Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.052


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.738


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.978


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/05/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Το μόνο που διαθέτω στο αρχείο μου είναι το παρακάτω Εγγρ-8145/21-2-08 Δόμηση εκτός σχεδίου (συνένωση άρτιου κατά παρέκκλιση και μη άρτιου γηπέδου, τοποθέτηση οικοδομής) Σε απάντηση του Εγγρ-16987/07 σας και με την επιφύλαξη τυχόν ειδικών διατάξεων που εφαρμόζονται και κατισχύουν σε κάθε συγκεκριμένη περιοχή, άποψη της υπηρεσίας μας είναι: 1. Εάν σε εκτός σχεδίου περιοχή, προστεθεί σε ένα άρτιο κατά παρέκκλιση γήπεδο ένα μη άρτιο γήπεδο που έχει νόμιμα δημιουργηθεί, τότε η οικοδομή τοποθετείται ελεύθερα εντός του ενιαίου πλέον γηπέδου, έχοντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις του Αρθ-1 παρ.5ββ του ΠΔ/24-5-85 ΦΕΚ-270/Δ/31-5-85 και πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης - δόμησης τα προβλεπόμενα από το κατά παρέκκλιση άρτιο γήπεδο. 2. Σε περίπτωση ακανόνιστου σχήματος γηπέδου η αρμόδια πολεοδομική αρχή αποφαίνεται για το χαρακτηρισμό των πλευρών αυτού (πλαγίων ή οπισθίων) ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διεύθυνση ΟΚΚ
    2 points
  2. Version X6.3

    85.805 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version EXTENDED v21

    3.127 downloads

    Διαμορφώνει και δημιουργει PDF, 1599 ανάθεση ιδιοκτητών, ΤΕ στατικής επάρκειας, Σύμβαση έργου, περιέχει μακροεντολές, καθε σχολιασμός, ευπρόσδεκτος, ζητώ ΤΕ ένταξης, αν υπάρχει κανένα καλό υπόδειγμα, να το συμπεριλάβω... - Σήμερα 11 Ιουλίου 2021, εδώ ανέβασα μια νέα εκδοχή των δηλέσων ανάθεσης ιδιοκτήτη, λήψης γνώσεως ιδιοκτήτη και σύμβασης έργου, που θεωρώ πως είναι πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα... - 18/7, new v2.3
    1 point
  4. Version 1.0.0

    1.042 downloads

    Σχέδιο ράμπας για ΑμΕΑ Από το αρχείο των παλαιότερων downloads του michanikos.gr
    1 point
  5. Καλημέρα σας, μήπως γνωρίζει κανείς τι χρειάζεται κάποιος για να κάνει μια φωτοβολταική μελέτη. εψαξα στο ınternet για καποιο υποδειγμα αλλα δεν βρήκα κάτι. Αν υπάρχει κάποιο δείγμα μελέτης ή οποιαδήποτε σχετική πληροφορία είναι ευπρόσδεκτη. ευχαριστώ προκαταβολικά.
    1 point
  6. Καλησπέρα Venezia,είσαι σε άλλη επιλογή.Θα πας Τύπος αίτησης---->Άδειες και θα επιλέξεις Έγκριση Εκτέλεσης Εργασιών.
    1 point
  7. ...σωστα ειχαν δοσει την ερμηνεια οτι το μη αρτιο δεν "κουβαλαει" μαζι του κανεναν συντελεστη. Απλα εξυπηρετει την κτιριοθετηση... Κατα τα λοιπα αφου υπαρχει η νεα διαταξη στον 4759 που "επιτρεπει την συνενωση" όμορων γηπεδων, Θα ελεγα να περιμενει την "διευκρινηση" στην ανω νεα διαταξη του αρθρου 33, η οπόια επιτρεπει την συνενωση "εαν το ενα ειναι αρτιο και οικοδομησιμο" Πιθανον, "καποιο" λογο ειχαν να την βαλουν...
    1 point
  8. πολυ σωστα αρα επανερχομαστε στον αρχικο προβληματισμο μας: αρα "πιθανον" να εννοει την αυξηση του σδ. και με το συνενουμενο... ποιός ξερει; [μηπως ξερουν και αυτοί που το εγραψαν]😁 και, θεωρω οτι: μιλαμε για συνενωση αρτιου κατα παρεκκλιση με μη. οχι για το αντιθετο.
    1 point
  9. "Αντί για σκόνη ξύλου οι ερευνητές χρησιμοποίησαν πολλών άχρηστα μέρη από πολλά είδη τροφών. Αρχικά αποξήραναν τα άχρηστα μέρη των τροφίμων. Στην συνέχεια τα έκαναν σκόνη την οποία ανέμιξαν με νερό και διάφορα μπαχαρικά." [κι ετσι σου τυχει το.... γκαραμ μασαλα καφτερο...ανακατεμενο με ΤΑΜΠΑΣΚΟ Μισσισσιππή....αντε να δουμε ποσα καρπούζια απο τον Καστανα θα χρειαστει η βαρελα για να "γλυκανει"...😆] https://news.b2green.gr/6446/νέα-δομικά-υλικά-από-λάχανα-και-μπαν
    1 point
  10. Με βάση το προηγούμενο ΠΔ του 85 για χρήση κατοικία, η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση ήταν 200 τμ για 4.000 τμ και η μόνη περίπτωση κατά την οποία γήπεδο μικρότερης επιφάνειας είχε την ίδια επιτρεπόμενη δόμηση, ήταν η περίπτωση γηπέδου με ελάχιστη επιφάνεια 2.000 τμ. Κατ αναλογία λοιπόν δεν θα ήταν λογικό, γήπεδο 1200 τμ να οικοδομεί 186 τμ. Η δική μου εκτίμηση είναι ότι στα πλαίσια του ελέγχου προέγκρισης θα πρέπει να εφαρμοστεί ο τύπος του άρθρου 6 ΦΕΚ 270/Δ/85. Όμως όπως συνεχώς τονίζουμε στο φόρουμ, αν δεν εκδοθεί ερμηνευτική οικοδομική άδεια δεν χορηγείται και κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για τίποτα σε αυτό το νόμο.
    1 point
  11. απο την στιγμη που αυτο "ισχυε" επισημως δεν ειχαν κανενα λογο να το επαναλαβουν.. εχουμε και τις σχετικες αναφορες της Πολεοδομιας, απο τετρις και παυλο, "την κατατμηση απαγορευει ο νομος......ειναι περαν του σκοπου του νομου να απαγορευσουμε την συνενωση..." https://www.michanikos.gr/forums/topic/43050-συνένωση-μη-άρτιου-με-κατά-παρέκκλιση-άρτιο-οικόπεδο/?tab=comments#comment-782619 αρα "πιθανον" να εννοει την αυξηση του σδ. και με το συνενουμενο... ποιός ξερει; [μηπως ξερουν και αυτοί που το εγραψαν]😁
    1 point
  12. @ankostas με βάση την υφιστάμενη συνολικά Δόμηση που έχει κάνει και η οποία προσμετρά στον Σ.Δ., έχεις υπόλοιπο συντελεστή Δόμησης? Αν έχεις υπόλοιπο συντελεστή Δόμησης και δεν έχει εξαντλήσει το ύψος... τότε βγάζεις προσθήκη καθ ύψος αλλά ο όροφος προσθήκης δεν μπορεί να υπερβαίνει το μέγεθος του Σ.Κ. που έχει τώρα το ακίνητο..... Άρα δομείς σε τμήμα του Δώματος που έχεις με τις όποιες αναγκαίες πλαϊνές αποστάσεις που θα απαιτηθούν και φυσικά κτήριο του 1950 θα απαιτηθεί 95% ενισχύσεις του στατικού φορέα που έχεις
    1 point
  13. Δεν απαιτούνται αμοιβές για μικρής κλίμακας. Οπότε δεν μπαίνεις καθόλου στο σύστημα αμοιβών
    1 point
  14. Καλησπέρα Θα ήθελα παρακαλώ αν υπάρχει κάποιο υπόδειγμα ηλεκτρολογικής μελέτης Φβ πάρκου καθώς και το μονογραμμικό της διάγραμμα και τις επεξηγήσεις δηλαδή πώς επιλέχτηκαν τα καλώδια ac / dc ασφάλειές κτλ Ευχαριστώ Αν είσαι Μηχανικός βάλε την ειδικότητα στο προφίλ σου Didonis
    1 point
  15. συμφωνω με αυτο, "Μετά θέλει και λύση ανάλογα με το τί είναι το αίτιο που προκαλεί την υγρασία: λιμνάζοντα εξωτερικά νερά, μόνιμος υδροφόρος κλπ. Στο ερωτημα, εγινε απλα μια αναφορα σε υγρασια στο υπογειο, χωρις λεπτομερειες ή τεχνικα στοιχεία. "Σε υφιστάμενο κτίριο υπάρχει πρόβλημα με υγρασία στο υπόγειο, προκειμένου να γίνει εξωτερική μόνωση (επάλειψη με στεγανοποιητικό και αυγουλιέρα)κλπκλπ" Μονον μετα απο την εξευρεση του "αιτίας" μπορει να γινει περαιτερω συζητηση για "λυσεις"
    1 point
  16. ok πάντως υπάρχουν ένα σωρό απορίες/κένα αναφορικά με την ΗΤΚ, αν επιμένει όμως ας βγει με ότι αυτό συνεπάγεται στην παρούσα φάση. Από το ΥΠΕΝ είχαν πει ότι θα βγάζανε και καλά διευκρινιστική για την ΗΤΚ τον Φεβρουάριο, αλλά...
    1 point
  17. Αν το ακίνητο δεν έχει αυθαιρεσίες, εκδίδεις την αντίστοιχη βεβαίωση από το σύστημα αυθαιρέτων, με ημ/νία αυτοψίας την 30/1/21 και αν το συμβόλαιο γίνει μέχρι τις 30/6/21 τότε απαλάσσεσαι από την έκδοση ΗΤΚ. Για μετά τις 30/6/21 αναμένουνε να δούμε τι θα γίνει, λογικά θα δωθεί εκ νέου παράταση. Για τα κοινόχρηστα ποιός ο λόγος να ασχοληθείς, εσύ ασχολείσαι μόνο με την οριζόντια για την οποία έκανες αυτοψία και θα εκδώσεις βεβαίωση.
    1 point
  18. Για την διηρημένη ιδιοκτησία που αφορά η μεταβίβαση.
    1 point
  19. στον 4178 υπηρχε αυτο α) ο φερόμενος ιδιοκτήτης του ακινήτου στο οποίο έχει εκτελεστεί η αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση. Στην έννοια του φερόμενου ιδιοκτήτη περιλαμβάνονται ο ψιλός κύριος, ο επικαρπωτής με τη συναίνεση του ψιλού κυρίου, ο εργολάβος για τις σε αυτόν περιερχόμενες συνεπεία εργολαβικού προσυμφώνου ιδιοκτησίες, ο μισθωτής εφόσον έχει το δικαίωμα έκδοσης οικοδομικής άδειας από τη μισθωτική σύμβαση και επί νομικών προσώπων ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτών, στην εγκ 4 αρθρο 11, γραφει οτι: 18) Παρ. 1.α : Ως φερόµενος ιδιοκτήτης νοείται και το πρόσωπο επί του οποίου έχουν επιβληθεί πρόστιµα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων µετά από αυτοψία, κατά τις κείµενες διατάξεις, ανεξαρτήτως του είδους και του ποσοστού εµπραγµάτου δικαιώµατος που έχει επί του ακινήτου. Σε αυτή την περίπτωση δεν απαιτείται η συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών για την υπαγωγή και µόνο, προκειµένου να ακολουθήσει η διαδικασία διαγραφής βεβαιωθέντων προστίµων. Στον ν. 4495, αυτο αλλαξε ως εξης Την αίτηση υποβάλλει: αα) ο ιδιοκτήτης του ακινήτου στο οποίο έχει εκτελεστεί η αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση. Δικαίωμα υπαγωγής έχουν, επίσης, ο ψιλός κύριος, ο επικαρπωτής, ο εργολάβος για τις περιερχόμενες σε αυτόν συνεπεία εργολαβικού προσυμφώνου ιδιοκτησίες, ο μισθωτής εφόσον έχει το δικαίωμα έκδοσης οικοδομικής άδειας από τη μισθωτική σύμβαση και επί νομικών προσώπων ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτών, καθώς και ο φερόμενος ως ιδιοκτήτης επί του οποίου έχουν καταλογιστεί πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης, [γνωμη μου ειναι οτι αυτο αφορα τις περιπτωσεις του αρθρου 14 του ν. 1337] Τελος, με τον 4495 το θεμα των συνιδιοκτητων, εάν καποιοι αρνουνται, εχει λυθει με το 98/4 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία ή σε κτίσμα χωρίς σύσταση οροφοκτησίας εντός σχεδίου πόλεως, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυθαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 99 επ., ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Υπόχρεος προς καταβολή του παραβόλου υπαγωγής και των αναλογούντων προστίμων είναι ο δηλών την αυθαιρεσία συγκύριος, ο οποίος διατηρεί τα εκ του νόμου αναγωγικά του δικαιώματα έναντι των λοιπών συγκυρίων. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιποί συνιδιοκτήτες μπορούν να αποπληρώνουν τις ορισθείσες δόσεις των αναλογούντων προστίμων αυτοβούλως, σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους, ύστερα από σχετική έγγραφη ή ηλεκτρονική δήλωσή τους. [και έχουμε παντοτε και την αιτηση ασφαλιστικων, για παροχη αδειας ενεργειας πραξης επωφελους.... αν δεν υπαγομαστε σε μια απο τις ανω κατηγοριες] Στο θεμα του Χριστοφορου, εκανε καποιος συγκυριος υπαγωγη με βαση τις ανω νομικες διαταξεις. Δξ γιατι η αλλη πλευρα αρνειται, παντως δεν βλεπω να παρενομησε...και παντως ουτε το ΣΥΠΟΘΑ δικαιουται να |κρινει" αν ηταν προς το συμφερον ολων η τακτοποιηση... [και προφανως, αφου ανηκει σε ολους, εχουν ωφεληθει ολοι, αλλα αυτο θα κριθει κατα την ασκηση των δικαιωματων "αναγωγης" αυτου που κατεβαλε]
    1 point
  20. Όχι μόνο να επιτρέψει, επιβάλλεται να γίνει αν είναι υπαγωγή με παράβολο για κατεδάφιση ... Για το χρονικό διάστημα από την υπαγωγή μέχρι την παρέλευση της προθεσμίας εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου, αναστέλλεται κάθε διαδικασία επιβολής κυρώσεων, καθώς και η είσπραξη προστίμων που έχουν ήδη βεβαιωθεί από τις Δ.Ο.Υ και τον ΕΦΚΑ. Μετά την εμπρόθεσμη περαίωση της δήλωσης επέρχεται αναστολή επιβολής κυρώσεων για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται η διατήρηση του αυθαιρέτου κατά τον ν.4495/17, ενώ είναι δυνατή η διαγραφή τυχόν βεβαιωθέντων προστίμων ανέγερσης και διατήρησης στη Δ.Ο.Υ.
    1 point
  21. Είναι τρία διαφορετικά πράγματα πάνω στα πρωτόκολλα αυθαιρέτων : το πρόστιμο, το ποινικό και η κατεδάφιση αυθαιρέτου. Αν το όνομα στο ΠΑ είναι άσχετο από τον ιδιοκτήτη, είναι δεκτή η υπαγωγή από τον άσχετο για να γλυτώσει βεβαίωση στην ΥΔΟΜ και ποινικό αλλά δεν κρίνει την τύχη του αυθαιρέτου που εξαρτάται από το ΠΑ και τους κατά το νόμο ιδιοκτήτες. Αυτό δεν αποκλείει βέβαια το να χρησιμοποιήσουν οι ιδιοκτήτες την υπαγωγή του άσχετου για την έγκριση κατεδάφισης αυθαιρέτου κατά το νόμο και στο όνομά τους.
    1 point
  22. Καλησπέρα Βασίλη. Δεν διαχωρίζονται μόνο ως εργασίες κατεδάφισης ... Από την πρόσφατη Απόφαση διαδικασιών : Άρθρο 9 Διαδικασία έγκρισης εκτέλεσης εργασιών 1. Κατά την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης Έγκρισης εκτέλεσης εργασιών, ο διαχειριστής της αίτησης εισάγει στο σύστημα : .... ι) στοιχεία για τη διαχείριση των αποβλήτων (ΣΔΑ) σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ.4 του άρθρου 29 του ν.4495/2017 και επιλέγεται : αα. η αρμόδια Υπηρεσία για την έκδοση της έγκρισης εκτέλεσης εργασιών, ββ. η περίπτωση την οποία αφορά η έγκριση εκτέλεσης εργασιών (παρ. 4 άρθρου 29 του ν.4495/2017, άρθρο 25 του ν. 4635/2019).
    1 point
  23. Όχι , διόρθωση της δήλωσης με ΥΔ κλπ. και 40 τμ ΚΧ στο Ε9.
    1 point
  24. pdf compressor. Δωρεάν πρόγραμμα στο διαδίκτυο για να μειώσεις το pdf size.
    1 point
  25. Version 1.0.0

    1.074 downloads

    Επειδή αρκετοί την ζητάτε!!!!!
    1 point
  26. ΓΕΝΙΚΑ Για άλλη μια φορά το κράτος, μας έδειξε την «υπευθυνότητά του». Άλλος ένας νόμος, «σπαζοκεφαλιά», αφού για να καταλήξεις κάπου, πρέπει να ανατρέξεις σε 15 άλλους νόμους, σε 20 διευκρινιστικές και σε 40 οδηγίες. Άλλος ένας νόμος, που ενώ έχει σαν κύριο θέμα τον Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας, όπως θέλει τουλάχιστον να λέει, περιέχει άρθρο ακόμη και για την «Πρόσθετη αποζημίωση μετακινούμενου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού». Άλλος ένα κακογραμμένος και δυσνόητος νόμος, που δίνει το δικαίωμα σε Πολεοδομίες να μπορούν να εκδίδουν «οικονομικές άδειες» (γιατί όχι) και να οικοδομούνται τα ακίνητα σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 40 και, στο διάγραμμα κάλυψης σύμφωνα με την παράγραφο 3η) του άρθρου 57, να μπαίνουν «φυτογραφίες» των υφισταμένων κτισμάτων. Δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε, αλλά είναι άλλος ένας νόμος, που τον υπογράφουν 18 υπουργεία και 24 υπουργοί. Γενικά, δεν θα επεκταθώ άλλο. ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΟΜΗΣΗ Για το άρθρο 32 Η κατά κανόνα αρτιότητα των 4.000 τ.μ για γήπεδα που βρίσκονται εκτός σχεδίων πόλεως, εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του έτους 1923, κ.λ.π., προκύπτει από τον συνδυασμό των νόμων ιδίως δε από τις διατάξεις του από 6.10.1978 π.δ. (Δ΄ 538) και του από 24.5.1985 π.δ. (Δ΄ 270), που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος. Η κατά κανόνα αρτιότητα λοιπόν, σύμφωνα με την παράγραφο α) και β) του άρθρου 1 του Π.Δ. 270Δ’/1985 που είναι σε ισχύ (αφού με το άρθρο 8 του ίδιου Π.Δ. καταργήθηκε το άρθρο 1 του Π.Δ. 538Δ’/1978) έχει ως εξής: 1α) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1α) του άρθ. 10 του Ν. 3212/2003, Φ.Ε.Κ. 308Α’/31-12-2003, είναι: «Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τ.μ. και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο 25 μέτρα. Και σύμφωνα με την παρ. 1β) Για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλελειμμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται: Ελάχιστο πρόσωπο 45 μ Ελάχιστο βάθος: 50 μ. Ελάχιστο εμβαδόν: 4.000 τ.μ. Εγώ θα έβαζα στον κανόνα και τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν πριν την 17-10-78, ημέρα δημοσίευσης του Π.Δ. 538Δ’/1978 αφού δεν αναφέρονται πουθενά στον νόμο, με Ελάχιστο εμβαδόν 4.000 τ.μ. και χωρίς πρόσωπο σε δρόμο. Οι παρεκκλίσεις σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του Π.Δ. 270Δ’/1985 που είναι σε ισχύ (αφού με το άρθρο 8 του ίδιου Π.Δ. καταργήθηκε το άρθρο 1 του Π.Δ. 538Δ’/1978), είναι: α. Τα γήπεδα που βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών και είχαν την 24-4-77, ημέρα δημοσίευσης του ΠΔ/5-4-77 (ΦΕΚ-133/Δ/77), ελάχιστο εμβαδό δύο χιλιάδες (2000) τμ. Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1δ) του Άρθρου 40 β. Τα γήπεδα που την 31-5-85, ημέρα δημοσίευσης του ΠΔ/24-5-85, (ΦΕΚ-270/Δ/85) είχαν πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλειμμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές και εφόσον έχουν: αα. Ελάχιστα όρια = 750,00 m2-Πρόσωπο = 10,00μ.-Βάθος = 15,00μ. (προ 12-11-1962). Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1αα) του Άρθρου 40 ββ. Ελάχιστα όρια = 1.200,00 m2 - Πρόσωπο = 20,00μ. - Βάθος = 35,00μ. (προ 12-09-1964). Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1αβ) του Άρθρου 40 γγ. Ελάχιστα όρια = 2.000,00 m2 - Πρόσωπο = 25,00μ. - Βάθος = 40,00μ. (προ 17-10-1978). Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1β) του Άρθρου 40 δδ. Τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν από την 17-10-78 μέχρι την 31-12-2003: Ελάχιστο εμβαδόν: τέσσερις χιλιάδες (4000) τμ. (τα χωρίς πρόσωπο). Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1η) του Άρθρου 40 γ) Άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα που απομειούνται συνεπεία απαλλοτριώσεων ή διανοίξεως διεθνών, εθνικών ή επαρχιακών οδών, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα εφόσον μετά την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις λοιπές προϋποθέσεις των γηπέδων των προηγουμένων περιπτώσεων α και β. Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1ε) του Άρθρου 40 δ) Σε περιπτώσεις αναδασμών τα γήπεδα που δημιουργούνται και δίνονται σε δικαιούχους σε ανταλλαγή αρτίων και οικοδομησίμων γηπέδων θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, εφόσον μετά τον αναδασμό αυτόν έχουν τα όρια αρτιότητας και τις προϋποθέσεις των γηπέδων προηγουμένων περιπτώσεων α και β. Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1στ) του Άρθρου 40 Άρθρο 33 Οι γενικοί όροι δόμησης ξεκάθαροι, μειωμένοι, με Σ.Δ. στα 0,18, ποσοστό κάλυψης 10% και 2 ορόφους με μέγιστο ύψος 7,50μ. (σύμφωνα με την παρ.7 του αρ.1 του 270Δ’/85). Υπάρχουν και οι ειδικοί όροι δόμησης της παραγράφου 3 και το ύψος των κτιρίων αυτών, ο Σ.Ο. και οι πλάγιες αποστάσεις, προσδιορίζεται είτε από το 538Δ’/78 είτε από το 270Δ’/85, όπου δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος. (Παράδειγμα 1) Για βιομηχανικές εγκαταστάσεις σύμφωνα με τον παρόντα νόμο ο Σ.Δ. είναι 0,6 από 0,90 που ήταν και ο Σ.Ο. έγινε 4 από 3,3 που ήταν. Ύψος και πλάγιες αποστάσεις δεν αναφέρονται, άρα ανατρέχουμε στο 270Δ’/85 που είναι το άρθρο που ισχύει και δεν έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος. (Παράδειγμα 2) Για κοινοτικά ιατρεία, αφού δεν αναφέρονται στον παρόντα νόμο αλλά ούτε και στο 270Δ’/88, ανατρέχουμε στο άρθρο 13 του 538Δ’/78. Οι παλιοί όροι δόμησης δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιηθούν παρά μόνο αν εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 40. Για την απομείωση της παραγράφου 5, λόγω απαλλοτρίωσης, είναι ξεκάθαρο ότι για να θεωρείται άρτιο, θα πρέπει να ήταν κατά κανόνα άρτιο, 4 στρ. δηλαδή και έχει μετά την απαλλοτρίωση εμβαδόν μεγαλύτερο των 2 στρ. και πρόσωπο 25μ. σε σε διεθνή, εθνική, επαρχιακή ή δημοτική οδό. Δεν αναφέρει πουθενά για παρεκκλίσεις όπως ανέφερε η παράγραφος γ του άρθρου 1 του Π.Δ. 270Δ/1985. Για την συνένωση της παραγράφου 6, πρέπει α) το νέο γήπεδο που θα δημιουργηθεί να είναι τουλάχιστον 4 στρ. και β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Δηλαδή, π.χ., αν έχουμε ένα γήπεδο εντός ζώνης οικισμού 2,5 στρ., το οποίο ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο κατά παρέκκλιση και το συνενώσουμε με 2 όμορα του 1 στρ. και 1,5 στρ. αντίστοιχα, θα έχουμε ένα νέο έκτασης 5 στρ., το οποίο πλέον θα είναι άρτιο. Αυτό αφήνει να εννοηθεί ότι, αν η συνένωση γίνει από 3 διαφορετικούς ιδιοκτήτες, ο καθένας θα έχει το ποσοστό που του αναλογεί ανάλογα με την συνεισφορά του, τόσο στο νέο γήπεδο όσο και στην δόμηση. Άρθρο 40 Το άρθρο αυτό αναφέρει ότι 1.Εάν, μέχρι την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος χορηγηθεί προέγκριση (και μάλιστα) οικονομικής άδειας, μπορούν να οικοδομούνται ακίνητα, τα οποία: (αναφέρει όλες τις γνωστές σε εμάς παρεκκλίσεις). Σύμφωνα με τα παραπάνω μετά την έλευση των 2 ετών, όλες οι παρεκκλίσεις, όχι ότι καταργούνται, αλλά δεν μπορούν πλέον να οικοδομούνται μέχρι, την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου που θα καθορίζει τους όρους και περιορισμούς δόμησης σύμφωνα με την παράγραφο 3ββ) του άρθρου 7 του Ν.4447/2016 που αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του παρόντος νόμου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου τους όρους και περιορισμούς δόμησης σύμφωνα με την παράγραφο 1β) του άρθρου 8 του Ν.4447/2016 που αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του παρόντος νόμου, άρα «καταργούνται». Καταλήγοντας λοιπόν, έφτιαξα 2 δηλώσεις μηχανικού και θα ήθελα την άποψή σας. 1η περίπτωση. Θεωρώντας ότι από την στιγμή που δεν αναφέρεται πουθενά ότι καταργούνται ή παύουν να ισχύουν οι παρεκκλίσεις, συνεχίζουν να ισχύουν και πέραν των 2 ετών. (σημείωση: που θέλει να το πάει ο νομοθέτης, δεν ξέρω) ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (Ν. 651 / 77) Ο υπογράφων ……………………… Μηχανικός δηλώνω ότι το γήπεδο που φαίνεται στο Τοπογραφικό Διάγραμμα με στοιχεία Κ1,Κ2,Κ3,....,Κ15,Κ1 είναι εμβαδού Ε=2.853,13 τ.μ., βρίσκεται στην κτηματική περιφέρεια της τοπικής κοινότητας ……………, της Δημοτικής Ενότητας ……………….., του Δήμου ………………, Π.Ε. ……………………, Περιφέρειας …………………, στη θέση "τοπωνύμιο" και κείται εκτός Τοπικού ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, εντός ζώνης οικισμού……………, και σε απόσταση μεγαλύτερη των 800,00μ. από τη θάλασσα. Είναι άρτιο κατά παρέκκλιση ως προς το εμβαδόν του και δύναται να χορηγηθεί προέγκριση οικοδομικής άδειας και να οικοδομηθεί, σύμφωνα με την παράγραφο 1δ) του άρθρου 40 του Ν.4759/2020, Φ.Ε.Κ. 245Α’/09-12-2020 και για το χρονικό διάστημα που ορίζεται απ’ αυτήν, εφόσον προϋφίσταται ως έχει την 24-04-1977. ……. κλπ 2η περίπτωση. Θεωρώντας ότι έχουν καταργηθεί οι παρεκκλίσεις (δεν μπορώ να βρω από πού προκύπτει) ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (Ν. 651 / 77) Ο υπογράφων ……………………… Μηχανικός δηλώνω υπεύθυνα ότι το γήπεδο που φαίνεται στο Τοπογραφικό Διάγραμμα με στοιχεία Κ1,Κ2,Κ3,....,Κ15,Κ1 είναι εμβαδού Ε=2.853,13 τ.μ., βρίσκεται στην κτηματική περιφέρεια της τοπικής κοινότητας ……………, της Δημοτικής Ενότητας ……………….., του Δήμου ………………, Π.Ε. ……………………, Περιφέρειας …………………, στη θέση "τοπωνύμιο" και κείται εκτός Τοπικού ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, εντός ζώνης οικισμού……………, και σε απόσταση μεγαλύτερη των 800,00μ. από τη θάλασσα. Δεν είναι άρτιο, αλλά δύναται να χορηγηθεί προέγκριση οικοδομικής άδειας και να οικοδομηθεί, σύμφωνα με την παράγραφο 1δ) του άρθρου 40 του Ν.4759/2020, Φ.Ε.Κ. 245Α’/09-12-2020 και για το χρονικό διάστημα που ορίζεται απ’ αυτήν, εφόσον προϋφίσταται ως έχει την 24-04-1977. ……. κλπ Μπορεί να σας κούρασα συνάδελφοι........αλλά θέλει διάβασμα το θέμα. Καλή δύναμη και καλές γιορτές σε όλες και όλους!!
    1 point
  27. Δυστυχώς οφείλεις να το βάλεις ως Υπέρβαση Δόμησης Κύριου Χώρου και ταυτοχρόνως Υπέρβαση Κάλυψης (δες και τις πλάγιες αποστάσεις)!!! Είναι μια "ενιαία κατασκευή" μεγαλύτερη των 50 τ.μ. και ο νόμος δεν σου δίνει τα δικαίωμα να πάρεις τα 50 τ.μ. από αυτή και να τα βάλεις με μειωτικό συντελεστή! Δεν ενδιαφέρει η "χαμηλή ποιότητα της κατασκευής" του. Η' λοιπόν το πληρώνει "χρυσάφι" ή το γκρεμίζει νύχτα (κι αφήνει τα πουλιά να φύγουν) ή το χωρίζει στα δύο κι ανοίγει και άλλη είσοδο (σκεπτόμενος πονηρά).
    1 point
  28. Συμφωνώ απολύτως με τη διαδικασία με μία ένσταση στο τονισμένο εκτός αν εννοούσες κάτι διαφορετικό από αυτό που κατάλαβα. Δεν θα κάνει ξεχωριστή υπαγωγή. Ενιαίο είναι το ακίνητο μία δήλωση υπαγωγής θα γίνει. Σε ένα φύλο καταγραφής το κτίριο που θέλει να κρατήσει με επιλογή "προς ρύθμιση", σε άλλο φύλλο καταγραφής το κτίριο που θέλει να γκρεμίσει με επιλογή "προς έκδοση έγκρισης κατεδάφισης". Μετά εκδίδεις έγκριση εκτέλεσης εργασιών όπως σωστά είπε ο συνάδελφος. Όσον αφορά το 2ο ερώτημα, εσύ πας σήμερα και βλέπεις μια κατάσταση. Αυτήν θα τακτοποιήσεις. Δεν σε απασχολεί αν αυτός έχτιζε και γκρέμιζε αυθαίρετα κάθε χρόνο. Εκτός αν για το κτίσμα αυτό υπάρχει έκθεση αυτοψίας και θες να διαγράψεις τα πρόστιμα. p.s. Αν το γκρεμισμένο είχε άδεια αλλάζει το πράγμα
    1 point
  29. 2.141 downloads

    Συνοπτικός Οδηγός και Θεσμικό Πλαίσιο, για την Κατασκευή Κτιρίων Ελάχιστης Ενεργειακής Κατανάλωσης. Περιλαμβάνει τα αρχεία: Κτίρια Ελάχιστης Ενεργειακής Κατανάλωσης Γενική Επισκόπηση Ενεργειακών Απαιτήσεων Ελληνικών Κτιρίων
    1 point
  30. 635 downloads

    Κώδικας επαγγελματικής δεοντολογίας
    1 point
  31. 1.050 downloads

    Ενσωμάτωση παθητικών ηλιακών συστημάτων στο κτιριακό κέλυφος-Εξοικονόμηση ενέργειας
    1 point
  32. 353 downloads

    Πληροφορίες για την δομή των αρχείων DXF καθώς και το είδος των δεδομένων που περιέχουν. Αναφέρεται σε παλαιότερες εκδόσεις του Autocad.
    1 point
  33. Χαχαχά! Άλλη μια νεοελληνική π*******.. συγγνώμη, πατέντα!!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.