Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/01/2021 in Δημοσιεύσεις
-
1. Είναι απαραίτητη εφόσον υπάρχουν απόβλητα εργασιών. Δεν έχει σχέση με τα ικριώματα το ΣΔΑ . 2. Η σύμβαση με ΑΕΚΚ είναι προαπαιτούμενο για την άδεια . Εναλλακτικά μπορείς αρχικά να ανεβάσεις Υ.Δ. ιδιοκτήτη για να εκδόσεις την άδεια και εν συνεχεία να κάνεις σύμβαση με ΑΕΚΚ . 3. Το κείμενο της Υ.Δ. ενδεικτικά : Θα συμβληθώ με Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΣΕΔ) ΑΕΚΚ στην Περιφερειακή Ενότητα του Έργου. Τα ΑΕΚΚ θα οδηγηθούν στην πλησιέστερη, συμβεβλημένη με ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ Μονάδα Ανάκτησης, που θα μου υποδείξει το ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ.3 points
-
Για μένα είναι. Κατ' αρχάς στις περισσότερες περιοχές δεν φτάνεις κάν το βάθος παγετού, το οποίο αν στη β. Ευρώπη είναι περίπου 0.80μ με 1.0 μ. σε εμάς μπορούμε να υποθέσουμε ότι είναι κάπου 0.70μ. Εγώ προσωπικά (κ πάντα συμφωνα με τα γεωτ. δεδομένα του οικοπέδου) δε θα θεμελίωνα πάνω από τα 0.80 μ.3 points
-
Συμφωνώ με τον @zefuros. Και εγώ κάτι τέτοιο/παρόμοιο θα έκανα. Οπότε υποθέτοντας ότι το ξεχασμένο τιμολόγιο αφορά έξοδα, η αντιμετώπιση που θα έκανα ως προς τα: Βιβλία-ΜΥΦ-Περιοδική ΦΠΑ-Ε3 θα ήταν: Α) αν αποφάσιζα να υποβάλλω τροποποιητική ΦΠΑ: Τότε θα είχα υπόψη ότι τα πρόστιμα του άρθρου 54 δεν επιβάλλονται σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης τροποποιητικής δήλωσης ΦΠΑ, εφόσον η σχετική αρχική δήλωση έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα (ν.4174/2013 άρθρο 54 παρ. 2). Θα διάβαζα την ΠΟΛ.1107/2014 το "4. Υποβολή τροποποιητικής δήλωσης λόγω αύξησης του πιστωτικού υπολοίπου." με το παράδειγμα που έχει. Β) αν αποφάσιζα να μην υποβάλλω τροποποιητική ΦΠΑ: Επειδή το ΦΠΑ αν θεωρηθεί παραγωγική δαπάνη θα πρέπει να εκπέσει (άρα τροποποιητική ΦΠΑ), θα πρέπει να βρούμε μία λύση να εξοδοποιήσουμε με βάση τη νομοθεσία τον ΦΠΑ. Απ' όσο ξέρω σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (π.χ. βενζίνες) μπορούμε να αγνοήσουμε τον ΦΠΑ και να πούμε ότι δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ και εξοδοποιείται και ταυτόχρονα εκπίπτει φορολογικά η δαπάνη. Δεν νομίζω να μπορουμε σε ξεχασμένα τιμολόγια απλά να μην εκπίπτουμε τον ΦΠΑ (να χαθεί ώς ποσό) ή απλά να το εξοδοποιούμε όποτε θέλουμε (στην περίπτωση αυτή επειδή ξεχάσαμε να το πράσουμε στην περιοδική) Αρα μία λύση που βλέπω είναι να εξοδοποιήσουμε το ΦΠΑ αλλά δεν θα εκπέσει φορολογικά η δαπάνη. Διότι αν εκπέσει φορολογικά δαπάνη και είναι εκπεστεός ο ΦΠΑ της θα πρέπει να γίνει τροποποιητική. Οπότε θα θεωρούσα ότι το τιμολόγιο (έξοδο) κόπηκε εκ παραδρομής ως τιμολόγιο. Θα θεωρούσα ότι δεν θα έπρεπε να κοπεί τιμολόγιο διότι (θα θεωρούσα) ότι δεν αποτελεί παραγωγική δαπάνη. Επομένως επειδή έγινε η τιμολόγηση (ως τιμολόγιο) θα πρέπει αρχικά να καταχωρηθεί στα βιβλία. Θα το καταχωρούσα κανονικά στα βιβλία (εξοδοποιώντας τον ΦΠΑ) για να απεικονίσω ορθά την λογιστική βάση σύμφωνα με τα τα ΕΛΠ. Δηλαδή αν είχα αξία 100€ και ΦΠΑ 24€, στα βιβλία θα είχα στην αξία 124€ και όχι 100€ πλέον ΦΠΑ 24€. Αρά ως προς το χειρισμό του ΦΠΑ δεν θα έχω δικαίωμα έκπτωσης του φόρου για το τιμολόγιο αυτό. Ως προς τη φορολογική βάση το έξοδο αυτό με βάση τα άρθρα 22 και 23 του ν.4172/2013 δεν θα το αναγνώριζα φορολογικά (αφού θα είχα θεωρήσει ότι δεν αποτελεί παραγωγική δαπάνη) επομένως φορολογικά θα αποτελούσε μόνιμη διαφορά μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης, θα το αναμόρφωνα φορολογικά (στο 100%) στην υποβολή της φορολογικής δήλωσης, στον πίνακα φορολογικής και στο Ε3_ΣΤ(443)=124€ (μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες), οπότε και θα αθροίζονταν στα κέρδη. Στην ΜΥΦ θα πρέπει να φαίνεται διακριτά τόσο η καθαρή αξία των 100€, όσο και ο ΦΠΑ των 24€, για να υπάρξει συμφωνία με τον αντισυμβαλλόμενο. Αρα στην Β' περίπτωση συνοπτικά στα: Βιβλία-ΜΥΦ-Περιοδική ΦΠΑ-Ε3 Στο βιβλίο εσόδων-εξόδων: αξία 124€ (στην στήλη ΦΠΑ μηδέν) Στην ΜΥΦ: θα φαίνεται διακριτά (100€ + 24€) Στην περιοδική ΦΠΑ: το έξοδο δεν θα συμπεριληφθεί αφού θα αποτελέσει δαπάνη χωρίς δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ. Στο Ε3: Λογιστική βάση: Ζ2(485.16)=124€, Φορολογική βάση: 0,00€ (μηδέν), Μόνιμη διαφορά μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης: Πίνακας φορολογικής αναμόρφωσης κωδ.2020=124€=Ε3_ΣΤ(443) ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ολο το ποσό του τιμολογίου (καθαρή αξία και φπα) θα έχει προστεθεί ως πρέπει στα λογιστικά μου κέρδη, αλλά σαν να μη πραγματοποιήθηκε ποτέ το έξοδο αυτό.2 points
-
Μα όταν λέι ότι κατά την συμπλήρωση Η.Τ βάζουμε Ο.Α και Μ/Κ προφανώς το ίδιο πιστεύω ότι θα ισχύει και κατά την έκδοση. Απλώς για τις Μ/Κ επειδή δεν θεωρείσαι ως επιβλέπων, ο ιδιοκτήτης έχει την υποχρέωση να σου ζητήσει μέσα σε 4 μήνες να συμπληρώσεις την Τ/Κ υ.γ το χειρότερο όλων είναι που τυπικά μέχρι στιγμής το απαιτεί για οποιαδήποτε εργασία Σκέψου τι έχει να γίνει με το εξοικονομώ που τρέχει ή θα τρέξει2 points
-
Το πρώτο πράγμα που μας απασχολεί σε κτίρια προ 55 είναι να προϋφίστανται δομικά της συγκεκριμένης ημεροχρονολογίας και εν συνεχεία μας απασχολεί η χρήση που είχαν πριν το 1955. Υπάρχουν και προ 55 κτίρια με χρήση κατάστημα και δεν είναι όλα με χρήση κατοικία. Τώρα, στην περίπτωση που εξετάζεις, αν έχεις διαθέσιμα στοιχεία τα οποία να τεκμηριώνουν την προΰπαρξη του κτιρίου, ως αυτό έχει σήμερα και δεν υπάρχουν στο ακίνητο μεταγενέστερες του 1955 αυθαίρετες κατασκευές, τότε δευτερευόντως θα εξεταστεί και αυτό που σε προβληματίζει. Αναφέρεις ότι λειτούργησε κατάστημα ενώ δεν γνωρίζει κανείς ποια χρήση είχε πριν το έτος 1955. Στο ε9 έχεις χρήση καταστήματος. Για δική σου διασφάλιση ζήτησε από το λογιστή του πελάτη να σου βγάλει από το ταξινετ Ε9 από το 2011. Να δεις δειγματοληπτικά για κάποιο έτος, αν το δήλωνε κατάστημα και ως προ 55 κτίριο πριν 9-10 χρόνια. Επιπλέον, θα δεις και την εικόνα που παρουσιάζει το κτίριο αλλά και το εσωτερικό του. Αν για παράδειγμα δεις έναν ενιαίο χώρο 200 τμ με ένα 2 w.c τότε όπως αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε μάλλον κατάστημα. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα αν το κατάστημα λειτούργησε ως ΚΥΕ να εκδόθηκε άδεια λειτουργίας. Άρα, υποτίθεται ότι ελέγχθηκε και επιβεβαιώθηκε ότι το κτίριο ήταν προ 55. Δεν βλέπω για ποιο λόγο να θες να γράψεις χρήση κατοικία στη βεβαίωση για μεταβίβαση. Εσυ καλείσαι να τεκμηριώσεις στην ΤΕ για ποιο λόγο το συγκεκριμένο-προς μεταβίβαση ακίνητο εμπίπτει στην εξαίρεση του άρθρου 82.1 point
-
Αν εχει μεγαλη αξια σκεψου του. Αν οχι, μην ασχολεισαι, περασε το στη στηλη εξοδων που δεν εκπιπτει ο ΦΠΑ1 point
-
Κανένας. Βάζεις τεμάχια. Όσα κρίνεις ότι απαιτούνται (ανά δωμάτιο ή με βάση την παροχή σε m3/h).1 point
-
και τα μπάζα τι τα κάνεις;1 point
-
Το σχολιάζω απλά να υπάρχει ως ενημέρωση να υπάρχει για αν το (ξανα)θυμηθούμε: Σε περίπτωση χρεωστικού το πρότιμο υποβάλλεται για δύο κακές πράξεις, την μη υποβολή εμπρόθεσμα της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ και την μη καταβολή εμπρόθεσμα του φόρου (ΦΠΑ). Για την μη υποβολή της δήλωσης (ν.4174/2013, άρθρο 54) 100€ στα απλογραφικά/διπλογραφικά αν η δήλωση είναι πιστωτική ή μηδενική 250€ στα απλογραφικά αν η δήλωση είναι χρεωστική 500€ στα διπλογραφικά αν η δήλωση είναι χρεωστική Για την μη καταβολή του φόρου (δηλ. για χρεωστική δήλωση): τόκοι εκπρόοθεσμης καταβολής (ν.4174/2013, άρθρο 53) πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής (ν.4174/2013, άρθρο 57)1 point
-
Αυτό που λες μπορεί να γίνει όταν έχεις κτίριο νόμιμο. Οπότε μπορείς να εκδόσεις την άδεια κατεδάφισης, να εκδόσεις βεβαίωση για τη μεταβίβαση χωρίς πρόβλημα και στη συνέχεια ο νέος ιδιοκτήτης να το κατεδαφίσει. Όταν όμως υπάρχουν αυθαίρετα τμήματα για να εκδοθεί βεβαίωση και να μεταβιβαστεί το ακίνητο θα πρέπει όλα τα αυθαίρετα τμήματα είτε να έχουν τακτοποιηθεί είτε να έχουν νομιμοποιηθεί (με έκδοση άδειας) είτε να έχουν κατεδαφιστεί.1 point
-
Δεν χρειαζόταν η απόφαση Χριστόφορε. Το ξέραμε ήδη ... Υπεύθυνοι για την "ορθή συμπλήρωση των στοιχείων της ηλεκτρονικής καταχώρισης" του ακινήτου. Το γράφει ήδη στο manual και είναι το κύριο αντικείμενο της υπηρεσίας που προσφέρει ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός ως συμπλήρωση της ΗΤΚ. Συμπληρώνει τα κουτάκια ... Πέραν αυτού όμως ο σωστός μηχανικός είναι ελεύθερος να κρίνει αν θα προσφέρει στον πελάτη του και άλλες υπηρεσίες για τις οποίες είναι επαγγελματικά εξουσιοδοτημένος ...1 point
-
δεν έχει σχέση ναι, βέβαια τα παλιά κουφώματα τι θα τα κάνεις;1 point
-
Γραφώ το εξής κείμενο: Οι αυθαιρεσίες έχουν τακτοποιηθεί με την δήλωση Α/Α ********** και ηλεκτρονικό κωδικό ************ του νόμου 4178/2017 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ, μαζί με όλα τα δικαιολογητικά και μελέτες , που έχω στην κατοχή μου. Επίσης θεωρώ ότι θα σου ζητηθεί το 5σέλιδο της υπαγωγής του Ν41781 point
-
Σε τέτοιες ερωτήσεις μπορεί κάποιος να απαντήσει μόνο υποθετικά, οπότε θα σας προέτρεπα, απαντώντας δηλαδή πρώτα στο 4ο ερώτημά σας, να απευθυνθείτε σε κάποιον πολιτικό μηχανικό ο οποίος να έχει εμπειρία στις στατικές μελέτες και αν ειναι δυνατόν και σε επισκευές/ενισχύσεις, να τον φωνάξετε να δει την πολυκατοικία από κοντά και να του δείξετε και τη στατική μελέτη σε συνδυασμό με όποιο άλλο στοιχείο εκείνος κρίνει ότι χρειάζεται για να εκτιμήσει κατάλληλα την κατάσταση της κατασκευής. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η κατευθύνσεις των ρωγμών, η 'εικόνα' δηλαδή που έμφανίζουνε σε κάτοψη, το εύρος τους και φυσικά η θέση τους στην άνω ή στην κάτω πλευρά της πλάκας. Εάν η εκτίμηση των μηχανικών που έλεγξαν την οικοδομή μετα το σεισμό του 1999 ήταν ότι η εμφάνιση των ρωγμών οφείλεται στην έλλειψη αρμού διαστολής, να ξέρετε ότι οι ρωγμές προϋπήρχανε του σεισμού και απλά κατά τη διάρκεια του σεισμού γίνανε περισσότεροι εμφανείς. 1. Αρκετά σοβαρό αρκετά ώστε δημιουργηθούν ρωγμές κατά τη σκλήρυνση του σκυροδέματος. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μορφή 'αστοχίας' η οποία μπορεί στις περισσότερες περιπτώσεις να επιδιορθωθεί. Αν όμως δεν επιδιορθωθεί οδηγεί σε οξείδωση του οπλισμού, ο οποίος με το πέρασμα του χρόνου 'μικραίνει' και άρα μειώνεται η αντοχή του. 2. Θεωρητικά ναι, αν πρόκειται για την κατάλληλη ρητίνη κι έχει γίνει σωστή εφαρμογή σταματάει την πρόοδο της οξείδωσης του οπλισμού. Κανείς δεν ξέρει όμως αν έχει υπάρξει οξείδωση του οπλισμού των πλακών πριν την εφαρμογή της ρητίνης και για πόσον καιρό. Κάποιος μηχανικός με εμπειρία στις επισκευές και συντηρήσεις θα μπορούσε με διάφορες μεθόδους να το εκτιμήσει. 3. Κανείς δεν μπορεί να σας απαντήσει σε αυτό με βεβαιότητα από εδώ, δεν εχουμε κανένα απολύτως στοιχείο για να το κρίνουμε, αλλά πολύ χοντρικά εάν δεν εμφανίστηκαν στην κατασκευή άλλες ρωγμές πέρα των πλακών το 99 (βασιζόμενος στην πραγματογνωμοσύνη των συναδέλφων που την ήλεγξαν) και ο σεισμός έχει χαρακτηριστικά όμοια με το 99 και ένταση περίπου 6, δε θα έχει πρόβλημα. 4. Πρεπει να το συζητήσετε με το μηχανικό σας. Από απλό έλεγχο της στατικής μελέτης της και της εφαρμογής της μέχρι και μετασεισμικό έλεγχο της κατασκευής με επαναυπολογισμό της για σεισμό και ενίσχυση της αν χρειαστεί. Όλα αυτά που θα σας γράψουμε εδώ πέρα δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση τεχνική συμβουλή αλλά προτροπή να απευθυνθείτε σε έναν καλό πολιτικό μηχανικό γιατί το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό και κανείς μόνο από το μήνυμα σας δε θα μπορέσει να σας απαντήσει με σαφήνεια κι επιστημονικα.1 point
-
Φρόντισε να έχεις πρόσβαση για εξαέρωση και πιθανή αλλαγή σώματος, χωρίς να ξηλώσεις όλο το έπιπλο.1 point
-
@χαιδω Δεν υπάρχει άδεια λειτουργίας για καταστήματα που δεν είναι υγειονομικού ενδιαφέροντος.1 point
-
@Alejandro_92-Δεν γίνεται αναφορά στις διατάξεις του άρθρου 116 ,ότι αυθαίρετες κατασκευές προγενέστερες του χαρακτηρισμού,εξαιρούνται της διαδικασίας,και ως εκ τούτου,θα πρέπει να ακολουθήσεις την διαδικασία του άρθρου 116. @KOKARADI-H μεταβίβαση του ακινήτου με εξόφληση του 30% του προστίμου,πριν την θετική κρίση της επιτροπής του άρθρου 116,είναι δυνατή και προβλέπεται από τον Νόμο,στο άρθρο 116 παρ.6: 6. Η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις, για τα οποία απαιτείται έγκριση της επιτροπής του παρόντος, μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της περίπτωσης α της παραγράφου 2 και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου, την υποχρέωση δε ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος, με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. *Στο ηλεκτρονικό σύστημα αυθαιρέτων του ΤΕΕ,σε δήλωση με επιλογή "Εντός παραδοσιακού/προστατευόμενων κλπ) ΜΕ διαδικασία επιτροπής",σε στάδιο "Αρχική Υποβολή",όπως προβλέπεται, και σε αναμονή της κρίσης της Επιτροπής,υπάρχει αίτημα "Έκδοσης εντολής πληρωμής 30% για δικαιοπραξία".Αφού εξοφληθεί και "με ειδική μνεία στο συμβολαιογραφικό έγγραφο",όπως αναφέρει η παρ.6 του άρθρου 116,το ακίνητο μεταβιβάζεται,με όλες τις υποχρεώσεις που ενδεχομένως απορρέουν μετά την κρίση της επιτροπής του άρθρου 116,μεταφερόμενες στον νέο ιδιοκτήτη (ενδεικτικά αναφέρω,επιβολή εργασιών προσαρμογής,καθαιρέσεις κλπ.) Το τι επιτρέπεται από τον νόμο (τα παραπάνω που ανέφερα),είναι διαφορετικό θέμα από την επιλογή των συμβαλλομένων ,ο μεν να μεταβιβάσει όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από μια υπαγωγή του άρθρου 116,ο δε,να τις αναλάβει,με το ρίσκο της επιβολής εργασιών προσαρμογής που μπορεί να συμπεριλαμβάνουν ακόμη και καθαιρέσεις κτισμάτων. Υποχρέωση μας είναι,να ενημερώνουμε πλήρως τον πελάτη για αυτά που ισχύουν και για τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις που μπορεί να προκύψουν.Αυτός αποφασίζει. (Εξ άλλου,για παράδειγμα,υπάρχουν μεταβιβαστικές πράξεις μεριδίων,που αφορούν ιδιοκτήτες που κατέχουν μερίδιο του "προβληματικού",ας το ονομάσουμε κατά παραδοχή,ακινήτου,με επιτροπή,οι οποίοι ούτως ή άλλως,συμμετέχουν ήδη στην διαδικασία).1 point
-
εχουμε και αυτο, ΚΕΔΕ: ξανά στο τραπέζι του ΥΠΕΝ οι ρυθμίσεις για ΤΠΣ και εκτός σχεδίου δόμηση ΚΕΔΕ: ξανά στο τραπέζι του ΥΠΕΝ οι ρυθμίσεις για ΤΠΣ και εκτός σχεδίου δόμηση https://ecopress.gr/kede-sto-trapezi-tou-ypen-oi-rythmiseis-gia-tps-kai-ektos-schediou-domisi/ υγ μηπως να επαιρναν κι ενα ακομα τραπεζι με πολλα συρταρια να καταχωνιαζαν αυτην την ταυτοτητα...? Λεω...μηπως???1 point
-
Προς τη σωστή κατεύθυνση οι προτάσεις των δυο συναδέλφων. Είχαμε τους ίδιους προβληματισμούς στις συζητήσεις μας εδώ στο φόρουμ, κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου και κατά τις πρώτες μέρες από την έναρξη ισχύος του νόμου. Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι θα γίνουν μεγάλες αλλαγές στις περιπτώσεις των κατά παρέκκλιση άρτιων γηπέδων. Τουλάχιστον, να αποσαφηνιστούν τα θέματα που εξ αρχής μας απασχολούν όπως πχ όροι δόμησης εντός περιοχών ΓΠΣ, συνενώσεις, αρτιότητα απομένοντων γηπέδων αιτία απαλλοτρίωσης κλπ. Αναμένουμε την ερμηνευτική εγκύκλιο.1 point
-
Σαφώς, αλλά όχι για το βραχώδες που προανέφερα. Εκεί μας ενδιαφέρει κυρίως η ολίσθηση. Και μια παράκληση. Δεν είναι απαραίτητο να επιδοκιμάζεις κάθε μου απάντηση. Θα νομίσουν ότι είμαστε συνεννοημένοι...1 point
-
Προς το παρόν δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο ή πιστοποίηση για τις τριδιάστατες εκτυπωμένες κατασκευές. Μάλιστα δεν υπάρχει ούτε η στοιχειώδης ενημέρωση για τους απλούς 3D printer που τυπώνουν πλαστικό, ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε πολύ καλά αεριζόμενο χώρο. Κατά την εκτύπωση δημιουργούνται αμέτρητα μικροσωματίδια πλαστικού που δεν κάνει να τα εισπνέουμε.1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-