Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.159


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.346


  3. Ψυχίατρος

    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      59


  4. Γερόλυκος

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      53


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/04/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Ομόφωνη γνωμοδότηση Τεχνικού Συμβουλίου Δασών για τις εκτάσεις με φρύγανα και ασπάλαθους https://ypen.gov.gr/omofoni-gnomodotisi-technikou-symvouliou-dason-gia-tis-ektaseis-me-frygana-kai-aspalathous/ απόσπασμα Βάσει της ομόφωνης γνωμοδότησης που εκδόθηκε σήμερα, οι εκτάσεις α] που στο παρελθόν [???] β ήταν αγροτικού χαρακτήρα και γ] λόγω της εγκατάλειψης αναπτύχθηκε ασπάλαθος και φρυγανώδης βλάστηση δεν χαρακτηρίζονται δασικές. Επιπλέον, οι εκτάσεις α] που χρησιμοποιήθηκαν για βοσκή και β] καλύπτονται διαχρονικά γ] μόνο από φρυγανική βλάστηση και ασπάλαθο δεν χαρακτηρίζονται πλέον δασικές αλλά χορτολιβαδικές.
    2 points
  2. @bomber Με την αιτιολογία ότι δεν προξενείται υπέρβαση δόμησης ή κάλυψης από τα στέγαστρα και την αλλαγή θέσης του κτίσματος. Βεβαίως, οι αυθαιρεσίες παραμένουν και πρέπει να τακτοποιηθούν παρ' όλο που μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση και να γίνει η μεταβίβαση. Η νομοθετική διάταξη είναι η παράγραφος 2 του άρθρου 83 του Ν 4495/17.
    2 points
  3. @bomber Οι αυθαιρεσίες που περιγράφεις δεν εμποδίζουν την έκδοση βεβαίωσης. Εννοείται ότι θα ενημερωθεί ο ιδιοκτήτης. Στην τεχνική έκθεση της δήλωσης για τη βεβαίωση, μπορεί να γίνει αναφορά στα στέγαστρα των εξωστών.
    2 points
  4. Αν είναι εντός σχεδίου, είναι εκτός αντικειμενικού οπότε 1.050.
    2 points
  5. Καλησπέρα, Είχα παρόμοιο πρόβλημα αλλά με δίκτυο 5 fan coil και 2 σώματα. Η κατάσταση βελτιώθηκε δραματικά με εγκατάσταση δοχείου αδρανείας 80 λίτρα. Βέβαια ακόμα κάνει start stop σε μεγαλύτερες εξ. θερμοκρασίες αλλό πολύ λιγότερα. Ίσως να ήθελα και μεγαλύτερο δοχείο. Σύμφωνα και με τεχνικά σεμινάρια της LG όλο το μυστικό είναι να κρατάς το ΔΤ=5 για θερμοκασίες μέχρι 50 βαθμούς, όσο είναι εκεί θα παίζει inverter. Όσο μεγαλώνει το ΔΤ και η θερμοκρασία προσαγωγής πλησιάζει την επιθυμτή κάνει ένα μπαπ στα μαξ και σβήνει.
    1 point
  6. εχεις σκεφθει τι θα κανουν οι γειτονες οταν θα δουν αυτα τα ...οχυρωματικα εργα? δες και εδω
    1 point
  7. Η διαφορά έγκειται στον σεισμό σχεδιασμού με τον οποίο θα αναλυθεί το κτίσμα. Στην Β1 ο σεισμός σχεδιασμού είναι αυτός με τον οποίο αναλύουμε τις καινούριες κατασκευές και ο οποίος έχει μια πιθανότητα υπέρβασης 10% στην διάρκεια ζωής (50 έτη) της κατασκευής (άρα αρκετά σπάνιος σεισμός).Στην Β2 ο σεισμός σχεδιασμού είναι περίπου το 60% της προηγουμένως αναφερθείσας σεισμικής έντασης και έχει πιθανότητα υπέρβασης 50%(πιο πιθανός σεισμός) στην διάρκεια ζωής της κατασκευής.Καλου κακού τσεκαρε τα ποσοστά από ΚΑΝΕΠΕ, γιατί έγραψα ότι θυμάμαι από μνήμης 😁
    1 point
  8. Ενδεικτικά .... ΣτΕ 1765/2017 [Ανάκληση οικοδομικής άδειας για λόγο δημοσίου συμφέροντος] Περίληψη -Σύμφωνα με τον θεμελιώδη πολεοδομικό κανόνα της δομήσεως μόνο ακινήτων που έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο, προκειμένου να χορηγηθεί οικοδομική άδεια η πολεοδομική αρχή οφείλει να διαπιστώσει προεχόντως αν το ακίνητο έχει πρόσωπο σε χώρο ο οποίος έχει τεθεί σε κοινή χρήση με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο. Ειδικότερα ως οδός, επί της οποίας πρέπει να έχει πρόσωπο το οικόπεδο, για να είναι οικοδομήσιμο, αλλά και για την εφαρμογή εν γένει του σχεδίου πόλεως, νοείται όχι η προβλεπόμενη απλώς από το σχέδιο πόλεως, αλλά εκείνη, η οποία έχει καταστεί πράγματι κοινόχρηστη, είτε με τη συντέλεση της σχετικής ρυμοτομικής απαλλοτριώσεως, είτε δια παραιτήσεως από το δικαίωμά της αποζημιώσεως και της παραχωρήσεως του ρυμοτομούμενου ακινήτου στην κοινή χρήση ή με άλλον τρόπο προβλεπόμενο από τις δημοσίου δικαίου διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσία........
    1 point
  9. Πριν κάνεις οτιδήποτε άλλο, ειδικά πριν δώσεις Τιμές για άδειες και εργασίες ενημερώσου με μεγάλη προσοχή τι ειδικές διαδικασίες οφείλεις να κάνεις για τον αμίαντο και το κοστολόγιο αφαίρεσης και μεταφοράς σε ειδικούς χώρους για αυτό. Επικουρικά μόνο πιστοποιημένα συνεργεία (με στολές ΝΑΣΑ πχ) έχουν δυνατότητα και δικαίωμα να το κάνουν..... Αυτά για τα επίσημα και βάση του Νόμου. Για βραδινές καταδρομικές υπηρεσίες προφανώς δεν σε αφορούν και σίγουρα δεν βάζεις την υπογραφή σου. Υ.Δ. πρόσεξα που γράφεις ότι βρίσκεται και σε παραδοσιακό οικισμό άρα έχεις και πρόσθετες υποχρεώσεις σε εγκρίσεις απο υπηρεσίες (πχ Πολιτισμού ή ΣΑ) .... οπότε σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να αποκρύψει την ύπαρξη του αμιάντου ο Αρχιτέκτονας Μηχανικός που θα υπογράψει τα σχέδια.
    1 point
  10. Προφανώς δουλεύεις σε διαφορετικά επίπεδα. Συνήθως όταν κάνεις copy Paste από άλλα σχέδια σου συμβαίνει αυτό. Αν ξεκινήσεις ένα από κενή σχεδίαση εκτιμώ δεν έχεις θέμα.
    1 point
  11. Έχεις απόλυτο δίκιο συνάδελφε. Ένας κόμβος, αλλά και μια έγκριση εισόδου-εξόδου ακόμα, έχουν σημαντικές γεωμετρικές δεσμεύσεις και σε αρκετές περιπτώσεις δύσκολες να επιτευχθούν προδιαγραφές. Και φυσικά θα πρέπει να τηρούνται! Αλλά το πρόβλημα είναι ότι η πολιτεία δίνει σε κάποιον πολίτη άδεια να χτίσει ξενοδοχείο π.χ. και μετά η ίδια πολιτεία, όταν του ζητάει κυκλοφοριακή σύνδεση για να τον αφήσει να λειτουργεί νομίμως, τον ενημερώνει ότι το γεωτεμάχιό του δε δύναται να συνδεθεί με το δίκτυο που το εξυπηρετεί. Είναι να τρελαίνεσαι. Τότε γιατί η πολιτεία αδειοδότησε την ανέγερση κτιρίου, το οποίο όμως δεν μπορεί να εξυπηρετεί οχήματα; Η απάντηση είναι απλή. Κάθε υπηρεσία έχει τη νομοθεσία που την αφορά και τη γνωρίζει. Αυτήν ακολουθεί. Και τελικά η συνεξέταση του συνολικού κανονιστικού πλαισίου σφίγγει σα μέγγενη τον πολίτη, ο οποίος είναι εν τέλει αδικημένος στην πραγματικότητα. Ένα παράδειγμα μιας πολύ συχνής πλέον κατάστασης. Εκδίδεται το 1985 άδεια ανέγερσης οικοδομής για εργαστήριο χαμηλής όχλησης σε εκτός σχεδίου περιοχή. Η αδειοδοτούσες αρχές (ας πούμε Ανάπτυξης και Κτηνιατρική Υπηρεσία) αδειοδοτούν την επιχείρηση, και ανανεώνουν την άδεια και την ξαναανανεώνουν. Και αλλάζει χέρια η επιχείρηση και νέα άδεια κ.λπ. Και κανείς δε ζητάει κυκλοφοριακή σύνδεση. Και το 2018 το Ανάπτυξης λέει στον εγγονό του πρώτου ιδιοκτήτη που πάει να πάρει την άδεια στο όνομά του: "α πλέον θέλουμε κυκλοφοριακή σύνδεση." Πάει ο καημένος σε μηχανικό, το ψάχνει ο μηχανικός, μιλάει με ΔΤΥ ή ΔΤΕ αναλόγως το που βρίσκεται το γεωτεμάχιο και ανακαλύπτουν όλοι μαζί ότι δεν υπάρχει δυνατότητα κυκλοφοριακής σύνδεσης γιατί είτε δεν υπάρχει δρόμος στην πραγματικότητα, είτε ο δρόμος είναι στενός και δεν αλλάζει. 'Η και να αλλάζει πρέπει ο καημένος που η οικογένειά του έχει το μαγαζί εδώ και 30 χρόνια θα ξοδέψει ένα κάρο χρήματα, για να πάρει άδεια λειτουργίας. Και μέχρι τότε πρέπει να παρακαλάει το Ανάπτυξης να κάνει τα στραβά μάτια. Και το τελικό αποτέλεσμα πάντα αμφίβολο.
    1 point
  12. Ο συνάδελφος αναφέρει Hmax=14,00 = 2,00 στέγη = 16,00μ Ενώ σε περίπτωση που έχω Hκτιρίου=12,70, τότε μπορώ να έχω Hmax=12,70 + 3,30 στέγη!! Πρόκειται μόνο για την περίπτωση σοφίτας;
    1 point
  13. Oι περισσότερες περιπτώσεις είναι ετσι δηλ. δείχνεται ο δρόμος διανοίγμενος σε όλο το πλάτος στην οικοδομικη άδεια χώρις να έχει γινει καμμία παραχώρηση σε κοινη χρήση και το ρυμοτομούμενο συνεχιζει να χρησιμοποιείται απο τον ιδιοκτήτη ή εχει περιτοίχιση η οποία υπήρχε απο πριν την άδεια .Αλλά εφοσον η άδεια δεν έχει ανακληθεί μπορει κάποιος να δηλώσει αυθαιρεσίες εντός του οικοπέδου και αυτά στο ρυμοτομούμενο που βρισκονται εκτός οικοπεδου να μην τα λάβει υπ'οψιν αναφεροντας τα στη τε. αλλα πως θα δοθεί βεβαιωση ? ουτε μπορει να δηλωσει χωρις αδεια . Διόρθωσε/ πρόσθεσε τονισμό στο κείμενό σου σύμφωνα με τους κανόνες συμμετοχής. Pavlos 33
    1 point
  14. 1 point
  15. εγώ λέω να το αναλάβεις (υπαγωγή στον 4495/17) και να λύσεις όλες τις δικές σου αμφιβολίες.
    1 point
  16. Μπορείς να αναφέρεις ότι υπάρχουν στέγαστρα στους εξώστες και πότε κατασκευάστηκαν.
    1 point
  17. Τότε εχτισε με το Δ 538/78 και τοτε ισχυαν οι παρεκλίσεις. Οι ίδιες ισχυσαν και με το Δ270/85 Εαν, λοιπον, ειχε, τότε, δικαιωμα δομησης για 110 τμ. και ειχε χτισει τα 70 θα δικαιουνταν να χτισει τα υπολοιπα. Πλην ομως, μετα τις νεες διαταξεις του 4759, θεωρω οτι, η μειωση απο 200 σε 186 για 4 στρ. περιλαμβανει "αντιστοιχη" ισοποση μειωση και για τις παρεκλίσεις. ετσι το βλεπω εγω... [εν αναμονη να διορθωθει ολη αυτη η ακατανοησια...] εδιτ συμπληρωνω πώς θα εχτιζε με το Δ270, αν δεν ειχε εκδοθει ο 4759 α)Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 2.000 μ2 επιτρέπεται η ανέγερση κατοικιών με ελάχιστες αποστάσεις από τα όρια του γηπέδου 5 μέτρα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι όροι δόμησης της προηγουμένης παραγράφου. β)Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 1200μ2 και μέχρι 2.000 μ2 η μεγίστη επιτρεπομένη επιφάνεια του κτιρίου καθώς και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την προκύπτουσα σύμφωνα με τη σχέση: Ε - 1200 Επιφάνεια οικοδομής = 150 + ---------- μ2 16 όπου Ε είναι η επιφάνεια του γηπέδου. Οι ελάχιστες αποστάσεις του κτίσματος από τα όρια του γηπέδου στην περίπτωση αυτή είναι 5,00 μ. γ)Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 750 μ2 και μέχρι 1200 μ2 η μεγίστη επιτρεπόμενη επιφάνεια του κτιρίου καθώς και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την προκύπτουσα σύμφωνα με τη σχέση: Ε - 750 Επιφάνεια οικοδομής = 100 + --------- μ2 9 όπου Ε είναι η επιφάνεια του γηπέδου. Οι ελάχιστες αποστάσεις του κτίσματος από τα όρια του γηπέδου στην περίπτωση αυτή είναι 2,50 μέτρα.
    1 point
  18. Το αναρτά, τους πας ΠΕΑ (αν απαιτείται), βγαίνει και το ΠΕΚ, και μετά καταθέτεις αμοιβές (παλιά hardcopy, τώρα λόγω covid με mail), για έλεγχο και σύνδεση με δίκτυα, και τα ανεβάζουν από πολεοδομία στο σύστημα
    1 point
  19. αρθρο 96 "Ακίνητα των περ. α`- δ` της παρ. 1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος." " Με βαση το παραπανω εχεις προθεσμια "εναρξης" προθεσμιας 12+4=16 μηνες πριν τις 9-12-20 και πέρας 8-12-2021 Περιμενουμε αλλαγες...οσονούπω
    1 point
  20. @LESS Μπορεί να γίνει η αλλαγή χρήσης (όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις).
    1 point
  21. Ούτε χάρακα ούτε κλιμακόμετρο θα χρησιμοποιήσεις. Πρέπει να καθορίζεται σαφώς στο σχέδιο του ξυλοτύπου η θέση των υποστυλωμάτων ως προς το οικόπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται ως εξής: Σε κάθε υποστύλωμα ορίζουμε τη μία γωνία του ως σημείο αναφοράς (επισημαίνεται συνήθως με έναν κύκλο). Χρησιμοποιώντας δύο άξονες συντεταγμένων με αρχή το σημείο αναφοράς ενός στύλου (συνήθως του κάτω αριστερά στο σχέδιο), καθορίζουμε τη θέση των υπολοίπων ως προς αυτόν. Το μόνο που μένει να προσδιοριστεί είναι η θέση του σημείου αναφοράς του πρώτου υποστυλώματος σε σχέση με το οικόπεδο. Θα ζητήσεις νέο σχέδιο όπου θα αναγράφονται οι αποστάσεις από τις πλευρές του οικοπέδου για έναν τουλάχιστον στύλο. Επιπλέον πρέπει να προκύπτει σαφώς και η θέση των άλλων ως προς τον στύλο αναφοράς.
    1 point
  22. Αδυνατω να συμφωνησω, οχι επειδη διαφωνω, αλλά επειδη, -υπαρχει και η παρ. 2 του αρθρου 32, στην οποια να υπαγεται -πιθανον- η περιπτωση αυτη. - Και επι πλεον, αναζητειται η "αληθής" εννοια του αρθρου 33, το οποιο αφορα σε κτιρια της παρ. 1 του αρθρου 32, σε κτιρια "κατοικιων" του ΠΔ 59/2018 και σε ειδικα κτιρια και του Δ 270/85, αλλα και του Δ 538/78. Σαν απλη επισήμανση: Σε κανενα νομικο σαιτ δεν ειδα να γινεται διορθωση/επικαιροποίηση ουτε του Δ 270/85 ουτε του Δ538/78 Προτιμησαν να βαλουν μια ωραια επικεφαλιδα με την επισημανση "ιδ. και τις διαταξεις των αρθρ. 32 επ. του ν. 4759" -Οχι, δεν υπαρχει ακόμα καμμια διευκρινιστικη. Θα την βγαλουν μια και καλή, οταν διορθωσουν- καταργησουν - αυτην την... πολεοδομικη ανωμαλία που κατασκευασαν.
    1 point
  23. Εγγρ-ΔΜΕΟ/ε/1686/13-12-2006 Εγγρ-ΔΜΕΟ ε 1686-06 ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΕΞΟΔΟΥ ΣΕ ΑΓΡ. ΟΔΟΥΣ.pdf
    1 point
  24. Ναι γιατί στο τέλος της περίπτωσης ΕΕΔΜΚ συνένωσης αναφέρεται ότι: "Τα ανωτέρω ισχύουν και για τον διαχωρισμό των χώρων μετά τη λειτουργική συνένωση". Αφού γίνεται: "τροποποίηση μελετών που δεν αλλάζουν το διάγραμμα δόμησης και με την προϋπόθεση ότι δεν είναι απαραίτητες εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα", θα κάνεις και ενημέρωση.
    1 point
  25. Δεν υπάρχει άξια λόγου αυθαιρεσία. Μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση συνάδελφε.
    1 point
  26. Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174/11.5.2020 (ΦΕΚ Β' 1843/13-05-2020) Άρθρο 5 Διαδικασία έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας Στην παράγραφο 4 αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι στην περίπτωση που οι εργασίες ολοκληρωθούν πριν τη λήξη ισχύος της ΕΕΔΜΚ, ο μηχανικός δύναται να υποβάλλει σχετική δήλωση στο ηλεκτρονικό σύστημα αδειών.
    1 point
  27. @l_zrs Στο ΦΕΚ για τη διαδικασία έγκρισης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εργασιών μικρής κλίμακας, αναφέρεται ότι στην περίπτωση που από την τεχνική έκθεση του μηχανικού προκύπτει ότι θα χρησιμοποιηθεί ακριβώς το ίδιο υλικό δεν απαιτείται η υποβολή όψεων του κτιρίου. Σύμφωνα με το 1α εδάφιο του 7ου άρθρου του Ν.4495, δεν απαιτείται έγκριση για οικοδομικές εργασίες στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού. Από αυτό συνάγεται ότι όταν δεν αλλάζει η όψη δεν χρειάζεται έγκριση. Βασιζόμενος σε αυτές τις δύο νομοθετικές διατάξεις θα σου έλεγα να προσέξεις την τεχνική σου έκθεση και ότι κατά τη δική μου ερμηνεία δεν απαιτείται ούτε γνωμοδότηση ΣΑ ούτε όψεις. Βεβαίως οι υπηρεσίες δόμησης (ιδιαιτέρως σε περιπτώσεις ιστορικών τόπων, παραδοσιακών οικισμών κ.ά.) σπανίως κάνουν παρέα με τη λογική.
    1 point
  28. Με την ίδια που θα είχες αν δεν υπήρχε η ΟΕ. Για τα υπόλοιπα δεν έχω να προσθέσω τίποτα σε όσα έγραψε ο συνάδελφος georgegaleos.
    1 point
  29. Αν και είμαι σχεδόν βέβαιος ότι δεν έχεις τέτοια πρόθεση συνάδελφε ppanag, το ύφος και το περιεχόμενο της απάντησής σου είναι ελαφρώς έως αρκετά προσβλητικό. Οι ιδιαιτερότητες των αλλαγών στις όψεις των πολυκατοικιών έχουν αναφερθεί αρκετές φορές σε διάφορα θέματα του φόρουμ. Η προηγούμενη δημοσίευσή μου είναι σύμφωνη τόσο με το πνεύμα όσο και το γράμμα του νόμου και όχι μόνο με το κείμενο της βεβαίωσης.
    1 point
  30. Δια της περιβόητης βεβαίωσης του Ν. 4495/2017 ο μηχανικός πιστοποιεί ότι “δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβασιν της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας και δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια” σύμφωνα με τα εγκεκριμένα σχέδια. Δεν βεβαιώνεται η μη ύπαρξη αυθαιρεσιών αλλά η μη ύπαρξη των προαναφερόμενων -εντός των εισαγωγικών- αυθαιρεσιών. Οπότε η αλλαγή θέσης ανοίγματος δεν μας απασχολεί αφού δεν σχετίζεται με την κάλυψη, τη δόμηση ή το ύψος. Το αυτό ισχύει και για τον μικρό εξώστη. Όταν λες ότι τα τετραγωνικά του μπαλκονιού κ της κάλυψης +/- είναι τα ίδια, εννοείς –προφανώς- ξεχωριστά και όχι αθροιζόμενα. Αν δεν υπάρχει κάτι άλλο, μπορεί να εκδοθεί η βεβαίωση.
    1 point
  31. Αγαπητέ Ιάσονα!Από πού τεκμηριώνεται,ρωτάω ειλικρινά...Το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο της οικοδομής δεν είναι μία επιφάνεια με έναν όγκο? ρύθμιση κάνει.. Να το θέσω πιο σωστά,συγγνώμη...Έχει μια επιφάνεια Α που πάει από το ισόγειο στον Α' ,και από τον Α΄ στην στέγη...Γιατί μετράει 2η φορά ΥΔ η από Α' σε στέγη?
    1 point
  32. Πότε θα σταματήσει αυτή η γραφειοκρατική βλακεία, να κάνουμε καταθέσεις στον εαυτό μας!!!!!
    1 point
  33. Παιδια καλυτερα να μην απανταμε αν δεν ειμαστε απολυτα σιγουροι ειδικα σε τετοια θεματα. Μπορει να γινουν λαθη και να υπογραφουν αρτιοτητες στα τοπογραφικα και αντε μετα να ξεμπερδεψεις. Η κατατμηση επιτρεπεται μονο για να δημιουργηθουν αρτια οικοπεδα 4 στρεμματων με προσωπο 45 μ σε δρομο ειτε δημοτικο ειτε επαρχιακο, κατα κανονα αρτια. Δεν υπαρχει επισημος αγροτικος δρομος πλεον. Και δεν γινεται να υπαρξει νεο κατα παρεκκλιση οικοπεδο. Ακομα και η συννενωση οικοπεδων πρεπει να δημιουργει κατα κανονα αρτιο.Το ιδιο ισχυει και στις εντοσ ζωνης περιοχες αφου και αυτες εκτος σχεδιου ειναι. Η αρτιοτητα σε αυτες δινεται κατα παρεκκλιση βασει της ημεομηνιας που δημιουργηθηκαν (πριν το 77 )
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.