Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/08/2020 σε όλες τις περιοχές
-
1 point
-
Version 4.00
22.607 downloads
Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..1 point -
Το ΕΓΣΑ2kml μπορεί να μετατρέπει σχέδια στο ΕΓΣΑ 87 μορφής dxf σε kml ώστε να μπορούν να προβληθούν στο Google Earth ή σε οποιοδήποτε kml viewer. Ακόμα έχει την δυνατότητα να μετατρέπει ολόκληρες λίστες σημείων σε kml. Διανέμεται δωρεάν χωρίς κανέναν περιορισμό στην χρήση του. Μπορείτε να το κατεβάσετε από το παρακάτω link: http://www.dcad.gr/egsa2kml.html1 point
-
Μπορείς να πας και να το προμηθευτείς, κάνοντας τη σχετική αίτηση, αρκεί βεβαίως να γνωρίζεις τον α.α. αυτής. Οι περισσότερες πολεοδομίες αυτή την εποχή κλείνουν ραντεβού...1 point
-
Δεν υπάρχει απ' ότι είδα η περίπτωσή σου και αυτό που συγκεκριμένα ρωτάς, στην ΠΟΛ.1164/13.6.2014 "Εκκαθάριση τροποποιητικών δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων". Ακόμη και σε περιπτώσεις εΚπρόθεσμης τροποποιητικής δεν βρήκα κάτι, πλην των επισημάνσεων του αν επιβάλλεται πρόστιμο ή όχι [άρθρο 54 του ΚΦΔ ν. 4174/2013] Σε κάθε περίπτωση πάντως εφόσον υποβληθεί εμπρόθεσμα επέχει θέση αρχικής δήλωσης. [παραγρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 4174/2013] Πάρε καλύτερα τηλέφωνο στο ΚΕΦ και ρώτησε.1 point
-
Πέραν το ότι ίσως να αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να σε υποχρεώνουν να καταναλώσεις το 30% του εισοδήματος σου σε καταναλωτικές δαπάνες και αν δεν το πράξεις να τιμωρείσαι με φορολόγηση 22%, ίσως να είναι και αντισυνταγματικό ... ψιλά γ(ρ)άμματα... για τους νομοθετούντες ... που στο άκουσμα της λέξης "Σύνταγμα" μάλλον καταλαβαίνουν την ομώνυμη στάση (... 1.Kαθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ και πολιτική ζωή της Xώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη. Σύνταγμα άρθρο 5 παρ. 1 Συντ.) Και στο θέμα: Ακόμη δεν έχει διευκρινισθεί [ούτε και πριν όπου η υποχρέωση υπήρχε σε αυτούς τους ελεύθερους επαγγελματίες του άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ΚΦΕ (μπλοκάκια) αλλά και στους ελευθέρους επαγγελματίες οι οποίοι ναι μεν δεν είχαν την υποχρέωση αλλά "συνεισέφεραν" στου συζύγου αν δεν είχε τις απαιτούμενες]. Τουλάχιστον δεν έχω δει κάποια επίσημη απόφαση/διευκρίνηση. Κανονικά θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα/διευκρινισθεί ώστε να μην συνυπολογίζονται οι ίδιες δαπάνες δύο φορές, είτε με ευθύνη του φορολογούμενου (αφαιρώντας τες), είτε με ευθύνη της τράπεζας (χαρακτηρίζοντάς τες (?)). Το θέμα είναι δύσκολο αφού η ΑΑΔΕ όταν τροφοδοτείται με τα στοιχεία από τις τράπεζες για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, δεν μπορεί να κάνει τον χαρακτηρισμό και να γνωρίζει σε ποιες περιπτώσεις έχει εκδοθεί τιμολόγιο και σε ποιες απόδειξη, η οποία τελευταία υπό προϋποθέσεις (<50€) μπορεί να είναι είτε «επαγγελματική» είτε "προσωπική". Το ορθό για εμένα είναι να μην συνυπολογίζονται και αν η ΑΑΔΕ είναι ανίκανη στο να το πραγματώσει αυτό με κάποιον τρόπο, να το κάνουμε εμείς... όσο χρονοβόρο και αν είναι, πόσο μάλλον εφόσον υπάρχει η δυνατότητα να μπει "χειροκίνητα" το ποσό στον 049 και η πληροφόρηση του κωδικού είναι "πληροφόρηση". Λογικά θα διευκρινισθεί, ίσως και στο βιβλιαράκι οδηγιών του 2020. Προς το παρόν θα βρεις sites που ήδη το έχουν αποφασίσει, π.χ. εδώ κι εδώ: και άλλα εδώ, πιο ουδέτερα αλλά πιο κοντά στα λογιστικά, που απλά θίγουν το πρόβλημα1 point
-
@nikΔεν καταλαβαίνω το συμπέρασμά σου : - Ο ν.4495 δεν έχει να κάνει με νομιμότητα αλλά με αυθαιρεσία. - Η πυροσβεστική, όπως είπαμε παραπάνω, κάνει τη δουλειά της μια χαρά. - Η νομοθεσία περί αλλαγής χρήσης όμως σας λέει, στο μηχανικό και στον ιδιοκτήτη, ότι θέλει άδεια αλλαγής χρήσης γιατί χρειάζεται ο έλεγχος υπάρχοντος. Και ο έλεγχος δεν γίνεται. Η υπηρεσία πάλι που ελέγχει τη λειτουργικότητα κάνει τα στραβά μάτια, αλλά δυστυχώς είναι αναρμόδια. Όταν όμως θα γίνει η "στραβή", το κουβάρι αρχίζει να ψάχνεται από την αρχή και εκεί αυτός που το ψάχνει βρίσκει (δικαστής) ... Τη νομοθεσία βρίσκει, αλλά και πάλι δεν φταίει αυτή, ο παραβάτης φταίει. Συζήτησέ το με τον πελάτη σου, το οφείλεις βάσει δεοντολογίας ...1 point
-
1. Μάλλον θα πρέπει να συμβουλευτείς δικηγόρο 3. Από τη στιγμή που αποτελεί έξοδο διαφυγής, δεν επιτρέ[πεται να κλειδώνει1 point
-
Η διάνοιξη νέου ανοίγματος δεν επηρεάζει δόμηση-κάλυψη. Η κατασκευή εξωτερικής μπαζωμένης σκάλας προς το υπόγειο με την απαραίτητη τάφρο και το ελάχιστο πλατύσκαλο μπροστά από την πόρτα, δεν προσμετρά σε δόμηση-κάλυψη. Όσο για το αν η Πολεοδομία απαντησει, δεν χάνεις κάτι να πας να ρωτήσεις. Συνήθως σε παραπέμπουν στο..."μηχανικό σου".1 point
-
Τι να σου πω, ως συνήθως ασφαλέστερο είναι το δυσμενέστερο, δλδ αν έχω στέλεχος με προ 55 αναζητώ κ α/Φ. Θα μου πεις η πολεοδομία το δέχτηκε, αλλά αυτό δε λέει απαραίτητα κάτι (κ μου έχει τύχει να μη το βρίσκω σε α/Φ του 60). Και τον Τρίτση αντίστοιχα θα τον αντιμετώπιζα. Το 4. λογικά με λοιπή παράβαση, εκτός αν έχουμε πλήρη ανακατασκευή οπότε καληνύχτα! 3. Θα έπαιρνα σαν νόμιμο το περίγραμμα του 1337 το οποίο έχει πληρωθεί. Η έλλειψη τε είναι ένα θέμα, αλλά απότι καταλαβαίνω το σημαντικότερο είναι να έχει πληρωθεί το τότε πρόστιμο. 2. Σήμερα έκανα ενα εκτός σχεδίου σε μη άρτιο με οριστική, οπότε μάλλον έφτασε μεχρι β' φάση. 1. Απίθανο. Μήπως θεωρήθηκε ότι νομιμοποιήθηκε με την ΟΑ και γι'αυτό δεν έγινε γ' φάση; Υπέρβαση δόμησης βλέπω δεν έχεις. Δεν έχω καταλάβει ο Τρίτσης με την ΟΑ συμφωνούν και έχεις διαφορές στην υφιστάμενη; Ή είναι 3 διαφορετικά πράγματα;1 point
-
Λευτέρη η αυγουλιέρα που τοποθέτησες δεν κάνει υγρομόνωση. Ο ρόλος της είναι να προστατεύει την υγρομόνωση (αν έκανες) απο τις πέτρες για να μην "τραυματιστεί" και επιπλέον προσφέρει και έναν υποτυπώδη "αερισμό" για να παραμένει ο τοίχος στεγνός. Υγρομόνωση με πεταχτό σοβά δεν γίνεται. Χοντρό χαλίκι και πέτρες για αποστράγγιση ναι, αλλά που πάνε τα όμβρια μετά; Συγκεντρώνονται όλα στη βάση του τοίχου σου, εκτός αν τοποθετούσες έναν δίατρητο σωλήνα κάτω απο το χαλίκι, γεωύφασμα για να μην μολυνθεί το χαλίκι απο χώμα που θα μπει και θα φράξει τις τρύπες του σωλήνα, και τα έστελνες μακριά απο τον τοίχο. Ο τοίχος έπρεπε να σοβαντιστεί και να περαστεί τσιμεντοειδές μονωτικό, το λιγότερο μέχρι 1 μέτρο πάνω απο την επιφάνεια του εδάφους. Δες τη συμπεριφορά της επέμβασης σου το χειμώνα (το πρόβλημα δεν θα είναι έντονο φέτος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια) και πράξε κατάλληλα του χρόνου αν συνεχίσεις να έχεις πρόβλημα. "Οχθος" δεν ξέρω τι είναι.1 point
-
1) Αν το κτίριο έχει χρήση κατοικία βάσει της οικ. αδείας τότε στο υπόγειο ΔΕΝ τικάρεις αλλαγή χρήσης (δεν έχει αλλάξει η χρήση του κτιρίου από κατοικία πχ σε κατάστημα) παρά μόνο υπέρβαση δόμησης (που ουσιαστικά αφορά την αλλαγή χρήσης από βοηθητικό χώρο που δεν μετράει στη δόμηση όταν είναι στο υπόγειο εντός του περιγράμματος του κτιρίου, σε κύριο χώρο που μετράει στο σδ). 2) Για να βρεις το ποσοστό υπέρβασης δόμησης και την κατηγορία συγκρίνεις με τη συνολική ΥΔ σε όλο το οικόπεδο αφόυ δεν έχεις σύσταση ΟΙ. Ο συντ. 0.50 μπαίνει όταν υπάρχει αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια (άρα ΥΔ) σε υπόγειο που αποτελεί λειτουργικά ξεχωριστή ιδιοκτησία, αλλιώς αν έχει εσωτερική επικοινωνία όπως πχ στις μεζονέτες βάζεις συντ. 0.30 στον 4495. Η μία λοιπή παράβαση δηλώνεται για αλλαγές χρήσης από κύρια σε κύρια και από βοηθητική σε βοηθητική, εφόσον ο συνολικός αναλυτικός προυπολογισμός εργασιών είναι κάτω από 15000 €.1 point
-
Σκόπιμο είναι, όπως πολλές φορές έχω αναφέρει, να απευθυνόμαστε σε λογιστή, διότι τα λάθη ενίοτε κοστίζουν περισσότερο. Για όσους έχουν κουράγιο να διαβάσουν λοιπόν, τα παρακάτω για το ερώτημα παραπάνω περί επιδότησης και κάποια συγκεντρωτικά για τον χειρισμό των ασφαλιστικών εισφορών: 1) Για την επιδότηση, τον παρακάτω χειρισμό θα έκανα εγώ .... με πολύ-πολύ-πολύ μεγάλη επιφύλαξη: Λογιστικός χειρισμός: (1) άρθρο 23, ν.4308/2014 (2) ΣΛΟΤ 3382/2019 Επιχορήγηση ΕΣΠΑ και λογιστικός χειρισμός) Φορολογικός χειρισμός: (1) ΔΕΑΦ 1080132 ΕΞ 2015 (2) Οδηγός συμπλήρωσης εντύπου Ε3 της ΑΑΔΕ, κωδικοί Κωδικοί 162, 262, 362, 462. Λοιπά συνήθη έσοδα. (ΕΛΠ λογαριασμοί: 71.1 Αποσβέσεις επιχορηγήσεων παγίων στοιχείων, 71.3 Επιχορηγήσεις λοιπών εξόδων) (3) Κωδικοί 187, 287, 387, 487. Αποσβέσεις (για τα πάγια) (4) Λοιποί κωδικοί του Ζ2 για τα έξοδα. Ήτοι θα έκανα κανονικά την απόσβεση του έτους με τον συντελεστή απόσβεσης, μεταφορά του ποσού στα αποτελέσματα, μέσω των αποσβέσεων, μεταφορά στα λοιπά συνήθη έσοδα το ίδιο ποσό και θα μειωθεί με αυτό το ποσό επίσης η αντίστοιχη επιχορήγηση, η οποία όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, εμφανίζεται ως υποχρέωση. Αυτό θα γίνεται και τις επόμενες φορολογικές χρήσεις, μέχρι να μηδενισθεί η υποχρέωση, εξαιτίας της επιχορήγησης που λήφθηκε. Σε κάθε περίπτωση ο χειρισμός της επιδότησης εξαρτάται και από ποιον νόμο έχει προέρθει, γενικότερα από που έχει προέλθει. Υπόψη τα παραπάνω θα έκανα εγώ, αναλαμβάνοντας το όποιο κόστος στην φορολογική μου δήλωση, από την πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση. Γνώμη μου, συμβουλή/συμβολή από λογιστή, διότι η πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση θα τρέχει κάποια χρόνια με τις αποσβέσεις των παγίων κλπ ... και το λάθος πολύ σπάνια διορθώνεται αναίμακτα !!!! 2) Μια σύνοψη που συνέταξα με βάση τα όσα έχω μελετήσει (και κατά καιρούς έχω αναφέρει) για τον χειρισμό των ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ στην δήλωση του φορολογικού έτους 2019 (ελπίζοντας/θεωρόντας ότι είναι σωστή). Μια γενική εισαγωγή: (Α) Εφόσον η εκκαθάριση των εισφορών γίνει: α) πριν την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης του 2019. Ήτοι (τις καταβλητέες) = (σύνολο της εκκαθάρισης) = (πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018). β) μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το ποσό της δαπάνης που προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία του 2017. Ήτοι (τις "καταβλητέες") = ("πραγματικές απαιτήσεις" εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017), χωρίς να προστεθεί το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης ή να αφαιρεθεί το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, τα οποία θα είχαν υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018. Οπότε εφόσον η οντότητα ανήκει στις πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του ν.4308/2014, το ποσό (χρεωστικό ή πιστωτικό) της εκκαθάρισης του 2019, που αφορά το έτος 2019 και έχει πλέον υπολογισθεί με βάση τα τα επικαιροποιημένα στοιχεία του έτους 2018 θα αναγνωρισθεί λογιστικά στο έτος της εκκαθάρισης, ήτοι στο έτος 2019. Επίσης σύμφωνα με την περίπτωση ιθ’ της παραγρ. 1 του άρθρου 30 του ν.4308/2014, οι πολύ μικρές οντότητες (όπως αναφέρθηκαν παραπάνω) έχουν την δυνατότητα να μην εφαρμόζουν τις παραγράφους 1 έως και 3 του άρθρου 28 περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών και έχουν δυνατότητα να αναγνωρίζουν τις σχετικές επιπτώσεις στα ποσά των χρηματοοικονομικών καταστάσεων στην περίοδο που η αλλαγή λογιστικής πολιτικής πραγματοποιείται ή το λάθος εντοπίζεται. Οπότε αν κάποιος δεν θέλει να αξιοποιήσει την δυνατότητα αυτή (!!), και είναι σε θέση να υπολογίσει μόνος του το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης, μπορεί να ακολουθήσει το παράπνω (Α.α). Και αν υποθετικά κάνει κάποιο λάθος στον υπολογισμό μπορεί να κάνει τις ανάλογες διορθωτικές εγγραφές όταν λάβει την εκκαθάριση των εισφορών. Ή όταν εκδοθεί το εκκαθαριστικό των εισφορών έχει την την δυνατότητα να κάνουν αναδρομικά την διόρθωση των βιβλίων και των χρηματοοικονομικών καταστάσεων. Και τώρα στο κυρίως/αναλυτικά θέμα: Α1) ΛΟΓΙΣΤΙΚΉ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019 (καταβλητέες)=(σύνολο της εκκαθάρισης=πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι)=(το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ '19) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης). [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2019 (ίδια λογική με το παραπάνω) [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2018 και ΕΤΕΑΕΠ 2017 έχω γράψει σχετικά εδώ: Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΤΣΜΕΔΕ (ειδοποιητήρια αναδρομικών=Α'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2014 + Β'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2015) Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αντιστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Ποσό=Μηδέν, διότι ως κεφάλαιο έχει συμπεριληφθεί στις λογιστικές βάσεις των ετών που αφορούν οι αρχικές απαιτήσεις --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Κωδικοί Ε3=(488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης διότι είναι μόνιμη διαφορά των βάσεων)=(443) [1] ή αν η εκκαθάριση γίνει, μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019, τότε όπως παραπάνω στο (Α.β) Α2) ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2018, ΕΤΕΑΕΠ 2017, ΤΣΜΕΔΕ = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Ποσό=Μηδέν, διότι προσαυξήσεις εισφορών ως ποσό δεν αναγνωρίζεται φορολογικά, το λογιστικό αποτέλεσμα θα εμφανίζεται ισόποσα μειωμένο έναντι του φορολογικού, χωρίς η διαφορά αυτή να αναστραφεί στο μέλλον [συνιστούν μόνιμη διαφορά λογιστικής και φορολογικής βάσης (δεν αναστρέφονται)]. Τέλος: ** η προσωρινή διαφορά των κωδικών (707-715)=(723 ή 731)=(441 ή 442) ** η μόνιμη διαφορά (όπως αναφέρθηκε παραπάνω) του κωδικού (488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης)=(443) Β) Αναφορικά στην βεβαίωση για φορολογική χρήση, έχω γράψει αρκετές φορές την (μη) χρησιμότητά της. Η βεβαίωση αυτή υποτίθεται ότι αφορά το φορολογικά εκπιπτόμενο ποσό των εισφορών. Παρ' όλα αυτά και στην φετινή βεβαίωση το ποσό (σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων) δεν είναι το ορθό εκπιπτόμενο στην Φορολογική Βάση του 2019 καθότι: -- είτε περιέχει ποσά που εξέπεσαν σε προηγούμενη Φορολογική Βάση (το 2018) και άρα πρέπει να αφαιρεθούν -- είτε δεν περιέχει ποσά που εκπίπτουν στην παρούσα Φορολογική Βάση (2019) και άρα πρέπει να προστεθούν. Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, ενδεικτικά για παράδειγμα, κάποιες βεβαιώσεις: α) Λανθασμένα περιλαμβάνουν το πιστωτικό υπόλοιπο της εκκαθάρισης του 2018 [ως ΜΗ έπρεπε αφού ως ποσό εξέπεσε φορολογικά στο 2018 με τις μηνιαίες καταβολές των μηνών του 2018] και ταυτόχρονα β) Ενώ "ορθά" περιλαμβάνουν το ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον 1ο/2019, δεν είναι όμως το πραγματικό που καταβλήθηκε αφού λείπει η διαφορά: του πραγματικού ποσού του Δεκ'18 πριν την εκκαθάριση που καταβλήθηκε τον 1ο/2019 μείον το παραπάνω ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18. Άρα μία από τις περιπτώσεις που είναι λανθασμένη η βεβαίωση και το το ορθό φορολογικά εκπιπτόμενο για το 2019 είναι: (Ποσό Βεβαίωσης) - (Πιστωτικό υπόλοιπο 2018) + [(Καταβολή που έγινε τον Ιαν'19 για εισφορά Δεκ'18) - (Εισφορές 12ου/2018 αλλά βάση της εκκαθάρισης 2018, και όχι τις εισφορές του 2017 που έχει το ειδοποιητήριο) ] Τέλος ξέρω ότι κούρασα.. όσοι είχαν το κουράγιο να το μελετήσουν !!! Οπότε απευθυνόμαστε σε λογιστή... το λάθος κοστίζει ...1 point
-
Δημήτρη καλημέρα. Δεν είμαι Χαλκιδική (ναι ειναι μοναδική) αλλα καπως παραδίπλα. Διξε, αν μπορείς , που βρίσκεται η μπροσούρα. Λιγοι τα μελετάμε αυτά. Μα περνας και 'συ καλα.1 point
-
Πολυ λυπάμαι που δεν βρίσκουμε μπροστά σε PC αλλα σε ένα απαισιο τηλέφωνακι με λίγο Ίντερνετ. Δεν μπορώ να γράψω όσα θελω εδώ να γράψω. Κρίμα. Αυτα που γράφει παραπανω ο συνάδελφος πρεπει φίλε συναδελφε Συντονιστή να διαγράφονται αμεςως. Αν και η στάση σου ήταν σωστή. Θεωρώ πως το θεμα που μπήκε παραπανω ειναι πολυ σοβαρό, πως δηλαδή πρεπει ο μηχανικός να κρίνει ποτε ένα οικοπεδο αν και άρτιο κα οικοδομήσιμο θα πρεπει να τεθεί στην διαδικασία της πράξης τακτοποίησης και αναλογισμού. Μπήκε αρκετές φορές το θεμα αυτο. Μαλιςτα ο φίλος Δημήτρης ανέβασε , ισως και δυο φορές , την μπροσούρα που έχει ως θεμα "πράξεις τακτοποίησης και αναλογισμού" . Ειναι ενα πολυ χρήσιμο βοήθημα. Όσοι υπογράφουν την δήλωση 651/77 πρεπει να το μελετήσουν. θα προσπαθήσω αργότερα να επανέλθω στο θεμα.1 point
-
Η τελική επιμέτρηση βασίζεται στα ΠΠΑΕ, κι αυτά, σε εγκεκριμένες ποσότητες Για να ξεπεράσεις το πρόβλημα με τον ΑΠΕ, θα συντάξεις και θα υποβάλεις "σχέδιο ΑΠΕ" ζητώντας την άμεση έγκρισή του Στις αναλυτικές επιμετρήσεις που συνοδεύουν τα ΠΠΑΕ μπαίνουν όλες οι ποσότητες, με διαχωρισμό συμβατικών και μη. Βεβαίωση περαίωσης, έχεις πάρει? Σε κάθε ένσταση, θα πρέπει να τεκμηριώνεται νομικά ο λόγος ένστασης.1 point
-
1 point
-
Οπότε κοίταξε τώρα να δεις τι λες. Έχεις εσύ τοπογραφικό με κορδέλα. Κάνεις αυτοψία και ενώ υπάρχει και αυθαίρετο κτίσμα κάπου στο όριο, εσύ χωρίς συντεταγμένες ακριβείας δεν το έχεις συμπεριλάβει στο προς μεταβίβαση γήπεδο εκδίδοντας βεβαίωση αδόμητου. Ενώ, αν είχες εξαρτημένο τοπογραφικό τα πράγματα θα ήταν σαφώς ορισμένα και θα μνημόνευες στα σχόλια της βεβαίωσης, ότι η βεβαίωση βασίστηκε σε αυτό το τοπογραφικό και όχι στο άλλο το..."κορδελιάρικο", το οποίο μπορεί κάλλιστα να βρίσκεται στην Ζιμπάμπουε (αφού ούτε καν οδοιπορικά σκαριφήματα εντοπισμού δεν έβαζαν οι περισσότεροι). Οπότε, εμείς ως μηχανικοί δεν έχουμε κανένα απολύτως λόγο να εφαρμόσουμε την εξαίρεση, διότι και πιθανό πρόβλημα θα μας δημιουργήσει και στην επόμενη φάση συμβολαιογραφικά κατά πάσα πιθανότητα θα ζητηθεί τοπογραφικό με τις γνωστές προδιαγραφές (εξαρτημένο, δηλώσεις ν. 651/77, 1337/83, δασικών κλπ). Επιπλέον των παραπάνω, αν πρόκειται για τακτοποίηση, η δική μου πρόταση είναι πρώτα να γίνεται ξεκίνημα με ένα υπερ αναλυτικό τοπογραφικό αποτύπωσης, ακόμη και αν ο νόμος τυπικά δεν το ζητάει. Αυτό βοηθάει και στις εσωτερικές αποτυπώσεις (αφού έχεις από το ts τα εξωτερικά περιγράμματα) αλλά και αποκαλύπτει ιδιοκτησιακά-χρόνια κεκαλυμμένα κάτω από το χαλί. Στο τέλος, αφού γίνεται τακτοποίηση θα ακολουθήσει σίγουρα κάποια συμβολαιογραφική πράξη. Οπότε το τοπογραφικό θα απαιτηθεί και δεν θα πάει "χαμένο". Είναι κατά την προσωπική μου γνώμη η πιο επαγγελματική αντιμετώπιση. Συνάδελφε εφιστώ την προσοχή σου, με όλο το σεβασμό αλλά βλέπω από τις δημοσιεύσεις που κάνεις ότι μάλλον είσαι νέος μηχανικός και δεν διαθέτεις την απαιτούμενη εμπειρία. Δεν το λέω για κακό. Όλοι έτσι ξεκινήσαμε. Απλώς προσοχή σε ότι πάνε να μας φορτώσουν εμείς δεν πρέπει να το δεχόμαστε αν βλέπουμε ότι ελλοχεύουν κίνδυνοι για εμάς αλλά και γενικότερα για την διαδικασία που αναλαμβάνουμε.1 point
-
Κατάλαβα τι με μπέρδεψε. Είχα προσέξει το παράδειγμα της εγκυκλίου του 86 αλλά προσπαθούσα να καταλάβω πώς στην υποθετική περίπτωση που έχω μόνο το ΠΔ του 85 μπροστά μου θα κατέληγα στο ίδιο συμπέρασμα με την εγκύκλιο. Δεν υπολόγισα ότι όταν π.χ. το ΠΔ/85.άρ.1.2.β).ββ) αναφέρει"υφίστανται το ~1964" τότε συμπεριλαμβάνει και όλα τα παλαιότερα.-1 points
-
^To Α106 αφορά και τα αυθαίρετα του 2019 όπως ρωτούσε ο OP; Γιατί έχουν ονομάσει το κεφάλαιο "ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ 28η.7.2011", και αν είναι λάθος ο τίτλος τους θα τους μαλώσω.-1 points
-
Από το 96 έως το 111 το κεφάλαιο ονομάζεται "προ του ..2011". Ο OP ρωτούσε για αυθαίρετο του 2019. Υπέθεσα ότι πιθανόν ο vasilis01 αμέσως προηγουμένως να ρωτούσε για τέτοιο αυθαίρετο και αναρωτιέμαι αν το 106 αφορά και εκείνα (που βγάζει λάθος τον τίτλο τους κεφαλαίου).-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-