Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.742


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      857


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.020


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/02/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλημέρα @st2 @desptsouk @pirsogiannis ... σας έχω το καλύτερο, γιατί πραγματικά κι εγώ είχα κουραστεί με τις αλλαγές συντελεστών κάτω απ' τη μύτη μας ... (και χθες τα ίδια πάλι 🤪) Λοιπόν όταν συμπληρώνουμε την ΑΠΔ, στο πακέτο κάλυψης δίπλα έχει ένα ερωτηματικό, το επιλέγουμε και μετά πατάμε αναζήτηση ή απλά πατάμε enter.... Στη συνέχεια επιλέγουμε πακέτο 781 και ...... ιδού τα ποσοστά !!!! (για να λειτουργήσει πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε ήδη επιλέξει κωδικό ειδικότητας) Απολαύστε υπεύθυνα !!!
    3 points
  2. η ερωτηση δεν ειναι σαφης ως προς τα εμβαδα των γηπεδων και των υπο αμφισβητηση "λωριδων"/τον χρονο δημιουργιας τους/την αρτιοτητα/οικοδομησιμοτητα/ Χωρις αυτα, η οποιαδήποτε ενεργεια "κινδυνευει" να οδηγησει σε "νεα" ακινητα, με πιθανη απωλεια αρτιοτητας/οικοδομησιμοτητας
    2 points
  3. Ωωωωωω αυτή η μαγική στιγμή μετάβασης από το σκοτάδι της άγνοιας στο φως της γνώσης... Σε ευχαριστούμε!
    2 points
  4. δες ΝΟΚ 23 παρ. 5 υγ "πιο light" .... "την παιρνει και την σηκωνει...."
    1 point
  5. Δικαιολογητικα που δεν ειναι ιδιωτικα (π.χ ΜΕΠΠ ) δεν χρειαζονται καμμια επικυρωση αλλα απλη φωτοτυπια.
    1 point
  6. Ο Ν4605/19 αφορα ολους του διαγωνισμους. Δεν απαιτειται ενορκη βεβαιωση .Προφανως η Υπηρεσια ειναι ακομα στην προεπαναστατικη εποχη.Αν τωρα υποβαλεις τα χαρτια μονο με φυσικο τροπο (προχειρος διαγωνισμος) τοτε η Υ.Δ σαν ιδιωτικο θα πρεπει να υποβαλεται ειτε με πρωτοτυπη υπογραφη ειτε με θεωρηση του γνησιου απο το ΚΕΠ ειτε με το γνησιο απο δικηγορο.Τωρα τελευταια μαλιστα λογω κορονοιου τετοιες Υ.Δ 9που θεωρουνται γνησιες) εκδιδονται και μεσω της ιστοσελιδας gov.gr..
    1 point
  7. Παραθέτω όπως το γράφει το κείμενο του νόμου: Τα φέροντα στοιχεία που επηρεάζονται από την αύξηση των κατακόρυφων φορτίων θα ελέγχονται σύμφωνα με τον αντίστοιχο ισχύοντα κανονισμό της ομάδας (Α). Τυχόν ανεπάρκειες θα αποκαθίστανται με αντίστοιχες κατάλληλες ενισχύσεις. Η επίδραση της αύξησης μαζών καλύπτεται στην 2.2.3 παρακάτω. Δεν είναι ξεκάθαρο μέχρι που θα φτάσει αυτός ο έλεγχος των κατακορύφων φορτίων... Σίγουρα η πλάκα επηρεάζεται, άρα σίγουρα έλεγχος της πλάκας για κατακόρυφα φορτία (μόνιμα+κινητά+χιόνι+άνεμος θα έλεγα εγώ..μιας και όπου ο κανονισμός -συνήθως- αναφέρει το γενικό "κατακόρυφα" εξαιρεί τον σεισμό..). Τώρα, σωστή είναι η θεώρηση ότι και μία υποκείμενη δοκός κανονικά θα έπρεπε να ελεγχθεί για την αύξηση των κατακορύφων φορτίων. Εκεί θα μπορούσαν να γίνουν μερικοί έλεγχοι χεράτα σε "κρίσιμα" μέλη.
    1 point
  8. διάλεξε αυτό που γουστάρεις να κάνεις. μην πας πολιτικός μηχανικός αν σου αρέσει η μηχανολογία. Αυτό με το θέμα το γνώσεων είναι αστείο. Τι πάει να πει έλλειψη γνώσεων? Εφόσον δεν πας για φουλ ακαδημαϊκή καριέρα οι γνώσεις που θα πάρεις είτε απο πανεπιστήμιο είτε απο πρώην τει ειναι μια χαρά. Πάνω στην δουλειά θα μάθεις αυτα που χρειάζεσαι. Το πραγματικό διάβασμα ξεκινάει μετά την σχολή. Είτε έχεις τελειώσει Πανεπιστήμιο είτε ΤΕΙ είτε το havard.
    1 point
  9. Βάση είναι το ΦΕΚ 350Β/17-2-2016. Καταρχήν θα πρέπει το κτίριο να μην έχει "ενδείξεις σημαντικής στατικής ανεπάρκειας" που επιγραμματικά είναι:ρωγμές, μείωση του οπλισμού συνεπεία διάβρωσης,κοντά υποστυλώματα χωρίς περίσφιξη, σημαντική μείωση τοιχοπληρώσεων σε κάποιον όροφο(αυτό που αποκαλούμε μαλακός όροφος, πχ πιλωτή-κατάστημα με μεγάλες τζαμαρίες κλπ). Αναλυτικά αυτές οι "ενδείξεις" υπάρχουν στο ΦΕΚ. Τώρα, η προσθήκη στέγης αυξάνει τα κατακόρυφα φορτία και την σεισμική μάζα κατ'επέκταση, άρα: Καταρχήν θα πρέπει να ελεγχθεί η πλάκα επί της οποίας θα κατασκευαστεί η στέγη αν αντέχει τα στατικά φορτία που θα της επιβληθούν. Ο έλεγχος αυτός θα γίνει με βάση τους κανονισμούς της ομάδας Α του ΦΕΚ, δηλαδή για το σκυρόδεμα είτε με ΕΚΩΣ είτε με EC2. Στην συνέχεια επειδή το κτίσμα είναι φτιαγμένο το 1970 (άρα με τον αντισεισμικό του 1959) άρα ανήκει στην κατηγορία 4 ("οποιοδήποτε κτίριο") και είναι κατοικία άρα σπουδαιότητας Σ2, θα πρέπει : ρv<ρα=1,05 , όπου ρv=Vμετά/Vπριν , όπου Vμετά η σεισμική τέμνουσα στην βάση του κτιρίου στην δυσμενέστερη εκ των δύο διευθύνσεων μετά την προσθήκη της στέγης και Vπριν η σεισμική τέμνουσα στην βάση του κτιρίου στην δυσμενέστερη εκ των δύο διευθύνσεων πριν την προσθήκη της στέγης. Άρα μοντελοποιείς το κτίριο σου , πριν την προσθήκη της στέγης και μετά λαμβάνοντας υπόψη τα φορτία της στέγης, και κάνεις τον έλεγχο του 1,05- δηλαδή να μην αυξάνεται η τέμνουσα βάσης στην δυσμενέστερη διεύθυνση σε ποσοστό άνω του 5%. Επίσης και τον έλεγχο της πλάκας όπως προείπαμε.
    1 point
  10. Τελικά πως κρίνουμε αν είναι διαμέρισμα με σοφίτα ή διόροφο διαμέρισμα; Ειδικά σε αυτή τη σέξυ αντιμετώπιση που προτείνει ο didonis, την οποία την έχω δει σε αυθαίρετο και έχω σπάσει το κεφάλι μου αν θα το βάλω σοφίτα ή όροφο (ο κάτω όροφος είχε τρύπα με διπλό ύψος ) Με το 50%; Με το αν υποκαθιστά χρήσεις του απο κάτω ορόφου;
    1 point
  11. @ppanag προσκυνάω! μας απάλλαξες από πολλές στιγμές αγωνίας και νεύρων 😀
    1 point
  12. Δες εδώ. Όντως ενημερώνει για τις μεταβολές του ΙΚΑ σχετικά άμεσα. Κεντρική σελίδα - υποστήριξη-νέες εκδόσεις-και πατάς στον μεγεθυντικό φακό δίπλα από το πρόγραμμα winforam.
    1 point
  13. σχετικα γρηγορα ενημερωνει για τις αλλαγες https://www.runet.gr/apd_history.htm Εισφορές ασφαλισμένου 17,57 %, Εισφορές εργοδότη 58,365 % Σύνολο: 75,935%
    1 point
  14. Εμφανίστηκαν οι εισφορές Ιανουαρίου στο ιστορικό, χωρίς όμως ειδοποιητήριο. Ημερομ. Πληρ. 26/2
    1 point
  15. Αν κατάλαβα καλά υπάρχει ένα διώροφο κτίριο. Το ισόγειο φτιάχτηκε το 1979 με τον τότε εν ισχύ αντισεισμικό κανονισμό( αντισεισμικός κανονισμός του 1959). Ο Α΄όροφος φτιάχτηκε το 2005, επίσης με τον "παλιό" αντισεισμικό (δλδ τον αντισεισμικό κανονισμό του 1959, παρά το ότι ήταν τότε σε ισχύ ο ΕΑΚ2000), δεν εξετάζουμε τώρα το "σωστό ή λάθος" της τότε ενέργειας.. Ερχόμαστε στο σήμερα. Δεν υπάρχει πρόβλεψη ορόφου, στην άδεια του 2005 απ'ότι λέτε. Επομένως με το ισχύον νομικό πλαίσιο που καθορίζει όλες τις προσθήκες από το 2016 έως και σήμερα, το κτίσμα θα πρέπει να ελεγχθεί αν "αντέχει" να του προσθέσετε ακόμη έναν όροφο. Κάτι που σημαίνει ότι αναθέτετε την εργασία σε εξειδικευμένο γραφείο μηχανικών, κάνουν έλεγχο του υπάρχοντος κτιρίου (αποτύπωση φέροντος οργανισμού,έλεγχο σκυροδέματος και χάλυβα με τεστ, αποκαλύψεις κλπ) και συντάσουν μελέτη αποτίμησης του υπάρχοντος και ενδεχόμενης ενίσχυσης του αν προκύψει ανεπάρκεια. Προφανώς θα πρέπει να ελεγχθεί εάν υπάρχει υπόλοιπο δόμησης, και η προσθήκη καθ'υψος να μην αντιτίθεται σε άλλους περιορισμούς όπως ύψους ή ειδικότερους της περιοχής.
    1 point
  16. καθόλου συμβολικό .... ότι άλλο κάνεις θα είναι μαϊμουδιά....
    1 point
  17. Ο λογιστής μπερδεύτηκε γιατί σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (πρώτο τμήμα του Νόμου 4172/2013), Άρθρο 64 Συντελεστές παρακράτησης φόρου, 1. Οι συντελεστές παρακράτησης φόρου είναι οι εξής: δ) για αμοιβές για τεχνικά έργα, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες είκοσι τοις εκατό (20%). Στο Άρθρο 69 Προκαταβολή του φόρου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα που αποκτούν φυσικά πρόσωπα, 4. Ειδικά, για τους αρχιτέκτονες και τους μηχανικούς ο προκαταβλητέος φόρος υπολογίζεται ως εξής: α) Σε τέσσερα τοις εκατό (4%) της συμβατικής αμοιβής για εκπόνηση μελετών και σχεδίων . β) Σε δέκα τοις εκατό (10%) της συμβατικής αμοιβής για εκπόνηση μελετών και σχεδίων που αφορούν οποιασδήποτε άλλης φύσης έργα και για την επίβλεψη της εκτέλεσης αυτών, καθώς και των έργων της προηγούμενης περίπτωσης και της ενέργειας πραγματογνωμοσύνης κ.λπ. για τα έργα αυτά. Οπότε θεώρησε λανθασμένα ότι πρέπει να γίνουν και τα δύο (παρακράτηση και ΦΕΜ). Όμως η ΠΟΛ.1067/20.3.2015 Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 9, 67, 69 και 70 του Νόμου 4172/2013, που παρέθεσε ο συνάδελφος georgegaleos, καθορίζει τι πρέπει να πληρωθεί σε κάθε περίπτωση. Συνοπτικά, ΦΕΜ πληρώνουμε μόνο όταν απαιτείται (π.χ. για έκδοση άδειας ή τακτοποίηση αυθαιρέτου) αλλά τότε δεν υπάρχει υποχρέωση παρακράτησης.
    1 point
  18. - η δομηση υπολογιζεται με βαση τα χιλιοστα που προσδιοριζεται οτι "ανηκουν"σε καθε τμημα. - [σπανιως] ....το εμβαδον καθε τμηματος μπορει να ειναι διαφορετικο... λογω αναβαθμων ή μορφολογιας του εδαφους - η ΥΔΟΜ θελει το συ6μβολαιο συστασης, για να "αποδωσει" στην καθε μια την "συμφωνηθεισα" δομηση - Οι αποστασεις μεταξυ των κτιριων, κατ' αρχας, συμφωνουνται στο συμβολαιο συστασης . δες και εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/33165-ζητήματα-θέσης-κτηρίου/page/23/ και εδω https://www.teetkm.gr/wp-content/uploads/2015/03/FAQ_NOK.pdf
    1 point
  19. Καλησπέρα. Για κοπή δέντρων απαιτείται ΣΔΑ? ευχαριστω!
    1 point
  20. @tns Καλησπέρα. Κατά αρχήν είναι λίγο ρετρό σε κάθε πρόταση να υπάρχει θαυμαστικό, ο,τι κ αν θες να πεις. Κατά δεύτερον αναφέρεσαι σε μια κουλτούρα που την είχε οικειοποιηθεί η προηγούμενη γενιά και όχι η δική μας. Τρίτον, το επάγγελμα αμοίβεται πολύ καλύτερα στις χώρες του δυτικού κόσμου, επομένως δεν έχουμε να πούμε και πολλά πάνω σε αυτό. Τέταρτον, παράγοντας γνώσης του αντικειμένου είναι και η εργασιακή εμπειρία του καθενός, και πίστεψέ με οποίος αποφοίτησε και εργάστηκε στην Ελλάδα μετά το 2010 έχει κάνει κατά 99% μόνο αυθαίρετα και ανακαινίσεις, άρα ελάχιστη σχέση έχει με το επάγγελμα άσχετα με το που σπούδασε. Η διαφορά στην ποιότητα των αποφοίτων φαίνεται ήδη στην αγορα, ανεξάρτητα που σπούδασε ο κάθε απόφοιτος. Μιλάμε για διαφορά στην ποιότητα που αφορά γενιά ολόκληρη λόγω της αγοράς, και όχι λόγω σπουδών. Τέλος, οι κοινωνίες και οι αγορές εξελίσσονται ανάλογα με το δυναμικό του πληθυσμού τους, επομένως το να δυσανασχετείς με την κατάσταση της αγοράς και της χώρας είναι μάταιο, σουρεαλ, έως και ναρκισσιστικό. Αυτα
    1 point
  21. Καλησπέρα και από εμένα, Όπως θα καταλάβετε και από τις ακόλουθες απορίες μου, προφανώς και δε γνωρίζω να απαντήσω στο "τι σημαίνουν τα ρεύματα" στο παραπάνω post. Παρ' όλα αυτά έχω άλλου είδους απορίες (ίσως πιο βασικές) μιας και είναι η 1η μου απόπειρα να συντάξω Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΣΔΑ), καταρχάς για κατεδάφιση μιας ιδιωτικής υπερυψωμένης ισόγειας κατοικίας και κατά δεύτερον για ανέγερση μιας τριόροφης οικοδομής. 1. Αν έχω καταλάβει σωστά, το ΣΔΑ είναι ένα excel το οποίο "ανέπτυξε" όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης. Συνήθως τέτοια "πρότυπα", περιλαμβάνονται είτε ως παραρτήματα σε νομοθετήματα (Νόμοι, Αποφάσεις κ.λπ.), είτε ως Τεχνικές Οδηγίες (π.χ. από το ΤΕΕ) για τις οποίες επίσης γίνεται αναφορά σε νομοθετήματα. Επειδή λοιπόν το συγκεκριμένο Excel, δεν υπάγεται σε καμία από τις δύο προαναφερθείσες περιπτώσεις, αναρωτιέμαι κατά πόσο είναι αξιόπιστο και έγκυρο (νομικά), ιδιαίτερα σε σχέση με τα πληροφοριακά στοιχεία που περιλαμβάνει. Θα ήθελα τη γνώμη κάποιου πιο έμπειρου (παρακάμπτωντας τη φράση "Ε, στην Ελλάδα ζούμε", η οποία προφανώς και είναι η εύκολη εξήγηση). 2. Πόσες και ποιες είναι οι φάσεις για μία κατεδάφιση (και μάλιστα ισόγειου κτρίου), όπως αυτές ζητούνται στην καρτέλα "Βασικές πληροφορίες" του προαναφερθέντος excel; Προβλέπεται σε κάποια νομοθεσία κάτι συγκεκριμένο που μου διαφεύγει σε σχέση με τον αριθμό και το είδος των φάσεων κατεδάφισης; Για παράδειγμα: θα είναι μία φάση ή δύο (π.χ. 1η φάση: αποξήλωση και απομάκρυνση όλων των στοιχείων επιστέγασης και 2η φάση: καθαίρεση φέρουσας λιθοδομής (ναι είναι πετρόκτιστο - μη διατηρητέο); θα προηγείται ξεχωριστή φάση "απομάκρυνσης όλων των μη μόνιμων - κινητών αντικειμένων από το εσωτερικό και εξωτερικό του κτιρίου" Θα αναγράφεται ως ξεχωριστή φάση η "αποξήλωση κουφωμάτων"; Θα "διαιρεθεί" η προαναφερθείσα ως "2η φάση", σε πολλές φάσεις ανάλογα με τη σειρά καθαίρεσης (π.χ. Φάση 2η καθαίρεση Βορειοανατολικής φέρουσας τοιχοποιίας, Φάση 3η: Καθαίρεση Νοτιοανατολικής τοιχοποίας" κ.λπ.; Θα είναι ξεχωριστή φάση η "αποξήλωση μηχανολογικών εγκαταστάσεων"; Θα είναι ξεχωριστή φάση η "Καθαίρεση περιμετρικών μαντροτοίχων"; 3. Είναι όλες οι παραπάνω επιλογές στη διακριτική μου ευχέρεια; Και αν ναι, τι θα πρέπει να προσέξω, ώστε αφ' ενός να είναι σωστό και νόμιμο το ΣΔΑ και αφ' ετέρου να μην χαντακώσω τον πελάτη μου οικονομικά; 4. Σε ό,τι αφορά τις ποσότητες των αποβλήτων: Πώς υπολογίζονται οι τόνοι αποβλήτων; Υπάρχει συγκεκριμένη σχετική νομοθεσία ή τεχνική οδηγία; Αν όχι, βασιζόμαστε στους τύπους της εταιρείας που θα δεχθεί τα απόβλητα του έργου μας; (Το ρωτάω, γιατί κάτι τέτοιο αντιλήφθηκα από τους διαλόγους του παρόντος θέματος) ή στην επιστήμη της φυσικής; Τι ακρίβεια απαιτείται; Για παράδειγμα δεν έχουν όλα τα έιδη πέτρας το ίδιο ειδικό βάρος. Υπάρχει κάποια μέση τιμή που επιλέγω ή διαλέγω αυτή που αντιπροσωπεύει πραγματικά την πέτρα που θα διαθέσω ως απόβλητο; Επίσης θα κάθομαι να εξετάζω αν τα κουφώματα είναι από ξύλο πεύκου (ειδ. βάρος 0,62) ή δρυς (ειδ. βάρος 1); Συμπλήρωσε την ειδικότητά σου στο προφίλ. Pavlos 33
    1 point
  22. Ότι θέλεις κάνε, δεν πουλάω ανελκυστήρες . Απλώς έχει δημιουργηθεί μια εσφαλμένη κατά τη γνώμη μου εντύπωση στον καταναλωτή, ότι ο υδραυλικός ανελκυστήρας είναι ασφαλέστερος του ηλεκτροκίνητου. Το μόνο που έχω να πω επ' αυτού είναι ότι ένας κακοσυντηρημένος ή ασυντήρητος ανελκυστήρας είναι επικίνδυνος ότι προδιαγραφές και να έχει. Το κάθε είδος έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Π.χ. Ο υδραυλικός υπερέχει με τον αυτόματο απεγκλωβισμό, αλλά ο ηλεκτροκίνητος είναι οικονομικότερος και σε ισχύ και σε ενεργειακή κατανάλωση. Ο ηλεκτροκίνητος, ή έλξης, ή τριβής, αναρτάται αποκλειστικά από συρματόσχοινα, ενώ ο υδραυλικός άνω των δύο ορόφων, κινείται από συνδυασμό υδραυλικού εμβόλου και συρματόσχοινων. Υπάρχουν και ηλεκτροκίνητοι ανελκυστήρες που δεν χρειάζονται έξτρα χώρο, οι λεγόμενοι ανελκυστήρες άνευ μηχανοστασίου. Ακόμη υπάρχουν και σύγχρονοι ηλεκτροκίνητοι ανελκυστήρες που...επιστρέφουν ενέργεια στο κτίριο. Υ.Γ. Όσο για τις τιμές το γνωρίζω ότι δεν ισχύουν πλέον. Απλώς έδωσα μια σύγκριση τιμής μεταξύ του ενός είδους και του άλλου. Εξ' άλλου το φόρουμ δεν ασχολείται με τρέχουσες τιμές, ούτε έχει υποχρέωση ενημέρωσης των συνδρομητών.
    1 point
  23. Ωραία, ευχαριστώ. Να σου πω λοιπόν ένα πραγματικό κόστος από προσωπική εμπειρία. Για τη δική μου πολυκατοικία πήραμε προσφορά το 2015 για 3 ορόφους/4 στάσεις, με διαστάσεις θαλάμου 1,20 x 1,5 x 2,6 (m) με πιστοποιητικά κατασκευής και δοκιμής, καταχώρηση στο Δήμο, μετρητή ΔΕΗ και ΦΠΑ, όλα κομπλέ, περίπου 20.000 - 22.000€ για υδραυλικό ανελκυστήρα με μηχανοστάσιο στο υπόγειο. Για ηλεκτροκίνητο με μηχανοστάσιο στο δώμα, ή ίδια εταιρεία μας έδωσε περίπου 16.000€ Δες τι σου ταιριάζει και αποφάσισε. Για μένα προσωπικά, επειδή το έχω ψιλογνωρίσει το "άθλημα", τον ίδιο βαθμό ασφαλείας έχουν και οι δύο τύποι.
    1 point
  24. Πως καταλήξατε, από την έρευνα που κάνατε, σε αυτό το συμπέρασμα; Ρωτάω απλώς για να μάθω, τίποτε άλλο.
    1 point
  25. Και εδώ να πούμε ότι υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που δεν θέλουν να καταλάβουν ότι το builngcert για τα ΠΕΑ και το σύστημα αυθαιρέτων του ΤΕΕ είναι δημόσιες αρχές και πρέπει να αποδίδουν το ΦΕΜ πριν τις οριστικές υποβολές!
    1 point
  26. Λάθος δεν μετράει για τον παραπάνω λόγο αλλά για το λόγο που ανέφερα πριν. την παράγραφο η , άρθρο 3.6 του κεφ.5 του Κτηριοδομικού Δεν βάζεις όπως λες εντός του αρμού όλο το κτήριο. Εκτός του αντισεισμικού αρμού είναι οι τοιχοποιίιες (οπτόπλινθοι) και ο φέρων οργανισμός και εντός είναι η θερμομόνωση. Η θερμομόνωση δεν είναι ΤΟΙΧΟΣ. Δε σημαίνει ότι επειδή τη δείχνεις στην κάτοψη λέγεται και τοίχος. Υλικό επικάλυψης του τοίχου για να πληροί αυτός τις προυποθέσεις θερμομόνωσης. Απλά στην παραπάνω παράγραφο λέει ότι η τοιχοποιία πρέπει να πληροί τις προυποθέσεις θερμομόνωσης χωρίς τον αντισεισμικό αρμό και για αυτό προστίθενται και τα 2 πάχη. Από πότε δείχνεις το σοβά στην κάτοψη; Για παράδειγμα έφερες τον τοίχο που είναι 23 εκ+2εκ ο σοβάς και τον δείχναμε 25. Μα ανά 5εκ. συνήθως δίνεις διαστάσεις στα κτήρια από Ο/Σ εκτός και αν έχεις δει πολλούς ξυλότυπους με κολόνες 37x37 ( 40x40 θα δεις ή 35x35) Aυτά για το γράμμα του νόμου. Πάμε στην ουσία γιατί είμαστε μηχανικοί και όχι δικηγόροι ή λογιστές. Τι έλεγε το πρώτο ΦΕΚ για το αντισεισμικό αρμό. Σε περίπτωση ανέγερσης νέου κτιρίου ή δομικού έργου , πρέπει να τηρείται απόσταση από το όριο του οικοπέδου ,τέτοια ώστε να μην δυνατόν αυτό να δεχθεί ή να μεταβιβάσει φορτία σε κτήρια ή δομικά έργα που υπάρχουν ή πρόκειται να ανεγερθούν στο όμορο οικόπεδο......Το κενό μεταξύ των κτηρίων αποτελεί τον αντισεισμικό αρμό. Δηλαδή με τι σκεπτικό θέσπισε τον παραπάνω νόμο , ο νομοθέτης 1. Να μη μεταβιβάζονται φορτία στα γειτονικά κτήρια. Δηλαδή να υπάρχει επαρκής απόσταση ανάμεσα στα κτήρια 2. Δεν αναφέρεται σε κανένα ΦΕΚ ότι απαγορεύεται να πληρώσεις το αντισεισμικό αρμό. Εκτός αν θεωρείς ως μηχανικός ότι η διογκωμένη πολυστερίνη μεταβιβάζει στατικά φορτία !!! Άρα πιο σημαντικό είναι να ελεχθεί η συμπιεστότητα του υλικού πλήρωσης. 3. Προσωπικά ως μηχανικός προτιμώ να υπάρχει ένα συμπιεστό υλικό από το να υπάρχει κενό. Θυμήσου βασικές αρχές της Δυναμικής και της Φυσικής Λυκείου (Αρχή Διατήρησης Ενέργειας). Θα έχεις ''κάποια'' απόσβεση με το συμπιεστό υλικό. Μέρος της κινητικής ενέργειας θα χρησιμοποιηθεί για την παραμόρφωση του. Παραθέτω την αντίστοιχη νομοθεσία Α. 10256/1926/1997 (ΦΕΚ 329/Δ`/21.4.1997) Τροποποίηση της υ.α 3046/304/30.1.89 «Κτιριοδομικός Κανονισμός» (59/Δ) Υ.Α. 30189/38γ/1992 (ΦΕΚ 146/Δ`/12.2.1992) Προαιρετική εφαρμογή διατάξεων περί Αντισεισμικού Αρμού Υ.Α. οικ. 35622/1991 (ΦΕΚ 918/Δ`/18.12.1991) Αναστολή ισχύος διατάξεων περί Αντισεισμικού Αρμού Υ.Α. οικ. 18738/1990 (ΦΕΚ 160/Δ`/27.3.1990) Τροποποίηση της παραγράφου 3.6 του άρθρου 5 του Κτιριοδομικού Κανονισμού Πουθενά δεν λέει ότι απαγορεύεται η πλήρωση του αντισεισμικού αρμού. Και επανέρχομαι στο αρχικό ερώτημα. Οι κολόνες και οι τοιχοποίες είναι περασιά (σόκορες). Τοποθετώ εξωτερική θερμομόνωση από κάποιο συμπιεστό υλικό 8εκ. Α) Στην πράξη αυτό δε θα λειτουργήσει ως θερμομονωτικό υλικό ; Nαι Β) Στην πράξη αυτό , εφόσον είναι συμπιεστό υλικό , δε θα λειτουργήσει ως αντισεισμικός αρμός, Ναι Για τις εξωτερικές διαστάσεις του κτηρίου που αναφέρεσαι να δεχτώ ότι μετράει στη δόμηση. Ας ερμηνεύσουμε ως μηχανικοί την απαίτηση του άρθρου 3.6.η. του Κτηριοδομικού. Γιατί ζητάει ο τοίχος να πληροί τις προυποθέσεις θερμομόνωσης χωρίς την ''συνεισφορά'' του αντισεισμικού αρμού; To μόνο λογικό επιχείρημα που βρίσκω ότι σε περίπτωση σεισμού το θερμομονωτικό υλικό που υπάρχει ως αντισεισμικός αρμός θα συμπιεστεί και θα χάσει τις θερμομονωτικές του ιδιότητες. Αυτό ισχύει σίγουρα για την αφρώδη εξηλασμένη πολυστερίνη που είναι κυψελωτό προιόν. Για τον πετροβάμβακα που είναι ινώδης δεν είμαι σίγουρος. Αυτά..... .....και υπάρχει και ο συνήγορος του διαβόλου που λέει ότι θα γίνει αντικατάσταση του....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.