Jump to content

Leaderboard

  1. sissy_arch

    sissy_arch

    Core Members


    • Points

      6

    • Posts

      526


  2. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Points

      4

    • Posts

      9,802


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Points

      3

    • Posts

      16,549


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Points

      3

    • Posts

      4,183


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/19/2019 in all areas

  1. "ναι καλημέρα ο κύριος Μηχανικούλης?" Ναι ο ίδιος ποιος είναι? "Γεια σου συνάδελφε είμαι η Μηχανικάρα. Μου ηρθε μια δήλωση σου για έλεγχο. δεν καταλαβαίνω τι έκανες," άκου, είχα κάνει αυτοψία επί 4014, αλλά την υπαγωγή στο 4178, και μετά για να κάνει συμβόλαια το έβαλα στον 4495, αλλά είχα κάνει οριστική πριν την εγκύκλιο, Μετά το ξαναάνοιξα, δν κατάλαβα αν έπρεπε να αλλάξω κάτι ή όχι, διάβαζα ξανδιάβαζα και είπα ας το έτσι βρε αδερφε.ακόμα ψάχνω το πελάτη εν τω μεταξύ να με πληρώσει.... "Α.Τώρα μάλιστα.Κατάλαβα. Αντε καλές δουλειές".
    6 points
  2. Όταν δεν θέλεις να κάνεις ΜΣΕ πρέπει να βρεθεί μιά απαλλαγή για κάθε αυθαιρεσία του τακτοποιούμενου. Αν την απαλλαγή τη δίνει νόμος ή εξουσιοδοτημένος από το νόμο υπουργός είναι αδιάφορο. Αν για μιά αυθαιρεσία υπάρχουν πολλές απαλλαγές, ακόμη καλύτερα. Τις επικαλείσαι όλες αν δεν έχεις κάτι καλύτερο να κάνεις. Αν πάλι θέλεις να κάνεις ΜΣΕ δεν βλέπεις κάποια απαλλαγή παρά μόνο αυτό που τελικά θα θέλει και ο πελάτης. Οι εγκύκλιοι όταν χρειάζεται να ερμηνεύονται σε κάποιο σημείο είναι σαν να μην υπάρχουν για το σημείο αυτό ...
    3 points
  3. 2 points
  4. Προσωπικά δεν κάνω αποτύπωση του ορόφου, παρά μόνο της ιδιοκτησίας που "μελετώ"... Στο σχέδιο που ανεβάζω, διαγραμμίζω τα εκτός ιδιοκτησίας με αναφορά πως δεν έχει γίνει έλεγχος και είναι όπως στην Ο.Α.
    2 points
  5. Τα είπες όλα!!! Ένας λόγος παραπάνω να γίνει αυτό είναι να σταματήσει επιτέλους η ευνοϊκή μεταχείρηση ορισμένων ιδιοκτητών από τους μηχανικούς τους κατά τον υπολογισμό του προστίμου. Το ιδανικό θα ήταν τμ*τζ*συντελεστής + εκπτώσεις για συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού. Ακόμα και η τιμή ζώνης θα έπρεπε να υπολογίζεται αυτόματα μέσω της πλατφόρμας, έπειτα από το γεωγραφικό εντοπισμό του ακινήτου από το μηχανικό, αλλά αυτά μάλλον είναι πυρηνική φυσική!!!
    2 points
  6. Version .5

    11,014 downloads

    Συγκέντρωσα τις Υπεύθυνες δηλώσεις των ιδιοκτήτων που χρειάζονται α) για την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού Αδόμητο Δομημένο με υπαγωγή στο Ν4495 Δομημένο χωρις υπαγωγη στο Ν4495 β) για την υπαγωγή στον νόμο 4495 . Δήλωση ιδιοκτήτη Αλλάζετε κατά κύριο λόγο μόνο τα κόκκινα γράμματα.
    1 point
  7. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος στις 10 με 12 Ιουλίου θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις για τον νέο κύκλο του προγράμματος «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον II». Στο πλαίσιο του προγράμματος θα χρηματοδοτηθούν 25.000 νοικοκυριά με ποσοστά επιδότησης έως και 70%. Δυστυχώς, ο τρόπος με τον οποίο έγινε η προκήρυξη και η ροή του πρώτου κύκλου του «Εξοικονομώ ΙΙ», δεν επέτρεψε στους πολίτες και τους μηχανικούς που διαχειρίστηκαν τις αιτήσεις να ενημερωθούν εγκαίρως και να αφομοιώσουν τις απαιτήσεις για τον τρόπο λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα του προγράμματος, ήταν ότι δεν υπήρξε αξιολόγηση των προτάσεων, αλλά ως κριτήριο ήταν ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης. Ετσι έμειναν εκτός του «Εξοικονομώ» τα φτωχά νοικοκυριά που έχουν κατοικίες 40 και 50 ετών, με τις μεγαλύτερες ανάγκες σε εξοικονόμηση ενέργειας. Αυτό προκάλεσε μεγάλο πρόβλημα και στους μηχανικούς, που δεν μπόρεσαν να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου, οι νέες αιτήσεις για το νέο κύκλο του προγράμματος θα γίνονται σταδιακά ανά περιφέρεια μέχρι εξάντληση των πόρων της κάθε περιφέρειας για να περιοριστούν προβλήματα υπερφόρτωσης του πληροφοριακού συστήματος. Το διάστημα που θα δίνεται για κάθε περιφέρεια, θα είναι ΜΟΝΟ 3 ΜΕΡΕΣ. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει οι πολίτες να συγκεντρώσουν έγκαιρα τα δικαιολογητικά και να απευθυνθούν σε μηχανικό για την ενεργειακή επιθεώρηση της κατοικίας τους. Ποιες είναι οι αλλαγές στο νέο κύκλο του «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον II»; Σύμφωνα με την ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργείου Περιβάλλοντος, υπάρχουν δύο σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα. 1.Υπάρχει διεύρυνση του εισοδηματικού ορίου της τελευταίας κατηγορίας. Συγκεκριμένα, η έβδομη κατηγορία στην οποία είχαν τη δυνατότητα χορήγησης μόνο άτοκου δανείου, χωρίς επιδότησης, φυσικά πρόσωπα και οικογένειες με εισόδημα έως 40.000 ευρώ θα ανέβει στα 80.000 ευρώ. 2.Το εισόδημα, ατομικό ή οικογενειακό, για την επιλογή της κατηγορίας επιδότησης θα καθορίζεται από τις φορολογικές δηλώσεις του 2019 (οικονομικό έτος 2018). Επομένως, θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να έχουν υποβάλλει τη φορολογική τους δήλωση πριν την έναρξη του προγράμματος. Πότε θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις; Η ηλεκτρονική πλατφόρμα, για την υποβολή αιτήσεων θα ανήγει ανά περιφέρεια και θα είναι: 10 - 12 Ιουλίου: Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας 15 - 16 Ιουλίου: Δυτικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κρήτης 17 - 19 Ιουλίου: Αττικής, Νοτίου Αιγαίου. Ποια είναι τα βασικά σημεία του προγράμματος; Η επιδότηση που λαμβάνουν οι δικαιούχοι του προγράμματος εξαρτάται από το ετήσιο εισόδημα τους και από τον αριθμό των προστατευόμενων μελών. Το νέο «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον 2019», όπως και το προηγούμενο, προβλέπει εκτός από την απευθείας επιχορήγηση των νοικοκυριών και την επιδότηση δανείου (άτοκο). Ποια είναι τα εισοδηματικά κριτήρια, που ορίζουν το μέγεθος της επιδότησης; Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον», το ατομικό και το οικογενειακό εισόδημα έχουν ταξινομηθεί σε 7 κατηγορίες. Για παράδειγμα εάν το οικογενειακό εισόδημα είναι μέχρι 20.000 ευρώ, που βρίσκεται και η πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών, η επιδότηση είναι 60%. Όσο αυξάνεται το εισόδημα μικραίνει και το ποσοστό της επιδότησης. Παίζει ρόλο η οικογενειακή κατάσταση; Βεβαίως. Για κάθε προστατευόμενο μέλος υπάρχει προσαύξηση επιδότησης κατά 5%. Προσοχή όμως, για στις πρώτες 4 κατηγορίες, δηλαδή για οικογενειακό εισόδημα έως 35.000 ευρώ το τελικό ποσοστό επιδότησης δε μπορεί να ξεπεράσει το 70%, ενώ για τις κατηγορίες 5 και 6, δηλαδή για οικογενειακό εισόδημα έως 45.000 ευρώ το τελικό ποσοστό δε μπορεί να ξεπεράσει το 50%. Δηλαδή πόσα χρήματα θα βάλω εγώ από την τσέπη μου; Για να καταλάβετε τη φιλοσοφία του προγράμματος ας δούμε ένα απλό παράδειγμα. Έστω ότι έχετε ένα οικογενειακό εισόδημα κάτω από τα 20.000 ευρώ και μια κατοικία 100 τετραγωνικών μέτρων. Τότε μπορείτε να κάνετε αίτηση για εργασίες αξίας 25.000 ευρώ (250 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο). Αν στην κατοικία δεν υπάρχουν προστατευόμενα μέλη, τότε δικαιούστε επιδότηση της τάξης του 60%, δηλαδή 15.000 ευρώ. Τα υπόλοιπα 10.000 ευρώ θα πρέπει να καταβληθούν από εσάς, είτε από δικά σας χρήματα, είτε μέσω τραπεζικού δανείου. Σε περίπτωση τώρα που έχετε ένα προστατευόμενο μέλος (τέκνο) η επιδότηση φτάνει στο 65% και με δύο τέκνα και περισσότερα μέχρι και το 70%, δηλαδή 17.500 ευρώ, που είναι και το μέγιστο ποσό επιδότησης. Με ανάλογο τρόπο μπορείτε να υπολογίσετε το ποσό της επιδότησης σας και το ποσό που θα πρέπει εσείς να καταβάλετε, ανάλογα με την κατηγορία όπου ανήκετε. Ποια δικαιολογητικά πρέπει να συγκεντρώσω; Τα δικαιολογητικά έγγραφα θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά κατά φάσεις, από τον ενδιαφερόμενο σε συνεργασία με τον ενεργειακό σύμβουλο (μηχανικό) και είναι τα παρακάτω: Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), που θα εκδοθεί από τον ενεργειακό επιθεωρητή σε δυο στάδια της αίτησης σας. Δελτίο ταυτότητας του φυσικού προσώπου που κάνει την αίτηση ένταξης στο εξοικονόμηση κατ οίκον. Εναλλακτικά μπορείτε να προσκομίσετε το διαβατήριό σας. Οικοδομική άδεια για το κτήριο που κάνετε αίτηση επιδότησης στο εξοικονόμηση κατ οίκον ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό έγγραφο που να το νομιμοποιεί. Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (ΕΤΑΚ) ή λογαριασμός της ΔΕΗ (ή άλλου παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας). Έντυπο πρότασης παρεμβάσεων για τις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης που θα γίνουν μέσα από το εξοικονόμηση κατ οίκον. Οικονομικές προσφορές υποψηφίων αναδόχων προμηθευτών, των εταιρειών δηλαδή με τις οποίες θα συνεργαστείτε για τις παραπάνω εργασίες στα πλαίσια του εξοικονόμηση κατ οίκον. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 του προσώπου που αιτείται την ένταξη στο πρόγραμμα εξοικονόμηση κατ οίκον. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 των συγκύριων του ακινήτου. Το τελευταίο Εκκαθαριστικό Σημείωμα Φορολογίας Εισοδήματος του ατόμου που αιτείται την επιδότηση από το εξοικονόμηση κατ οίκον. Το τελευταίο αντίγραφο της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος (Ε1) για το οικονομικό έτος 2018, του ατόμου που κάνει την αίτηση, εφόσον η συγκεκριμένη κατοικία χρησιμοποιείται από τον ίδιο. Αν όμως η χρήση του ακινήτου έχει αλλάξει πρόσφατα και δεν αποδεικνύεται από το Ε1, χρειάζεται να καταθέσετε στην αίτηση για το εξοικονόμηση κατ οίκον μια υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 για τη χρήση του κτηρίου ως κατοικία. Σε περίπτωση που δεν προσκομίσετε το ΕΤΑΚ που αναφέρεται παραπάνω, οφείλετε να καταθέσετε αντίγραφο της Δήλωσης Στοιχείων Ακινήτων (Ε9). Εφόσον η κατοικία δεν χρησιμοποιείται από εσάς αλλά από κάποιον τρίτο, τότε χρειάζονται κάποια επιπλέον έγγραφα για την αίτηση του εξοικονόμηση κατ οίκον. Για σπίτια που ενοικιάζονται (η παραχωρούνται δωρεάν) απαιτείται αντίγραφο της Αναλυτικής Κατάστασης για Μισθώματα Ακινήτων (Ε2) και Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/1986 του Ενοίκου, ότι χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο ακίνητο ως σπίτι ή επαγγελματική στέγη. Για σπίτια που χρησιμοποιούνται από συγκύριο τα δυο παραπάνω πιστοποιητικά μπορούν να αντικατασταθούν από αντίγραφο Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος (Ε1) συγκύριου, εφόσον το χρησιμοποιεί αυτός ως κατοικία. Τι εργασίες καλύπτει το πρόγραμμα; Οι εργασίες που καλύπτει το πρόγραμμα είναι: Αντικατάσταση κουφωμάτων Μόνωση στέγης/ταράτσας Θερμομόνωση εξωτερικών τοίχων Συστήματα ψύξης/θέρμανσης Ηλιακός θερμοσίφωνας Συστήματα σκίασης Ποιες είναι οι επιλέξιμες ιδιοκτησίες; Οι επιλέξιμες για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα κατοικίες είναι η μονοκατοικία, η πολυκατοικία καθώς και το μεμονωμένο διαμέρισμα. Θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία, να υφίσταται νόμιμα, να έχει καταταχθεί βάσει του πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης σε κατηγορία ίση ή χαμηλότερη της «Δ» και να μην έχει κριθεί κατεδαφιστέα η να έχει προηγηθεί διαδικασία τακτοποίησης. Ποιος ο ρόλος του μηχανικού στο «Εξοικονομώ»; Ο μηχανικός που θα κληθεί να διαχειριστεί/διεκπεραιώσει τις απαιτήσεις του νέου προγράμματος, θα πρέπει: να ενημερώσει αρχικά, τον πελάτη για τα δικαιολογητικά που θα προσκομίσει, να αναζητήσει τα σχέδια στις τοπικές πολεοδομίες, να προβεί σε αποτυπώσεις κτιρίων για τα οποία δεν υπάρχουν σχέδια, να ελέγξει την εγκυρότητα των δικαιολογητικών και τη «νομιμότητα» των κατασκευών, να συντάξει το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης για το κτίσμα όπου δεν υπάρχει ή είναι παλαιό, να εξετάσει ποια τα σενάρια που ικανοποιούν τις απαιτήσεις του προγράμματος, να κάνει τις προμετρήσεις και να συντάξει την λίστα με τις προδιαγραφές των υλικών, αφού έρθει σε επαφή με τους προμηθευτές, συντάσσοντας τον τελικό προϋπολογισμό των εργασιών.
    1 point
  8. Θυμίζω ότι, σταδιακώς οι δήμοι ενημερώνονται για τις υπαγωγές στους νόμους ρύθμισης αυθαιρεσιών.....
    1 point
  9. Σωστή ξεσωστή υφίσταται ως πληροφόρηση και δείχνει μια συμπεριφορά καταναλωτική (ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΉ) σε σχέση με το δηλωμένο εισόδημα. Το να αναγράφεις μια άλλη πληροφορία , ένα μικρότερο ποσό στον κωδ 049 (050) δεν αλλάζει αυτή τη διαπίστωση ΜΕ ΟΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ και αν έχει η πληροφόρηση που εστειλε η τράπεζα. Είναι σωστό το καύσιμο του επαγγελματικού μου αυτοκινήτου που πληρώθηκε με κάρτα μέσα απο τον όψεως , να υπολογίζεται στο αφορολόγητο; Αυτό το είπαμε δεν είναι. Δαπάνη των βιβλίων δεν πάει στον 049-050. Η τράπεζα δε γίνεται να το ξεχωρίσει , η δε έννοια του επαγγελματικού λογαριασμού στις ατομικές επιχειρήσεις είναι νεφελώδης και επειδή είναι νεφελώδης είναι και χωρίς ουσία και νόημα .
    1 point
  10. Δείτε συνημμένα, το e-mail που έστειλα στην ΕΥΕΠΕΝ Β. Ελλάδος και την απάντηση τους.
    1 point
  11. σε τέτοιες περιπτώσεις που υπάρχουν αμφιβολίες τοποθετείτε μετρητή στον πίνακα και κάνετε συγκρίσεις.
    1 point
  12. Να ενημερώσω τους ΜΗ γνωρίζοντες ότι λανθασμένη συνδεσμολογία μπαταριών μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη. Γι' αυτό θα πρότεινα να ρωτήσετε ηλεκτρολόγο που ασχολείται με αυτόνομα φ/β και μπορεί να δει τα υλικά που έχετε.
    1 point
  13. Βασίλη καλημέρα. Κατά τη γνώμη μου όχι, δεν μας καλύπτει! Πατώντας το "κουμπάκι" ότι, έχεις διαθέσιμες όλες τις μελέτες (συν τη ΜΣΕ) και μεταφέροντας τη δήλωση σε κατάσταση "οριστικής υπαγωγής" κ.λπ. ο φίλτατος ιδιοκτήτης μπορεί, από τη μια μεριά να ζητήσει ό,τι άλλο επιθυμεί για το ακίνητό του κι από την άλλη να μην συμφωνήσει ποτέ μαζί σου π.χ. για την αμοιβή σου για την εκπόνηση της ΜΣΕ, να περάσει άπρακτο το χρονικό περιθώριο που ορίζει ο νόμος και μετά να στραφεί εναντίον σου και να διεκδικεί κ.λπ. Εσύ τότε τί θα πεις;;;; Βιαζόμουν, έκανα τικ στο κουτάκι και κακώς δήλωσα ότι, έχω όλες τις μελέτες κ.λπ. στη διάθεσή μου..... P.S. Έτσι "μαλακωδώς" είναι φτιαγμένο το σύστημα από τους "κολλητούς μας", έτσι για να μας προστατεύει. Άϊ σιχτίρ.....
    1 point
  14. Αν δεν ξεκινούσε με "Προϋπόθεση για τη μη απαίτηση..." ίσως να εννοούσε αυτό που λες.. Όμως με το συγκεκριμένο λεκτικό δεν σημαίνει αυτό που λες αλλά πως αρκεί η ικανοποίηση μίας μόνο περίπτωσης ώστε να μην κάνεις ΜΣΕ.... Εντάξει γνωρίζω πως έχουμε καεί από τον χυλό αλλά ας μην ψάχνουνε φαντάσματα εκεί που δεν υπάρχουν....
    1 point
  15. Η Εγκ.2/19 λέει αυτό: Τι άλλο λες να εννοεί τότε...???...... EDIT1: το " ΜΙΑΣ ΜΟΝΟ" σημαίνει "όχι παραπάνω από μία". το "ΜΟΝΟ" εκφράζει απόλυτο ποσοτικό περιορισμό σε σχέση με το "περισσότερες". Αλλιώς θα έλεγε "μίας κατ΄ελάχιστον". EDIT2 Αν κάποιοι μας έμαθαν στην διαστροφή της αντιστροφής του ΟΧΙ σε ΝΑΙ, ...... δεν θα μας μάθουν και στην διαστροφή της Ελληνικής γλώσσας. Δεν θα μάθουμε να αρμενίζουμε στραβά για να μας φαίνεται ίσιος ο γιαλός τους......
    1 point
  16. Πάντα, σε τοιχοποιίες φέρουσες και μη Ειδικά στις πρώτες, οι διαστάσεις και ο οπλισμός καθορίζονται από τους σχετικούς κανονισμούς
    1 point
  17. off the topic Λιγο παραπανω εκανα μια ερωτηση, μια ερωτηση που θα μπορουσε να κανει ο καθε ενας μας ομως, εισεπραξα ενα ακυρο , δεν με πειράζει το άκυρο , με πειραζει που δεν μπήκε στο κόπο να μου αιτιολόγηση την διαφωνία του . Πιστευω οτι εδω κ 10 χρονια ανταλλάσσω γνωμες , αποψεις , διαφωνιες , συμφωνιες σε ενα site επιστημονων , εκτος κ εαν καποιες ερωτησεις απαγορευονται να γινονται , ισως γιατι θελουμε ακομα αυτο το παλιο καθεστος γιατι ετσι μας βολευει , περασαν 10 χρονια κρισης κ δεν μαθαμε τιποτα .
    1 point
  18. Πάρα πολύ σωστά τα παραπάνω αλλά δεν πιστεύω ότι έχει όρεξη ο συμβολαιογράφος να ελέγξει την απαίτηση ή μη της ΜΣΕ όταν η μοναδική του υποχρέωση είναι να αναγράψει στο συμβόλαιο την ύπαρξη ή μη της ΜΣΕ σύμφωνα με την ΤΕ του μηχανικού....
    1 point
  19. Δυστυχώς δεν αρκεί να τη μελετήσουμε καλά αλλά και να την ερμηνεύσουμε σωστά και η ερμηνεία δεν μπορεί να δίνεται από τον καθένα από εμάς σαν μονάδα αλλά από συλλογικά όργανα
    1 point
  20. Δυστυχώς...αυτη ειναι η "μιση" αληθεια. Οποιαδηποτε διαφωνια και αν εχουμε με τους συμβολαιογραφους ως προς την -σωστη- "ερμηνεια" της εγκ. 2, το θεμα ειναι οτι αυτοι εχουν σαν βοηθημα ενα σεμιναριο και καποιες γραπτες οδηγιες και "επιχειρηματα". Για τους μηχανικους, που εναι οι πλεον αμεσα εμπλεκομενοι και υπευθυνοι... δεν βλεπω κανενα συλλογο -ούτε το ΤΕΕ- να αναλαμβανει την ευθυνη να εξηγησει . Θα έλεγα οτι, ο συλλογος συμβ/φων φροντιζει και προστατευει τα μελη του απο "κακοτοπιές" ενω δεν βλεπω να γινεται το ιδιο απο το ΤΕΕ για τα δικα του μελη.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
  • Our picks

    • Νέος κυρωμένος δασικός χάρτης - Οι ενέργειες και η διαδικασία διόρθωσης σφαλμάτων
      Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, με την οποία έγινε η Μερική κύρωση δασικού χάρτη των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας και Σποράδων (ΦΕΚ 893Δ/ 28-11-2022). Σύμφωνα με τη νομοθεσία, μετά από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης της απόφασης για κάθε περιοχή, ο δασικός χάρτης καθίσταται οριστικός και έχει πλήρη αποδεικτική ισχύ σε κάθε διοικητική ή δικαστική αρχή για όλα τα τμήματα που αποτυπώνονται σε αυτόν.

      Στο επόμενο χρονικό διάστημα, ο χάρτης θα είναι διαθέσιμος προς θέαση στον ιστότοπο της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ και στο σύνδεσμο: https://www.ktimatologio.gr/el.
      • 0 replies
    • Νέες ειδικές ρυθμίσεις και αρχές σχεδιασμού για την εξυπηρέτηση ΑμεΑ σε κοινόχρηστους χώρους οικισμών
      Εκδόθηκε η με Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/124964/1561 απόφαση με θέμα: Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 52907/2009 υπουργικής απόφασης «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» (Β’ 2621) στο ΦΕΚ 6213/Β'/07.12.2022

      Με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζονται Τεχνικές Προδιαγραφές σε σχέση με τις ειδικές ρυθμίσεις, επεμβάσεις και κατασκευές για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους (Κ.Χ.) των οικισμών που προορίζονται για την κίνηση, στάση και δραστηριότητα πεζών όπως αυτοί περιγράφονται στο άρθρο 2.

      Οι ανωτέρω προδιαγραφές εφαρμόζονται σε κάθε μελέτη και έργο νέου Κ.Χ. και σε κάθε μελέτη και έργο ανακατασκευής και ανάπλασης Κ.Χ. καθώς και στις μελέτες προσβασιμότητας για υπαίθριους Κ.Χ. 

      Η παρούσα εφαρμόζεται από (α) τους μελετητές και κατασκευαστές έργων στο αστικό περιβάλλον, που αφορούν σε υπαίθριους δημόσιους Κ.Χ. και στην ζώνη εισόδου σε δημόσια κτίρια ή κτίρια που φιλοξενούν κοινόχρηστες ή/και κοινωφελείς χρήσεις, (β) από φορείς εκπόνησης και (γ) από τις αρμόδιες υπηρεσίες αδειοδότησης και έγκρισης σχετικών μελετών και έργων.

      Οι διατάξεις της παρούσας λαμβάνονται επιπλέον υπόψη στις μελέτες εφαρμογής - υλοποίησης των προτεινόμενων παρεμβάσεων από τα Σχέδια Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.) των δήμων (Β’ 5553/2021).

      Οι ανωτέρω προδιαγραφές εφαρμόζονται σε κάθε μελέτη και έργο νέου Κ.Χ. και σε κάθε μελέτη και έργο ανακατασκευής και ανάπλασης Κ.Χ. καθώς και στις μελέτες προσβασιμότητας για υπαίθριους Κ.Χ.
      • 0 replies
    • GIS Crete: Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΥΓεΠ) της Περιφέρειας Κρήτης
      Τα γεωχωρικά δεδομένα είναι στη ζωή μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Κάθε πληροφορία, εκτός από την περιγραφή της, διαθέτει σίγουρα και ένα τρόπο γεωγραφικού εντοπισμού μέσω συντεταγμένων στο χάρτη.  Αυτό βοηθάει να συνδυαστούν χρήσεις και λειτουργίες, που σε διαφορετική περίπτωση, θα παρέμεναν σε μία μόνο διάσταση.

      Οι δορυφόροι καθημερινά πληθαίνουν, οι απαιτήσεις πολιτών και φορέων αυξάνονται, τα συστήματα απεικόνισης σε χάρτη παρέχουν τα μέγιστα οφέλη σε τεχνικό, οικονομικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό επίπεδο, με κύριο στόχο την υποστήριξη διαδικασιών λήψης αποφάσεων. Οι εφαρμογές GIS πολλαπλασιάζονται με ταχύ ρυθμό και έχουν εισαχθεί σε όλους τους παραγωγικούς τομείς, στην κεντρική και στην περιφερειακή διοίκηση.

      Η Κρήτη καινοτομεί, με το μοναδικό σύστημα γεωχωρικών πληροφοριών σε επίπεδο Περιφερειών στην Ελλάδα, το GIS Crete, προσβάσιμο από όλους τους πολίτες  μέσω της διαδικτυακής πύλης  https://gis.crete.gov.gr/

      Η υποδομή περιλαμβάνει πάνω από 1400 επίπεδα πληροφορίας με κάλυψη σε ολόκληρη την έκταση του νησιού, ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες διαχείρισης και επεξεργασίας σύνθετων γεωγραφικών δεδομένων και χρησιμοποιείται σε ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων.

      Ακτές, ανάγλυφο, οικισμοί, δάση, υποδομές, επιχειρήσεις, αγροτική ανάπτυξη, υγεία, μεταφορές, πολεοδομία, πολιτική προστασία, κοινωνικές δομές. Τα πάντα έχουν γεωχωρική διάσταση, χωρίς την οποία δε μπορεί να υπάρξει αποτελεσματικός σχεδιασμός και βιώσιμη στρατηγική.

      Η Περιφέρεια Κρήτης, μέσω της Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών GIS Crete, η οποία διασυνδέεται πλέον με όλες τις Υπηρεσίες της, εξελίσσεται, παρέχει καινοτόμες λύσεις, δημιουργεί νέα δεδομένα. Στόχος η συνεχής προσαρμογή στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και την αποτελεσματική διακυβέρνηση.

      Επενδύοντας στην ορθολογική διαχείριση των πόρων και των υπηρεσιών, επιτυγχάνεται η αειφόρος ανάπτυξη. Με νέα εργαλεία και με τη συμβολή όλων.
      • 0 replies
    • ΕΜΠ: Σύγκριση κόστους διαφορετικών συστημάτων θέρμανσης για τη χειμερινή σεζόν 2022-2023
      Με αφορμή την έναρξη της χειμερινής σεζόν 2022-2023, το Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβήτων του ΕΜΠ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Θερμικών Διεργασιών και λαμβάνοντας σημαντική υποστήριξη από το Ινστιτούτο Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων του ΕΚΕΤΑ, προχώρησε σε μια πρώτη εκτίμηση σχετικά με τα επίπεδα που αναμένεται να κυμανθεί φέτος το κόστος θέρμανσης στην Ελλάδα (και δη στις δυο μεγαλύτερες αστικές περιοχές: Αττική & Θεσσαλονίκη). Σε αυτό το πλαίσιο, αξιοποιήθηκαν διάφορα χρηματοοικονομικά στοιχεία (εμπορικές χρεώσεις, λιανικές τιμές στερεών καυσίμων θέρμανσης, κρατικές επιδοτήσεις κ.α.) που είναι σήμερα διαθέσιμα σε σχέση με τους μήνες Οκτώβριο & Νοέμβριο 2022. Ωστόσο, ασφαλέστερες εκτιμήσεις για το κόστος καθεμίας από τις τεχνολογίες θέρμανσης που βρίσκουν εφαρμογής, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, ανά την ελληνική επικράτεια θα μπορούν να εξαχθούν προς τα τέλη του 2022 - αρχές του 2023, δεδομένης της παρατεταμένης ενεργειακής κρίσης που επικρατεί στην Ευρώπη και της απολύτως ευμετάβλητης κατάστασης που απορρέει από αυτήν.
      • 3 replies
    • Νομοθετική πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ για την εκτός σχεδίου δόμηση
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει, ότι πρόκειται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή για ψήφιση διάταξη, με την οποία θα επιλυθούν προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί σε όλη τη χώρα και στους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς, σχετικά με τις αλλαγές που έχει ήδη νομοθετήσει για την κατάργηση των παρεκκλίσεων στην εκτός σχεδίου δόμηση.
      • 9 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.