Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.019


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.977


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.821


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.737


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/01/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνήθως οι αρχιτέκτονες θέλουν να εξαφανίζουν τις σωλήνες μέσα στους τοίχους και οι μηχανολόγοι αντιτίθενται. Εκπλήσσομαι που εδώ γίνεται το αντίθετο...
    2 points
  2. Version X6.3

    85.542 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    107.964 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Για να γράψει ο dib οτι εχει χασει επεισοδεια και ζητα βοήθεια , δύσκολα τα πράγματα... Οπως σου ανέφεραν συνάδελφε, ΔΕΝ χρειάζεται να κάνεις απολύτως τιποτα (ΠΠΔ, Γνωστοποιηση κτλ) εφοσον εχει εκδοθεί Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας και εχεις και ΠΠΔ του 2016 οι οποιες δεν ληγουν (αοριστου χρόνου). Ενα θ'εμα που ειναι ασαφές ειναι το παραβολο των 100€ οταν εχουμε εν ενεργεία συνεργείο και θέλει να το παρει αυτούσιο τωρα καποιος αλλος, χωρις αλλαγες...Δεν ειναι σαφής η νομοθεσία αλλά και στο Μεταφορών που συζητώ οι απόψεις διίστανται... υ.γ. αν ξέχασα κανένα τόνο να μου πειτε γιατι οι admins είναι λίγο ευαίσθητοι σε τέτοια θέματα...
    1 point
  5. Για αυτο το "παραβαν", εχεις αυτοτελη δικαστικη αξιωση να ξηλωθει, αφου, εκτος απο το οτι ειναι πολεοδομικη αυθαιρεσια, ξεπερναει τα ορια της ιδιοκτησιας του και προεξεχει πανω απο τον κοινοχρηστο ακαλυπτο. [πιθανον να συντελει στην αυξηση του θορυβου και -μαλλον - "οδηγει" προς τα πανω τον αερα απο τα κομπρεσερ] Να μιλησεις με τον δικηγορο σου
    1 point
  6. Ή ο προϊστάμενος τα έχει μπερδέψει ή δεν κατάλαβε τι τον ρώτησες. Οι ΠΠΔ συνοδεύουν την αντίστοιχη άδεια (βεβαίωση ή γνωστοποίηση) λειτουργίας και έχουν την χρονική ισχύ αυτής (εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων). Σύμφωνα με την εγκύκλιο που παραθέτεις αλλά και με την εγκύκλιο του 2023 (ΑΔΑ: Ψ62Ρ465ΧΘΞ-ΕΜΚ) και εφόσον δεν έχει επέλθει καμία αλλαγή στην εγκατάσταση, δεν χρειάζεται να γίνει νέα γνωστοποίηση. Καλό θα ήταν να πας με τις δύο εγκυκλίους στο Μεταφορών και να ζητήσεις από τον προϊστάμενο να σου εξηγήσει από που προκύπτουν αυτά που ζητάει. Που ξέρεις, μπορεί και εμένα να μου διαφεύγει κάτι και να μάθω κάτι καινούριο 😀
    1 point
  7. 1 point
  8. πρόβλημα θα ήταν τα πεταμένα χρήματα... Επικουρικά δε για τα θετικά διαδρομής σωλήνων επιφανειακά και όχι σκαμμένα πέραν του ότι όταν και αν υπάρξει διαρροή θα το δει πριν του κάνει ζημιά, είναι ότι ο ίδιος ο σωλήνας (χωρίς μόνωση όσο είναι στο εσωτερικό της οικίας) αποβάλει, θερμότητα στον χώρο στην διαδρομή που κάνει. Επίσης αν υπάρχει διάθεση και επιθυμία εφαρμόζοντας μια καλή αρχή της Αρχιτεκτονικής..... (ότι δεν μπορείς να κρύψεις ανάδειξε το) θα μπορούσε η ίδια η διαδρομή και με κατάλληλο σχεδιασμό της γυψοσανίδας πως να κατασκευαστεί να έχει και διακοσμητικό ρόλο ή ακόμα και φωτισμό (σποτάκια προς τα κάτω ή και ταινία λετ κρυφό φωτισμό κ.α. @antloukidis να μη έχεις έκπληξη ....
    1 point
  9. Αν πρόκειται να γίνει μεταβίβαση όλου του κτηρίου, θα σου πρότεινα να εκδόσεις 2 ΠΕΑ, ένα για κάθε οροφοδιαμέρισμα.
    1 point
  10. Ως γνωστόν "ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες", που μας στοίχισαν 300-500€ διαφορές στις συντάξεις μας. Επίσης να θυμίσω ότι ακόμα δεν έχουμε ασχοληθεί με το 2,5% υπέρ ΤΣΜΕΔΕ/ΤΕΕ που πληρώναμε για κάθε έκδοση οικοδ.αδείας.
    1 point
  11. Καλησπέρα σε όλους, ελπίζω να μπορει καποιος να με καθοδηγήσει γιατι καιγομαι. Είμαι νεος μηχανικός και ασχολούμαι πρώτη φορα με το εξοικονομω και συγκεκριμένα με το δικο μου σπίτι το πατρικό. Αρχικά για την ώρα έχω μονο 2 αποδειξεις στα χερια μου απο τους προμηθευτες που αφορούν τα χρήματα που τους κατατεθηκαν από την προκαταβολή του δανείου. Δεν έχει ξεκινησει καποια εργασια ακομα. Τους εχω πει να μην κοψουν κατι αλλο εως οτου εκδόσω τις ΕΕΔΜΚ. Θα αντιμετωπίσω το ιδιο προβλημα που αναφερετε για μεταγενεστερες ΕΕΔΜΚ οσων αφορα αυτες τις 2 πρωτες αποδειξεις?? Και δευτερον, σε μονοκατοικια οπου αντικαθίσταται το σύστημα του λεβητα με αντλία θερμότητας, τι ΕΕΔΜΚ επιλέγω? πρεπει να γινει ΗΜ μελέτη κανονικα?? Ευχαριστω
    1 point
  12. Ξέρεις πόσο εύκολο είναι για έναν επαγγελματία μηχανικό (που σέβεται τη δουλειά του, με κύρος και εμβέλεια κ.λπ.) να προσανατολίσει τους πελάτες του σε έναν συγκεκριμένο συμβολαιογράφο ή με άλλα λόγια ν' αποτρέψει τους πελάτες του από το να συνεργαστούν με έναν συμβολαιογράφο;
    1 point
  13. κάποια αρχεία - σημειώσεις που εμένα με βοήθησαν πολύ σε ανάλογη περίπτωση Πράξη Εφαρμογής.pdf εισφορά γης και χρήματος.doc
    1 point
  14. Πηγή σχετικά με τον λάθος υπολογισμό (δηλαδή αυτό έχω διαβάσει στο παρελθόν και έχει αναφέρθηκα σε λάθος σχετικά με τον υπολογισμό): https://www.kathimerini.gr/economy/local/959091/lathos-ypologismos-syntaxeon-gia-chiliades-asfalismenoys/ Και εδώ ένα άρθρο ενός νομικού όπου σημειώνει οτι το ΤΕΕ και λοιποί επιστημονικοί σύλλογοι θα πρέπει να ελέγξουν την ακρίβεια των στοιχείων των κοινωνικών πόρων https://www.taxheaven.gr/news/39411/emmisooi-dikhgoroi-ypologismos-syntaxewn-me-to-n-43872016-gia-nomikoys-mhxanikoys-kai-ygeionomikoys-tetaa-me-synypologismo-koinwnikwn-porwn?output=printer
    0 points
  15. Τόσες φορές ρώτησα σε αυτό το θρεντ που αδικείστε και κανείς δεν γνώριζε μου απαντήσει. Τελικά αυτό που καταλάβα μέσα από τα άρθρα είναι οτι η αδικία βρίσκετε για τον διαφορετικό τρόπο του υπολογισμού του επιπλέον συντελεστή αναπλήρωσης (λόγω ειδικής προσαύξησης). Συγκεκριμένα οι μισθωτοί με ακριβώς τις ίδιες εισφορές (καθώς η ειδική προσαύξηση ήταν συγκεκριμένο ποσό ακόμα και για τους μισθωτούς και όχι % επί του μισθού) στην ειδική προσαύξηση έπαιρναν μεγαλύτερο επιπλέον συντελεστή αναπλήρωσης. Πολύ λογική απόφαση και συμφωνώ. Τώρα όμως αν σας ρωτήσω τι ακριβώς αποφάσισε το ΣτΕ θα μπορείτε να μου πείτε; Γιατί εγώ δεν κατάλαβα να λέει οτι θα αυξηθεί η σύνταξη σας απλώς θα ακυρωθεί η εγκύγκλιος Φ.80000/οικ.9187/183/2018. Ακόμα και αν ο υπολογισμός σας θα γίνει με τον ίδιο τρόπο όπως των μισθωτών μην περιμένετε μεγάλη αύξηση. Για παράδειγμα η απόφαση συνταξιοδότησης του @stathisK που την ανέβασε σε αυτό το θρεντ, του δίνει επιπλέον συντελεστή αναπλήρωσης 29,527%. Αν γίνει επαναλογισμός του επιπλέον συντελεστή αναπλήρωσης με τον ίδιο τρόπο όπως υπολογίζεται των μισθωτών θα πάει περίπου 46% το οποίο θα οδηγήσει σε συνολικό συντελεστή αναπλήρωσης 96% και ανταποδοτική σύνταξη 866,42 * 96% = 831,76 δηλαδή μιλάμε για την συγκεκριμένη περίπτωση για μια αύξηση της τάξης των 142€ μικτά. Και αυτό αν αποφαιστεί να εξισωθεί ο τρόπος υπολογισμού του επιπλέον συντελεστή αναπλήρωσης με αυτόν των μισθωτών μηχανικών. Αν γίνει όμως το αντίθετο;
    -1 points
  16. Δεν χρειάζεται να είσαι εργατολόγος για να κατανοήσεις ένα κείμενο και να κάνεις απλές μαθηματικές πράξεις. Ειδικά ως απόφοιτος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης τον δικηγόρο τον οποίο πληρώσταε δεν τον ρωτήσατε να σας εξηγήσει τι ακριβώς συμβαίνει; Δεν είπα οτι είναι το τελειότερο, αλλα οτι είναι το μέχρι τώρα δικαιότερο καθώς θεσπίζει ενιαίους κανόνες για όλους. Που και πάλι οι παλίοι μηχανικοί πάλι ευνοημένοι ήσασταν που η εισφορά της ειδικής προσαύξσης σας αυξάνει τον συντελεστή αναπλήρωσης αντί να προστεθεί στην εισφορά του ΚΚΣ και να σας αυξήσει τις τεκμαρτές αποδοχές επί των οποίων υπολογίζονται οι συντάξιμες αποδοχές. Σωστά, ακύρωσε την εγκύκλιο, ο νόμος όμως τα ίδια λέει περίπου (δες παρακάτω στην τεχνική μου ανάλυση) Εσύ μπορεί. Οι υπόλοιποι συνάδλεφοι είμαι σίγουρος ακόμα διχίλιαρα σύνταξη ονειρεύονται για τα φραγκοδίφραγκα εισφορών που κατέβαλαν. Αγαπημένα παιδιά υπήρξαν ΟΛΟΙ οι μηχανικοί στο παρελθόν, βλέπε ευνοικές ρυθμίσεις, ελάχιστες αμοιβές κτλ. @dimitris11140πες μου έναν λόγο για τον οποίον εσύ ως μηχανικός και ασφαλισμένος στο ΤΣΜΕΔΕ πρέπει να πάρεις παραπάνω σύνταξη από ένα υπάλληλο ασφαλισμένο στο ΙΚΑ που έχει καταβάλει τις ίδιες εισφορές με σένα; Τεχνική ανάλυση Προφανώς περιμένω και την καθαρογραμμένη απόφαση του ΣτΕ για να δούμε τι ακριβώς αποφάσισε. παρ.4 του άρθρου 94 του ν. 4387/2016 (το bold δικό μου) Άρα εδώ ο ίδιο ο νόμος ορίζει πως θα προκύψει ο επιπλέον συντελεστής αναπλήρωσης. Και μετά το 2018 βγήκε η εγκύκλιος Φ.80000/οικ.9187/183/2018 όπου εξηγεί πως υπολογίζεται ακριβώς ο επιπλέον συντελεστής αναπλήρωσης. Στην εγκύκλο υπάρχει η παρακάτω αναφορά. Εδώ βλέπουμε οτι για τους ΕΕ υπολογίζει 12% επιπλέον εισφορά για κάθε έτος για όσους πλήρωναν την ειδική προσαύξηση και επιπλέον 2% για την περίοδο από 1/7/2011 έως 31/12/2015. Τα 12% πάλι ΕΥΝΟΪΚΑ είναι για τους ΕΕ καθώς 12% ήταν από το 2007 και μετά ενώ πριν ήταν λιγότερο. Π.χ. το β' εξάμηνο του 2004 ήταν 10% το ποσοστό της επιπλέον εισφοράς και όχι 12%. Δηλαδή ο υπολογισμός του ποσοστού της επιπλέον εισφοράς είναι σύμφωνος με τον νόμο (και ευνοϊκότερος θα έλεγα για τα έτη προ του 2007) Τώρα όσον αφορά τους μισθωτούς, εγώ προσωπικά δεν μπορώ να καταλάβω πως το υπολογίζει και από που βγάζει τα 19,33% επιπλέον εισφοράς το παράδειγμα της εγκυκλίου. Ίσα ίσα καθώς η εισφορά υπερ ειδικής προσαύξησης ήταν σταθερή (και ίδια με αυτήν των ΕΕ) ενώ η εισφορά υπέρ ΚΚΣ ήταν ποσοστιαία δηλαδή, μεταβαλόμενη αναλόγως του μισθού θα έπρεπε για κάθε περίπτωση μισθωτού μηχανικού να υπολογίζεται ξεχωριστά το ποσοστό της επιπλέον εισφοράς καθώς αυτή θα εξαρτόταν από το ποσό εισφοράς του ΚΚΣ. Δηλαδή το 19,33% επιπλέον εισφοράς για κάθε έτος που λαμβάνει υπόψη για τους μισθωτούς είναι υπερβολλικά υψηλό και δεν προκύπτει και από πουθενά. Αυτό οδηγεί κιόλας στο γεγονός οτι οι συντάξεις μισθωτών μηχανικών είναι αρκετά υψηλές (συνδυασμός υψηλών αποδοχών και πολύ μεγάλου λόγω ειδικής προσαύξησης συντελεστή αναπλήρωσης).
    -1 points
  17. Το τι αποφάσισε το ΣτΕ θα το δούμε οταν βγει η καθαρογραμμένη απόφαση. Και ναι δεν είναι και τόσο ενιαίοι και όπως έγραψα παραπάνω ευνοεί ασφαλισμένους πρώην ευγενών ταμείων. Και θα ξαναρωτήσω για ποιόν λόγο πιστεύεις οτι πρέπει να πάρεις παραπάνω σύνταξη από κάποιον ασφασλιμένο στο πρώην ΙΚΑ που έχει πληρώσει τις ίδιες ακριβώς εισφορές (συμπεριλαμβανομένης της ειδικής προσαύξησης); Μηχανικός είμαι, ασφαλισμένος και εγώ στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ όσο αυτό υπήρχε. Παρακαλώ υπέδειξε μου που λέω εσείς οι μηχανικοί. Πιθανόν κάπου να λέω εσείς οι παλίοι μηχανικοί. Φυσικά και υπάρχει νόμος. Η εγκύκλιος αφορούσε λεπτομέρειες εφαρμογής του νομού, και συγκεκριμένα τον υπολογισμό του επιπλέον συντελεστή αναπλήρωσης, που το απ'ότι φαίνεται ήταν λάθος. Θεωρείς δηλαδή λογικό με 80-90/μήνα για 40 χρόνια να παίρνεις 1355,20/μήνα για 20 χρόνια; Να μας πει η διοίκηση του πρώην ΤΣΜΕΔΕ που τα επένδυε να το κάνουμε και 'μεις. Πλέον ούτε τα σκαμ δεν ευαγγελίζονται τέτοιες αποδόσεις. Στην Γερμανία για να πάρεις 2000 ευρώ ΜΕΙΚΤΑ σύνταξη πρέπει να βγείς στα 67 και να έχεις 53 συνταξιοδοτικούς πόντους. Για να πάρεις ένα συνταξιδοοτικό πόντο πρέπει μέσα στο έτος αποδοχές ίσες με τις μέσες αποδοχές ενός εργαζόμενου, για το 2023 ήταν περίπου 43Κ/έτος (8000€/έτος εισφορές στον κλάδο σύνταξης δηλαδή). Για υψηλότερο ή χαμηλότερο εισόδημα αυξάνονται ή μειώνονται αναλόγως οι πόντοι. Δηλαδή καμία σχέση με αυτά που πληρώνατε εσείς ως ΕΕ.
    -1 points
  18. Οι κοινωνικοί πόροι που σας συνυπολογίστηκαν κατά τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης τί ήταν δηλαδή; Βλέπε παρ.2 του άρθρου 28 του ν. 4387/2016 και την εγκύγκλιο 20680/814/ 2017. Οι δικηγόροι σας, σας πουλάνε αυτά τα παραμύθια; Σιγά μην είναι 5000€ η διαφορά. Όπως έγραψα παραπάνω, το λάθος φαίνεται να είναι στον υπολογισμό του επιπλέον συντελεστή αναπλήρωσης των μισθωτών και όχι στον υπολογισμό του επιπλέον συντελεστή αναπλήρωσης των ΕΕ. Δεν έχεις πει. Εγώ ρωτάω. Και συγγνώμη για το γραμματικό μου λάθος αλλά τα ελληνικά δεν είναι και η μητρική μου γλώσσα.
    -1 points
  19. Τι εννοείς οτι δεν είπες για ΙΚΑ; Ναι δεν είπες, δεν αμφιβάλλω. Ή εννοείς οτι εγώ είπα για "εσείς οι μηχανικοί" και το έκανα edit; Γιατί αυτό δεν το έκανα και φαίνεται καθώς αναφέρεται πόσες ώρες πριν έγινε το edit
    -1 points
  20. Πηγαίνεις στο πίνακα της εγκυκλίου και εκει που λέει π.χ για το έτος 2005 έχει μηνιαίο κατά κεφαλήν ποσό κοινωνικών πόρων το οποίο για εκείνη την χρονιά είναι 40,19. Αυτό σου το δίνει σαν να το έχεις δώσει εσύ εισφορά στον ΚΚΣ, δηλαδή σου προσθέτει επιπλέον ένα ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα της τάξης των 40,19*12/20% = 2411,40 για το έτος 2005. Το συγκεκριμένο ισχύει μόνο για ΕΕ (και πολύ σωστά). Απ'ότι έχω διαβάσει είναι συχνό λάθος ο μη υπολογισμός του κοινωνικού πόρου από τον ΕΦΚΑ κατά τον υπολογισμό των μέσων συντάξιμων αποδοχών. Τώρα το κατά πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αυτός ο πίνακας είναι ένα θέμα που θα μπορούσε να τύχει διερεύνησης, αλλά σιγά μην ασχολήθηκε κανείς από το ΤΕΕ ή από κάποιον άλλον συνδικαλιστικό φορέα.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.