Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.970


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.826


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.287


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/11/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Δημοσιεύθηκε ο Ν.5069/23, στο ΦΕΚ Α193/23 με αλλαγές στον ΝΟΚ, αντικατάσταση μηχανικού και άλλες διατάξεις. Ο Ν.5069/23 με θέμα: Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου, λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις. Ν.5069-23 ΦΕΚ 193-Α'-28.11.23 Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου.pdf
    2 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    107.401 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Δημήτρη καλησπέρα. Όντως, έχω καιρό σκοπό να αφαιρέσω να ασύμβατα με το νόμο εδάφια των Τ.Ο., αλλά πάντα δεν φτάνει ο χρόνος ... δεν ξέρεις όμως μπορεί να καταργηθούν και εντελώς μέχρι μια μεγάλη αναβάθμιση. Ευχαριστώ για το σχόλιο.
    1 point
  4. Ναι ισχύει και για ύδρευση (το γράφει και ρητά αλλά και στον τίτλο σύνδεση με Δ.Κ.Ω) υ.γ Οπότε αν έχεις την Ο.Α θεωρημένη για όλη την οικοδομή βάζεις αυτήν
    1 point
  5. Παραθέτω χαρακτηριστικό απόσπασμα του Ν.4495/2017: "ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες είχαν ολοκληρωθεί πριν από τις 9.6.1975 με την καταβολή παραβόλου ποσού διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου. Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας.....". Y.Γ. Αυτό δεν άλλαξε με κανέναν απολύτως επόμενο νόμο, εγκύκλιο κ.λπ. και παραμένει σταθερό.
    1 point
  6. Από όσο θυμάμαι μέχρι 5% είναι. Άρθρο 12 νέου κτιριοδομικού: ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΕΖΩΝ (ΡΑΜΠΕΣ) 1. Στις θέσεις που από τις διατάξεις του ΝΟΚ δεν επιβάλλονται μικρότερες κλίσεις για τις ράμπες πεζών, οι μέγιστες επιτρεπόμενες κλίσεις είναι αυτές που καθορίζονται από τις ισχύουσες σχετικές διατάξεις, όπως ενδεικτικά αναφέρονται η υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/124964/1561/28-11-2022 υπουργική απόφαση (Β’ 6213) και η υπ’ αρ. 99709/796/2021 υπουργική απόφαση (Β’ 5045). 2. Κατά αναλογία εφαρμόζονται και όλες οι υπόλοιπες τεχνικές προδιαγραφές, έτσι όπως καθορίζονται από τις εκάστοτε ισχύουσες ειδικές διατάξεις.
    1 point
  7. Ίσως γιατί η κατηγορία αυτή είναι κατηγορία παραβόλου καθώς το πρόστιμο δεν υπάρχει πέραν της αξίας του παραβόλου.
    1 point
  8. Η υπαγωγή μπορεί να προχωρήσει; Αν ναι, τι σε προβληματίζει; (Ίσως η προσαύξηση του προστίμου δεν έχει να κάνει με το παράβολο το οποίο λόγω κατηγορίας 1 παραμένει στα 250 )
    1 point
  9. Αρκεί βεβαίως να έχεις στη διάθεσή σου τις κατάλληλες εξουσιοδοτήσεις από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου και να έχεις συμφωνήσει - εξασφαλίσει την αμοιβή σου κ.λπ.
    1 point
  10. 1300 Στην οδό Αγ. Νικολάου βλέπει; Τότε 1050.
    1 point
  11. 1. Γίνεται παρακράτηση 20% . 2. Οι αποζημιώσεις καταβάλλονται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την καταχώριση του πορίσματος
    1 point
  12. Συνάδελφε @kfil, δεν σημαίνει ότι ένα παιδάκι που τελειώνει το πολυτεχνείο μπορεί να αναλάβει μελέτες. Όχι μόνο δεν έχει εμπειρία, αλλά ειδικά στο θέμα του σιδερώματος δεν έχει ιδέα. Για να ολοκληρώσω, δεν σημαίνει ότι 5 χρόνια θεωρίας σε χρίζουν μελετητή μηχανικό η κατασκευαστή χωρις την απαραίτητη εμπειρία. Στο εξωτερικό υπογράφει μηχανικός, αλλά μετά ελέγχεται από άλλον μηχανικό. Μην κοιτάς στην Ελλάδα που η πλειοψηφία των δημ. υπαλλήλων είναι όχι μόνο άσχετοι αλλά και επικίνδυνοι. Ετυχε σε εμένα να μου κάνει έλεγχο στατικής μελέτης αρχιτέκτονας...ο άνθρωπας δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί είχα κάνει αρμό σε υφιστάμενη κατασκευή...και με ρωτούσε γιατί ο οπλισμός δεν περνά στην υφιστάμενη κατασκευή...τι να εξηγήσεις και τι να κάνεις...πλακώνεις τα ξύδια και χαλαρώνεις.... Για να κλείσω, προσωπικά αν μου τύχουν οι παραπάνω ξυλότυποι έχω δώσει τον συνάδελφο στεγνα !
    1 point
  13. Αγαπητέ @aquar η περίπτωση που αναλύουμε είναι πολύ χρήσιμη τόσο για εμάς τους ίδιους να κασταλάξουμε στην μέθοδο αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων όσο και για τους υπόλοιπους να αντλήσουν ιδέες ή συμπεράσματα, οπότε στην προσπάθειά μου να μεταφέρω το σκεπτικό μου και που βασίζεται σημειώνω τα κάτωθι: επίσης να αναφέρω ότι είχα ρωτήσει για το τελευταίο παράδειγμα αν γίνεται να το γράψω να αποδοθεί σε δρόμο και από το κτηματολόγιο αρνήθηκαν με μια πιο πολιτισμένη απάντηση "ποιος είμαι εγώ για να μοιράζω ιδιοκτησίες;"…. τίνος είναι και ας είναι κάτι οφθαλμοφανές. Το Κτηματολόγιο δεν έχει κανένα στοιχείο που να υποδεικνύει την ιδιοκτησία αυτής της λωρίδας διότι πρόκειται για διαφορά μεταξύ απεικόνισης στον ορθοφωτοχάρτη και το Τοπογραφικό. Στον ορθοφωτοχάρτη έχουν οριστεί τα όρια των ιδιοκτησιών στις στέγες και αν δεν υπήρχε η μεγάλη διαφορά στο ΝΔ άκρο του οικοπέδου, πιθανών να ήταν εντός της απόκλισης. Οπότε πιστεύω ότι το ΔΓΜ θα έπρεπε να διορθώσει μόνο αυτό το λάθος, εμπλέκοντας τους τρίτους που απαιτείται, και τα υπόλοιπα (κυρίως τα πρόσωπα) να μείνουν ως έχουν. Τέλος παρόμοια περίπτωση με το παράδειγμα που αναφέρετε παραπάνω, ΔΓΜ συναδέλφου μου επιστράφηκε πίσω γιατί το εμβαδόν του ΔΓΜ δεν ταίριαζε απόλυτα με το εμβαδόν του τοπογραφικού διαγράμματος που συνόδευε τον εκκρεμή τίτλο κτίσης. Είμαι βέβαιος ότι του το επέστρεψε η Συμβολαιογράφος (και όχι το Κτηματολόγιο) διότι η βάση δεδομένων επιφανειών του Κτηματολογίου δεν συμφωνεί ποτέ με τις επιφάνειες στα Τοπογραφικά των μεταβιβάσεων. Μόνο σε Π.Ε θα μπορούσε αν συμβεί αυτό αν και η εμπειρία δείχνει ότι ούτε και εκεί ισχύει πάντα. Το ίδιο το Κτηματολογικό απόσπασμα αναγράφει ανοχή απόκλισης, δηλαδή αν εγώ (το Κτηματολόγιο) λέω 1.000τμ, τότε όσο εσύ (στο Τοπογραφικό) είσαι μεταξύ ~900τμ εώς ~1100τμ είμαστε ΟΚ (όσα χρόνια και να περάσουν). Δεν μπορώ να καταλάβω τι με συμβουλεύετε, εμένα και δημόσια το forum, άσχετα με το ερώτημα, να μπαλαμουτιάζω κατά το δοκούν τα ΔΓΜ για να ικανοποιούνται οι συνθήκες γιατί δεν ενημερώνεται ο χάρτης αν είναι εντός αποκλίσεως; Σε συμβουλεύω να κάνεις μία μελέτη διόρθωσης (διότι περί μελέτης πρόκειται και μάλιστα πολύ απαιτητικής και στην συγκεκριμένη περίτπωση ακόμα περισσότερο) όπου να τηρείται το νόημα του Κτηματολογίου, τα όρια ανοχής και να μη θίγεται τρίτος ή ο εντολές σου. Το νόημα του Κτηματολογίου είναι η ακριβής και αδιαμφισβήτητη τεκμηρίωση της κυριότητας και η δυνατότητα προσδιορισμού θέσης και επιφάνειας επί του ορθοφωτοχάρτη (γεωχωρική πληροφορία). Η απεικόνιση της ιδιοκτησίας θα είναι της ακρίβειας που αναγράφεται στα αποσπάσματα. Τα ακριβή όρια και η επιφάνεια θα προκύπτουν μόνο και πάντα από το Τοπογραφικό. Κάθε προσπάθεια ή παρερμηνεία ότι στο Κτηματολόγιο θα πρέπει να απεικονίζονται οι ακριβείς συντεταγμένες των γεωτεμαχίων ή ότι η επιφάνεια που αναγράφεται στο Κτηματολόγιο είναι η "νέα" επιφάνεια του γεωτεμαχίου και αυτή θα τηρείται πλέον, καταλήγει σε ασυμφωνίες και σοβαρά προβλήαμτα διότι δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Και αν ακολουθήσω το σκεπτικό σας, ΟΚ, το οικόπεδο είναι τυφλό, τι θα γίνει τώρα, τακτοποίηση; Να τακτοποιήσεις τι, αφού το αγνώστου είναι ο δρόμος. Δεν βλέπετε την αεροφωτογραφία; Όλα τα παρόδια οικόπεδα πέφτουν μέσα στο δρόμο. Δεν πέφτουν τα παρόδια στον δρόμο αλλά έτσι απεικονίζονατι στην βάση δεδομένων του Κτηματολογίου. Είμαι βέβαιος ότι στα Τοπογραφικά τους θα απεικονίζουν την ρυμοτομική γραμμή στην ορθή της θέση και εάν η επιφάνειά τους είναι εντός της επιτρεπτής απόκλισης δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ούτε για την Πολεοδομία ούτε για το Κτηματολόγιο. Αν κάποιο είναι εκτός απόκλισης θα πρέπει να λάβει όλα τα παραπάνω υπ’ όψιν του στο σχετικό ΔΓΜ. Αν αφήσω την πρόσοψη σε λάθος θέση και αύριο μεθαύριο βγάλει κάποιος άλλος οικοδομική άδεια εκεί, δεν θα φανεί η απόκλιση; Δεν θα πάει στην πολεοδομία τοπογραφικό με απόσπασμα κτηματολογικού χάρτη; Δεν θα του πουν οτι η πρόσοψη στον τοπογραφικό της άδειας δεν κολλάει στον δρόμο σύμφωνα με το κτηματολόγιο; Στο δικό σου Τοπογραφικό η πρόσοψη θα είναι στην σωστή της θέση και στην θέαση στο Κτηματολόγιο θα συνορεύει με ΚΑΕΚ του δρόμου, οπότε καμία αναντιστοιχία (όσο τηρούνται τα όρια απόκλισης). Στην Πολεοδομία θα διαπιστώσουν ακριβώς αυτό: ότι ανήκει στον αιτούντα την άδεια ότι δεν παρεμβάλλεται άλλη ιδιοκτησία μεταξύ εσού και του δρόμου ότι οι όμοροι έχουν τα όρια που απεικονίζεις και εσύ και ότι η επιφάνεια είναι εντός των ορίων ανοχής.
    1 point
  14. Τι να μας πει και τo TEE... Αφού δεν απαντάει εγγράφως η άποψη του περισσεύει. Εδώ μέσα πιο σωστές απαντήσεις θα βρεις.
    1 point
  15. Καλημέρα,το τμήμα που παραβιάζει πλάγιες αποστάσεις δηλώνεται σε ξεχωριστό φύλλο καταγραφής, για να λάβει και τον αντίστοιχο συντελεστή παραβίασης,ανεξαρτήτως του αν ανήκει σε κτίριο με οικοδομική άδεια ή όχι. Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα,αν αποδεδειγμένα υπάρχει ακόμη το κτίσμα που προϋφίσταται του '55,αυτό θεωρείται νομίμως υφιστάμενο και δεν έχεις λόγο να το δηλώσεις ως Κατηγορία 1,χάνοντας αφενός τον ευεργετικό συντελεστή του παραρτήματος (Οικοδομική άδεια="Ναι"),αφετέρου βγάζοντας τη δήλωση Κατ.5 (εκτός εάν είσαι στις εξαιρέσεις της Κατ.5).
    1 point
  16. Καλημέρα,το μόνο που απαιτείται στα γενικά δικαιολογητικά είναι το δ),ενώ το α) απαιτείται λόγω των επί μέρους επιλογών που κάνει υπ'ευθύνη του ο Μηχανικός (-Στοιχεία Υφισταμένου).Κατά τα λοιπά,ανάλογα με τις επί μέρους επιλογές σου για την περίπτωση βγαίνουν και τα υπόλοιπα απαιτούμενα.Πάντως το β) και γ) δεν απαιτούνται σε καμία περίπτωση.
    1 point
  17. Κωδικοποίηση (όσο είναι εφικτή): -Άρθρο 3 του Ν.4821/21,Παρ.1 και 2: 1. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών που προβλέπονται στα άρθρα 6, 7, 8, 8α και 8β, το αρμόδιο Γραφείο Κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. 2. Η κτηματογράφηση περαιώνεται και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης των αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 7Α. Σε αυτή την περίπτωση η εξέταση των σχετικών υποθέσεων κτηματογράφησης που εκκρεμούν ενώπιον των Επιτροπών Εξέτασης διεξάγεται κατά το στάδιο λειτουργίας του Κτηματολογίου. Το αρμόδιο γραφείο κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. N.2308/95 (όπως έχει τροποιηθεί και ισχύει),άρθρο 7Α: Άρθρο 7α Επιτροπές εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης Εν ολίγοις,εγώ καταλαβαίνω ότι αφού ακολουθηθούν οι ενστάσεις των άρθρων 6,7,8 για τις υποθέσεις που εκκρεμούν (άλλες περιπτώσεις) δεν θα περιμένουν την εξέταση απο Επιτροπές και θα ανοίγει το Κτηματολογικό γραφείο. Συμπληρώνω,δημοσίευσα καταλάθος πριν! Άρθρο 7Α 1. Συνιστώνται Επιτροπές Εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης, στις οποίες υποβάλλονται οι υποθέσεις του άρθρου 6Α και οι ενστάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 2
    1 point
  18. Όχι μόνο,αναφέρεται στην αντιμετώπιση των ακινήτων ανά περίπτωση,σε επιτρεπόμενες εργασίες μετά την υπαγωγή σε νόμους αυθαιρέτων κλπ κλπ.Διάβασε την παράγραφο 5.β.
    1 point
  19. Καλημέρα,αν η κατεδάφιση του κτιρίου ως σύνολο,είχε μια ενιαία δήλωση υπαγωγής στον 4495 προς έκδοση άδειας κατεδάφισης,θα έπρεπε να εκδοθεί έγκριση εκτέλεσης εργασιών και να κατεδαφιστεί σύμφωνα με το 107 παρ.5.ββ.-β).Επειδή ήδη έχουν δηλωθεί και εξοφληθεί 2 οριζόντιες με εξαίρεση ή αναστολή από κατεδάφιση (υποθέτω εξαίρεση),το πράγμα έχει μπερδευτεί.Αυτές ως εξαιρεθείσες αντιμετωπίζονται ως νομίμως υφιστάμενες,άρα γι αυτές η διοικητική πράξη είναι άδεια κατεδάφισης,ενώ για τα λοιπά μέρη του κτιρίου (δύο οριζόντιες και κοινόχρηστα) δεν υπάρχει τίποτε.Αν λοιπόν, έκανες αίτηση για άδεια κατεδάφισης κτιρίου που περιλαμβάνει τμήματα μη εξαιρεθέντα από κατεδάφιση,δημιουργείται θέμα με την αίτηση (το είδος δηλαδή της διοικητικής πράξης).Υποθέτω.
    1 point
  20. Καλησπέρα,πρέπει να περιγράψεις τι θέλεις να κάνεις,γιατί μάλλον έχεις μπερδευτεί.. Μια σύντομη περιγραφή του ακινήτου με νόμιμα-αυθαίρετα και τι θέλετε να κάνετε με αυτά,θα βοηθούσε.
    1 point
  21. 1 point
  22. κατά την δική μου άποψη ,σωστά-η αποθήκη έχει άδεια,δεν είναι αυθαίρετη,Η θέση της είναι αυθαίρετη.Την ΥΔ την παίρνει "αναγκαστικά" για να "τιμωρηθεί" με τον συντελεστή ΠΠΑ,επειδή στο ηλεκτρονικό σύστημα δεν υπάρχει άλλος τρόπος δήλωσης επιφάνειας εντός Δ.Αλλά αυτή είναι η άποψη μου,ο καθένας πρέπει να χρησιμοποιήσει την προσωπική του κρίση,όταν τα δεδομένα του νόμου είναι τόσο ασαφή...
    1 point
  23. Καλησπέρα,δηλαδή έχεις διαπιστώσει Α.ότι υπάρχει και μετατόπιση θέσης?έκανες σύγκριση της θέσης της στο διάγραμμα κάλυψης με την αποτύπωση σου και είναι σε άλλη θέση? ή Β.έχεις τμήμα που δεν κατασκευάστηκε κατά 1 μ. πλάτους,αλλά κατά τα λοιπά βρίσκεται στην θέση του διαγράμματος? Αν ισχύει το Α,η απάντηση στο ερώτημα είναι ναι. Αν ισχύει το Β,η απάντηση στο ερώτημα είναι όχι.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 60 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.