Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      19.075


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.743


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.346


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα Skrats-Θα ήθελα να τοποθετηθώ εξ αρχής ως αντίθετη με το όλο σκεπτικό-Προφανώς οι συνάδελφοι,προσπαθούν να σε βοηθήσουν να βρεις λύση στο πρόβλημα σου,όπως κάνουν πάντα και εξαίρετα τόσα χρόνια.Εγώ θέλω να απευθυνθώ σε εσένα και να σε ρωτήσω: Πότε ακριβώς έγινε αυτοσκοπός μας να ανακαλύψουμε ό,τι υπάρχει και δεν υπάρχει σε νόμο για να κατατάξουμε ένα ακίνητο στην Κατηγορία 4,επειδή καταργήθηκε η 5? Υπάρχουν κατηγορίες ακινήτων που κακώς κατ 'εμέ βρέθηκαν βάσει νομοθεσίας με κακό συνδυασμό πλατφόρμας ΤΕΕ να βρίσκονται στην 5,αλλά υπάρχουν και τα ακίνητα που είναι δικαίως στην κατ.5. Έχεις ένα σπιτάκι 25 τ.μ. προ'55 και προσπαθείς να εντάξεις δίπλα σ αυτό ένα εξ ολοκλήρου αυθαίρετο 125 τ.μ. του 2002(!),σε περιοχή που η δόμηση απαγορεύεται πλέον. 1ον:Η άποψη μου είναι ότι το "ΝΑΙ" στην οικοδομική άδεια,για τα προ 55,αφορά μόνο στον επιβαρυντικό συντελεστή,που δεν θέλει ο νομοθέτης να χρησιμοποιηθεί για ακίνητο στο οποίο υπάρχει νομίμως υφιστάμενο κτίσμα.Και δικαίως. 2ον:Πουθενά στον νόμο δεν αναφέρει ότι αυτό το "ΝΑΙ" στο πεδίο "οικοδομική άδεια",σημαίνει σύγκρινε με τους προ '55 όρους δόμησης,και μάλιστα όταν τα αυθαίρετα σου είναι του 2002. Για μένα,τα παραπάνω είναι ...πατέντες που είναι παρακινδυνευμένο να χρησιμοποιούνται. Καταλαβαίνω πολύ καλά τι σημαίνει να μην προχωράει μια δουλειά,αλλά σου εφιστώ την προσοχή διότι "εφευρίσκοντας" τρόπους που δεν βασίζονται στην νομοθεσία,η μελλοντική ευθύνη θα είναι δική σου και ίσως να βαρύνει περισσότερο στην ζυγαριά από μία ρύθμιση που δεν έγινε... Τέλος,με τόσες ανακοινώσεις σχετικά με την επαναφορά της Κατηγορίας 5,είναι δεδομένο πλέον ότι κάποια στιγμή ο πελάτης σου θα μπορεί να εντάξει σε -όποια- νέα διαδικασία θα είναι αυτή,το ακίνητο του.
    3 points
  2. Συμφωνώ με τη Χριστίνα. Το παραπάνω πρόστιμο που θα έχει ο πελάτης με τη νέα διαδικασία της κατ.5 δεν είναι τίποτε μπροστά σε μια τακτοποίηση που αύριο το πρωί μπορεί να πέσει λόγω σοβαρών (μάλλον βέβαιων) αμφιβολιών. Οπότε να έχει υπομονή ...
    2 points
  3. Version 1.0.0

    3.083 downloads

    Τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού περί στατικής επάρκειας αυθαιρέτου
    1 point
  4. 1) Δεν γνωρίζω 2) Μου έχει έρθει και 3ο μήνυμα για το ίδιο ζήτημα - έλλειψη (νομιμοποίηση)
    1 point
  5. Επειδή, λόγω παλαιότητας του νόμου αμοιβών, δεν υπάρχει πάντα αντιστοιχία των φορολογικών ορισμών με των πολεοδομικών, αν στην περίπτωσή σου είναι αναγκαίος ο υπολογισμός νόμιμης αμοιβής, θα υπολόγιζα τον αναλυτικό προϋπολογισμό του και θα τον πρόσθετα στον προϋπολογισμό των στατικών.
    1 point
  6. κάτι φαντάστηκα.... αλλά τότε δεν είναι προστέγασμα θύρας..... Ειδικά αν χρήζει και στατικής μελέτης. Στέγαστρο είναι. Φυσικά μπορείς να το βάλεις και με αναλυτικό με πραγματικές τιμές ή ΑΤΟΕ και θα ανέβουν αρκετά τα κοστολόγια.
    1 point
  7. Καλημέρα,συμφωνώ με τον Δημήτρη-Εάν πρόκειται για νέα ρύθμιση που δεν έχει ξεκινήσει,καλό είναι να περιμένουμε να δούμε τι αφορούν οι διευκολύνσεις προς τις κτηνοτροφικές μονάδες. Όσον αφορά,τα ερωτήματα: 1.Ναι,βάζουμε τιμή Ζώνης κανονικά 2.Στην επικρατούσα χρήση συμπληρώνουμε "μεταποίηση πρωτογενούς τομέα",παρότι όταν θα επιλέξουμε "Τύπος αυθαιρεσίας"---> Σταυλικές Εγκαταστάσεις,δεν θα παίξουν ρόλο οι συντελεστές χρήσης και θα μεταφερθούμε αυτόματα στον υπολογισμό προστίμου 300€. 3.Υπολογίζουμε κανονικά την Κατηγορία και την συμπληρώνουμε.Η δήλωση δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς συμπλήρωση Κατηγορίας.
    1 point
  8. να βαλω κι εγω ενα λιθαρακι στη συζητηση με ολους τους ΓΟΚ.. [καλημερα Θεοδωρε] https://attikipedia.sadas-pea.gr/οικοδομικοι-κανονισμοι-απο-το-1836-εωσ-ση/
    1 point
  9. ΓΟΚ 29 Ύψη οικοδομών και ορόφων. Άρθρον 88. 1. Εις εκάστην πόλιν καθορίζεται ειδικώς το μέγιστον επιτρεπόμενον ύψος των κτιρίων. Το ύψος τούτο, δια μεν τας κεντρικάς εμπορικάς οδούς δεν επιτρέπεται να υπερβαίνη τα 16,50/10 του πλάτους της οδού, δια δε τας λοιπάς, ήτοι τας συνοικίας των κατοικιών, τα 12/10 του πλάτους της οδού. ∆ια τους εξοχικούς συνοικισμούς το μέγιστον ύψος των οικοδομών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνη το πλάτος της οδού. 2. Το μέγιστον ύψος των οικοδομών εν ουδεμία περιπτώσει επιτρέπεται να υπερβαίνη, εις μεν τας πόλεις και κώμας τα 23 μέτρα, εις δε τους εξοχικούς συνοικισμούς τα 16,50 μέτρα. Εν πάση περιπτώσει επιτρέπονται κτίρια ύψους 9 μέτρων ως προς την πρόοψιν. 3. Υπέρ το κατά τα ανωτέρω (παραγρ. 1 και 2) μέγιστον ύψος, επιτρέπεται η προθήκη ενός μόνον εισέτι ορόφου όπισθεν της όψεως ως προς ήν εξετάζεται το ύψος, εφ΄ όσον η ανωτάτη γραμμή της κορωνίδος αυτού δεν υπέρκειται της ανωτάτης γραμμής της κορωνίδος ή του αττικού της όψεως των 4,00 μέτρων και ολόκληρος ο πρόσθετος ούτος όροφος δεν υπέρκειται του κατά το άρθρον 91 παραγρ. 2 ορικού επιπέδου. Ο πρόσθετος ούτος όροφος κατασκευάζεται είτε επί του δώματος (ταράτσας) είτε εντός του υπό την κεκλιμένην στέγην κενού χώρου, εφ΄ όσον δια τοιαύτης επικαλύπτεται το κτίριον.
    1 point
  10. Οπως προανέφερα δεν γνωρίζω αν μπορείς να επικαλεστείς το άρθρο 88 του ΓΟΚ 29 που αναφέρει περί ύψους περιοχών εξοχικών συνοικισμών. Δυστυχώς έχει σβηστεί για να ξέρουμε τι γράφει, εκτός και αν το βρεις σε κάποια κωδικοποιημένη νομοθεσία. Ακόμη και με σημερινούς όρους δόμησης να το έβαζες και έστω ότι είχες άδεια για ισόγειο, το προβλεπόμενο ύψος από τους όρους δόμησης για ισόγειο θα ήταν 4 μέτρα. Άρα, όπως λες, έχοντας 3 υπέργεια επίπεδα έχεις υπερβεί κατά πολύ (άνω του 20%) το επιτρεπόμενο ύψος. Η μόνη περίπτωση να γλιτώσει την κατηγορία 5 είναι να τεκμηριώσεις βάσει διατάξεων ΓΟΚ 29 ότι για τις εκτός σχεδίου (εκτός ζώνης περιοχές) δεν υφίστατο περιορισμός ύψους.
    1 point
  11. Για έως 2,5m ύψος βάσης διατηρείς ελάχιστη απόσταση 2,5m από τα όρια του αγροτεμαχίου. Για άνω των 2.5m ύψος 5m απόσταση.
    1 point
  12. https://attikipedia.sadas-pea.gr/οικοδομικοι-κανονισμοι-απο-το-1836-εωσ-ση/ Παραθέτω σύνδεση για να κατεβάσεις τον ΓΟΚ 29. Βρήκα το άρθρο 88 που αναφέρει για μέγιστο ύψος σε "εξοχικούς συνοικισμούς" όπως τους ονομάζει και πιθανόν να είναι εκτός οικισμού περιοχές με κατοικίες (με σοβαρή επιφύλαξη). Ενδέχεται επίσης να μην υπήρχε τότε περιορισμός ύψους. Όμως όλα αυτά είναι υποθέσεις και προυποθέτουν μελέτη για να γίνουν αποδείξεις. Αυτό που μπορεί να βοηθήσει είναι ότι μάλλον η δόμηση εκτός σχεδίου με τις τότε διατάξεις θα μπορούσε να προσιδιάζει το πανταχόθεν ελεύθερο σύστημα. Ίσως αν συνδυάσεις πολλές διατάξεις από τον ΓΟΚ 55 να μπορέσεις να βρεις κάποια άκρη. Πάντως κατά τη γνώμη μου επειδή μάλλον κανείς δεν θα μπορέσει να σε ελέγξει για το ύψος, ίσως να κινηθείς με την παραδοχή ότι το ύψος του υφιστάμενου προ 55 είναι το μέγιστο επιτρεπόμενο.
    1 point
  13. Mιλάμε για παλαιές διατάξεις που θέλουν συνδυαστικό διάβασμα. Επίσης θυμάμαι ότι η υλοποίηση δόμησης γινόταν από την επιτρεπόμενη κάλυψη και το πλήθος των ορόφων. Αυτό με τη δόμηση είναι σίγουρο. Το ύψος μας έμεινε και καθάρισες.
    1 point
  14. Δεν νομίζω πως θα λάβεις απάντηση γραπτή ερμηνευτική σχετικά με ΝΟΚ από το ΤΕΕ..... Μέχρι να φτιάξουν κάποια αρμόδια επιτροπή ερμηνείας και κωδικοποίησης των Πολεοδομικών Διατάξεων. Δες προς Υπουργείο το ερώτημα σου (η παλιά ΔΟΚ αν δεν κάνω λάθος δεν υπάρχει πια)
    1 point
  15. Η δόμηση ήταν αυτή που βλέπεις 1/10 επί της επιφάνειας γηπέδου. Δεν υπήρχε η έννοια του ΣΔ τότε. Όσο για το ύψος δεν το ξέρω. Ίσως στον ΓΟΚ 29 να αναφέρεται κάτι. Το βλέπουμε.
    1 point
  16. ανεξαρτητα τι "θα" πατησεις...στο "2" και "3"... το θεμα ειναι οτι συζητουνται τροποποιησεις και απλουστευσεις Αρα το σωστο ειναι να περιμενεις...
    1 point
  17. Όσο ισχύει μια άδεια μικρής κλίμακας δεν μπορείς να κάνεις νέες εργασίες αν δεν την αναθεώρησης. Αν όμως τελειώσεις πριν την λήξη της τότε εκδίδεις νέα δηλώνοντας ότι έληξε η προηγούμενη.
    1 point
  18. Καλημέρα,στο ΦΕΚ 1843Β/20,άρθρο 5 (Διαδικασία έκδοσης ε.ε.μ.κ.),παρ.4,αναφέρεται: Στην περίπτωση που οι εργασίες ολοκληρωθούν πριν τη λήξη ισχύος της ΕΕΔΜΚ, ο μηχανικός δύναται να υποβάλλει σχετική δήλωση στο ηλεκτρονικό σύστημα αδειών. Επίσης,στο ΦΕΚ 2090Β/21 (Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/ 6983 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017», άρθρο 3 ,παρ.7: 7. Στην περίπτωση που οι εργασίες ολοκληρωθούν πριν τη λήξη ισχύος της ΕΕΔΜΚ, δύναται να υποβληθεί στο σύστημα ηλεκτρονική αίτηση από τον διαχειριστή. Η αίτηση συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου για την ανάθεση στον διαχειριστή και τεχνική έκθεση μηχανικού συμπεριλαμβανομένης αναφοράς στα στοιχεία και τις μελέτες της οικοδομικής αδείας σε περίπτωση που τροποποιούνται. Εγώ,από τα παραπάνω καταλαβαίνω,ότι αν οι εργασίες ολοκληρωθούν πριν την λήξη ισχύος της ΕΕΜΚ,και για λόγους που μπορεί να διαφέρουν κατά περίπτωση,ο μηχανικός δηλώνει την ολοκλήρωση τους στο Σύστημα.Αυτό μπορεί να κρίνεται αναγκαίο σε περιπτώσεις που η ολοκλήρωση των εργασιών απαιτείται να φανεί για παράδειγμα στην Υδομ,γιατί έχει να διαγράψει κάποιο πρόστιμο ή στο ΕΦΚΑ για κάποιον λόγο κλπ. Συμπληρώνω:Προφανώς η παραπάνω σχετική δήλωση δεν θα απαιτείται εάν αφήσουμε να λήξει ο χρόνος ισχύος της ΕΕΜΚ (χωρίς να έχει γίνει καμία περαιτέρω ενέργεια).
    1 point
  19. Καλημέρα,Κατ.1 (β.) γιατί μόνη της χωρίς κατοικία,θεωρείται ειδικό κτίριο.
    1 point
  20. Δεν υπάρχει εκσκαφή. Θα στρωθεί τσιμέντο και πάνω σε αυτό θα πατήσει το στέγαστρο
    1 point
  21. μα δεν βγήκε η Υ.Απόφαση και επομένως τζάμπα στεναχωριέσαι
    1 point
  22. Καλησπέρα Venezia,είσαι σε άλλη επιλογή.Θα πας Τύπος αίτησης---->Άδειες και θα επιλέξεις Έγκριση Εκτέλεσης Εργασιών.
    1 point
  23. @jogr11 Καλησπέρα,θα κάνεις υπαγωγή στον Ν.4495 του ακινήτου (οικόπεδο με τα επ αυτού κτίσματα).Με δεδομένο ότι υπάρχει μόνο ένα αυθαίρετο κτίσμα προς κατεδάφιση,θα εισάγεις ένα ΦΚ με Τύπο--->Προς έκδοση άδειας κατεδάφισης.Θα πληρωθεί το παράβολο και θα εκδώσεις την Έγκριση Εκτέλεσης Εργασιών (Κατεδάφισης).(Κρατάς την Δήλωση σε Υπαγωγή υποχρεωτικά μέχρι να εκδοθεί η πράξη και να αναρτηθεί).Αφού εκδοθεί η Έγκριση Εκτέλεσης την ανεβάζεις στο σύστημα (απαιτείται για να μπορεί να προχωρήσει σε Οριστική).Κατεδαφίζεις,καλείς ΕΔ,βγαίνει Πόρισμα,τέλος. Υ.γ.η περίπτωση σου είναι η παρ.4γ του άρθρου 29 (δηλαδή υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 106) Αυτό που εξ αρχής ρώτησες,δηλαδή τι είναι τα Δικαιολογητικά Δικαιώματος Υπαγωγής στο άρθρο 29,παρ.4,είναι η ίδια η Υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 106.,δηλαδή η Δήλωση του αυθαιρέτου προς κατεδάφιση. edit-Συμπληρώνω και την παρ.η) του άρθρου 9 του ΦΕΚ2090Β/20-5-21: η) δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν το δικαίωμα έκδοσης έγκρισης εκτέλεσης εργασιών ανάλογα με την περίπτωση (έκθεση Υπηρεσίας, δηλώσεις υπαγωγής κ.ά.) καθώς οι τυχόν όροι που ορίζονται από το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικού Παρατηρητηρίου,
    1 point
  24. Καλησπέρα- 1 .ναι,2.ναι,μπορείς να το γράψεις και στην Τεχνική σου έκθεση.☺
    1 point
  25. Version 1.0.0

    473 downloads

    Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ (ΕΛΙΠΥΚΑ), Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία, με σκοπό την ενημέρωση και διευκόλυνση των μελών του, όπως επίσης και των εγγεγραμμένων / συνδεδεμένων χρηστών της ιστοσελίδας: www.elipyka.org και των ομωνύμων ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης δημιούργησε το «ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΛΙΠΥΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Π.Δ. 41/2018». Σκοπός του παρόντος είναι η κατά το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση της κοινότητας των περί την ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ασχολουμένων και ιδιαίτερα των Μηχανικών, με απώτερο στόχο την «ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ» από φωτιά. Τα ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ΑΡΘΡΑ και λοιπά κείμενα που αναφέρονται σε εγκυκλίους του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Πυροσβεστικού Σώματος και αφορούν στον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΤΙΡΙΩΝ – ΠΔ 41/2018, έχουν μεταφερθεί αναλλοίωτα χωρίς κανενός είδους παρέμβαση. Τα πρόσθετα κείμενα που αναφέρονται στις σχετικές εγκυκλίους έχουν τεθεί εντός πλαισίων και έχουν πλάγια γραφή (italics) μπλε χρώματος (ή καφέ χρώματος όταν προέρχονται από τo Πυροσβεστικό Σώμα) για την αποφυγή ασαφειών, παρεξηγήσεων ή άλλου είδους παρερμηνειών.
    1 point
  26. Αυτό που περιγράφεις και παρουσιάζεις στο σχήμα είναι "προστέγασμα" (παρ.72 αρθρ.2 ΝΟΚ) και όχι "στέγαστρο" (παρ.79 αρθρ.2). Το προστέγασμα μπορεί να έχει μέγιστο πλάτος μέχρι 1/2Δ (παρ. 7ι άρθρ. 17) και επιτρέπεται μέσα στη ζώνη ασφαλείας της οδού η οποία αντιμετωπίζεται ως προκήπιο/πρασια (εγγρ. 38819/6704/86) όχι όμως με τις προϋποθέσεις της παρ.8 του άρθρου 17, η οποία δεν ισχύει εκτός σχεδίου (ισχύει δηλαδή ο περιορισμός 1/2Δ και όχι η δυνατότητα κατασκευής μέχρι την ΡΓ=όριο οδού που αναφέρει η 8Βα). Μην ξεχνάς όμως ότι για τον υπολογισμό της ζώνης ασφαλείας πρέπει να υπολογίσεις και 40μ από το όριο της οδού.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.