Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.152


  2. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.555


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.743


  4. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.714


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Τα πάμε, τα ξαναπάμε και μπερδεύουμε τον ΣΔ με το εμπράγματο... Η μετατόπιση τοιχοποιίας προς κοινόχρηστους που έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση, δεν επιφέρουν καμία απολύτως επιβάρυνση στην συνολική πραγματοποιημένη δόμηση του κτίριου. 500τμ ήταν, 500 μένει. Καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση. Αν κλείσεις ΗΧ 20τμ αυξάνεται 520τμ. Αν επεκταθείς σε ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, σε πιλοτή, σε χώρο που δεν έχει προσμετρηθεί στην δόμηση τότε το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών προστίθεται στην συνολική δόμηση του κτιρίου και καταλήγει να έχει 200τμ παραπάνω. Το ίδιο ισχύει και για το απέναντι κτίριο, το ίδιο για την γειτονιά και τελικά ο δήμος έχει υπερβεί τον μέσο σδ σχεδιασμού του ΓΠΣ και δεν στέκει όλο αυτό περιβαλλοντικά και συνταγματικά. Άλλωστε αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που έπεσε ο 4014, επειδή δεν προέβλεπε την τράπεζα γης και είχε απλά εισπρακτικό χαρακτήρα. Τώρα εσυ μου λες ότι θα πρέπει να μπαίνουν οι χώροι που έχουν ήδη προσμετρηθεί στην δόμηση, με πρόστιμο περιβαλλοντικού τέλους για να εξαγοράσουμε ποσοστά συνιδιοκτησίας. Δικό σας.
    2 points
  2. Και τι είσαι εσύ ο εισαγγελέας ή ο νόμος που θα το κρίνεις; Παντού πετάγεσαι σε θέματα αυθαιρέτων (επί κοινοχρήστων/κοινοκτήτων κλπ) και βγάζεις παράνομα και αυθαίρετα ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ συμπεράσματα, διαδίδεις ανακρίβειες, από τη στιγμή που ο υπάρχων νόμος δίνει το δικαίωμα και το επιτρέπει υπό προϋποθέσεις.... Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις. - jbosdas
    2 points
  3. Τι ειναι ? τμημα κατοικίας ? Ανεξαρτητος ΒΧ ? Αλλο ? Νομιζω ότι κάπου εδώ θα τεκμηριώσεις απαλλαγή ΜΣΕ : "..ι) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ., ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο.." Σε οτι αφορα το αν απαιτείται ρυθμιση και πως , υπαρχει εδω μια σχετικη συζητηση.
    1 point
  4. Λογικά θα γίνεται αυτό από τα αιτήματα, οπότε δες εκεί. Διαφορετικά επικοινωνία με το ΤΕΕ όπως λες και εσύ.
    1 point
  5. Γειά σου, δεν γίνεται αυτό που λες, αλλά ποιός ο λόγος να θες να κάνεις κάτι τέτοιο; Αν η δήλωση είναι σε υπαγωγή, μπορείς να κάνει τροποποιήσεις σε στοιχεία και πρόστιμα χωρίς θέμα.
    1 point
  6. Version 1.1.0

    7.961 downloads

    Απλό πρότυπο σε Excel 2007 ή νεώτερο με σκοπό την δημιουργία του διαγράμματος Gantt . Περισσότερα υποδείγματα καθώς και σχολιασμό - τεκμηρίωση , θα βρείτε εδώ . Προστέθηκε νέο πρότυπο (έκδοση 1.0.1) 2/12/2014 Προστέθηκε υπόδειγμα σε PowerPoint 2007 (18/2/2015)
    1 point
  7. Καλημέρα. Μπορείς είτε να αφήσεις 2,50 μ ή 0.0 από τα όρια. Αποστάσεις βάσει ΝΟΚ δεν ισχύουν στους στάσιμους. Αν η οδός έχει χαρακτηριστεί ως κύρια τότε η γραμμή δόμησης οπισθοχωρεί κατά 3 μ από το όριο όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98. Επιπροσθέτως και πριν φτάσεις στο επίπεδο μελέτης, να ελέγξεις αρτιότητα/ οικοδομησιμότητα του οικοπέδου. Ποιος ο αποδεδειγμένος-συμβολαιογραφικά-χρόνος δημιουργίας του οικοπέδου; Το οικόπεδο ανήκει στο προ 23 τμήμα του στάσιμού ή στο εκτός του συνεκτικού τμήματος; Είναι όντως στάσιμος ο οικισμός συμπεριλαμβανόμενος στο ΦΕΚ 292/Δ/83; Υπάρχει καθορισμένο κέντρο με απόφαση άλλοτε κοινοτικού συμβουλίου; Το ακίνητο βρίσκεται εντός ακτίνας 800 μ από το κέντρο αυτό; Μήπως έχει κυρωθεί ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ στην περιοχή το οποίο επηρεάζει πλέον και τους στάσιμους οικισμους; Μήπως ο οικισμός έχει πλέον οριοθετηθεί και δεν ισχύει το ΦΕΚ 588/Δ/82; Η μελέτη που κάνεις για ποια χρήση προορίζεται; Εϊναι αποκλειστική κατοικία ή μικτή χρήση;
    1 point
  8. Δημήτρη η "Νόμος" δεν υποστηρίζεται πλέον από το ΤΕΕ. Έχει αντικατασταθεί από την Qualex η όποια δε μου φάνηκε και πολύ εύχρηστη.
    1 point
  9. Καλησπέρα αγαπητοί συνάδελφοι, Επειδή αναφορικά με τις ΥΔΟΜ και περιφέρειες υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες για την νομοθεσία περί ρεμάτων, από την δικιά μου εμπειρία ως υδρολόγος κατά βάση (αρκετές προσωρινές και κάποιες οριοθετήσεις - διευθετήσεις) έχω διαπιστώσει τα εξής: 1. Η απαλλαγή δεν σημαίνει κατάργηση του ρέματος και τήρηση αποστάσεων. Αρκετές περιφέρειες, ειδικά σε περιοχές που έχουν δεχθεί καταστροφές με πλημμύρες, αρνούνται να δώσουν απαλλαγή. Επίσης οι ΥΔΟΜ για τις οικ. άδειες απαιτούν τουλάχιστον πρ. οριοθέτηση για να αποτυπώνεται επαρκώς το υδατόρρευμα (και όχι κατά το δοκούν). 2. Σχετικά με τα ΦΒ ο νόμος αναφέρει "γραμμή πλημμύρας" δεν λέει ξεκάθαρα αν θα πρέπει να είναι θεωρημένη. Από σχετική έρευνα και συζήτηση με υπηρεσίες (καθώς τα τελευταία 2 χρόνια γίνεται χαμός με τις κατασκευές ΦΒ) η μελέτη πρέπει να είναι θεωρημένη (δλδ τουλάχιστον πρ. οριοθέτηση). Επί παραδείγματι, στη Θεσσαλία έγιναν τεράστιες καταστροφές σε ΦΒ κοντά σε ρέματα (με αμφίβολες ή ανυπαρκτες μελέτες) και δόθηκαν μεγάλες αποζημιώσεις από ασφαλιστικές. Αν κάποιος συνάδελφος επιθυμεί να τζογάρει την καριέρα του για "ιδιωτικές" μελέτες χωρίς θεώρηση (που συνήθως ιδιωτική μεταφράζεται αμφιβόλου περιεχομένου και ορθότητας ), για έργα αξίας εκατοντάδων χιλιάδων, είναι στην διακριτική του ευχέρεια. 3. Προσωρινή οριοθέτηση μπορεί να γίνει σε όλων το μεγεθών τα υδατορρεύματα. 4. Σύμφωνα με το αρ.89 του 4495 μόνο για τις τακτ. μπορεί να γίνει, σχετικά απλά, χαρακτηρισμός του υδατορρεύματος σε μικρό, μεσαίο & μεγάλο για να πάρεις απόσταση για τακτοποιήση. 5. Για τις μελέτες πλέον απαιτείται μελετητικό πτυχίο (διπλ. μηχανικού). 6. Συμφωνα με τον νεο κτηριοδομικό αρ.6 ΦΕΚ Β/3985/22-06-2023 μετά από μόνιμη οριοθέτηση - διευθέτηση μπορείς να πας σε απόσταση Δ από το ρέμα. Επίσης μπορεί να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες σε υφιστάμενα κτίσματα χωρίς την ανάγκη οριοθέτησης. Αυτές είναι κάποιες από τις περιπτώσεις που έχω αντιμετωπίσει. Ελπίζω να βοήθησα. Edit: 7. Δεν αναφέρεται πουθενά ότι αν πας με έκδοση ΕΕΜΚ δεν χρειάζεσαι προσωρινή οριοθέτηση.
    1 point
  10. Η αμφιβολία δεν είναι αν το 112 αναφέρεται στο άρθρο 21 του ν.1337 ως βέβαιη προϋπόθεση, αλλά η σαφήνεια χάνεται με τον ενεστώτα "ευρίσκονται" και τη διατύπωση γενικότερα που χρησιμοποιεί το 112. Επειδή θα μπορούσε σίγουρα να σημαίνει 1) "ευρίσκονται σε οικισμό που το 1983 χαρακτηρίστηκε ως στάσιμος", αλλά κάλλιστα και ως 2) "ευρίσκονται σε οικισμό που χαρακτηρίστηκε ως στάσιμος το 1983 και εξακολουθεί και σήμερα να είναι στάσιμος. Και προσωπικά της 1ης άποψης είμαι, αλλά έτσι όπως γράφτηκε δημιουργεί διαφορετικές ερμηνείες. Και στη 2η ερμηνεία υπάρχει αρκετή λογική. Λογική και αξιοκρατία τις οποίες δεν ψάχνω φυσικά παντού, αφού έτσι και αλλιώς δεν υπάρχουν (βλέπε προϋπόθεση της απόστασης από θάλασσα, ενώ, όπως σωστά έχει ειπωθεί, θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιηθεί η τιμή ζώνης). Σίγουρα δεν μπορεί να πιάνει όλες τις πιθανές περιπτώσεις ο νόμος και μάλιστα δίκαια, αλλά τουλάχιστον να νιώθουμε μια σχετική ασφάλεια όταν τον εφαρμόζουμε, γνωρίζοντας που βασιζόμαστε. Όπως πάντα σε ευχαριστώ θερμά για τον σχολιασμό σου! ΥΓ: Γέλασα με την καρδιά μου όταν συνάντησα και διάβασα τη ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σου! Έχω καταλάβει ότι - οι αποθήκες σε ακίνητο με κτίριο αποκλειστικής χρήσης κατοικίας δικαιούνται την εφαρμογή του 112 ως βοηθητικοί χώροι της κύριας χρήσης κατοικίας. - οι λοιπές χρήσεις (επειδή παραπέμπουν σε εμπορική εκμετάλλευση, πχ κατάστημα) όχι. - μια μικρή αγροτική αποθήκη είναι μεν άδικο να "παρασύρεται" στην παραπάνω περίπτωση, αλλά από την άλλη, πόσο μεγάλο πρόστιμο θα έχει αυτή ούτως η άλλως;...(ΜΣΕ εξάλλου δεν έχει)
    1 point
  11. Όταν το δικαίωμα της ανεκτής πολεοδομικής υπέρβασης αφαιρέθηκε από τα κοινόχρηστα και μοιράστηκε στα χιλιοστά των Ο.Ι. του οικοπέδου, το πολεοδομικό έγινε εμπράγματο. Για αυτό, όσοι υποστηρίζουμε την άποψη του Ιάσονα, βάζουμε ΥΔ στις Ο.Ι. για να ελεγχθούν, η κάθε μια χωριστά και όλες μαζί μετά, για το καθορισμένο ανεκτό και πέραν αυτού πληρωτέο δικαίωμα. Αν βάλουμε και τα κοινόχρηστα μέσα θα γίνει μύλος ... Πάντως οι συμβολαιογράφοι και με τη διαμερισμάτωση το λύνουν το πρόβλημά τους.
    1 point
  12. Μιλάμε για αυθαίρετα και όχι για όρους δόμησης οικισμών. Το άρθρο 112 αναφέρεται σαφώς στο άρθρο 21 του ν.1337 και αυτό σαφώς στο ΦΕΚ 292Δ. Οικισμοί του 588Δ/82 είναι μέσα στο 292Δ/83 και οριοθετήσεις οικισμών προηγήθηκαν ή ακολούθησαν τα ΦΕΚ... Το άρθρο 112 εξαιρεί με χαμηλό πρόστιμο όλες τις αυθαιρεσίες κατοικίας ασχέτως χρόνου πριν το 2011. Οι άλλες χρήσεις δεν υπάγουν το νομίμως υφιστάμενο τμήμα προ του 1983, αλλά για τις μεταγενέστερες αυτού αυθαιρεσίες μπαίνουν στη γενική διαδικασία εξέτασης των Κατ.4 ή Κατ.5 και μάλιστα χωρίς μείωση προστίμων.
    1 point
  13. Ή τους σημερινούς ή αυτούς κατά τον χρόνο της άδειας, ότι συμφέρει. Είμαστε όμως εκτός θέματος του νήματος...
    1 point
  14. Το βγάζει εντός αντικειμενικού πάντως στον χάρτη της εφορίας.
    1 point
  15. Συμφωνώ και γω μαζί σου @venezia αλλά έχει γίνει αυτή συζήτηση...
    1 point
  16. Ιάσονα , ο ΤΕΜΠΗ έγραψε ότι ο χώρος των κοινοχρήστων έχει προσμετρήσει στον Σ.Δ. Άρα μόνο ΔΔ και όχι Υ.Δ. νομίζω.
    1 point
  17. Αν ο οικισμός υπάρχει στους οικισμούς του ΦΕΚ 292Δ, η εξαίρεση έχει δοθεί ήδη το 1983 από τον Τρίτση. Ότι λοιπόν τεκμηριώνεται ως προ '83 είναι νομίμως υφιστάμενο της παρ.1δ του άρθρου 23 του ΝΟΚ. Με το άρθρο 112 υπάγονται, με μια ξεχωριστή διαδικασία, οι λοιπές μεταγενέστερες αυθαιρεσίες. Ένας συνδυασμός σχεδίων δίνει την πλήρη νομιμότητα στο ακίνητο.
    1 point
  18. Κατά τη γνώμη μου μπορεί να γίνει χρήση του άρθρου 112 και μετά την οριοθέτηση του οικισμού για τον υπολογισμό των αυθαιρεσιών που έλαβαν χώρα μετά το 1983. Οι αυθαιρεσίες προ 1983 εντός στάσιμου δεν απαιτείται να δηλωθούν, πλην όμως καλό είναι να δηλωθούν ώστε να αποκτηθεί οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση και γι αυτές.
    1 point
  19. 750, γιατί είναι εκτός οικισμού όμως;
    1 point
  20. Αν θυμάμαι καλά σου λένε μέχρι πότε και τι πρέπει να έχεις διαβάσει. Αν πηγαίνεις διαβασμένος στις ΟΣΣ θα είναι καλύτερα. Στις ΟΣΣ θα σας δώσουν κατευθύνσεις για τις εργασίες, εσύ απλά βγάλε την ύλη που αντιστοιχεί. Έχει ομάδες στο FB που εκεί κυκλοφορούν θέματα και μεταξύ σας θα λύνετε απορίες.
    1 point
  21. Παρατήρηση. Προσβλητική αναφορά σε ειδικότητα Μηχανικών. Λαμβάνεις ποινή. Didonis
    1 point
  22. Την ΔΔ την ελέγχεις με τα εγκεκριμένα σχέδια της ΆΔΕΙΑΣ και όχι με αυτά της σύστασης . Άρα υπάρχει ΔΔ.
    1 point
  23. Καλησπέρα σας, σε ερώτημα που έκανα στο ΤΕΕ για το συγκεκριμένο θέμα μου απάντησαν (τηλεφωνικά βέβαια) ότι πρέπει να δηλωθεί ως διαφορετική διαμερισμάτωση εκτός της λοιπής παράβασης στο ίδιο ή σε διαφορετικό φύλλο καταγραφής και δεν αρκεί μια απλή περιγραφή στην τεχν. έκθεση.
    1 point
  24. Όντως είναι τυπογραφικό λάθος και η διευκρίνιση γίνεται στην Εγκύκλιο με θέμα: "Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (80 Α’/7-5-2018)" στην τελευταία παράγραφο του Άρθρου 6 "Σημειώνεται ότι στον πίνακα 15, η σωστή υποσημείωση που αναφέρεται στο ποσοστό ανοιγμάτων της περίπτωσης γ) είναι η (3) η οποία εκ παραδρομής αναγράφεται ως (4)."
    1 point
  25. 1. Δικαιώματα προκύπτουν από την νομοθεσία κι όχι από το τι λέει κάποιος συνάδελφος ή κάποιο σεμινάριο του ΤΕΕ. Ακόμα και το ίδιο το ΤΕΕ ως επίσημο όργανο γνωμοδοτεί αλλά δεν μοιράζει δικαιώματα. 2. Η συγκεκριμένη πράξη ΔΕΝ αποτελεί μελέτη αλλά κάτι τελείως διαφορετικό. Στο ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα στις κοινές δραστηριότητες της μηχανικής αναφέρονται μεταξύ άλλων τα κάτωθι: γ. Σύνταξη φακέλου έργου δ. Έλεγχος, επιθεώρηση, λειτουργία και συντήρηση τεχνικών έργων/εγκαταστάσεων. η. Συντονισμός ομάδας μελέτης/επίβλεψης/έργου. Επιπλέον, όπως αναφέρει η σχετική νομοθεσία, η έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, διαχειριστή της καταχώρισης της Ιδιοκτησίας. Από που προκύπτει λοιπόν ότι η διαχείριση της ιδιοκτησίας αποτελεί αποκλειστικό δικαίωμα των μηχανικών που κάνουν Αρχιτεκτονικές μελέτες; 3. Αν θεωρήσει ο νομοθέτης ότι δεν μπορώ να μετρήσω μια διάσταση (σε ένα κτίριο νόμιμο) τότε σίγουρα ο Αρχ. και ο Πολ. δεν μπορεί να διαβάσει μια ταμπέλα λέβητα, μια λάμπα LED κλπ οπότε ας δούμε ξανά το θέμα των ΠΕΑ και φυσικά στην ΗΤΚ δεν θα μπορεί να ανεβάσει μισό σχέδιο με Η/Μ.
    1 point
  26. Την διαδικασία μπορεί να την εκτελέσει ο οποιοσδήποτε μηχανικός ΤΕΕ δύναται να σύμμετέχει σε έκδοση αδείας, επιμέρους στοιχεία όμως συντάσσονται ανάλογα από την αντίστοιχη ειδικότητα. Γιατί αν κατά την λογική κάποιων δεν μπορεί ο Ηλ.Μηχ. δεν μπορεί ούτε ο Αρχ,Πολ. καθώς στο σύστημα πρέπει να ανέβουν και στοιχεία - μελέτες που αφορούν σε άλλες ειδικότητες. Επομένως ας σοβαρευτούμε και να κοιτάμε να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας.
    1 point
  27. Σαφεστατα και μπορουμε,εκτος και αν θεωρεις τη συλλογη των αρχειων της οικοδομικης αδειας,την αποτυπωση του διαμερισματος,την εκδοση ΠΕΑ,τα χιλιοστα κλπ, επιστημονικο αντικειμενο που εμπιπτει μονο στο γνωστικο αντικειμενο του Πολ Μηχ ....το ζητημα των επαγγελματικων δικαιωματων , κατα κυριο λογο αφορα τη νομη της πιτας του μεροκαματου, στον οποιο καθ οτι οι Ηλ-Μηχ ειχαμε τη μεριδα του Λεοντος στο ΤΕΕ, επειδη το αντικειμενο των περισσοτερων δεν εστιαζε στο ελευθερο επαγγελμα, μειναμε απ εξω παλαιοτερα και οι Πολ Μηχ εχοντας το πρωτο λογο, τα δωσαν ολα στον εαυτο τους......Οσον αφορα την ΗΤΚ σαφεστατα και εχουν δικαιωμα οποιοι συμμετεχουν στην μελετη επιβλεψη οικοδομικης αδειας, και φυσικα προβλεπεται ανα περιπτωση να εισερχονται και αλλοι μηχανικοι στην ομαδα εργασιας αναλογα τις απαιτησεις της καθε περιπτωσης (τακτοποιηση,αποτυπωση κλπ).Ο νομος ειναι σαφεστατος και δε χρειαζεται καμια διευκρινηση απο κανενα ΤΕΕ.
    1 point
  28. Συναδελφοι μη παραπληροφορουμε τους υπολοιπους συναδελφους ,χαριν συντεχνιακων συμφεροντων.....Δικαιωμα εκδοσης ΗΤΚ εχουν ολοι οι μηχανικοι οι οποιοι εχουν επαγγελματικο δικαιωμα συμμετοχης στην εκδοση Οικοδομικης Αδειας....οτιδηποτε αλλο θα ηταν τουλαχιστον γελοιο, αν για παραδειγμα λεγαν οτι η Τοπογραφοι ή οι Αρχιτεκτονες εχουν περισσοτερες επιστημονικες βασεις απο τους Μηχανολογους μηχανικους για την ΗΤΚ(μιλαμε για τελειως γελοιο ομως). Σαφεστατα και μπορουμε Συναδελφε και κατα τη γνωμη μου εσεις δε μπορειτε αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα....τιθεται θεμα επιστημονικης επαρκειας μηπως? ή μηπως τιθεται θεμα μη μοιραστει κανα μεροκαματο? Ειναι αυτοι που βγαζουν με 30ευρω πιστοποιητικα , με στοιχεια μαιμου.....φυσικα θα επρεπε να τους αφαιρεσουν την αδεια και να αποζημειωσουν ολους τους υπολοιπους για διαφυγοντα κερδη (υποβαθμιση αμοιβων κλπ) (1) Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. (2) Οι συνεχόμενες δημοσιεύσεις-παραθέσεις δεν επιτρέπονται. Τα μηνύματά σου συγχωνεύτηκαν. Αν προκύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης της αρχικής δημοσίευσης, χρησιμοποίησε την επιλογή «επεξεργασία» και αν θέλεις να παραθέσεις τμήματα μηνυμάτων από περισσότερα posts επίλεξε "multiquote" . Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
    1 point
  29. Επαναλαμβανω οτι στην επαρχία είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να βρεις χαρτί από αναλυτή καυσαερίων.... Ας με διαψευσουν άλλοι συνάδερφοι..
    1 point
  30. οπότε λογικά θα μπορεί και ο λογιστής και ο συμβολαιογράφος και ο περιπτεράς της περιοχής κλπ κλπ .... Το κακό είναι ότι δεν πάει λογικά. Το μόνο λογικό είναι ότι με τα επαγγελματικά "δικαιώματα" στην Ελλάδα και της υπερυπογραφής των πάντων από την μία μεριά γίνεται σφαγή σε άλλες πλευρές....
    -1 points
  31. Το κάποιος δεν σημαίνει τίποτα. Κι εγώ γνωρίζω κάποιον συνάδερφο που υποστηρίζει ότι η Γη είναι επίπεδη. όπως (ξανά) είπα.... η ουσία είναι στην γνώση του κάθε αντικειμένου πριν βάλουμε τις υπογραφές μας.
    -1 points
  32. Στους "τακτοποιητικούς" νόμους 4178, 4495 κλπ όπως και στις οικοδομικές άδειες είναι δεδομένο η δυνατότητα για συμμετοχή και άλλων μηχανικών και άλλων ειδικοτήτων πέραν του Μηχανικού Διαχειριστή. Δεν έχω προλάβει να τσεκάρω και στην ΗΤΑ αλλά νομίζω πως είναι ναι (χωρίς ακόμα τσεκ από εμένα). (και το πνεύμα ήταν αρκετά εχέμυθο στην ερώτηση σου)
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.