Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.311


  3. melissa

    melissa

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      582


  4. MAR_PAX

    MAR_PAX

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      382


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/01/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλημέρα, ΕΙναι δηλαδή μια κατοικία που αναπτύσσεται σε 2 ορόφους και επικοινωνεί εσωτερικά με κλίμακα απο οτι καταλαβαίνω. Στο Ε9 επρεπε να ήταν δηλωμένη με τα συνολικά τετραγωνικά (σε μια γραμμη). Στο σημείο που δηλώνεται ο ορόφος μπαίνει ο τελευταίος απο τους δυο . Ας κάνουν διόρθωση
    3 points
  2. Γεια σε όλους... Οι απορίες συνεχίζονται με τον 4759/2020... Αν δεν υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός πρώτου επιπέδου ΓΠΣ ΣΧΟΑΠ κτλ (που στην περιοχή μου υπάρχουν για το σύνολο του Νομού) κατανοώ πως το κεφάλαιο Γ του 4759/2020 γίνεται "ευαγγέλιο" στο πνεύμα και του άρθρου 31, οπότε είναι σαφές τι κάνεις σε κάθε περίπτωση άσχετα αν είναι δίκαιο ή άδικο. Γυρνώντας στην περιοχή μου όπου υπάρχουν ΓΠΣ και ΣΧΟΑΠ αρχίζουν οι απορίες... Ξεκινώντας με το άρθρο 32 παρ.2 και το 10%: Ας πούμε ότι έχουμε βιομηχανία άρθρο 4 του ΠΔ του 1985 από εκεί έχω σ.δ. 0.90 και από το ΓΠΣ ΜΣΔ 0.80 άρα καταλήγουμε στο 0.80 πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4759/20. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπολογίσω και 1.10*0.6=0.66 ως το 10% πάνω από αυτό που επιτρέπεται στις περιπτώσεις της παρ.1 του άρθρου 32?? Πηγαίνοντας στο άρθρο 33 τα πράγματα περιπλέκονται... Την παρ.1 θα την χρησιμοποιήσουμε για αυτά που δεν έχουν πολεοδομικό πρώτου επιπέδου αλλά ποια η σχέση της με την παρ.3. Λογικά η παρ.3 ως ειδική υπερισχύει της παρ.1 που είναι γενική αλλά δεν αποκλείεται κάποιος σε κάποια αγαπημένη πολεοδομία να κολλήσει στο γενικό. Σαν παρένθεση το πδ του 1985 (που μάλλον ήταν ή κατέληξε να είναι πολύ πιο καλογραμμένο) στο άρθρο 1 παρ.14 δεν άφηνε τέτοιο περιθώριο. Πηγαίνοντας στην παρ.3 αυτή θα την εφαρμόζω γενικά στα εκτός σχεδίου ανάλογα με την χρήση και ασχέτως ύπαρξης πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου? ή μόνο όταν δεν υπάρχει τέτοιο? Μάλλον το δεύτερο αφού αλλιώς δεν έχουν νόημα οι ειδικές αναφορές στις παραγράφους θ και και ι για αυτά που έχουν πολ σχ πρώτου επιπέδου. Στην παρ.5 πάλι ή ίδια απορία αν αφορά τα παρ.1 άρθρο 32 ή και τα παρ.2? Και βασικότερο αυτού ότι έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την παρ.2γ του άρθρου 1 του ΠΔ του 1985... Φτάνοντας στην παρ.6 αυτή ξανά είναι αδιευκρίνιστη όπως η παρ.5 και ελλιπής ως προς το πρόσωπο αλλά πες ότι αυτό είναι υποχρέωση από το ΠΔ που παραμένει σε ισχύ και ύστερα έρχεται το άδικο της υπόθεσης γιατί αν μπορείς να πιάσεις τον σημερινό κανόνα από δύο ή περισσότερα μη άρτια γιατί να μην το κάνεις? Φτάνοντας στο άρθρο 40 που καίει τους περισσότερους... Πάλι για ποια ισχύει από τα παρ.1 και παρ.2 του άρθρου 32? Κάποιοι το εφαρμόζουν σε όλα τα εκτός σχεδίου, αλλά απ' την στιγμή που οι Δήμοι έχουν εκπληρώσει την υποχρέωσή τους για ΓΠΣ ή ΣΧΟΑΠ τι άλλο πρέπει να κάνουν για να σώσουν* τις παρεκκλίσεις? Τα ΤΠΣ & ΕΠΣ τι διαφορά θα έχουν με τα υφιστάμενα ΓΠΣ & ΣΧΟΑΠ? * Στην ουσία όπου έγινε ΓΠΣ τις παρεκκλίσεις τις σκότωσαν πολύ πριν τον 4759. Τα ΣΧΟΑΠ δεν ήταν τόσο λεπτομερή και εκεί μένει ένα παράθυρο αν μένουν ζωντανά ή πεθαίνουν με τον παρόντα νόμο μαζί με εκείνα που δεν έχουν τίποτα ούτε ΓΠΣ ούτε ΣΧΟΑΠ? Σίγουρα θέλουν να περιορίσουν την αναρχία στα εκτός όπου δεν υπάρχει ΓΠΣ και ΣΧΟΑΠ αλλά μαζί με αυτά έκαψαν και όσα έχουν. Εγώ λέω να στείλω μια άδεια ενός βιομηχανικού με σ.δ. 90% εκτός σχεδίου μέσα σε ΓΠΣ να γίνει πανηγύρι... και ύστερα να βρω και ένα τρελο-δικηγόρο να ζητάει διαφυγόντα κέρδη από την επένδυση που καθυστέρησε!! Βλέπω στο ιντερνετ πως αυτές οι απορίες δεν είναι δικές μου από αμάθεια ή ημιμάθεια αφού πρόσφατα της εξέφρασε και το τεε Ανατολικής Κρήτης. Είναι δυνατόν αυτός ο νόμος - σκουπίδι να κυκλοφορεί στην πιάτσα ένα και πλέον χρόνο και όλα τα συλλογικά μας όργανα (πε και τε στο ίδιο καζάνι βράζουμε και απέναντι στην πολεοδομική αναρχία είμαστε όλοι το ίδιο) να κάθονται με σταυρωμένα χέρια? Να χέσω τις συνδρομές, τα ανταποδοτικά και τα ποσοστά που έπαιρναν και παίρνουν τόσα χρόνια!!
    1 point
  3. https://nomosphysis.org.gr/13475/ste-35782014-ermineia-toy-nomologiakoy-proigoymenoy-gia-to-paradekto-tis-efesis-enopion-ste/ [αποσπασμα] Περαιτέρω, κατά γενική επίσης αρχή, η ανάκληση διοικητικής πράξης επιτρέπεται, εντός ευλόγου χρόνου από την έκδοσή της, μόνο για λόγους νομιμότητας και όχι για διαφορετική εκτίμηση των αυτών πραγματικών περιστατικών (Σ.τ.Ε. 2815/1990 7μ.), πλην, κατ’ εξαίρεση της αρχής αυτής, η διοικητική πράξη μπορεί να ανακληθεί για τον λόγο ότι εκτιμώνται ήδη με διαφορετικό τρόπο τα αυτά πραγματικά περιστατικά εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος (Σ.τ.Ε. 1712/2002, 4284/1999, 1223/1993, 4084/1988). Εξάλλου, η προαναφερθείσα διάταξη του άρθρου μόνου του α.ν. 261/1968 προβλέπει ότι - ανάκληση διοικητικής πράξης σε χρόνο μικρότερο της πενταετίας από την έκδοσή της θεωρείται ότι γίνεται εντός ευλόγου χρόνου - χωρίς να ορίζει, πάντως, ότι με τη συμπλήρωση της πενταετίας εξαντλούνται τα όρια του ευλόγου χρόνου, πέραν των οποίων η ανάκληση απαγορεύεται.
    1 point
  4. Όχι άλλη παράταση! Δεν μπορούν να ρίχνουν το μπαλάκι πάλι στους μηχανικούς ότι καθυστερούν τις μεταβιβάσεις. Όποιος ήθελε να κάνει συμβόλαιο κ ξεκίνησε την διαδικασία τέλη Δεκεμβρίου είναι άξιος της μοίρας του. Μια τακτοποίηση δεν διαρκεί πάνω από 1-2 μήνες, αντιθέτως οι συμβολαιογράφοι έχουν μαζέψει φακέλους που λιμνάζουν εδώ και 6 μήνες στα γραφεία τους λόγω φόρτου εργασίας αλλά σε όλους "υπόσχονται" ότι προλαβαίνουν άνετα.
    1 point
  5. https://www.pomida.gr/newspost.php?nsl=aitima-foreon-gia-tin-paratasi-toy-isxyontos-systimatos-metabibaseon-akiniton
    1 point
  6. Καλή επιτυχία σε όποιον συμμετάσχει. Αφήνω αυτό εδώ σε όποιον ενδιαφέρεται για το μισθολογικό http://www.elke.uoa.gr/eniaio.aspx#movehere (€1.210/μήνα μικτά X 12 ετησίως για μηχανικό με μεταπτυχιακό χωρίς παιδιά)
    1 point
  7. Έχουν κατατμηθεί το 2000 και υπάρχουν τίτλοι, ναι!"" αυτο ηταν το προβλημα τα άλλα ειναι "διαδικαστικα" Τα μιλας με τον συ,β/φο
    1 point
  8. εβαζα .....τωρα δεν βαζω ......αυτο που βαζω κ μου αρεσει εναι οι μικροαυτοματες ασφάλειες 1mobule με Ν ......με εχουν βγαλει πολες φορες απο την δυσκολη στιγμη .....''πεφτει το ρελε τι κανω'' ?
    1 point
  9. Δεν θα λύσουμε και ολοκληρώματα για την τακτοποίηση. Μια κατηγορία 4 και πολύ του είναι. Να μην είναι μόνο σε προκήπιο, γιατί τότε πηγαίνει κατηγορία 5.
    1 point
  10. καμμία < καμία, χωρίς απλοποίηση των <μμ> < μεσαιωνική ελληνική καμία / καμμία < κἄν + μία καλησπερα Κωνσταντίνε
    1 point
  11. Θέλω να πιστεύω ότι θα σε βοηθήσει η εφαρμογή Site Designer της SolarEdge. Ολα θα τα βρείς εκτός από το μονογραμμικό για ΔΕΔΔΗΕ!!! Επίσης στο youtube στο κανάλι της εταιρίας (solaredgepv), μπορείς να βρείς οδηγίες για την χρήση του.
    1 point
  12. Δεν μπορεί να μεταφερθεί στον 4495 και δεν επιτρέπεται να εκδοθεί ΗΤΚ και το αντίστοιχο πιστοποιητικό! Οπότε περιμένεις μέχρι να ...δεήσουν!
    1 point
  13. Επίσης σε κάθε περίπτωση κάνοντας χρήση της βεβαίωσης μηχανικού βεβαιώνουμε ότι: "Οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89 του Ν.4495/2017." "Άρθρο 82 Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: ζ) έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος ή τις διατάξεις του ν. 4014/2011 και του ν. 4178/2013." Μπορεί δηλαδή και μπορούσε πάντα να μεταβιβαστεί και ακίνητο που δεν έχει καν περαιωθεί η διαδικασία της δήλωσης του Ν. 4495 αλλά που έχει πληρωθεί το 30% του προστίμου. Και όπως και να έχει δεν βεβαιώνουμε ούτε ότι "είναι νόμιμο" ούτε ότι <<έχουν επέλθει οι συνέπειες της τακτοποίησης που είναι η "νομιμοποίηση">> μιας και σε κάθε περίπτωση για τις κατηγορίες 1 ως 4 οι συνέπειες τις υπαγωγής είναι ότι εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση και σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα ότι νομιμοποιούνται. Όπως και να έχει αν κάνεις χρήση της βεβαίωσης μηχανικού, που μπορείς μέχρι 31-1-22, τα παραπάνω βεβαιώνεις και καμία σχέση δεν έχει αν έχει γίνει ΗΤΚ.
    1 point
  14. Λείπουν τα ενδιάμεσα που πολλοί ξεχνάμε και επομένως δεν μπορεί να βγει νόημα εκ των υστέρων. - Η ισχύς των άρθρων 54 έως 61 ΕΙΧΕ ανασταλεί μέχρι να βγει η απόφαση της παραγράφου 1. - Η απόφαση βγήκε (Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7547/104-ΦΕΚ 287Β/27.01.2021), οπότε τα άρθρα 54 (που ήταν 52 και διορθώθηκε με τον ν.4787/21 ) έως 61 άρχισαν να ισχύουν και να εκδίδονται Ηλεκτρονικές Ταυτότητες που είναι πλέον ο κανόνας. - Με τον ν.4843/21 ορίστηκε ότι ΔΥΝΑΤΑΙ (παράλληλα με την κατά κανόνα διαδικασία της ΗΤ), ΑΝΤΙ των οριζομένων στο παρόν κεφάλαιο (της ΗΤ) να επισυνάπτονται στις δικαιοπραξίες ΥΔ ιδιοκτήτη και Βεβαίωση μηχανικού του άρθρου 83 ως εξαίρεση και για το διάστημα έως 31/12/2021 που τώρα έγινε 31/01/2022.
    1 point
  15. με ολες τις ΠΤ κλπ πολεοδομικα στοιχεια https://gis.thessaloniki.gr/CityGuideThes/gis2014/index_el.html
    1 point
  16. Δοκίμασε το gis e-poleodomia. http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/#/
    1 point
  17. Θα σου απαντήσω ως μηχανολόγος. Ο πολιτικός μηχανικός έχει ΜΟΝΟ μια διέξοδο αυτή την περίοδο, την γραφειοκρατία (μελέτες, τακτοποιήσεις, ΠΕΑ, ηλεκτρονική ταυτότητα, κλπ). Το 95% των πολιτικών μηχανικών επιβιώνει από νομιμοποιήσεις, τακτοποιήσεις, κλπ. Υπάρχουν και τεχνικά έργα αλλά τα μεγάλα τα παίρνουν εταιρείες και για τα μικρά πλακώνουν πολλοί. Ως μηχανολόγος οι επιλογές είναι: - γραφειοκρατία (μελέτες, πιστοποιητικά πυροπροστασίας, ΠΕΑ, ΥΔΕ, τακτοποιήσεις, ηλεκτρονική ταυτότητα,κλπ) - συνεργεία αυτοκινήτων - ιδιωτικά ΚΤΕΟ - βιομηχανία - τεχνικός ασφαλείας - επισκευές - εγκαταστάσεις (φωτοβολταϊκά, υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, ψυκτικά, κλπ). Ως ΠΜ θα βγάλεις άνετα χρήματα αλλά θα ρισκάρεις την υγεία σου. Υπάρχει τόση κακή κληρονομιά στον κλάδο που οι περισσότεροι ΠΜ και ΑΜ άνω των 40 έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας από το άγχος. Ως ΜΜ δεν θα βγάλεις τόσο άνετα χρήματα αλλά τουλάχιστον δεν θα κινδυνέψει η υγεία σου πολύ.
    1 point
  18. Μπορεί να είναι οπουδήποτε, αλλά πόσο λειτουργικό θα είναι στον χώρο υποδοχής? Θα προσφέρεις μια υπηρεσία μόνο για να πάρεις αστέρι, γιατί στην πράξη δεν θα την προσφέρεις κι αυτό, πίστεψέ με θα έχει αντίκτυπο στην εικόνα του ξενοδοχείου. Μην μπαίνεις στην λογική του point system για τα αστέρια. Οι πελάτες έχουν δικό τους σύστημα βαθμολόγησης και τσατίζονται πολύ όταν δεν βρίσκουν όσα υπόσχονται τα αστέρια. Άκου την συμβουλή του Didonis και φτιάξε κάτι όμορφο, λειτουργικό και διασκέδασέ το.
    1 point
  19. Η απόφαση 216/15 καθορίζει τα βαθμολογούμενα κριτήρια για τα ξενοδοχεία. (προσοχή, έχει αναθεωρηθεί πολλές φορές) Παράλληλα έχεις ανοιχτή και την νομοθεσία για όσες χρήσεις θέλεις να εγκαταστήσεις (πχ υγειονομικού ενδιαφέροντος απόφ Υ1γ-ΓΠ-47829-2017 ΦΕΚ 2161Β) και όπου δεν υπάρχει νομοθεσία κάτι θα βρεις στον κτηριοδομικό. Λέει π.χ. η 216/15 ύπαρξη καταστήματος μαζικής εστίασης 500 μόρια ανά κατάστημα, στα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας για το 30% των κλινών. Αν έχω 100 κλίνες, χρειάζομαι χώρο για 30 άτομα. Ψάχνεις την Υ1γ-ΓΠ-47829-2017, βρίσκεις ότι για κάθε άτομο το ελάχιστο εμβαδόν είναι 1,30τ.μ. άρα 30*1,30=39 τ.μ. min η αίθουσα. Και κάπως έτσι ξεμπλέκει το κουβάρι. Σχετικά με το wc, δεν θυμάμαι να υπάρχει απαίτηση να βρίσκονται ντε και καλά στο ισόγειο, αλλά τουλάχιστον το wc ΑΜΕΑ θεωρώ ότι πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την υποδοχή/αναμονή την εστίαση και την πισίνα. Ο χώρος αναμονής είνια ο ίδιος με τον χώρο υποδοχής και η απαίτηση είναι πχ για έως 100 κλίνες 60τ.μ. και βαθμολογούνται τα επιπλέον. Τον χώρο αναμονής μπορείς να τον συνδυάσεις με κατάστημα αναψυχής/μπαρ και να βαθμολογηθείς και για τα δύο Το Buisness center, μπορεί να είναι ένας κλειστός χώρος ή ένας πάγκος με p/c - fax-printer σε μια γωνιά κάποιας αίθουσας (πχ πολλαπλών χρήσεων). Δεν υπάρχει απαίτηση εμβαδού, φτάνει να είναι λειτουργικός. Γενικά στα τουριστικά η λογική είναι "ξοδεύω στο εμβαδόν, κερδίζω στην κατάταξη". Τα αστέρια θέλουν άνεση και η άνεση θέλει χώρο . Για την εσωτερική τοιχοποιία αν πληρούνται οι συνθήκες ηχομόνωσης και πυρασφάλειας μπορεί να είναι από οποιοδήποτε υλικό. Οπότε μιλάς με τον μηχανολόγο που θα κάνει τις αντίστοιχες μελέτες. Καλή διασκέδαση
    1 point
  20. Την μεγάλη παρένθεση που λέγεται "Στοιχεία νομιμότητας" την έχεις ολοκληρώσει?Εννοώ ρυθμίσεις κλπ? Εάν ναι,άλλες μελέτες πέραν Τ.Δ. και Δ.Κ. για τον ακάλυπτο δεν μπορώ να σκεφτώ...😊
    1 point
  21. Καλησπέρα συνάδελφε...τι δεν έχουμε ακούσει αυτά τα περιβόητα χρόνια των αυθαιρέτων...και καλά οι καταγγελίες.Είναι καθημερινότητα.Αλλά το ότι φτάσαμε να βιντεοσκοπεί ο γείτονας τις αυθαιρεσίες του γείτονα για να τον έχει στο χέρι,ε αυτό με ξεπερνάει ...😟 Τέλος πάντων,στο ερώτημα,εφόσον τηρούνται οι όροι δόμησης γίνεται νομιμοποίηση με άδεια με αυτοψία της υδομ καθώς οι εργασίες είναι τωρινές δηλαδή μετά τις 28-7-11,σύμφωνα με το άρθρο 94 παρ.3β.Διάβασε το και ίσως σε βοηθήσει.
    1 point
  22. Για να ελέγξεις ποσοστό υπέρβασης ύψους (πάνω από το επιτρεπόμενο) πρέπει να έχεις υπέρβαση πάνω από το επιτρεπόμενο.Εσύ δεν έχεις,άρα κατ.4 (από ύψος τουλάχιστον,μπορεί να εμπίπτει στην 5 λόγω δόμησης ή κάλυψης).🙄
    1 point
  23. Καλησπέρα!Κατά την γνώμη μου πρέπει να γίνει μια σωστή αποτύπωση,απαραίτητη για να βγουν τα σωστά συμπεράσματα.Ούτως ή άλλως θα χρειαστεί, αν βγαίνει η νέα άδεια.Το καλντερίμι στο οποίο εφάπτεται το κτίριο μπορεί να είναι πράγματι δρόμος του οικισμού ή και όχι.Σε κάθε περίπτωση χρειάζεσαι την αποτύπωση και την τοπογραφική έρευνα για το σχέδιο του οικισμού (αν υπάρχει) και από εκεί θα φανούν όλα☺
    1 point
  24. Κοίτα-έχεις δίκιο για το σκέλος της βεβαίωσης το οποίο είναι ξεχωριστό από τα στοιχεία νομιμότητας που "αναφέρουμε".Όμως,για παράδειγμα στην περίπτωση του συναδέλφου που απάντησα παραπάνω,ο ιδιοκτήτης έχει αυθ/τα χωρίσει το κατάστημα σε δύο και ο συνάδελφος καλείται να κάνει διαδικασίες για το ένα.Στην οικοδομική άδεια εμφανίζεται ένα κατάστημα ενιαίο.Και ο μηχανικός θα δείξει το μισό.Τότε,ποια είναι η νομιμότητα στην κάτοψη του "μισού" κατ/τος?Δεν υπάρχει αν δεν κάνει ο ιδιοκτήτης την δήλωση του...Έχεις επίσης δίκιο ότι κανείς δεν εφαρμόζει το άρθρο με τις μισθώσεις,και ο μηχ/κός καλείται στο 99% των περιπτώσεων προ "τετελεσμένης" μίσθωσης...Αυτά και πολλά άλλα δυστυχώς συμβαίνουν από παντελή έλλειψη ενημέρωσης την τελευταία δεκαετία πάνω σε θέματα αυθαιρέτων προς τους πολίτες (αλλά και για πολλούς άλλους λόγους που δεν είναι του παρόντος...). -Όσον αφορά στην ενεργητική ,νομίζω πως εννοεί όσα μπορούν να έχουν κινητήρια ισχύ(υγραέριο,φυσικό αέριο?).Δεν έχω εντρυφήσει στο αντικείμενο!Σ'ευχαριστώ κι εγώ!
    1 point
  25. Γειά!Σε όλα τα ΦΕΚ που αφορούν δραστηριότητες για τις οποίες πρόκειται να γίνει γνωστοποίηση,αναφέρεται ο φάκελος που τηρείται στον χώρο της δραστηριότητας με όλα τα στοιχεία νομιμότητας του χώρου (οικ.άδειες,ρυθμίσεις αυθ/των κλπ.)-επίσης όπου πρόκειται να βγει ΕΕΔΜΚ ή άδεια απαιτούνται τα στοιχεία νομιμότητας και τέλος και στα σχεδιαγράμματα επιχ/σης (κατόψεις μηχ/κού) ο μηχ/κός βεβαιώνει ότι πληρούνται οι απαιτήσεις Κτιριοδομικού και ο χώρος είναι νόμιμος βάσει πάλι των στοιχείων νομιμότητας του χώρου.
    1 point
  26. Να συμπληρώσω λοιπόν ,αν μου επιτρέπεις Δημήτρη ,προς επιβεβαίωση, εάν λοιπόν δεν θέλω να κάνω σύσταση κάθετης ούτε οριζόντιας και στην δήλωση κτηματολογίου έχω δηλώσει στο παραπάνω κτήμα μου 50 νόμιμα τ.μ. και δεν δήλωσα τα αυθ/τα 20 τ.μ. και στην περιοχή μου το Κτηματολόγιο είναι σε λειτουργία, θα περιμένω την επόμενη καταχώρηση εγγραπτέας (πουλήσω-δωρίσω-χαρίσω) για να ενημερωθούν τα σωστά τ.μ.
    1 point
  27. Καλημέρα Γιάννη!Ο ορισμός του 112 πάσχει εξ αρχής,ούτως ή άλλως!Μπορείς να μας αναφέρεις αναλυτικά τι υπάρχει επί του οικοπέδου? Τι συγχρονισμός!!!!Καλό μήνα!
    1 point
  28. κι εδω οι περισσότεροι δήμοι Αθηνας και Θεσσαλονικης. Σύντομα, ελπιζουμε όλης της Ελλάδας http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/#/22.9425/40.6287/12
    1 point
  29. οκ, και γω νομίζω ότι αυτές είναι άκυρες Πιο πολλές πιθανότητες υπάρχουν να υπάρχει κάτι αυθαίρετο στο διαμέρισμα ταράτσας και δεν το βλέπω ως τώρα να υπάρχει κάτι αυθαίρετο στο φωταγωγό.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.