Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dryianni

    dryianni

    Μη μηχανικός


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      325


  2. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.682


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.197


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.430


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/12/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Έχετε υπόψη, ότι τα στα έξοδα συντήρησης και πιθανής αντικατάστασης του κοινόχρηστου συστήματος θέρμανσης, υποχρεούστε να συμμετέχετε, άσχετα αν έχετε απαλλαγεί από τα έξοδα αγοράς πετρελαίου.
    3 points
  2. Version X5.4

    74.305 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. 5.022 downloads

    Πρόκειται για τη μετατροπή του αρχείου oikismoi2000.kmz της πλατφόρμας geodata.gov.gr σε αρχείο dwg σε ΕΓΣΑ 87 ***ΠΡΟΣΟΧΗ***: Χρησιμοποιείστε το αρχείο με δική σας ευθύνη
    1 point
  4. Version v.1b

    29.826 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    1 point
  5. Ο έλεγχος γίνεται από την Υ. ΔΟΜ, εντός τριών ημερών από την χορήγηση για άδεια κατηγορίας 3. Αν παρουσιαστεί κάτι λάθος που να αφορά τα φορολογικά, θα σου στείλουν μήνυμα να προσκομίσεις τις διορθώσεις εντός κάποιας προθεσμίας. Μπορείς να ξεκινήσεις την υλοποίηση της άδειας
    1 point
  6. Αν ήταν τόσο εύκολη η απαλλαγή από τα κοινόχρηστα δε θα πλήρωνε κανείς τίποτα με το πρόσχημα ότι δεν κάνει τη συγκεκριμένη κάθε φορά χρήση. Θα ανέβαινε από τις σκάλες για να μην πληρώνει το μερίδιο του κοινόχρηστου ρεύματος για το ασανσέρ, θα είχε συνέχεια τα πατζούρια κλειστά για να στερείται της θέας του κήπου, ώστε να μην πληρώνει την αναλογία του στο κοινόχρηστο νερό, θα παρκάριζε το αυτοκίνητό του στο δρόμο για να μη χρεώνεται το ρεύμα των λαμπτήρων pilotis, κ.ο.κ. Δεν είναι έτσι τα πράγματα...
    1 point
  7. Ό,τι σας πει η/ο μηχανικός ως προς την ενεργειακή απόδοση των θερμοπομπών σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα. Από την άλλη, αν σας δώσει τη σχετική Τεχνική Έκθεση, προχωράτε με τη διαδικασία. Χωρίς να ακολουθήσετε τη σχετική διαδικασία, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 127, δεν μπορείτε να αποκοπείτε.
    1 point
  8. "tie beam" είναι μία χαρά. Κάπου κάπου θα συναντήσεις να το λένε και "bond beam". "tie columns" ή "tie posts" αντιστοίχως τα κατακόρυφα διαζώματα. Αμφότερα "confining elemnts" στον Ευρωκώδικα.
    1 point
  9. Καλησπέρα @dryianni! Ευχαριστώ πολύ!! Θα το μεταφέρω και αν προκύψει κάτι διαφορετικό θα ενημερώσω
    1 point
  10. Σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 7.4 σελ.55 του οδηγού, οι τράπεζες πρέπει να κάνουν τις πληρωμές το αργότερο εντός μιας εβδομάδας από την καταβολή σ'αυτές των χρημάτων από το ΕΤΕΑΝ. Σύμφωνα με την εμπειρία την δική μου η μόνη τράπεζα που ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό το όρο είναι η Πειραιώς (2-7 ημέρες). Έπειτα έρχεται η ΕΤΕ με κατά 80 % τήρηση του ορίου των 7 ημερών και σε κάποιες περιπτώσεις πέραν αυτού, με δικαιολογίες του τύπου "εργάσιμες ημέρες κλπ". H Alpha σχεδόν πάντα πάνω από 7 ημέρες, ενώ η Eurobank άστα να πάνε...προκλητική και με απαιτήσεις. Στον τελευταίο μου πελάτη δόθηκε η εντολή στην τράπεζα (Πειραιώς) την 25/11/2019 και εκταμιεύθηκαν τα χρήματα 30/11/2019.
    1 point
  11. Τηλ. στο HelpDesk με τον αριθμό της αίτησης ή ζητάμε από την τράπεζα γραπτή ενημέρωση (εντολή δέσμευσης). Μήπως έχει δέσμευση ο πελάτης στο λογαριασμό του από άλλη αιτία (οφειλές για τις οποίες έχει δεσμευθεί ο λογαριασμός του); Ακόμη και να είναι ακατάσχετος ο λογαριασμός για τα 1250 ευρώ μηνιαίως (οφειλές δημοσίου), επειδή το σύνολο του ωφελήματος που κατατέθηκε (αμοιβές, προμηθευτές) είναι πολύ πάνω από 1250 ευρώ προφανώς και δεσμεύτηκε το ποσό που παρέμεινε στον ίδιο (έχει τύχει σε πελάτη μας, ευτυχώς για πολύ μικρό ποσό).
    1 point
  12. Καλησπέρα σας. Χρειάζεστε κατ' αρχήν τεχνική έκθεση μηχανικού που θα πιστοποιεί ότι η θέρμανσή σας με ενεργειακό τζάκι είναι αποδοτικότερη (μεγαλύτερος βαθμός απόδοσης) από αυτή μέσω του κοινόχρηστου (αυτόνομου) συστήματος λέβητα/καυστήρα της πολυκατοικίας. Ακόμη και αν η ονομαστική ισχύς του τζακιού σας καλύπτει τις θερμικές ανάγκες του διαμερίσματος σύμφωνα με τη σχετική μελέτη απωλειών θερμότητας που είναι κατατεθημένη στο φάκελο της Οικοδομικής Άδειας , κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο μια και τα καλύτερα ενεργειακά τζάκια που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν βαθμό απόδοσης 80%, ενώ -αν η οικοδομή είναι καινούρια, όπως λέτε- το κοινόχρηστο σύστημα θέρμανσης πρέπει να είναι προδιαγραφών ErP, δηλαδή απόδοσης γύρω στο 95% (ας πούμε ότι λόγω ύψους στο οποίο μπορεί να βρίσκεστε υπάρχει απώλεια δικτύου 1-2%, άντε 3% και άλλο τόσο επειδή λόγω μη ύπαρξης -προφανώς- αντιστάθμισης όταν ανάβετε μόνο για τη δική σας κατοικία το λέβητα υπάρχει μείωση της απόδοσης λόγω υπερδιαστασιολόγησης). Επιπλέον, αν το τζάκι σας δεν είναι βεβιασμένης κυκλοφορίας με σύστημα διανομής/εκπομπής θερμότητας σε όλους τους χώρους του διαμερίσματος (αεραγωγούς σε όλα τα δωμάτια ή υδραυλικό ενεργειακό τζάκι για σύνδεση με τα σώματα καλοριφέρ) τότε δεν καλύπτονται οι θερμικές ανάγκες της κτιριακής μονάδας (του διαμερίσματός σας), οπότε πάλι δεν εμπίπτετε στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 127. Αν βρείτε μηχανικό, που θα σας υπογράψει τεχνική έκθεση η οποία θα πιστοποιεί ότι η θέρμανσή σας με το ενεργειακό τζάκι είναι πιο αποδοτική κατά ΚΕνΑΚ από αυτή με το κοινόχρηστο σύστημα της οικοδομής, τότε ακολουθείτε τη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 127 και αυτονομείστε είτε με τη συναίνεση των συνιδιοκτητών είτε χωρίς αυτήν. Ηθικό δίδαγμα επί "αυτονομησης" (αποκοπής): Ο νόμος δε σου επιτρέπει να αποκοπέις με σύστημα, η χρήση του οποίου απλά σου κοστίζει φθηνότερα από αυτή του συστήματος στο οποίο βρίσκεσαι. Σου επιτρέπει να αποκοπείς μόνο αν το νέο σύστημα είναι ενεργειακά αποδοτικότερο από το υφιστάμενο. Με άλλα λόγια, σου επιτρέπει να αυτονομηθείς και με ηλεκτρικές σόμπες, των οποίων η απόδοση τείνει προς το 100%, αλλά η κατανάλωσή τους -όπως ξέρουμε όλοι- φθάνει στα ουράνια...
    1 point
  13. Μια από τα ίδια για Εθνική, περιμένω 10 μέρες. Σε γνωστό μου έχουν κάνει πάνω από 15 μέρες σε 9α να πληρώσουν
    1 point
  14. εγω το λεω tie beam. πανω απο πορτα (πρεκι) λεγεται lintel.
    1 point
  15. Τάξη μεγέθους όχι καθότι περιλαμβάνει τον εναλλάκτη, τη μονάδα (ΑΘ), το δίκτυο εντός ακινήτου, τα fancoils και αυτά διαστασιολογούνται από τη μελέτη θέρμανσης. Παράμετροι είναι το κτιριακό κέλυφος, η χρήση, ο προσανατολισμός του κτιρίου κ.λπ. Οπότε όχι τάξη μεγέθους μόνο με αυτά τα στοιχεία δεν μπορεί να δώσει κανείς με ασφάλεια. Επίσης η διαστασιολόγηση οριζόντιου εναλλάκτη έχει να κάνει με τα παραπάνω αλλά και τα γεωλογικά στοιχεία υπεδάφους αλλά και την ίδια τη μορφολογία.Είναι λίγο και θέμα χωροθέτησης ο οριζόντιος γιατί το κτίριο τηρεί και πλευρικά όρια από το γήπεδο άρα τα διαθέσιμα μέτρα πόσα θα είναι δεν το ξέρω. Σε κατακόρυφο εναλλάκτη πχ πρέπει να υπάρχει επαρκής απόσταση ανάμεσα στις 2 γεωτρήσεις (συνήθως 6-7m και πάνω). Σε οριζόντιο υπάρχει μια τάξη μεγέθους βιβλιογραφικά από 15 έως 40w/m. Θα πρέπει να είναι γνωστές οι θερμικές απώλειες του κτιρίου, η μορφολογία, τα τεχνικά χαρακτηριστικά της αντλίας και κάποια στοιχεία για το έδαφος. Μπαίνει από κάτω. Δύσκολη η κατασκευή.
    1 point
  16. 100Χ1,35 + 20Χ1,03 + 100Χ0,86 + 55Χ1,35 = 315,85 + λίγο ακάλυπτος... Ο πίνακας 1 αναγράφει και τους συντελεστές ... αρκεί να πηγαίνουν οι χώροι στην σωστή κατηγορία ... τους πίνακες και τα λοιπά σχετικά με το ΙΚΑ μπορείς να βρεις και στο παρακάτω link:
    1 point
  17. Χρωστάω μια ενημέρωση. Το ιστορικό μου από πάνω. ΔεκαΤΕΤΡΑυγουστο φέτος 2019 ξαναπήγα στο ΤΣΜΕΔΕ, όπως ήταν λογικό δεν υπήρχε ψυχή από "πελάτες" σαν κ εμένα, μπήκα στο γραφείο ασφάλισης στον ημιόροφο (αυτό με τη λίστα αναμονής), εκεί μια εξυπηρετικότατη κυρία με ενημέρωσε ότι αυτή την εποχή κοιτάνε τις αιτήσεις διαγραφής ΙΟΥΛΙΟΥ 2018 (ήταν δηλαδή 13 μήνες πίσω). Της εξήγησα ότι θέλω να μπω στη ρύθμιση των 120 δόσεων για τις μέχρι 31/12/2016 οφειλές μου, κράτησε τα στοιχεία μου και μου είπε "λίγο υπομονή, θα το κοιτάξω". ΔεκαΠΕΝΤΑυγουστος είναι αργία ΔεκαΕΞΑυγουστο με παίρνει τηλ η ίδια και μου λέει "εντάξει, έγινε η διαγραφή σας από εμάς, θα χρειαστεί λίγο καιρό να ενημερωθεί και το site του ΕΦΚΑ" . Κοινώς, μου την έκανε την ίδια μέρα 😆 . Όντως, μέσα σε λιγότερο από μήνα (~ αρχές σεπτέμβρη), είχαν μηδενιστεί τα πάντα στο site του ΕΦΚΑ: βεβαιωμένες οφειλές, μη βεβαιωμένες, ληξιπρόθεσμες, τρέχουσες (πχ αυτού του μήνα) και στις εκκαθαρίσεις 2017 και 2018 έχει ένα μεγαλοπρεπέστατο μηδέν. Τα μόνα που παραμένουν είναι "ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών" με σημείωση "ανακληθείσα" δίπλα τους, καθώς και οι αρχικές μηνιαιές βεβαιώσεις που έβγαιναν από 1ο/2017 κάθε μήνα και δεν είχα πληρώσει ποτέ. Στο επικουρικό δεν πήγα, θεώρησα ότι εξαφανίστηκαν και από εκεί, γιατί στο site της ρύθμισης των 120 δόσεων, όσο έδειχνε στον ΕΦΚΑ, έδειχνε και ΕΤΕΑΕΠ, όταν εξαφανίστηκαν από εκεί οι δήθεν οφειλές στον ΕΦΚΑ, εξαφανίστηκαν και του ΕΤΕΑΕΠ. EDIT: Και στο site του ΕΤΕΑΕΠ, όλα μηδέν.
    1 point
  18. Πρόσφατα η επιτροπή ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμα για αυτούς τους καταλόγους. Μην το πολυδιαφημίζεται...
    1 point
  19. Eχει καταργηθεί η εισφορά υπέρ ΤΣΜΕΔΕ και ΕΜΠ τόσο για το μηχανικό όσο και για τον ιδιοκτήτη σύμφωνα με το άρθρο 40 του Ν4495/2017 και τη σχετική Εγκύκλιο ΥΠΕΝ/3116/19.1.2018. Αυτή η εγκύκλιος διευκρινίζει ΡΗΤΑ, ένα προς ένα, ονομαστικά, τα απαιτούμενα αποδεικτικά για τον ιδιοκτήτη. Συγκεκριμένα: «για την έκδοση οικοδομικής αδείας, δεν απαιτείται η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας του μηχανικού, αλλά μόνο τα αποδεικτικά κατάθεσης των απαιτούμενων εισφορών του ιδιοκτήτη του έργου υπέρ του Δημοσίου, ΕΦΚΑ και δήμου». Εγκ_ΥΠΕΝ_3116_19-1-2018_Κατάργηση εισφορών ΕΜΠ & ΤΣΜΕΔΕ μηχανικού και ιδιοκτήτη.pdf Άρθρο 40 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ Β΄ ΝΟΜΟΣ 4495_2017.pdf
    1 point
  20. και η σχετική τεκμηρίωση (από ΔΟΜΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ) Εγγρ-ΔΤΕ/6923/196/14-2-03 Εγγρ-6923/196/03 "Οικόπεδο που τέμνεται από όριο οικισμού <2000 κατοίκων και που θεωρείται ότι εμπίπτει εντός των ορίων του οικισμού ένα άρτιο οικόπεδο (Αρθ-7 , παρ.1 ΠΔ/24-4-85), έχει όλα τα δικαιώματα των οικοπέδων που από την αρχή βρίσκονται εντός των ορίων, πχ μπορούμε σ' αυτό το οικόπεδο να κάνουμε σύσταση κάθετης συνιδιοκτησίας;" Σε απάντηση του ερωτήματος που υποβάλλατε, σας γνωρίζουμε ότι: Στο Αρθ-7 παρ.1 του ΠΔ/24-4-85 για τις τεμνόμενες ιδιοκτησίες ορίζεται ότι "θεωρείται ότι εντός του ορίου περιλαμβάνεται τμήμα της ιδιοκτησίας μεγέθους που αντιστοιχεί στην αρτιότητα αυτή" και συνεπώς για το τμήμα αυτό ισχύουν όλες οι διατάξεις που αφορούν τα εντός των ορίων οικόπεδα. Η σύσταση διηρημένης ιδιοκτησίας εφαρμόζεται μόνο στο παραπάνω εντός ορίων θεωρούμενο τμήμα, δηλαδή το υπόλοιπο εκτός σχεδίου τμήμα δεν συμπεριλαμβάνεται στα ιδανικά μερίδια της διηρημένης ιδιοκτησίας. Παρεμπιπτόντως σας υπενθυμίζουμε ότι βάσει της παραπάνω διάταξης σε συνδυασμό με την παρ.1β Αρθ-5 του ιδίου ΠΔ, η κατά παρέκκλιση αρτιότητα εφαρμόζεται και στις παραπάνω τεμνόμενες ιδιοκτησίες (αυτό έχει διευκρινισθεί και με την Αποφ-78933/10889/90 αποδοχής της Γνωμ-192/90 ΝΣ). Συνεπώς αναγκαίο είναι να ελέγχετε σε όλες τις περιπτώσεις το χρόνο δημιουργίας των τεμνόμενων ιδιοκτησιών ώστε να αποφεύγεται η "επέκταση" του δικαιώματός τους στο μέγεθος της κατά κανόνα αρτιότητας από πιθανή μεταγενέστερη συνένωσή τους με άλλες εκτός ορίων ιδιοκτησίες. Βλέπε ομοίως Εγγρ-39518/5-7-89 (δοκκ) Δόμηση γηπέδων που τέμνονται από όρια οικισμού Βλ. και Εγγρ-10075/06 (δοκκ) Εφαρμογή της παρ.7 του Αρθ-9 του ΓΟΚ/85 (μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίου) σε οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο, αφετηρία μέτρησης ύψους σε οικισμό χωρίς σχέδιο Βλ. και Εγγρ-29066/13 της ΔΟΚΚ σχετικά με αφετηρία μέτρησης ύψους στους οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων Βλ. και Εγγρ-41364/13 της ΔΟΚΚ όπου δίνονται διευκρινίσεις για τους οικισμούς χωρίς σχέδιο σε συνδυασμό με την θέση του κτιρίου και την απόσταση Δ Με την παρ.3.ι Αρθ-1 του Ν-4067/12 ΦΕΚ-79/Α/9-4-12 το Αρθ-14 αυτού περί της θέσης κτιρίου και εγκαταστάσεων εφαρμόζονταν και σε οικισμούς χωρίς σχέδιο με τη διευκρίνιση ότι η αναφερόμενη απόσταση Δ ορίζεται σε 2,50 μ. ανεξάρτητα από το ύψος. Ήδη με την παρ.1α Αρθ-7 του Ν-4315/14 ΦΕΚ-269/Α/24-12-14 η εν λόγω διάταξη απαλείφεται και επανέρχονται σε ισχύ οι διατάξεις του ΠΔ/24-4-85 ΦΕΚ-181/Δ/85 όπως αυτό ισχύει Βλ. και παρ.13 Αρθ-10 του Ν-4315/14 ΦΕΚ-269/Α/24-12-14 για την δημιουργία μικρών οικιακής χρήσης θεμοκηπίων σε οικισμού κάτω των 2000 κατοίκων Επιτρεπόμενες χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων (ή και προϋφιστάμενων του '23) - βλ. Αρθ-30 του Ν-4269/14 ΦΕΚ-142/Α/28-6-14
    1 point
  21. Αθανασιε... το ΠΔ ,στις μεταβατικες διαταξεις του στο αρθρ, 4 παρ. 4 οριζει οτι "τυχον αυστηροτερες ειδικες διαταξεις....κατισχυουν αυτου...." επομενως καθε αλλη διαταξη ειτε ιδια ειτε ευνοικωτερη παυει να ισχυει
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.