Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.309


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.522


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.036


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.946


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Εγώ θα έβαζα και εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα....
    3 points
  2. Αν αλλάζουν χαρακτηριστικά, πχ. από μονή σε διπλή υάλωση, αλλαγή κλάσης αεροπερατότητας τότε ναι.
    2 points
  3. Τι σύστημα γείωσης έχει η ηλεκτρική εγκατάσταση? ΤΝ ή ΤΤ?
    1 point
  4. Σε παρόμοια περίπτωση που μου έτυχε πρόσφατα, ενημερώθηκα από τον Δήμο ότι κάνω γνωστοποίηση για τον παλιό ιδιοκτήτη (αν δεν έχει κάνει γνωστοποίηση) χωρίς βεβαίωση χρήσεων γης και βεβαίωση εγκατάσταση, έπειτα κάνω μεταβολή επιχείρησης και αποδοχή από τον καινούριο.
    1 point
  5. Συμπλήρωσα, πρίν λίγες μέρες, γιά 1η φορά το Φ2 (ΦΠΑ) καί διεπίστωσα μέ έκπληξη οτι η πλατφόρμα αυτή δέν συνεννοείται μέ τό myData (συνοπτικό βιβλίο κλπ). Δέν εμφάνισε κανένα προτηγανισμένο νούμερο (παρόλο που όλα ήταν περασμένα στό myData) κι έτσι τά έγραψα όλα μέ τό χεράκι μου. Μού ζήτησε νά πληρώσω ένα σκασμό λεφτά, τά πλήρωσα καί ησύχασα. Η συμβουλή μου λοιπόν είναι νά βάλεις τά σωστά νούμερα κι άς μήν είναι ακόμη περασμένα ή χαρακτηρισμένα στό myData. Καί κάτι ακόμα. Εδώ καί λίγες μέρες γίνεται προσπάθεια συγχώνευσης ΔΟΥ (π.χ. Μοσχάτου μέ Καλλιθέας). Δυστυχώς τά πράγματα δέν πάνε πολύ καλά από άποψη μηχανογράφησης. Π.χ. εμφανίζομαι νά χρωστώ τόν περσινό φόρο εισοδήματος (εισοδήματα 2020) ενώ, φυσικά, είναι πληρωμένος καί μάλιστα μονοκοπανιά. Ελπίζω μέχρι τή Τρίτη (12/4/22), που θά ανοίξουν γιά τό κοινό, νά έχουν βρεί τόν βηματισμό τους.
    1 point
  6. @ΙΑΣΟΝΑΣ-Εφόσον δεν υπάρχει,το θεώρησα αυτονόητο ότι θα γίνει,βεβαίως.Θέλει και ΠΕΑ εκτός αν είναι στις χρήσεις που εξαιρούνται από έκδοση.Καλημέρα!
    1 point
  7. Δεν είναι χώρος από κάτω.... Βάλε μια διακεκομμένη γραμμή και γράψε προβολή περιγράμματος Α' ορόφου...
    1 point
  8. Σιγά μην δεν άφηνε την ευκαιρία το αγαπητό μας ΤΕΕ να βάλει extra παραδάκι στο πορτοφόλι του!!!! Γι' αυτό "σκοτώνεται" και φτιάχνει αυτές τις super ντούπερ ηλεκτρονικές εφαρμογές του 2050!!!
    1 point
  9. Αυτό εννοεί Δημήτρη, ότι ακόμα και για αδόμητο θα πρέπει να γίνει Η.ΤΚ για να μεταβιβαστεί.Το 20-εύρω είναι προαπαιτούμενο για το πιστοποιητικό πληρότητας και όπως το έχουμε εξ αρχής στο σχετικό θέμα αναλύσει, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα με όσα οικόπεδα/γήπεδα εμπεριέχουν κατασκευές-ναι μεν αυθαίρετες, πλην όμως τέτοιες (πχ συρματοπεριφράξεις) που εμπίπτουν στις εξαιρέσεις άρθρου 82 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 81 και έτσι το ακίνητο μεταβιβάζεται χωρίς τακτοποίηση. Για την ΗΤΚ όμως αδόμητο θεωρείται το οικόπεδο/γήπεδο στο οποίο οι κατασκευές που υπάρχουν (αν υπάρχουν) δεν απαιτούν την έκδοση καμίας Ο.Α και καμίας έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Άρα, λόγω αυτού του "στρεβλού" ορισμού σε αναγκάζει να πας για τακτοποίηση, ενώ προ ΗΤΚ απλώς θα το μεταβίβαζες ως αδόμητο (ή ως εμπίπτων στις εξαιρέσεις) χωρίς ρύθμιση. Βάλε τώρα και το 20 ευρω που λέει ο φίλος παραπάνω που μπορεί να έχει καμιά 15-20-αριά κομμάτια με ελιές, δεξιά-αριστέρά και ανεβαίνει 20 η πίεση (χάριν και του 20 Ευρω...)
    1 point
  10. Η σχεδίαση του πρώτου αυτόνομου εναέριου οχήματος (drone), που υλοποιείται με τη σύμπραξη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εισέρχεται σε τελικό στάδιο. Όπως ανακοινώθηκε από την ΕΑΒ, χθες Παρασκευή 1η Απριλίου, διοργανώθηκε ημερίδα από το γραφείο συνεργατών του υπουργού Οικονομικών σε θέματα Έρευνας και Καινοτομίας, την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, όπου παρουσιάστηκαν νέες πτυχές του καινοτόμου προγράμματος «Αρχύτας», το οποίο θα αναβαθμίσει την άμυνα και την ασφάλεια της χώρας. Το θέμα της ημερίδας ήταν «Συνεργασία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας με Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα: Αναγκαίος όρος για ισχυρή Ελλάδα» και πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στη Λαμία. Το πρώτο VTOL UAV αναμένεται να πετάξει στον ελληνικό ουρανό σε περίπου δύο χρόνια, προστίθεται στην ανακοίνωση. Τονίζεται, δε, ότι το drone θα ενισχύσει την επιτήρηση των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων, ενώ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς πολιτικής προστασίας και για πολλές άλλες εμπορικές χρήσεις. Πρόκειται για ένα αερόχημα που θα μπορεί να επιτύχει την κάθετη απο/προσγείωση με συστήματα που δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί στον χώρο των drones. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το υπουργείο Οικονομικών. Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε στην ομιλία του στην ημερίδα ότι «η προσπάθεια συνεχίζεται και διευρύνεται, ώστε η πατρίδα μας να μπει στον διεθνή στίβο ως πιστοποιημένος σχεδιαστής και παραγωγός προϊόντων υψηλής και καινοτόμου τεχνολογίας». «Είναι σαφές», συνέχισε, «ότι αυτή η πορεία θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη στους εμπλεκόμενους φορείς, στην ελληνική οικονομία και συνολικά στη χώρα». Από την πλευρά του, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης επισήμανε: «H ΕΑΒ μπορεί να πρωταγωνιστεί στον κρίσιμο τομέα της υψηλής τεχνολογίας, κάτι που απ′ ό,τι φαίνεται θα αποτελέσει το μέλλον του τρόπου της άμυνας των χωρών». Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΒ Δημήτρης Παπακώστας ανέφερε ότι «η ΕΑΒ εφαρμόζει μια εξωστρεφή εμπορική πολιτική ανταγωνιζόμενη επάξια στο διεθνές περιβάλλον και έχει αναδειχθεί σε σημαντικό εξαγωγικό φορέα, συμβάλλοντας στην εισροή συναλλάγματος και στην ενίσχυση του ΑΕΠ». Στην ημερίδα, μεταξύ άλλων, έδωσαν το «παρών» οι πρυτάνεις των τριών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) που συμμετέχουν στην έρευνα του προγράμματος «Αρχύτας». Παραβρέθηκαν, επίσης, ο πρόεδρος της ΕΑΒ Ι. Κούτρας, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Μ. Κορωναίος και κορυφαίοι πανεπιστημιακοί. Μετά την ολοκλήρωση της ημερίδας, η ΕΑΒ υπέγραψε Μνημόνια Συνεργασίας με τα πανεπιστήμια Θεσσαλίας, Θεσσαλονίκης και Θράκης αλλά και με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πατρών. Στόχος είναι η διεύρυνση της συνεργασίας τους για μία σειρά από προϊόντα υψηλής τεχνογνωσίας που θα ενισχύσουν την άμυνα, την ασφάλεια αλλά και την οικονομία της χώρας.
    1 point
  11. παυλο, Ως προς την προστασια του μηχανικου -αλλα και των συναλλαγων - ειναι μια πολυ σωστη προταση η αναφορα στην προεγκριση... [Κατα τα λοιπα, ειναι ενα θεμα ως προς το πώς θα γινει ο υπολογισμος της 4ης σελιδας ως προς την περαιτερω αξιοποίηση, αφου βεβαιωνουμε οτι, το πωλουμενο ειναι μεν αρτιο, αλλά οικοδομησιμο ειναι "υπο ορους" που εχουν καταληκτικο χρονικο οριο]
    1 point
  12. @hektor} Θέλεις να καταχωρήσεις τα παραστατικά εξόδων, ενώ έχουν ήδη καταχωρηθεί από τους εκδότες τους; Όχι, να μην το κάνεις.
    1 point
  13. Επειδή το παράβολο κατεδάφισης πιθανόν να είναι μεγαλύτερο (500,00€), ίσως θα πρέπει να επανυπολογιστεί συμπληρωματικό νέο παράβολο υπαγωγής αν το αρχικό ήταν 250.00€.
    1 point
  14. αυτο ειναι το εντυπο ΑΑΓΗΣ https://www.minfin.gr/documents/31361/465101/AA_GHS.pdf/91eb1247-2981-42d8-8acb-bc48c1830912 Οπου απαιτειται βεβαιωση μηχανικου, το αναφερει στις οδηγιες. Ολες λοιπες δηλωσεις ειναι με ευθυνη του πωλητη. [πχ. για τα δενδρα και την αποσταση απο θαλασα, γινεται απο τον πωλητη] Αυτος υπογραφει τις δηλωσεις. Ουτε μπορει να ξερει ο μηχανικος ποσα δενδρα/στρ. εχει το χωραφι... ο μηχανικος, καλο θα ηταν να γνωριζει αυτα τα πιο κατω, ωστε να κανει μια σωστη βεβαιωση του 651 ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΑΑΓΗΣ σε περιοχές εντός Γ.Π.Σ. υγ τι βεβαίωση θα κανει για τις παρεκλίσεις του αρθρου 40 οι οποιες ληγουν σε 8 μηνες.... και τα ΕΣΧΑΣΕ και ΕΣΧΑΔΑ του αρθρου 32 ειναι ενα δυσκολο προβλημα. "Θεωρητικα" ενα που πωλειται σημερα με βεβαιωση του μηχανικου οτι ειναι αρτιο και οικοδομησιμο κατα παρεκλιση, δεν εχει καμμια οικοδομικη αξια μετα την 1-1-23. [σε λιγο -και πολύ ευλογα - θα αρχισουν οι συζητησεις..... Ο μηχανικος, πρεπει να γραφει οτι ειναι αρτιο και οικοδομησιμο με βαση τις νυν διαταξεις μεχρι 31-1-22, και οτι μετα δεν χτιζει";;;
    1 point
  15. Καλημέρα,ναι,από την περιγραφή σου και σε κατάσταση υπαγωγής, μπορείς να αλλάξεις την επιλογή και να εκδοθεί η έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης με το παράβολο που είναι ήδη πληρωμένο.
    1 point
  16. ο συμβ/φος αναφερει την υπαρξη κτισματος, αλλά και οτι με βαση την αδεια κατεδαφισης που επισυναπτεται, αυτο "δεν υπολογιζεται" εφοσον σε 6 μηνες -μαλλον σε ενα χρονο- κατεδαφισθει. Εξ αλλου, με βαση την αδεια κατεδαφισης, εκδοθηκε/θα εκδοθει η αδεια δομησης για ολοκληρο τον σδ. Αρα, η μη κατεδαφιση του παλαιου, οδηγει και σε φορους μεταβιβασης και σε προστιμα, αλλα και "ακυρωνει" την αδεια δομησης. Υπήρχαν περιπτωσεις στο παρελθον, οπου, και δεν γκρεμισθηκαν τα παλαια και η αδεια κτισθηκε κανονικα [το βλεπουμε αυτο το προβλημα, να το θετουν οι συναδελφοι...] Παντως, σημερα, με ελεγκτη δομησης, ειναι "αδυνατον" να συμβει κατι τετοιο. Θεωρω οτι, θα δοθει βεβαιωση και ΗΛΤΑ για αδομητο, αυτο θα παρει τους κωδικους του και, στο επομενο διαστημα θα γινει συσταση ΟΙ κτιριου ή και ξεχωριστα για καθε ΟΙ. [δλδ το "δενδρο" θα αποικτησει κλαδια" κατα μια εκφραση συναδελφου στο σεμιναριο των συμβ/φων. εδω, στην ενοτητα Α' [παρακληση, καποιος να κανει τον κοπο να αποδελτιωσει αυτη την ενοτητα] [περισσοτερα, μετα το σεμιναριο και τις εγκυλιους απο το ΤΕΕ]
    1 point
  17. Εκτιμώ ότι ο τίτλος αλλά και το αρχικό ερώτημα δεν είναι σωστά διατυπωμένα. Μάλλον ο ερωτών εννοεί αν σε γήπεδο (ή οικόπεδο;) με εξ αδιαιρέτου συνιδιοκτήτες, επιτρέπονται οι εσωτερικές περιφράξεις με σκοπό ο κάθε συνιδιοκτήτης να περιφράξει το τμήμα που χρησιμοποιεί. Η απάντηση βεβαίως είναι "όχι"..
    1 point
  18. Δηλαδή στην Πολεοδομία εννοούν να μην κατασκευαστεί σενάζ/πεδιλοδοκός-κουτί για θεμέλιο τοίχου ή πλάκα, αλλά η λιθοδομή να ξεκινάει απευθείας από το χώμα; Μου φαίνεται λίγο περίεργη η προσέγγιση, καθώς δεν βλέπω κάποιο λόγο το θεμέλιο του τοίχου να προσβάλει ή να αλλοιώνει το τοπίο αφού αυτό δεν φαίνεται. Τεχνικά δε, απαιτείται ώστε να μην έχουμε καθιζήσεις. Το άρθρο αναφέρει κατασκευή από λιθοδομή. Απαγορευτικό για τη θεμελίωση δεν αναφέρεται.
    1 point
  19. 1 point
  20. Προεδρικό Διάταγμα 118/2006 - ΦΕΚ 119/Α/16-6-2006 «Τροποποίηση του β.δ 465/1970 «Περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός των εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατοικημένων εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκατασ και του π.δ 1224/81 «Περί όρων και προϋποθέσεων ιδρύσεως και λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων κειμένων εντός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή κωμών ή εγκεκριμένων σχεδίων οικισμών ή εν γένει κατοικημένων περιοχών» (Α 303) όπως τροποποιήθηκαν με το π.δ 509/84 (Α 181), το π.δ 143/89 «Τροποποίηση διατάξεων σχετικών με όρους και προϋποθέσεις εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων και κυκλοφοριακής σύνδεσης εγκαταστάσεων μετά των οδών» (Α 69), το π.δ 401/93 (Α 170) και το π.δ 125/92 (Α 56) και http://www.makedonia-thrace.gr/el/pages/eLibraryFS.aspx?item=200 εσυ εχεις κατοικια
    1 point
  21. Αλλά και πάλι, ο αγροτικός δρόμος σε ποιο εθνικό δίκτυο ανήκει? πηγη https://www.michanikos.gr/forums/topic/1082-έγκριση-κυκλοφοριακής-σύνδεσης-για-κατοικίες/
    1 point
  22. Γιατί να ψάχνεσαι να ερμηνεύσεις τα..."ανερμήνευτα". Κάνε ότι αναφέρει. Λιθοδομή φέρουσα. Και μια θεμελίωση όπως θέλεις (συμφέρει με μια ενιαία πλάκα για να μην ξαναρίχνεις μετά gros beton) για το δάπεδο. Αλλιώς, κάνε θεμέλια (κουτιά) για τους τοίχους. Πήρες βεβαίωση από δ/νση γεωργίας;
    1 point
  23. ειχες ενα γηπεδο που εβλεπε σε "αγροτικο" δρομο, προφανως οχι "αναγνωρισμενο". Αρα ειχες ενα τυφλο, αρτιο και οικοδομησιμο, με την προυποθεση οτι θα εμφανισει καποιο επισημο εγγραφο, με δικαιωμα να περνάει απο αυτον τον δρομο. Αυτοι οι δρομοι συνηθως εχουν δημιουργηθει απο λωριδες που αφηναν οι εκατερωθεν ιδιοκτητες προς εξυπηρετηση ολων και εφταναν μεχρι καποιον "επισημο" δρομο. - Εαν αυτος δρομος φαινεται σαν ιδιοκτησια καποιου, μπορεις να ζητησεις την χορηγηση δουλειας διελευσης. - Εαν ομως, αυτος ο δρομος φαινεται σαν οριο στα συμβολαια των όμορων, απο εκει που ειναι το δικο σου γηπεδο, μεχρι τον "επίσημο" δρομο, ειναι υπερβολη να σου ζητανε "επισημο συμβολαιο δουλειας", διοτι κανενας δεν δηλωνει σαν ιδιοκτητης στον δρομο αυτο, ουτε υπαρχει ΚΑΕΚ δρομου, αρα δεν εχεις την δυνατοτητα να ασκησεις καμμια αγωγη "κατ' αγνωστου".... Επομενως, ερευνας τον τροπο δημιουργιας του δρομου κι αν "φαινεται" καπου και επανερχεσαι. υγ τι εννοεις με αυτο; "Στον προέλεγχο της πολεοδομίας δεν έγραψε παρατηρήση οτι απαιτείτε έγκριση εσόδου εξόδου"
    1 point
  24. Στις κατοικίες απαιτείται ΠΕΑ, όπως και σε πολλές άλλες χρήσεις. Η ΗΤΚ οφείλει να παραδίδεται πλήρης και ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσει, όπως αυτός επιθυμεί. Άπαξ και εκδοθεί μπορεί να τη χρησιμοποιήσει και για πώληση (άσχετα αν είχε πει πως δεν θα κάνει καμία δικαιοπραξία). Η ΗΤΚ εκδίδεται για το ακίνητο, χωρίς να αναγράφει κάπου ότι ισχύει μόνο για γονική παροχή ή ότι δεν ισχύει για δικαιοπραξίες... Αντιθέτως ισχύει για κάθε νόμιμη χρήση.
    1 point
  25. @zulumpo: Σωστά καταλαβαίνεις. Δεν καθορίζεται ο τρόπος διαχωρισμού. Το θέμα είναι να καταλαβαίνει το ίδιο και η πολεοδομία (υπηρεσία δόμησης).
    1 point
  26. Αν το ακίνητο βρίσκεται εντός σχεδίου και η αυθαίρετη χρήση είναι επιτρεπτή, θα υπολογίσεις την παράβαση με μια λοιπή παράβαση, αν υποθέσουμε ότι αναφέρεσαι σε αποθήκη ισογείου που είχε μετρήσει σε δόμηση κάλυψη. Αν έχουν γίνει και οικοδομικές εργασίες για την αλλαγή χρήσης τις υπολογίζεις με τον αναλυτικό. Στην περίπτωση αυτή δεν "τικάρεις" αλλαγή χρήσης. Αν το ακίνητο είναι εκτός σχεδίου θα πρέπει να δώσεις επιπλέον στοιχεία.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.