Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/01/2021 in Δημοσιεύσεις
-
εκτος απο το διαταγμα του 77, που αφορά "μερικους" οικισμους Πολυγυρου, εγω βλεπω οτι και οι διαταξεις του ΑΑΠ 243/13, που αφορα τα υπολοιπα τμηματα του Δημου Πολυγυρου παραπεμπουνγια την κατοικια στο Δ 270/85 Συμφωνα με αυτο, οριζεται οτι: "δ)Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της οικοδομής μετρούμενο από το φυσικό ή το κατά την παρ. 10 του άρθρ.1 του παρόντος Π.Δ/τος διαμορφωμένο έδαφος και από κάθε όψη, ορίζεται σε 4 μέτρα για μονόροφη οικοδομή ή μονόροφο τμήμα αυτής και σε 7,50 μ. για διώροφη οικοδομή ή διώροφο τμήμα αυτής. Σε περίπτωση κατασκευής κεκλιμένης στέγης το ύψος αυτό προσαυξάνεται κατά 1,20 μ. Σε καμία περίπτωση η οικοδομή δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα ύψη αυτά πλήν της περίπτωσης κατασκευής στηθαίου τυχόν φωταγωγού ύψους 0,30 μ. και καπνοδόχου."2 points
-
Ξαναπάμε από την αρχή συγκεντρωτικά (Π@ν@θεμα τους πιά!!!! συνέχεια τα αλλάζουν) για ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ/ΟΙΚΙΣΜΟΥ 1)ΝΟΚ 2. (ΕΚΤ) Σε περιοχές εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, εφαρμόζονται οι ακόλουθες διατάξεις του παρόντος : α) το άρθρο 2, εξαιρουμένων των παραγράφων που αναφέρονται στην εντός σχεδίου δόμηση, β) οι παρ.4 και 5 (του παρόντος άρθρου), γ) το άρθρο 4, (?) δ) το άρθρο 5, ε) το άρθρο 6, στ) η παρ.3 του άρθρου 8, ζ) το άρθρο 11 εκτός από την παρ.2 και τις περ. ιγ, ιζ και την περ. ιστ της παρ.6 του άρθρου 11 για το άρθρο 19, η) οι παρ.3 και 4 του άρθρου 12, θ) το άρθρο 13, ι) το άρθρο 16, εκτός από την περ. γ της παρ.5 και την παρ.6, ια) το άρθρο 17 εκτός από τις περ. α, β και στ της παρ.2, την περ. β της παρ.3, τις περ. ζ και ια της παρ.4, την περ. β της παρ.6, τις περ. ιγ και ιζ της παρ.7 και την παρ.8, ιβ) η παρ.5 του άρθρου 20, ιγ) το άρθρο 21, ιδ) το άρθρο 23, ιε) το άρθρο 25, ιστ) το άρθρο 26, ιζ) οι παρ.2, 5 και 7 (όχι η 7 του άρθρου 27, ιη) το άρθρο 28, ιθ) τα άρθρα 29 έως 37. 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου. ΕΔΩ ΝΑ ΤΟΝΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ με τον 4759 το παρακάτω διαγράφηκε από τους ορισμούς: 89. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος που δεν δομείται και παραμένει ακάλυπτος ώστε να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπομένης κάλυψης της περιοχής και που διαμορφώνεται με την κατάλληλη φύτευση ώστε να δημιουργείται ευνοϊκό μικροκλίμα, τόσο για το κτίριο όσο και για το οικοδομικό τετράγωνο και ότι έχει να κανει με υποχρεωτικούς ακάλυπτους στο αρθ 17 δεν ισχυεί στα ΕΚΤ ΕΚΤΟΣ (ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΔΩ !!) στην 4 παράγραφο .Η παρ 7 ια ισχύει και στα εκτός και λέει σε ακάλυπτο χωρο τα στέγαστρα επιτρέπονται σε ελευθερα!!(αφού παραπάνω στον ορισμο λεέι δ/4 από την όψη εδώ γιατί λέει ελεύθερα οέο?) Τι άδεια θέλει λοιπόν?-> Στέγαστρο βγάζεις με ΕΕΜΚ μόνο σε ακάλυπτους χώρους γηπέδου/οικοπέδου .Με επιφύλαξη άρθρο 16 παρ 2 το οποίο με μπερδεύει. Αν καταλαβαίνει κανείς ότι τα στέγαστρα σε όψεις υπάγονται στην παράγραφο αυτή τότε επιτρέπεται και σε στοιχεία κτηρίου η ΕΕΜΚ??? (ας εκφράσει την άποψη του) Αρθρ. 29 4495 λα) στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ.6ιστ του άρθρου 11 του ν.4067/2012 Και αφού μετά από όλα αυτά και τόσα χρόνια δεν έχουμε βγάλει άκρη ρωτάμε τα εξής: Σε εκτός σχεδίου, το στέγαστρο στον ακάλυπτο τοποθετείται ελεύθερα χωρίς περιορισμούς στα πλάτη του?(δλδ δεν λαμβάνουμε το αρθρ 17 παρ 4 -στ) Αν οχι τοτε -> Το Δ-δ σε εκτός είναι σύμφωνα με το άρθρο 3 (δεν ισχύει αυτό στα εκτός!!!!)? Μάλλον καταλήγω λοιπόν οτι σε ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ δεν έχουμε Κανεναν περιορισμό ώς προς την θέση και τις διαστάσεις εκτός του δ/4 από κτήριο (αριθμητικά πως προκύπτει?) για να είμαστε ασφαλής και στο εμβαδόν Εμβ Στεγ<= Επιτρπε Καλυψη1 point
-
Η παράβαση του συναδέρφου όπως την περιγράφει (στην 2η ανάρτησή του- ενημέρωση σύστσης), στην γενική της μορφή , θεωρώ ότι είναι ο ορισμός της ΔΔ. Απο την άλλη στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτά τα 4,00Χ1,40=1,60τμ θα τα πάρει ο ίδιος πιθανόν στο μπαλκόνι του ( αν το έχω καταλάβει σωστά). Οπότε δεν ξέρω κατά πόσο αυτό συνιστά παράβαση Στην περίπτωση του βέβαια θα απορροφηθεί προφανώς απο κάποια άλλη ΛΠ που έχει και δεν υπάρχει πρόβλημα. Όσο για το ερώτημα σου. Η ΛΠ υλοποιείται μέσα απο τον αναλυτικό προυπολογισμό. Τι σημασία έχει που χτίσθηκε μικρότερο σε επιφάνεια; Στον αναλυτικό μπορούν να μπούν τα 0,80μ του επι πλέον τοίχου... Αλλά σιγά να μην κάνουμε προυπολογισμούς για τέτοιες περιπτώσεις.. Βάζεις 1ΛΠ και τέλος.1 point
-
Προσωπικά, αν και το έχω ψάξει αρκετό καιρό πριν και θεωρώ αρκετά καλά, αυτό που ανέφερες ήταν και το μοναδικό ολοκληρωμένο παράδειγμα που είχα βρει, πάνω στην πλατφόρμα και όχι μέσω ERP. Οπότε αν έχεις εντοπίσει και κάποιο άλλο με καταχώριση και χαρακτηρισμούς μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ θα ήταν χρήσιμο να δώσεις τις σχετικές παραπομπές. --------------------------------------- Γενικότερα η περιπτωσιολογια είναι αρκετά περιορισμένη σε "απλούς μηχανικούς" κυρίως με ιδιωτικά έργα και επιχειρήσεις. Ενδεικτικά προσωπικά στα δικά μου δεδομένα έχω υπολογισει ότι θα έχω τα παρακάτω, ως μια πιθανή λίστα: Εσοδα που θα ανεβάζω εγώ την σύνοψη και τον χαρακτηρισμό: ΤΠΥ έως 300€ χωρίς παρακράτηση ΤΠΥ ανώ των 300€ με παρακράτηση 20% ΤΠΥ με ΦΕΜ (4% ή 10%) ΑΛΣ ΑΛΣ με ΦΕΜ (4% ή 10%) Εξοδα που ανεβάζω εγώ την σύνοψη και τον χαρακτηρισμό (από εξαιρούμενες οντότητες και μη αντικριζόμενα): Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά) Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά Δεκεμβρίου Τηλεφωνία Εξοδοποίηση ΦΠΑ πχ βενζίνες Αποσβέσεις ΑΛΣ, καλό είναι να αποφέυγεται (π.χ. αγορά κάτω από 100€) Προμήθειες τραπεζών, γενικότερα τραπεζικά έξοδα Παράβολα, χαρτόσημα, ΕΝΦΙΑ, χαρτόσημα, μεγαρόσημα Προσαυξήσεις από εκπρόθεσμες καταβολές π.χ. ΕΦΚΑ Ενοίκιο που αποδίδουμε σε επιχείρηση Ενοίκιο που αποδίδουμε σε ιδιώτηΕπειδή Εξοδα που θα χαρακτηρίζω εγώ: Επειδή ως λήπτες για τα έξοδα, κάνουμε μόνο χαρακτηρισμό διότι αυτά φαίνονται εφόσον τα ανεβάσει ο εκδότης (πλην των εξόδων που αναβάζουμε εμείς εξαιτίας του ότι ο εκδότης ανηκει στις εξαιρούμενες Οντότητες π.χ. ΕΦΚΑ, τηλεφωνία, ΔΕΚΟ, τράπεζες για τα οποία ανεβάζουμε και Σύνοψη και Χαρακτηρισμό Συναλλαγών των Παραστατικών). Αρα εδώ έχω ένα θέμα στην αρχή, ότι δεν έχω ακόμη ως λήπτης λάβει κάποιο παραστατικό.1 point
-
Οχι, τόσο για την χειρόγραφη υπογραφή του εκδότη, όσο και αυτή του λήπτη. Δεν είναι υποχρεωτικές στα παραστατικά αυτά, σύμφωνα με τα ΕΛΠ [ΕΛΠ, παράγρ.3, άρθρο 9 & ΠΟΛ.1003/31-12-2014, ο άρθρο 9, παράγρ.3.1] Η παλαιά αυτή πρακτική για υπογραφή δεν έχει νόημα με τα ΕΛΠ καθώς σύμφωνα με αυτά η διασφάλιση των συναλλαγών μπορεί να τεκμαίρεται με διάφορους τρόπους (συμφωνητικά, mail, reply, τραπεζικό παραστατικό, κλπ) Τα υποχρεωτικά στοιχεία που πρέπει να έχει τόσο ένα τιμολόγιο, όσο και μια απόδεειξη λιανικών συναλλαγών υπάρχουν στα ΕΛΠ, άρθρα 9, 12. Αλλά επειδή αναφέρεσαι σε κατοίκους εξωτερικού δες εδώ και εδώ, και γενικότερα συμβουλέψου κάποιον λογιστή για το ΦΠΑ για τις περιπτώσεις αυτές.1 point
-
Φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι σε πλήρη κυριότητα. 1. Μπορεί να κάνει αίτηση ο γιος 2. Δεν χρειάζεται για το πρόγραμμα. Για φορολογικούς λόγους όμως ρώτα τον λογιστή.1 point
-
Δεν χρειάζεται διόρθωση το Ε1 ως προς τα τετραγωνικά, δεν διασταυρώνεται από εκεί το εμβαδόν. Στο Ε1 αρκεί να φαίνεται η κύρια κατοικία και να είναι γραμμένος ο αρ. παροχής ΔΕΗ.1 point
-
το μπλοκάκι που πήρες δεν είναι το σωστό, αλλά δεν πειράζει ... λείπει η ανάλυση ΦΠΑ την οποία θα την κάνεις στην περιγραφή. (βλέπε εικόνες) Ο εκδότης ναι υπογράφει, η σφραγίδα σου μπαίνει πάνω αριστερά... Επίσης θα πρέπει να γράφεις ότι ο πελάτης είναι ΙΔΙΩΤΗΣ (λείπει το πεδίο "ιδιότητα" του πελάτη) Το βασικότερο όμως είναι ότι θα πρέπει να ρωτάς τα ΠΑΝΤΑ τον λογιστή (ή συναδέλφους), χωρίς ντροπή, γιατί τα πρόστιμα είναι πάντα δικά σου και ναι συχνά οφείλονται σε χαζά πράγματα... Εξάλλου τον πληρώνεις για να μπορείς να ρωτάς. Καλή αρχή !!! 😉1 point
-
1 point
-
Εφόσον η Ο.Α αφορά εργασίες επί οικοπέδου (και όχι επί οριζοντίων) τα πάντα πρέπει να είναι ή νόμιμα ή ρυθμισμένα1 point
-
1 point
-
Οι πρόσφατες αλλαγές του προγράμματος σε ΦΕΚ. Για να αρχίσουν οι χοροί ... αλλαγές ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ.pdf1 point
-
Ούτε θα γίνει κάποια "επιδιορθωσούλα" γιατί αυτή η κατάργηση αφορά μόνο στο εκτός σχεδίου ... έχει γίνει όμως στην ανάλυση των τροποποιήσεων εδώ : Καλησπέρα Δημήτριε !1 point
-
@suben, Οδηγίες από τον συνάδελφο KANA:1 point
-
Νομίζω ότι ο συλλογισμός σου είναι σωστός. Φαίνεται tricky η υπόθεσή σου, αλλά εν τέλει έχεις δίκιο. Δεν μπορώ να βρω κάπου να κολλάει. Εκτός αν μου διαφεύγει κάτι. Γνώμη μου πάντως είναι ότι θα πρέπει να εκπονηθούν και επισυναφθούν οι μελέτες που απαιτούνται. Όλες οι μελέτες μηχανολόγου και αρχιτέκτονα μάλλον.1 point
-
Έχω κανένα εξάμηνο που βρήκα αυτόν τον τύπο που κάνει διασκευές γνωστών κομματιών με μεσαιωνικά όργανα, και είναι πολύ καλός!1 point
-
Γνώμη μου είναι ότι δεν λείπει. Είναι το 20% της περίπτωσης δ', όπως υπάρχει και το 3% που ανήκει και αυτό στην περίπτωση δ'. Η περίπτωση δ' του νόμου πρακτικά έχει δύο ποσοστά 20% της παράγράφου 1, και 3% της παραγράφου 2 (όπως φαίνεται και στο: "myDATA Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ Αναλυτική περιγραφή λειτουργίας Έκδοση 0.5 – Αύγουστος 2019". Απλά για το 20% δεν μπορούσαν να γράψουν ως λεκτικό: "αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα και για αμοιβές δικηγόρων, πέραν της ελάχιστης, που αφορούν γραμμάτια προείσπραξης και καταβάλλονται από φορείς εκτός των δικηγορικών συλλόγων" ή το: "για αμοιβές για τεχνικά έργα, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες είκοσι τοις εκατό" και κράτησαν ως λεκτικό το: "Περιπτ. δ’ - Αμοιβές Συμβουλών Διοίκησης - 20%", δηλαδή θεωρώ ότι περιλαμβανει όλες τις "αμοιβές για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στην περ. δ' της παραγράφου 1 (αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες)" που έχουν συντελεστή 20% [σχετ. ΠΟΛ.1120/2014] Οπότε πάντα κατά την γνώμη μου σε επίπεδο παραστατικού θα είναι: ή σε επίπεδο γραμμής (θέλουμε να βάλουμε τον φόρο σε επίπεδο γραμμής): Σημείωση: Το θέμα είναι ότι αν ο φόρος μπει σε επίπεδο παραστατικού "χτυπάει" (και δεν βρίσκω τον λόγο) και βγάζει μήνυμα ότι το ποσό εξόφλησης δεν είναι ίδιο με την συνολική αξία στα σύνολα του παραστατικού. Ενώ δεν συμβάινει το ίδιο αν ο φόρος μπει σε επίπεδο γραμμης (αφού πλέον συμφωνεί με τον κανόνα της Α.1138/2020 στο Άρθρο 3 "ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ", στην παράγρ. 2 αναγράφει: "δ) Στοιχεία συναλλαγής: Συνολική Αξία Παραστατικού = Καθαρή αξία + Φ.Π.Α. - Παρακρατήσεις + Λοιποί Φόροι +Τέλη Χαρτοσήμου + Λοιπά Τέλη - Κρατήσεις υπέρ Λοιπών Φορέων του Δημοσίου."1 point
-
Συχνές Ερωτήσεις 3. Συχνές Ερωτήσεις και Απαντήσεις για το πρόγραμμα Εξοικονομώ - Αυτονομώ1 point
-
Αν και έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που έκανα μια και μοναδική πραγματογνωμοσύνη μετά από εισαγγελική εντολή και κατάλαβα ότι δεν αξίζει να ασχοληθεί μηχανικός με αυτόν το τομέα, θυμάμαι ότι ζήτησαν πίνακα αμοιβής, συνέταξα ένα με βάση τα τότε ισχύοντα άρθρα και μετά από αρκετό καιρό με κάλεσαν να εισπράξω ένα μικρό ποσοστό από το ποσό που είχε προκύψει, κόβοντας αυθαίρετα τα υπόλοιπα. Συμπερασματικά, πρέπει να πας στο πρωτοδικείο της περιοχής που είσαι και κατέθεσες την έκθεση, να βρεις την υπόθεση και να μάθεις σε ποιο στάδιο βρίσκεται το θέμα της αμοιβής σου. Δεν θέλω να σε απογοητεύσω, αλλά ξεκίνα με τη σκέψη ότι ... δούλεψες τσάμπα για το δημόσιο ...1 point
-
2 αυθαιρετες ισογειες αποθηκες που μεταξυ τους η αποσταση ειναι κατω απο 2,50 μ που ειναι η ελαχιστη αποσταση. Ολα αυτα σε οικοπεδο με αδεια με μονοκατοικια. Αν ομως η μια αποθηκη ηταν κατω απο 2,50 μ αποσταση απο την κατοικια θα εβαζα παραβαση Δ? (οι αποστασεις απο ορια οικοπεδου σωστες)1 point
-
το γνωριζω αυτο αλλα το Δ υπάρχει και για να ορίσει την θέση 2 ή περισσοτερων κτιριων σε ενα οικοπεδο, οποτε θεωρω οτι αποτελει παραβαση η μη τηρηση του. Θα εβαζα παραβαση Δ εαν ενα αυθαιρετο κτισμα παραβιαζει την αποσταση απο ενα νομιμο κτισμα. Τι γινεται ομως στην περιπτωση 2 αυθαιρετων?1 point
-
-1 points
-
Θα τα βαλεις στο συνεχες ρευμα σε μια κλιμακα μικρη.Τωρα εαν δεν ξερεις φιλε ουτε αυτο να ρυθμισεις καλυτερα αστο...θα κανεις καμια ζημια και θα τρεχεις.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-