Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/09/2019 in all areas

  1. 2 points
    Προχώρησε το άφοβα με κατηγορία 1. Άλλαξε αν χρειάζεται μόνο την επιφάνεια στο Ε9 σύμφωνα με νεότερη καταμέτρηση (αν υπάρχουν διαφορές). Την βεβαίωση χρόνου ρευματοδότησης μην την βάλεις ως αποδεικτικό στη δήλωση. Μόνο το Ε9.
  2. 2 points
    Γειά σου και σένα, εντός 600 εκτός 450.
  3. 2 points
    Επειδή ασχολήθηκα με έκδοση Ο.Α σε κάθετη και για πολλά θέματα τρόμαξα να συνεννοηθώ με την ΥΔΟΜ, αυτό που έχω να πω, είναι ότι το ΥΠΕΝ πρέπει σύντομα να δώσει πάρα πολλές διευκρινίσεις και για πολλά θέματα τους. Π.Χ εγώ έκανα νέα οικοδομή ισόγεια με σοφίτα, σε επαφή με υπάρχουσα 2/όροφη με πυλωτή κατά την Ο.Α της, ενώ στην πράξη η πυλωτή είχε κλειστή αυθαίρετα. Ισχύει ο έλεγχος του 50% ή όχι?
  4. 1 point
    και τι σημαινει οτι το υπογειο "το κανει ..γαργαρα"??? δεν το γραφει πουθενα?.. Συμφωνω με τον παυλο. "Επισκευασε " το Ε9 και προχωρα του [κι ερχεται κι εκεινη η βλαμενη η εγκ 2 και σου λεει να γραψεις το ετος της διορθωσης/επιδιορθωσης ξερωγωτιλεει...για καποια βεβαιωση...] για αυτο εδω λεω "Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση."
  5. 1 point
    karanus Με βάση αυτό το έγγραφο, τυπικά δεν έχεις την απόδειξη. Όμως μπορεί η οικοδομή να είχε αποπερατωθεί και λίγο πιο πριν από την ημερομηνία ηλεκτροδότησης (προ 9/6/75) .Έχεις μια πολύ ισχυρή ένδειξη. Με τροποποίηση του Ε9 και είσαι εντάξει. (α) Πότε εκδόθηκε η Ο.Α; (β) Στο Ε9 ως τώρα τι έχουν καταχωρήσει; Στο Α 87 αναφέρεται ότι γ) ο χρόνος εγκατάστασης της αλλαγής χρήσης από βοηθητική σε κύρια σε κτίρια με οικοδομική άδεια αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, άλλως λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της αδείας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Σε περίπτωση μη υποβολής εγγράφου της φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής λαμβάνεται ως χρόνος αλλαγής χρήσης η 1.1.2004. Τα κατά περίπτωση αποδεικτικά έγγραφα υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα και μνημονεύονται στην τεχνική έκθεση μηχανικού.
  6. 1 point
    η αιτηση πότε υποβληθηκε στην ΔΕΗ? Πότε εκλεισε η οικοδομη? Συνηθως αυτο γινονταν η αιτηση πολυ πιο πριν, ωστε με το περας να εχε ελθει και το ρευμα.
  7. 1 point
    Είχα και εγώ το ίδιο πρόβλημα. Από την ART μου είπαν ότι δεν ξέρουν τι γίνεται. Πριν από μερικές μέρες έγινε αναβάθμιση στα windows 10 και το πρόβλημα λύθηκε. Κάτι είχε συμβεί με τα Windows.
  8. 1 point
    Νομίζω ναι μπορεί να αποπερατωθεί, απλά αυτή η αποπεράτωση θα ισχύει για 30 χρόνια-μετά .....θα δούμε!
  9. 1 point
    1. Όχι, μετά την παραχώρηση το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο (ΦΕΚ 181/Δ/1985, άρθρο 6, παρ. 5) 2. Πάντα απαιτείται πρόσωπο για να είναι οικοδομήσιμο το οικόπεδο (ΦΕΚ 181/Δ/1985, άρθρο 6, παρ. 1)
  10. 1 point
    Νόμος 4067/12 - Άρθρο 11 παρ. 3. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος 1024/1971 (ΦΕΚ 232/Α/1971) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη δόμηση, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό δόμησης που του αναλογεί σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης.
  11. 1 point
    Ένα Φ.Κ. με μία παράβαση Κ3 γιά όλα. Το ίδιο και για εσένα diangelis dadabook Εάν με τις πρόχειρες κατασκευές της Κ3 που γράφεις αναφέρεσαι στην ιζιζ), πρόσεξε ότι αυτή αναφέρεται σε βιομηχανικά-βιοτεχνικά κτήρια με νόμιμη άδεια. Στην κ3 θα μπορούσες να βάλεις αυτές που πληρούν τα κριτήρια της ιβιβ) Τα υπόλοιπα με αναλυτικό προυπολογισμό. Το αν είναι ανοικτα υπόστεγα ,η ημιυπαίθριοι δεν νομίζω ότι έχει κάποια σημασία.
  12. 1 point
    συμφωνα με την ΠΟΛ 1237/14, η παλαιοτητα, για το Ε9, αρχιζει απο την εκδοση της αδειας "Αναγράφεται το έτος κατασκευής του κτιρίου, όπως προκύπτει από την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή την τελευταία ουσιώδη αναθεώρησή της. Άδεια αλλαγής μόνο της χρήσης του κτιρίου ή άδειες (μη ουσιώδους) ανακαίνισης που δεν θίγουν τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου (π.χ. άδεια ελαιοχρωματισμού, άδεια πέργκολας, άδεια επισκευής πατωμάτων κ.λπ.) δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό της παλαιότητας. Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, αναγράφεται το έτος κατασκευής, το οποίο προκύπτει από δημόσιο έγγραφο (π.χ. προγενέστερος τίτλος κτήσης, έναρξη ηλεκτροδότησης κ.λπ.). Σε περιπτώσεις που υπάρχουν τμήματα κτίσματος με διαφορετική παλαιότητα, αναγράφεται το κτίσμα σε μια γραμμή και, ως έτος κατασκευής, το έτος της νεότερης οικοδομικής άδειας . Αν το έτος κατασκευής δεν προκύπτει από δημόσιο έγγραφο ή από τη δήλωση στοιχείων ακινήτων, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος, κατά το οποίο δηλώθηκε το κτίσμα με την υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν.3427/2005. Σε αυθαίρετες κατασκευές ή προσθήκες, οι οποίες νομιμοποιήθηκαν ή τακτοποιήθηκαν, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος κατασκευής, όπως αυτό αναγράφεται στην έκθεση του μηχανικού, στα έγγραφα της τακτοποίησης. Αν ο μηχανικός αναγράφει εύρος ετών στην έκθεσή του (π.χ. 2008 έως 2011), ως έτος κατασκευής λαμβάνεται η πιο πρόσφατη χρονολογία. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται έτος κατασκευής στην έκθεση του μηχανικού, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται αυτό της τακτοποίησης, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερο του 2011, δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται τακτοποίηση κτισμάτων μεταγενέστερης κατασκευής." Με βαση το Ε9 θα γραψεις την παλαιοτητα. Αλλως θα εχεις αλλη παλαιοτητα στο Ε9 και αλλη στον υπολογισμο του προστιμου. Αυτα γραφει η εγκ. 2: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: Παντως, αλλη η αποδειξη κατασκευης και αλλο η αλλαγη χρησης. Αυτα γραφει η εγκ. 2 , η οποια τα διαχωριζει ως εξης: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. [άρα η εκδοση αδειας] Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. [αυτο ο συντακτης της εγκ 2 το εβγαλε απο το μυαλό του] Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: κλπ
  13. 1 point
    Θα τολμήσω μια ερμηνεία της εγκύκλιου σχετικά με τον μειωτικό των υπογείων : α. υπόγειες στάθμες βοηθητικής χρήσης εκτός Ο.Α. ή χωρίς άδεια -> πρέπει να ικανοποιούν τον ορισμό του υπογείου για να κάνουν χρήση μειωτικού β. υπόγειες στάθμες με άδεια που γίνονται χώροι κύριας χρήσης-> παίρνουν μειωτικό 0,3 ή 0,5 ανάλογα με τον τρόπο σύνδεσης και αναλυτικό στο ξεμπάζωμα (και αυτό συμβαίνει γιατί βρίσκονται σε στάθμη που προβλεπόταν από την Ο.Α. και τελικά γιατί με κάποιο τρόπο πρέπει να διαχωρίζονται αυτές οι μεταβολές ΒΧ σε ΚΧ από τον παντελώς αυθαίρετο όροφο-που δεν έχει πληρώσει τίποτα ως τώρα σε μελέτες και εισφορές)
  14. 1 point
    σωστος Vasili: "Αποκρυσταλλώνεται και ενισχύεται η εντύπωση πως οι συντάκτες του νόμου δεν είχαν ποτέ μπει στον κόπο να κάνουν ή να συμβουλευτούν μηχανικούς που είχαν κάνει έστω 10-20 πραγματικές ρυθμίσεις. Εκεί θα διαπίστωναν το χάος του αυθαιρέτου και το τεχνικό πρόβλημα της υπερπαραμετροποίησης του υπολογισμού του προστίμου. Όλοι οι νόμοι ήταν και παραμένουν ασαφείς και διφορούμενοι γιατί όλοι έχουν ως αναφορά μια ιδανική κατάσταση αυθαιρέτου που όλα είναι όμορφα, σαφή και σχεδιασμένα. αμ δεν είναι..
  15. 1 point
    και συμπληρώνω....ο μηχανικός να είναι υπεύθυνος για την αποτύπωση και τα πολεοδομικά μεγέθη ΜΟΝΟ. Τα πρόστιμα και ο χρόνος κατασκευής να είναι υποχρέωση της ΥΔΟΜ και των ιδιοκτητών αντίστοιχα. Τι δουλειά έχουμε σαν μηχανικοί να υπολογίζουμε πρόστιμα και να κάνουμε τον ντεντέκτιβ για το χρόνο κατασκευής ή αλλαγής χρήση?
  16. 1 point
    Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες. Τα έχω αναφέρει κι εγώ σε 2-3 σχετικά ποστ μου απο την Παρασκευή. Θέλω να προσθέσω όμως κάτι σχετικά με τον νέο νόμου που αναφέρει κι ο Ιάσονας. Δυστυχώς προβλέπω μια κακή αντιγραφή του 4495. Όπως και ο 4495 είναι μια κακή αντιγραφή του 4178. Όσο δεν πιέζουμε εμείς οι μηχανικοί που ασχολούμαστε με αυθαίρετα για μια νομοθεσία απλή σαφή, ιδίως όσον αφορά τον καθορισμό του προστίμου, και εφαρμόσιμη χωρίς ερμηνείες συζητήσεις κλπ, θα έχουμε κακέκτυπα του αρχικού εκτρώματος 4014,4178 κλπ. Ας το πάνε εν τέλει τ.ζΧτ.μ και ας τελειώνει το θέμα με συντελεστές κι όλες αυτές τις μ...... Στο κατω κάτω ας βγεί μια καινούρια πλατφόρμα όπου εμείς συμπληρώνουμε τα στοιχεία της άδειας και τις παραβάσεις και το πρόστιμο ας το υπολογίζει το κράτος. Δλδ συντελεστές κλπ.
  17. 1 point
    την οποία βέβαια μπορεί να βάλει ο τοπογράφος .... και προσοχή: στο αντίγραφο που θα κατατεθεί στο σύστημα του e-adeies δεν θα έχει ψηφιακή υπογραφή, γιατί αλλιώς θεωρείται κλειδωμένο !!! (τα κλειδωμένα δεν παίρνουν επικύρωση μετά ....) *** για την ακρίβεια το τοπογραφικό που θα υποβληθεί στο e-adeies, είναι το σκαναρισμένο τοπογραφικό που φέρει και την υπογραφή/σφραγίδα του συμβολαιογράφου και αναφέρει ότι συνοδεύει την συγκεκριμένη πράξη γκαράζ....
  18. 1 point

    1,430 downloads

    Πρόκειται για το έντυπο εξουσιοδότησης για το ΙΚΑ το οποίο μετέτρεψα σε αρχείο word.
  19. 1 point
    η ιστοσελίδα αναζήτησης ηλεκτρονικών αδειών είναι αυτή https://eadeies.ypen.gr/adeiapublic/faces/main?_afrLoop=5638142980613478&_afrWindowMode=0&_adf.ctrl-state=13fwmxqffk_4 Παύλο καλό είναι την παραπάνω ιστοσελίδα να την προσθέσεις σε εμφανές σημείο του θέματος "e-άδειες"
  20. 1 point
    και το ρωτάς! άφοβα χτύπα ένα ενημερωτικό σημείωμα -εξάλλου γιατί τα έχουμε
  21. 1 point
    Καλά, και με μια εκτύπωση σε Α4 τους υπολογισμούς δεν χάθηκε και ο κόσμος. Και μολυβάκι με ξύστρα για ανάλυση πράξεων παραδίπλα για τους πιο δύσπιστους. Σε όσους παλιομοδίτες ελεγκτές χρησιμοποιούν ακόμη μεγεθυντικό φακό επί του σχεδίου (ναι υπάρχουν οριασμένοι και πολύ καλά κάνουν), ας τους δείξει κάποιος το zoom in στο acrobat και θα πετάξουν από τη χαρά τους. Φέραμε την καταστροφή χωρίς λόγο νομίζω...Και εν τέλει, όπως προσαρμοστήκαμε εμείς οι ιδιώτες μηχανικοί στο ηλεκτρονικό σύστημα αυθαιρέτων, πεα, αμοιβών, φεμ και περιβάλλον cad, να προσαρμοστούν και όσοι δυσανασχετούν. Δεν έχουμε κάποιο πράσινο λοφίο εμείς για να ξεχωρίζουμε σε κάτι.
  22. 1 point
    Διάβασε ..εδώ άρθρο 27 ΝΟΚ 2[s1] . Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και κατά το χρόνο ανέγερσής τους δεν ήταν υποχρεωτική η κατασκευή του από τις ισχύουσες τότε διατάξεις, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος και των ειδικών όρων δόμησης της περιοχής, κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σε αυτά με απαραίτητη προϋπόθεση τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Για διατηρητέα κτίρια και παραδοσιακούς οικισμούς, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. Αντίστοιχα σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια κατοικίας που δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα επιτρέπεται κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης, κανονισμού (συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού πολυκατοικίας) κ.λπ. η τοποθέτηση διάταξης (ράμπας ή αναβατορίου) που θα διασφαλίζει την πρόσβαση στα άτομα αυτά, από το πεζοδρόμιο στους εσωτερικούς / εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους, εφόσον διαμένουν ως ιδιοκτήτες ή ένοικοι στα παραπάνω κτίρια, με απαραίτητη προϋπόθεση την εξασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών, τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και την κάλυψη των εξόδων κατασκευής από τα ενδιαφερόμενα άτομα. Μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 4 Υπ. Απόφασης σχετικά με τον καθορισμό των ειδικών δικαιολογητικών για τη διαδικασία έκδοσης της Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας, για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου εξακολουθούν να ισχύουν οι προϋποθέσεις της παρ. 5 του άρθρου 21 του Ν.1577/85 καθώς δεν έρχονται σε αντίθεση με αυτήν, ανεξαρτήτως της ισχύος της διαδικασίας ενημέρωσης της ''Ταυτότητας Κτιρίου''. [s1]Δ/νση Αρχιτεκτονικής - Έγγραφο Γ.Γ.Χ.Α.Π. 45102/31-7-2013 "Δυνατότητα εγκατάστασης ανελκυστήρα σε διατηρητέα κτίρια" - Δ/νση Αρχιτεκτονικής - Έγγραφο Γ.Γ.Χ.Α.Π. 45102/31-7-2013 "Δυνατότητα εγκατάστασης ανελκυστήρα σε διατηρητέα κτίρια" και το άρθρο 4 ΝΟΚ (τα πράσινα αναφέρονται σε εργασίες Ε.Ε.Μ.Κ) ζ. Η κατασκευή ανελκυστήρα σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 27 που απαιτείται για τη μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων σε υφιστάμενα κτίρια ή σε κτίρια που διαθέτουν ανελκυστήρα με εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου εκτός προδιαγραφών ΕΛΟΤ – ΕΝ 8170 ή σε κτίρια όπου πρέπει να γίνει επέκταση των στάσεων του ανελκυστήρα προκειμένου να εξυπηρετηθούν άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Κατατίθενται τα εξής : 1) δήλωση ανάθεσης και ανάληψης της μελέτης καθώς και της επίβλεψης εγκατάστασης των ικριωμάτων και του έργου μέχρι την αποπεράτωσή του από αρμόδιο μηχανικό, 2) υπεύθυνη δήλωση μηχανικού, στην οποία αναφέρεται ότι οι μελέτες προσθήκης ανελκυστήρα και του χώρου πρόσβασης σ’ αυτόν, συντάχθηκαν σύμφωνα με τις γενικές και ειδικές πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς, είναι πλήρεις και τα στοιχεία και οι διαστάσεις τους συμφωνούν με τις προδιαγραφές και τους κανονισμούς που ισχύουν. Δηλώνεται επίσης ότι στο υφιστάμενο κτίριο, κατά τον χρόνο ανέγερσής του δεν ήταν υποχρεωτική η κατασκευή ανελκυστήρα από τις ισχύουσες τότε διατάξεις, ή ότι ήταν υποχρεωτική αλλά η σχετική αλλαγή κατά την κατασκευή έχει υπαχθεί στις διατάξεις περί τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαιρέτων ή ότι, ή ότι το κτίριο διαθέτει ανελκυστήρα με εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου εκτός προδιαγραφών ΕΛΟΤ - ΕΝ 81−70, ή ότι στο κτίριο πρέπει να γίνει επέκταση των στάσεων του ανελκυστήρα προκειμένου να είναι δυνατή η πρόσβαση, 3) σχέδιο και φάκελος ασφαλείας και υγείας του έργου, με ορισμό του υπεύθυνου συντονιστή κατά τα οριζόμενα στο ΠΔ 305/1996 (Α΄212), 4) αντίγραφο τοπογραφικού διαγράμματος της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης εφόσον υφίσταται ή του προσαρτώμενου σε δικαιοπραξία ή συντασσόμενο κατά τις ισχύουσες προδιαγραφές, με την υπό κλίμακα, σκαριφηματική αποτύπωση του ανελκυστήρα και του απαιτούμενου χώρου πρόσβασης σε αυτόν, 5) σχηματική κάτοψη και τομή σε κλίμακα 1:100. Όταν τοποθετείται εκτός του περιγράμματος του υφιστάμενου κτιρίου κατατίθεται και όψη στην ίδια κλίμακα, 6) στατική μελέτη από αρμόδιο μηχανικό όταν πρόκειται για προσθήκη νέας κατασκευής / εγκατάστασης ανελκυστήρα σε υφιστάμενο κτίριο, ή πιστοποιητικό στατικής επάρκειας στην περίπτωση επέμβασης σε υπάρχον κέλυφος σύμφωνα με τις ισχύουσες ελληνικές (ΕΛΟΤ 81−70) ή ευρωπαϊκές προδιαγραφές, 7) ηλεκτρομηχανολογική μελέτη ή τεχνική έκθεση αρμοδίου Μηχανικού για την ασφάλεια της εγκατάστασης στην περίπτωση επέμβασης σε υπάρχον κέλυφος σύμφωνα με τις ισχύουσες ελληνικές (ΕΛΟΤ 81−70) ή ευρωπαϊκές προδιαγραφές, δήλωση αρμόδιου μηχανικού με την οποία αναλαμβάνει την ευθύνη της στατικής και ηλεκτρομηχανολογικής ασφάλειας της κατασκευής και των εγκαταστάσεων, 9) πρακτικό της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας με πλειοψηφία του 51% του συνόλου των ψήφων, κατά το άρθρο 11 του Ν.3209/2003 για την κατά παρέκκλιση του ΝΟΚ κατασκευή ανελκυστήρα στις περιπτώσεις που η οικοδομή έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.3741/1929 «Περί ιδιοκτησίας κατ’ ορόφους».
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Our picks

    • Για πρώτη φορά αναπαραγωγή φλαμίνγκο στην Ελλάδα στον Άγιο Μάμα Χαλκιδικής
      Μπροστά σε μια έκπληξη βρέθηκαν εθελοντές της Δράσης για την Άγρια Ζωή όταν διαπίστωσαν ότι στη Λιμνοθάλασσα του Αγίου Μάμα στη Χαλκιδική, υπήρχαν μωρά φλαμίνγκο, αναπαραγωγή που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.   Ωστόσο, αν και πρόκειται για μοναδικό γεγονός, η όχληση από ιδιώτη με drone για τη λήψη βίντεο και φωτογραφιών, είναι πιθανό να έχει καταστρέψει φωλιές.  

      Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, στη Λιμνοθάλασσα καταγράφηκαν στις αρχές Μαΐου, 180 φωλιές φοινικόπτερων από εθελοντές της Δράσης, οι οποίοι κράτησαν κρυφή την πληροφορία προκειμένου να μη συρρεύσουν επισκέπτες και ενοχλήσουν τα πουλιά, προκαλώντας ενδεχομένως εγκατάλειψη των φωλιών και αποτυχία της αναπαραγωγής.


      Ωστόσο και παρά το γεγονός ότι οι πτήσεις drone απαγορεύονται στις περιοχές Natura 2000, «κυκλοφόρησε βίντεο αυτές τις ημέρες στα κοινωνικά δίκτυα, στο οποίο εμφανώς τα πουλιά της αποικίας πετούν σε πανικό και είναι πιθανόν να έχουν καταστραφεί φωλιές».   «Όσο και αν θέλουμε να τα δούμε από κοντά, είναι σημαντικό να κρατάμε τις αποστάσεις μας.

      Είναι κρίμα να αποτύχει αυτή η πρώτη προσπάθεια αναπαραγωγής του είδους στη χώρα μας από τη δική μας απερισκεψία και περιέργεια», τονίζει στην ανακοίνωση η βιολόγος του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, Εύα Κατράνα.



      Τα φοινικόπτερα, με την επιστημονική ονομασία Phoenicopterus roseus, έκαναν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα τα τελευταία τριάντα χρόνια και έκτοτε η παρουσία τους έχει επεκταθεί σε πολλούς υγροτόπους, όπου συναντώνται σε μεγαλύτερους αριθμούς το χειμώνα. Την άνοιξη, τα ενήλικα άτομα πηγαίνουν για την αναπαραγωγή σε αποικίες της Μεσογείου (στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία την Τουρκία και τη Βόρεια Αφρική).  

      Στην Ελλάδα είχαν γίνει προσπάθειες αναπαραγωγής σε υγροτόπους όπως η Λιμνοθάλασσα Αλυκής Κίτρους, η Κορώνεια και το έλος Πτελέας, δίχως όμως επιτυχία.



        • Like
      • 0 replies
    • e-Άδειες: 129.390 χιλιάδες οικοδομικές άδειες έχουν διεκπεραιωθεί ηλεκτρονικά – Στατιστικά στοιχεία από την ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών
      Η απολύτως επιτυχημένη λειτουργία και τα οφέλη που προκύπτουν  για την οικονομία, την ανάπτυξη και τις επενδύσεις επισφραγίζονται από τα επίσημα απολογιστικά στοιχεία για τον ενάμιση χρόνο λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών, μέσω του συστήματος e-adeies, που δίνει το ΤΕΕ στη δημοσιότητα.

      Η ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών αποτελεί μία από τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχει υποστηρίξει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και έχει βοηθήσει ήδη σημαντικά, στον ενάμιση χρόνο εφαρμογής του, να συντομευθούν οι χρόνοι για την έκδοση αδειών και να μειωθεί το κόστος.

      Το σύστημα e-adeies, που διαρκώς αναπτύσσεται και διευρύνεται, εντάσσοντας νέες υπηρεσίες και διαδικασίες στη λειτουργία του, ως  εμβληματική  ψηφιακή μεταρρύθμιση,   που υλοποίησε και λειτουργεί το ΤΕΕ, με την ενεργό και υπεύθυνη συμμετοχή των ελλήνων διπλωματούχων μηχανικών, συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του ίδιου του έργου των μηχανικών, στην αξιοπιστία και τη διαφάνεια της αδειοδότησης τεχνικών έργων και επενδύσεων αλλά και στην  ψηφιακή μετάβαση του κράτους. Ταυτοχρόνως ανοίγει το δρόμο για την επόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση,  τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, που αποτελεί πρωτοβουλία του ΤΕΕ και του Προέδρου του Γιώργου Στασινού, η οποία έχει υιοθετηθεί και θεσμοθετηθεί ήδη από την κυβέρνηση, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίησή του και να τεθεί σε λειτουργία σε σύντομο, σχετικά, χρόνο.
      • 1 reply
    • ΝΟΚ_v13_1 + Τεύχος Τεχνικών Οδηγιών
      Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο.

      Αλλαγές με τον ν.4664/20 (ΦΕΚ 32Α/14.2.2020)

      Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020)

      Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019)

      Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019)

      Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019)

      Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019)

      Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018)

      Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018)

      Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017)

      Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017)

      Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016)

      Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015)

      Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014)

      Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014)

      Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014)

      Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013)

      Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012)

       

      Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
        • Upvote
        • Thanks
        • Like
      • 378 replies
    • Αυτά είναι τα μεγάλα έργα του πακέτου των 13δισ. ευρώ του Υπουργείου Υποδομών
      Όχι μία, αλλά δύο φορές έχει μιλήσει το τελευταίο διάστημα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής για το σχεδιασμό έργων υποδομής, αξίας 13δισ. ευρώ που σχεδιάζει το υπουργείο του για την ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας την επόμενη μέρα από κρίση που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού.

      Η νέα περίοδος που σχεδιάζεται από την κυβέρνηση θα φέρει το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, μετά από πολλά χρόνια, στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος και θα αποτελέσει ένα από τα καίρια εργαλεία για να πέσει ζεστό χρήμα στην πραγματική οικονομία.

      Επιπλέον, μεγάλος στόχος είναι να βγει ο κλάδος από την περιδήνηση στην εσωστρέφεια που έχει πέσει τα τελευταία χρόνια και να δοθεί το σήμα πως ήρθε η ώρα των έργων. Σύμφωνα με κυβερνητικό στέλεχος, στόχος είναι να ξεκινήσει μέσα στο 2020, σειρά δημοπρατήσεων μεγάλων έργων με τα αντιπλημμυρικά και τα σιδηροδρομικά σε πρώτο πλάνο.

      ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΤΩΝ 13ΔΙΣ.ΕΥΡΩ

      Ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει πολλά έργα και έχει ορίζοντα μέχρι το 2023, αλλά με μία εμπροσθοβαρή πολιτική. Τα έργα καλύπτουν όλη τη βεντάλια αντικειμένων του υπουργείου, δηλαδή οδικά, Μετρό, σιδηροδρομμικά, περιβαλλοντικά κ.α.

      Τα βασικά έργα του σχεδιασμού αυτού σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com είναι:

      -Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας με κόστος 1,8δισ.ευρώ
      –Σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς με κόστος περίπου 3,5δισ.ευρώ
      –Επεκτάσεις της Αττικής Οδού με περίπου 1,5δισ.ευρώ
      -Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης με περίπου 2δισ.ευρώ
      –Αντιπλημμυρικά έργα (περιλαμβάνονται και εκείνα στις παραχωρήσεις) περίπου 800εκατ.ευρώ
      –Έργα Οδικής Ασφάλειας περίπου 450εκατ.ευρώ
      -Ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Ε65 με 700εκατ.ευρώ
      –Πάτρα-Πύργος & Άκτιο-Αμβρακία με 450εκατ.ευρώ
      -H αναβάθμιση της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με 300εκατ.ευρώ
      -Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στα δυτικά με περίπου 500εκατ.ευρώ
      -Ο Οδικός Άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη με 300εκατ.ευρώ.
      • 0 replies
    • Σε λειτουργία το ηλεκτρονικό παρατηρητήριο του ΤΕΕ για την καταγραφή προβλημάτων μηχανικών και τεχνικών εταιρειών από την κρίση του κορωνοϊού
      Ξεκίνησε τη λειτουργία του το ηλεκτρονικό παρατηρητήριο του ΤΕΕ για την καταγραφή προβλημάτων μηχανικών και τεχνικών εταιρειών από την κρίση του κορωνοϊού.

      Η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος αποφάσισε το ΤΕΕ να δημιουργήσει ηλεκτρονικό παρατηρητήριο καταγραφής των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης, ανοιχτό στα μέλη του ΤΕΕ, όπου οι μηχανικοί μέλη του – αλλά και οι εγγεγραμμένοι τεχνολόγοι και τεχνικές εταιρείες –  θα μπορούν να καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τις προτάσεις τους σε ειδικά ζητήματα, ώστε το ΤΕΕ να έχει κατά τον δυνατόν «ζωντανή» καταγραφή και μετά από επεξεργασία να προωθεί προτάσεις προς τις αρμόδιες αρχές.
      • 0 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.