Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.900


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.737


  3. GregDel

    GregDel

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      293


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      17.511


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/10/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Αυτό που μπορούμε να σε συμβουλεύσουμε από εδώ είναι να απευθυνθείς σε μηχανικό για να σου λύσει όλες σου τις απορίες και να συζητήσετε τις όποιες εναλλακτικές και το κόστος έκδοσης οικοδομικής άδειας και επίβλεψης της οικοδομής. Η αυτεπιστασία δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση ειδικά δε αν βρίσκεσαι μακριά από τον τόπο του έργου. Αν δεν είσαι της δουλειάς και πας μόνος σου να επιλέγεις-ελέγχεις-παραλαμβάνεις υλικά, να συντονίσεις συνεργεία και να ελέγχεις την κατασκευή, το σίγουρο είναι ότι θα γίνουν λάθη και κακοτεχνίες και ως εκ τούτου το όποιο όφελος μπορεί φαινομενικά να υπάρχει στο τέλος μπορεί να βγει ζημιά. Συζήτησέ το με τον μηχανικό που θα επιλέξεις για την έκδοση άδειας και επίβλεψης, αν μπορεί αυτός να αναλάβει την κατασκευή μέχρι το κατασκευαστικό στάδιο που αναφέρεις.
    2 points
  2. Και να προσθέσω τώρα που έκανα τη διαδικασία. - Παίρνετε ιρλανδικό IBAN και τα χρήματα πηγαίνουν σε αυτόν το λογαριασμό - Με το POS έρχεται και πιστωτική κάρτα που την ενεργοποιείτε αν θέλετε και λογικά τη χρησιμοποιείτε για να αδειάζετε τον λογαριασμό. Δεν την έχω ενεργοποιήσει ακόμα. - Δοκίμασα 5€ με το POS που έγινε άμεσα και έγινε εκκαθάριση 4,87€. Τα χρήματα αυτά δοκίμασα να τα μεταφέρω σε revolut (λιθουανικό IBAN) και έβγαζε χρέωση 3€ (δεν τα μετέφερα). - Όπως έγραψα πιο πάνω σημαντικό είναι αν το κάνετε να το κάνετε μέσω γνωστού που θα σας στείλει affiliate ώστε να επωφεληθείτε και εσείς και αυτός με 30€
    2 points
  3. Version X6.3

    85.520 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    107.909 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Αν υπάρξει σκάλα η "χαμηλωμένη αυλή" γίνεται "διαμόρφωση για πρόσβαση σε υπόγειο χώρο". Την αντέχει η μελέτη την αλλαγή χαρακτηρισμού ;
    1 point
  6. Από ό,τι φαίνεται ναι. Ενδεχομένως να εκδοθεί και για εμάς κάποια εγκύκλιος για τον χειρισμό τέτοιων περιπτώσεων, αν και πολύ αμφιβάλλω. Το..."έλα να δεις" θα γίνεται αλλού όπως συζητήσαμε σε προηγούμενα ποστ. Κατά πόσο οι "συνάδελφοι" θα τηρήσουν την κρίσιμη ημερομηνία (28/7/2011) και δεν θα τακτοποιούν -υποτίθεται ξεχασμένες-αυθαιρεσίες που έγιναν μετά την ημερομηνία αυτή. Η παρ. 2 του άρθρου 16 αυτό αναφέρει, δηλαδή μεταγενέστερη υπαγωγή (άρα μάλλον "φωτογραφίζει" νέα υπαγωγή), μεταβιβάσεις που έγιναν έως την 1η/5/2024 και σύνταξη ΗΤΚ (το προφανές). Η παρ. 2 του άρθρου 16 «α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β), γ), δ) της παραγράφου 3 του άρθρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. Η ανωτέρω ακυρότητα των μεταβιβάσεων και των συστάσεων εμπράγματων δικαιωμάτων που έχουν πραγματοποιηθεί προ της 1ης.5.2024 αίρεται με μεταγενέστερη υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος των αυθαιρεσιών ή των ανωτέρω πολεοδομικών παραβάσεων που είχαν εγκατασταθεί προ των ανωτέρω πράξεων, εφόσον αυτή είναι επιτρεπτή, και υπό την προϋπόθεση σύνταξης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας του άρθρου 53. Σε περίπτωση που η συμβολαιογραφική πράξη που καταρτίστηκε κατά παράβαση του πρώτου εδαφίου χρήζει διόρθωσης ως προς τα στοιχεία του ακινήτου, αυτή δύναται να διορθωθεί από τον τελευταίο αποκτώντα το εμπράγματο δικαίωμα, μονομερώς, ενεργούντα για λογαριασμό του και για λογαριασμό του μεταβιβάζοντος, τεκμαιρομένου ότι ο αποκτών ενεργεί δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 235, 223 και 726 του Αστικού Κώδικα (π.δ. 456/1984, Α’ 164). Κατά τη σχετική διόρθωση της οικείας πράξης προσαρτώνται μόνον το Πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ του τελευταίου αποκτώντος, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας της παρ. 3 του άρθρου 53, η βεβαίωση υπαγωγής, το σχεδιάγραμμα της κάτοψης, και το απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος. Τυχόν απαιτούμενη δήλωση φόρου υποβάλλεται μονομερώς.»
    1 point
  7. Δηλαδή, πάει περίπατο το "μια δήλωση ανά ακίνητο"; Τζάμπα ασχολιόμασταν τόσα χρόνια; Δηλαδή, το κάνουμε και τώρα και σε όποιες περιπτώσεις θέλουμε;
    1 point
  8. Από MyPOS μου είπαν ότι ενημερώνουν αυτοί την ΑΑΔΕ. Γενικά έκανα την όλη διαδικασία σχετικά απλά και μου έστειλαν φυσικό POS. Βέβαια έχουν απαίτηση για κάποιο τζίρο εντός 10 μηνών. Θα δούμε πως θα πάει αυτό... ειδικά με εμένα που το POS το έχω για μουσείο. Σημείωση: Όσοι είναι να πάρετε myPOS κάντε το μέχρι τέλος του μήνα γιατί έχει έκπτωση στο POS στα 29€+ΦΠΑ. Επίσης ακόμα πιο σημαντικό βρείτε κάποιο φίλο / γνωστό που έχει ήδη myPOS να σας κάνει affiliate ώστε να σας δώσουν δώρο αρχικό 30€+ΦΠΑ (για το καλάθι σας). Με τον τρόπο αυτό το POS που θα πάρετε θα σας βγει δωρεάν. Θα πληρώσετε μόνο 6€+ΦΠΑ την courier. Εγώ το έκανα με φίλο που είχε. Πιθανώς θα πάρει κάτι και αυτός.
    1 point
  9. Η ρύθμιση αφορά αυθαίρετες κατασκευές μεταγενέστερες του έτους 1955. Εφόσον υπάρχουν τέτοιες ρυθμίζονται. Το αν αυτές οι αυθαίρετες κατασκευές είναι εκτός προδιαγραφών για μια εγκατεστημένη χρήση, για την υπαγωγή είναι αδιάφορο. Αν για παράδειγμα, κατασκευάστηκε μια σκάλα για την οποία η κλίση, τα ρίχτια, τα πατήματα, οι σφηνοειδείς βαθμίδες κλπ δεν καλύπτουν τον κανονισμό, εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ρυθμίσεις την αυθαίρετη κατασκευή. Στο σημείο αυτό χρειάζεται προσοχή και ενημέρωση προς τον ιδιοκτήτη αν αυτός προσδοκά άδεια λειτουργίας για συγκεκριμένη χρήση, καθώς η τακτοποίηση δεν συνεπάγεται αυτοδίκαια και την κάλυψη προϋποθέσεων για μια άδεια λειτουργίας. Στο παράδειγμά μου, μπορεί να είναι όλα τακτοποιημένα, αλλά να μην πληρούνται κριτήρια για να εγκατασταθεί για παράδειγμα ένα φροντιστήριο ή πολυιατρείο κλπ. Ανάλογες περιπτώσεις έχουμε σε τακτοποιημένους υπόγειους χώρους.
    1 point
  10. Ανοίγεις βιβλία και κόβεις κανονικά. Μόνο στον Δημόσιο τομέα ισχύει το ασυμβίβαστο.
    1 point
  11. Να προσθεσω οτι, για το αρθρο 16 υπαρχουν δυο εγκυκλιοι η 26 και η 31. https://enotariat.gr/?p=14879 https://enotariat.gr/?p=14904 θα εκδοθουν και συμπληρωματικες, οπως το αναφερουν και στην εγκ. 31 "Επισημαίνεται ότι κατά το χρονικό διάστημα της πρώτης εφαρμογής του νόμου θα παρέχονται πρόσθετες διευκρινίσεις με σχετικές εγκυκλίους και θα διεξαχθεί ενημερωτικό σεμινάριο, η ημερομηνία διεξαγωγής του οποίου θα σας γνωστοποιηθεί έγκαιρα. Επίσης εκπονείται εγχειρίδιο πρακτικής εφαρμογής των διατάξεων των ισχυόντων περί τακτοποιήσεως πολεοδομικών αυθαιρεσιών νόμων, το οποίο θα σάς αποσταλεί σύντομα."
    1 point
  12. Σωστά, λογικά ο συμβολαιογράφος θα είναι ήδη ενημερωμένος βάσει της 15ης εγκυκλίου της Συντονιστικής Επιτροπής του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου και συγκεκριμένα της οδηγίας (7) που αναφέρει την γνωστή περίπτωση, δηλ. ότι δεν χρειάζεται επανάληψη ούτε καν διόρθωση το αρχικό συμβόλαιο όταν ο 1ος Μηχανικός έχει δώσει βεβαίωση περί μη αυθαιρεσιών και ο 2ος Μηχανικός βρει Πολεοδομικές παραβάσεις που δεν επισύρουν ποινή ακυρότητας. ΕγκύκλιοςΣυντονιστικής15η-21.5.2024-Περίαυθαιρέτων-Ηλεκτρονικήταυτότηταακινήτου-προσάρτησηπιστοποιητικούπληρότητας.pdf
    1 point
  13. Καλησπέρα σας, (συγχωρέστε με εάν έχω κάνει λάθος, δεν βρήκα κάποιο πιο σχετικό νήμα) έχει δημιουργηθεί το εξής πρόβλημα. Μου ανατέθηκε από τους πελάτες μου η επανέκδοση πιστοποιητικών πληρότητας 5 διαμερισμάτων της ίδιας πολυκατοικίας. Σε κάθε διαμέρισμα έχει γίνει τακτοποίηση καθώς και έκδοση πιστ. πληρότητας (έτσι έγινε η αγορά από τους πελάτες μου). Έτσι, μπήκα στο μητρώο του συστήματος και διαπίστωσα ότι για κάθε διαμέρισμα έχει δημιουργηθεί νέα καταχώριση οικοπέδου από τον ίδιο μηχανικό. Δηλαδή για το ίδιο οικόπεδο έχουν δημιουργηθεί πέντε (5) καταχωρίσεις οικοπέδου! Όπου η κάθε καταχώριση περιλαμβάνει ένα διαμέρισμα.. Δεν ξέρω πως να χειριστώ την υπόθεση. Έχω απευθυνθεί και στο ΤΕΕ και δεν έχω λάβει απάντηση ακόμη. Θα ήθελα την γνώμη σας εάν έχετε την διάθεση. Το να βγάλω Πιστ. πληρότητας ως έχει, δεν μου μοιάζει τελείως σωστό. Ίσως αν κρατούσαμε την μία καταχώριση και αρχειοθετούσαμε τις υπόλοιπες καταχωρίσεις οικοπέδου και σε αυτή που έμενε να προσθέσουμε τις υπόλοιπες ιδιοκτησίες; Κάθε πιθανή σκέψη είναι σημαντική. Ευχαριστώ πολύ
    1 point
  14. Καλησπέρα συνάδελφοι Σε ισόγεια οικοδομή εντός οικισμού με οικ. αδεια 1990 έχει απόληξη κλιμακοστασίου 3,70 Χ 2,80 = 10,36 τ.μ. που την έχει μετρήσει δόμηση. Έχει κατασκευάσει 3,55 Χ 3,80 = 13,49 τ.μ. δλδ 3,13 τ.μ. ως υπέρβαση. Πως θα πρέπει να καταχωρηθεί στον ν.4495 Α) υπέρβαση δόμησης? Β) υπέρβαση δόμησης με κάποιο μειωτικό δλδ 0,30 ή 0,50 Γ) λοιπή παράβαση με αναλυτικό? Επίσης είναι εντός επιτρεπτού ύψους περιοχής και σημειώνω και πάλι ότι είχε μετρήσει δόμηση στην άδεια. Σας ευχαριστώ
    1 point
  15. Καλημερα συναδελφοι, εχω οικοπεδο 180 τμ στην Αθηνα για το οποιο θα κατασκευαστει μικρο υπογειο λογω κινδυνων να γινει εκσκαφη στο περιγραμμα του οικοπεδου. Στο οικοπεδο θα ανεγερθουν κυριως γκαρσονιερες, το οποιο σημαινει απαιτηση αρκετων θεσεων σταθμευσης που δε θα μπορεσουν να εξασφαλιστουν στο ισογειο (μπορουν να γινουν περιπου 4). Στο ν. 1221/1981 που τροποποιηση τον 960/79, απαλασσει απο την υποχρεωση τα μικρα <200τμ οικοπεδα. Η απαλλαγη αυτη ειναι ακομα σε ισχυ ή εχει καταργηθει; στο ΝΟΚ αναφερει (παρ. 6β, αρθρο 17) κατι για σκαψιμο ολο το οικοπεδο ως υπογειο και εξαγορα θεσεων σταθμευσης για οδες θεσεις δε διασφαλιζονται απο τη μελετη, θεωρειτε οτι αυτο καταργει την προηγουμενη διαταξη;
    1 point
  16. καλημέρα το ρωτάω κι εδώ , γνωρίζει κάποιος συνάδελφος την υπηρεσία που απευθυνόμαστε για να μας δώσουν το ΚΑΕ ή ΛΑΕ του λογαριασμού που θα γίνει η πληρωμή για εξαγορά θέσης στάθμευσης? Κάναμε τον υπολογισμό με την συμβολαιογράφο για την αντικειμενική με το φύλλο υπολογισμού αξίας ακινήτου, συμπλήρωσα το φύλλο της δήλωσης εισφοράς του άρθρου 5 του Νόμου 960/1979 (τα οποία μάλιστα τα ανάρτησα και στο e adeies για να πάρω την προέγκριση της οικοδομικής άδειας για προσθήκη) - πήρα την προέγκριση --- και στέλνω τον ιδιοκτήτη να πληρώσει με τα έντυπα στην εφορεία τώρα που μαζεύω τα υπόλοιπα έγγραφα για την έκδοση της άδειας, και του απαντάνε πως δεν μπορεί να πληρώσει εάν δεν τους δώσει τον αριθμό λογαριασμού ΚΑΕ στον οποίο θα κατατεθούν τα χρήματα (παλιά ήταν υπερ του ΕΤΕΡΠΣ). Ρωτάει ο άνθρωπος εάν γνωρίζουν τον κωδικό που αφορά τέτοιες εξαγορές και του απάντησαν '' ρωτηστε το μηχανικό σας '' (αναμενόμενο). Η αρμόδια πολεοδομία δεν γνωρίζει , το εισόδημα του αρμόδιου δήμου δήλωσε ότι δεν το γνωρίζει το θέμα, το ΥΠΕΝ δεν μου απαντάει στο τηλ και από το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ (εκεί λογικά είμαστε) μου είπαν να απευθυνθώ στο ΥΠΕΝ. Εάν κάποιος γνωρίζει ευχαριστώ πολύ
    1 point
  17. Το google earth όμως έχει από το 2003 και μετά.. Να ενημερώσω ότι η ΓΥΣ έχει και μια beta έκδοση eshop όπου μπορείς να κάνεις αναζήτηση με φίλτρα και να έχεις μια προεπισκόπηση της α/φ που εξετάζεις, αν δεν είναι σε διαβαθμισμένη περιοχή.Σε κάποιες περιπτώσεις (με λίγη τύχη) μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα αν η α/φ σε εξυπηρετεί, σε άλλες είναι πολύ δύσκολο και απαιτείται επίσκεψη από κοντά.
    1 point
  18. Σωστά όλα όσα λες, αλλά (πάντα υπάρχει ένα μεγάλο αλλά), αν εσύ πας στο γοογλι στριτ και δεις το κτίσμα με ημερομηνία λήψης φωτογραφιών του γοογλε πχ 2012 και δεν δεις να έχει κατασκευαστεί…. Τότε και στην οσία παρθένο Μαρία να σου ορκιστεί μη το βάλεις στην υπαγωγή…. Κινδυνεύεις κι εσύ κάποια μέρα να τρέχεις….
    1 point
  19. Αν το καταλαβαίνω καλά θέλουμε λίγο να το παίζουμε και ντετεκτιβ, αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με κτίσματα, όχι με το CSI. Ο ιδιοκτήτης μου προσκομίζει ένα δημόσιο έγγραφο, το Ε9 εν προκειμένω, που λέει ότι έχει κατασκευαστεί προ της 28ης Ιουλίου του 2011, και μου το δηλώνει και υπεύθυνα. Από που πηγάζει ο ρόλος μου ως ελεγκτή της ορθότητας των δηλώσεων αυτών; Γιατί πρέπει να έχουμε εμείς την ευθύνη αυτή; Αν είναι ψευδείς όλες αυτές οι δηλώσεις, τι μέτρα πρέπει να λάβουμε; Μήπως θα έπρεπε να τους αναφέρουμε και στις αρμόδιες υπηρεσίες για ψευδή δήλωση και επιβολή των αντίστοιχων κυρώσεων (Ν.1599/86); Γιατί πρέπει λοιπόν εμείς να αναλωνόμαστε στο αν είναι τελικά κομπίνα ή όχι; Μήπως μπαίνουμε σε ξένα νερά; Πιστεύω πραγματικά ότι θα έπρεπε να κινηθούμε πιο ενεργά προς την ανευθυνότητά μας ως προς την απόδειξη του χρόνου κατασκευής κι αν οι κυρώσεις βάραιναν μόνο τους ιδιοκτήτες ας λάμβαναν εκείνοι τις αποφάσεις τους... Μηχανικοί είμαστε και ευθυνόμαστε για την ακρίβεια των μελετών μας και των εγγράφων που υπογράφουμε εμείς, όχι για την ακρίβεια εργασιών τρίτων προσώπων ή του κράτους (Ε9). Η δήλωση τακτοποίησης είναι μία διοικητική διαδικασία την οποία καλούμαστε να διεκπεραιώσουμε αντί του κράτους, δεν γίναμε όμως ξαφνικά το κράτος. Πιστεύω πραγματικά ότι δεν είναι δική μας δουλειά η εξακρίβωση του χρόνου δημιουργίας και τεχνηέντως μας την φορτώνουν. Και πάνε ήδη 6 χρόνια από το καλοκαίρι του 2011 που το κράτος έπρεπε να αναρτήσει αεροφωτογραφίες της 28ης Ιουλίου του 2011 κι εγώ τουλάχιστον δεν τις έχω δει πουθενά, εσείς;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.