Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. alej

    alej

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      1.473


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      4.737


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      9.033


  4. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      2.555


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/10/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Βεβαίωση υπογράφει αλλά με την συμμετοχή της ειδικότητας που ανέφερες κι εσύ. Το ΤΕΕ το αποφάσισε αυτό. Κάνεις ύδρευση / αποχέτευση, κάνεις ΠΕΑ με Η/Μ εξοπλισμό, είσαι ενεργειακός ελεγκτής (εδώ γελάμε όντως). Όντως διαφωνούμε στα βασικά.
    4 points
  2. Μπαρούφα κανονική. Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός (ΠΜ, ΑΜ, Α.Τ.Μ, ΤΕΙ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ) κάνει την ΗΤΚ και στο τέλος υπογράφει ΤΟ ΠΠΗΤ για να μεταβιβαστεί το ακίνητο. Αυτός έχει την πλήρη ευθύνη διότι αυτός υπογράφει. Τους συμμετέχοντες μηχανικούς τους βάζει στην ΗΤ ο εξουσιοδοτημένος (προφανώς με τις σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις ανάληψης έργου) και με τα ως τώρα που γνωρίζουμε, οι συμμετέχοντες έχουν νόημα, στα νέα έργα για να μπορεί ο κάθε ένας να συντάξει στο δικό του κομμάτι επίβλεψης την ΗΤ (οι επιβλέποντες υποχρεούνται στην σύνταξη της ΗΤ). Όμως, την ΗΤ μπορεί να την συντάξει μόνος του και ο γενικός επιβλέπων του έργου (ΠΜ, ΑΜ κλπ). Όλα τα υπόλοιπα περί συμμετεχόντων, συνυπογραφών και δεν ξέρω και γω τι άλλα, είναι εκτός νόμου, εκτός συστήματος και ιδιαιτέρως επικίνδυνα.
    3 points
  3. Έχει απαντηθεί. Διαχειριστές μπορούν κι άλλοι, αρκεί να συμμετέχει κάποιος από αυτούς που ανέφερες.
    3 points
  4. Το έγγραφο αυτό έχει, για την εποχή του, ένα σωστό και ένα λάθος. Το σωστό είναι ότι το Δ/4 των στεγάστρων έχει σχέση με τον φωτισμό που επιτρέπουν οι προεξοχές των όψεων του κτηρίου και όχι το 15, 10 ή 5 των αποστάσεων του εκτός σχεδίου. Δηλαδή μέγεθος σε συνάρτηση με το ύψος, όπως σωστά αναφέρει και ο ΚΑΝΑ στην παρένθεση παραπάνω. Το λάθος εκείνης της εποχής είναι ότι η ΔΑΟΚΑ πίστευε ότι ο περιορισμός της επιφάνειας του τελευταίου εδαφίου ήταν γενικός και δεν αφορούσε αποκλειστικά τα βενζινάδικα. Ήρθε όμως ο ν.4759 και άλλαξε τα προς διευκρίνιση με την τεράστια παρέμβαση στον ορισμό του στεγάστρου. Η συνέχεια προσεχώς ... υγ. καλημέρα σε όλους.
    2 points
  5. γινονται συχναι συσκεψεις Το θεμα εξεταζεται με την δεουσα σοβαροτητα
    2 points
  6. Ευχαριστώ Το μόνο που βρίσκω στην νομοθεσία και συγκεκριμένα στο άρθρο 4 παρ 3 της ΑΠΟΦΑΣΗΣ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105/ΦΕΚ 334Β’/29-01-2021 είναι αυτό: 3. Σε περίπτωση σύστασης ή τροποποίησης αυτοτελών ιδιοκτησιών, οι καταχωρίσεις Οικοπέδου / Γηπέδου και Ιδιοκτησιών που δεν αντιστοιχούν πλέον σε ιδιοκτησίες, όπως περιγράφονται στη νέα σύσταση αρχειοθετούνται. Υπόχρεος για την αρχειοθέτηση και την καταχώριση των νέων ιδιοκτησιών είναι ο κύριος του ακινήτου, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού, εντός χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών. από το οποίο κατά τη γνώμη μου προκύπτει, ότι θα έπρεπε να υπήρχε στο σύστημα απευθείας αυτή η δυνατότητα αρχειοθέτησης με ευθύνη του εξουσιοδοτημένου (και όχι να στέλνουμε μηνύματα στο ΤΕΕ κλπ-δηλαδή τι περισσότερο εξασφαλίζει αυτή η διαδικασία ..!)
    2 points
  7. θα έχουμε και δικαιολογία στη σύζυγο για ποιο λόγο πρέπει να έχουμε και ένα κρεββάτι ή μεγάλο καναπέ στο γραφείο .....
    2 points
  8. αρα ο μηχανολόγος; μπα... Θα στο στείλουν πίσω το πιστοποιητικό πληρότητας...
    2 points
  9. αυτο ψαχνεις; https://news.b2green.gr/20377/τεε-καθορισμός-ειδικοτήτων-μηχανικώ
    2 points
  10. Συνταξη ΗΤΚ: οι μηχανικοί που έχουν τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα για να συντάξουν διάγραμμα κάλυψης άρα: πολιτικοί μηχανικοί αρχιτέκτονες μηχανικοί αγρονόμοι τοπογράφοι και τεχνολογοι δομικών έργων
    2 points
  11. 1. Δικαιώματα προκύπτουν από την νομοθεσία κι όχι από το τι λέει κάποιος συνάδελφος ή κάποιο σεμινάριο του ΤΕΕ. Ακόμα και το ίδιο το ΤΕΕ ως επίσημο όργανο γνωμοδοτεί αλλά δεν μοιράζει δικαιώματα. 2. Η συγκεκριμένη πράξη ΔΕΝ αποτελεί μελέτη αλλά κάτι τελείως διαφορετικό. Στο ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα στις κοινές δραστηριότητες της μηχανικής αναφέρονται μεταξύ άλλων τα κάτωθι: γ. Σύνταξη φακέλου έργου δ. Έλεγχος, επιθεώρηση, λειτουργία και συντήρηση τεχνικών έργων/εγκαταστάσεων. η. Συντονισμός ομάδας μελέτης/επίβλεψης/έργου. Επιπλέον, όπως αναφέρει η σχετική νομοθεσία, η έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, διαχειριστή της καταχώρισης της Ιδιοκτησίας. Από που προκύπτει λοιπόν ότι η διαχείριση της ιδιοκτησίας αποτελεί αποκλειστικό δικαίωμα των μηχανικών που κάνουν Αρχιτεκτονικές μελέτες; 3. Αν θεωρήσει ο νομοθέτης ότι δεν μπορώ να μετρήσω μια διάσταση (σε ένα κτίριο νόμιμο) τότε σίγουρα ο Αρχ. και ο Πολ. δεν μπορεί να διαβάσει μια ταμπέλα λέβητα, μια λάμπα LED κλπ οπότε ας δούμε ξανά το θέμα των ΠΕΑ και φυσικά στην ΗΤΚ δεν θα μπορεί να ανεβάσει μισό σχέδιο με Η/Μ.
    2 points
  12. Για δες αυτη την ανακοινωση https://news.b2green.gr/25136/δόθηκε-παράταση-για-την-προθεσμία-ολο
    1 point
  13. Στο άρθρο 64 του νομοσχεδίου που είναι στις επιτροπές της Βουλής : 1. Κατοικία Κατ΄ εξαίρεση, χώροι της κατοικίας επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για άσκηση επαγγέλματος συμβατού προς την κύρια χρήση του κτιρίου όπως, ιατρού (που δεν διαθέτει νοσηλευτική κλίνη ή μονάδα εφαρμογής ισοτόπων ή ακτινολογικό εργαστήριο ή εγκαταστάσεις φυσικοθεραπείας), δικηγόρου, μηχανικού, λογιστή, οικονομολόγου, συγγραφέα, αναλυτή προγραμματιστή Η/Υ, ψυχολόγου, κοινωνιολόγου, κοινωνικού λειτουργού και δημοσιογράφου. Η εξαίρεση αυτή ισχύει εφόσον η άσκηση επαγγέλματος είναι επιτρεπτή από τον κανονισμό του κτιρίου, δεν απαγορεύεται από ισχύουσες διατάξεις περί υγιεινής και ασφάλειας και βρίσκεται εντός της μόνιμης κατοικίας αυτού που ασκεί το ελεύθερο επάγγελμα.
    1 point
  14. Δυστυχώς για το 62 δίκιο έχεις... Αυτό είναι το σημείο που θέλω να δείξω αλλά όχι ως προς το δ ή Δ ... υπάρχει θέμα με την υλοποίηση του offset.
    1 point
  15. Συμφωνώ μαζί σας και ισχύει αυτό που είπα παραπάνω. Χωρίς δοκούς είναι εσοχές και με δοκούς είναι διαμπερή. Όλα νόμιμα. Τα παραπάνω υστερόγραφα αφορούν σε άλλο σημείο που χρήζει της προσοχής σας...
    1 point
  16. Σίγουρα μπαίνουν στο δισωλήνιο, και δουλεύουν τέλεια. Αφού περιγράφονται στο σενάριο του ΕΚΟ, πρέπει απαραίτητα να μπουν αλλιώς θα υπάρξει πρόβλημα με την δεύτερη επιθεώρηση. Τι εννοείτε εξωτερικού βρόγχου???? Στο δισωλήνιο δεν υπάρχει βρόγχος.... η μία σωλήνα πηγαίνει στο άνω μέρος του ΘΣ (προσαγωγή) και η άλλη κάτω (επιστροφή) χωρίς να κάνουν βρόγχο!
    1 point
  17. Χωρίς τα δοκάρια είναι εσοχές παρά το πλάγιο όριο σύμφωνα με την 4 του 14. Αν μπουν δοκάρια γίνονται κατακόρυφα διαμπερή σύμφωνα με τον ορισμό τους. υγ. επιμένω, προσοχή στις πλάγιες ...
    1 point
  18. @Argy Deligianni 1. Με 3843 έχεις τον ΗΧ ως ρυθμισμένη επιφάνεια για 40έτη. Για οριστική εξαίρεση θα τον βάλεις με παράβολο των 100€ (αρθ88/1β) 2.Το "πάνω" υποστύλωμα κακώς δεν μετρήθηκε ως ΗΧ με τον 3843. Υπολογίζεις με ΥΔ κατ4 και όχι στο 5%. Δεν μεταβλήθηκε κάποια διάσταση λόγω σφάλματος, λόγω ξεχειλώματος. Ξεκαθαρη ΥΔ εχεις. 3. Κουφώματα κλπ Κατ3 και 4. την ΔΔ είτε με αρθ100/14 και απαλλαγή από παράβολο και πρόστιμο αλλά ενημέρωση της αδείας, είτε ως ΠΠ 100/5 κατ4, βάσει 81/3ε χωρίς ενημέρωση της αδείας. Νέα κάτοψη φυσικά και ανάρτηση της μέσω ρύθμισης 4495
    1 point
  19. @Argy Deligianni Δεν μπορώ να σκεφτώ τρόπο να πάει στο 5% (ΚΑΤ3) ο τοίχος του Η/Χ που δεν δηλώθηκε στον Ν3843/10.... Ένα παράδειγμα?
    1 point
  20. Άρα δεν υπάρχει κάποια απορία ... ο έλεγχος γίνεται με το ΔΚ της άδειας και τα σχέδια. Προς τι η όλη συζήτηση περί 7000 τμ και χρησικτησίας ; Λάθος δήλωση αυθαιρέτου είναι, εκτός αν τα 7000 είναι στην άδεια.
    1 point
  21. λιγο αργα βεβαια αλλα για να μην μεινει αναπαντητο CANNOSCALE και βαλε 1:1
    1 point
  22. Στην κάτοψη φαίνονται εσοχές και όχι διαμπερή ανοίγματα. Τα δοκάρια που είναι ; υγ. προσοχή στις πλάγιες αποστάσεις.
    1 point
  23. Πας στοίχημα σχετικά με το ποιός έβαλε το πλακάκι και το σοβατεπί; Χα, χα, χα, χα...
    1 point
  24. Το θέμα είναι εαν θεωρηθεί αυτοδικαίως ανακληθείσα η κήρυξη της απαλλοτρίωσης λόγω της έλευσης πολλών ετών χωρίς παρακατάθεση των αποζημιώσεων ή θα πρέπει να γίνει αίτημα από τους έχοντες έννομο συμφέρον ώστε να εκδοθεί απόφαση για την ανάκληση της απαλλοτρίωσης. Καλύτερα να ρωτήσεις τον προιστάμενο της κτηματικής. Παραθέτω απόσπασμα από το άρθρο 11 Ν. 2882/01 ΑΡΘΡΟΝ-11 ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΣΗ ΜΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΗΣ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ 1. Η αρχή που κήρυξε την αναγκαστική απαλλοτρίωση δύναται με απόφασή της να την ανακαλέσει, ολικώς ή μερικώς, πριν συντελεσθεί, τηρώντας τη διαδικασία που ορίζεται από το Αρθ-1 για την κήρυξη αυτής. 2. Η αναγκαστική απαλλοτρίωση ανακαλείται υποχρεωτικά με πράξη της αρχής η οποία την έχει κηρύξει, ύστερα από αίτηση κάθε ενδιαφερομένου που πιθανολογεί εμπράγματο δικαίωμα στο απαλλοτριωμένο ακίνητο, εάν μέσα σε τέσσερα έτη από την κήρυξή της δεν ασκηθεί αίτηση για το δικαστικό καθορισμό της αποζημίωσης ή δεν καθορισθεί αυτή εξωδίκως. Η αίτηση είναι απαράδεκτη εάν ασκηθεί μετά την πάροδο έτους από την παρέλευση της τετραετίας αυτής, σε κάθε δε περίπτωση μετά τη δημοσίευση της απόφασης καθορισμού της αποζημίωσης. Η πράξη ανάκλησης της απαλλοτρίωσης εκδίδεται μέσα σε τέσσερις μήνες από την υποβολή της σχετικής αίτησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου δεν ισχύουν προκειμένου περί απαλλοτριώσεων προς εφαρμογή σχεδίων πόλεων, ανάπτυξη οικιστικών περιοχών και για αρχαιολογικούς σκοπούς. "3. Η αναγκαστική απαλλοτρίωση αίρεται αυτοδικαίως εάν δεν συντελεστεί μέσα σε ενάμισι έτος από τη δημοσίευση της απόφασης προσωρινού καθορισμού της αποζημίωσης και, σε περίπτωση απευθείας οριστικού καθορισμού αυτής, από τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης. Η αρμόδια για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης αρχή υποχρεούται να εκδώσει μέσα σε "έξι (6)" (*) μήνες από τη λήξη της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου βεβαιωτική πράξη για την επελθούσα αυτοδίκαιη άρση. Η πράξη αυτή δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. σας παραγράφου)
    1 point
  25. Αυτό ακριβώς! Ενας ΗΜ(πχ) δεν έχει το επαγγελματικό δικαίωμα να συμπληρώσει την ηλεκτρονική ταυτότητα. Αν όμως συμμετέχει ένας μηχανικός με το επαγγελματικό δικαίωμα, τότε αυτός που δεν έχει το δικαίωμα μπορεί να υπογράψει !!!! Ρε θα μας τρελάνουν?!! @alej Πρέπει να ξεφύγεις από την παγίδα του επαγγελματικού κανιβαλισμού, να καταλάβεις ότι σχολιάζουμε το επαγγελματικό δικαίωμα όπως αυτό ορίζεται από τη σχετική νομοθεσία και όχι την ικανότητα ή την δυνατότητα του κάθε μηχανικού που προκύπτει από τις γνώσεις του. Δεν υπάρχει νόημα, κανένα νόημα, να σχολιάζεις περιπαικτικά και να γελάς όπως λες, για το εάν ένας ΑΜ,ΠΜ κλπ έχει την γνώση κάνει ενεργειακές μελέτες ή όχι (για να μην αναφερθώ στα ΠΕΑ των 30€... ως μελέτη) Μέμφεσαι, αποπροσανατολίζεις την συζήτηση και δε βοηθάς ούτε τον εαυτό σου ούτε κανέναν μας. Η γνώση κάνει την διαφορά και όχι ο τίτλος του πτυχίου.
    1 point
  26. δυστυχώς τα στέγαστρα σε εκτός σχεδίου δεν μπορούν να έχουν πλάτος μεγαλύτερο από το 1/4 του Δ (όπου Δ=3,0+0.10Η) Δείτε την τελευταία παράγραφο του εγγράφου
    1 point
  27. Roy_Hobbs το σύστημα δίνει την δυνατότητα διαγραφής (από τις υποθέσεις μου) ολόκληρης της δήλωσης ΗΤΚ όταν είναι σε κατάσταση επεξεργασίας . Αλλά και μην χολοσκάς αν ανέβασες και ένα λάθος έγγραφο από τη στιγμή που ανέβασες και τη σωστή δήλωση ιδιοκτήτη.
    1 point
  28. @sour Αν και πλέον με τόσα που έχουμε δει, δεν με εκπλήσσει το θράσος ορισμένων να καταπατούν ξένη ιδιοκτησία, να τηρήσω μια απειροελάχιστη επιφύλαξη μήπως υπήρχε κάποια δουλεία που δεν έχει περιέλθει στη αντιληψή σου. Σε παλιά σχέδια και οικισμούς έχει τύχει να δω τέτοιες δουλείες για χρήση δώματος του διπλανού και πρόσβαση στη βεράντα (κάτι σαν την δική σου περίπτωση). Απίθανο ίσως να συμβαίνει, αλλά καλού κακού έλεγξε το και αυτό, χωρίς βεβαίως αυτό να μπορεί να δικαιολογήσει την κατασκευή αυτή η οποία πρέπει να κατεδαφιστεί. Αναφέρω την πιθανότητα δουλείας μόνο για να μας φύγει μια απορία για το αν ο όμορος διαθέτει τόσο μεγάλο θράσος.
    1 point
  29. Όλα ξεκίνησαν λοιπόν από το κούφωμα προς το όμορο... Αν ήταν κλειστό όλα θα είχαν άλλη τροπή. Καταπάτηση ιδιοκτησίας από τον ομορο. Ενημερώστε τον τι πρόκειται να συμβεί και αν δεν συμμορφώνεται, καταγγελία.
    1 point
  30. Συνάδερφε πρώτα απ’ όλα αν δεν κάνω λάθος στην ΗΤΚ ο Διαχειριστής δεν υπογράφει καμία Βεβαίωση (περί μη αυθαιρεσίας) όπως το είχαμε με τους 4014 -4178 -4495. Αλλά υπογράφει και δίνει ως διαχειριστής Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας κτιρίου. Στην οποία ταυτότητα η Διοικούσα επιτροπή του ΤΕΕ γνωμοδοτεί ότι θα πρέπει να συμμετάσχουν και οι ειδικότητες ΑΜ, Π.Μ., Τ.Μ. κλπ.…. Οπότε αφού επιτρέπει και ειδικότητες ΜΜ. να είναι διαχειριστές, λογικό είναι να φροντίζουν οι συνάδερφοι να έχουν συμμετέχοντες στην ομάδα έργου και έστω έναν από αυτές τις ειδικότητες οπότε η πληρότητα θα είναι οκ (λέμε τώρα) Μη ξεχνάμε όμως και ένα άλλο σημαντικό δεδομένο. Από το 2011 έως και το καλοκαίρι του 2022 με τους τακτοποιητικούς νόμους, εκατοντάδες ή και περισσότερες Βεβαιώσεις περί μη Αυθαιρεσιών έχουν εκδοθεί και από άλλες ειδικότητες πέραν αυτών που αναφέρει η γνωμοδότηση της Διοικούσας…. Να ακυρωθούν οι πράξεις για να υπάρχει συνέπεια και συνέχεια του νόμου? Ή τι? Το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων είναι ένα καρκίνωμα στον κλάδο μας από την γέννηση του και στην εξέλιξη του με «πατέντες και βολέματα» και δεν μπορεί να λυθεί με πινκ πονκ…. Ούτε όμως και με κανιβαλισμό ειδικοτήτων μεν και δε.
    1 point
  31. Η νομοθεσία αναφέρει για "απόλυτη πλειοψηφία" και όχι συμφωνία ΟΛΩΝ των ιδιοκτητών.
    1 point
  32. θα υπογράψει μηχανολόγος βεβαίωση? !!! και γω ως ΑΜ μια ενεργητική τότε. Ειναι κρίμα να διαφωνούμε στα βασικά.
    1 point
  33. Κάνε μια ωραιότατη καταγγελία στην οικεία πολεοδομία κι αυτή θα "καθαρίσει" (ανέξοδος τρόπος) ή μια ωραιότατη αγωγή κι όλα θα πάρουν το δρόμο τους (πολυέξοδος τρόπος).
    1 point
  34. Μήπως το πρόβλημα με το ΖΝΧ υπάρχει από την αρχική λειτουργία, και απλά το προσέξατε τώρα? Υποψιάζομαι ότι συμβαίνει λόγω μικρής παροχής νερού, όταν ζεσταίνει μόνο ΖΝΧ.
    1 point
  35. Αν θυμάμαι καλά, η υπόθεση των ημιυπαίθριων ενσωματώθηκε στην πολεοδομική νομοθεσία, με εισήγηση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων και όχι των εργολάβων.
    1 point
  36. Μήπως στην πράξη αγνοούν το έγγραφο ; Είναι πολύς χρόνος τα 10 χρόνια για αντίδραση της ΥΔΟΜ. Οι συνάδελφοι εκεί τι λένε ; Δεν είναι πρώτη φορά που έγγραφο του Υπουργείου είναι άστοχο. Συνήθως όμως υπάρχει και διόρθωση ...
    1 point
  37. Προετοιμάσου από τώρα να τον αντιμετωπίσεις μόνο με το νόμο και χωρίς την κάτοψη. Και μην κάνεις πολλές παρέες με συμβολαιογράφους...
    1 point
  38. Συνάδελφοι, διευκρινιστική άλλη είναι πολύ χλωμό να βγει με αυτή τη σύνθεση συντακτών, ότι είχαν να πουν το είπαν και έτσι θα έχουν τα πράγματα για αρκετό καιρό ακόμη. Εν τω μεταξύ, όσο εσείς περιμένετε οι άδειες βγαίνουν ...
    1 point
  39. Καταρχήν η υποχρέωση αφορά τον ιδιοκτήτη. Ο μηχανικός βλέποντας ότι υπάρχει διαφορετική διαρρύθμιση Ο.Ι θα προβεί στις ενέργειες που απαιτεί ο νόμος κατ΄εντολή του. Παλαιότερα αν θυμάστε, μέσω του φόρουμ, προτείναμε, να μπαίνει ως παράβαση, ώστε να υπάρχει επικαιροποιημένη κάτοψη για κάθε μελλοντική νόμιμη χρήση. Αν αυτή η κάτοψη που αποτυπώνει την υφιστάμενη κατάσταση, δεν υπάρχει, θα πρέπει να περάσει μέσα από την ενημέρωση της Ο.Α ή αν μια δήλωση Ν. 4495 είναι ακόμα ανοιχτή, θα μπορούσε να περάσει σαν παράβαση και μέσα από το νόμο υπαγωγής.
    1 point
  40. από πότε οι νόμοι περιλαμβάνουν το ¨αν ήθελε" .....
    1 point
  41. @Tanasw οι παραλείψεις δεν είναι τόσο σημαντικές ώστε να επιφέρουν ακύρωση της σύστασης. Αφού το επιβεβαιώσεις με τον συμβολαιογράφο, προχωράς σε ρύθμιση και σύνταξη ταυτότητας (όπως αναφέρεις στην αρχική σου δημοσίευση).
    1 point
  42. Τα αυθαίρετα τα ελέγχουμε με τον ΓΟΚ85 δηλαδή με το Δ που αναγράφει το εγκεκριμένο σχέδιο...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.