαντήσεις ΤΕΕ για τους νόμους των αυθαιρέτων. Ομάδες 1 - 77 σε ένα αρχείο pdf για να μπορεί να γίνει εύκολα αναζήτηση.
    1 point
  2. Εκδόθηκε σήμερα στο ΦΕΚ 313Β/06.02.2020 το πολυαναμενόμενο Τεύχος Οδηγιών για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.) Ενδεικτικό απόσπασμα από την παρ.3 του άρθρου 3 αυτών των Τ.Ο. : Σε όλες τις περιπτώσεις που προβλέπεται γνωμοδότηση του Σ.Α., αυτή θα πρέπει να είναι για λόγους ασφάλειας των διοικητικών πράξεων δεόντως τεκμηριωμένη. Γνωμοδοτήσεις με την απλή αναφορά «εγκρίνεται η μελέτη» δεν αποτελούν επαρκές νομικό έρεισμα για την εν συνεχεία έκδοση αδειοδοτικών πράξεων του άρθρου 29 του ν.4495/2017 ή την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών βάσει του άρθρου 30 αυτού, αλλά και δεν είναι αυτές καθ’ εαυτές νομικώς ασφαλείς. Τεύχος Οδηγιών για τα ΣΑ.pdf
    1 point
  3. άρθ 94 2. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων υπολογίζονται ως εξής : α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών ή όπου δεν υπάρχει σύστημα αντικειμενικών αξιών στη συγκεκριμένη περιοχή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του παρόντος. Ο συντελεστής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ορίζεται σε.. β) Το πρόστιμο διατήρησης είναι ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης και καταβάλλεται από το χρόνο σύνταξης της έκθεσης αυτοψίας του αυθαιρέτου και για κάθε συνεχόμενο χρόνο, μέχρι την κατεδάφιση ή την νομιμοποίησή του. Το πρόστιμο διατήρησης στην περίπτωσή σου είναι 50% (*20% *Τ.Ζ*Τ.Μ) δηλαδή 10% της ανέγερσης, είναι ετήσιο και κατ΄ ελάχιστο 100€ Επιβάλλεται με αναλογισμό μηνών (και όχι ημερών-όπως κάναμε παλιά) υπολογίζοντας τους μήνες από τότε που θα κάνεις την αίτηση πρόθεσης νομ/σης μέχρι το μήνα που θα εκδοθεί η άδεια νομ/σης εγκ 2/19 Το πρόστιμο διατήρησης είναι ετήσιο και εφ’ όσον επέλθει άρση της αυθαιρεσίας πριν τη συμπλήρωση του έτους, υπολογίζεται με αναλογία μηνών (αριθμός μηνών / 12)
    1 point
  4. θα βάλεις το οικόπεδο με το περίγραμμα της άδειας - αν υπάρχει- και το περίγραμμα των αυθαίρετων, με διαφορετική διαγράμμιση . Διαφορετική διαγράμμιση μπορεί να χρειαστεί πχ ξεχωριστά για ΥΔ και ΥΚ Τις διαστάσεις και τους υπολογισμούς των εμβαδών των παραπάνω, και γενικά ό,τι έχεις στο φκ. Θα προσθέσεις τη δήλωση μηχανικού και πινακάκι
    1 point
  5. Όλα τα πράγματα έχουν μία αξία όταν γίνονται στον καιρό τους. Έχεις ήδη ξοδέψει 8 χρόνια για το πτυχίο. Θεωρείς ότι έχεις καιρό για να δαπανήσεις 1 χρόνο για προετοιμασία για κατατακτήριες, 5 έτη για να βγει το πολυτεχνείο και 1-2 χρόνια για ένα επιπλέον μάστερ; Το σύνολο είναι 15 χρόνια. Και όλα αυτά για να διεκδικήσεις μία θέση στο R&D? Στην θέση σου θα κοίταγα εξωτερικό. Από την Θεσσαλονίκη θα φύγεις έτσι και αλλιώς αν θες R&D. Μάστερ σε κολέγια σημαίνει ότι θα πληρώσεις. Και δεν θα έχεις και το αυθεντικό πτυχίο αλλά ένα που στην Ελλάδα θα αμφισβητείται. Και δεν θα έχεις την εμπειρία του εξωτερικού και το άνοιγμα της αγοράς εργασίας της Μεγάλης Βρετανίας πχ αν κάτσεις Θεσσαλονίκη. Αλλιώς θα σε αντιμετωπίσουν οι βρετανικές εταιρείες αν βγάλεις το μάστερ επί τόπου. Εγώ θα κοίταγα Σκοτία αλλά και χώρες όπως Γερμανία/Αυστρία. Με προϋπόθεση κάποια σημαντική αναγνώριση μαθημάτων. Στο ΑΠΘ σε πολυτεχνική σχολή βλέπω χλωμή την αναγνώριση μαθημάτων. Το Data science, Big Data Analytics είναι ένας τομέας που πρόσβαση δεν έχουν μόνο οι ηλεκτρολόγοι. Θα έλεγα ότι πρόσβαση φυσιολογικά έχουν (στο εξωτερικό) μαθηματικοί/ στατιστικολόγοι, πληροφορικάριοι/μηχανικοί υπολ., και οι ηλεκτρολόγοι.
    1 point
  6. επειδή παίρνουν λίγους. Συνήθως ο αριθμός των επιτυχόντων θυμίζει νικήτρια στήλη προ-πο, κάτι σαν 1 1 X 2 X 1 κλπ και όπου Χ=κανένας. Ομως μπορεί να έχουν εξομαλυνθεί τα πράματα, ρώτα, ψάξτο. . Εχεις background στην γλώσσα, αν έχεις και $$$ πήγαινε αμερική, αν δεν τότε πανελλήνιες. Εναλλακτικά εξωτερικό, πχ βαλκανικές χώρες. Ρώτα και τους καθηγητές στη σχολή. . είναι κάπως νωρίς να σε απασχολεί το μεταπτυχιακό. Σε 6-7 χρόνια θα έχεις βρει κάτι άλλο, το ξανασκέφτεσαι τότε. . . αυτό έκανες? ήδη έχεις και background σε διάφορα είδη maths, neural nets αλγόριθμους languages, μπράβο. . μάλλον θα λες κάτι από δω, δεν έχει σκέτα elecronics και μάλιστα electronics III αλλά είναι κάμποσα και αρκετά με επικάλυψη. Ακόμα και έτσι μπράβο, κάτι τέτοια μετράνε σε job interviews. Θα τόχεις καταλάβει ότι electronics (όλα) και data science ειναι πολύ διαφορετικά πράματα, ξεκαθάρισε τι θες.
    1 point
  7. Ένα πολύ χρήσιμο tip που βρήκα πρόσφατα και με απασχολούσε καιρό, σχετικά με τον διαχωρισμό γραμμών σε σημεία όπου τεμνονται με άλλες γραμμές (δεν απαιτείται χρήση lisp) : 1. Καλούμε την εντολή BREAK, 2. Επιλέγουμε τη γραμμή που θέλουμε να κάνουμε split, 3. Πληκτρολογούμε F, 4. Επιλέγουμε μέσω intersection osnap (osmode 2048 δηλαδή) το σημείο τομής, 5. Πληκτρολογούμε @ και ENTER. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται και για τις υπόλοιπες γραμμές.
    1 point
  8. Σκεφτομουν να βαλω και εγω το συγκεκριμενο συστημα της ιντερπλαστ στο σπιτι μου. Αλλα το μετανιωσα και δεν προχωρησα, παρολο που μου δωθηκε η ευκαιρια να δω απο κοντα συνεργειο να το τοποθετει σε γνωστο μου, και το μετανιωσα για τους παρακατω λογους 1. Μηχανικη αντοχη του τελικου δαπεδου. Οπως και να το κανουμε, ειναι μεωμενη σε σχεση με την κλασσικη λυση. τι θα γινει με τα πλακακια σε βαθος χρονου? 2. Περιορισμοι στο πλεξιμο... οι πλακες εχουν συγκεκριμενη αραιη αποσταση μεταξυ των σωληνων. Εγω θελω πολλη σωληνα στο δαπεδο, για να δουλευει η αντλια μου θερμοκρασιακα χαμηλα και αποδοτικα. Δεν γινεται 3 Σωληνας 10*1,1... ποσο ευκολα μπορει να φραξει? Και βασικα τι ποσα θερμοτητας μπορει να μεταφερει στον χωρο? Αστεια η συγκριση με εναν τυπικο 17*2 4. το επιχειρημα της μειωμενης αδρανειας δεν μου λεει κατι... γιατι η μειωμενη αδρανεια ειναι καλη?
    1 point
  9. Στο φόρουμ δεν κοστολογούνται έργα Θα σας ενημερώσει ο μηχανικός ή το τεχνικό γραφείο που υποχρεωτικά πρέπει να πας για να σου βγάλει την άδεια δόμησης προσθήκης και ύψος Υ.Γ. Ενδεικτικά όμως μπορούμε να κοστολογηθεί το πρόστιμο που θα φας αν το κάνεις χωρίς άδεια. Με την καλημέρα υπολόγισε 15000€ + καταδεφιστεο + ποινικό
    1 point
  10. Δυστυχώς διαφωνώ και επιτρέψτε μου να έχω αρκετά παραδείγματα από την εμπειρία μου για την "αθάνατη" πατητή.... Αφενός υλικό αθάνατο δεν υπάρχει από μόνο του... έχει να κάνει με τον εφαρμοστή... ο αιώνιος "ανθρώπινος παράγοντας" που συνήθως κάνει άλλα από αυτά που πρέπει γιατί θεωρεί ότι τα ξέρει όλα και ότι δεν πληρώνεται αρκετά για να κάνει σωστά τη δουλειά... Αφετέρου όλα τα υλικά που ακολουθούν τη πατητή έχουν ιδιότητες που φθίνουν με τον χρόνο, ειδικά σε συνδιασμό με το συχνό και έντονο καθάρισμα. Ετσι, ένα υλικό π.χ. πολυουρεθανικό βερνίκι ή εποξειδικό (διαλύτης νίτρου) θα πρέπει να ξαναπεραστεί μετά από ορισμένα χρόνια... Ομως ο ιδιώτης ήδη το έχει ξεχάσει, επίσης είναι υλικά με αβάσταχτη βρώμα για τουλάχιστον 2-3 μέρες και σου απάγορεύουν τη χρήση του χώρου... Τόσο λοιπόν σε κουζίνα όσο και σε μπάνιο δεν είναι εύκολο να ασχοληθεί κανείς... και την αστοχία τη βλέπεις μόνο μετά από τη ζημιά... Σε καμία περίπτωση δεν θα συγκρίνω την ασφάλεια του πλακακιού με το ρίσκο της πατητής. Δέχομαι την άποψή σας γιατί πιστεύω ότι όλο το θέμα είναι κατάθεση εμπειριών... αλλά επιτρέψτε μου να επιμείνω και στη δική μου...
    1 point
  11. Είναι τόσο απλό- διαβάζοντας το προηγούμενο μήνυμα του Alsterwasser
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.