Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      226


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.979


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.052


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/03/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. @samourg Αναφέρεσαι στην περίπτωση: δδ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση, ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής Ναι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να ενταχθεί στην κατηγορία 4. Σύμφωνα με τον Ν. 4759/20 (παράγραφος 1β του άρθρου 128), υπάρχει η δυνατότητα να τακτοποιηθούν αυθαίρετα κατηγορίας 5 που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025.
    3 points
  2. @alexdam Η αναφορά για τα 20 εκ. στην πρασιά είναι για την κατηγορία 4 μόνο.
    2 points
  3. Στην περιοχη μου η πολεοδομια τις προσμετρα στον συντελεστη δομησης.
    2 points
  4. Αν και λίγο καθυστερημένα, οι συντεταγμένες (πιθανότατα) είναι στο HTRS07 (στο Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς του HEPOS).
    2 points
  5. Πολλοί συνάδελφοι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μας ζωής δεν είχαμε κανένα να ρωτήσουμε. Οι τότε «παλιοί» δύσκολα έδειχναν τα μυστικά της δουλειάς, είτε από πρόθεση, είτε από αδιαφορία για το νέο συνάδελφο. Internet δεν υπήρχε, καθώς και φόρουμ για να ρωτήσει κανείς. Συναισθανόμενος την αγωνία των νέων συναδέλφων που εισέρχονται στο ελεύθερο επάγγελμα και ειδικά των νέων παιδιών που δεν έχουν κανέναν να ρωτήσουν και μη έχοντας στο πλευρό τους γονείς μηχανικούς και έτοιμο τεχνικό γραφείο (κάτι που είναι ο κανόνας ειδικά σε επαρχιακές πόλεις) ανοίγω αυτό το θέμα ειδικά για νέους συναδέλφους, το οποίο θα έχει τη δομή σύντομων ερωτήσεων (ακόμη και σε απλοϊκό επίπεδο) και σύντομων απαντήσεων (χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση). Για λεπτομερείς αναλύσεις μπορείτε να ανατρέχετε στις υπάρχουσες θεματικές ενότητες του φόρουμ). Ξεκινώ με μερικά παραδείγματα για το πως θα μπορούσαν να είναι κάποιες πιθανές ερωτήσεις νέων συναδέλφων και με ποιο τρόπο μπορούν να απαντηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και περιεκτικά: Ερώτηση1 : Ποια η διαφορά γηπέδου και οικοπέδου; Απάντηση 1: Γήπεδο ονομάζουμε το γεωτεμάχιο που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμών. Οικόπεδο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα σε ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε οικισμό. Ερώτηση 2: Τι να ξεκινήσω να διαβάζω ως νέος πολιτικός μηχανικός που μόλις αποφοίτησα, έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή μου; Απάντηση 2: ΝΟΚ (Ν. 4067/12), Αυθαίρετα (Ν. 4495/17), νομοθεσία οικισμών (βλ. ερώτηση 3) και εκτός σχεδίου δόμησης (βλ. ερώτηση 5), κανονισμοί αναλόγως ειδικότητας (πχ ΝΕΑΚ, ΕΚΩΣ, Κ.Τ.Σ, ευρωκώδικες για πολιτικούς μηχανικούς κλπ). Ερώτηση 3: Ποιες οι βασικές κατηγορίες οικισμών που συναντάμε πιο συχνά; Απάντηση 3: (α) Οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923 ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) (β) Οικισμοί οριοθετημένοι κάτω των 2.000 κατοίκων ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) & ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) (γ) Παραδοσιακοί οικισμοί ΠΔ/19-10-78 (ΦΕΚ-594/Δ/13-11-78) (δ) Στάσιμοι οικισμοί ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) (ε) Οικισμοί με ρυμοτομικό σχέδιο στερούμενοι όρων δόμησης (ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/1-9-69). Ερώτηση 4: Οι οδοί της χώρας έχουν κατηγορίες; Απάντηση: Ναι. Π.χ Εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές (σχετικό το ΠΔ 209/98 - ΦΕΚ 169/Α/15-7-98). Ερώτηση 5: Πως βρίσκω την επιτρεπόμενη δόμηση σε ένα εκτός σχεδίου γήπεδο; Απάντηση 5: Σχετικό το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3212/03 (ΦΕΚ-308/Α/31-12-03) Ο συντελεστής δόμησης στην εκτός σχεδίου δόμηση εξαρτάται από την χρήση του γηπέδου. Για τη συνήθη χρήση κατοικίας έχουμε κλιμακούμενο ΣΔ ανάλογα με την επιφάνεια του γηπέδου -200 τμ για γήπεδο Επιφάνειας (Ε) μέχρι και 4.000 τμ Για 4.000 τμ <Ε <=8.000 τμ---> ΣΔ=200+0,02Χ(Ε-4.000) Για 8.000 τμ< Ε---> ΣΔ=280+0,01Χ (Ε-8.000) Με μέγιστη δόμηση τα 400 τμ.
    1 point
  6. Καλησπέρα.... με το κουμπάκι <<Φόρτωση>>
    1 point
  7. Αν ο δρόμος είναι χαρακτηρισμένος δημοτικός η οικοδομή μπαίνει κατ ελάχιστον 3 μ μέσα από το όριο της οδού (ΠΔ 209/98). Αν δεν είναι χαρακτηρισμένος, ενδεχομένως να υπάρχει νομαρχιακή απόφαση που να επιβάλλει και στην περίπτωση αυτή, ελάχιστη απόσταση γραμμής δόμησης (πχ 2 μ αντί για 3 μ.). Τέλος, η Πολεοδομία αποφάσιζε κατά την έκδοση της άδειας και επέτρεπε αν διαπιστωνόταν διαμορφωμένη γραμμή δόμησης, την τοποθέτηση της οικοδομής πάνω σε αυτή ή και σε μικρότερη απόσταση από τα 3 μ ή τα 2,5 μ. Πρασιά με την έννοια του ορισμού της κατά τους οικοδομικούς κανονισμούς, σε οικισμούς δεν έχουμε καθώς αυτοί συνήθως δεν διαθέτουν ρυμοτομικό σχέδιο. Αν διαθέτουν τότε το βλέπουμε. Αν το ερώτημα αφορά στο αν θα πρέπει να χρεώσεις υπέρβαση πρασιάς, η γνώμη μου (την έχω αναφέρει πολλές φορές στο φόρουμ) είναι ότι δεν έχεις τέτοια υποχρέωση, καθώς εξ ορισμού δεν υπάρχει προκήπιο όταν δεν υπάρχει ρυμοτομικό. Οι Πολεοδομίες κατά την έκδοση άδειας προσιδιάζουν (υπάρχουν παλιά έγγραφα) την απόσταση γραμμής δόμησης από την οριογραμμή της οδού με προκήπιο, όμως η τακτοποίηση των αυθαιρέτων δεν σχετίζεται με την διαδικασία έκδοσης άδειας. Οπότε, προσωπικά δεν θα εφάρμοζα μια τέτοια δυσμενή διάταξη για το προς τακτοποίηση ακίνητο, όπου θα το "έστελνα" (αν μπορούσα φυσικά) αυτομάτως στην κατηγορία 5 και με επιβαρυμμένο μάλιστα πρόστιμο.
    1 point
  8. Παρακινδυνευμένη -τόσο για τα οικονομικά του ιδιοκτήτη, την αδυναμία ή μη για ένταξη στον παρόντα νόμο όσο και για την δική μας ψυχική υγεία στην τελική- είναι και η ασαφής σύνταξη και διατύπωση γενικώς στους νόμους των αυθαιρέτων, όπως πολύ σωστά αναφέρεις. Διαφωνώ σε δύο σημεία με το σκεπτικό σου. 1) Η "δδ" περίπτωση αναφέρει αποκλειστικά αυθαίρετες αλλαγές χρήσης. Προφανώς η αλλαγή χρήσης δεν έχει καμμία σχέση με αυθαίρετες κατασκευές. Άρα δεν κολλάει το σε "κάθε περίπτωση" της κατηγορίας αυτής, και 2) και κυριότερο, μόλις παρατήρησα ότι στο τέλος της κατηγορίας 3, αναφέρει ότι "Σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία ...". Βλέπεις εδώ ότι δεν αναφέρεται σε περίπτωση. Αποτελεί επομένως επιπλέον αποδεικτικό ότι αν ήθελε να αναφέρει γενικά για την κατηγορία 4 (όλες τις περιπτώσεις), θα το έγραφε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Δεν προσπαθώ να σε πείσω, συζήτηση κάνουμε - ενδεχομένως να έχουμε βρει νομιμότατο παραθυράκι.
    1 point
  9. @biniss Σύμφωνα με την διάταξη που αναφέρεις το κτίριο πρέπει να είναι νομίμως υφιστάμενο (και να έχει υπόλοιπο τουλάχιστον δέκα τ.μ.). Για να εκπληρώνεται αυτή η προϋπόθεση πρέπει οι αυθαιρεσίες να έχουν εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση σύμφωνα με τον ΝΟΚ (παράγραφος 1δ του άρθρου 23). Οι παραβάσεις που εντάσσονται στις τέσσερις πρώτες κατηγορίες αυθαιρέτων του Ν. 4495 εξαιρούνται οριστικά.
    1 point
  10. αυτό με τα 4,5 και 5,5 πρέπει να πηγάζει από τις ΟΜΟΕΕ για τις διατομές που λέει ότι 5,50μ είναι το ελάχιστο πλάτος διασταύρωσης βαρέων οχημάτων
    1 point
  11. Εγγρ-ΔΜΕΟ/ε/1686/13-12-2006 Εγγρ-ΔΜΕΟ ε 1686-06 ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΕΞΟΔΟΥ ΣΕ ΑΓΡ. ΟΔΟΥΣ.pdf
    1 point
  12. αν η χρήση στην άδεια που έχεις μετρούσε στον Σ.Δ. και με την τακτοποίηση η αλλαγή χρήσης πάλι μετράει στον Σ.Δ. δεν βάζεις καμία υπερβαση δόμησης σε ότι αφορά αυτό. Αν έχει και υπέρβαση Δόμησης για αλλαγες που έχουν γίνει στο περίγραμμα που προσμετρούν σε ΣΔ δόμησης βάζεις + και αυτό το τμήμα ή τμήματα ως υπέρβαση ΣΔ ή και Σ.Κ. Υ.Γ. Δώσε προσοχή στην δεσπόζουσα χρήση του ακινήτου αφού αναφέρεις ότι ήταν ή είναι εμπορικό κέντρο
    1 point
  13. Εχεις στην άδεια "τρεις" χωρους και σύσταση για "τρεις" ΟΙ. Εγιναν ενας χωρος, με αυθαίρετη λειτουργικη συνένωση. Η τακτοποίηση της συνένωσης δεν δημιουργεί "μία" ΟΙ. Χωρίς τροποποίηση της συστασης, δεν απέκτησες ποτέ "εναν χώρο. Ούτε εχεις ΔΔ. Εξακολουθείς να εχεις τρείς ΟΙ, με αυθαίρετη λειτουργικη συνένωση, που την τακτοποίησες. Για να γινουν "ενα" , απαιτείται τροποποίηση της συστασης. Ειδες αν υπαρχουν "επεκτασεις" σε κοινοχρηστα??? Αυτες οι συνενωσεις μικρων χώρων, - συνηθως- "παιρνουν" και κατι ενδιαμεσους διαδρομους που υπαρχουν μεταξυ τους.
    1 point
  14. Καλημέρα συνάδελφε. Είναι του 2006 νομίζω, και την επισυνάπτω στο παρόν. (συνάδελφε έχουμε αφαιρέσει το συνημμένο για πιθανή υπαγωγή του σε νόμο πνευματικών δικαιωμάτων λόγω της εταιρίας κωδικοποιημένης νομοθεσίας επί του οποίου η επωνυμία της αναγράφεται. Παραθέτω το ίδιο έγγραφο εδώ προς διευκόλυνση του συναδέλφου) Pavlos 33
    1 point
  15. @yian Από την ΚΥΑ 299/2014 προκύπτει ότι η αποτύπωση του υφισταμένου ελέγχεται στον τελικό έλεγχο (παράγραφος 5β του άρθρου 4). Αν και το ερώτημα είναι εύλογο, θεωρώ ότι βάσει της νομοθεσίας η απάντηση είναι αρνητική.
    1 point
  16. Αν και πολύ παλιό το thread, μια και ψάχνω προδιαγραφές 5x5, σημειώνω εδώ το link με τις Τεχνικές Προδιαγραφές που δίνει η Γεν. Γραμ. Αθλ. για αθλητικές εγκαταστάσεις. https://gga.gov.gr/athl-egatastaseis/texnika-stoixeia-athli-egkatastaseon
    1 point
  17. Το υπόγειο επεκτείνεται έως το όριο της καλυψης. Οι ΗΧ αποτελουν τμήμα της κάλυψης.
    1 point
  18. γιε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89, Ερμηνεία της εγκ. 2 Ν. 4495/17: Στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου συμπεριλαμβάνεται και η διάσταση του ύψους. Στην έννοια των υπερβάσεων των εξωτερικών διαστάσεων του κτιρίου συμπεριλαμβάνονται και τυχόν εξοχές για τη διαμόρφωση της όψης του κτιρίου (π.χ. έρκερ). Ο έλεγχος της υπέρβασης έως 5% γίνεται συγκρίνοντας το μήκος της εξοχής προς τη διάσταση του βάθους του κτιρίου στο συγκεκριμένο σημείο. Σύμφωνα με τα παραπάνω και εφόσον πληρούνται σωρευτικά τα δυο κριτήρια (5% για εξωτερικές διαστάσεις και 5% για την επιφάνεια) μπορεί να υπαχθεί στην κατηγορία 3 κατά παρέκκλιση των απαγορεύσεων του Ά 89 για αυθαίρετες κατασκευές άνωθεν κοινόχρηστου χώρου πόλης. Για αυθαίρετες κατασκευές εκτός Ο.Γ αλλά εντός Ρ.Γ δεν υφίσταται απαγόρευση υπαγωγής και επιλέγοντας κατηγορία 3 δεν έχεις κάποια ανάμιξη με την κατηγορία 5.
    1 point
  19. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι έτσι-Η οριζόντια ιδιοκτησία έχει υπέρβαση κάλυψης για το τμήμα που εξέχει του νομίμου περιγράμματος κάλυψης της οικοδομής.Η κάλυψη του πολυώροφου κτιρίου είναι ενιαίο μοναδικό μέγεθος επί του οικοπέδου,το οποίο ορίζεται από ένα νόμιμο αδειοδοτημένο περίγραμμα κτιρίου με ό,τι αυτό συμπεριλαμβάνει (ΗΧ κλπ.) .Η οικοδομική άδεια με την οποία έχει επιτραπεί αυτή η κάλυψη οικοπέδου είναι μία και η κάλυψη της ισχύει για όλες τις αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες επί της οικοδομής και δεν επιμερίζεται.Αν τμήμα οριζόντιας ιδιοκτησίας ορόφου επεκταθεί εκτός του ενός και μοναδικού αδειοδοτημένου περιγράμματος κάλυψης το οποίο φαίνεται στο Διάγραμμα Κάλυψης,σαφώς έχει υπέρβαση κάλυψης και χρεώνεται ανάλογα.Αν δεν εξέχει αυτού,δεν επιβαρύνεται με συντελεστή υπέρβασης κάλυψης γιατί η αυθαίρετη επέκταση βρίσκεται εντός νόμιμης και αδειοδοτημένης κάλυψης. Συγχρόνως,από τον Ν.4178 ακόμη το ΤΕΕ απαντά στις αντίστοιχες ερωτήσεις για την κάλυψη,ότι η υπέρβαση κάλυψης (όταν αυτή υπάρχει,όπως ανέλυσα παραπάνω) χρεώνεται σε πολυώροφο κτίριο,ξεχωριστά σε κάθε οριζόντια ιδιοκτησία-δηλαδή,για παράδειγμα:σε 4όροφη οικοδομή με τμήμα επέκτασης εκτός εγκεκριμένης κάλυψης σε όλους τους ορόφους από κατασκευής,θα χρεωθεί ξεχωριστά σε κάθε οριζόντια ιδιοκτησία που καταλαμβάνει τέτοιο τμήμα.Αυτό όμως είναι μια επιβάρυνση που επέρχεται εξ ανάγκης και εκ παραδοχής,γιατί δεν μπορεί κανείς να "αμελήσει" την υπερβαίνουσα κάλυψη της ιδιοκτησίας,μη έχοντας στοιχεία συσχέτισης με την υποκείμενη ή την υπερκείμενη ιδιοκτησία. Για μένα,όλο το σκεπτικό,που- κατά την γνώμη μου- ακολουθεί και ο νόμος,ξεκινά από το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διατάξεις περί οριζοντίου ιδιοκτησίας,σε ένα κτίριο,ο επιμερισμός ποσοστών επί του οικοπέδου και των κοινοχρήστων,μπορεί να γίνει μόνο για αντίστοιχες επιφάνειες δόμησης και όχι κάλυψης. Τέλος,αν ίσχυε υπέρβαση κάλυψης εκτός νομίμου περιγράμματος κάθε οριζόντιας ιδιοκτησίας και όχι κτιρίου, στους εξ ολοκλήρου αυθαίρετους ορόφους εντός αδειοδοτημένης κάλυψης,σε κτίριο με σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, θα έπρεπε να υπολογιστεί υπέρβαση κάλυψης στο σύνολο της επιφάνειας του ορόφου (γιατί δε διέθετε εξ αρχής καμία κάλυψη) για να είμαστε συνεπείς σε αυτήν τη λογική... Μου φαίνεται αυστηρή αντίληψη...Δε νομίζω ότι αυτό είναι το πνεύμα του νόμου,αλλά φυσικά αυτή είναι απλά η άποψη μου...
    1 point
  20. Πόσο εύκολο ήταν να το υποθέσουμε ότι οι μεγαλοκατέχοντες κατηγορίας 5 θα δικαιωθούν και όχι ο μικροπαραβάτης με υπερύψωση στέγης > 20% https://ecopress.gr/afthaireta-katigorias-5-psifistike-neo-bonous-taktopoiisis-gia-akinita-trapezon/ https://ecopress.gr/mera-25-nomimopoiisi-tou-megalyterou-afthairetou-tis-evropis-choris-prostimo/
    1 point
  21. Καλημέρα,πρέπει να δηλωθεί η επιφάνεια ικριωμάτων,η επιφάνεια θερμομόνωσης και αν υπάρχουν επιχρίσματα,βαφές κλπ. και αυτά.(Υπάρχουν όλα τα σχετικά άρθρα)
    1 point
  22. Αν είναι εντός Δ, επιτρέπεται με πλάτος μέχρι 1/4 της Δ. Στην κάλυψη δεν προσμετρούν τα προστεγάσματα. Λογικά, αν είσαι εκτός σχεδίου και έχεις κάνει χρήση άρθρου 4 ΦΕΚ 270 Δ 85 η ελάχιστη Δ είναι 10 μ. Άρα έχεις επιτρεπόμενο πλάτος 2,50 εντός υποχρεωτικού ακαλύπτου. Δες και το άρθρο 17 ΝΟΚ. Αναφέρει κάτι για επαύξηση μέχρι και 2 μ κατόπιν έγκρισης Σ.Α
    1 point
  23. Κοίτα ο λόγος που ρωτάω είναι πολύ συγκεκριμένος. Πολλοί θεωρούν ότι τα "απλά" απαλάσσονται σεισμικού ελέγχου. Αν με ρωτήσεις προσωπικά θα σου πω ότι σε μια χώρα που δεν νοείται ΚΠΧ, το θεωρώ ακατανόητο. Όπως και την εν γένει συζήτηση εδώ: συζητάμε για άοπλη φέρουσα και μιξάρουμε ΕΑΚ/ΕΚΩΣ. Απορίες: Τί αναφέρει ο ΕΑΚ για την φέρουσα? τίποτα. Ομοίως ο κανονισμός σκυροδέματος. Στα μάτια τα δικά μου, ανεξαρτήτως σεισμικής ζώνης, δεν μπορώ να καταλάβω την συζήτηση για άοπλη φέρουσα (από τί λιθοσώματα?) χωρίς οριζόντια(?!!) και κατακόρυφα διαζώματα. Μπορώ να βάλω μόνο στο παιχνίδι της συζήτησης τα κατακόρυφα διαζώματα σε λιθοδομή που κατασκευαστικά είναι λίγο μανίκι.
    1 point
  24. Με το συμπάθιο μεν… αλλά χωρίς αυτοψία στο ακίνητο και γνώση τι πραγματικά έχει ΕΣΥ (ως μηχανικός) νομίζεις πως αυτό το ερώτημα μπορεί να έχει αξιόπιστη απάντηση? Έστω του 10% Τέσπα…. Μη κάνεις μπαλώματα… θα σκάσουν. Δεν έχει αν θα σκάσουν παρα μόνο το πότε Κάλεσε συνάδερφο με σχετική εμπειρία να σας κατευθύνει. Ένα καλό γενικό «ρεκτιφιέ» λογικά το θέλει με βάση τα λεγόμενα σου….
    1 point
  25. Ναι λογικά πρέπει να γίνει και καθορισμός και της παραλίας, π.χ. όταν εκδοθεί οικοδομική άδεια, μιας και η ζώνη παραλίας ειναι κοινόχρηστη και υπάρχει παντού, ακόμα και σε βουνά?.., όπως παρατηρώ σε παλιές οριοθετήσεις αιγιαλού/παραλίας. Γενάται και το ερώτημα έτσι , ότι όταν ο τίτλος ιδιώτη γράφει όριο τη θάλασσα, αναγκαστικά βάζουμε ως όριο την ΠΟΑ, ασχέτως αν χαραχθεί στο μέλλον και η παραλία (λογικά θα θεωρείται ρυμοτόμιση), εκτός και αν έχει χαραχθεί παραλία τώρα αυτομάτως (δηλαδή να υπάρχει από την νομοθεσία ενα σταθερό πλάτος ζώνης παραλίας από τις ΠΟΑ) ... Επίσης: απρακτη παρέλευση της προθεσμίας θεωρείται ως συναίνεσητης Κτηματικής Υπηρεσίας στη προκαταρκτική οριογραμμή. https://ecopress.gr/archizi-i-oristiki-charaxi-egialou-se/ https://www.kathimerini.gr/992100/article/epikairothta/ellada/sthn-telikh-ey8eia-h-xara3h-aigialwn
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.