Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/05/2020 in Δημοσιεύσεις
-
Μετά από ...ενδελεχή έρευνα - μακροβούτι, ΝΟΜΙΖΩ ότι όλα αυτά ανήκουν στο καλοριφέρ, και δεν έχουν σχέση με την παροχή νερού! Για να κλείσεις την παροχή νερού, ένας σίγουρος τρόπος είναι να πάς στο ρολόι, όπου θα χρειαστείς ειδικό εργαλείο.2 points
-
1) Πολύ καλά έκανες και πλήρωσες συνολικά το ποσό όλο (111,23). Εγώ και όσοι συνάδερφοι ξέρω, αυτό κάνουν. Μάλλον δεν θα είχες προσέξει ότι ο κωδικός πληρωμής είναι ένας που σημαίνει ότι οι επιμέρους πληρωμές που έκανες έπεφταν στον ίδιο "κουβά". Επίσης κάνοντας 1 πληρωμή κατέβαλλες 1 φορά προμήθεια τραπέζης, ενώ όταν έκανες 3 πληρωμές............. 2) Λόγω της ρευστής κατάστασης και δεδομένου ότι η κοιμώμενη διοίκηση του ΕΤΕΑΕΠ δεν εφάρμοσε την ΚΥΑ για -25%, δεν έχουν κάνει εκκαθάριση. Αφού οι πληρωμές σου φαίνονται στις καταβολές και αφού -υποθέτω- έχεις τα παραστατικά των πληρωμών που έκανες, τι αγχώνεσαι? Αυτό συμβαίνει και σε άλλους συναδέρφους....2 points
-
Λογικά αναφέρεσαι στις παραγράφους κα (*) και κβ(**) του άρθρου 29. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν υπάρχει διαφορά. Θα μπορούσε να έχει ενιαία διατύπωση και στις δυο παραγράφους. Δεν υπάρχει περίπτωση αν τυχόν πας να εφαρμόσεις τον ορισμό του άρθρου 2 παρ 75 του ΝΟΚ για το τι είναι πρόχειρη κατασκευή (***) να περάσει σε άδεια ΕΕΔΜΚ. Άσε που στον ορισμό της παρ 75 του άρθρου 2 του ΝΟΚ γράφουν κάτι που δεν ισχύει αφού οι τσιμεντόλιθοι ως περιτοίχιση δεν θα μπορούσαν να αποτελούν πρόχειρη κατασκευή. Άσε που στην παρ. κβ γράφει μεν "πρόχειρη κατασκευή", αλλά φέρνει πάλι ως παράδειγμα το συρματόπλεγμα. Γενικώς αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι η μη χρήση σενάζ στη βάση όταν κατασκευάζεις συρματοπερίφραξη. (*) κα) απλή περιτοίχιση από λιθοδομή μέχρι ύψους ενός (1,00) μέτρου ή περίφραξη από ελαφρύ υλικό γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε οικισμούς που στερούνται σχέδιο πόλης. Για γήπεδα όπου προβλέπεται η λειτουργία κέντρων κράτησης παράτυπων μεταναστών δεν απαιτείται η έγκριση εργασιών, έστω και αν η περίφραξη γίνεται με χρήση οποιουδήποτε υλικού και σενάζ, (**) κβ) περίφραξη με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα, σε οικόπεδα μη ρυμοτομούμενα σε εντός σχεδίου περιοχές, (***) 75. Πρόχειρη κατασκευή είναι η κατασκευή που υλοποιείται με πρόχειρο τρόπο, από ασύνδετα ευτελή υλικά, όπως τσιμεντόλιθοι, λαμαρίνες, σανίδες1 point
-
Βεβαίως και μπορεί να γίνει. Αρκεί αυτό που θα προκύψει, να είναι άρτιο κατά τον κανόνα.1 point
-
πήγαινε στις "Εκκαθαρίσεις" και δες πως έχει χρησιμοποιηθεί η Καταβολή σου στις Διαθέσιμες Εκκαθαρίσεις κάνε click πανω στο 2017, 2018, κανε scroll down και θα δεις1 point
-
Πρέπει να μιλήσετε με πολιτικό μηχανικό οπωσδήποτε. Η λογική είναι η εξής: η πλάκα μπετόν ήταν αμόνωτη, οι ράβδοι οπλισμού (τα σίδερα της) διαβρώθηκαν. Το φαινόμενο είναι ηλεκτροχημικό και πολύ συγκεκριμένο, ΔΕΝ σταματάει απλώς περνώντας ένα αντισκωριακό χρώμα. Αν δεν γίνουν συγκεκριμένες μετρήσεις και εργασίες, το φαινόμενο της διάβρωσης δεν σταματάει, γίνεται χειρότερο. Εάν δε είστε σε παραθαλάσσιο περιβάλλον, μπορεί να είναι έως και μη αναστρέψιμο. Κατά τ'άλλα το θέμα είναι σοβαρό και η λύση του δεν είναι αυτή που προτείνατε/κάνατε.1 point
-
Γενικά δεν περνάνε τις καταβολές ως εξοφλήσεις ούτε στο ΕΦΚΑ ούτε στο ΕΤΕΑΕΠ. Η αξόφληση δεν πρέπει να είναι συνώνυμη με την εκκαθάριση διότι θυμάμαι παλιά γινόταν γρήγορα η εξόφληση. Υποψιάζομαι ότι έχουν κλείσει το υποσύστημα εξοφλήσεων μέχρι να αναβαθμίσουν το λογισμικό που το διαχειρίζεται.1 point
-
Άν ισχύουν όσα λές και δεν έχει κάνει χρήση "κάποιων διατάξεων" .... τότε τον ρωτάς αν είναι ενήμερος για διοικητικό πρόστιμο απο 30000€ έως και 100000€ + κλπ κλπ κλπ....1 point
-
Εγώ είμαι μισθωτός που πήρα τα 800 καθώς βγήκα σε αναστολή και στη θεωρία δικαιούμαι τα 600 καθώς το ΤΕΕ μου στείλε μέιλ και έβαλαν μέσα στους δικαιούχους όσους έβγαλαν άδεια ασκήσεως τις τελευταίες 2 εξεταστικές. Πάντως δεν κατατέθηκε κάτι, ενώ με αφήνει ακόμα να τροποποιήσω τη δήλωση.1 point
-
Ερώτημα: για έκδοση άδειας μικρής κλίμακας για εξωτερικό χρωματισμό με χρήση ικριωμάτων, από οτι φαίνεται πλέον στο e-adeies απαιτείται και σχέδιο σιαχείρησης αποβήτων. Στους χρωματισμούς δεν παράγονται κάποια από τα απόβλητα που αναφέρονται στο excel, αν όχι καθόλου απόβλητα πέρα από μικροποσότητες λόγω ξυσίματος.. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κάποιο άλλο έγγραφο που μπορώ να καταθέσω ή αν μια υπέυθυνη δήλωση για τη μη παραγωγή αποβλήτων αρκεί;1 point
-
Προσωπικά ανήκω σε αυτή την περίπτωση (μισθωτή παράλληλη απασχόληση που δεν είναι σε αναστολή) και πληρώθηκα τα 600€. Γνωρίζω 2 περιπτώσεις επιστημόνων και με εταιρεία σε αναστολή, οι οποίοι έλαβαν και τα 2 ποσά, αλλά μιλάμε για ιδιοκτήτες/συνιδιοκτήτες της εταιρείας και όχι μισθωτούς υπαλλήλους. Και στις 2 περιπτώσεις, η εταιρεία είχε άλλο ΑΦΜ από όσο γνωρίζω. Επίσης γνωρίζω και περίπτωση όπως η δική σας (μισθωτή σε αναστολή και επιστήμονας) η οποία έχει λάβει μόνο τα 600€ - ούτε εκείνη δεν έχει βρει άκρη για τα 800€ και τη μη καταβολή τους μέχρι σήμερα. Τέλος εχθές σε συνάδελφο επιστήμονα (χωρίς καμία άλλη απασχόληση) στον οποίον είχε καταβληθεί τη Μ. Εβδομάδα η προκαταβολή 400€ (και δεν είχε πάρει τα 200€), εχθές του κατεβλήθη ποσό 600€. Ο λογιστής του τον συμβούλευσε να αφήσει αυτό το ποσό στην άκρη καθώς θεωρεί δεδομένο πως θα του ζητηθεί να επιστρέψει τη διαφορά. Συγγνώμη αν η απάντηση ξεφεύγει από τα στενά όρια του θέματος αλλά θεωρώ πως ίσως η πληροφορία αυτή ενδιαφέρει κάποιους.1 point
-
καλησπέρα, η γεώτρηση δικαιολογεί οικίσκο έως 9,00 τ.μ. και ύψος έως 2,50 (δεν εφαρμόζονται κριτήρια πλάγιων αποστάσεων).. Επίσης η κατ. 3 ιβιβ δικαιολογεί αποθήκη έως 15 τ.μ. και μέσο ύψος εως 2,50 μ. .. Είσαι σίγουρος ότι δεν υπάρχει κάποιο εσωτερικό χώρισμα (μεσοτοιχία) ? Με την επιφύλαξη της κατηγορίας 3 ότι αναφέρονται σε βοηθητικούς χώρους που εξυπηρετούν το κτίριο..1 point
-
Στην ΠΟΛ 1237/14 αναφέρεται ότι Αναγράφεται το έτος κατασκευής του κτιρίου, όπως προκύπτει από την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή την τελευταία ουσιώδη αναθεώρησή της. Άδεια αλλαγής μόνο της χρήσης του κτιρίου ή άδειες (μη ουσιώδους) ανακαίνισης που δεν θίγουν τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου (π.χ. άδεια ελαιοχρωματισμού, άδεια πέργκολας, άδεια επισκευής πατωμάτων κ.λπ.) δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό της παλαιότητας. Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, αναγράφεται το έτος κατασκευής, το οποίο προκύπτει από δημόσιο έγγραφο (π.χ. προγενέστερος τίτλος κτήσης, έναρξη ηλεκτροδότησης κ.λπ.). Σε περιπτώσεις που υπάρχουν τμήματα κτίσματος με διαφορετική παλαιότητα, αναγράφεται το κτίσμα σε μια γραμμή και, ως έτος κατασκευής, το έτος της νεότερης οικοδομικής άδειας. Αν το έτος κατασκευής δεν προκύπτει από δημόσιο έγγραφο ή από τη δήλωση στοιχείων ακινήτων, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος, κατά το οποίο δηλώθηκε το κτίσμα με την υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν.3427/2005. Σε αυθαίρετες κατασκευές ή προσθήκες, οι οποίες νομιμοποιήθηκαν ή τακτοποιήθηκαν, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος κατασκευής, όπως αυτό αναγράφεται στην έκθεση του μηχανικού, στα έγγραφα της τακτοποίησης. Αν ο μηχανικός αναγράφει εύρος ετών στην έκθεσή του (π.χ. 2008 έως 2011), ως έτος κατασκευής λαμβάνεται η πιο πρόσφατη χρονολογία. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται έτος κατασκευής στην έκθεση του μηχανικού, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται αυτό της τακτοποίησης, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερο του 2011, δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται τακτοποίηση κτισμάτων μεταγενέστερης κατασκευής.1 point
-
και βεβαίως στη συνέχεια αναφέρει... γ. Βεβαίωση - Τεχνική Έκθεση Μηχανικού. Στην βεβαίωση - τεχνική έκθεση: - δηλώνεται ότι το κτίσμα, το γήπεδο, το οικόπεδο ή η διηρημένη ιδιοκτησία βρίσκεται σε εκτός ή εντός σχεδίου περιοχή, ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση, ότι δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές πε- ριπτώσεις της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και ότι οι εργα- σίες που πρόκειται να εκτελεστούν πληρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς και ότι το κτίριο εμπίπτει στις περιπτώσεις της παρ. 2 με ειδική αναφορά στα κατά περίπτωση νομιμοποιητικά στοιχεία......1 point
-
Στα πλαίσια τακτοποίησης δεν απαιτείται ΜΣΕ καθώς η όποια τακτοποίηση θα εμπίπτει στην κατηγορία 2 και σύμφωνα με το άρθρο 1 (*) της σχετικής απόφασης δεν απαιτείται ΜΣΕ για κατηγορίες 1,2 και 3. Το ότι ο νόμος αυθαιρέτων δεν απαιτεί για κάποιες περιπτώσεις ΜΣΕ, δεν σημαίνει ότι στην περίπτωση αποπεράτωσης του κτιρίου για την ίδια ή άλλη χρήση,, ότι δεν θα εξεταστεί ενδελεχώς η στατική του επάρκεια. Για τα ημιτελή στο στάδιο του σκελετού υπήρχε αναφορά στην εγκύκλιο 3 ν. 4178 (**) που έλεγε τότε να μπει συντελεστής χρήσης άλλης κατοικίας. Για το ν. 4495 δεν έχουμε ανάλογη επεξήγηση, οπότε για πλήρη ασφάλεια καλύτερα να βάλεις χρήση τουριστικό κατάλυμα (συντελεστής 0,6) και όχι άλλη κατοικία, αφού μετά θα πας για άδεια αποπεράτωσης και ίσως σου δημιουργήσουν θέμα με την εμφανισθείσα χρήση στη δήλωση. (*) Άρθρο 1 Απαίτηση μελέτης στατικής επάρκειας Μελέτη στατικής επάρκειας απαιτείται για κάθε κατασκευή που ανήκει σε μία από τις κατωτέρω περιπτώσεις, εκτός των περιπτώσεων των κατηγοριών 1, 2 και 3 του άρθρου 96 και κτιρίων σπουδαιότητας Σ1 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) (....) (**) Γ. - Σε περίπτωση διαπίστωσης αυθαιρέτου ολοκληρωµένου φέροντα οργανισµού ή τµήµατος κτιρίου µε αυθαίρετο ολοκληρωµένο φέροντα οργανισµό χωρίς στοιχεία πλήρωσης και χωρίς εγκατεστηµένη χρήση, για την υπαγωγή του στο ν. 4178/13 το ενιαίο ειδικό πρόστιµο υπολογίζεται κατά τα οριζόµενα στις γενικές και ειδικές διατάξεις των άρθρων 18 και 19, εφαρµόζοντας το µικρότερο συντελεστή χρήσης για την άλλη κατοικία (3β=0,5). Στην περίπτωση αυτή κατά την υποβολή αίτησης αποπεράτωσης η χρήση που θα εγκατασταθεί µε την έκδοση της σχετικής άδειας θα είναι αποκλειστικά επιτρεπόµενη, σύµφωνα µε τους ισχύοντες όρους και περιορισµούς δόµησης στη θέση του ακινήτου.1 point
-
Η κατοικία προ 83 εντός στάσιμου οικισμού δεν απαιτείται να δηλωθεί. Θα αποτυπωθεί και θα περιγραφεί στην τεχνική έκθεση με παραπομπή στο άρθρο 82 (*) περί εξαίρεσής της από την υποχρέωση δήλωσής. Κανείς όμως δεν απαγορεύει αν ο ιδιοκτήτης επιθυμεί να την δηλώσει με όφελος την οριστική της εξαίρεση από κατεδάφιση. Προσωπικά έχω εκφράσει ξανά τον προβληματισμό για το αν μια κατοικία προυφιστάμενη του ΦΕΚ 588/Δ/82 εντός στάσιμου οικισμού θεωρείται νομίμως υφιστάμενη και όχι σε καθεστώς αναστολής κυρώσεων και αυτό γιατί στην παρ 1.δ άρθου 23 του ΝΟΚ (**) αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι νομίμως υφιστάμενο θεωρείται και αυτό που εξαιρέθηκε με τις διατάξεις ν. 1337, αλλά δεν μας λέει αν εννοεί την ολοκλήρωση των 2 φάσεων ν. 1337 ή την διαδικασία οριστικής εξαίρεσης από κατεδάφιση με απόφαση Νομάρχη. Κατά τη γνώμη μου εννοεί την απόφαση Νομάρχη, καθώς τα τακτοποιημένα με 2 φάσεις ν. 1337 συνεχίζουν να τελούν σε καθεστώς αναστολής κυρώσεων μέχρι να κριθούν οριστικά. Η αποθήκη επικουρεί την κύρια -αποκλειστική χρήση του ακινήτου ως βοηθητική χρήση της και δεν αλλοιώνει την κύρια χρήση που είναι η κατοικία. Οπότε αυτή η αποθήκη θα ρυθμιστεί με τις ευνοικές διατάξεις του άρθρου 112. (*) 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : (...) δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, (**) ΑΡΘΡΟΝ-23 Υφιστάμενα κτίρια 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο: (...) δ) αν προϋφίσταται του ΒΔ/9-8-55 ή εξαιρέθηκε με τις διατάξεις του Ν-1337/83 "ή εξαιρέθηκε οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις ρύθμισης, τακτοποίησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων."(*),1 point
-
Και τωρα συνάδελφοι πάμε για το επίδομα Μαΐου. Κατά τον Ιούλιο το βλέπω...1 point
-
Δες αυτό το ποστ συν/φου από εποχής ν.4014: Αν τελικά ισχύει τότε λαμβάνεις 1.050 αλλά καλού κακού κάνε και το τηλ. που λες στο Δήμο.1 point
-
1 point
-
Γενικώς είναι καλύτερα να συνδεθούν. Θα συνδεθούν με τον ίδιο τρόπο που συνδέονται τα δοκάρια της ανωδομής στα τοιχώματα της ανωδομής. Το γιατί είναι καλύτερα να συνδεθούν σηκώνει πολύ κουβέντα. Δεν δίνεις τα απαραίτητα δεδομένα και, ακόμη κι αν τα δόσεις, είναι απίθανο να βρει κανείς τον χρόνο να τα μελετήσει και να σου απαντήσει. Όμως, η απάντηση ξεκινάει από τους λόγους για τους οποίους θεωρείται "κακή" η ανισόσταθμη θεμελίωση.1 point
-
Δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη απαίτηση. Πρόκειται για τυπική σύνδεση δοκού με τοίχωμα, με την διαφορά ότι και τα δύο μέλη δεν έχουν απαίτηση πλαστιμότητας, αφού είναι στοιχεία της θεμελίωσης.1 point
-
Καλησπέρα... Δν μπορώ να καταλάβω την χρήση αυτού του συστήματος αμοιβών.. Θέλω να καταγράψω μια σειρά εργασιών για ρύθμιση 2οροφης με πυλωτή και γκαρσονιέρα στο δώμα στον 4495. Με ενδιαφέρει να βγάλω την (υπερβολική φαινομενικά) αμοιβή που βγάζει το ΤΕΕ τυπωμένη και να πώ στον πελάτη: Κοίτα το συνδικάτο μας υπολογίζει θεωρητική αμοιβή τόσο ... και γώ θα κάνω επ αυτής ΤΑΔΕ% έκπτωση. Έχω συνολική αποτύπωση 492τμ και οι αυθαίρετοι χώροι είναι σύνολο 171τμ (124,7ΚΧ και οι υπόλοιπου βοηθητικοί ) πως στο καλό τα εισάγω στο ρημάδι το σύστημα;;; .. διότι μ βγάζει ένα προϋπολογισμό αστρονομικό .. ασε που μου βγάζει και ΣΦΑΛΜΑ..!!??? Να υποψιαστώ οτι βάζω μεγάλο "λ" ;;; πολλές μέρες ;; έχω εγγραφή στο ΤΕΕ από το 2007 αλλά ΔΕΝ ασχολούμαι με αυθαίρετα (τούτο είναι το 3ο για συγγενικό πρόσωπο .) Αντιλαμβάνομαι οτι το σύστημα το έχουν στήσει σαδιστές .. και γραφειοκράτες/δημοσ υπάλληλοι..!! Το user friendly θα τους είναι μάλλον μιά λέξη που παραπέμπει σε συνταγή για κοκτέιλ ή κάτι τέτοιο! Για να μην δώσω λαβή για να ξεκινήσουν οι παλιοσειρές εδω μέσα τα: "αν δεν ξέρεις τις αμοιβές της πιάτσας μην περιμένεις αν βγάλεις ορθή τιμή με εκπτωση στο συστημα αμοιβών - ρώτα κανα συνάδελφο στο μέρος που δουλεύεις που να χει εμπειρία - μην συμπληρώνεις τίποτα στο σύστημα πάρε μονο τον αριθμό δήλωσης και βάλτον στο αντίστοιχο πεδίο του 4495 - κλπ " Να πω οτι διάβασα την πέμπτη σελίδα αυτου του thread που κάποιος έδωσε με screenshots παράδειγμα σε μια νέα μηχανικο που ρωτούσε αλλά πάλι δν καταλαβαίνω.. διότι πχ για αποτύπωση 100 τμ βγάζει 12390€ ????!!!!!! Δεν ξέρω τι συνέβαινε στο παρελθόν (τις λεγόμενες Χρυσες Εποχές) αλλά ακόμη και τότε μου μοιάζει Απίθανο οτι για μια αποτύπωση 100 να ίσχυαν 12,5 χιλιάρικα !! Είναι τόσο λάθος η βάση υπολογισμού τους (στο ΤΕΕ); Ευχαριστώ εκ των προτέρων για όποιον μπεί στον κόπο να μου απαντήσει.1 point
-
με βαση το 108, ισχυουν τα εξης Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής αποζημίωση ελεγκτών δόμησης 1. Οι δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων υπόκεινται σε δειγματοληπτικό έλεγχο, μετά από ηλεκτρονική κλήρωση που διενεργείται από το Περιφερειακό Παρατηρητήριο με αλγόριθμο που αποστέλλεται από το Κεντρικό Παρατηρητήριο. 2. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 5, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%). 3. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 4, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%). 4. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 1, 2 και 3, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%). 5. Ο έλεγχος των δηλώσεων υπαγωγής στον παρόντα διενεργείται από ελεγκτή δόμησης της κατηγορίας ΙΙ και ΙΙΙ, του μητρώου ελεγκτών του ν.4389/2016, ο οποίος ορίζεται ύστερα από ηλεκτρονική κλήρωση. Ο έλεγχος αφορά το σύνολο των στοιχείων που υποβλήθηκαν για την υπαγωγή και έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα. α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν. β) Αν κατά τον έλεγχο της δήλωσης υπαγωγής διαπιστωθεί ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 89, η δήλωση ανακαλείται και επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 94. γ) Αν ύστερα από καταγγελία και σχετική εντολή από το Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος έχει διενεργηθεί έλεγχος δήλωσης υπαγωγής από ελεγκτή δόμησης δεν απαιτείται νέος έλεγχος. 6. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, καθώς και η διαδικασία αποζημίωσης των ελεγκτών δόμησης. Κατ' αρχας, δεν βλεπω να εχει εκδοθει η σχετικη ΥΑ [πιθανον να υπαρχει] Παντως, με βαση τα ανωτερω: - α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν. Αρα, η μονη ποινη που επιβαλλεται, ειναι η "συμμορφωση" του μηχανικου με τις παρατηρησεις [δξ γιατι μονον του μηχανικου ή πώς θα συμμορφωθει ο μηχανικος που εκανε μια τακτοποιηση πριν απο 10 χρονια και ειναι ηδη στην συνταξη και γιατι να μην ευθυνεται ο ιδιοκτητης...] Και περιμενουμε να δουμε τις συνεπειες της μη συμμορφωσης. Παντως, δεν οριζει ο νομος καμμια ακυροτητα των συμβολαιων, εστω και αν δεν γινει συμμορφωση για αυτες τις περιπτωσεις και δεν διαφαινεται να ειναι στις προθεσεις του νομοθέτη η δημιουργία μερικων χιλιαδων "ακυρων" συμβολαιων. Πιθανον το συστημα να δοσει την λυση με καταλογιστικη πραξη του προστιμου σε βαρος των υπευθυνων. - β) Αν κατά τον έλεγχο της δήλωσης υπαγωγής διαπιστωθεί ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 89, η δήλωση ανακαλείται και επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 94. Εδω υπαρχει και ανακληση της δηλωσης και επιβαλλονται οι κυρωσεις του αρθρου 94, δλδ.αντιμετωπιζονται σαν αυθαιρετα μετα την 28-7-2011. Η ανακληση, προφανως οδηγει σε ακυρωσιες, αλλα πρεπει να διευκρινισθουν οι σχετικες διαδικασιες, αφου μιλαμε για μία ή και περισσότερες μεταβιβασεις χιλιαδων ακινητων μετα απο 5 ή 10 χρονια απο την αρχικη υπαγωγη. Εν τελει, σαν σκεψη και μονον, αφου η "παρατυπια" διορθωνεται με μονη την συμμορφωση στις παρατηρησεις του ελεγκτη, χωρις να ζητειται επαναληψη/διορθωση των συμβολαιων θα μπορουσαμε να θεωρησουμε οτι, και μετα απο "αυτοκαταγγελια", δικαιουται καποιος να "αυτοσυμμορφωθει" και να "νομιμοποιησει" οριστικα μια υπαγωγη.1 point
-
Επειδή αγχώθηκα με το γεγονός ότι δεν έβγαλα ΕΕΔΜΚ για Εξοικονομώ ΙΙ που η μόνη παρέμβαση ήταν η αυτονόμηση του συστήματος θέρμανσης με τοποθέτηση επιτοίχιου λέβητα φυσικού αερίου ... το έψαξα εκ νέου και Σύμφωνα με Ν.4495/17, άρθρο 30 παράγραφος 1η Δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ούτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για τις εξής εργασίες, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο: τοποθέτηση κλιματιστικών και επιτοίχιων λεβήτων αερίου για θέρμανση και παραγωγή ζεστού νερού χρήσης σε υφιστάμενα κτίρια, σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρου 16 του ν. 4067/2012, εγκατάσταση συστοιχίας επιτοίχιων λεβήτων αερίου για θέρμανση ή παραγωγή ζεστού νερού χρήσης σε ισόγειους υπαίθριους χώρους κατοικιών, εγκατάσταση συστημάτων τροφοδοσίας, ρύθμισης και μέτρησης φυσικού αερίου, όπως ρυθμιστές, μετρητές και παροχετευτικοί αγωγοί, εγκατάσταση συστημάτων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Αποδοτικότητας (Σ.Η.Θ.Υ.Α.), υπέργειων σταθμών διανομής ή μέτρησης και ρύθμισης φυσικού αερίου, σύμφωνα με το άρθρο 17 του ν. 4067/2012)1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-