Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      9.040


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      18.955


  3. Ψηφομάχος

    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      44


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.309


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/03/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. @mariannagΗ διατύπωση αν θέλεις να βγάλεις ΕΕΔΜΚ του άρθρου 29 έχει ως εξής: ζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ. Παίρνεις το φάκελο Ο.Α (στέλεχος, κατόψεις, δ. κάλυψης, τοπογραφικό). Βλέπεις τις θέσεις στάθμευσης που έχουν δεσμευτεί. Εξετάζεις τις απαιτούμενες θέσεις που θα προκύψουν εξαιτίας της αλλαγής χρήσης (πχ μπορεί να λέει ο νόμος για κατοικίες 1 θέση/ 200 τμ για γραφεία 1 θέση ανά 80 για καταστήματα 1 Θ.Σ ανά 50 κλπ). Η κατηγορία σπουδαιότητας δεν αλλάζει (Σ2 παραμένει) και τα φορτία σχεδιασμού μέχρι 50 τμ ίδια με των κατοικιών και αν δεν υπάρχει υπόγειο από κάτω (δηλαδή πλάκα οροφής υπογείου) τα φορτία εφαρμόζονται σε μπάζωμα επί εδάφους οπότε δεν αυξάνουν κάτι. Απόσπασμα άρθρου 5 ΝΟΚ. 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται "υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους," μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. "Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών – μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους" απαιτείται έκδοση 'Αδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί άδεια δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και "δεν επέρχονται αλλαγές της παρ.1 του παρόντος άρθρου"(*). "Σε αυτήν την περίπτωση"(**) απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση άδειας δόμησης. (....) 4. Σε κάθε περίπτωση μεταβολής της χρήσης κτιρίου ή χώρου κτιρίου πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου με την προϋπόθεση να μην θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
    2 points
  2. Νομίζω ότι η συνημμένη εγκύκλιος που ανέφερε ο συνάδελφος παραπάνω, είναι κατατοπιστική. Στα μεμονωμένα κτίρια <50τμ εφαρμόζεις τις υποχρεώσεις του ΚΕΝΑΚ όσον αφορά τα δομικά στοιχεία. Επιπλέον αν είναι κατοικία πρέπει να βάλεις ηλιακό. ΜΕΑ θέλει οπωσδήποτε. ΠΕΑ δεν απαιτείται. Αν θέλεις. 5η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ_Egkyklios_Energeiakh_Apodosh_Kthrion-1.pdf
    2 points
  3. Απόφαση υπ’ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/111748/70/19-11-2020 Παρ. 6 Τα κτίρια που χρησιμοποιούνται ως χώροι λατρείας και τα μεμονωμένα κτίρια, με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια μικρότερη από πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.) εξαιρούνται από την υποχρέωση έκδοσης ΠΕΑ (περιπτώσεις β’ και ε’ της παρ. 7 του άρθρου 4 του σχετ. α’). Όμως, η έκδοση ΠΕΑ είναι δυνατή εφόσον το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης.
    2 points
  4. Πας ΥΔΟΜ και παίρνεις όλο το φάκελο, δηλαδή Ο.Α, τοπογραφικό, δ. κάλυψης και κατόψεις. Θα ελέγξεις αν αυτή η διαφορά, υπάρχει μόνο στο σκαρίφημα του στελέχους ή και στα υπόλοιπα σχέδια και ειδικά στο Δ. κάλυψης .
    1 point
  5. Δες το "ιζ" του αρθρου 29 Και στο ΦΕΚ Β1843/20 την παρ. "ιζ" που παραπεμπει για λοιπα δικαιολογητικα στο αρθρο 3, με αναφορα σε "ρυμοτομουμενα" κτιρια [που δεν το εχεις] θεωρω οτι μπορεις. για την ανακληση, δες τα ΠΜ.
    1 point
  6. Χρησιμοποιείς την εγκεκριμένη κάτοψη. Αφού αυτή συμπίπτει με την πραγματικότητα (σύμφωνα με την προηγούμενη δημοσίευσή σου), δεν υπάρχει λόγος υπαγωγής.
    1 point
  7. Διαλέγεις την πιο παλιά και "χτίζεις" πάνω σε αυτήν... Σε κάποια φάση το ΤΕΕ θα τις συγχωνεύσει (από ότι έχει πει). Τώρα τι θα κάνει με τους αριθμούς ιδιοκτησιών... κανείς δεν ξέρει
    1 point
  8. Όπως προανέφερα, επειδή το κτίριό σου είναι μία ιδιοκτησία η υπέρβαση υπολογίζεται —αναγκαστικά— για το σύνολο της οικοδομής (ούτε για το υπόγειο ούτε για τον τελευταίο όροφο).
    1 point
  9. Τότε για το χαρακτηρισμό οποιουδήποτε εξόδου χρησιμοποιείται η κατηγορία: 2.5 "Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ". Η αξία που χαρακτηρίζεται ισούται με το σύνολο καθαρής αξίας συν ΦΠΑ (αν υπάρχει). Για το χαρακτηρισμό τιμολογίου παροχής υπηρεσιών, παγίου και τιμολογίου αγοράς μελανιών εκτυπωτή (παραδείγματος χάριν) —μετά την επιλογή κατηγορίας (2.5)— επιλέγεις το αντίστοιχο είδος: "Λοιπές Αμοιβές για υπηρεσίες ημεδαπής (Ε3_585_009)" ή "Αγορές ενσώματων παγίων χρήσης/Χονδρικές (Ε3_882_001)" ή "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)".
    1 point
  10. Πρώτα τακτοποιείς μετά εκδίδεις την όποια ΕΕΔΜΚ. Η περίφραξη δεν επιτρέπεται στο εκτός οικισμού τμήμα εφόσον όπως αναφέρεις, η απόσταση είναι μικρότερη των 500 μ από την ακτή.
    1 point
  11. αν δεν προεξέχει της οριστικής, όχι.
    1 point
  12. Επιπροσθέτως, η μια αποθήκη στο όριο θα χρεωθεί και παραβίαση Δ.
    1 point
  13. Καλημέρα σας, ναι με μειωτικό συντελεστή και με υπέρβαση κάλυψης.
    1 point
  14. Ευχαριστώ πολύ συνάδελφε για τις χρήσιμες πληροφορίες, δυστυχώς και ελάχιστα να αργήσει κάποιος να καταβάλει τις εισφορές, στο επόμενο ειδοποιητήριο θα δει αυτές τις αστείες προσαυξήσεις που μόνο μπελάς είναι για τα λογιστικά μας.
    1 point
  15. θα πρέπει να δεις σαν τι έχει τακτοποιηθεί το πατάρι, θα μπορούσε ένας μηχανικός να πάρει βεβαίωση από την ΥΔΟΜ χρήσης χώρου να δεις σαν τι έχει τακτοποιηθεί. Αυτό θα το λέει και η δήλωση ρύθμισης, ακόμα με τον ΓΟΚ το ύψος χώρων κύριας χρήσης δεν ήταν 2,40μ. Ηταν πιο μεγάλο, ο μηχανικός όμως μπορεί να το τακτοποίησε σαν χώρο κύριας χρήσης ρυθμίζοντας το ότι δεν είχε το κατάλληλο ύψος, θα φανεί στο 5σέλιδο. Στην πολεοδομία θέλει προσοχή γιατί καμιά φορά τα γράφουν περίεργα και δεν καταλαβαίνεις εύκολα σαν τι το έχει ρυθμίσει. Το τελευταίο και διαφωνώ με τον συνάδελφο πιο πάνω που σου έγραψε, δεν θα έχει τακτοποιηθεί για 30 χρόνια. Οι αυθαιρεσίες αν είναι κατηγορίας 4 και έχουν νομιμοποιηθεί έχουν ρυθμιστεί να υπάρχουν νόμιμα για πάντα με την περαίωση της δήλωσης και την πληρωμή του προστίμου.
    1 point
  16. Ναι (E3_588). Επειδή το ποσό είναι μικρό, προτείνω να διαβιβάσεις μόνο τις εισφορές χωρίς τη δεύτερη γραμμή. Σε περίπτωση διαβίβασης της προσαύξησης, πρέπει να γίνει (και να διαβιβαστεί) φορολογική αναμόρφωση του ποσού αυτού. Το μόνο που δεν μπορεί να γίνει, είναι η ενσωμάτωση της προσαύξησης στις ασφαλιστικές εισφορές.
    1 point
  17. Καλησπέρα, συμφωνώ έτσι φαίνεται να ισχύει.
    1 point
  18. @orestis_evg94 , @cien Στο παρακάτω link εχω εξηγήσει γιατί είναι υποχρεωτικό το ΦΕΜ επί της αμοιβής αυθαιρέτων. Τα ίδια πάνω-κάτω λένε και στο taxheaven εδώ : https://www.taxheaven.gr/acforum/topic/103879-φεμ-πολιτικων-μηχανικων-μηχανολογων/
    1 point
  19. Αν η άδεια του Δήμου για χρήση πλατείας ή πεζοδρομίου δεν αναφέρεται σε δικαίωμα κατασκευής περίκλειστου υπαίθριου - δημόσιου χώρου το θέμα έχει τελειώσει εκεί.
    1 point
  20. Ξεκάθαρο: Εφ' όσον τα τραπεζοκαθίσματα είναι ήδη "έξω" (σε ασφαλή εξωτερικό χώρο) και δεν περιορίζεται η διαφυγή του κοινού δεν νοείται ο χώρος αυτός υπαίθριος χώρος συνάθροισης κοινού.
    1 point
  21. [xka] Για τον επιτρεπόμενο χώρο υπαίθριων θέσεων στάθμευσης που αντιστοιχεί στο οικόπεδο μπορείς να χρησιμοποιήσεις την πρασιά. Υπό την προϋπόθεση ότι τηρείται η φύτευση, δεν παρεμποδίζεται η είσοδος των πεζών και εξασφαλίζεται η είσοδος – έξοδος των οχημάτων. Ως προς την επιτρεπόμενη επιφάνεια, επιγραμματικά: Σύμφωνα με το ΠΔ 03-08-1987 (ΦΕΚ 749Δ’), Άρθρο 1, παράγραφος 2β: Πραγματοποιούμενη Κάλυψη + Εμβαδόν υπαίθριων θέσεων < ή = Επιτρεπόμενη Κάλυψη + 10%*Εμβαδόν Οικοπέδου Υποχρεωτικός Ακάλυπτος = Εμβαδόν Οικοπέδου - Επιτρεπόμενη Κάλυψη - 10%*Εμβαδόν Οικοπέδου Όμως σύμφωνα με την ΥΑ 63234/ 19-12-2012, Άρθρο 17 παράγραφος 2: Μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια των υπαίθριων χώρων στάθμευσης = 10%*Επιτρεπομένη Κάλυψη Υποχρεωτικός Ακάλυπτος = Εμβαδόν Οικοπέδου - Επιτρεπόμενη Κάλυψη - 10%* Επιτρεπομένη Κάλυψη
    1 point
  22. Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "έκοψαν". Ποιοι είναι αυτοί που έκοψαν ; γιατί έκοψαν ; σε ποια ΥΔΟΜ είναι ; προστατεύονται από κάποιον ; Δεν δίνουν λόγο σε κανένα ; Για τις ακτίνες που ρώτησες θα τα βρεις όλα εδώ (στο άρθρο 2) : ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ : Αριθμός 98728/7722/93 Προδιαγραφές για την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα κτίρια. (ΦΕΚ 167/Δ/2-3-93)
    1 point
  23. Ξεκίνα την προμελέτη σύμφωνα με τα παρακάτω : 4.α. Το μέγιστο ύψος των κτηρίων ορίζεται σε 7,50 μ. και μετράται σε κάθε σημείο της τομής του περιγράμματος αυτών με το φυσικό έδαφος. Σε κάθε περίπτωση, το ύψος των προβολών των κτηρίων σε κατακόρυφα επίπεδα, διερχόμενα από την τομή του περιγράμματος αυτών με το έδαφος, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ανωτέρω οριζόμενο. Σε περίπτωση μη εξάντλησης της επιτρεπόμενης δόμησης κατά τα ως άνω, επιβάλλεται η διάσπαση του κτηρίου σε ανεξάρτητα κτήρια εντός του γηπέδου. β. Όταν η κλίση του γηπέδου είναι μεγαλύτερη από 15%, το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος του πρώτου κτηρίου που εμφανίζει όψη προς το δρόμο στα ανωφερή (ανηφορικά) οικόπεδα - στο ανάντι του δρόμου - ορίζεται ως εξής: - όταν το κτήριο τοποθετείται στο όριο του γηπέδου με το δρόμο επιτρέπεται ύψος μέχρι 7,5 μέτρα. - όταν αυτό τοποθετείται καθ' υποχώρηση σε απόσταση έως 20 μέτρα από το όριο του γηπέδου με τον δρόμο επιτρέπεται το ύψος του να είναι μέχρι 4,5 μέτρα από το πέριξ φυσικό έδαφος. - όταν αυτό τοποθετείται σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 μέτρων από το όριο του γηπέδου με το δρόμο επιτρέπεται να έχει ύψος μέχρι 7,5 μέτρα. Όταν η κλίση του γηπέδου είναι μεγαλύτερη από 15% και βρίσκεται στην κατωφέρεια - κατάντι- του δρόμου η προβολή του κτηρίου πάνω από τη στάθμη του δρόμου δεν δύναται να υπερβαίνει τα 4,50 μέτρα. Σε γήπεδα που βρίσκονται στην κατωφέρεια - κατάντι - του δρόμου, όταν η φυσική στάθμη του γηπέδου στο όριο του δρόμου βρίσκεται χαμηλότερα των 3,00 μέτρων από τη στάθμη του δρόμου, η προβολή του κτιρίου πάνω από τη στάθμη του δρόμου δεν δύναται να υπερβαίνει τα 3,00 μέτρα. Σε κάθε περίπτωση, η στάθμη οροφής τυχόν υπογείου ορόφου δε δύναται να υπερβαίνει σε κανένα σημείο τη στάθμη του φυσικού εδάφους περιμετρικά της κατασκευής". και το ερμηνευτικό έγγραφο για το υπόγειο: Εγγρ-11380/19-3-12 (ΔΟΚΚ) Εγγρ-11380/12 Σχετικά με την υπερύψωση υπογείου σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων Σε απάντηση του Εγγρ-873/22-2-12 σας και λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά Εγγρ-2341/13-1-12 και Εγγρ-6193/14-2-12, σας γνωρίζουμε ότι με συστηματική ερμηνεία των οριζόμενων στην παρ.4 του Αρθ-1 του ΠΔ/4-11-11 προκύπτει ότι το τελευταίο εδάφιο της παρ.4 έχει εφαρμογή στα επικλινή οικόπεδα της υποπαρ.4β. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γενική Γραμματεία Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διεύθυνση ΟΚΚ Τμήμα Β
    1 point
  24. Εγγρ-1407/7-6-89 Επαφή του εξώστη στο κοινό πλάγιο όριο του όμορου οικοπέδου Σας πληροφορούμε ότι από το νέο κτιριοδομικό κανονισμό δεν προβλέπεται απαγόρευση της απόστασης του εξώστη από τα πλάγια όρια του οικοπέδου, καταργήθηκε δε η διάταξη της παρ. 1ε του Αρθ-84 του ΓΟΚ/73. Ετσι επιτρέπεται η επαφή του εξώστη με το πλάγιο όριο του οικοπέδου τόσο εκτός οικοδομικής γραμμής όσο και εντός σε περίπτωση υποχώρησης. *Σημειωση : Aρθρο 84 παραγραφος 1ε ΓΟΚ 73 : 1. Ανοικτοί εξώσται, άνωθεν κοινοχρήστων εκτάσεων ήτοι οδών και πλατειών, επιτρέπονται υπό τους κάτωθι όρους: ……………………………… ε) Οι ανοικτοί εξώσται πρέπει να αφίστανται τουλάχιστον 1μέτρου από των πλαγίων ορίων του οικοπέδου. Κτιριοδομικος αρθρο 10 : 1.Κατά την ανέγερση κτιρίων σε επαφή με το κοινό όριο ομόρων οικοπέδων κατασκευάζεται για κάθε κτίριο ξεχωριστός τοίχος σε επαφή προς το κοινό τους όριο και με όλο το πάχος εντός του οικοπέδου του ανεγειρομένου κτιρίου. Ο καθένας από τους πιο πάνω τοίχους είναι εξωτερικός τοίχος του κάθε κτιρίου και πρέπει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κανονισμού αυτού. …………. 2.2. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται ημιϋπαίθριος χώρος σε επαφή με το κοινό όριο όμορων οικοπέδων επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ.1. 2.3. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται εξώστης σε επαφή με το κοινό όριο ομόρων οικοπέδων δεν επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ.1.
    1 point
  25. χριστινα, πρωτα πρωτα, ο υπολογισμος των φορων στο 50% αφορα μονον για την χρηση κατοικιας" και οχι για καταστημα [αρθρ. 24 παρ. 22 του 4014....παρομοια διαταξη υπαρχει και στον 4178] Παντως, ο υπολογισμος της αξιας "καταστηματος με παταρι" υπολογιζεται με το εντυπο υπολογισμου αντικειμενικης αξιας καταστηματος δλδ το Ε2 ως κατωτερω... http://www.hellasnow.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1098:2011-08-28-20-22-45&catid=55:2011-05-01-19-05-33&Itemid=274 Η απαιτηση της εφοριας εχει σχεση με μια "περιεργη" εγκυκλιο..[για τα υπογεια που εγινα κατοικιες].οτι " εμεις το θεωρουμε εναν κυριο χωρο....και το φορολογουμε σαν κυριο χωρο" .. Ομως, αυτο το παταρι που ανεφερες, αν δεν ειναι αυτοτελης χωρος... και αν ειναι "μεσα" στον ογκο του καταστηματος απλα.. αυξανει την αξια του καταστηματος σαν προσαυξηση στα τμ. και υπαρχει ρητη προβλεψη στο νομο για τις αντικειμενικες αξιες με ποιόν τροπο υπολογιζεται αυτη η προσαυξηση.....κατα τα ανωτερω εντυπα Ε2... Αλλά, οπως παρατηρησαν και οι προλαλησαντες... δεν λες καθαρα αν αυτο το παταρι εξυπηρετει αποκλειστικα το καταστημα με ασσανσερ που βρισκεται "εντος" του καταστηματος... οπότε μετραει με βαση τον αντικειμενικο σαν "παρακολουθημα" στο καταστημα και, απλα, αυξανει τα τμ. ή αν ειναι ανεξαρτητο, οπότε η εφορια το θεωρει κυριο χωρο Αφου εσεις το θεωρειτε βοηθητικο χωρο, θα ανακασθειτε να πληρωσετε αυτο που η εφορια λεει [ή να κανετε ερωτημα στο ΥΟΙΚ στο αρμοδιο τμημα ] και αν θελετε... θα προσφυγετε δικαστικως προς επιλυση της διαφοράς... υγ οταν λες "η εφορια ζηταει απο τον ιδιοκτητη"... εννοεις οτι θα γινει καποια μεταβιβαση ή το ερωτημα σου αφορα το Ε9 ή/και το Ε2???
    1 point
  26. ούτε τα αυθαίρετα έχουν ΦΕΜ. Μόνο στις οικοδομικές άδειες ζητείται. Συνάδελφε @orestis_evg94 θα σου πρότεινα -αν είναι βέβαια δυνατον- να έχεις κάποιον λογιστή να συμβουλεύεσαι. Μηχανικοί είμαστε, δεν γίνεται να τα ξέρουμε όλα.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.