Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/11/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
107.964 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)5 points -
Version 1.0.0
812 downloads
Το αναθεωρημένο σχέδιο με ημερομηνία 13.12.2021 για υποσταθμούς της ΔΕΔΔΗΕ. Περιέχει τα απαιτούμενα μεγέθη καθώς και κατασκευαστικές λεπτομέρειες. Έχει μικρές διαφοροποιήσεις από το προηγούμενο του 1993. Το αρχείο autocad έχει προκύψει από μετατροπή του pdf που χορηγεί η ΔΕΔΔΗΕ με την εντολή PDFIMPORT. Δεν το χορηγεί η ΔΕΔΔΗΕ.1 point -
1 point
-
1 point
-
Από όσα γνωρίζω, για δημόσια-δημοτικά κτίρια η ρύθμιση δεν απαιτεί άλλα σχέδια πλην τοπογραφικού με το περίγραμα του κτιρίου. Επίσης, για σχολεία που κατασκευάστηκαν πριν το 1983, (νομίζω πως) δεν ήταν απαραίτητη η οικοδομική άδεια Δες άρθρο 114 συμπλ. η μη ύπαρξη άδειας (γενικώς) δεν κατατάσσει αυτομάτως όλα τα κτίρια σε κατ. 5, παρά μόνο όσα κατασκευάστηκαν μετά το 19831 point
-
Οι απόψεις διίστανται. Από τον ορισμό που λέει "...Δεν υφίσταται ελάχιστος ή μέγιστος περιορισμός ως προς το ύψος της σοφίτας." θεωρώ ότι δεν είναι απαραίτητο να τηρηθεί το 2,50μ (επίσης έχει ενδιαφέρον ότι ο Νέος ΚΚ εξαιρεί και από τις απαιτήσεις φωτισμού αερισμού την σοφίτα). Δεν υπάρχει αλλά ασφαλές είναι να κάνεις ένα ελάχιστο 10%. Υπάρχουν πολλές μελέτες κατηγορίας 3 που συνάδελφοι κάνουν κλίσεις 2-3%, αλλά αυτά σαφώς αποτελούν ρύσεις απορροής υδάτων και όχι κλίση στέγης και πολύ φοβάμαι ότι θα κριθούν στο ΣΤΕ κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις καθώς παρόλο ότι δεν προβλέπεται στην νομοθεσία ελάχιστη κλίση, σαφώς το οπτικό αποτέλεσμα είναι όροφος και όχι στέγη/ σοφίτα. Από την Τεχνική Οδηγία: "Δεν αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία, δηλαδή δεν προσεγγίζεται από εξωτερική κλίμακα. Αποτελεί λειτουργικό παράρτημα της υποκείμενης επιφάνειας και σε περίπτωση διαφορετικών ιδιοκτησιών στον ίδιο όροφο, κάθε σοφίτα τοποθετείται μέσα στα όρια της υποκείμενης ανεξάρτητης ιδιοκτησίας και δεν εκτείνεται στην όμορη. Δεν υποκαθιστά τη λειτουργία των χώρων κύριας ή βοηθητικής χρήσης που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία της αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας του κτιρίου στην οποία ανήκει" Βέβαια αν θεωρήσεις ότι κάτω έχεις γκαρσονιέρα και μπορεί κάποιος να κοιμηθεί στο σαλόνι ενδεχομένως να μπορείς. Σίγουρα πάντως δεν γίνεται να μην έχεις κάτω κουζίνα και λουτρό.1 point
-
Όχι και εννοείται η απάντηση ήταν τηλεφωνική και όχι γραπτή μέσω mail, παρά το ότι έθεσα και το ερώτημα γραπτώς.1 point
-
Τα DGM θα πατάνε πάνω στα όρια των ΚΑΕΚ και με κοινό όριο αυτό της παραχώρησης. Πρόσεχε όμως. Αυτό ισχύει αν το ΚΑΕΚ σου είναι παραπλήσιο με τα πραγματικά όρια. Αν τα ΚΑΕΚ σου έχουν μεγάλη διαφορά με τα πραγματικά, τότε θα πρέπει να προβείς πρώτα σε διόρθωση και μετά σε εγγραπτέα πράξη.1 point
-
Τελικά το θέμα λύθηκε. Θέλετε να πέσετε κάτω από τα γέλια; Αν συμπληρώσεις στο πεδίο: "Είδος έργου*" με μικρά δεν σου βγάζει τη μπάρα με Νομό και Πόλη. Αν το συμπληρώσεις με κεφαλαία στα βγάζει. Το τσεκάραμε τώρα 2 μηχανικοί και το bug είναι αυτό. Μία εβδομάδα ταλαιπωρία από το φωστήρα που έστησε την πλατφόρμα!!!!!!1 point
-
Μαζί με το 30% της επιχορήγησης στο τέλος, όταν τελειώσουν όλοι οι έλεγχοι και πιστοποιηθεί η αίτηση προς τελική εκταμίευση (στάδιο 9).1 point
-
@Πάνος ναι, πρέπει. @Μέρσα η παρακάτω δημοσίευση θα σε βοηθήσει:1 point
-
Το παίζω και στοίχημα.... δεν είναι Cad αλλά χεράκι..... (θα ήταν μεγάλος μπελάς να έκανε με το CAD την σκιά στο παράθυρο...1 point
-
Καταγγελία στην οικεία πολεοδομία για αυθαίρετες κατασκευές και αγωγή...1 point
-
1 point
-
Ευχαριστώ συνάδελφοι. Καταλήγουμε λοιπόν ότι πρέπει να εφαρμοστεί το 60% ως ποσοστό κάλυψης και όχι το 70% που ορίζει το ΦΕΚ για το συγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Η εγκύκλιος που παραθέτω ορίζει στο κεφάλαιο Δ "Διευκρινίσεις επιπλέον των αναφερομένων στις προηγούμενες ενότητες 1. Κάλυψη: Τα ήδη εγκεκριμένα διαγράμματα κάλυψης εξακολουθούν να ισχύουν". Ποια εννοεί ως εγκεκριμένα διαγράμματα κάλυψης; Εγκ-28271/2/13 (ΔΟΚΚ) Εγκ-2/13 Εφαρμογή των παρ.4 και παρ.5 του Αρθ-1 του Ν-4067/12 (ΝΟΚ/12) "Νέος Οικοδομικός Κανονισμός" (ΦΕΚ-79/Α/12) Α. Γενικό Πεδίο Εφαρμογής (Τα καθοριζόμενα από το ΝΟΚ αριθμητικά μεγέθη και συντελεστές είναι τα ανώτατα επιτρεπόμενα και κατά την αναθεώρηση, επέκταση ή έγκριση ρυμοτομικών σχεδίων ή τροποποίηση των όρων δόμησης περιοχής ή σε τμήμα της δεν γίνεται να καθορίζονται μεγαλύτερα απ' αυτά. Προεδρικά διατάγματα που καθορίζουν πολεοδομικά μεγέθη μικρότερα του ΝΟΚ εξακολουθούν να ισχύουν) Β. Κανονιστικές πράξεις, που εκδόθηκαν από άλλα όργανα της διοίκησης (Για την έγκριση όρων δόμησης απαιτείται έκδοση προεδρικού διατάγματος. Σχτικές με το θέμα αποφάσεις Νομαρχών, Περιφερειαρχών θα πρέπει εντός ευλόγου χρόνου να αντικατασταθούν από ΠΔ. Μέχρι τότε, αυτές εξακολουθούν και ισχύουν, εφόσον θεσπίζουν μικρότερα πολεοδομικά μεγέθη του ΝΟΚ) Γ. Ειδικότερες περιπτώσεις (- Αποφάσεις νομαρχών, περιφερειαρχών κλπ που θεσπίζουν μεγαλύτερα ή μικρότερα πολεοδομικά μεγέθη του ΝΟΚ για λογούς προστασίας του οικιστικού περιβάλλοντος συγκεκριμένης περιοχής ή της φυσιογνωμίας της, εξακολουθούν να ισχύουν, έως ότου εκδοθεί -όπου απαιτηθεί- απόφαση του ΥΠΕΚΑ περί μη εφαρμογής των. - 'Οπου στις κείμενες διατάξεις προεβλέπετο η εφαρμογή του ΓΟΚ/85 εφαρμόζεται πλέον ο ΝΟΚ/12. - Σε οικισμούς τα ειδικά περί οικισμών διατάγματα (ΒΔ/25-8-69, ΒΔ/3-4-70, ΠΔ/26-1-79, ΠΔ/8-2-80, ΠΔ/24-4-85 κλπ) κατισχύουν των διατάξεων του ΝΟΚ) Δ. Διευκρινίσεις επιπλέον των αναφερομένων στις προηγούμενες ενότητες (Διευκρινίσεις για την κάλυψη, τον συντελεστή δόμησης και το ύψος κτιρίων / αριθμό ορόφων) Με αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών δόμησης και πολιτών διευκρινίζουμε τα εξής για τη γενικότερη αντιμετώπιση της εφαρμογής των διατάξεων του θέματος: Α. Γενικό Πεδίο Εφαρμογής. Κατά τη διάταξη της παρ.4 του Αρθ-1 του Ν-4067/12 προβλέπεται ότι όλα τα αριθμητικά μεγέθη που ορίζονται στις διατάξεις του Ν-4067/12 θεωρούνται ως τα ανώτατα επιτρεπόμενα. Καθορίζεται δηλαδή η σημασία των αριθμητικών μεγεθών και συντελεστών του ΝΟΚ, τα οποία θεσπίζονται ως ανώτατα επιτρεπτά όρια. Επομένως κατά την αναθεώρηση, επέκταση ή έγκριση ρυμοτομικών σχεδίων ή τροποποίηση των όρων δόμησης περιοχής ή σε τμήμα της, δεν μπορούν να καθορίζονται αριθμητικά μεγέθη (κάλυψη, ύψος κλπ) μεγαλύτερα από τα οριζόμενα στο Ν-4067/12. Πρόκειται, λοιπόν, για γενική ρύθμιση, η οποία κατισχύει των Διαταγμάτων που καθορίζουν πολεοδομικά μεγέθη μεγαλύτερα από τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 , με την επιφύλαξη των αναφερομένων στην Ενότητα Γ της παρούσας. Επομένως όταν τα ΠΔ/τα ορίζουν πολεοδομικά μεγέθη μικρότερα από τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 εξακολουθούν να ισχύουν. Β. Κανονιστικές πράξεις, που εκδόθηκαν από άλλα όργανα της διοίκησης. Σύμφωνα με πάγια νομολογία του ΣτΕ, οι κανονιστικές πράξεις πολεοδομικού περιεχομένου μπορούν να περιέχονται μόνο σε ΠΔ/τα ( ΣΤΕ-3661/05 Ολομ.). Επίσης κατά τη διάταξη του Αρθ-31 του Ν-3937/11 προκύπτει με σαφήνεια η υποχρέωση έκδοσης ΠΔ/των για την έγκριση όρων δόμησης. Βεβαίως μέχρι την καθιέρωση της νομολογίας του ΣτΕ και την ισχύ της σχετικής διάταξης πολλές ρυθμίσεις πολεοδομικού περιεχομένου και μάλιστα αυτές που θέσπιζαν όρους δόμησης, εκδίδονταν και από άλλα όργανα της Διοίκησης, πέραν του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά τα ανωτέρω θα πρέπει εντός ευλόγου χρόνου να εκδοθούν προεδρικά διατάγματα και για τις περιοχές που το πολεοδομικό καθεστώς τους ρυθμίζεται από πράξεις άλλων οργάνων. Μέχρι την έκδοση των νέων σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων, εξακολουθούν κατ' οικονομία να εφαρμόζονται οι κανονιστικές πράξεις, εφόσον θεσπίζουν μικρότερα πολεοδομικά μεγέθη σε σχέση με τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 . Γ. Ειδικότερες περιπτώσεις • Στις περιοχές όπου ισχύουν κανονιστικές πράξεις, που ορίζουν γενικές ή ειδικές πολεοδομικές διατάξεις, με τις οποίες έχουν θεσπισθεί πολεοδομικά μεγέθη διαφορετικά (μικρότερα ή μεγαλύτερα) από τα οριζόμενα στο ΝΟΚ , για ειδικούς λογούς προστασίας του οικιστικού περιβάλλοντος συγκεκριμένης περιοχής ή της φυσιογνωμίας της , (περιοχές φυσικού κάλλους, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων, μνημεία, διατηρητέα κτίρια και ζώνες προστασίας τους, αεροδρόμια κλπ), καθώς δεν έρχονται σε αντίθεση με το ΝΟΚ, ο οποίος δεν ορίζει συγκεκριμένους όρους δόμησης ανά περιοχή, αλλά περιέχει γενικής εφαρμογής και πανελλήνιας εμβέλειας διατάξεις, εξακολουθούν να ισχύουν , μέχρις ότου και εάν εκδοθεί όπου απαιτηθεί , απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της παρ.5β του Αρθ-1 , που να διαπιστώνει τη μη εφαρμογή τους. • Στις περιοχές όπου από τους όρους δόμησης προβλεπόταν η εφαρμογή του συνόλου ή μέρους των διατάξεων του εκάστοτε ισχύοντος Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού ( ΓΟΚ ), εφαρμόζεται πλέον ο Ν-4067/12 (πχ όταν προβλέπεται ύψος κατά ΓΟΚ , τότε εφαρμόζεται ο ΝΟΚ ). • Τα οριζόμενα στο Αρθ-109 (Όροι και περιορισμοί δόμησης των οικοπέδων εντός οικισμών με εγκεκριμένο σχέδιο) του ΠΔ/14-7-99 "Κώδικας Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας" (ΦΕΚ-580/Δ/99), κατισχύουν του Ν-4067/12 . • Στις περιοχές όπου κατόπιν οδηγιών και ερμηνειών της διοίκησης κρίθηκε ότι εφαρμόζονται τα πολεοδομικά μεγέθη του Ν-1577/85 (μεγαλύτερα των αριθμητικών μεγεθών των οριζομένων στα σχετικά ΠΔ/τα) εφαρμόζονται πλέον τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 . Δ. Διευκρινίσεις επιπλέον των αναφερομένων στις προηγούμενες ενότητες 1. Κάλυψη: Τα ήδη εγκεκριμένα διαγράμματα κάλυψης εξακολουθούν να ισχύουν. 2. Συντελεστής Δόμησης: Κανονιστικές πράξεις, με τις οποίες καθορίστηκε αριθμητικά ο συντελεστής δόμησης εξακολουθούν να ισχύουν, δεδομένου ότι δεν αντίκεινται στα οριζόμενα με το Ν-4067/12 , ο οποίος δεν καθορίζει συντελεστές δόμησης. Σε περιοχές όπου με ΠΔ/τα και άλλες Κανονιστικές πράξεις καθορίστηκε έμμεσα ο συντελεστή δόμησης, διευκρινίζεται ότι για τον υπολογισμό του και μόνον , ως κάλυψη λαμβάνεται η κάλυψη που ίσχυε προ του Ν-4067/12 . 3. Ύψος: Ειδικές διατάξεις, σχετικά με τα επιτρεπόμενα ύψη κτιρίων/αριθμό ορόφων για την προστασία: • αρχαιολογικών χώρων, • παραδοσιακών οικισμών, • ιστορικών τόπων, • έργων τέχνης, μνημείων, διατηρητέων κτιρίων, • αεροδρομίων ή παρόμοιων χρήσεων, ή • που καθορίζουν ύψος κτιρίων με απόλυτο υψόμετρο ή με ειδικά προσδιοριζόμενα επίπεδα ή ύψος κτιρίων, που η σεισμική επικινδυνότητα της περιοχής το επιβάλλει, κατισχύουν των διατάξεων του Ν-4067/12 . ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ Ταχ. Δ/νση: Μεσογείων και Τρικάλων 36, Αθήνα1 point
-
Και όμως, χρειάζεται οικοδομική άδεια με τίτλο: "Δημιουργία Χ θέσεων στάθμευσης στην πρασιά( ; ) υπάρχουσας οικοδομής" προσοχή στον ελεγχο φύτευσης και το πιο σημαντικό "συναίνεση πολυκατοικίας" θέλει και συμβόλαιο δέσμευσης όπως ήδη ανφέρθηκε1 point
-
Εδώ, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για το "σαν". Συνεπώς, τους ξαναρωτάς0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-