Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/09/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Καλησπέρα. Επειδή ήδη πέρασαν δύο εβδομάδες με το νέο νόμο πυροπροστασίας αναφέρω κάποιες απορίες που βρήκα (και ακόμα είμαι σε αρχικό στάδιο διαβάσματος) 1. στις κατοικίες χρειάζεται πλέον ενεργητική πυροπροστασία την οποία θα καταθέτουμε στην αρμόδια πυροσβεστική? 1.7. Μέσα ενεργητικής πυροπροστασίας. 1.7.1. Φορητοί πυροσβεστήρες ξηρής σκόνης ή βάσης νερού Επιβάλλεται η τοποθέτηση στους κοινόχρηστους χώρους, ενός (1) φορητού πυροσβεστήρα ανά όροφο. Κάθε πυροσβεστήρας πρέπει να καλύπτει μικτή επιφάνεια 400 τ.μ. διαφορετικά τοποθετούνται πρόσθετοι πυροσβεστήρες. Επιβάλλεται η τοποθέτηση ενός φορητού πυροσβεστήρα σε κάθε μονοκατοικία ανεξαρτήτως εμβαδού. 1.7.2. Χειροκίνητο σύστημα συναγερμού Χειροκίνητο σύστημα συναγερμού, επιβάλλεται σε πολυκατοικίες με τρεις (3) ή περισσότερους ορόφους κύριας χρήσης. Τα κομβία αναγγελίας πρέπει να τοποθετούνται στις κοινόχρηστες οδεύσεις πλησίον των κλιμακοστασίων. 1.7.3. Πυρανίχνευση Επιβάλλεται η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πυρανίχνευσης. Κατ’ εξαίρεση σε κτίρια κατοικιών με 3 ή λιγότερους ορόφους κύριας χρήσης, αντί του αυτόματου συστήματος πυρανίχνευσης είναι αποδεκτή η τοποθέτηση αυτόνομων πυρανιχνευτών σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, που θα καλύπτουν κατ’ ελάχιστον κάθε υπνοδωμάτιο και την κουζίνα. 1.7.4. Μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο Μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο επιβάλλεται στις πολυκατοικίες ύψους άνω των 28 μ. και με συνολική επιφάνεια ορόφου άνω των 500 τ.μ. 2. Πλέον επικίνδυνοι χώροι θεωρούνται και χώροι με λέβητες<20KW και γενικές αποθήκες 6.7. Επικίνδυνοι χώροι Οι επικίνδυνοι χώροι πρέπει να αποτελούν αυτοτελές πυροδιαμέρισμα με πυράντοχο περίβλημα με δείκτη πυραντίστασης ίσο με τον απαιτούμενο για τα πυροδιαμερίσματα του κτιρίου και όχι μικρότερο των 60 λεπτών και δεν πρέπει να τοποθετούνται κάτω από ή σε άμεση γειτνίαση με τις τελικές εξόδους των κτιρίων. Στην περίπτωση επικίνδυνων χώρων θα πρέπει να υπάρχει ειδική μέριμνα για την αποφυγή διάδοσης του καπνικού μίγματος (κατάλληλος εξαερισμός, αυτοκλειόμενες πόρτες, φραγή αρμών κ.ά.). Οι επικίνδυνοι χώροι διακρίνονται στις ακόλουθες δύο κατηγορίες από τις οποίες προκύπτουν τα απαιτούμενα μέσα ενεργητικής πυροπροστασίας τους. I. Κατηγορία Α. • Γενικές Αποθήκες. • Κεντρικές Λινοθήκες. • Ψυχροστάσια, Αντλιοστάσια, Μηχανοστάσια. • Χώροι Καυστήρων Θέρμανσης και/ ή λεβήτων με θερμική ισχύ ≤ 50 kW. • Χώροι, που λόγω της φύσης των περιεχομένων τους παρουσιάζουν επικινδυνότητα και έχουν πυκνότητα πυροθερμικό φορτίο μικρότερη ή ίση των 2000 MJ/m2.1 point
-
1 point
-
@avgoust Μπλέξιμο....ποιος θα κυνηγήσει ποιόν τώρα. Να σε ρωτήσω. Αυτή η απόκλιση έχεις εντοπίσει που μπορεί να οφείλεται; Υπάρχουν υλοποιημένα όρια σήμερα, τα οποία στο παρελθόν δεν υπήρχαν, ή αν υπήρχαν σήμερα είναι διαφορετικά; Λογικά δεν καλύπτεσαι από το 5% (αν και δεν μας ενδιαφέρει μόνο η επιφάνεια αλλά και οι έντονες διαφορές σε κλίσεις πλευρών ή ακόμη χειρότερα, όταν οι πλευρές διαφέρουν εντελώς) Το κτηματολόγιο δεν φταίει. Αυτό το τόπο προσκομίστηκε με αυτό πορεύτηκαν. Η μεταβίβαση πάλι με λάθος τοπο. Άρα, άκρη δεν μπορεί να βγει. Το λάθος είναι εδώ και πρέπει οπωσδήποτε να διορθωθεί. Η διόρθωση της σύστασης με βάση το νέο εμβαδόν του οικοπέδου θα είναι η σωστή λύση. Αν δεν έχουν κτιστεί οι περιοχές των κάθετων, νομίζω ότι δεν θα θίγεται κάποιος αφού πάλι μπορούν αν θέλουν να διατηρήσουν τα ίδια ποσοστά σε δόμηση και κάλυψη . Φτάνουμε όμως στο καίριο ερώτημα. Ποιος θα τα πληρώσει όλα αυτά;;;1 point
-
Μια χαρά τα λες....Θα μπορούσε να έχει τίτλο "η ζωή του μηχανικού στην Ελλάδα....υπό προϋποθέσεις". Δυστυχώς, αυτά γίνονται όταν ενώ υπήρχε άπλετος χρόνος (μια δεκαετία και βάλε) να στηθεί σωστά μια πλατφόρμα, έχοντας υπόψη έστω 10-20 βασικές περιπτώσεις που ήταν σίγουρο ότι θα παρουσιαστούν αμέσως στην πράξη, τελικά στήθηκε μια εφαρμογή για την οποία γελάει και πρωτοετής της πληροφορικής χωρίς τεχνική και νομική αλληλεπίδραση, στην ίδια κατεύθυνση με τις υπόλοιπες δύσχρηστες πλατφόρμες του επιμελητηρίου. Τώρα, στην πράξη, δυστυχώς αυτό έχουν προτείνει (μέσα από την ερώτηση για το πως αντιμετωπίζεται περίπτωση κατάτμησης), ουσιαστικά έχει κάνει ακόμη και τους συμβολαιογράφους να γελάνε με το "ράβε-ξήλωνε", αφού η σύσταση είναι να γίνει ΗΤΚ για το αρχικό ακίνητο, ΗΤΚ για το προς μεταβίβαση (με τις γνωστές θεωρητικές μπούρδες, προυποθέσεις κλπ) και μετά αρχειοθέτηση της αρχικής ΗΤΚ.1 point
-
νσ δουμε αν σε καλυπτει το αρθρο 39 2. α) Όπου μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και εφεξής προβλέπεται η σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος, νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα του άρθρου 83 παρ.4 του παρόντος νόμου. β) Απόκλιση επί του εμβαδού οικοπέδου ή γηπέδου από το αναγραφόμενο στο τοπογραφικό διάγραμμα που έχει συνταχθεί μέχρι τις 8.8.2013, και σύμφωνα με τον οποίο εκδόθηκε άδεια οικοδομής ή καταρτίστηκε συμβολαιογραφική πράξη, σε σχέση με τη νέα καταμέτρηση στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει τη βεβαίωση του άρθρου 83, είναι ανεκτή υπό τις εξής προϋποθέσεις : αα) για οικόπεδα ή γήπεδα εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε ±5%, ββ) για τα εκτός σχεδίου οικόπεδα ή γήπεδα το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε ±10%. Εμβαδομετρήσεις οικοπέδων ή γηπέδων, που έχουν περιληφθεί σε διοικητικές πράξεις και δικαιοπραξίες και είναι εντός της απόκλισης του προηγούμενου εδαφίου, θεωρούνται αποδεκτές και δεν απαιτείται η αναθεώρηση της οικοδομικής αδείας, καθώς και η διόρθωση ή τροποποίηση των τίτλων κτήσης για την έκδοση άδειας.1 point
-
@sour αφού στο σύλλογο τα ξέρουν όλα, τότε να της / μας πουν και ΠΩΣ γίνεται, με λεπτομερείς οδηγίες ΓΡΑΠΤΑ να το μάθουμε όλοι... Ήρεμα το λέω και μακάρι να το κάνουν. Μέχρι τότε μπορούμε να εκδώσουμε μια ΗΤΚ για όλο το οικόπεδο/κτίριο κλπ. και πολλές άλλες ΗΤΚ οι οποίες όμως στην τεχνική περιγραφή και στον τίτλο θα γράφουν μπούρδες, δηλαδή ότι δεν υφίσταται (νομικά) οριζόντια ιδιοκτησία καθώς δεν υφίσταται και ΣΟΙ στο κτίριο, αλλά υφίσταται τεχνικά διαμέρισμα Α-1, το οποίο θα μπορούσε μελλοντικά να αποτελεί ανεξάρτητη και αυτοτελή ιδιοκτησία αν και εφόσον συνταχθεί ΣΟΙ και φυσικά είναι νομίμως υφιστάμενο βάσει οικ. άδειας... ..... μπλα ... μπλα ..... ΜΑ ΤΙ ΚΑΘΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ???? Ας με σταματήσει κάποιος νομικός... 😂1 point
-
Χρειάζεσαι αλλαγή χρήσης, δήλωση Ταπ στο Δήμο και σχέδιο απο αδειούχο Ηλεκτρολόγο1 point
-
δεν το έχω κάνει .. αλλά νομίζω ότι πρώτα πρέπει να συντάξεις Η.Τ για όσες Ο.Ι έχεις σήμερα +τα κοιν/στα και μετά θα συντάξεις Η.Τ για τις νέες Ο.Ι1 point
-
η αγωγη αφορα ενα αυτοτελες και διακεκριμενο τμημα γηπεδου. Σε αυτο γινεται μεταγραφη και αποκτας κυριοτητα. Επικληση συνενωσης με τυχον ομορο του ιδιου ιδιοκτητη, ειναι αλλο θεμα.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Διάβαζα κάτι που σβήστηκε ή μου φαίνεται ? Τέλος πάντων, από την ισχύουσα νομοθεσία δεν υπάρχει πλέον αμφισβήτηση για το 90 εκ. Η παρ.1 του άρθρου 26 του ΝΟΚ σε συνδυασμό με τις "Οδηγίες Σχεδιασμού για την Αυτόνομη Διακίνηση και Διαβίωση ΑΜΕΑ" : 10.3. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Απαραίτητη προϋπόθεση για την ελεύθερη κυκλοφορία όλων των χρηστών σε μια κατοικία είναι η πρόβλεψη : 10.3.1. διαδρόμων πλάτους 1.20μ με εξασφαλισμένο σε όλο το μήκος τους ελάχιστο ελεύθερο -από κάθε εμπόδιο ή έπιπλο- πλάτος 0.90μ. έχουν υποχρεωτική εφαρμογή. Οπότε έχουμε δέσει στο 90 εκ. για τα κλιμακοστάσια.1 point
-
Λυπάμαι αν σε στεναχώρησα, αλλά θεωρώ ότι οι σωστές προδιαγραφές είναι οι εξής 3 : 1. Δεν διακόπτεται ποτέ το ελάχιστο εύρος του κοινόχρηστου κλιμακοστασίου (στο σχέδιό σου η καταφυγή του ΑΜΕΑ μπαίνει λίγο μέσα στο 120), 2. Επειδή τα κοινόχρηστα κλιμακοστάσια δίνουν πρόσβαση σε οριζόντιες ιδιοκτησίες (διαμερίσματα) όπου είναι πλέον υποχρεωτική η εξασφάλιση πρόσβασης και ΑΜΕΑ, θεωρώ ότι η όδευση διαφυγής έξω από την πόρτα του διαμερίσματος δεν είναι αυτή που ορίζεται ως η ελάχιστη για την απροστάτευτη όδευση εντός της κατοικίας (80) αλλά η ελάχιστη για το ΑΜΕΑ (90). Αυτή η διαφυγή πρέπει να περνάει και δίπλα από το ΑΜΕΑ που έχει ήδη καταφύγει στην προβλεπόμενη θέση. Άρα 80+90=170 εκ. Αν η καταφυγή είναι εντός του κύκλου στροφής θα απαιτηθεί μια διεύρυνση κατά 170-150=20 εκ. 3. Στα κτήρια όπου δεν απαιτείται κλιμακοστάσιο και ανελκυστήρας πυροσβεστών το υπάρχον κλιμακοστάσιο χρησιμοποιείται στην πραγματικότητα από τους πυροσβέστες (αυτό είναι και το νόημα του πυροδιαμερίσματός του), οπότε θεωρώ ότι το ελάχιστο πλάτος διαδρόμου σε αυτό είναι το 90 όπου ο πυροσβέστης συμπίπτει με το ΑΜΕΑ. υγ. μιλάμε μόνο για την κατοικία βέβαια, γιατί σε όλες τις άλλες χρήσεις η ελάχιστη είναι 90 ξεκάθαρα ... Οι Τεχνικές Οδηγίες ορίζουν τα 90 εκ. ως το ελάχιστο καθαρό πλάτος ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ.1 point
-
Να αναφερθώ και γω στο θέμα, όπως πληροφορήθηκα από την πολεοδομία την Δευτέρα. ότι οι εξαιρέσεις παρ. 5 (αα), (αβ), (αγ), ισχύουν και στα νέα κτίρια κατοικίας, Επίσης με ενημέρωσαν ότι μπορούμε να τοποθετήσουμε σε τριώροφη μονοκατοικία την θέση του αμαξιδίου 0,80*1,30 μπροστά από το ασανσέρ. Και να αφήσουμε όδευση διαφυγής δίπλα.1 point
-
Δεν λέω για την απαιτούμενη θέση, αυτή είναι ήδη πιασμένη. Η καθολική προσβασιμότητα και ο κανονισμός πυροπροστασίας δεν εξαιρεί το διαμέρισμα που είναι πίσω από το στενό μεταξύ ΑΜΕΑ-ασανσέρ, και πρέπει να οδεύσει προς τη σκάλα, να έχει και αυτό τον ελάχιστο διάδρομο για να βγει και από εκεί ΑΜΕΑ ή άτομο σε ανάγκη. Εξ' άλλου, βάσει κανονισμού, στο κλιμακοστάσιο της πολυκατοικίας υπάρχει (σχεδόν πάντα) σύμπτωση με το κλιμακοστάσιο των πυροσβεστών το οποίο επίσης απαιτεί ελάχιστο 0,90. Επίσης, μέσα στο διαμέρισμα το ελάχιστο πλάτος απροστάτευτης όδευσης διαφυγής είναι 0,80 και όχι 0,70. Άρα τελικά : μέσα στο διαμέρισμα έχουμε ελάχιστο 0,80 αλλά έξω από την εξώπορτα όπου, δίπλα στο καροτσάκι του ΑΜΕΑ, πρέπει να περάσει ο πυροσβέστης κρατώντας το μωρό ή τον ΑΜΕΑ αγκαλιά ή στην πλάτη έχουμε 0,90 μ.1 point
-
Οκ, κάνω επικόλληση από εκεί τον κατάλογο εργασιών, γραμμένο από το συνάδελφο sdim. Συμπληρώνω με κόκκινο ορισμένα πράγματα και επίσης προσθέτω τις ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις (δίκτυο ίντερνετ, κεραία τηλεόρασης, συναγερμός, τυχόν αυτοματισμούς κλπ.). 1. Αγορά οικοπέδου 2. Οικοδομική άδεια (μελέτη + επίβλεψη) δηλ. αρχιτεκτονική και στατική μελέτη 3. Χωματουργικά 4. Υλικά κατασκευής (μπετό, σίδερα, πλακάκια, γυψοσανίδες κλπ) 5. Εργατικά 6. Ένσημα 7. Εργολαβικά 8. Τεχνικός ασφαλείας 9. Έκδοση ΠΕΑ μετά την ολοκλήρωση 10. Κόστος απομάκρυνσης αδρανών σε πιστοποιημένο φορέα 11. Κόστος σύνδεσης με ΔΕΗ 12. Κόστος σύνδεσης με δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης 13. Κόστος σύνδεσης με ΟΤΕ 14. Φυτά, ποτιστικό σύστημα & αμοιβή γεωπόνου για τις μελέτες. 15. Τυχόν δημοτικά τέλη για κατάληψη πεζοδρομίου για κάδο οικοδομικών αποβλήτων 16. Κόστος μίσθωσης κάδου 17. Σκαλωσιές 18. Τοπογραφικό 19. Χάραξη με βάση τα σχέδια της άδειας 20. Σύστημα θέρμανσης, ηλεκτρολογική εγκατάσταση, σωλήνες ύδρευσης, αποχέτευσης, φρεάτια, μπαταρίες, κλπ αμοιβές ηλεκτρολόγου & μηχανολόγου μηχανικού για μελέτες 21. Έπιπλα (πάγκος κουζίνας, ντουλάπια, 22. Πορτοπαράθυρα, πατζούρια, κλπ 23. Συνεργείο καθαρισμού (θα χρειαστεί μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και πριν την μετακόμιση) 24. Τυχόν εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευής 25. Τυχόν έξοδα αντιστήριξης. 26. Τυχόν έξοδα για διαμόρφωση ακάλυπτου χώρου, περίφραξη, κοπή δέντρων, επισκευή πεζοδρομίου, κλπ. Το ερώτημα λοιπόν είναι καθένας που έδωσε προσφορά 1500, 2600 & 3000, τι από όλα αυτά συμπεριέλαβε και μέχρι ποιό σημείο εννοεί τη δουλειά ολοκληρωμένη. Το επιτρεπόμενο από τους κανόνες συμμετοχής χρώμα γραμματοσειράς για τις δημοσιεύσεις είναι το μαύρο ή το μπλε (εξαιρούνται οι παρατηρήσεις των συντονιστών με κόκκινο χρώμα). Το κείμενο μορφοποιήθηκε καταλλήλως. Pavlos 331 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-