Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/09/2021 σε όλες τις περιοχές
-
@zazeng @lamlos ΡΑΦάκιας είμαι αλλά όχι για πολύ ακόμα. Το ΡΑΦ είναι σα τη στείρα αίγα. Καλή, χρυσή αλλά γρήγορα έρχεται η ώρα να μπει στο τσικάλι. Καλοί οι έλεγχοι επάρκειας ΑΜΑ είναι σωστοί! Αυτό είναι το θέμα με το ΡΑΦ και αυτό ειναι και το παράπονο μου. Εγώ ΡΑΦ δε συστήνω, αλλά δεν εχω δοκιμάσει και Fespa για να συγκρίνω.2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.364 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Σου ανεβάζω τον τυπικό Πίνακα 3 που βάζουμε στις Οικοδομικές Άδειες. Νομίζω (δεν είμαι σίγουρος) ότι σε καλύπτει. Τσεκ και ενημέρωσε Εδιτ Υ.Γ. Με πρόλαβες Ακη και νομίζω έβαλα κι εγω το ίδιο ΙΚΑ3.rtf1 point
-
Τόσο μέσα που μπαίνω κάθε φορά με τα στατικά καλύτερα να στο χαρισω κ να τα κάνουμε 2 τα ριφια1 point
-
οι οδηγιες απο το ΕΚ ειναι να μην γινεται "μερικη" συσταση για μια ξεχωριστη ΟΙ, οπως καναμε πριν 20 χρονια και φτασαμε να "παταει" ο ενας χωρος πανω στον αλλον ή στα κοινοχρηστα. Επίσης, ουτε μερικη τακτοποιηση για εναν οροφο μπορει να κανει, διοτι έχει υποχρεωση να τακτοποιησει και τα κοινοχρηστα. Αρα, δεν γινεται, κι αν επιμενει να "θελει", μιλάει με τον συμβ/φο του. το θεμα δεν ειναι μονον νομικο, αλλα και πολεοδομικο Μπορει να κανω λαθος.1 point
-
@NeckBreaker και @Tasos P, ευχαριστώ για τον χρόνο σας. @Tasos P, όχι δυστυχώς δεν το έδειξα γιατί ήταν ένα βιαστικό τηλεφώνημα. Θα κοιτάξω να μιλήσω και με άλλους εργατολόγους, και θα γράψω τα αποτελέσματα εδώ σε περίπτωση που ενδιαφέρονται κι άλλοι.1 point
-
Το Fespa αν κ βγάζει μια χαρά ξυλότυπο (όσοι δεν έχουν την εξαγωγή σε dxf2000 να την πάρουν, τα καλύτερα 300€ που θα δώσετε στην lh) έχει τον τρόπο του να σου τρώει χρόνο με το υπερσύγχρονο περιβάλλον του. Τέσπα, μια δοκιμή θα μας πείσει, άντε να βρεις χρόνο να την κάνεις. Στο τέλος πάντως μετράει αυτό που λές , η επεξεργασία που κάνεις εσύ.1 point
-
Ανεπιφύλακτα* αλλά δεν θέλω να είμαι άδικος με το fespa, το οποίο το χρησιμοποίησα (αξιολόγησα) πριν πολλά πολλά χρόνια (εντάξει τα παραλέω, αλλά δεν θυμάμαι βασικές αρχές λειτουργίας του) όταν δοκίμαζα/πειραματιζόμουνα με το άπαν των εμπορικών προγραμμάτων (αρκετά προ ΡΑΦ νομίζω). *Μεσολάβησε η απάντηση του @trellovoskos (την οποία δεν κατανοώ πλήρως), οπότε συνειδητοποίησα ότι ο καθένας έχει τον τρόπο του και δεν εξυπηρετούν όλα όλους, οπότε αλλάζω το ''Ανεπιφύλακτα'' σε ''ναι, είμαι αρκετά ευχαριστημένος και δεν θα σκεφτόμουνα προς το παρόν αλλαγή προγράμματος'' - με επισήμανση ότι ούτως ή άλλως τα τελικά σχέδια - εφαρμογής ή όχι - πάντα τα επεξεργάζομαι παραπάνω - από όποιο πρόγραμμα έχω δουλέψει - το ΡΑΦ θεωρώ ότι δεν έχει καλή παραγωγή ξυλοτύπων συγκριτικά με άλλα - το οποίο σημαίνει περισσότερες εργατοώρες για να τα επεξεργαστείς και να τα παραδόσεις. Μάλλον σε μπέρδεψα, τελικά😒😒1 point
-
Ούτε η πλάκα έχει κατασκευαστεί σωστά? Αντί για πλάκα έχει μια ξύλινη μονόριχτη που στηρίζεται σε ξύλινα υποστυλώματα. Ο τοίχος, άνευ κολώνας και δοκού, ξεκόλλησε, αλλά δεν είναι μέρος του Φ.Ο. (αν ο υπόλοιπος φορέας είναι από σκυρόδεμα). Θα έγραφα ότι δεν απαιτείται ΜΣΕ κατά τας γραφάς, αλλά υπάρχει βλάβη σε αυτό το σημείο (μη φέρον) που έχει γίνει η τάδε αλλαγή στο Φ.Ο. * Ισόγειο είναι? (γιατί στο σχέδιο λέει οροφή ορόφου) - Αν ναι μειώνεται και η επικινδυνότητα και λογικά αρκεί μια σωστή επισκευή. - Αν όχι, αυξάνεται ο κίνδυνος να έρθει σε κάποιο κεφάλι.... * στην τεχνική έκθεση, όχι στα σχόλια, για να γραφτεί και σε πιθανό συμβόλαιο.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ναι σωστά πρόκειται για αυθαιρεσία προ 1983: νόμιμη επιφάνεια με Ο.Α. αλλά τροποποίηση του Φ.Ο. (απουσία υποστυλωμάτων Κ1, Κ4 και δοκού Δ1 στην εικόνα). Απλά επειδή η κατοικία είναι σε στάσιμο οικισμό δεν χρειάζεται ρύθμιση η δεδομένη αυθαιρεσία. Ούτως ή άλλως, το θέμα μου είναι βασικά ότι έστω και αν απαλάσσεται της ΜΣΕ σύμφωνα με τις διατάξεις, μήπως λόγω της εμφανούς βλάβης και για λόγους ασφάλειας απαιτείται.. Ευσχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση.1 point
-
1 point
-
Πολύ καλό @avgoust. Το έχεις βρει απο κάπου ή είναι δικό σου; Θα ήταν ώραιο και για C30/37 αν μπορούσες να ανεβάσεις.1 point
-
Οι ιδιωτικές δασικές εκτάσεις μεταβιβάζονται. Σε περιπτώσεις παραχώρησης από το Δημόσιο π.χ διανομές της ΤΥΥΓ, οι οποίες διασώθηκαν στην συνέχεια, τα ΑΔ δηλαδή, στην βεβαίωση ακαίας δεν προστίθεται η έκφραση « και έχει δικαιώματα το δημόσιο» Στις λοιπές περιπτώσεις όπου οι δασικές εκτάσεις αφορούν σε παλιές ιδιοκτησίες προφανώς και δεν μεταβιβάζονται χωρίς να υπάρχει τελεσίδικη δικαστική απόφαση που να αναγνωρίζει τον πολίτη ως κύριο της έκτασης.1 point
-
Αναφέρθηκα σε αυτό. Δεν κάνει νόημα όπως το διατυπώνουν. Αφού δασικές εκτάσεις (έστω και αν έχουν υποβληθεί αντιρρήσεις πόσο μάλλον σε μερικώς ή οριστικώς κυρωμένες ως δασικές) δεν μεταβιβάζονται, τότε ποιες θα είναι αυτές οι συμβολαιογραφικές πράξεις που σχετίζονται με αυτές τις εκτάσεις;1 point
-
αυτο https://dasarxeio.com/2021/06/17/98280/ βασιζεται στο πιο αναλυτικο, εδω https://dasarxeio.com/wp-content/uploads/2021/06/53819_1924_2021.pdf1 point
-
"Αναφέρεται διευκρινιστικά ότι αφενός μεν οι συμβολαιογράφοι υποχρεούνται σε περίπτωση σύνταξης πράξεων που αφορούν στις δασικές εν γένει εκτάσεις που περιλαμβάνονται στον κυρωμένο δασικό χάρτη, να επισυνάπτουν πιστοποιητικό της αρμόδιας υπηρεσίας της οικίας Διεύθυνσης Δασών, με το οποίο βεβαιώνεται ο χαρακτήρας της έκτασης...." Σε ποιες πράξεις αναφέρεται, αφού παραπάνω αναφέρεται ότι είναι αδύνατη η μεταβίβαση έκτασης με δασικό χαρακτηρισμό πριν να εξεταστεί η αντίρρηση και να γίνει αλλαγή χαρακτηρισμού της προς μεταβίβαση έκτασης.1 point
-
Δεν τα λέω 'γώ, ο μέγας εγκυκλιοφτιάχτης! Με πολλούς χαιρετισμούς..1 point
-
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Πρέπει τουλάχιστον να αυξηθεί γενναία το 180 €/m2 και αναλογικά το 28.000 €, αν θέλουν να κάνουν αξιοπρεπή εξοικονόμηση. Αλλά φαίνεται ότι άλλαξε ο στόχος. Δεν είναι στόχος η εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά η αύξηση του αριθμού των ωφελούμενων. Με μικρό προϋπολογισμό να ψιλοαναβαθμίσουμε κακήν-κακώς πολλές κατοικίες, αντί να αναβαθμίσουμε αξιοπρεπώς λιγότερες. Προφανώς για ψηφοθηρικούς λόγους.1 point
-
Θεωρώ ότι η προκαταβολή θα δίνεται στον ωφελούμενο για άλλο λόγο. Πιθανώς για να την επιστρέψει ο ίδιος αν δεν ολοκληρώσει το έργο, κάτι που πριν γινόταν με τους προμηθευτές εάν δεν ολοκληρωνόταν το έργο. Η ευθύνη πάει στον ωφελούμενο. Θετικό το 50% από τη στιγμή που στο Εξ-Αυτ. 2020 η προκαταβολή σε έργο με 85% επιδότηση ήταν το 70% των ιδίων κεφαλαίων (πχ 15%) δηλαδή το 10.5% του έργου (που έτσι έργα δεν γίνονται). Το υπόλοιπο 50% θα καταβάλλεται στον ωφελούμενο στην ολοκλήρωση προφανώς για να το αποδώσει αυτός στους προμηθευτές (που του έκοψαν τιμολόγια με πίστωση, ελπίζω όπως και πριν). Βέβαια ο ωφελούμενος επιδοτείται και σωστή η ευθύνη εκεί. Πάντως δεν μπορεί να συνυπάρξει η άνοδος 3ων κατηγοριών και οι κόφτες 0.9€/kwh, 180€/m2 και 28χιλ €. Θα πρέπει να ενταχθεί: κατοικία 155.55m2 για να πιάνει 28χιλ. € έργο να εξοικονομεί 31111kwh το έτος (ή 200kwh/m2 για τα 155m2) για να πιάνει το ίδιο όριο των 28χιλ € στο έργο Και αυτή η κατοικία θα παίρνει 0 μόρια στο κριτήριο Κ1 για 28000€/31111kwh για τα 0.9€/εξοικονομούμενη kwh. οι επιμέρους παρεμβάσεις θα πρέπει να είναι μειωμένες ώστε μέσα στα 28χιλ. € να ανεβαίνει 3 κατηγορίες και να εκτελεί όλες τις μονώσεις και τα συστήματα για να ανέβει αυτές τις 3 κατηγορίες. Δεν συζητάμε για ανοίγματα-εξώφυλλα που σε κατοικία 150τ.μ. μπορεί να είναι το μισό έργο με low-e, θερμοδιακοπή, αργό στα διάκενα και συντελεστές ακουστότητας. Δύσκολο και το να φύγουμε από τα ορυκτά καύσιμα στην επαρχία (που δεν υπάρχει το μεταβατικό καύσιμο, LPG ή Φ.Α.) και να πάμε σε νέες εγκαταστάσεις με ΑΘ γιατί πάλι μια τέτοια εγκατάσταση θα είναι το μισό έργο. Αυτονόητες οι προσφορές πριν το έργο (και πριν το ΠΕΑ θα έλεγα εγώ) και η εξαιρετικά απίθανη διατήρηση των τιμών στην αγορά στα ίδια επίπεδα κατά τη στιγμή της αίτησης και μετά από 3-4 μήνες που θα βγει η απόφαση υπαγωγής (μετά τον κυκεώνα των δανείων, της ανάρτησης δικαιολογητικών κ.λπ.). ΥΓ: Κανείς δε σχολιάζει ότι δε βλέπουμε πουθενά τις αμοιβές των συναδέλφων (ΠΕΑ, ηλ. ταυτότητα, σύμβουλος, ΕΕΜΚ).1 point
-
αυτο: "Στον μοναδικό τίτλο που υπάρχει του 1998 το γήπεδο αναφέρεται σαν ένα ενιαίο και συμπεριλαμβάνει και το χωματόδρομο στην ιδιοκτησία χωρίς να κάνει κάποια αναφορά σε αυτόν. Στο τοπογραφικό το δείχνω το οικόπεδο γηπεδο ως ενιαίο ακολουθώντας τον τίτλο ιδιοκτησίας "1 point
-
Τσάκαλος. Αυτό που λες θεωρητικά στέκει. Υπάρχουν τέσσερα ενδεχόμενα αν γίνει επαφή καλωδίου τάσης 230 VAC με καλώδιο του (γαλβανικά απομονωμένου) κυκλώματος 24 VDC: 1) Το 24 VDC κύκλωμα θα κινείται σε επίπεδα 230 VAC χωρίς διάσπαση της μόνωσης των καλωδίων του 24 VAC κυκλώματος, γιατί η μόνωση αντέχει (και όχι γιατί δεν υπάρχουν κοντά γειωμένα αντικείμενα). Σε αυτή την περίπτωση δεν θα ανοίξει ο ΔΔΕ και δε θα πάρουμε μυρωδιά το σφάλμα. Θα κοιμόμαστε ολόρθοι. 2) Αν αποκτήσει το DC κύκλωμα (το οποίο δεν έχει γειωμένο (-) και του οποίου η μόνωση είναι σχεδιασμένη για χαμηλές τάσεις) τάση 230 VAC ίσως υπάρξει διάσπαση της μόνωσης και διαρροή (δεν είμαι σίγουρος, ίσως οι μονώσεις των 24 V DC κυκλωματικών στοιχείων αντέχουν τα 230 VAC) προς κάποιο αρκετά κοντινό γειωμένο αντικείμενο. Και εφόσον υπάρξει διαρροή θα ενεργοποιηθεί ο διακόπτης διαφυγής έντασης, εφόσον η διαρροή είναι μεγαλύτερη των 30 mA. Σε αυτή την περίπτωση, θα χαλάσει σίγουρα η μόνωση του καλωδίου των 24 VDC και ίσως καεί και κανά άλλο εξάρτημα εφόσον περάσει από μέσα του μεγάλο ρεύμα. 3) Αν πάλι έχεις τις ίδιες συνθήκες με το ενδεχόμενο 2) αλλά μικρότερο ρεύμα διαρροής από τα 30 mA, τότε θα έχεις μόνιμα μια διαρροή που πάλι δε θα πάρεις πρέφα γιατί θα κοιμάσαι ολόρθος. 4) Αν όμως δεν υπάρξει αυθόρμητη διαρροή διότι ίσως να μη βρίσκεται κοντά κάποιο γειωμένο αντικείμενο, υπάρχει πιθανότητα η διαρροή να συμβεί (εφόσον, ξαναλέω, δεν αντέχει η μόνωση των καλωδίων τα 230 VAC) όταν θα πάει κάποιος ανυποψίαστος να σκαλίσει τίποτα στον πίνακα, μέσω του σώματός του. Ακόμα και 16mA είναι ικανά να κάνουν ζημιά στον άνθρωπο (βλ. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2763825/). Στα 29 mA θα υπάρξει σίγουρη ζημιά και, να θυμίσω, οι περισσότεροι ΔΔΕ ανοίγουν στα 30 mA. Οπότε, σε κάθε περίπτωση, από πλευρά ασφάλειας, καλύτερα να κρατάμε τα 24 VDC στα επίπεδα της μηδενικής τάσης της γης. Βέβαια, υπάρχει η πιθανότητα η γείωση της εγκατάστασης να έχει έντονο θόρυβο και αυτή είναι η μοναδική περίπτωση στην οποία είναι επιθυμητή η γαλβανική απομόνωση του κυκλώματος 24 VDC. Πάντως, όπως προανέφερες, ο λόγος που γειώνουμε το (-) των 24 VDC είναι για να μην ταξιδεύει η τάση του κυκλώματος 24 VDC σαν το καϊκι στην φουρτούνα.0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-