Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/12/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Καλησπέρα, κενό Πίνακα 3 δεν μπορείς να προσκομίσεις στον ΕΦΚΑ γιατί δεν έχει κάποια σημασία. Αν πας έτσι, το πιο πιθανό είναι να σου καταλογίσουν κάποια ελάχιστα λόγω "μερεμετιών" πχ. τοπικά σοβατίσματα, χρωματισμούς κλπ. Αν θες να το αποφύγεις όλο αυτό, γνώμη μου είναι να μην κάνεις τίποτα απολύτως.2 points
-
…και επιπλέον αφορά χώρο εντος περιγράμματος κτιρίου, και αλλαγή χρήσης - επίσης στις εξαιρέσεις της Κατηγορίας 5.1 point
-
Ιάσονα θεωρώ οτι επειδή η αυθαίρετη κατασκευή είναι 28μ2 εμπίπτει στην περίπτωση των <50μ2 και μπαίνει κατηγορία 4.1 point
-
κάπου είχα διαβάσει ότι αποτελούν εκτάσεις για τις οποίες παλαιότερα εκδόθηκε βεβαίωση περί μη δασικού χαρακτήρα1 point
-
Εφόσον η αυθαίρετη επέκταση εξώστη δεν βρίσκεται άνωθεν κοινόχρηστου χώρου πόλεως, τότε μπορεί να ρυθμιστεί με μια λοιπή παράβαση του άρθρου 100.1 point
-
ως προ 55όλο τότε σωστά έδωσε βεβαίωση. (Αν δεν του ζήτησαν νέα αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης και προχώρησαν με τα παλιά σχέδια δεν πάσχει η βεβαίωση) ας το λύσει η συμβολαιογράφος κι ας βρει φόρουμ συμβολαιογράφων (αλλά δεν το χρειάζονται έχουν φόρουμ σύλλογο που αποφασίζει για τα άπαντα)1 point
-
μαλλον ηλθε η ωρα για την εφαρμογη του αρθρου 16 του ν. 51421 point
-
Προσθέτεις +0,20 W/m2 Πίνακας 3.7 σελ 62, ΤΟΤΕΕ 20701-1/20171 point
-
Σωστά, μετά την αυτοψία σου σε όλους τους χώρους του ακινήτου, που βρίσκονται εκτός του νόμιμου περιγράμματος των ΟΙ κι όχι κατ' ανάγκην αναφερόμενων στη ενυπάρχουσα ΣΟΙ.1 point
-
λάβαμε το ΠΜ με τις διορθώσεις και ενημερώθηκε το θέμα το οποίο ανοίγει ξανά.1 point
-
Προσωπικά συμφωνώ να επικαλεστείς την παρ. δγ κατηγορίας 4, καθώς ακόμη και μια οριζόντια ιδιοκτησία αποτελεί ακίνητο. δγ) αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα πενήντα (50) τ.μ. σε συνολική δόμηση. Για την πληρότητα της απάντησης να προσθέσω ότι κάποιοι συνάδελφοι θεωρούν ότι πρέπει να επιμερίζουν τα 50 τμ σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας κάθε οριζόντιας θεωρώντας ότι τα 50 τμ αφορούν το σύνολο του κτιρίου.1 point
-
πρέπει να πας πρώτα άρθρο 50 4495/17 να δεις αυτό 5. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών και τυχόν αναθεωρήσεών τους, οι οποίες δεν είχαν λήξει την 1.3.2011, καθώς και άδειες που εκδόθηκαν μετά την ανωτέρω ημερομηνία και έως την 1.3.2012 σύμφωνα με τις διατάξεις του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ΄795/13.7.1993), παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως τις 31.12.2020. και μετά να πας εδώ στο άρθρο 52 Ν 5106/24 για να πάρεις αυτό Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν. 4030/2011 (Α’ 249) μετά την 31.12.2017 ή τον ν. 4495/2017 έως τις 31.12.2021, παρατείνεται έως τις 31.12.2025.1 point
-
1. Ο φταίξας του φταίξαντος... Τη βασική ευθύνη φέρει η Υπηρεσία που εξέδωσε την προέγκριση (με λάθος μελέτη). Συνεπώς, κι επειδή η ΥΔΟΜ αρκείται στην ύπαρξη της προέγκρισης χωρίς να μπαίνει σε άλλες λεπτομέρειες, η άδεια δεν έχει πρόβλημα. 2. Όχι 3. Οι συγκεκριμένες εργασίες δεν εμπίπτουν στην παρ. 4, συνεπώς θέλουν κανονική άδεια1 point
-
Ηλεκτρονικά, δυστυχώς, όχι. Στο γκισέ η κατάθεση με την χρήση στικακίου (καθαρεύσουσα) ή στικακιού (δημοτική). Η προσαύξηση βγαίνει επιτόπου η οποία είναι 3% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και 1% για κάθε επόμενο μήνα επί του ποσού των εισφορών. Ωστόσο δεν αποκλείεται να συναντήσεις υπάλληλο που δεν μπορεί να αναζητήσει στην εξερεύνηση το στικάκι και να σου ζητήσει ... δισκέτα. Σε κάθε περίπτωση, η υποβολή σε μαγνητικό μέσο, είναι απαραίτητο να συνοδεύεται με αναλυτική εκτύπωση του περιεχομένου της ΑΠΔ καθώς και με το γνωστό "Συνοδευτικό Έντυπο ΑΠΔ Υποβαλλόμενης σε Ηλεκτρονική Μορφή" συμπληρωμένο με τα συνολικά ποσά.1 point
-
Για το πρώτο: δεν αρκεί @cfegg, πρέπει να υπάρχει στην τροποποιημένη σύσταση μέχρι 28/7/2011. Για το δεύτερο: ναι.1 point
-
Καλησπέρα. Ξεκάθαρα στο πεδίο Ο.Α βάζεις "χωρίς Ο.Α". Θα έβαζες με Ο.Α μόνο αν είχε εκδοθεί απόφαση Νομάρχη για οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, δηλαδή αν το αυθαίρετο είχε μεταβεί από το καθεστώς αναστολής κυρώσεων στην οριστική κρίση περί μη κατεδάφισης. Μη σε ξεγελά η τότε (2η) σφραγίδα. Δεν σημαίνει αυτό που σήμερα (μετά το Ν. 1337/83) εννοούμε ως οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. Τακτοποιείς ό,τι δεν περιλαμβάνονταν στην τότε ρύθμιση. Η συμβουλή σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να τακτοποιούμε όλο το ακίνητο (ακόμη και αν το βρούμε σωστά ρυθμισμένο το τμήμα που είχε υπαχθεί στο ν. 720/77) προκειμένου να κερδίσουμε την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση όλου του ακινήτου λόγω κατηγορίας 1 ή 2.1 point
-
Ο Άκης εδώ στο site! Δεν υπάρχει πιο αξιόπιστος!1 point
-
Θοδωρή αν και καθήμενος ορθά μίλησες …. Ναι ισχύει το νέο σου moto…. Και δεκτό… Θα ήθελα όμως να προσθέσω κάρβουνο ξεκάρβουνο άμα βγάλουν κάποια ενημέρωση εσύ ανέβασε την V18…. Είσαι η ελάχιστη ελπίδα μπας και φανεί λίγο φως μέσα στην κάπνα με το κάρβουνο που στην πράξη το τρώμε στην μάπα οι Μηχανικοί όλοι.1 point
-
H αποπεράτωση, εφόσον δεν εμφαίνεται στα σχέδια της δήλωση Ν. 1337 θα έχει γίνει μεταγενέστερα. Εκτός και αν βρεις κάποια αεροφωτογραφία που να δείχνει το κτίριο αποπερατωμένο πριν το 1983, κάτι που το θεωρώ σχεδόν απίθανο. Αυτό σημαίνει ότι την κατηγορία 1 ή 2 τις ξεχνάς. Οι 2 φάσεις ν. 1337 δεν θεωρούνται Ο.Α για τον υπολογισμό προστίμου. Άρα ότι βάλεις για πρόστιμο θα έχεις "χωρίς Ο.Α". Η επιλογή "νομιμοποίηση με πληρωμή παραβόλου" θεωρώ ότι είναι η ενδεδειγμένη επιλογή, εφόσον βεβαίως συμφωνούν όλοι ώστε να την κάνεις για ολόκληρο το κτίριο. Τώρα, στην περίπτωση που προχωρήσεις σε υπαγωγή, θα δεις πρώτα τα σχέδια της τότε ρύθμισης. Λογικά λόγω ημιτελούς κτιρίου το πρόστιμο που θα είχαν πληρώσει θα είναι μειωμένο. Αν η αποτύπωση έχει γίνει σωστά (τηρώ σοβαρές επιφυλάξεις από εμπειρία άλλων δηλώσεων) η γνώμη μου είναι ότι θα θεωρήσεις το σκελετό ως νόμιμο και θα βάλεις με αναλυτικό όλα τα υπόλοιπα. Προσοχή όμως, να φαίνεται από την τότε δήλωση η επιφάνεια του περιγράμματος και να ταυτίζεται με την υφιστάμενη κατάσταση, διαφορετικά θα βάλεις και υπερβάσεις δόμησης όπου απαιτείται.1 point
-
Καλησπέρα. Η απόφαση Νομάρχη μνημονεύει το ν. 1512/85; Τι ακριβώς περιγράφεται σε αυτή την απόφαση οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση; Αναφέρει ότι εξαιρείται ολόκληρο το κτίριο από την κατεδάφιση; Αν έχεις μια τέτοια απόφαση, τότε το πρόστιμο θα υπολογιστεί με οικοδομική άδεια και φυσικά ότι εξαιρέθηκε από την κατεδάφιση δεν είναι πλέον αυθαίρετο και δεν θα υπαχθεί ξανά. ΥΓ Αν θέλεις ανέβασε την απόφαση και τα σχέδια που την συνοδεύουν σβήνοντας προσωπικά στοιχεία (πχ ονόματα ιδιοκτητών).1 point
-
Υπάρχουν ακόμα μαγαζιά που πρέπει να είσαι γνωστός για να σου πουλήσουν κάτι; Από τέτοια μαγαζιά δε θέλω να πάρω ούτε βίδα.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-