Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12/05/2019 in all areas
-
Έχετε υπόψη, ότι τα στα έξοδα συντήρησης και πιθανής αντικατάστασης του κοινόχρηστου συστήματος θέρμανσης, υποχρεούστε να συμμετέχετε, άσχετα αν έχετε απαλλαγεί από τα έξοδα αγοράς πετρελαίου.3 points
-
Version X6.2
81,418 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
1 point
-
Ο έλεγχος γίνεται από την Υ. ΔΟΜ, εντός τριών ημερών από την χορήγηση για άδεια κατηγορίας 3. Αν παρουσιαστεί κάτι λάθος που να αφορά τα φορολογικά, θα σου στείλουν μήνυμα να προσκομίσεις τις διορθώσεις εντός κάποιας προθεσμίας. Μπορείς να ξεκινήσεις την υλοποίηση της άδειας1 point
-
Αν ήταν τόσο εύκολη η απαλλαγή από τα κοινόχρηστα δε θα πλήρωνε κανείς τίποτα με το πρόσχημα ότι δεν κάνει τη συγκεκριμένη κάθε φορά χρήση. Θα ανέβαινε από τις σκάλες για να μην πληρώνει το μερίδιο του κοινόχρηστου ρεύματος για το ασανσέρ, θα είχε συνέχεια τα πατζούρια κλειστά για να στερείται της θέας του κήπου, ώστε να μην πληρώνει την αναλογία του στο κοινόχρηστο νερό, θα παρκάριζε το αυτοκίνητό του στο δρόμο για να μη χρεώνεται το ρεύμα των λαμπτήρων pilotis, κ.ο.κ. Δεν είναι έτσι τα πράγματα...1 point
-
Ό,τι σας πει η/ο μηχανικός ως προς την ενεργειακή απόδοση των θερμοπομπών σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα. Από την άλλη, αν σας δώσει τη σχετική Τεχνική Έκθεση, προχωράτε με τη διαδικασία. Χωρίς να ακολουθήσετε τη σχετική διαδικασία, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 127, δεν μπορείτε να αποκοπείτε.1 point
-
"tie beam" είναι μία χαρά. Κάπου κάπου θα συναντήσεις να το λένε και "bond beam". "tie columns" ή "tie posts" αντιστοίχως τα κατακόρυφα διαζώματα. Αμφότερα "confining elemnts" στον Ευρωκώδικα.1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα @dryianni! Ευχαριστώ πολύ!! Θα το μεταφέρω και αν προκύψει κάτι διαφορετικό θα ενημερώσω1 point
-
Σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 7.4 σελ.55 του οδηγού, οι τράπεζες πρέπει να κάνουν τις πληρωμές το αργότερο εντός μιας εβδομάδας από την καταβολή σ'αυτές των χρημάτων από το ΕΤΕΑΝ. Σύμφωνα με την εμπειρία την δική μου η μόνη τράπεζα που ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό το όρο είναι η Πειραιώς (2-7 ημέρες). Έπειτα έρχεται η ΕΤΕ με κατά 80 % τήρηση του ορίου των 7 ημερών και σε κάποιες περιπτώσεις πέραν αυτού, με δικαιολογίες του τύπου "εργάσιμες ημέρες κλπ". H Alpha σχεδόν πάντα πάνω από 7 ημέρες, ενώ η Eurobank άστα να πάνε...προκλητική και με απαιτήσεις. Στον τελευταίο μου πελάτη δόθηκε η εντολή στην τράπεζα (Πειραιώς) την 25/11/2019 και εκταμιεύθηκαν τα χρήματα 30/11/2019.1 point
-
Τηλ. στο HelpDesk με τον αριθμό της αίτησης ή ζητάμε από την τράπεζα γραπτή ενημέρωση (εντολή δέσμευσης). Μήπως έχει δέσμευση ο πελάτης στο λογαριασμό του από άλλη αιτία (οφειλές για τις οποίες έχει δεσμευθεί ο λογαριασμός του); Ακόμη και να είναι ακατάσχετος ο λογαριασμός για τα 1250 ευρώ μηνιαίως (οφειλές δημοσίου), επειδή το σύνολο του ωφελήματος που κατατέθηκε (αμοιβές, προμηθευτές) είναι πολύ πάνω από 1250 ευρώ προφανώς και δεσμεύτηκε το ποσό που παρέμεινε στον ίδιο (έχει τύχει σε πελάτη μας, ευτυχώς για πολύ μικρό ποσό).1 point
-
Καλησπέρα σας. Χρειάζεστε κατ' αρχήν τεχνική έκθεση μηχανικού που θα πιστοποιεί ότι η θέρμανσή σας με ενεργειακό τζάκι είναι αποδοτικότερη (μεγαλύτερος βαθμός απόδοσης) από αυτή μέσω του κοινόχρηστου (αυτόνομου) συστήματος λέβητα/καυστήρα της πολυκατοικίας. Ακόμη και αν η ονομαστική ισχύς του τζακιού σας καλύπτει τις θερμικές ανάγκες του διαμερίσματος σύμφωνα με τη σχετική μελέτη απωλειών θερμότητας που είναι κατατεθημένη στο φάκελο της Οικοδομικής Άδειας , κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο μια και τα καλύτερα ενεργειακά τζάκια που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν βαθμό απόδοσης 80%, ενώ -αν η οικοδομή είναι καινούρια, όπως λέτε- το κοινόχρηστο σύστημα θέρμανσης πρέπει να είναι προδιαγραφών ErP, δηλαδή απόδοσης γύρω στο 95% (ας πούμε ότι λόγω ύψους στο οποίο μπορεί να βρίσκεστε υπάρχει απώλεια δικτύου 1-2%, άντε 3% και άλλο τόσο επειδή λόγω μη ύπαρξης -προφανώς- αντιστάθμισης όταν ανάβετε μόνο για τη δική σας κατοικία το λέβητα υπάρχει μείωση της απόδοσης λόγω υπερδιαστασιολόγησης). Επιπλέον, αν το τζάκι σας δεν είναι βεβιασμένης κυκλοφορίας με σύστημα διανομής/εκπομπής θερμότητας σε όλους τους χώρους του διαμερίσματος (αεραγωγούς σε όλα τα δωμάτια ή υδραυλικό ενεργειακό τζάκι για σύνδεση με τα σώματα καλοριφέρ) τότε δεν καλύπτονται οι θερμικές ανάγκες της κτιριακής μονάδας (του διαμερίσματός σας), οπότε πάλι δεν εμπίπτετε στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 127. Αν βρείτε μηχανικό, που θα σας υπογράψει τεχνική έκθεση η οποία θα πιστοποιεί ότι η θέρμανσή σας με το ενεργειακό τζάκι είναι πιο αποδοτική κατά ΚΕνΑΚ από αυτή με το κοινόχρηστο σύστημα της οικοδομής, τότε ακολουθείτε τη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 127 και αυτονομείστε είτε με τη συναίνεση των συνιδιοκτητών είτε χωρίς αυτήν. Ηθικό δίδαγμα επί "αυτονομησης" (αποκοπής): Ο νόμος δε σου επιτρέπει να αποκοπέις με σύστημα, η χρήση του οποίου απλά σου κοστίζει φθηνότερα από αυτή του συστήματος στο οποίο βρίσκεσαι. Σου επιτρέπει να αποκοπείς μόνο αν το νέο σύστημα είναι ενεργειακά αποδοτικότερο από το υφιστάμενο. Με άλλα λόγια, σου επιτρέπει να αυτονομηθείς και με ηλεκτρικές σόμπες, των οποίων η απόδοση τείνει προς το 100%, αλλά η κατανάλωσή τους -όπως ξέρουμε όλοι- φθάνει στα ουράνια...1 point
-
Μια από τα ίδια για Εθνική, περιμένω 10 μέρες. Σε γνωστό μου έχουν κάνει πάνω από 15 μέρες σε 9α να πληρώσουν1 point
-
1 point
-
Τάξη μεγέθους όχι καθότι περιλαμβάνει τον εναλλάκτη, τη μονάδα (ΑΘ), το δίκτυο εντός ακινήτου, τα fancoils και αυτά διαστασιολογούνται από τη μελέτη θέρμανσης. Παράμετροι είναι το κτιριακό κέλυφος, η χρήση, ο προσανατολισμός του κτιρίου κ.λπ. Οπότε όχι τάξη μεγέθους μόνο με αυτά τα στοιχεία δεν μπορεί να δώσει κανείς με ασφάλεια. Επίσης η διαστασιολόγηση οριζόντιου εναλλάκτη έχει να κάνει με τα παραπάνω αλλά και τα γεωλογικά στοιχεία υπεδάφους αλλά και την ίδια τη μορφολογία.Είναι λίγο και θέμα χωροθέτησης ο οριζόντιος γιατί το κτίριο τηρεί και πλευρικά όρια από το γήπεδο άρα τα διαθέσιμα μέτρα πόσα θα είναι δεν το ξέρω. Σε κατακόρυφο εναλλάκτη πχ πρέπει να υπάρχει επαρκής απόσταση ανάμεσα στις 2 γεωτρήσεις (συνήθως 6-7m και πάνω). Σε οριζόντιο υπάρχει μια τάξη μεγέθους βιβλιογραφικά από 15 έως 40w/m. Θα πρέπει να είναι γνωστές οι θερμικές απώλειες του κτιρίου, η μορφολογία, τα τεχνικά χαρακτηριστικά της αντλίας και κάποια στοιχεία για το έδαφος. Μπαίνει από κάτω. Δύσκολη η κατασκευή.1 point
-
100Χ1,35 + 20Χ1,03 + 100Χ0,86 + 55Χ1,35 = 315,85 + λίγο ακάλυπτος... Ο πίνακας 1 αναγράφει και τους συντελεστές ... αρκεί να πηγαίνουν οι χώροι στην σωστή κατηγορία ... τους πίνακες και τα λοιπά σχετικά με το ΙΚΑ μπορείς να βρεις και στο παρακάτω link:1 point
-
Χρωστάω μια ενημέρωση. Το ιστορικό μου από πάνω. ΔεκαΤΕΤΡΑυγουστο φέτος 2019 ξαναπήγα στο ΤΣΜΕΔΕ, όπως ήταν λογικό δεν υπήρχε ψυχή από "πελάτες" σαν κ εμένα, μπήκα στο γραφείο ασφάλισης στον ημιόροφο (αυτό με τη λίστα αναμονής), εκεί μια εξυπηρετικότατη κυρία με ενημέρωσε ότι αυτή την εποχή κοιτάνε τις αιτήσεις διαγραφής ΙΟΥΛΙΟΥ 2018 (ήταν δηλαδή 13 μήνες πίσω). Της εξήγησα ότι θέλω να μπω στη ρύθμιση των 120 δόσεων για τις μέχρι 31/12/2016 οφειλές μου, κράτησε τα στοιχεία μου και μου είπε "λίγο υπομονή, θα το κοιτάξω". ΔεκαΠΕΝΤΑυγουστος είναι αργία ΔεκαΕΞΑυγουστο με παίρνει τηλ η ίδια και μου λέει "εντάξει, έγινε η διαγραφή σας από εμάς, θα χρειαστεί λίγο καιρό να ενημερωθεί και το site του ΕΦΚΑ" . Κοινώς, μου την έκανε την ίδια μέρα 😆 . Όντως, μέσα σε λιγότερο από μήνα (~ αρχές σεπτέμβρη), είχαν μηδενιστεί τα πάντα στο site του ΕΦΚΑ: βεβαιωμένες οφειλές, μη βεβαιωμένες, ληξιπρόθεσμες, τρέχουσες (πχ αυτού του μήνα) και στις εκκαθαρίσεις 2017 και 2018 έχει ένα μεγαλοπρεπέστατο μηδέν. Τα μόνα που παραμένουν είναι "ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών" με σημείωση "ανακληθείσα" δίπλα τους, καθώς και οι αρχικές μηνιαιές βεβαιώσεις που έβγαιναν από 1ο/2017 κάθε μήνα και δεν είχα πληρώσει ποτέ. Στο επικουρικό δεν πήγα, θεώρησα ότι εξαφανίστηκαν και από εκεί, γιατί στο site της ρύθμισης των 120 δόσεων, όσο έδειχνε στον ΕΦΚΑ, έδειχνε και ΕΤΕΑΕΠ, όταν εξαφανίστηκαν από εκεί οι δήθεν οφειλές στον ΕΦΚΑ, εξαφανίστηκαν και του ΕΤΕΑΕΠ. EDIT: Και στο site του ΕΤΕΑΕΠ, όλα μηδέν.1 point
-
Πρόσφατα η επιτροπή ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμα για αυτούς τους καταλόγους. Μην το πολυδιαφημίζεται...1 point
-
Eχει καταργηθεί η εισφορά υπέρ ΤΣΜΕΔΕ και ΕΜΠ τόσο για το μηχανικό όσο και για τον ιδιοκτήτη σύμφωνα με το άρθρο 40 του Ν4495/2017 και τη σχετική Εγκύκλιο ΥΠΕΝ/3116/19.1.2018. Αυτή η εγκύκλιος διευκρινίζει ΡΗΤΑ, ένα προς ένα, ονομαστικά, τα απαιτούμενα αποδεικτικά για τον ιδιοκτήτη. Συγκεκριμένα: «για την έκδοση οικοδομικής αδείας, δεν απαιτείται η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας του μηχανικού, αλλά μόνο τα αποδεικτικά κατάθεσης των απαιτούμενων εισφορών του ιδιοκτήτη του έργου υπέρ του Δημοσίου, ΕΦΚΑ και δήμου». Εγκ_ΥΠΕΝ_3116_19-1-2018_Κατάργηση εισφορών ΕΜΠ & ΤΣΜΕΔΕ μηχανικού και ιδιοκτήτη.pdf Άρθρο 40 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ Β΄ ΝΟΜΟΣ 4495_2017.pdf1 point
-
και η σχετική τεκμηρίωση (από ΔΟΜΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ) Εγγρ-ΔΤΕ/6923/196/14-2-03 Εγγρ-6923/196/03 "Οικόπεδο που τέμνεται από όριο οικισμού <2000 κατοίκων και που θεωρείται ότι εμπίπτει εντός των ορίων του οικισμού ένα άρτιο οικόπεδο (Αρθ-7 , παρ.1 ΠΔ/24-4-85), έχει όλα τα δικαιώματα των οικοπέδων που από την αρχή βρίσκονται εντός των ορίων, πχ μπορούμε σ' αυτό το οικόπεδο να κάνουμε σύσταση κάθετης συνιδιοκτησίας;" Σε απάντηση του ερωτήματος που υποβάλλατε, σας γνωρίζουμε ότι: Στο Αρθ-7 παρ.1 του ΠΔ/24-4-85 για τις τεμνόμενες ιδιοκτησίες ορίζεται ότι "θεωρείται ότι εντός του ορίου περιλαμβάνεται τμήμα της ιδιοκτησίας μεγέθους που αντιστοιχεί στην αρτιότητα αυτή" και συνεπώς για το τμήμα αυτό ισχύουν όλες οι διατάξεις που αφορούν τα εντός των ορίων οικόπεδα. Η σύσταση διηρημένης ιδιοκτησίας εφαρμόζεται μόνο στο παραπάνω εντός ορίων θεωρούμενο τμήμα, δηλαδή το υπόλοιπο εκτός σχεδίου τμήμα δεν συμπεριλαμβάνεται στα ιδανικά μερίδια της διηρημένης ιδιοκτησίας. Παρεμπιπτόντως σας υπενθυμίζουμε ότι βάσει της παραπάνω διάταξης σε συνδυασμό με την παρ.1β Αρθ-5 του ιδίου ΠΔ, η κατά παρέκκλιση αρτιότητα εφαρμόζεται και στις παραπάνω τεμνόμενες ιδιοκτησίες (αυτό έχει διευκρινισθεί και με την Αποφ-78933/10889/90 αποδοχής της Γνωμ-192/90 ΝΣ). Συνεπώς αναγκαίο είναι να ελέγχετε σε όλες τις περιπτώσεις το χρόνο δημιουργίας των τεμνόμενων ιδιοκτησιών ώστε να αποφεύγεται η "επέκταση" του δικαιώματός τους στο μέγεθος της κατά κανόνα αρτιότητας από πιθανή μεταγενέστερη συνένωσή τους με άλλες εκτός ορίων ιδιοκτησίες. Βλέπε ομοίως Εγγρ-39518/5-7-89 (δοκκ) Δόμηση γηπέδων που τέμνονται από όρια οικισμού Βλ. και Εγγρ-10075/06 (δοκκ) Εφαρμογή της παρ.7 του Αρθ-9 του ΓΟΚ/85 (μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίου) σε οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο, αφετηρία μέτρησης ύψους σε οικισμό χωρίς σχέδιο Βλ. και Εγγρ-29066/13 της ΔΟΚΚ σχετικά με αφετηρία μέτρησης ύψους στους οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων Βλ. και Εγγρ-41364/13 της ΔΟΚΚ όπου δίνονται διευκρινίσεις για τους οικισμούς χωρίς σχέδιο σε συνδυασμό με την θέση του κτιρίου και την απόσταση Δ Με την παρ.3.ι Αρθ-1 του Ν-4067/12 ΦΕΚ-79/Α/9-4-12 το Αρθ-14 αυτού περί της θέσης κτιρίου και εγκαταστάσεων εφαρμόζονταν και σε οικισμούς χωρίς σχέδιο με τη διευκρίνιση ότι η αναφερόμενη απόσταση Δ ορίζεται σε 2,50 μ. ανεξάρτητα από το ύψος. Ήδη με την παρ.1α Αρθ-7 του Ν-4315/14 ΦΕΚ-269/Α/24-12-14 η εν λόγω διάταξη απαλείφεται και επανέρχονται σε ισχύ οι διατάξεις του ΠΔ/24-4-85 ΦΕΚ-181/Δ/85 όπως αυτό ισχύει Βλ. και παρ.13 Αρθ-10 του Ν-4315/14 ΦΕΚ-269/Α/24-12-14 για την δημιουργία μικρών οικιακής χρήσης θεμοκηπίων σε οικισμού κάτω των 2000 κατοίκων Επιτρεπόμενες χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων (ή και προϋφιστάμενων του '23) - βλ. Αρθ-30 του Ν-4269/14 ΦΕΚ-142/Α/28-6-141 point
-
Αθανασιε... το ΠΔ ,στις μεταβατικες διαταξεις του στο αρθρ, 4 παρ. 4 οριζει οτι "τυχον αυστηροτερες ειδικες διαταξεις....κατισχυουν αυτου...." επομενως καθε αλλη διαταξη ειτε ιδια ειτε ευνοικωτερη παυει να ισχυει1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Our picks
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted a είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 replies
Picked By
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted a είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 replies
Picked By
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted a είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 replies
Picked By
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted a είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 replies
Picked By
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted a είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 replies
Picked By
Engineer, -
-