Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. Poseidhon

    Poseidhon

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17


  3. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.087


  4. GregDel

    GregDel

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      293


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Η νομιμοποίηση με έκδοση ΕΕΔΜΚ γίνεται πάντοτε τσεκάροντας στα στοιχεία τις περιπτώσεις της μικρής κλίμακας π.χ. ιζ και μετά το κουτάκι προς το τέλος που λέει "Νομιμοποίηση". Τσεκάροντας αυτό το σύστημα απαιτεί να ανέβει η απόδειξη του βεβαιωτικού καταλόγου που εκδίδει η ΥΔΟΜ για τα 200 ευρώ. Η ΥΔΟΜ βεβαιώνει στους καταλόγους υποβάλλοντας αίτηση γι' αυτό με συνημμένη τη Βεβαίωση-Τεχνική Έκθεση του μηχανικού που θεωρείται ότι είναι και η "διαπίστωση" του νόμου. Αναλυτικότερες οδηγίες σχετικά με το θέμα έχουν γράψει από το "Εξοικονομώ" για τις ήδη εκτελεσθείσες εργασίες που νομιμοποιούνται εκ των υστέρων ...
    2 points
  2. Μα Παύλο το άρθρο αυτό αναφέρεται στην οριοθέτηση γενικά. Και η προσωρινή οριοθέτηση είναι απλά ο επισπεύδων την κάνει για το τμήμα που τον αφορά ώστε να βγάλει την άδεια. Γιατί θεωρούμε ότι αφορά και στα μικρά που δεν θέλουν καθόλου οριοθέτηση (πλην εξαιρετικής περίπτωσης) ; Στο άρθρο 5 φτάνουν αυτά που έχουν περάσει το άρθρο 4. Αλλιώς δεν θα είχε νόημα το 4.
    2 points
  3. Γενικά στην εξαιρετική περίπτωση που χρειάζεται οριοθέτηση το μικρό, συμβαίνει το αντίστοιχο με αυτό που συμβαίνει και με τα κανονικά υδατορέματα : πρόσθετος βαθμός προστασίας, πέραν του συνήθως προστατευόμενου, απαιτούν αυστηρότερη διαδικασία και έλεγχο.
    2 points
  4. έχει θεμελίωση η βεράντα? Προφανώς για την αποθήκη θα καλέσεις αρχικό όπως είπε ο/η συνάδελφος @veneziaπαραπάνω..
    2 points
  5. ναι. ουσιαστικά το ΔΕΔΔΗΕ τον ενδιαφέρει η μεταγωγή και όχι η πηγή....
    2 points
  6. Μιλάει για τις αποστάσεις ασφαλείας δόμησης από τη μέγιστη γραμμή πλημμύρας που στα μικρά υδατορέματα είναι το φρύδι της όχθης, γιατί β=0.
    2 points
  7. Οι αυθαιρετονόμοι θα μπορούσαν να έχουν τίτλο 'Ντανταϊσμός & δικανική σκέψη". Τώρα αν η θολούρα είναι αποτέλεσμα ασχετοσύνης, βλακείας ή σκοπιμότητας (ή κάποιο εκρηκτικό κοκτέιλ αυτών) δεν γνωρίζω. Αυτό που ξέρω είναι ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο είμαστε αναγκασμένοι να αποφασίζουμε. Το σκεπτικό για το συγκεκριμένο το ανέφερα στη δεύτερη παράγραφο.
    2 points
  8. Ναι. Αν και δεν είμαι 100% σίγουρος... πληρώνεις (20€) όταν καταθέτεις αίτηση για πιστοποιητικό πυρασφάλειας. Δεν έτυχε ακόμα να βγάλω. Επίσης είχα την εντύπωση ότι πληρώνεις και όταν εγκριθεί η μελέτη την εκδώσεις, αλλά τελικά δε μου ζήτησε κάτι τέτοιο. Πάντως σε κάθε περίπτωση πρέπει να τσεκάρεις αν απαιτείται θεώρηση μελέτης από ΠΥ. Και στη συνέχεια αν απαιτείται έκδοση πιστοποιητικού. Ποιες είναι οι περιπτώσεις σου;
    1 point
  9. Ανάρτηση έντυπης εγκεκριμένης μελέτης. Απλά τσέκαρε πριν ότι απαιτείται η έκδοση πιστοποιητικού, αλλιώς όταν το ζητήσεις θα απορριφθεί από την ΠΥ... και θα έχεις πληρώσει τσάμπα το παράβολο και θα έχεις κάνει όλη τη διαδικασία (scanning κλπ)... Την έχω πατήσει έτσι!
    1 point
  10. Ανήκεις στην κατηγορία Β και συγκεκριμένα στην αα περίπτωση για την αποθήκη και στην ββ περίπτωση για την βεράντα β) Κατηγορία Β : δύο (2) έλεγχοι, ένας αρχικός που διενεργείται από έναν ελεγκτή και ένας τελικός που διενεργείται από έναν ελεγκτή από το μητρώο των ελεγκτών δόμησης, είτε της Κατηγορίας II είτε της Κατηγορίας III, του άρθρου 156 του ν.4389/2016, σε : αα) νέα κτίρια, συνολικής επιφάνειας έως και δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., ανεξάρτητα από τη χρήση τους, ββ) προσθήκες κατ’ επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, όταν η συνολική επιφάνεια της προσθήκης είναι έως και δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., ανεξάρτητα από τη χρήση τους, γγ) προκατασκευασμένα κτίρια, ανεξάρτητα από τη χρήση και την επιφάνειά τους. Άρα κανονικά δύο έλεγχοι, ένας πριν την σκυροδέτηση της θεμελίωσης και ένας τελικός. Εννοείται ότι τον αρχικό έλεγχο μπορείς να τον κάνεις και για τις δύο θεμελιώσεις σου.
    1 point
  11. Στο τί είναι νόμιμο έγκειται ο ενδοιασμός μου, γιατί -εκτός και αν έχεις γνώσεις δικηγόρου-, πολλά θέματα λόγω της θολούρας (των κειμένων του νόμου) δεν γίνεται να προσεγγιστούν χωρίς λογική. Ο Ιάσονας έχει κατά καιρούς αναφέρει ότι η γνώμη του απορρέι έχοντας ζητήσει αντίστοιχη νομική συμβουλή.
    1 point
  12. Άρθρο 90 ν. 4915/24-3-2022 Μεταφορά υπαγωγών των νόμων 4014/2011 και 4178/2013 κατηγορίας 5 στον ν. 4495/ 2017 Τροποποίηση περ. ε) και προσθήκη περ. στ) στην παρ. 1 του άρθρου 128 ν. 4759/2022 Στην παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), περί αναστολής των κυρώσεων του ν. 4495/2017 (Α’ 167), τροποποιείται η περ. ε) ως προς την αναφορά στο έτος 2020, προστίθεται περ. στ) και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν. 4495/2017 (Α’ 167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης ή μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 196 του ν. 4389/2016 (Α’ 94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός των ετών 2020 και 2021 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4662/2020 (Α’ 27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β’στ’ της παρ. 3 του άρθρου 102 του ν. 4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος, στ. περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (Α’ 209) ή στον ν. 4178/2013 (Α’ 174), οι οποίες μεταφέρονται στον ν. 4495/2017. Ακίνητα των περ. α’δ’ της παρ 4915 , για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος». Ετσι ισχυει σημερα μετα τον 4915 Εναρξη ισχυος "του παροντος" ειναι η 24-3-22.
    1 point
  13. Άρθρο 4- Ν.4258/2014 2. Για μικρά υδατορέματα, όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1 του παρόντος, δεν απαιτείται η οριοθέτησή τους. ... Κατ΄ εξαίρεση και εφόσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας αυτών, είναι δυνατή η οριοθέτησή τους με απόφαση ... Για αυτές τις περιπτώσεις, δόθηκε η διευκόλυνση του άρθρου 5 : 2α. Στα μικρά υδατορέματα, όπως ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1, των οποίων οι οριογραμμές δεν έχουν καθοριστεί, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, δύναται να εφαρμόζεται για τις περιπτώσεις του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 4, κατ’ εξαίρεση, ύστερα από αίτημα του ενδιαφερόμενου για έκδοση οικοδομικής άδειας δόμησης πλησίον αυτών ή για έργα διευθέτησης μικρών υδατορεμάτων, η διαδικασία της προσωρινής οριοθέτησης της παρ. 2, μη εφαρμοζομένης της επιφύλαξης της υποπερ. 4 της Α’ και της υποπερ. 4 της παρ. Β’ της παρ. 4 του άρθρου 3.
    1 point
  14. Αυτό που κάνουμε εμείς είναι να αποτυπώνουμε την υφιστάμενη κατάσταση. Νομικό έλεγχο και ιδίως στο ιδιοκτησιακό δεν μπορούμε να κάνουμε. Αρα περνάμε κανονικότατα τα 1000ά της σύστασης και από κει και πέρα αν θέλει η συμβολαιογράφος μπορεί να τα τροποποιήσει όλα. Δε μας αφορά καθόλου. Η τροποποίηση της σύστασης θα φέρει τροποποίηση και του πίνακα κατανομής ώστε να λυθούν όλα όπως πρέπει. Στη συνέχεια θα αρχειοθετηθούν οι οριζόντιες ιδιοκτησίες από το ΤΕΕ. Την συγχώνευση των χιλιοστών σε καμία περίπτωση δεν θα την έκανα...
    1 point
  15. Δεν ασχολείσαι με αυτό! Ευτυχώς ή δυστυχώς οι αυθαιρεσίες που το πρόστιμο τους υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό και προφανώς αποτελούν και παραβάσεις π.χ. κάλυψης ή πλαγίων αποστάσεων κ.λπ., έτσι όπως είναι φτιαγμένη η εφαρμογή από το αγαπητό μας ΤΕΕ, δεν μας αφήνει να τους βάλουμε και ΥΚ κ.λπ. Οπότε το ξεχνάμε!
    1 point
  16. και... πάντα οι ΗΜ μετράνε σε Συντ. Κάλυψης. Δεν υπάρχουν ντεμί ΗΜ
    1 point
  17. Για να πω την αλήθεια, δεν θα έμπλεκα ούτε εγώ στην προσέγγιση που πρότεινα ειδικά αν μιλάμε για τέτοιες επιφάνειες (θα έβαζα μόνο ΥΔ και ό,τι άλλο "Υ"). Να ξεκαθαρίσω ωστόσο τη λογική μου, γιατί δεν τη βασίζω σε "αλχημεία", ούτε γενικότερα θα πρότεινα κάτι -για συζήτηση έστω-, αν προηγουμένως δεν είχα κάποιο επιχείρημα και την απουσία σαφούς διάταξης. Θεωρώ ότι η παράγραφος αυτή για το 5% είναι για να συμπεριλάβει τις μικροδιαφορές πάνω του 2%. Το μεν 2% καταλαβαίνω πως κατά βάση υπάρχει για να συμπεριλάβει τις διαφορετικές τεχνικές μέτρησης, αλλά και της ρεαλιστικής διαφοράς μεταξύ κατασκευής και σχεδίου, γι' αυτό όμως είναι τόσο μικρό. Το 5%, θεωρώ, θέλει να συμπεριλάβει τις μικροδιαφορές μεταξύ παλαιότερων μελετών (με τα ελαττώματα(*) που είχαν) και της πραγματικότητας, ίσως και της τάσης να μην ενημερώνονται οι φάκελοι μετά την κατασκευή για τέτοιες παρατυπίες, αλλά σε ένα βαθμό και τη "μικρή" παραβατικότητα (υπενθυμίζω η εγκύκλιος αναφέρεται σε έρκερ και μάλλον υπονοεί εκεί που στην άδεια δεν υπήρχαν). Επομένως, γιατί να χάνεται το δικαίωμα υπαγωγής σε αυτή τη διάταξη, υπό το πρίσμα που περιέγραψα, αν πχ εκτός από τις αποκλίσεις αυτές του περιγράμματος, έχει κλείσει και ένας ημιυπαίθριος, ενώ στο ίδιο κτίριο χωρίς την ΥΔ του η/χ, θα μπορούσαν οι μικροαποκλίσεις να μπουν κατ3; Είναι σαν το κλείσιμο του η/χ να επηρεάζει έμμεσα ("ντόμινο") τις άλλες μικροπαραβάσεις. Έστω και αν πει κανείς ότι στο παράδειγμα με τον η/χ, άσχετα από την ΥΔ, το νόμιμο περίγραμμα δεν αλλάζει, η βάση του επιχειρήματός μου παραμένει. Τούτων λεχθέντων, αν δεν έχουν βάση αυτά που είπα (αν και νομίζω λογική υπάρχει), καλά έκανες Ιάσονα και το επισημαίνεις, για να μην δημιουργηθούν λανθασμένες εντυπώσεις. (*) Ελαττωματικό δεν μπορεί να είναι προφανώς το νούμερο που γράφει πάνω στην αρχιτεκτονική μελέτη όσο παλιά και αν είναι, αλλά πχ. σε ένα ΔΚ που αποτύπωθηκε υφιστάμενο κτίσμα θα μπορούσε εύκολα να ήταν στο περίπου.
    1 point
  18. @philpitou στο άρθρο 16, παρ. 5 περιγράφονται οι προϋποθέσεις κατασκευής έρκερ. Δεν μετράει στη δόμηση σύμφωνα με το άρθρο 11, παρ. 6, ιστ. Δεν μετράει στην κάλυψη σύμφωνα με το άρθρο 12, παρ. 4, δ. Δεν μετράει στον όγκο σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 2, β.
    1 point
  19. Συμπληρωματικά στα προηγούμενα : Στον ΓΟΚ 29 η όψη του κτηρίου θεωρείται ως η αφετηρία των εξοχών ή εσοχών. Στον ΓΟΚ 73 γίνεται αναφορά για περιορισμούς της όψης «εφ’ ής» η προεξοχή. Και γενικά : erker (γερμανικά) προεξοχή, σαχνισί (τουρκικά), bay window (αγγλικά). Έρκερ (για τους ελληνικούς οικοδομικούς κανονισμούς κλειστός εξώστης) είναι προεξοχή συμφυής του κτηρίου με λειτουργικούς σκοπούς (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ και όχι ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ προεξοχή). Έρκερ στους κανονισμούς ανέκαθεν υπήρχε, επιτρεπόταν πάνω από κοινόχρηστους και γινόταν ο έλεγχος του συντελεστή εκμετάλλευσης (ΣΔ) με προσμέτρηση της επιφανείας του. Από το 1929 ως το 1937 μπορούσε να προεξέχει της κύριας όψης μέχρι 1,1 μ. και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 1,4 μ., από 1937 έως 1986 μέχρι 0,4 μ., απαγορεύτηκε από 1986 έως 2012 και έκτοτε επιτρέπεται πάλι μέχρι 0,8 μ. χωρίς να περιλαμβάνεται πλέον στην κάλυψη ή στον ΣΔ.
    1 point
  20. Καλησπέρα Γιάννη. Δες εδώ. το επίσημο guidance του ICE - FAQ. Δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά των μελών ως προς τον τρόπο εγγραφής τους, κάποια διαφοροποίηση μεταξύ των μελών, όπως και κανένας άλλος επαγγελματικός τίτλος πέραν των γνωστών. Επίσης, τον τρόπο που γίνεται κάποιος μέλος τον γνωρίζει μόνο αυτός, το ICE, και ο Θεός για εκείνους που πιστεύουν. Το ICE δεν δέχεται ως μέλη του μόνο Civil Engineers. Δέχεται άτομα που ασκούν κάποια δραστηριότητα του Civil Engineer. Πχ, πέραν από Civil, Τοπογράφοι μπορούν να γίνουν μέλη του, Γεωλόγοι, Surveyors κτλ. Αυτοί πρώτα περνάνε academic assessment. Τσεκαρισμένο και έχω και δικό μου άνθρωπο. Δες και εσύ το FAQ. Κατά τα άλλα, Chartered = Engineering Council (καμία μα καμία σχέση με το ICE) , FICE/MICE = ICE (καμία σχέση με το Engineering Council). Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Civil Engineer ο καθένας μπορεί να δηλώνει διότι το επάγγελμα δεν είναι regulated. Το επάγγελμα όμως του Chartered Engineer είναι, και αυτό δεν μπορεί να το δηλώσει κάποιος που δεν είναι. Τώρα, το σε ποιον θα συστηθεί κάποιος στο HB (σε μία χώρα που και το καλημέρα με shortcut το λένε) ως "Good afternoon είμαι ο Chartered Civil Engineer Thanasis Παπαγεωργακοπουλοκωνσταντινογιαννόπουλος" δεν μπορώ να το φανταστώ Κλείνοντας, έχω επισυνάψει τον τίτλο μας όταν υπογράφουμε μία μελέτη (in accordance with the requirements of DMRB BD02/12). Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Οποιοσδήποτε θέλει να λάβει τεκμηριωμένη απάντηση => [email protected] . Την επομένη θα σας έχουν απαντήσει.
    1 point
  21. δεν μετράνε στον όγκο. ΝΟΚ αρθ-13§2β σε συνδυασμό με αρθ- 11§6ιστ και αρθ- 16§5
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.