Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/03/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Τα επόμενα ακολουθούν τα προηγούμενα. Τα προηγούμενα στρώνουν τα επόμενα. Η φοβερή και τρομερή παιδεία των προηγούμενων γενεών μας έφτασε εδώ που μας έφτασε. Μας δίδαξε, μας κυβέρνησε κλπ. Η κατηφόρα της τελευταίας γενιάς οφείλεται σε αυτές τις γενιές που υποτίθεται ότι είχαν καλύτερη παιδεία. Μιλάμε για τις γενιές που έκαναν την αξιοκρατία κόμμα και τα πτυχία/δημοσιοϋπαλληλίκι υπόθεση κοινωνικών συσχετισμών. Προσωπικά, λοιπόν, δεν θα πάρω. Ευχαριστώ! Στο θέμα μας. Η παιδεία έχει γίνει ιδιωτική εδώ και δεκαετίες. Κι όταν αναφέρομαι σε ιδιωτική παιδεία, αναφέρομαι σε κάθε είδους "εξαγορά" της. Είτε μιλάμε για δημόσιες σχέσεις, κομματικές και κοινωνικές νόρμες, είτε μιλάμε για καθαρό χρήμα. Ποιο ποσοστό εισακτέων στα ΑΕΙ δεν πλήρωσε ιδιωτικές υπηρεσίες προπανεπιστημιακής εκπαίδευσης για να εισαχθεί; Και δεν μιλάμε για 100 ευρώ ή 200 ευρώ. Μιλάμε για χιλιάδες ευρώ. Οι ίδιοι που έτρεχαν κάποτε στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, επειδή δεν τους ικανοποιούσε η δημόσια εκπαίδευση, τώρα ξαφνικά βγάζουν πύρινους λόγους κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης... Σήμερα, οι μαθητές των λυκείων κοιμούνται κατά την ώρα των μαθημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης για να είναι ξεκούραστοι στο ιδιαίτερο μάθημα που ακολουθεί! Κι ας μη θεωρήσει κανείς ότι είμαι υπέρμαχος της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Το αντίθετο. Απλά δεν βάζω το κεφάλι στο έδαφος και δεν πέφτω από τα σύννεφα με τα τεκταινόμενα της ελληνικής πολιτείας και κοινωνίας. Αφού, λοιπόν, οι κυβερνήσεις έστρωσαν το παιχνίδι των επαγγελματικών δικαιωμάτων, δημιουργώντας πρόβλημα στους μισούς πτυχιούχους των ΑΕΙ και εισερχόμενους στα ΑΕΙ, έρχονται τώρα να "λύσουν" το πρόβλημα με τις μισθωμένες σπουδές. Ετοιμαστείτε να γίνετε συνάδελφοι με όσους υπό άλλες συνθήκες θα πήγαιναν να σπουδάσουν στα ΑΤΕΙ, με κρατική πρόβλεψη και εγγυήσεις ποιότητας ανώτατων σπουδών, και τώρα θα παίρνουν πτυχία από ιδιωτικές επιχειρήσεις. Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 5. Δεν κάνουμε διαδοχικές δημοσιεύσεις στο ίδιο θέμα. jbosdas2 points
-
Εκτός και αν ο κανονισμός του συγκεκριμέμου κτιρίου ορίζει άλλο τρόπο λήψης αποφάσεων. π.χ. "εφόσον μετά από 3 επαναλαμβανόμενες συνελεύσεις δεν βγεί απόφαση, λόγω μη απαρτίας, τότε η απόφαση λαμβάνεται στην επόμενη γενική συνέλευση με όποια συμμετοχή υπάρξει!"1 point
-
@Tim22 εννοείται. Και να τροποποιούν (όψεις θέρμανση) πάλι δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί να εκδίδεις ΕΕΜΚ. Μόνο να μεταβάλλεις τα στοιχεία του κτιρίου (επιφάνεια, όγκο) δεν επιτρέπεται.1 point
-
@duderino έχω την αίσθηση ότι αυτό που έκανες ήθελε κανονική άδεια κατεδάφισης, και όχι απλή έγκριση εργασιών, και αυτό έπρεπε να σου είχαν πει από την Υπηρεσία εξαρχής. Αν όμως κάνει αυτή την ερμηνεία η δικιά σου Υδομ, τότε οκ.1 point
-
Αυτό (και άλλα πολλά) είναι δυστυχώς το μπάχαλο με την πολεοδομική νομοθεσία. Θα πρέπει να κάνουμε συνδυασμό όλων των διατάξεων προκειμένου να βγάλουμε άκρη. Ακόμη και στη β.δ. που είμαι συνδρομητής (και που θεωρείται κορυφαία) το αρχικό κείμενο παραμένει, με την επισήμανση ότι οι παρεκκλίσεις δεν έχουν εφαρμογή σε νέα κτίρια (δηλ. μετά τον 3982/11)1 point
-
Απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του 100% των συνιδιοκτητών του ακινήτου, η οποία και συνυποβάλλεται με τα υπόλοιπα έγγραφα, σχέδια κ.λπ. κατά την έκδοση της αντίστοιχης άδειας (π.χ. ΕΕΔΜΚ κ.λπ.). Με τον τρόπο αυτό ο ιδιοκτήτης "καλύπτεται" και απέναντι σε έλεγχο της πολεοδομίας και απέναντι σε τωρινό ή μελλοντικό συνιδιοκτήτη που στραφεί νομικά εναντίον του στο μέλλον. Υ.Γ. Ή συναίνεση δε αυτή μπορεί να είναι με Υπεύθυνη Δήλωση του κάθε συνιδιοκτήτη θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής ή με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των συνιδιοκτητών νομίμως υπογεγραμμένη.1 point
-
ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ Οι κατεδαφίσεις γίνονται με 3 τρόπους: (1) Ο.Α κατεδάφισης ή άδεια δόμησης κατεδάφισης (2) Έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης-αποκατάστασης αυθαιρέτων άρθρου 106 (3) Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης- κατεδάφισης άρθρου 107 Άρθρο 28 Ορισμοί (1) α) «Οικοδομική Άδεια»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση ... Στην έννοια της οικοδομικής άδειας περιλαμβάνονται και άδειες οι οποίες δεν δημιουργούν δόμηση, ιδίως η άδεια κατεδάφισης (2) ε) «Έγκριση εκτέλεσης εργασιών»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση εργασιών της παρ. 4 του άρθρου 29, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και δήλωσης ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό. 4 του άρθρου 29 α) κατεδάφιση κατασκευών ή κτιρίων, που χαρακτηρίζονται επικινδύνως ετοιμόρροπα, σύμφωνα με τις διατάξεις για επικίνδυνες οικοδομές, β) εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας, που καθορίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, σε κτίριο ή κατασκευές που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνες, γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ. 1α του άρθρου 23 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν. 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, (3) στ) «Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση των εργασιών της παρ. 5 του άρθρου 107. παρ. 5 του άρθρου 107 5. α) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις των νόμων 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος νόμου και για τις οποίες έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού ενιαίου ειδικού προστίμου, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, η εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση: αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης, γγ) κατασκευής στέγης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του επόμενου εδαφίου ή φύτευσης δώματος, δδ) ενίσχυσης, όπως αυτή προκύπτει από τη μελέτη στατικής επάρκειας, χωρίς να επέρχεται αντικατάσταση του φέροντος οργανισμού. H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. γ) Η εκτέλεση των εργασιών των περιπτώσεων α΄ και β΄ γίνεται ύστερα από έγκριση εργασιών (σ.σ αποπεράτωσης) , που χορηγείται από την Αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, εφόσον οι εργασίες, για τις οποίες ζητείται η εκτέλεση, δεν επαυξάνουν το κτίσμα σε όγκο, εκτός των περιπτώσεων: α) κατασκευής ανελκυστήρα ατόμων1 point
-
Από τη νομοθεσία βλέπω ότι για τα βιομηχανικά κτίρια οι παρεκκλίσεις πλην αυτής του ύψους έχουν καταργηθεί Ν-3982/11 (ΦΕΚ-143/Α/17-6-11) Απλοποίηση της αδειοδότησης τεχνικών επαγγελματικών και μεταποιητικών δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών πάρκων και άλλες διατάξεις ΑΡΘΡΟΝ-64 Καταργούμενες διατάξεις "Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται:...... 2. Οι παρεκκλίσεις στους όρους δόμησης που προβλέπονται για την εκτός σχεδίου πόλεως δόμηση βιομηχανικών εγκαταστάσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρθ-4 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/31-5-85) πλην της παρέκκλισης ύψους και με εξαίρεση τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί άδεια εγκατάστασης ή λειτουργίας μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.1 point
-
Συμφωνώ, και βλέπω ότι δεν έγινε κατανοητό ότι αναφέρομαι στις δυνατότητες του νέου εργαλείου με τις τεράστιες δυνατότητες που έρχεται να βοηθήσει. Δεν είπα ότι θα πρέπει να αναθέσουμε τις λύσεις στο ai !! Τουλάχιστον όχι προς το παρόν... Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι πρόκειται περί της νέας τεχνολογικής επανάστασης η οποία θα ενταχθεί στην καθημερινότητά μας είτε θέλουμε είτε όχι... Η επίλυση απλών προβλημάτων έχει ήδη εκκίνησει όπως για παράδειγμα η γραμματειακή υποστήριξη του gov. Το αν θα του ανατεθούν η έκδοση οικοδομικών αδειών ή η εκδίκαση υποθέσεων, θεωρώ πως είναι ένα άλλο κεφάλαιο το οποίο όμως σε κάποιο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, θα το αντιμετωπίσουμε. https://link.springer.com/article/10.1007/s13347-024-00694-31 point
-
2. Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και κατά τον χρόνο ανέγερσης τους, δεν ήταν υποχρεωτική η κατασκευή του, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος και των ειδικών όρων δόμησης της περιοχής, κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σ’ αυτά, με απαραίτητη προϋπόθεση τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Για διατηρητέα κτίρια και παραδοσιακούς οικισμούς απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.1 point
-
Δεν έχει καμιά σχέση αυτό. Η γνωστοποίηση ισχύει για οποιαδήποτε μεταβολή ή ΚΑΙ προσθήκη στην αρχική μελέτη. Αρκεί οι εργασίες γνωστοποίησης να είναι εν τέλει νόμιμες1 point
-
@Panagiotis Andrianopoulos φαντάζομαι ότι ο @Tostas μιλάει για συγκεκριμένα προγράμματα τα οποία του δίνεις την πληροφορία και απάντα βάσει αυτής. Έχω κάνει κανα δύο προσπάθειες με ανάρτηση της νομοθεσίας αλλά δεν έχω ικανοποιητικά αποτελέσματα κυρίως λόγω του ότι δεν αναγνωρίζει την γλώσσα και κάποια άλλα είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο... Είναι τα λεγόμενα personal ai... Αδύνατο, δεν είναι. Μια γεύση μπορούμε να πάρουμε από το ai του gov.gr, μια χαρα απαντάει1 point
-
απίστευτο!! έχω αρχίσει να αποκωδικοποιώ σωστά το νόμο... ☺️1 point
-
κάνε μια "γνωστοποίηση εργασιών" και δεν θα έχεις κανένα πρόστιμο1 point
-
κατ' αρχας, ακομα δεν εγινε σαφες το ερωτημα...ή τα ερωτηματα.. Μη εχοντας ολα τα στοιχεια, ειναι προφανες οτι δεν μπορει να υπαρξει απαντηση Εαν δεν υπαρχει μεταγεγραμενη συσταση δουλειας, αυτο δεν σημαινει οτι δεν υφισταται... Odysseasn: "τώρα αν οι παππούδες μας πριν 40-50 χρόνια συμφωνήσαν σε δουλεία και υπογράψαν κάποιο χαρτί, αυτό δεν θα πρέπει να έχει μεταγραφεί για να έχει υπόσταση; Και σε αυτην την περίπτωση κατά την σύσταση της κάθετης αυτό θα το βρίσκαν" Και, αφου, εδω και 40 χρονι οι παππουδεες-ιδιοκτητες συμφωνησαν οσα συμφωνησαν, Το δικο σου το ερωτημα ποιο ειναι; "αν μπορουν να διερχονται απο αυτη την "λωριδα δουλειας" το πίσω οικοπεδο και το "πρασινο"; Εαν αυτοι διερχονται μετα απο συμφωνια των γειτονων- "παππουδων" επί 40 χρονια, εχει δημιουργηθει δουλεια διελευσης με χρησικτησια. Οποτε ισχυει το υπο sdtopo λεχθεν "Θα πρέπει δικηγόρος να εξετάσει την μερίδα του ακινήτου". [και συμπληρωνω : Και τα δικαιωματα των διερχομενων...]1 point
-
Υπάρχει η πιθανότητα ένα οικόπεδο χωρισμένο σε κάθετες να έχει και δουλεία διόδου για τρίτο οικόπεδο. Η δουλεία αυτή θα πρέπει να έχει οριστεί με μεταγεγραμμένη συμβολαιογραφική πράξη αλλιώς δεν ισχύει. Αν ισχύει η δουλεία δεν μπορεί να περιφραχθεί ούτε από τον ένα ούτε από τον άλλο. Θα πρέπει δικηγόρος να εξετάσει την μερίδα του ακινήτου.1 point
-
Το ΗΖ αποτελει οριο του δικου σας οικοπεδου με ομορο οικοπεδο. Αρα,νομιμως περιφρασεται και αποτελει κοινοχρηστη δαπανη... Εαν ο όμορος "διεκδικει" δικαιωμα διελευσης.., θα δειξει1 point
-
Εσωτερικες περιφραξεις που διαχωριζουν καθετες, δεν επιτρεπονται. Ακομα και αν περιφραξεις το οριο της δουλειας απο το "Γ" μεχρι το "Δ" και παλι δεν μπορεις να κανεις περιφραξη μεταξυ "Δ" και "Ε"1 point
-
Υπαρχει συμβολαιο, με συσταση καθετων και δικαιωμα δουλειας διελευσης σε βαρος της μιας καθετης και υπερ της "αποκλεισμενης" καθετης. Δεν αφαιρει τμ. απο την δομηση της βεβαρυμενης καθετης του οικοπεδου ουτε προσθετει στην ωφελουμενη Αυτο εχει μεταγραφει. Τι "δευτερο" τοπογραφικο και γιατί εγινε και πού επισυναπτεται δεν λες. Τελικα, ποιο ειναι το προβλημά σας;1 point
-
Καλησπέρα σε όλους! Οριζόντια ιδιοκτησία κατοικίας σε αποπερατωμένο ακίνητο του 2004, θέλει αρχική ηλεκτροδότηση. Ο ΔΕΔΔΗΕ θέλει βεβαίωση δήμου για εμβαδό, ο δήμος βεβαίωση μηχανικού και η ΥΔΟΜ μέσω eadeies τα "νομιμοποιητικά στοιχεία". Τα μοναδικά αυθαίρετα που εντοπίζονται στην οριζόντια, υπάγονται στις εξαιρέσεις (96γ, ανοίγματα) και δεν απαιτείται υπαγωγή. Α. Στο δήμο τι δίνουμε; Α1. ΤΗΝ βεβαίωση του αρθ83 (HTK); Α2. την βεβαίωση του 4495 (παρ.3 αρθ105) έντυπο σύνδεσης με δίκτυα; ή ... Α3. απλή βεβαίωση με εμβαδόν - σφραγίδα; Αν Α1 => αρθ83 => θα πρέπει να περάσει από δήλωση 4495 (με ή χωρίς υπαγωγή) - ΗΤΚ με νέα κάτοψη, ΠΕΑ, πίνακα ΣΟΙ, Σχέδια αδείας, πίνακα κατανομής κλπ και φουσκώνει αρκετά... Αν Α2 => αρθ105 => δήλωση 4495, (με ή χωρίς υπαγωγή) και βεβαίωση σύνδεσης χωρίς ΗΤΚ. Βέβαια έχουμε και την περίπτωση του αρθ102 που υποχρεώνει για ΗΤΚ για δηλώσεις > 10/2010... Β. Στο eadeies τι ανεβάζουμε ως νομιμοποιητικά αν υπάγεται στις εξαιρέσεις; Α1. ΤΗΝ βεβαίωση του αρθ83 (HTK);1 point
-
αρκεί ο εντολέας στο τέλος να μη συμφωνεί με το έργο που του παρέδωσε ο Μηχανικός και τσακωθούν.... (αυτό λίγο παράλογο θα είναι ε..... )1 point
-
1 point
-
Πολιτικός μηχανικός δηλώνει ο άνθρωπος... "Ειδικότητα: Πολιτικός Μηχανικός Τ.Ε.Ι."-1 points
-
Πάντως για να ζητά ο κανονισμός 9/10 των ψήφων για μία αλλαγή, πάει να πει ότι κάτι είχε στο συγκεντρωτικό μυαλό της η συνέλευση εξαρχής... 😆-1 points
-
Αρχικά δεν αναφέρθηκα σε υποχρέωση. Πουθενά δεν υπάρχει η λεξη αυτή. Την προσθέσες για να μειώσεις αυτό που πρότεινα. Άρα την ειρωνεία σου στο υστερόγραφο σου την επιστρέφω. Προφανώς και είπες την άποψη σου και θα σε παραπέμψω σε αυτό που είπε ο Κλιντ Ιστγουντ σχετικά με τις απόψεις. Ένα θέμα ακόμη για το οποίο είσαι λάθος είναι ότι εγώ δε μείωσα αλλά και ούτε καν αναφέρθηκα σε κανένα kan62 και το έργο του. Εάν το forum εχει δημιουργηθεί με τη λογική να γράφουν τα μέλη έτσι για να περνάει η ώρα τότε δεκτό. Όμως έτσι δεν είναι επιστημονικός ο χαρακτήρας του και τότε κακώς συμμετέχω.-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-